Toon posts:

Systeem samenstellen, wat kan ik nog gebruiken van mijn oude

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-04-2022
Hallo allemaal!

ik hoopte dat jullie mij wat advies kunnen geven bij het samen stellen van een systeem.
een tijd geleden hield ik alles bij, maar dat is ondertussen verwaterd...

Ik wil graag kijken of er dingen nog nuttig zijn van mn oude systeem, of dat ik die maar meteen weg moet gooien.
Info:
Motherboard: Asus P4C800-E DELUXE
Power Supply: Zalman 500W
Kast: Chenbro Gaming Bomb ( :) )
GPU: nVidia 5900fx

Ik denk dat dit allemaal veel te ouderwets is, alleen de kast kan ik wellicht nog gebruiken?
--------------------------------------
Info over het nieuwe systeem:
Budget: 350 euro (excl. scherm(en) )

Ik ben aan het denken over multiple screen (Eyefinity? ) set-up met 2 of 3 schermen. Ik heb de tweakers best buy guide al doorgenomen en zal me voornamelijk hier door laten leiden, maar vroeg me af of er nog tips van jullie kant komen.
Verder ben ik niet vies van 2e hands producten, dus wil best het net afstruinen op zoek naar wat 2e hands dingen. Processor, geheugen, gpu, etc....

Alvast bedankt voor hulp/advies!

Groetjes,

Sander

Update:
Ik hou wel van soms een potje gamen, maar doe dit momenteel op mn laptop duo 1,2 ghz met 2 gig geheugen, en dat gaat prima:). Dus dat zal niet veel eisen.
Verder werk ik (amateuristisch) met photoshop/dreamweaver en doe ik voor mijn werk data-analyse.

[Voor 11% gewijzigd door dZinee op 07-07-2011 23:49]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

Je moederbord is niet veel meer waard. Je voeding is nog prima en zolang je nieuwe moederbord in de oude kast past is dat ook prima.

En wat betreft je budget, zou ik de vraag nog eens stellen in het betreffende BBG aanschaf topic

-_-

• dZinee
Okey goed idee, ga eens kijken dankjewel.
De vraag gaat denk ik vooral om het idee van Eyefinity en wat ik hier dan voor nodig hebt/
Klopt het ook dat nVidia zoiets dergelijks niet heeft (max 2 schermen? )?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dZinee
De andere topic is helaas gesloten..dus dan maar hier verder.

De vraag gaat denk ik vooral om het idee van Eyefinity en wat ik hier dan voor nodig heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
dZinee schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:49:
De vraag gaat denk ik vooral om het idee van Eyefinity en wat ik hier dan voor nodig heb?
http://www.amd.com/us/pro...gy/how-to/Pages/faqs.aspx

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 13:50
voor eyefinity heb je een video kaart nodig die al 150 euro kost een nieuw moederbord en daarbij een andere CPU ik zit nu al op 400 euro(zonder schermen)

• dZinee
Mobo en CPU kan toch zeker voor minder?
van de guide:
AMD Athlon II X3 455 Boxed , 60 euro
ASRock 890GM PRO3 Moederbord 79 euro.
Maar goed, ik denk dat ik best guide volg en dan een Radeon HD serie erbij.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

dZinee schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:38:
Okey goed idee, ga eens kijken dankjewel.
De vraag gaat denk ik vooral om het idee van Eyefinity en wat ik hier dan voor nodig hebt/
Klopt het ook dat nVidia zoiets dergelijks niet heeft (max 2 schermen? )?
eyefinity of equivalent is meerdere schermen op 1 kaart. Maar je hebt natuurlijk die restrictie niet meer als je gewoon meerdere videokaarten in je systeem stopt. Met twee kaarten kun je prima 4 schermen aansluiten. Geen eyefinity voor nodig, geen 150 euro dure videokaart. Je hebt wel een vrij PCI of PCI-E slot nodig. En je kunt uiteraard niet full screen spelletjes spelen over alle schermen tegelijk.

-_-

• Getto
als ik jou was had ik die cpu niet gekocht dan kan je beter voor deze gaan pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition dat is een quatcore voor maar 90 euro en dan met dit moederbord pricewatch: Asrock 870 Extreme3 die kost ongeveer 90 euro dan koop je deze video kaart pricewatch: Sapphire Sapphire HD 6770 FleX 1GB GDDR5 het grote voordeel van deze videokaart is: Dat hij geen Actieve display port hoeft te hebben omdat er in de fabriek al een chip is ingebakken die dat na bootst Hiermee kan je de meeste games wel goed weergeven op 3 schermen je behuizing kan je zo ook behouden evenals je voeding wat ik wel als tip nog mee geef is:Zorg wel dat er minstens 4GB aan RAM in je PC zit

• Getto
maar al wil je echt alle games netjes draaien in eyefinity mode dan moet je voor dit gaan: wenslijst: alles bij elkaar ik heb dit sinds een week ook thuis staan en het werkt echt geweldig

[Voor 8% gewijzigd door Getto op 12-07-2011 14:18]

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat dit topic aan mijn aandacht is ontglipt :P

Losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT. Daarvoor hebben we de centrale BBG topics. In dit geval [UG Aanschaf] Basissysteem of eventueel [UG Aanschaf] Gamesysteem. Dit topic gaat echter op slot.

Neem voor meer informatie eens het CSL beleid door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee