Flamen... ach gelukkig hou jij je daar buiten van... Beetje gefrustreerd? (project over moeten nemen van iemand die baggercode had geschreven? Heb ik in C gehad, en ik werd er niet vrolijk vanOp woensdag 21 maart 2001 00:01 schreef misfire het volgende:
Hmm iemand vraagt er iets over welke taal is het beste om mee te beginnen, en gelijk een totale flame-war over welke taal nou het beste is!
[knip]
Laat je niet om de tuin leiden dat VB veel gebruikt wordt, Basic is een klote taal, in VB.Net wordt het pas ok, en iedere VB programmeur is kwaad omdat ze dan geen KLOTE code meer kunnen schrijven!
[knip]
Tjah is dat nou een voordeel? Je klikt de coolste dingen bij elkaar maar je snapt niet waar het voor dient?Maar enfin Delphi dus. Waarom Delphi? In Delphi kun je heel veel dingen in elkaar clicken. Dat wil zeggen dat je heel veel dingen kunt doen zonder dat je er ook maar iets van snapt!
edit:
[quote]
Op woensdag 21 maart 2001 01:09 schreef reinouts het volgende:
[knip]
3. Op de vraag 'eerst dos of meteen windows' zou ik willen zeggen: geen van beide.
Om een taal te leren kun je eerst simpele tekstmode progjes schrijven (maar dat kan prima in een gui-based programmers' editor) en dan pas aan de gui gaan beginnen. Als je dat doet zorg dan dat je zoveel mogelijk platformonafhankelijk werkt. Dan zal je code veel makkelijker te porten zijn naar andere OS'en. Met Java heb je dat voordeel sowieso al, maar voor andere talen zijn ook cross platform libraries (bijv. wxWindows) beschikbaar.
[knip]
[/quote]
Absoluut een hele goeie opmerking! (zelfs als je een taal kiest die niet op meerdere platforms ondersteunt wordt... VB of zo
)
[quote]
Op woensdag 21 maart 2001 01:09 schreef reinouts het volgende:
[knip]
3. Op de vraag 'eerst dos of meteen windows' zou ik willen zeggen: geen van beide.
Om een taal te leren kun je eerst simpele tekstmode progjes schrijven (maar dat kan prima in een gui-based programmers' editor) en dan pas aan de gui gaan beginnen. Als je dat doet zorg dan dat je zoveel mogelijk platformonafhankelijk werkt. Dan zal je code veel makkelijker te porten zijn naar andere OS'en. Met Java heb je dat voordeel sowieso al, maar voor andere talen zijn ook cross platform libraries (bijv. wxWindows) beschikbaar.
[knip]
[/quote]
Absoluut een hele goeie opmerking! (zelfs als je een taal kiest die niet op meerdere platforms ondersteunt wordt... VB of zo
Exact expert nodig?