Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.646 views

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 15:09
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:09:
[...]
Kom maar naar BTC-e, de chatbox (aka "trollbox") kan echt geniaal zijn daar :P Eigenlijk is dat zo ongeveer de enige reden dat ik handel in LTC, zonder dat vermaak had ik ze gewoon gehouden en gewacht.
De trollbox, eindeloos entertainment >:) BTC-e heeft het wel moeilijk afgelopen uurtjes, iemand weer aan het ddossen?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 12:06
De koers knalt wel echt alle kanten op de laatste 7 a 8 minuten, zo 7$ omlaag, en gelijk weer 8$ omhoog

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:20
BUY BUY BUY :+

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• leecher
Koop LTC, Obama doet het ook! althans dat zeggen ze in de trollbox dus dan moet het waar zijn

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:26
wat is er nu eigenlijk aan de hand?
Ik kan de oorzaak niet echt achterhalen behalve blinde paniek oid

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-11 02:06
Ik heb mijn bitcoins echt op het hoogste punt van de dag gekocht :'(

Verwijderd

Laten we de trollbox wel in de trollbox houden ;)

Ik kan trouwens erg weinig vinden over minen met een HD7870XT, terwijl dit voor games een heel populaire kaart is. Die van mij is zojuist verzonden, maar (ongeduldig als ik ben) vraag me toch wel af wat ermee te halen valt in Mh of Kh. Iemand een tijdje terug haalde 240Mhash/s, maar dat lijkt me toch wel erg weinig: m'n 5770 haalt al 188Mhash (of 200Khash). Meer mensen ervaringen met deze kaart?

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Veel mensen beginnen nu toch wel te dumpen.

• The_Admin
PhrancK schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:23:
wat is er nu eigenlijk aan de hand?
Ik kan de oorzaak niet echt achterhalen behalve blinde paniek oid
Geen idee ook, maar het klapt echt met tikken van 10$ dollar tegelijk omlaag en weer net zo hard omhoog. Er wordt volgens mij flink verkocht, maar omdat er nog zoveel mensen willen instappen wordt er bij iedere daling direct ook weer flink gekocht -> prijs schiet weer omhoog, wat weer verkopers triggert

• PhrancK
The_Admin schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:24:
[...]

Geen idee ook, maar het klapt echt met tikken van 10$ dollar tegelijk omlaag en weer net zo hard omhoog. Er wordt volgens mij flink verkocht, maar omdat er nog zoveel mensen willen instappen wordt er bij iedere daling direct ook weer flink gekocht -> prijs schiet weer omhoog, wat weer verkopers triggert
Ja idd.
Wel mooi om te volgen dit. Zat zelf eerst te balen dat ik tegen 191 heb verkocht, maar nu met spanning even te kijken wat gebeurd en twijfel of ik zo terug zal instappen

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

The_Admin schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:24:
[...]

Check de lag op clark moody and bitcoinica ... de wekelijkse lag/ddos/hack is weer begonnen.
De bots die coins genoeg hebben tegen de bots die coins tegen een lagere prijs willen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53
Dit is geen blinde paniek, het loopt tegen de 200 USD aan (en ook 150 euro) en MtGox heeft momenteel last van enorme lag... ik zou het gewoon even uitzitten, rond 19:00 zitten we boven de 150 euro.

• The_Admin
Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:29:
[...]

Check de lag op clark moody and bitcoinica ... de wekelijkse lag/ddos/hack is weer begonnen.
De bots die coins genoeg hebben tegen de bots die coins tegen een lagere prijs willen.
Volumes zijn ook niet zo groot als ik op bitcoinity kijk, overigens heeft mt.gox ook >600 seconden lag

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 22:27
Dit komt door de muur van $195 die is behoorlijk.
En de prijs blijft daar voor een beetje dansen.
Check eventueel: btccharts.com

@fakeflamingo
Oh nee hoor. Wees maar niet bang.

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 18:10
Het gaat toch wel weer erg snel. Ik had verkocht toen het bij 192 stil liep. Vervolgens ging het omlaag, dus was een prima keuze. Gaat het vervolgens toch weer omhoog en nu schiet het weer omlaag. Al met al staat het nu nog steeds op een 10% daily increase, dus mij hoor je niet klagen.

• Kain_niaK

Kain_niaK

The_Admin schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:30:
[...]

Volumes zijn ook niet zo groot als ik op bitcoinity kijk, overigens heeft mt.gox ook >600 seconden lag
Uiteraard, alles sites die grafieken tonen van de koert op Mt.Gox halen hun informatie uit de API van Mt.Gox ...

Zien jullie al die trades van 0.04 BTC?
Daar komt een groot deel van de lag vandaan ...

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 17:32 ]

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 10:11
Zou ook wel een bitcoin willen kopen, als experiment. Heb even een account gemaakt bij MTGox, maar lijk daar niet te kunnen kopen door verificatieissues o.i.d. Is er ergens een guide of een andere website waar het kopen van bitcoins makkelijk is?

Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik toen ik in september 2012 bezig was met bitcoins, er niet even een paar gekocht had xD Minen schiet ook niet zo heel erg op, 350MHash/s.

• Playa del C.
Adanteh schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:31:
Het gaat toch wel weer erg snel. Ik had verkocht toen het bij 192 stil liep. Vervolgens ging het omlaag, dus was een prima keuze. Gaat het vervolgens toch weer omhoog en nu schiet het weer omlaag. Al met al staat het nu nog steeds op een 10% daily increase, dus mij hoor je niet klagen.
Toen ik net begon met 'day-traden' dacht ik ook zo, maar dat leer je snel af. Door de lag kan je niet meer normaal kopen als de koers wat laag wordt, en als het weer allemaal voorbij is gaat het super snel over de 150 euro heen. Op dat moment zal je wensen dat je je oude coins nog had en moet je ze waarschijnlijk duurder weer inkopen als je tenminste weer wilt instappen.

• Adanteh
DiedB schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:32:
Zou ook wel een bitcoin willen kopen, als experiment. Heb even een account gemaakt bij MTGox, maar lijk daar niet te kunnen kopen door verificatieissues o.i.d. Is er ergens een guide of een andere website waar het kopen van bitcoins makkelijk is?
Bitstamp gaat al veel sneller. Geen verificatie en niks nodig, dus dat is een kwestie van overmaken en een dag later staat het er op. Je kan ook via ideal op bijvoorbeeld btckopen.nl, maar daar ben je gewoon heel veel duurder uit.

• DiedB
Adanteh schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:33:
[...]

Bitstamp gaat al veel sneller. Geen verificatie en niks nodig, dus dat is een kwestie van overmaken en een dag later staat het er op. Je kan ook via ideal op bijvoorbeeld btckopen.nl, maar daar ben je gewoon heel veel duurder uit.
En is het op dit moment slim om een bitcoin te kopen of zal ik even een dag wachten om te kijken wat de prijs nou gaat doen? Als ik in de charts kijk van het laatste uur stuitert het echt omhoog en omlaag :)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ach joh als jij een bitcoin wilt kopen en die bitcoin is jou momenteel 180 dollar waard dan koop hem toch gewoon? Het is beste geinige data.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 15:11
DiedB schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:34:
[...]

En is het op dit moment slim om een bitcoin te kopen of zal ik even een dag wachten om te kijken wat de prijs nou gaat doen? Als ik in de charts kijk van het laatste uur stuitert het echt omhoog en omlaag :)
Kan morgen 150 dollar zijn of 250, dat weten wij ook niet :)

• Playa del C.
DiedB schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:34:
[...]

Het laatste uur is niet representatief, er is enorme lag (achterstand en overbelasting) bij MtGox, de grootste exchange. Tegen de 200 USD en 150 euro is gewoon een raar punt en er lijkt veel te gebeuren. Dit zijn echter onredelijk acties. De verwachting is dat de prijs over de 150 euro gaat vandaag (China is sinds kort een goede indicator en daar zijn ze er al overheen op de Chinese exchange). Als ik nog moest kiezen, zou ik nu instappen voor zo'n 145 euro per BTC.

• DiedB
Snap dat het puur speculatie is en het is uiteindelijk mijn eigen keuze, maar heb er weinig ervaring mee en vroeg me af wat jullie verwachtingen zouden zijn, stijgen of dalen :)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Als ik nog moest kiezen zou ik een trein later instappen want deze heb je gemist .. maar het hele perron staat vol met mensen die hem gemist hebben.
DiedB schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:39:
Snap dat het puur speculatie is en het is uiteindelijk mijn eigen keuze, maar heb er weinig ervaring mee en vroeg me af wat jullie verwachtingen zouden zijn, stijgen of dalen :)
Dat weet gewoon niemand want de mensen die deze kennis hebben door dat ze de markt kunnen bespelen delen die toch met niemand,
Je kunt nu 150 euro uitgeven met de kans dat je er over een paar weken 200 euro uit kunt halen.
Maar je loopt ook het risico dat je geld verliest.
In mijn ogen is het risico de potentiële winst niet waard.
Als je dan toch voor 150 euro komt, stop dan meteen een order erin dat hij verkocht word bij 200.
Als je dat niet doet loop je het risico er ooit achter te komen dat de koers ingestort is en dat je te laat bent met je ene bitcoin te verkopen.

[ Voor 74% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 17:42 ]

• sbmuc
Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:39:
Als ik nog moest kiezen zou ik een trein later instappen want deze heb je gemist .. maar het hele perron staat vol met mensen die hem gemist hebben.
Kan prima zijn dat de trein pas net is aangekomen en dat hij nog lang niet vol zit. En over 3 maanden bitcoins 10.000 euro per stuk waard zijn.

• Adanteh
DiedB schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:39:
De mensen die op dit moment nog bitcions hebben zullen wel verwachten dat hij eerst gaat stijgen. Het is natuurlijk alleen moeilijk te voorspellen. De lag komt alles niet ten goede, maar de gigantische hype zorgt wel voor meer vraag terwijl het aanbod gelijk blijft. Daarnaast hebben genoeg mensen bitcoins die er eigenlijk niet vanaf willen, waardoor de hoeveelheid beschikbare bitcoins eigenlijk erg laag is. Wat er dan gebeurt met de koers mag je zelf uitvogelen.... Maaaaaaaaaaar.... het kan ook in één compleet in elkaar storten.

Als jij het zeker denkt te weten, zou ik als ik jou was maar gaan solliciteren bij AstroTV

• Kain_niaK

Kain_niaK

Als over 3 maanden de koers nog hoger is dan 150 euro per bitcoin dan eet ik er een op, print maar een adres en een private key uit op brandnetel papier of zo. Wanneer die ene coin is opgegeten zijn alle andere ook meteen een fractie meer waard.

[ Voor 47% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 17:44 ]

• Zane11
In hoeverre is Bitstamp overigens betrouwbaar? Ik zie zojuist dat het in slovenie gevestigd is.

Verwijderd

ik heb vorige week op bitcoinstore.be 1BC gekocht voor 88EUR en is nu al dik 140 waard.. wou dat ik meer had gekocht :D

• fakeflamingo
Zane11 schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:43:
In hoeverre is Bitstamp overigens betrouwbaar? Ik zie zojuist dat het in slovenie gevestigd is.
Ik heb gister 15 euro overgemaakt net een uur geleden aangekomen:)

• Zane11
fakeflamingo schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:44:
[...]

Ik heb gister 15 euro overgemaakt net een uur geleden aangekomen:)
En al een keer een withdraw gedaan?

• fakeflamingo
Zane11 schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:45:
[...]

En al een keer een withdraw gedaan?
Nee dat nog niet, maar ik ben nog geen mensen tegen gekomen die ontevreden waren over Bitstamp.

• DiedB
Gebruiken jullie de wallet op je PC of een internetdienst?

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:20
PC, met TrueCrypt eroverheen.

Ik heb sowiso al minder vertrouwen in cloud systemen tov lokale software, al helemaal met geld.

[ Voor 63% gewijzigd door Eloy op 08-04-2013 17:49 ]

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• fakeflamingo
DiedB schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:46:
Gebruiken jullie de wallet op je PC of een internetdienst?
Beide.

• Playa del C.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=85687.19500 Goede leerzame thread over de koers van bitcoins. Discussie over de actuele stand van zaken, met name wat betreft bitcoinity en MtGox.

Bulls & Bears (vaak terugkerend onderwerp daar): http://en.wikipedia.org/wiki/Market_trend

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Zane11 schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:43:
Betrouwbaar? Tja... Ik heb een IBAN overschrijving gedaan en het bevestigen van de overschrijving (en bijschrijven op je bitstamp-account) duurde twee of drie dagen. Daar krijg je netjes een mailtje van. Vervolgens heb ik daar Bitcoins van gekocht op Bitstamp en de dag er op heb ik ze overgezet naar een andere wallet. Geen probleem.

Wat voor zekerheid mijn verhaal jou bied? Geen idee. Ik deel mijn ervaring, maar eerlijk gezegd weet ik niet in hoeverre of je af moet gaan op verhalen op een forum. Het is natuurlijk wel een beetje schijnveiligheid om je zeker te laten stellen door posts op een forum. Dit klinkt cru, maar als je met flinke bedragen naar Slovenia gaat gooien, moet je ook bereid zijn mis te gooien :) Anderzijds heb je natuurlijk alleen je eigen ervaring.

"Trust your own experience beyond the advice of others" - Elliot Hulse

[ Voor 74% gewijzigd door Apie! op 08-04-2013 18:43 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik ben blij dat ik m'n BTC's over 2 exchanges heb verspreid. Op bitstamp kan je nu tenminste nog vrolijk doorhandelen. Koers is daar alweer stijgende naar 180, terwijl de boel bij mtgox stilstaat op 173.

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-11 13:59
Zelf vind ik Bitcoin-24.com een erg fijne exchange. Deposit met SEPA gaat prima en withdraw ook nog geen problemen gehad. Daarnaast is de chat ook altijd wel leuk boven de bids en asks.

Als je trouwens snel bitcoins wil kopen en geen zin hebt om dit via een exchange te doen werks https://bitonic.nl/index ook kan je met iDeal betalen. Ze rekenen alleen wel een redelijke extra prijs dus let hier op.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
Bitcoin-24 hou ik ook nog in gedachten voor de goedkope aanschaf van BTC's.

De afgelopen weken heb ik mij 2x laten verleiden tot verkoop bij een flashcrash......nu bleef ik er redelijk cool onder. Je weet dat er een hoop gemanipuleer is en handelen op mtgox werkt toch niet :+

We zitten alweer bijna op 200!

• Adanteh
Die bots blijven trouwens wel hilarisch. Die dingen die je steeds weer opnieuw plaatsen met een prijs die vaak behoorlijk afwijkt van anderen.

Edit: En we zitten weer op 182.... en een minuut later weer op 195 en weer terug.

[ Voor 23% gewijzigd door Adanteh op 08-04-2013 18:52 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:42
Klopt het dat je op Bitcoin-24.com niet meer kan aanmelden? (met 2FA aan)
Al 10x geprobeerd, maar hij blijft hem maar weigeren..

(De graphs gaan wel verder, dus er wordt wel getraded..)

Opgelost, een 2e site werkte wel, maar een 3e werkte ook niet..
Telefoon gereboot, waardoor de 2FA tijd mogelijk gereset is oid, en alles doet 't weer (bedenk dat maar eens..)

[ Voor 40% gewijzigd door SmiGueL op 08-04-2013 20:24 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit me suf te zoeken naar een plaats waar ik Litecoins kan kopen met Nederlands geld. Bitcoins is geen probleem, dat kan met Bitonic.nl

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:36
Volgens mij is je beste kans BTC kopen en dat omzetten naar LTC, LTC heeft eigenlijk nog geen toepassing. Is enkel handel momenteel voor zover ik weet.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:28
Ik weet werkelijk niet meer wat ik moet doen. Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met incidenteel minen en heb 2 BTC. Zal ik verkopen of vasthouden?

• Adanteh
Gewoon vasthouden tenzij je toevallig het geld even nodig hebt. Altijd leuk om te zien wat er mee gebeurt, maar je kan natuurlijk ook jezelf op een extra zakcentje trakteren.

• tormentor1985
  • Laatst online: 30-11 08:28
Ik zit dus ook te denken om ze vast te houden. Straks zijn ze over 3 maanden € 1000 per stuk. Spannende tijden!

Verwijderd

Dat zal wel wat zijn zeg... 1000 euro :+

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:32:
Dat zal wel wat zijn zeg... 1000 euro :+
en een paar maanden geleden dachten we zo over de 100 dollar/euro ;)

• Zane11
Apie! schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:33:
[...]

Betrouwbaar? Tja... Ik heb een IBAN overschrijving gedaan en het bevestigen van de overschrijving (en bijschrijven op je bitstamp-account) duurde twee of drie dagen. Daar krijg je netjes een mailtje van. Vervolgens heb ik daar Bitcoins van gekocht op Bitstamp en de dag er op heb ik ze overgezet naar een andere wallet. Geen probleem.

Wat voor zekerheid mijn verhaal jou bied? Geen idee. Ik deel mijn ervaring, maar eerlijk gezegd weet ik niet in hoeverre of je af moet gaan op verhalen op een forum. Het is natuurlijk wel een beetje schijnveiligheid om je zeker te laten stellen door posts op een forum. Dit klinkt cru, maar als je met flinke bedragen naar Slovenia gaat gooien, moet je ook bereid zijn mis te gooien :) Anderzijds heb je natuurlijk alleen je eigen ervaring.

"Trust your own experience beyond the advice of others" - Elliot Hulse
Uiteraard weet je het maar nooit met dit soort bedrijfjes. ;) Ik was dan ook vooral benieuwd naar wat ervaringen tot nu toe van mede tweakers die via hun exchange enkele bitcoins hebben gekocht.

Zojuist toch ook maar de stap gemaakt om een bescheiden deposit te doen. Ik volg de koers al een tijdje en circa 2 jaar geleden werd ik ook al getriggerd door het verhaal. Uiteraard maakt het met de aanschaf van enkele bitcoins een stuk leuker om te volgen. :9

Verwijderd

Ik zie dat er bij mtgox nog 14960 mesen ter verificatie staan.
Stel dat deze allemaal een bitcoin zouden kopen of meer, wat zou dat met de waarde doen?

• Zane11
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:39:
Ik zie dat er bij mtgox nog 14960 mesen ter verificatie staan.
Stel dat deze allemaal een bitcoin zouden kopen of meer, wat zou dat met de waarde doen?
Dat is dan ook nog eens een toenemend aantal. Toen ik 4 dagen geleden mijn verificatie daar indiende werd ik 12800 geplaatst. Oftewel, er wordt meer aangemeld dan ze kunnen wegwerken op dit moment.

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-11 15:15
Dit stond vandaag op facebook pagina van Butterfly Labs
It's not true. Units begin shipping in about a week.
bron

Ik hoop dat ze deze keer hier wel aan houden. Ik heb mijn Jalapeno begin september 2012 besteld.

Zijn er meer Tweakers die bij BFL een ASIC hebben besteld? Mijn ordernr is 80**

[ Voor 10% gewijzigd door LamSchaap op 08-04-2013 23:50 . Reden: Bron gefixt ]

Kwalitatief blaten

• godofal
  • Niet online

godofal

LamSchaap schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:47:
Dit stond vandaag op facebook pagina van Butterfly Labs

[...]

bron

Ik hoop dat ze deze keer hier wel aan houden. Ik heb mijn Jalapeno begin september 2012 besteld.

Zijn er meer Tweakers die bij BFL een ASIC hebben besteld? Mijn ordernr is 80**
natuurlijk zeggen ze dat, maar gaat er nou niet een belletje rinkelen dat ze dit nu álweer moeten zeggen? meaw: butterfly labs zijn de boel vrijwel zeker aan het oplichten

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11 07:26
heb nu de Sapphire HD7870 OC,2GB en haal ongeveer 430/Mhash/s , ben nu aan het experimenteren in crossfire en haal daarmee ongeveer 750/Mhash/s totaal moet nog even uitzoeken hoe dat komt...
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:23:
Laten we de trollbox wel in de trollbox houden ;)

Ik kan trouwens erg weinig vinden over minen met een HD7870XT, terwijl dit voor games een heel populaire kaart is. Die van mij is zojuist verzonden, maar (ongeduldig als ik ben) vraag me toch wel af wat ermee te halen valt in Mh of Kh. Iemand een tijdje terug haalde 240Mhash/s, maar dat lijkt me toch wel erg weinig: m'n 5770 haalt al 188Mhash (of 200Khash). Meer mensen ervaringen met deze kaart?

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
Heeft het nog zin om vanuit Nederland mee te doen in een mining pool?

Ik had iets gelezen (weet helaas niet meer waar) dat het qua snelheid geen zin meer heeft..

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11 07:26
Gebruikt er iemand de bitcoin wallet voor android, en is dit veilig, ik vind dat de app er goed uitziet!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
Ik heb per ongeluk het wallet.dat bestand geopend met kladblok en windows herkend het nu als een bestand wat altijd met kladblok geopend zal worden. Hoe krijg ik dit ongedaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Floesh op 09-04-2013 02:00 ]

Verwijderd

Zal de prijs voor een bitcoin vandaag de 200 USD bereiken? Wat denken jullie :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 02:39 ]

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het zal aan mij liggen, maar volgens mij is het momenteel een stukje interessanter om litecoin te minen?
De prijs voor electra is in euro's, dus je moet de stroomkosten nog wel iets optellen. Dan nog lijkt litecoins me interessanter?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2966003/litecoin.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2966003/bitcoin.png

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Apie!

Apie!

floesh schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:56:
Ik heb per ongeluk het wallet.dat bestand geopend met kladblok en windows herkend het nu als een bestand wat altijd met kladblok geopend zal worden. Hoe krijg ik dit ongedaan?
  1. Rechtermuisknop op wallet.dat
  2. Openen met...
  3. Programma kiezen...
  4. Bladeren naar bitcoin-qt.exe
  5. "Dit type bestand altijd openen..." aanvinken
ofzo?
Zane11 schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:34:
[...]

Uiteraard weet je het maar nooit met dit soort bedrijfjes. ;) Ik was dan ook vooral benieuwd naar wat ervaringen tot nu toe van mede tweakers die via hun exchange enkele bitcoins hebben gekocht.

Zojuist toch ook maar de stap gemaakt om een bescheiden deposit te doen. Ik volg de koers al een tijdje en circa 2 jaar geleden werd ik ook al getriggerd door het verhaal. Uiteraard maakt het met de aanschaf van enkele bitcoins een stuk leuker om te volgen. :9
Ik heb zondagavond nog een minder bescheiden bedrag gestort en dat is maandagavond al toegevoegd aan m'n account. Dat is overigens sneller dan bij bitcoin-24. Dat bedrag had ik eerder overgemaakt op zondag, maar is nog niet bevestigd.

[ Voor 4% gewijzigd door Apie! op 09-04-2013 08:26 ]

Blown past falling sands

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bedanken we Alexander Klöpping nog even voor de stijging?

https://twitter.com/AlexanderNL/status/321281835462176768

:+

Het is toch bizar hoe snel dit gaat zeg :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Apie!

Apie!

Ik heb van het weekend het order book van bitstamp eens gevolgd en had sterk het gevoel dat er bots bezig waren. Nu vraag ik me af: gebeurt dat ook met normale aandelen/valuta e.d.? Of is dat verboden of onmogelijk gemaakt?

Blown past falling sands

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 08:00

Bob

Apie! schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:07:
Ik heb van het weekend het order book van bitstamp eens gevolgd en had sterk het gevoel dat er bots bezig waren. Nu vraag ik me af: gebeurt dat ook met normale aandelen/valuta e.d.? Of is dat verboden of onmogelijk gemaakt?
Wikipedia: High-frequency trading

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mooi om te zien hoe €150 cq. $200 nu duidelijk een flinke barrière is. Ik verwacht weer een rappe stijging als we daar eenmaal doorheen gaan.

• PhrancK
Mooi filmpje misschien voor topic start / beginnende bitcoiners:
http://vimeo.com/63502573

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:47
Ik overweeg om er ook eens iets mee te gaan doen. Echter begrijp ik er bar weinig van. Bitcoins liggen meer op het economische dan het digitale vlak, lijkt het.

Wat ik nu begrijp is dat je niet solo een block kunt minen, en als je dat wel doet zou je er geen geld voor krijgen of iets in die trand? Ook begrijp ik dat je een FPGA machine nodig hebt, als je niet wilt dat je de hardware zo de prullenbak ik kunt smijten.

Ik zat hier naar te kijken. Ik kan zo niet vinden, of dit een FPGA machine is. (Anybody?) Maar stel dat ik mijn geld aan deze machine uitgeef, hoe groot is de kans dan dat ik het terug verdien?

Ik begrijp dat als deze niet FPGA inprogrammeerbaar is, ik het sowiezo beter niet kan aanschaffen. Maar dan is er dat andere gevaar: de bubble. Als de BTC markt instort, ben ik een heleboel geld kwijt en daar blijft het dan bij.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

Auredium

Informaticus Chaoticus

Bitcoin is in principe een aandeel geworden. Net als aandelen is bitcoin ook virtueel. Ik zou eigenlijk kunnen instpapen, een dag of drie kunnen wachten en gezien de koers van bitcoin met winst de tent kunnen verlaten daar komt het op neer.

Toch zit hier ergens een adder.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De adder is dat je risico loopt dat het over 3 dagen helemaal niks meer waard is.

Verwijderd

Joseph schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:28:
Ik overweeg om er ook eens iets mee te gaan doen. Echter begrijp ik er bar weinig van. Bitcoins liggen meer op het economische dan het digitale vlak, lijkt het.

Wat ik nu begrijp is dat je niet solo een block kunt minen, en als je dat wel doet zou je er geen geld voor krijgen of iets in die trand? Ook begrijp ik dat je een FPGA machine nodig hebt, als je niet wilt dat je de hardware zo de prullenbak ik kunt smijten.

Ik zat hier naar te kijken. Ik kan zo niet vinden, of dit een FPGA machine is. (Anybody?) Maar stel dat ik mijn geld aan deze machine uitgeef, hoe groot is de kans dan dat ik het terug verdien?

Ik begrijp dat als deze niet FPGA inprogrammeerbaar is, ik het sowiezo beter niet kan aanschaffen. Maar dan is er dat andere gevaar: de bubble. Als de BTC markt instort, ben ik een heleboel geld kwijt en daar blijft het dan bij.
Die moet je niet kopen. BFL zou 1 jaar geleden al uitleveren en heeft nog nooit een product verzonden.

• DiedB
Waarom kost het me bij Bitstamp in de eerste plaats al 40 dollar om een order te plaatsen? Ook bij het verkopen is dit zo, als je 1 BTC invult geeft de site aan dat je er 151 dollar voor krijgt. Coin kopen kost 231 dollar.

• leecher
Auredium schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:29:
Bitcoin is in principe een aandeel geworden. Net als aandelen is bitcoin ook virtueel. Ik zou eigenlijk kunnen instpapen, een dag of drie kunnen wachten en gezien de koers van bitcoin met winst de tent kunnen verlaten daar komt het op neer.

Toch zit hier ergens een adder.
Ik volg het bitcoin gebeuren omdat ik het erg interessant vind, er zijn een hoop parallellen met de aandelenhandel en gewoon geld zoals de euro. Mensen roepen dat de bitcoin gebakken lucht is, dat je volslagen gek bent als je er geld in stopt en dat het een bubbel is die wel moet gaan klappen, maar vergeten dat dat op veel punten ook zo is voor aandelen, euro's, huizen etc. Mensen hebben een kort geheugen maar de bitcoin handel gaat veel sneller dan aandelen of euro's (en de pieken zijn wat groter :P ), daarom zijn de fouten en gevaren beter zichtbaar. Ondertussen faalt men in te zien dat zij dezelfde fouten buiten bitcoin ook maken, zie ook mensen met een huis dat onder water staat. Die hebben er op gegokt dat het meer waard zou worden terwijl er nu toch wat lucht uit die bubbel begint te ontsnappen.

De adder is natuurlijk wat mracid zegt dat het over een uurtje gedaan zou kunnen zijn.

• Apie!

Apie!

DiedB schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:45:
Waarom kost het me bij Bitstamp in de eerste plaats al 40 dollar om een order te plaatsen? Ook bij het verkopen is dit zo, als je 1 BTC invult geeft de site aan dat je er 151 dollar voor krijgt. Coin kopen kost 231 dollar.
Dat heeft iets met je gestalde bedrag in USD en BTC en de looptijd daarvan te maken. (Zie Fee Schedule) Ik ben er ook nog niet helemaal achter hoe dat precies werkt, maar de fee is bij mij nu $7.92 bij 10BTC voor een koers van $180.

Blown past falling sands

• DiedB
Apie! schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:02:
[...]

Dat heeft iets met je gestalde bedrag in USD en BTC en de looptijd daarvan te maken. (Zie Fee Schedule) Ik ben er ook nog niet helemaal achter hoe dat precies werkt, maar de fee is bij mij nu $7.92 bij 10BTC voor een koers van $180.
Dus ik zou meer geld naar mijn account moeten overboeken? Bij mij blijft de fee van 40 dollar altijd gelijk, maakt niet uit hoeveel bitcoins.

Er staat 26 dollar op mijn account trouwens.

• Franck
  • Laatst online: 25-12-2024
http://t.co/uYQ5J98S5O
Pas maar op. Bubble in wording die bitcoins :)

• sbmuc
Franck schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:16:
Idd als er veel van dit soort ASICS op de markt komen, wordt het niet meer rendabel om je je AMD kaart te minen aangezien de difficulity gigantisch de lucht in zal schieten.

Mja, zie eerst maar dat ze geleverd worden...

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:42
Dat nieuws is al 2+ maand oud :P
De helft wat momenteel draait zijn gok ik al ASIC's..
En over een paar weken > 75%

[ Voor 24% gewijzigd door SmiGueL op 09-04-2013 11:22 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Auredium schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:29:
Nee, bitcoin is geen aandeel. Het lijkt er misschien op, maar het is het niet. Je koopt geen deel van een bedrijf, er ligt geen waarde van het bedrijf aan ten grondslag, je krijgt zeker geen dividend uitgekeerd. Het lijkt een beetje op valutahandel, maar ook niet helemaal (geen regulering of steun voor de valuta). Het lijkt nog het meeste op de handel in valuta van obscure afrikaanse staatjes; je hebt geen idee of je het ooit ergens kan uitgeven, morgen kan het voorbij zijn, maar het kan ook blijven stijgen.

• godofal
  • Niet online

godofal

Franck schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:16:
nog maar een keer: difficulty heeft nul invloed op de koers
de difficulty bepaald hoe lastig het is om een block te vinden, wat *niet* betekent dat het lánger duurt
de difficulty past zichzelf zo aan dat het altijd ~10 minuten duurt om een block te vinden

hogere/lagere difficulty zorgt dus niet voor meer/minder bitcoins (en dus meer/minder aanbod)
aanbod blijft dus hetzelfde, waardoor het geen invloed op de koers heeft

de difficulty volgt de koers; hoe hoger de koers hoe meer mensen gaan minen aangezien het minder kosten (electriciteit) met zich meebrengt (en omgekeerd; lagere koers zorgt voor een lagere difficulty)

asic's zijn trouwens nog vrij zeldzaam, afaik zijn er alleen nog maar de eerste batch (300 stuks) van avalon geleverd, de rest laat nog (lang) op zich wachten

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

leecher schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:46:
[...]

Ik volg het bitcoin gebeuren omdat ik het erg interessant vind, er zijn een hoop parallellen met de aandelenhandel en gewoon geld zoals de euro. Mensen roepen dat de bitcoin gebakken lucht is, dat je volslagen gek bent als je er geld in stopt en dat het een bubbel is die wel moet gaan klappen, maar vergeten dat dat op veel punten ook zo is voor aandelen, euro's, huizen etc. Mensen hebben een kort geheugen maar de bitcoin handel gaat veel sneller dan aandelen of euro's (en de pieken zijn wat groter :P ), daarom zijn de fouten en gevaren beter zichtbaar. Ondertussen faalt men in te zien dat zij dezelfde fouten buiten bitcoin ook maken, zie ook mensen met een huis dat onder water staat. Die hebben er op gegokt dat het meer waard zou worden terwijl er nu toch wat lucht uit die bubbel begint te ontsnappen.

De adder is natuurlijk wat mracid zegt dat het over een uurtje gedaan zou kunnen zijn.
Het verschil tussen bitcoins aan de ene kant en huizen & aandelen aan de andere kant is dat huizen/aandelen een intrensieke onderliggende waarde hebben. Huizen zijn een primaire levensbehoefte en zullen, tenzij een groot deel van de bevolking overlijdt, altijd nodig zijn en waarde hebben. Aandelen representeren een deel van een bedrijf en hoewel de beurs-koers de daadwerkelijke waarde van het deel van het bedrijf dat 1 aandeel voorstelt vaak overstijgt, is er wel degelijk een onderliggende waarde.

Euro's en Dollars (en overige fiat-currency) hebben niet een dergelijke onderliggende waarde (niet meer, in ieder geval), maar omdat praktisch alle financiele transacties in het dagelijks leven op een dergelijke munt-eenheid zijn gebaseerd, hebben deze dingen alsnog nut anders dan slechts speculatiemiddel zijn.

Bitcoins hebben noch een onderliggende waarde, noch een praktisch nut. Althans, zolang er niet ruime keuze aan merchants die BTC accepteren. In die zin is het voorlopig dus niet veel meer dan gebakken lucht, met een prijs die gelijk is aan "wat de gek er voor geeft".

Het concept heeft zeker veel potentie en ik volg het meer veel interesse, maar de huidige koersontwikkelingen zijn alleen goed voor speculanten en niet voor de lange termijn van het systeem. Om als betrouwbare alternatieve currency te kunnen fungeren moet de BTC koers ten opzichte van de grote fiat currencies vooral stabiel zijn. Ondernemers houden namelijk niet van grote valuta-fluctuaties.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• PhrancK
FYI

alltime high: 200 $ :)

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-11 10:12
En ik vraag me al een tijd af waarom iedereen hier constant in US Dollars rekent/denkt. Is toch niet handig? Moet je die alsnog in Euro omrekenen. Waarom gebruiken jullie bv niet de EUR koersen?

€ 150 momenteel :)

• Zane11
Shit ik hoopte dat ik nog voor de wall van 200 dollar me bitcoins kon kopen. Helaas is het geld nog niet binnen op bitstamp. :(

• wesleytjuh
De bots draaien op volle toeren. Kijk ze maar eens kleine bids plaatsen, werkt wel..

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Hipska schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:52:
En ik vraag me al een tijd af waarom iedereen hier constant in US Dollars rekent/denkt. Is toch niet handig? Moet je die alsnog in Euro omrekenen. Waarom gebruiken jullie bv niet de EUR koersen?

€ 150 momenteel :)
+1

En op bitcoin.de doet ie al bijna € 160 zelfs.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wat denken alle tweakers hier die nu opeens spaargeld naar exchanges sturen?
Dat ze nu voor een paar honder euro coins kunnen kopen en volgend jaar voor 1500 euro kunnen verkopen?
Sorry, maar dat is toch echt heel naïef en de enige reden voor de hoge koers ben je zelf en iedereen die exact zo denkt.
Dit bijna exponentieel stijgen is gewoon niet goed en het zal in het gezicht van de instappers terugveren terwijl er nu elke dag bitcoin miljonairs bij komen.

Elke dollar of euro die iemand wint met bitcoins door speculeren is door iemand anders verloren.
En tenzij je producten met bitcoins hebt gekocht eindig je met lege of bijna lege handen.
400% prijs stijging in een maand en nu bijna 100% in 10 dagen. Het is krankzinnig en als je dat niet ziet dan speelt hebberigheid je parten.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11 18:58

RvV

Er zal best wel iemand het deksel op de neus krijgen, maar dat neemt niet weg dat de instappers ook de afgelopen dagen flinke winsten hebben kunnen maken. Wat dachten ze gisteren van die mensen die voor 150 euro gingen kopen?

Y'24

• Kain_niaK

Kain_niaK

Je moet het op tijd verkopen en het geld ook nog terug op je rekening krijgen.
En dat is niet altijd zo evident. En wat als jou exchange gehackt word of zijn gebruikers weer oplicht (zoals al tientallen keren is gebeurt over heel de wereld) voor je je geld hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 09-04-2013 13:09 ]

• Zane11
Kain_niaK schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:04:
Dat ze nu voor een paar honder euro coins kunnen kopen en volgend jaar voor 1500 euro kunnen verkopen?
Sorry, maar dat is toch echt heel naïef en de enige reden voor de hoge koers ben je zelf en iedereen die exact zo denkt.
Dit bijna exponentieel stijgen is gewoon niet goed en het zal in het gezicht van de instappers terugveren terwijl er nu elke dag bitcoin miljonairs bij komen.

Elke dollar of euro die iemand wint met bitcoins door speculeren is door iemand anders verloren.
En tenzij je producten met bitcoins hebt gekocht eindig je met lege of bijna lege handen.
400% prijs stijging in een maand en nu 100% in een week. Het is krankzinnig en als je dat niet ziet dan speelt hebberigheid je parten.
Voor veel tweakers is het slechts een experimentje en willen daarnaast bitcoin ondersteunen in het succes. Althans zo denk ik erover. Die paar honderd euro kan me gestolen worden voor het plezier (wat ik ook al had zonder geld erin te stoppen) dit te volgen. Uiteraard is meedoen in het proces nog leuker dan slechts observeren.

• Jace / TBL
Kain_niaK schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:04:

400% prijs stijging in een maand en nu 100% in een week. Het is krankzinnig en als je dat niet ziet dan speelt hebberigheid je parten.
Ja, dit kan zo niet eeuwig doorgaan.

Nee, de grens is nog lang niet in zicht want er staan nog een paar hele grote jongens te trappelen om ook mee te doen. Rijke Russen die hun geld niet meer stiekem op buitenlandse banken mogen zetten, de NASDAQ die er lucht van krijgt.. Dit zijn partijen waarvan sommigen in hun eentje al meer te investeren hebben dan het hele huidige Bitcoin marktvolume. Mensen beginnen nu pas langzaam aan in te zien wat de werkelijke potentie van Bitcoin is. Die huidige $204 lijkt me nog fors ondergewaardeerd.

• Jace / TBL
Kain_niaK schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:08:
En dat is niet altijd zo evident. En wat als jou exchange gehackt word of zijn gebruikers weer oplicht (zoals al tientallen keren is gebeurt over heel de wereld) voor je je geld hebt?
Exchange? Bank bedoel je?

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Kain_niaK schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:08:
Dat is het engste aan het hele gebeuren natuurlijk; zelfs als je met je vinger op de knop zit om te verkopen als het fout gaat, dan ben je door de slechte verwerking en bereikbaarheid (ddos? ...) van de exchanges waarschijnlijk te laat. En tsja, natuurlijk baal ik ook dat ik niet vrijdag nog even voor 10k euro bitcoins had gekocht, was een mooi maandloon geweest, maar alsnog durf ik er nu ook niet in te stappen. Het sentiment dat men nauwlettend in de gaten houdt, niet of, maar wanneer de bel barst, in combinatie met bovenstaande is mij te eng. Maar alle gokkers staren zich blind op de winst, en het verlies hoor je nooit :)
Jace / TBL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:10:
Mensen beginnen nu pas langzaam aan in te zien wat de werkelijke potentie van Bitcoin is. Die huidige $204 lijkt me nog fors ondergewaardeerd.
Ik probeer helemaal niet moedwillig de bitcoin af te kraken hoor, want ik vind het een hardstikke leuke techniek, maar wat is dan reeel gezien de potentie? Waar is die waarde dan op gebasseerd behalve 'wat de gek ervoor geeft'? Waarom koopt men bitcoins als men spaargeld veilig wilt stellen en niet bijvoorbeeld staatsobligaties? Dat laatste lijkt mij echt een stuk veiliger.

[ Voor 24% gewijzigd door Zoijar op 09-04-2013 13:22 ]

• Zane11
Jace / TBL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:10:
[...]

Ja, dit kan zo niet eeuwig doorgaan.

Nee, de grens is nog lang niet in zicht want er staan nog een paar hele grote jongens te trappelen om ook mee te doen. Rijke Russen die hun geld niet meer stiekem op buitenlandse banken mogen zetten, de NASDAQ die er lucht van krijgt.. Dit zijn partijen waarvan sommigen in hun eentje al meer te investeren hebben dan het hele huidige Bitcoin marktvolume. Mensen beginnen nu pas langzaam aan in te zien wat de werkelijke potentie van Bitcoin is. Die huidige $204 lijkt me nog fors ondergewaardeerd.
Tjah de grote jongens gaan zeker nog wat leuks doen met bitcoin, en dit zal niet heel lang meer duren. Daarnaast wacht nog maar af tot de volgende bank gaat klappen in Europa. Spanje komt ook nog aan de beurt als het zo doorgaat. Op het moment dat Spanje onderuit gaat, en ze weer zo'n leuke spaarheffingsactie uit gaan halen om het land te redden dan voorzie ik nog wel dat de bitcoin koers met een 10-20x toeneemt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En dat is de reden dat het een bubbel is die gaat crashen. Als het nog zoveel gaat stijgen moet nu iedereen dus zoveel mogelijk geld erin steken. En daardoor stijgt het nu, compleet op de hoop dat het verder gaat stijgen. Dat is de definitie van een zeepbel.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Apie! schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:07:
voorbeeld van btc bot :)
Afbeeldingslocatie: http://luke.dashjr.org/tmp/screenshots/snapshot76.png

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nu is het niet helemaal een vergelijking maar Second Life had ook heel veel miljonairs op een bepaald punt. Het issue is natuurlijk het voortijdig kunnen uitcashen van je fortuin. Zolang je bitcoins inkoopt en verkoopt op het moment dat deze 'munt' omhoog gaat in waarde is er neits mis. Maar er komt een kantelpunt waarbij er steeds meer mensen zijn die bang worden dat 'hun' bitcoins wel eens plotseling door een crash niets meer waard worden en dus steeds meer mensen die verkopen.

Op het moment dat verkoop vraag overtreft komt er een afvlakking gevolgt door een daling. Dat is het moment waarop men bitcoins gaat dumpen en de markt in stort.

in fases zou ik het grofweg als volgt zetten:

Fase 1: Startpunt en begin. Alles rustig, weinig vraag waarde laag en minen snel.
Fase 2: Vraag begint toe te nemen, waarde toont lichte stijging en minen gaat iets minder snel.
Fase 3: Bekendheid neemt toe, waardestijging verloopt vrij snel en minen wordt steeds lastiger.
Fase 4: bekendheid explodeerd, waarde stijgt exponentieel. Minen wordt moeilijker en angst voor instorten (terecht gevoed door de eigenaren zelf) neemt toe.
Fase 5: Aankoop vlakt af door berichten dat de markt kan instorten. Verkoop neemt toe door angst beheerders. Waarde vlakt af.
Fase 6: Waarde neetmt af, verkoop sneller dan aankoop. Mensen gaan uitstappen.
Fase 7: Crash, waarde gaat tot dicht bij nulpunt. Verkoop hoog, aankoop bijna niets.

We zitten in Fase 4, mensen die in Fase 4 a 5 uitstappen maken winst. De rest verliest naar alle waarschijnlijkheid aardig wat.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• wesleytjuh
Heel erg vergelijkbaar met de bubble in 2011. Enkel ging het daar allemaal net wat sneller. Prijs schoot van 4 naar 8, van 8 naar 15, en een aantal dagen later zaten we op 30. Daarna ging het snel mis.

Verwijderd

Wat ik persoonlijk van die crash heb geleerd is dat zo'n moment niet het juiste is om uit BTC te stappen ;) Iedereen die toen instapte is nu rijk en ik verwacht dat mensen bij de volgende crash precies hetzelfde gaan denken. BTC zal binnenkort wel weer flink zakken, maar dat betekent zeker niet het einde.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:34:
Wat ik persoonlijk van die crash heb geleerd is dat zo'n moment niet het juiste is om uit BTC te stappen ;) Iedereen die toen instapte is nu rijk en ik verwacht dat mensen bij de volgende crash precies hetzelfde gaan denken. BTC zal binnenkort wel weer flink zakken, maar dat betekent zeker niet het einde.
Je bent overigens wel pas rijk als je verkocht hebt. Veel mensen worden nu steeds rijker, maar is er genoeg geld om die allemaal te betalen? :)
Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.