Tweakers Malware ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeneer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
ik was net aan het kijken op tweakers maar toen kreeg ik dit,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AC8CWGMIL66F.png :(

Iemand meer info.

[ Voor 3% gewijzigd door Engeneer op 03-02-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dit is gewoon huiliegedrag van Chrome. Waarschijnlijk omdat er op die pagina een icon stond dat op ene host stond die Chrome niet vertrouwd.

Dit kun je of ergens uitzetten in Chrome, of een andere browser pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Google Chrome 'safe browsing' malware meldingen
En een gratis schop naar LA ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 03-02-2013 23:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt je meer en meer afvragen of het zelf hosten van plaatjes door gebruikers nog wel lekker is anno 2013.

Een paar nadelen:
-Met zelfgehoste plaatjes kan een gebruiker een topic tracken. Dit is mede een rede geweest om de cookie wall melding om tweakers.net te leggen....
-malware meldingen dus.
-ook soms inlog meldingen als er een site met een wachtwoord langs komt.
-trage ... sites.... kunnen....
-Plaatjes gaan dood.
-Externe plaatjes hebben soms hotlink beveiling die de poster niet doorheeft.

Voordelen:
-Scheelt t.net bandbreedte. En ja, er staan soms enorme gifs.

Merk op dat met tweakers fotoalbum het minder en minder nodig is extern plaatjes te hosten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:54

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
leuk_he schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:42:
Je kunt je meer en meer afvragen of het zelf hosten van plaatjes door gebruikers nog wel lekker is anno 2013.

Een paar nadelen:
-Met zelfgehoste plaatjes kan een gebruiker een topic tracken. Dit is mede een rede geweest om de cookie wall melding om tweakers.net te leggen....
-malware meldingen dus.
-ook soms inlog meldingen als er een site met een wachtwoord langs komt.
-trage ... sites.... kunnen....
-Plaatjes gaan dood.
-Externe plaatjes hebben soms hotlink beveiling die de poster niet doorheeft.

Voordelen:
-Scheelt t.net bandbreedte. En ja, er staan soms enorme gifs.

Merk op dat met tweakers fotoalbum het minder en minder nodig is extern plaatjes te hosten.
Nog een nadeel:
- geen controle over hoe groot plaatjes zijn; leuk die usericons van 2MB of volledige foto's van 4096x2048

En het voordeel is echt minimaal, bandbreedte scheelt het niet. Een ander voordeel is dat je (juist) een dynamisch plaatje ervan kan maken; dus random usericons, tijd in je usericon, mensen kunnen sms'en naar je usericon, je kan met een script mensen zelf usericons laten maken etc, maar dat kan ook (semi) met het uploaden van je usericon.

Kortom, ik ben het helemaal met jouw idee eens.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TERW_DAN schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:17:
Ja, dit is gewoon huiliegedrag van Chrome. Waarschijnlijk omdat er op die pagina een icon stond dat op ene host stond die Chrome niet vertrouwd.

Dit kun je of ergens uitzetten in Chrome, of een andere browser pakken.
Zo'n dooddoener. Als een browser die door heel veel mensen gebruikt wordt, dan vertrouw ik die. Ga jij ook huilen als Firefox alle plugins default uitschakeld?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snake schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:06:
[...]

Zo'n dooddoener. Als een browser die door heel veel mensen gebruikt wordt, dan vertrouw ik die. Ga jij ook huilen als Firefox alle plugins default uitschakeld?
Waarom is dat een dooddoener? Als Chrome op deze manier iets implementeert en je loopt daardoor tegen beperkingen aan, dan zet je het toch gewoon uit? Waarom zou je iemand anders laten bepalen wat jij met je browser kan doen?, ook al gebruiken misschien heel veel mensen die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Snake schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:06:
[...]

Euh, als op http://members.lycos.nl/~...r/pindas/gekkehenkie.html een stuk malware staat, is het dan redelijk om maar meteen heel members.lycos.nl in de ban te mikken en bij alle content die vanaf dat domein wordt ingeladen zo'n dikke warning over compleet losse sites heen te gooien? Dacht het niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Het daar gegeven advies betreft user icons kan beter veranderd worden naar het uitschakelen van de optie "Toon webicons" in de forumvoorkeuren, ipv het veel te drastische uitschakelen van alle user icons. Sluit ook mooi aan op de posts van Leuk_he en Kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Eh, behalve user-icons , gaat het uiteraard over ALLE plaatjes.

En de verantwoording waar je user-icons host moet je dan uiteraard centraal instellen.

[ Voor 52% gewijzigd door leuk_he op 08-02-2013 17:11 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46965

Bij het bekijken van de conclusie over de Nexus 10 review, meldde Avast dat http://d1.openx.org/ajs.php?campaignid was geïnfecteerd met JS:Decode-LK [Trj]. De vierkante ruimte rechts (onder het product-blokje en de tags " Tablets, Google, Nexus, Android") bleef dan ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 46965 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:07:
Bij het bekijken van de conclusie over de Nexus 10 review, meldde Avast dat http://d1.openx.org/ajs.php?campaignid was geïnfecteerd met JS:Decode-LK [Trj]. De vierkante ruimte rechts (onder het product-blokje en de tags " Tablets, Google, Nexus, Android") bleef dan ook leeg.
Dat klinkt meer als een banner. De url geeft echter op dit moment een 503 error...

Intentionally left blank

Pagina: 1