Toon posts:

[feat] fotoalbum om linkrot te voorkomen

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 22:00
Ik merk dat als ik oude topics opzoek, regelmatig afbeeldingen niet meer gevonden wordt (logisch, topics zijn meestal een aantal jaren oud). Nu weet ik niet wat de servercapaciteit van tweakers.net is, maar zou het niet mooi zijn om als bijvoorbeeld een gebruiker een afbeelding in een post plaatst, deze meteen ook in het fotoalbum geplaatst wordt, zodat deze afbeelding later ook nog steeds zichtbaar is. Waarschijnlijk vang je hier maar een klein gedeelte van de geposte afbeeldingen mee op (niet iedereen heeft een fotoalbum, sommige gebruikers hebben onvoldoende ruimte, kost teveel servercapaciteit etc) maar het zou helpen om oude topics nuttig te houden.

Ik weet dat ik hierboven tegenargumenten tegen mijn eigen idee geef, maar misschien kun je aan de hand van het forum gedeelte bepalen of het nuttig is om de afbeelding in het foto album te bewaren, zo hoeft niet elke afbeelding in 'het grappige plaatjes topic' bewaard te worden, maar in technische vragen bij screenshots of foto's van hardware componenten kan het dan wel weer nuttig zijn.

[Voor 0% gewijzigd door ieperlingetje op 29-06-2011 22:28. Reden: zinsbouw wat aangepast]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

http://www.google.com/images/experiments/p1/p1sprite.png.

[Voor 0% gewijzigd door CodeCaster op 29-06-2011 22:25. Reden: flauw, maar wel eens.]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21
Ik denk dat het een vermogen aan dataverkeer zou gaan kosten.

Tweakers en VNU zijn commerciële bedrijven. Het is niet 'nodig', kost geld en is daarmee dus eigenlijk niet rendabel. (Zelfs als je niet commercieel bent, resources hebt vind ik het nog te betwijfelen, wat denk je van copyrighted materiaal wat meteen op de servers van T.net terecht komt?)

[Voor 81% gewijzigd door RedHat op 29-06-2011 22:41]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 19:00

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Op voorwaarde dat :

- Afbeeldingen op een apart gedeelte worden opgeslagen waar users ingelogd of niet helemaal niet bij de afbeeldingen kunnen komen, tenzij ze in het juiste topic zitten.
- Alleen ingelogde users de afbeeldingen in een topic kunnen zien.

Zie ik eigenlijk weinig problemen en vind ik het een top idee !! d:)b

* nero355 wou al een tijdje zoiets voorstellen maar vergat het steeds :$

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De gebruikers kunnen dit zelf ook doen natuurlijk.

Ik heb voor mezelf de gewoonte aangeleerd om plaatjes die ik in topics wil posten altijd eerst zelf op te slaan en te uploaden, zodat je enerzijds geen problemen met hotlinkbeveiliging krijgt en anderzijds dat de plaatjes altijd beschikbaar blijven.
Is maar een minimale kleine moeite, maar helpt een hoop.

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
* NomoDigger mikt dat soort plaatjes gewoon in een dropbox mapje waar ze blijven staan zolang ik dropbox blijf hebben, zo groot zijn die plaatjes nou ook weer niet. En veel makkelijker dan rechtsklikken en link kopieren om aan de link te komen kunnen we het ook niet maken.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:10:
Alsjeblieft niet. Als ik weer eens een forum tegenkom waar je moet inloggen om plaatjes of attachements te downloaden ben ik meteen weg.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat we een heleboel kunnen ondervangen door het fotoalbum te verbeteren en beter te integreren. Desnoods ook met een optie om externe plaatjes makkelijk in je eigen fotoalbum te zetten.

Ik vind niet dat dit geautomatiseerd moet gaan; de keuze en ook de verantwoordelijkheid voor de inhoud van de geuploade plaatjes zelf moet imo bij de gebruiker blijven liggen. Anders kan Tweakers.net straks verantwoordelijk gehouden worden voor het hosten van auteursrechtelijk beschermd materiaal en plaatjes die niet aan onze eigen AV voldoen.

Intentionally left blank

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 19:00

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:19:
Alsjeblieft niet. Als ik weer eens een forum tegenkom waar je moet inloggen om plaatjes of attachements te downloaden ben ik meteen weg.
Het gaat hier om archief plaatjes dus ouder dan 1 jaar of zo. Verder ben ik het met je eens :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:59
nero355 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:10:
Op voorwaarde dat :

- Afbeeldingen op een apart gedeelte worden opgeslagen waar users ingelogd of niet helemaal niet bij de afbeeldingen kunnen komen, tenzij ze in het juiste topic zitten.

Zie ik eigenlijk weinig problemen en vind ik het een top idee !! d:)b

* nero355 wou al een tijdje zoiets voorstellen maar vergat het steeds :$
Het is ook best een goed idee, ik wil alleen wel vooraf uitgezocht hebben of en hoe wij aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de © pics die jullie gebruiken. Heb geen zin om persfotografen te moeten afkopen bijvoorbeeld. Aan het opslaan van andermans werk ten behoeve van je eigen site zitten namelijk nog best wel wat voetangels. Wij staan bijvoorbeeld hergebruik van afbeeldingen die wij zelf maken niet toe....

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-03 17:44
Misschien een idee om thumbs van deze afbeeldingen op te slaan?
Een kleine afbeelding van waarover gesproken wordt zegt meestal al genoeg.

Aan de andere kant, zullen we dan ook maar meteen elke pagina waarnaar gelinkt wordt opslaan? :)
De informatie waarnaar verwezen wordt wijzigt ook vaak na een aantal jaar.

Maar eerder een foto album uitdelen aan je gebruikers en deze eenvoudiger in gebruik maken zal wel gaan helpen.

👑

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
crisp schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:41:
Ik vind niet dat dit geautomatiseerd moet gaan; de keuze en ook de verantwoordelijkheid voor de inhoud van de geuploade plaatjes zelf moet imo bij de gebruiker blijven liggen.
Die kijkt alleen op het moment dat hij/zij post of het plaatje zichtbaar is, maar na 2 maanden ziet hij/zij die post niet meer. De gebruiker zal er echt niet actief voor zorgen.

Hoeveel verschil zit er eigenlijk in het hosten van auteursrechtelijk beschermd materiaal ten opzichte van het linken op een webpagina van auteursrechtelijk beschermd materiaal en gebruikmaken van een bandbreedte van een ander?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Heel veel. Hotlinken is niet een nieuwe publicatie. Iets kopieren en weer publiceren is dat dus wel.

Het embedden van youtube is dus niet een her-publicatie zoals Buma/Stemra het graag had willen zien.

Je kan het vergelijken met youtube video's die ge'embed worden die niet in embed worden weergegeven dat t.net deze lokaal opslaat in hun eigen video-archief. En dat mag niet als je daar de rechten niet van bezit.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 07:06
anandus schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:13:
De gebruikers kunnen dit zelf ook doen natuurlijk.

Ik heb voor mezelf de gewoonte aangeleerd om plaatjes die ik in topics wil posten altijd eerst zelf op te slaan en te uploaden, zodat je enerzijds geen problemen met hotlinkbeveiliging krijgt en anderzijds dat de plaatjes altijd beschikbaar blijven.
Is maar een minimale kleine moeite, maar helpt een hoop.
Dat^^
Ik host ook al mijn foto's in mijn fotoalbum, ruimte zat, blijven altijd bewaard, geen hotlinks enz.

Alleen jammer dan hij maar tot 2MB gaat, en de gebruikervriendelijkheid (batchuploads enz) is echt om te huilen...

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 22:46

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Batch uploads heb je de T.net photo poster voor.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 07:06
Dan kun je de foto's geen namen geven. ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

KICK.

nav Tweakers Malware ?

request: mogelijkheid om plaatjes vanaf het forum in een keer pastboem te uploaden naar je fotoalbum, zonder tussenstap eerst helemaal naar het fotoalbum te gaan. Dus ipv van link check een upload doen....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je bent bekend met het knopje "Voeg afbeelding toe via het fotoalbum" bij de bericht-editor? Daarmee hoef je al niet helemaal via je fotoalbum. Plaatje uploaden in de dialog, en je krijgt daarna direct de RML code.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Misschien ook onderscheid maken tussen topics, plaatjes dump topics kijkt nooit iemand in terug. Buildlogs daarentegen wel, dus die zouden bewaard moeten blijven

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:28:
Je bent bekend met het knopje "Voeg afbeelding toe via het fotoalbum" bij de bericht-editor? Daarmee hoef je al niet helemaal via je fotoalbum. Plaatje uploaden in de dialog, en je krijgt daarna direct de RML code.
Dat mag ook wel eens gemoderniseerd worden. De mogelijkheid om een plaatje direct naar je post te slepen zou fijn zijn, bijvoorbeeld.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee