Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.646 views

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Matched: bitcoin
wesleytjuh schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:55:
Is het niet zo dat MTGox die gegevens MOET hebben voor de SEPA overschrijvingen naar de Europese banken?
Geen idee, maar "moet" van wie? Die lui zitten in Japan, die hebben toch geen zak met Europese regels te maken?

En bovendien, bij andere exchanges hoeft het ook niet, en daar heb ik ook SEPA overschrijvingen naartoe en vandaan kunnen doen.
Buiten dat, ik heb het meeste vertrouwen in MTGox.
OK, nou ja ik vind het ook jammer dat er één partij veruit de grootste is, en op die manier aardig wat marktinvloed heeft. Het zou m.i. beter zijn als er meer concurrentie was. Maar hey ieder zijn voorkeur, we leven in een vrije wereld, zeker met Bitcoin :)

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:36
Jace / TBL schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:21:
[...]

Geen idee, maar "moet" van wie? Die lui zitten in Japan, die hebben toch geen zak met Europese regels te maken?

En bovendien, bij andere exchanges hoeft het ook niet, en daar heb ik ook SEPA overschrijvingen naartoe en vandaan kunnen doen.
De banken accepteerden simpelweg geen SEPA transfers meer van en naar MTGox, dan houdt het snel op. Geen idee waarom dat bij de overige niet hoeft, wellicht omdat daar een stuk minder verkeer tussen is? Of omdat de meeste exchanges die ook in Euro's handelen binnen de EU vallen?
[...]

OK, nou ja ik vind het ook jammer dat er één partij veruit de grootste is, en op die manier aardig wat marktinvloed heeft. Het zou m.i. beter zijn als er meer concurrentie was. Maar hey ieder zijn voorkeur, we leven in een vrije wereld, zeker met Bitcoin :)
Ja dat is zeker het minpunt eraan. Het gaat tegen het gehele idee van bitcoin in. Wanneer er iets goed fout gaat bij MTgox heeft kan het gehele systeem instorten.En dat zou niet moeten kunnen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Alleen de koers kan instorten als er iets fout gaat bij MTgox
Er zijn ook bitcoin fanaten die het echt niks kan schelen hoeveel dollar de bitcoin waard is, ze willen gewoon functionaliteit zien en toepassingen implementeren.
En er zijn nog extremere fanaten die geloven dat het niet de bitcoin is die in waarde toeneemt maar de andere deviezen vooral dollar en euro) die snel in waarde afnemen. (wat niet echt klopt want de prijs van goud en silver stijgt niet zo hard als de prijs van bitcoins)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Geen matches
Er is 1 groot probleem , niemand geeft ze uit.

Verwijderd

Ben vrij nieuw met bitcoins.
Wat is momenteel de snelste (goedkoopste?) manier om bitcoins te verdienen/kopen?
Heb al redelijk wat informatie gevonden, alleen voor een beginneling als ik is alles nog vrij omslachtig.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 03:52 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Het zal sowieso winstgevend zijn. Hoeveel winst je werkelijk maakt hangt van van meerdere factoren, zoals hoeveel je betaalt per kWh en het huidige gebruik van je computer (staat deze sowieso al dag en nacht aan of eigenlijk alleen tijdens werkelijk gebruik?).

Los van deze factoren is er een makkelijke rekensom te maken. Om vrij goed in te kunnen schatten hoeveel Mhash/s je zult halen met deze twee kaarten gebruik je de tabel van 'hardware comparison' op de wikipedia-pagina (https://en.bitcoin.it/wik...parison#Multi-Card_Setups). De URL verwijst alvast naar de multi-card setups. Als je kijkt bij twee maal 6970 zie je dat hiermee gemiddeld 769 Mhash/s behaald wordt. Vervolgens kun je via een zogeheten 'bitcoin mining calculator' (http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator) uitrekenen hoeveel BTC je per dag/week/maand zou verdienen met de huidige 'difficulty factor' en hoeveel dollar per dag je dat zou opleveren tegen de huidige koers. Je hoeft alleen het aantal Mhash/s in te vullen. Op dit moment zou je dat ฿ 0,05 per dag opleveren ofwel $ 8,53 / € 6,56.

Je computer zal echt geen 800 W verbruiken, het zal (exclusief monitor) eerder tussen de 300 W en 400 W liggen (afhankelijk natuurlijk van de rest van je hardware). Uitgaande van een prijs van € 0,23 voor 1 kWh en een vermogen van 350 W betaal je € 1,932 (0,35 kW x 24 h x 0,23 €/kWh) per dag voor het energieverbruik van je computer.

Dus zelfs als de computer vóór het minen nooit aan stond en dus nooit energie verbruikte verdien je er al bijna € 5,- per dag mee.

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Voorbeeld aan- en verkoop 10 Bitcoins (8-4-2013)

*aangepast met bied- en laatprijzen*

BID ASK
Mt.Gox 142,31 142,5
Btc24 146 147,47

Mt.Gox: 2,4 + 8,55 + 8,54 + 14,23 + 1,90 (1425-/-1423,10) = € 35,62
Stap 1: SEPA overboeking kost € 2,40 (10 Poolse Zloty)
Stap 2: aankoop 10 BTC * 142,50 = € 1.425 en kost € 8,55 (0,06% transactie fee)
Stap 3: verkoop 10 BTC * 142,31 = € 1,423,10 en kost € 8,54 (0,06% transactie fee)
Stap 4: SEPA terugstorten kost 1% transactie fee, dus € 14,23 (met minimum van € 1,20 / 5 Poolse Zloty)

Bitonic (o.b.v. Mt.Gox bid-ask spot): 93,38 + 42,14 = € 135,52
Stap 1: Aankoop 10 BTC kost € 1518,38 -/- 1425 = 93,38
Stap 2: Verkoop 10 BTC geeft € 1380,96 -/- 1423,10 = 42,14

Bitcoin-24: 1,24 + 1,24 + 14,70 (1474,70-/-1460) = € 17,18
Stap 1: SEPA overboeking kost € 1,24
Stap 2: aankoop 10 BTC * 147,47 = € 1474,70 kost € 0 (geen transactie fee)
Stap 3: verkoop 10 BTC * € 146 = € 1460 kost € 0 (geen transactie fee)
Stap 4: SEPA terugstorten kost € 1,24

NB. Bitonic is sneller en bij stijgende koersen zoals de laatste tijd het geval is, is het wellicht raadzaam de aankoop niet uit te stellen als je nog geen goedgekeurde account + saldo hebt bij Mt.Gox (wachttijden op goedkeuring circa 10 werkdagen). Bij Bitcoin-24 is geen wachttijd en kun je na registratie direct een SEPA overboeking/storting doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Floesh op 08-04-2013 14:22 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Alleen is Bitcoin-24 nu even niet te bereiken.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
FreddyFish schreef op maandag 08 april 2013 @ 03:54:
Het zal sowieso winstgevend zijn. Hoeveel winst je werkelijk maakt hangt van van meerdere factoren, zoals hoeveel je betaalt per kWh en het huidige gebruik van je computer (staat deze sowieso al dag en nacht aan of eigenlijk alleen tijdens werkelijk gebruik?).

Los van deze factoren is er een makkelijke rekensom te maken. Om vrij goed in te kunnen schatten hoeveel Mhash/s je zult halen met deze twee kaarten gebruik je de tabel van 'hardware comparison' op de wikipedia-pagina (https://en.bitcoin.it/wik...parison#Multi-Card_Setups). De URL verwijst alvast naar de multi-card setups. Als je kijkt bij twee maal 6970 zie je dat hiermee gemiddeld 769 Mhash/s behaald wordt. Vervolgens kun je via een zogeheten 'bitcoin mining calculator' (http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator) uitrekenen hoeveel BTC je per dag/week/maand zou verdienen met de huidige 'difficulty factor' en hoeveel dollar per dag je dat zou opleveren tegen de huidige koers. Je hoeft alleen het aantal Mhash/s in te vullen. Op dit moment zou je dat ฿ 0,05 per dag opleveren ofwel $ 8,53 / € 6,56.

Je computer zal echt geen 800 W verbruiken, het zal (exclusief monitor) eerder tussen de 300 W en 400 W liggen (afhankelijk natuurlijk van de rest van je hardware). Uitgaande van een prijs van € 0,23 voor 1 kWh en een vermogen van 350 W betaal je € 1,932 (0,35 kW x 24 h x 0,23 €/kWh) per dag voor het energieverbruik van je computer.

Dus zelfs als de computer vóór het minen nooit aan stond en dus nooit energie verbruikte verdien je er al bijna € 5,- per dag mee.
Aan deze uitleg heb je iets :). Vanmiddag even een stroom verbruik meter vragen bij een familie lid. Even kijken hoeveel mijn pc nu extact verbruikt. (6870 crossfire / amd 1090t) Ik mine nu per kaart zo rond de 270 / en 260 Mhash/s(dit geeft die aan in GUI minder) Bij BTC guild (pps) geeft die aan dat ik in totaal 749.06 MH/s mine. Wat moet ik nu geloven? is btcguild een beetje goed? heb geen veranderd van al die miningpools :P

Minen doe ik met GUIminer.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 01:24:
Er is 1 groot probleem , niemand geeft ze uit.
Dat is niet waar. Op Silk Road wordt er genoeg uitgegeven ;)

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Wat veel mensen zich niet realiseren is dat men momenteel in Bitcoins stapt omdat ze op zoek zijn naar een alternatieve manier om geld te sparen/stallen, en niet zozeer om uit te geven. Door al die nieuwkomers - myself included - is er een enorme run op Bitcoins en zal de prijs voorlopig alleen maar stijgen.
Als je nu Bitcoins uitgeeft ben je een dief van je eigen porttemonnee, omdat de BTC die je uitgeeft over een uur alweer flink in waarde is gestegen. Uitgeven heeft op dit moment dus totaal geen nut tenzij je echt moet. (omdat je rekeningen moet betalen ofzo)

Nee, voor we BTC's gaan uitgeven is het, denk ik, wachten tot de markt stabiliseert en webshops het in dat opzicht ook veilig genoeg vinden om het als betaalmiddel te accepteren.

Overigens heb ik gisteren gemerkt dat ik met het minen GUIMiner na een error gewoon stopt met minen, maar niet aangeeft dat ie gestopt is :/ (HD7950) Ik zag toevallig in Afterburner dat de GPU usage opeens dropte.

Wat me ook opviel is dat GUIMiner-scrypt (LTC) artifacts veroorzaakt op dezelfde HD7950, zowel op high als low.

En ik weet niet meer wie er om vroeg, maar de pool die ik voor LTC heb gebruikt was overigens coinotron.com.

[ Voor 18% gewijzigd door Apie! op 08-04-2013 07:47 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Geen matches
Ding ding ding €140 / btc :D (althans afgerond)

Gaat weer lekker... :P zo heb ik mijn mining equipment er nog sneller uit! ik zeg pompen met die bubbel!

@hierboven precies dezelfde problemen met GUIminer. Zit nu op een andere miner en moet zeggen loopt nu 12 uur stabiel en denk dat hij dat ook nog wel even zou doen. Met de 7870xt heb ik nergens last van. dus waarscshijnlijk iets van een bug met die 7950. Ik haal nu btw met de 7950, 522mh/s

[ Voor 48% gewijzigd door boombes op 08-04-2013 08:50 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Apie!

Apie!

Geen matches
^^ Welke miner? :P

Blown past falling sands

• boombes
Geen matches
CGMiner en was ook verbasingwekkend makkelijk in te stellen. moest even zoeken welk programma ik nu gebruikte. Je krijgt gewoon een dos schermpje te zien maar de rest legt zichzelf wel uit.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11 18:58

RvV

Geen matches
Ik heb die guiminer op 4 pc's gehad en overal loopt hij na een half uurtje vast. Cgminer loopt bij mij geweldig. Qua snelheid maakt het weinig uit. Koers is behoorlijk, zat net tegen de 150 euro aan.

Y'24

• wesleytjuh
Geen matches
CGminer crashed nog steeds bij, heb zelfs al andere drivers geprobeerd, maar hij blijft crashen zodra je hem start met de juiste settings. Al geprobeert bij diverse pools en diverse versies van CGminer.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Geen matches
Wat een koersstijging weer, je word er toch helemaal gek van. Elke week 50 dollar erbij?

Verwijderd

Geen matches
Thanks voor de uitleg.
Welk programma wordt vooral gebruikt voor het minen met de GPU?

• Apie!

Apie!

Geen matches
@Boombes & @wesleytjuh: welke driverversies gebruiken jullie?

Die koersstijging is echt niet normaal. Mijn eerste BTC's kocht ik voor een koers van $100 geloof ik. Ik weet niet hoe groot die verification queue van MtGox nog is, maar zolang die queue er nog is, betekent dat nieuwe instappers en zal de koers nog wel blijven stijgen denk ik.

Edit: ik zou haast gaan wensen dat er 'iets substantieels' gebeurt zodat we kunnen zien hoe de koers daar op reageert. Nu gebeurt er eigenlijk helemaal niks en blijft de koers maar stijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Apie! op 08-04-2013 10:36 ]

Blown past falling sands

• boombes
Geen matches
Het is voor mij de 13.3 beta driver van amd. Op beide kaarten en gaat prima moet ik zeggen.

• wesleytjuh
Geen matches
Heb zowel 13.1 als 13.3 geprobeerd.
Verder CG miner de laatste 3 versies geprobeerd.
Virusscanner uit, reboot, administrator, en dmv GUIminer CG miner gestart. Alles geeft een "CGminer has stopped working"

Het is inderdaad ongekend, elke maandag, of in ieder geval de eerste dag na het weekend/feestdagen begint explosief. Het is bijna niet leuk meer.

[ Voor 26% gewijzigd door wesleytjuh op 08-04-2013 10:39 ]

• boombes
Wesley heb je de ADL SDK (AMD Display Library) geinstalleerd ?

(weet zelf niet eens of ik deze erop heb staan volgens mij niet)

Heb de tip uit deze tutorial gehaald. maar weet niet echt hoe actueel deze nog is
http://bitcoin-mining-hea...ner-install-tutorial.html

[ Voor 40% gewijzigd door boombes op 08-04-2013 10:56 ]

Verwijderd

Zijn er nog meer veelgebruikte manieren om bitcoins te verdienen?
Buiten het minen om?
Wat doen jullie vooral om aan bitcoins te komen?

• wesleytjuh
Geen matches
boombes schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:43:
Wesley heb je de ADL SDK (AMD Display Library) geinstalleerd ?

(weet zelf niet eens of ik deze erop heb staan volgens mij niet)
Zou ik even moeten checken als ik thuis ben. Volgens mij installeer je die min of meer mee als je het hele driver pakket installeert, maar ik zou het even moeten controleren. Goede tip :).

• Apie!

Apie!

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:45:
Zijn er nog meer veelgebruikte manieren om bitcoins te verdienen?
Buiten het minen om?
Wat doen jullie vooral om aan bitcoins te komen?
Ik doe het zelf niet, maar wat je kunt doen is:
• Constant BTC's kopen voor lage koers op Exchange X en verkopen voor een hogere koers op Exchange Y.
• Speculeren met BTC's. Ga short, long, deep, wide, nat (weet ik veel wat de termen zijn :+ )
• Een WebShop beginnen die o.a. BTC accepteert.
• Een BTC Exchange beginnen.
• Wees creatief

Geld verdienen met Bitcoins is niet wezenlijk anders dan geld verdienen met Euro's of Dollars, behalve dan dat je Euro's/Dollar's niet legaal op je PC kunt maken ;)

Ik heb zelf een paar duizend in BTC gekocht in de hoop dat de waarde minstens behouden blijft (is ondertussen bijna verdubbeld) en we er in de nabije toekomst steeds meer mee kunnen betalen in normale webshops.

Blown past falling sands

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19

fynrd1

Fooled by Randomness

Geen matches
Iemand een goede script voor een 7970 inc cgminer? kom niet boven de 370khash uit

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Thanks!
Is het verstandig nu bitcoins te kopen? Of verwachten jullie dat de waarde gaat kelderen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 11:03 ]

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 15:11
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:02:
Thanks!
Is het verstandig nu bitcoins te kopen? Of verwachten jullie dat de waarde gaat kelderen?
Nobody knows. Maar het lijkt er op dat de gekte pas is begonnen... who knows where it will end... Kan morgen weer 100 euro zijn, maar het kan ook over een week 400 zijn..

• RvV

RvV

Geen matches
Moeilijk te zeggen of het nu verstandig is om alsnog in te stappen. Eigenlijk ben je aan de late kant als je kijkt naar de historie van de afgelopen weken. Maarja, dat dacht men vorige week vrijdag ook. :)

Y'24

• Apie!

Apie!

Geen matches
Ja, als ik daar antwoord op kon geven had ik iedere week de lotto gewonnen, en de jackpot van de Staatsloterij.

Edit: en dan was ik m'n eigen Nederlandse non-profit BTC Exchange begonnen :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Apie! op 08-04-2013 11:08 ]

Blown past falling sands

Verwijderd

Wat zijn momenteel de goedkoopste site's om bitcoins in te slaan?

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 12:56
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:02:
Thanks! Is het verstandig nu bitcoins te kopen? Of verwijten jullie dat de waarde gaat kelderen?
De waarde gaat ongetwijfeld enorm kelderen als Bitcoin straks voor een grote uitdaging staat (er zijn nog een flink aantal zwakheden https://en.bitcoin.it/wiki/Weaknesses) en er wordt flink mee gespeculeerd. Maar hoe lang het nog blijft stijgen weten we niet.

Op dit moment heeft iedereen heel veel moeite om in te schatten wat de waarde echt is en gezien de aard van Bitcoin kun je het gewoon bewaren en het blijft waardevol. Als de stijgende lijn straks stopt en investeerders gaan vragen stellen die niet beantwoord kunnen worden kan het nog wel eens heel naar worden en paniek op de markt waardoor jij geen tijd hebt om te reageren (koers-correcties kunnen soms 20%-30% zijn binnen een minuut) en dan lijkt het alsof je dure Bitcoin aan de straatstenen niet kwijt kunt.

Ik gebruik het niet als investering, maar probeer te betalen waar mogelijk. Als ik iets op internet wil kopen zoek ik een Bitcoin-merchant en leer zo meer over het systeem. Dat vind ik ook waardevol.

Een paar mBTC is natuurlijk leuk om te hebben om de bull-market een beetje in de gaten te houden.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
FreddyFish schreef op maandag 08 april 2013 @ 03:54:

Ik ben nieuw met het minen, maar staan je GPU's dan de hele dag vol te blazen? Versnelde afschrijving op de GPU is dan ook wel wenselijk lijkt me?

• sbmuc
Geen matches
shoombak schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:13:
[...]

Ik ben nieuw met het minen, maar staan je GPU's dan de hele dag vol te blazen? Versnelde afschrijving op de GPU is dan ook wel wenselijk lijkt me?
Ja en ja

• Jace / TBL
Apie! schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:32:
Edit: ik zou haast gaan wensen dat er 'iets substantieels' gebeurt zodat we kunnen zien hoe de koers daar op reageert. Nu gebeurt er eigenlijk helemaal niks en blijft de koers maar stijgen.
Wat er gebeurt is: de aandacht voor Bitcoin neemt enorm toe, meer en meer mensen zien de mogelijkheden en het potentieel van Bitcoin. En er staan denk ik wat grote partijen te trappelen om ook mee te doen (Russische zwartspaarders, hedgefondsen, pensioenboeren, etc). Oftewel een sneeuwbaleffect aan aandacht en interesse, dat is substantieel. Met een fixed hoeveelheid Bitcoin is het toch logisch dat er dan maar 1 ding kan gebeuren met de koers?

• wesleytjuh
Geen matches
Mwah zolang je de temperatuur enigszins normaal houdt van je kaarten valt het wel mee, daar zijn ze gewoon tegen bestand. Je zal nog altijd eerder zelf de behoefte hebben om een nieuwere snellere kaart te kopen dan dat hij stuk zal gaan.

Daarom heb ik mijn kaarten ook flink watergekoeld. De waterkoeling heeft zichzelf al zowat terug betaald in het lagere stroom verbruik en simpelweg het comfort in geluid. + mijn cores blijven nu < 60 graden ipv ~90C

[ Voor 31% gewijzigd door wesleytjuh op 08-04-2013 11:16 ]

• Apie!

Apie!

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:12:
Wat zijn momenteel de goedkoopste site's om bitcoins in te slaan?
Zie bitcoinity.org/markets

[ Voor 156% gewijzigd door Apie! op 08-04-2013 12:10 ]

Blown past falling sands

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Geen matches
de boel staat stil op het moment, al een uur bij btc24

Jsunnyreports

• wesleytjuh
http://bitcoinity.com/markets
Daar update de boel net naar all time high van 185.88

200 is in zicht.

@hieronder,

Ik heb nog meegemaakt dat bitcoins 0.5$ waren. Helaas niks mee gedaan ;).

[ Voor 40% gewijzigd door wesleytjuh op 08-04-2013 11:22 ]

Verwijderd

Wow als als ik zo naar deze maand kijk zijn de prijzen behoorlijk omhoog gegaan.
Jammer dat ik me nu pas aan het verdiepen ben in bitcoins en niet eerder :P

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:21:
Wow als als ik zo naar deze maand kijk zijn de prijzen behoorlijk omhoog gegaan.
Jammer dat ik me nu pas aan het verdiepen ben in bitcoins en niet eerder :P
tja dat dachten veel mensen in februari en maart ook..
trouwens tipje... ik zie dat je veel losse beginnersvragen stelt (zoals wij allemaal ;) ).
Neem even de moeite om de berichten van de laatste 2 weken van dit topic door te lezen en al je vragen zijn beantwoord :)

• Apie!

Apie!

Jace / TBL schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:15:
[...]

Wat er gebeurt is: de aandacht voor Bitcoin neemt enorm toe, meer en meer mensen zien de mogelijkheden en het potentieel van Bitcoin. En er staan denk ik wat grote partijen te trappelen om ook mee te doen (Russische zwartspaarders, hedgefondsen, pensioenboeren, etc). Oftewel een sneeuwbaleffect aan aandacht en interesse, dat is substantieel. Met een fixed hoeveelheid Bitcoin is het toch logisch dat er dan maar 1 ding kan gebeuren met de koers?
Nee, hoor was het maar zo simpel :) Er is dus geen fixed hoeveelheid Bitcoin. Er is een fixed maximale hoeveelheid Bitcoin. In het extreemste geval wordt er door een partij een substantieel deel van de Bitcoins opgekocht en vervolgens de wallet gedelete. Als het aantal verloren Bitcoins dusdanig groot is dat het systeem eigenlijk onbetaalbaar/onbruikbaar wordt voor het normale publiek. Dan is het gewoon over.
Ik geef toe, het is een extreem voorbeeld, maar niet onmogelijk.

Wat waarschijnlijker is wetgeving die roet in het eten kan gooien, of een alternatief officieel Crypto Currency dat door de financiele status quo wereldwijd wordt geaccepteert als valuta. Of een onvoorziene zwakte in het systeem, of een virus.

Ik geef toe, momenteel ziet het er rooskleuriger uit dan dat ik hierboven beschrijf, maar er simpelweg van uitgaan dat de koers maar een kant op kan, is imho iets te makkelijk :)

Blown past falling sands

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wat er momenteel aan de hand is dat bots hele kleine hoeveelheden bitcoins opkopen aan een prijs die elke keer een fractie hoger is. Dit houdt de koers de hele tijd hoog op momenten dat er voor de rest weinig volume is.
Dan komt er een nieuwe koper op MTgox die het nieuws over bitcoins al een paar weken volgt en er vervolgens niet meer tegen kan en tegen zichzelf zegt: Verdorie, ik wil ook rijk worden en de koers stijgt maar en stijgt maar. Vervolgens stort die een paar duizend dollar op Mt.Gox en dan maakt hij de fout om meteen bitcoins te kopen aan markt prijzen. Maar die markt prijs word voortdurend hoog genoeg gehouden door al die bots. Dan zijn er nog partijen die de koers naar beneden proberen te krijgen door Mt.Gox aan te vallen met DDOS, in de hoop dat beleggers panikeren en gaan verkopen.

WIE NU AAN DEZE KOERS TE VEEL GELD OMZET IN BITCOINS IS STOM en gaat veel geld verliezen!
Het zal echt nog een paar jaar duren voordat de waarde van bitcoins zo hoog zijn als ze nu op alle exchange staan. De prijs word kunstmatig op gedreven en onwetende speculanten trappen er allemaal in.

Zodra Mt.Gox iets gaan doen aan die bots, of zodra deze manipulatie van de koers wat meer aandacht krijgt. Of wanneer de grootste manipulators proberen uit te cashen gaat deze zeepbel: "PLOF"

En dan kunnen we weer opnieuw beginnen ...

Ik ben lang niet de enige die er zo over denkt: https://bitcointalk.org/index.php?topic=168135.0

Als dit zo door gaat is de enige die over een paar jaar nog genoeg geld heeft voor een hele bitcoin een zeker meneer Gates.

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 12:23 ]

Verwijderd

Geen matches
Wordt dat niet bij elke high gezegd? Ik denk dat heel veel mensen dachten dat $30 voor een BTC één grote bubbel was die zou gaan klappen (ik ben rond die tijd gestopt met minen, stom stom) en kijk waar we nu zijn. Zelf denk ik dat er nog genoeg rek zit in BTC, zeker op de lange termijn, tenzij er iets fundamenteels misgaat zoals Apie! zegt.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:18:
Wat er momenteel aan de hand is dat bots hele kleine hoeveelheden bitcoins opkopen aan een prijs die elke keer een fractie hoger is. Dit houdt de koers de hele tijd hoog op momenten dat er voor de rest weinig volume is.
Interessant over die bots. Ik zie inderdaad dat een groot percentage van de trades om 0.02 btc gaat. Bedoel je dat effect?

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik denk absoluut dat er genoeg rek zit in BTC. Maar dan moet het ook echt een waarde hebben. En BTC kan een echte waarde hebben door killer toepassingen.
Bijvoorbeeld gebruikers die hun draadloze netwerken configureren als hotspots en clients automatisch kunnen betalen met een bepaald aantal millibtc per minuut.
Of steam of facebook die bitcoins gaan gebruiken.
De huidige onderliggende bitcoin economy en systemen valideren deze koers totaal niet.
Geloof me nou maar. Over 10 jaar een bitcoin prijs van 1000 USD/BTC. Prima, geen problemen mee.
Maar een koers stijging van 10% elke dag over een langere periode ... sorry maar dat is momenteel gewoon een gigantische bubbel. Veel groter dan de laatste keer. Toen was het vertrouwen weg door beveilings problemen. En toen het voor de eerste keer instorten dachten veel mensen, dit is dan het einde. En zo werd het een vicieuze circel die langzaam de koers deed zakken tot zijn dieptepunt.
Wat er nu gaan gebeuren is van 180 dollar naar ik weet niet welke koers is een paar dagen tijd.
Word een interessante tijd op internet. We zullen zien wat Mt.Gox doet als de koers bijvoorbeeld in een week terug naar 10 gaat of zo ....

• wesleytjuh
Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:18:

WIE NU AAN DEZE KOERS TE VEEL GELD OMZET IN BITCOINS IS STOM en gaat veel geld verliezen!
Het zal echt nog een paar jaar duren voordat de waarde van bitcoins zo hoog zijn als ze nu op alle exchange staan. De prijs word kunstmatig op gedreven en onwetende speculanten trappen er allemaal in.
Hoewel ik het met je eens ben dat het wellicht niet erg verstandig is om je gehele spaarrekening om te zetten in Bitcoins, en een correctie binnenkort onoverkomelijk is.. Ben je hier wel erg kort door de bocht met je mening/statement. Dit roep je nu al een aantal weken, maar ondertussen lijkt de koers enkel maar sneller te stijgen. En ik denk persoonlijk dat we het plafond nog niet gevonden hebben, althans, niet voor deze rally.

Ben het wel met je eens dat inderdaad de prijs uiteindelijk zeker 1000$/BTC kan zijn, maar dan moet inderdaad bitcoin eerst zijn toepassing hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 08-04-2013 12:31 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Zoijar schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:26:
[...]

Interessant over die bots. Ik zie inderdaad dat een groot percentage van de trades om 0.02 btc gaat. Bedoel je dat effect?
Ja, de koers word heel eenvoudig bepaald door de overeengekomen prijs van de laatste trade. (dus het zelfde volume met de zelfde aks en bid)

Als de koers 100 is. En de hoogste bieder bied 90 en de hoogste vrager vraagt 110.
Dan is er een "spread" van 20.

Als ik nu 0.2 BTC bied voor 101 en tegelijk met een andere account 101 vraag.
Dan tada, doe ik een trade met mijzelf en is de koers opeens 101 ....
En dan komt er net een nieuwe speculant die denkt: Kopen die handel, het gaat toch omhoog.
En niet naar het order book kijkt of wat dan ook.
En zo gaat het de hele tijd. De koers krijgt geen kans om te zakken.
Het is echt pure markt manipulatie.
Er is geen eenvoudigere markt om te manipuleren momenteel waar zo gigantisch veel geld mee te verdienen is als bitcoins. Eenvoudiger is het gewoon niet. En zelfde iemand met een geweten kan denken, och het is toch maar een spel.

En vergeet absoluut niet: Elke dollar winst die iemand maakt is ook door iemand verloren.
Wie wil er die persoon zijn? Ga, je gang koop maar lekker veel bitcoins. Ze kunnen toch alleen nog maar omhoog en jij bent toch zeker wel slim genoeg om ze te verkopen voor de koers instort?
En begint de koers opeens te zakken je kunt ze niet meer verkopen omdat Mt.Gox plots overbelast is.
En dan kun je ze weer verkopen maar alleen nog maar aan een prijs die tien keer zo laag is als waar je ze verkocht. Gefeliciteerd je hebt net 90% van je inleg weggegeven aan iemand die slimmer is dan jou.
Menselijke hebzucht, het werkt twee kanten op. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 12:36 ]

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:34:
[...]

Ja, de koers word heel eenvoudig bepaald door de overeengekomen prijs van de laatste trade. (dus het zelfde volume met de zelfde aks en bid)

Als de koers 100 is. En de hoogste bieder bied 90 en de hoogste vrager vraagt 110.
Dan is er een "spread" van 20.

Als ik nu 0.2 BTC bied voor 101 en tegelijk met een andere account 101 vraag.
Dan tada, doe ik een trade met mijzelf en is de koers opeens 101 ....
En dan komt er net een nieuwe speculant die denkt: Kopen die handel, het gaat toch omhoog.
En niet naar het order book kijkt of wat dan ook.
En zo gaat het de hele tijd. De koers krijgt geen kans om te zakken.
Het is echt pure markt manipulatie.
Er is geen eenvoudigere markt om te manipuleren momenteel waar zo gigantisch veel geld mee te verdienen is als bitcoins. Eenvoudiger is het gewoon niet. En zelfde iemand met een geweten kan denken, och het is toch maar een spel.

En vergeet absoluut niet: Elke dollar winst die iemand maakt is ook door iemand verloren.
Wie wil er die persoon zijn? Ga, je gang koop maar lekker veel bitcoins. Ze kunnen toch alleen nog maar omhoog en jij bent toch zeker wel slim genoeg om ze te verkopen voor de koers instort?
En begint de koers opeens te zakken je kunt ze niet meer verkopen omdat Mt.Gox plots overbelast is.
En dan kun je ze weer verkopen maar alleen nog maar aan een prijs die tien keer zo laag is als waar je ze verkocht. Gefeliciteerd je hebt net 90% van je inleg weggegeven aan iemand die slimmer is dan jou.
Menselijke hebzucht, het werkt twee kanten op. :(
Als je het zo brengt, is het niks meer dan een piramidespel.

Wikipedia: Piramidespel

En inderdaad, je bent nu zot als je nu bitcoins voor deze prijs gaat kopen.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Naik:
Beetje preken voor eigen parochie + een stukje frustratie dit...? Zie:
Kain_niaK schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 08:07:
Ik heb 800 dollar short staat, verkocht aan 134 dollar per bitcoin. Maar ik ben bang dat de koers nog een flink stuk hoger gaat voor hij eens flinkt zakt.
Natuurlijk zijn er bots, market makers en weet ik wat allemaal actief. Dat gebeurt op elke aandelen-/forex markt? En ja, het zal echt wel een keer instorten dus een beetje tegengeluid is niet erg - je moet wat mij betreft sowieso niet speculeren met geld dat je niet kunt missen. Maar je laatste twee posts zijn een beetje bangmakerij. :)

• Kain_niaK

Kain_niaK

De bitcoin economy is geen piramide spel en de handel ook niet. Maar de handel is wel een pump en dump. Iets wat al jaren gedaan word met penny stocks. Die manipulators hebben nu een fantastisch nieuw speeltje gevonden waar iedereen intrapt omdat ze het niet snappen.

Niet iedereen die nu voor rond de 150 dollar per stuk bitcoins koopt voor een paar duizend dollar heeft de ballen om die bitcoins een paar jaar veilig te bewaren wanneer de koers opeens in elkaar stort.

Nieuwe goed werkende "neutrale" technologie kan voor goed gebruikt worden en voor slecht gebruikt worden. Alle bitcoin toepassingen en verkopers die bitcoins accepteren ... goed ... de hele bitcoin exchange markt .... slecht.

Is toch duidelijk?

• MrAcid
  • Niet online
Die bitcoin exchange markt lijkt me, in elk geval de komende jaren, onvermijdelijk om de waarde van een bitcoin ten opzichte van regulier geld vast te stellen.

Zolang ik niet betaald word in Bitcoins kan ik zonder exchanges onmogelijk inschatten of 0.5BTC een reële prijs is voor een kop koffie of voor een jaar zorgverzekering.

• Kain_niaK

Kain_niaK

MrAcid schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:51:
@Naik:
Beetje preken voor eigen parochie + een stukje frustratie dit...? Zie:

[...]

Natuurlijk zijn er bots, market makers en weet ik wat allemaal actief. Dat gebeurt op elke aandelen-/forex markt? En ja, het zal echt wel een keer instorten dus een beetje tegengeluid is niet erg - je moet wat mij betreft sowieso niet speculeren met geld dat je niet kunt missen. Maar je laatste twee posts zijn een beetje bangmakerij. :)
Dat zijn er ondertussen ongeveer 21 verkocht voor 3000 dollar aan 143 dollar per stuk. Geleend met een looptijd van 3 maanden. Natuurlijk hoop ik dat de koers instort en ik daar wat winst op maakt.
Maar ik heb ondertussen al de coins die ik gedolven hebt verkocht dus ik kan wel tegen wat verlies.
Ik vind het gewoon een leuk gokspel. Ik heb mijn geld van twee jaar minen binnen
, heb geen ASIC te pakken kunnen krijgen en minen is niet meer rendabel voor mij.
Nu wil ik wat ervaring opdoen met day traden.
Maar dat verandert niks aan het feit dat er zeker een grond van waarheid zit in wat ik zeg. Volg de grootste exchanges maar eens voor langere tijd dan zul je dezelfde patronen wel zien terug komen.

Market makers op de meeste aandelen/forex markten werken toch echt met veel kleinere spreads en zijn veel beter gebalanceerd door dat short gaan veel makkelijker is en beter geregeld. Er zijn maar een paar sites waar je short kunt gaan met bitcoins en die zijn niet echt allemaal zo betrouwbaar als Mt.Gox waar dat niet kan. En dus is er niet echt een balans in de markt. En noem eens een voorbeeld van iets wat een zelfde koersstijging als bitcoins heeft ondergaan en niet is ingestort?
MrAcid schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:02:
Die bitcoin exchange markt lijkt me, in elk geval de komende jaren, onvermijdelijk om de waarde van een bitcoin ten opzichte van regulier geld vast te stellen.

Zolang ik niet betaald word in Bitcoins kan ik zonder exchanges onmogelijk inschatten of 0.5BTC een reële prijs is voor een kop koffie of voor een jaar zorgverzekering.
Maar dat is wel waar ik graag naar toe wil. Waar een verkoper stabiele prijzen in bitcoin kan hebben omdat alles wat hij zelf koopt hij ook in bitcoins kan doen.
Maar die wereld, dat duurt nog wel even.

En ik denk echt niet dat verkopers die bitcoins accepteren blij zijn met deze dagelijkse koers stijgingen. OK, als ze meteen al hun coins verkopen dat krijgen ze elke dag meer geld voor.
Maar ze lopen wel de hele tijd het risico dat die koers opeens instort.
Van mij mag de btc/usd koers elk jaar 10-20% hoger zijn. Maar niet elke dag, dat is gewoon niet reëel meer.

En ja als de koers straks op 1000 dollar per btc zit en er zijn nog steeds mensen die bitcoins tegen die koers kopen dan kunnen we inderdaad spreken van een piramide spel.

[ Voor 25% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 13:10 ]

• wesleytjuh
Geen matches
Als er ding zeker is, is dat hoe het nu gaat niet door kan gaan, het zal instorten. Maar wanneer en tot hoever ;). Ik denk dat een voorbeeld in dit geval overbodig is. Maar zoals ik zei, ik denk dat we nog wel even verder kunnen voordat de boel instort.

Verwijderd

Vanuit economisch perspectief lijkt de stijging van Bitcoin op een soort hyper-deflatie scenario.BTC uitgedrukt in fiat valuta(dollar, euro, yen etc) neemt dagelijks in waarde versneld toe.Ik weet niet of dit ooit eerder in de geschiedenis is voorgekomen.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:01

Seraphin

Meep?

Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:04:
[...]
En noem eens een voorbeeld van iets wat een zelfde koersstijging als bitcoins heeft ondergaan en niet is ingestort?
Apple? :P
(van $2.98 in 1984 naar $430ish nu, all time high van $700ish in sep 2012).

Maar je hebt gelijk; het gebrek aan short-mogelijkheden, c.q. echte marketmakers maakt dat koersbewegingen lang niet altijd de werkelijke markt / waardering weerspeigelen (net als nog tig andere variabelen)

[ Voor 26% gewijzigd door Seraphin op 08-04-2013 13:13 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• MrAcid
  • Niet online
[...]
Market makers op de meeste aandelen/forex markten werken toch echt met veel kleinere spreads en zijn veel beter gebalanceerd door dat short gaan veel makkelijker is en beter geregeld. Er zijn maar een paar sites waar je short kunt gaan met bitcoins en die zijn niet echt allemaal zo betrouwbaar als Mt.Gox waar dat niet kan. En dus is er niet echt een balans in de markt. En noem eens een voorbeeld van iets wat een zelfde koersstijging als bitcoins heeft ondergaan en niet is ingestort?
Markt is nieuw, zo bewegelijk als de pest en ik zie wat je bedoelt met bots en relatief grote spreads. Ik zeg ook niet dat het niet in kan/gaat/zal storten. Dat kan heel goed. Overigens is een spread van $20 wel onzin hoor, dat heb ik in de drie weken dat ik nu de koers volg nog niet gezien.

Daar reageer ik dan ook op: je posts zijn nogal overdreven en SCHREEUWERIG - en ik zet het even in het licht van je eigen "investering".

• Kain_niaK

Kain_niaK

Seraphin schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:13:
[...]

Apple? :P
(van $2.98 in 1984 naar $430ish nu, all time high van $700ish in sep 2012).

Maar je hebt gelijk; het gebrek aan short-mogelijkheden, c.q. echte marketmakers maakt dat koersbewegingen lang niet altijd de werkelijke markt / waardering weerspeigelen (net als nog tig andere variabelen)
Oh ja, wat is de hoogste stijging die AAPL in 24 uur heeft gedaan.
Is het aandeel ooit 5 - 10% per dag gestegen voor een paar weken op een rij?
Of 500% in een maand? Want dat is wat de BTC koers heeft gedaan, van 35 dollar naar 185 in 30 dagen.

AAPL is misschien 200 keer zo veel waard geworden maar heeft daar wel 30 jaar overgedaan.
Bitcoins zijn van 10 dollar naar 180 gegaan in 6 maanden. Dat is toch echt wel iets anders.
Daarbij is het ene een aandeel en het andere een munteenheid. Zit nog wat verschil tussen.
AAPL heeft volgens mij ook in zijn geschiedenis dividenden uitgekeerd en als je iets gelijkaardigs met bitcoins wilt moet je een oplichter vertrouwen ...

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 13:20 ]

• MrAcid
  • Niet online
[...]
En noem eens een voorbeeld van iets wat een zelfde koersstijging als bitcoins heeft ondergaan en niet is ingestort?
Olie.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Crude_oil_prices_since_1861.png

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:16:
[...]

Oh ja, wat is de hoogste stijging die AAPL in 24 uur heeft gedaan.
Is het aandeel ooit 5 - 10% per dag gestegen voor een paar weken op een rij?

AAPL is misschien 200 keer zo veel waard geworden maar heeft daar wel 30 jaar overgedaan.
Bitcoins zijn van 10 dollar naar 180 gegaan in 6 maanden. Dat is toch echt wel iets anders.
Daarbij is het ene een aandeel en het andere een munteenheid. Zit nog wat verschil tussen.
AAPL heeft volgens mij ook in zijn geschiedenis dividenden uitgekeerd en als je iets gelijkaardigs met bitcoins wilt moet je een oplichter vertrouwen ...
stocks mogen niet? Dan de EUR/ZWD --> euro is vást ook wel een keer in een maand in waarde vertienvoudigd t.o.v. de Zimbabwaanse dollar ;)

voor het geval de smiley het niet weggeeft; ik loop te geinen, ben het wel met je eens :*)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Verwijderd

Apie! schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:10:
Er is een fixed maximale hoeveelheid Bitcoin. In het extreemste geval wordt er door een partij een substantieel deel van de Bitcoins opgekocht en vervolgens de wallet gedelete. Als het aantal verloren Bitcoins dusdanig groot is dat het systeem eigenlijk onbetaalbaar/onbruikbaar wordt voor het normale publiek. Dan is het gewoon over.
Interessant gegeven. Hier wordt duidelijk wat het effect is van een decentraal monetair stelsel. Er is geen centrale bank die de hoeveelheid geld op peil kan houden. Als ik een biljet van 100 euro verbrand dan is dat effectief een schenking aan de ECB. Alle guldens die destijds nooit zijn omgewisseld voor euro's zijn hun waarde kwijtgeraakt aan de Nederlandse Bank. Gewiste bitcoins zijn weg en komen nooit meer terug. Een eindige voorraad die ook almaar kleiner zal worden. Harde schijven crashen immers aan de lopende band. Flash drives worden onleesbaar. Data verdwijnt wellicht met TB's tegelijk elke dag. Is het BTC-systeem dan niet bij voorbaat ten dode opgeschreven?

• MrAcid
  • Niet online
Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:56:
De bitcoin economy is geen piramide spel en de handel ook niet. Maar de handel is wel een pump en dump.
[...]
En ja als de koers straks op 1000 dollar per btc zit en er zijn nog steeds mensen die bitcoins tegen die koers kopen dan kunnen we inderdaad spreken van een piramide spel.
Binnen 8 minuten van geen piramidespel naar piramidespel. Wat is het nou?

• Kain_niaK

Kain_niaK

Van -1 naar +1 in 8 minuten. Dat is een 200% koers stijging van mijn opinie in 8 minuten.
Dat doet zelfs de bitcoin prijs niet!

• Jace / TBL
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:32:
Is het BTC-systeem dan niet bij voorbaat ten dode opgeschreven?
Nope. Ten eerste zullen er altijd nieuwe bitcoins bij blijven komen, het minen houdt nooit op. De block reward wordt steeds kleiner, maar nooit nul.

Ten tweede maakt het niet uit hoeveel bitcoins er in totaal zijn. Er is "een bepaalde wereldvoorraad bitcoins", punt. En je kunt uitrekenen hoeveel daar in de toekomst nog maximaal bij gemined kunnen worden. Het gaat er alleen om hoeveel promille je daarvan hebt, en niet hoeveel dat is in absolute aantallen. Die getallen doen er niet toe, want digitaal dus onbeperkt deelbaar.

Mensen staren zich ook blind op die koers, "$180 is wel erg duur voor slechts 1 BTC". Nou niet bepaald, als je je bedenkt dat 21 BTC in potentie een miljoenste van de hele online wereldeconomie is.

Mochten er ooit 20.999 miljoen bitcoins worden vernietigd en er blijft wereldwijd nog maar 0.0001 BTC over (verspreid onder random bitcoingebruikers, net als nu dus maar dan in kleinere hoeveelheden), geen probleem, dan rekenen we voortaan niet in satoshi maar in femtocoins of whatever.

Overigens denk ik dat hoe groter de Bitcoin economie wordt, hoe meer mensen hun wallet wel goed zullen beschermen tegen verlies. Bitcoin is per definitie supereenvoudig om te backuppen. Ja er zullen altijd sukkels zijn die een foutje maken en geld kwijtmaken, maar op globale schaal is het totaal niet significant.

• wesleytjuh
Geen matches
Daar moet ik je even corrigeren. Bij 21 miljoen BTC stopt het genereren van nieuwe BTC wel degelijk, en daarmee dus de block rewards daarvoor.. Echter moet het systeem tegen die tijd al op zo'n grote schaal toegepast zijn dat alle transacties met hun erg kleine fee de miners gaan betalen. De miners zijn dan enkel nog maar bezig met transacties in de blocks verifiëren, en krijgen dan de transactie fee's verdeeld. Momenteel heeft een gemiddeld block zo'n 0.5BTC aan transactie fee's, dat moet in de toekomst dus een stuk hoger liggen als het aantal transacties toeneemt.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Jace / TBL schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:51:
[...]

Nope. Ten eerste zullen er altijd nieuwe bitcoins bij blijven komen, het minen houdt nooit op. De block reward wordt steeds kleiner, maar nooit nul.

Ten tweede maakt het niet uit hoeveel bitcoins er in totaal zijn. Er is "een bepaalde wereldvoorraad bitcoins", punt. En je kunt uitrekenen hoeveel daar in de toekomst nog maximaal bij gemined kunnen worden. Het gaat er alleen om hoeveel promille je daarvan hebt, en niet hoeveel dat is in absolute aantallen. Die getallen doen er niet toe, want digitaal dus onbeperkt deelbaar.

Mensen staren zich ook blind op die koers, "$180 is wel erg duur voor slechts 1 BTC". Nou niet bepaald, als je je bedenkt dat 21 BTC in potentie een miljoenste van de hele online wereldeconomie is.

Mochten er ooit 20.999 miljoen bitcoins worden vernietigd en er blijft wereldwijd nog maar 0.0001 BTC over (verspreid onder random bitcoingebruikers, net als nu dus maar dan in kleinere hoeveelheden), geen probleem, dan rekenen we voortaan niet in satoshi maar in femtocoins of whatever.

Overigens denk ik dat hoe groter de Bitcoin economie wordt, hoe meer mensen hun wallet wel goed zullen beschermen tegen verlies. Bitcoin is per definitie supereenvoudig om te backuppen. Ja er zullen altijd sukkels zijn die een foutje maken en geld kwijtmaken, maar op globale schaal is het totaal niet significant.
Dat een BTC oneindig deelbaar is, is niet uniek. Euro's zijn ook oneindig deelbaar; als de ECB er zin in zou hebben, zouden ze prima een nieuwe munt (of biljet) kunnen introduceren met een denominatie van een milli- micro- of een nano-euro.

Eigenlijk alles wat je hier zegt, onderschrijft het beeld dat BTC een deflatoir systeem is. Daar waar centrale fiat valuta een inflatoir systeem zijn. Ik denk dat deflatoire systemen op lange termijn minder prima zijn voor de economie dan inflatoire systemen, maar laten we die discussie maar aan de nobelprijswinnaars overlaten. ;)
wesleytjuh schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:59:
Daar moet ik je even corrigeren. Bij 21 miljoen BTC stopt het genereren van nieuwe BTC wel degelijk, en daarmee dus de block rewards daarvoor.. Echter moet het systeem tegen die tijd al op zo'n grote schaal toegepast zijn dat alle transacties met hun erg kleine fee de miners gaan betalen. De miners zijn dan enkel nog maar bezig met transacties in de blocks verifiëren, en krijgen dan de transactie fee's verdeeld. Momenteel heeft een gemiddeld block zo'n 0.5BTC aan transactie fee's, dat moet in de toekomst dus een stuk hoger liggen als het aantal transacties toeneemt.
Hoe zit het eigenlijk precies met die transaction fee? Als "straks" alle BTC's gemined zijn, en je als miner na het verwerken van een block nog X BTC krijgen, waar komt die fee dan vandaan? Die BTC is dan niet gecreëerd als bijproduct (c.q. "mining"), maar moet uit de bestaande hoeveelheid komen, en is dan dus echt een onderdeel van de transactieprijs? Als die dan omhoog "moet", dan wordt die fee toch uiteindelijk veel te hoog om nog transacties met BTCs te willen voldoen?

• wesleytjuh
Het enigste wat miners dan nog doen is transacties controleren, en tegen de tijd dat alle bitcoins gemined zijn zouden dat er heel wat moeten zijn. Het idee is dan dat iedereen een minimale transactie fee gebruikt, in verhouding met de koers van een BTC op dat moment. Die fee gaat rechtstreeks naar het groepje miners wat jouw block met jouw transactie controleert.

Als je hier kijkt:
http://blockchain.info/en
En een blok bekijkt zie je het aantal transactie fees wat er in een block verwerkt zit. Momenteel is dat nog erg laag(naja goed, in de toekomst kan 0.xx BTC erg veel zijn!), maar uiteindelijk wordt dat de reward voor een miner. Want zonder miners kan het systeem niet bestaan.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Wat de bitcoin gaat doen weet niemand. Heb zelf ook niet echt veel verstand van de techniek er achter etc. Wat ik wel weet is dat elke pc dummy de laatste weken van bitcoins hebben gehoord.

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:20
Deze site zag ik net op Twitter, ziet er wel leuk uit: http://realtimebitcoin.info/ :P

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nee nee, niet de transactie fee gaat omhoog. Maar het aantal transactie fees dat de miner krijgt wanneer hij een block vind. Dit om de eenvoudige reden dat als alles volgens plan gaat, tegen de tijd dat de laatste bitcoins geminend worden er veel meer bitcoin gebruikers en toepassingen zijn en dus veel en veel meer transacties omdat heel veel mensen dagelijks bitcoins gebruiken om te kopen en verkopen.
En dus worden de blocks groter en zitten er meer transacties in en al die transacties hebben een kleine fee en dat word dan de beloning voor de miners.
Stel nu dat de kost van electriciteit tegen die tijd meer is als de opbrengst in fees van een gemiddeld blok. En er stoppen veel miners. Het netwerk word dan minder veilig maar de diffuculty gaat ook omlaag. En dus kost het weer minder stroom om een block te vinden ....
Het is een goed uitgedacht systeem, dat zichzelf normaal altijd balanceert.

Maar de toekomst zal leren wat het bitcoin systeem nog moet ondergaan.
Wanneer het aantal transacties per tijd eenheid 1000 keer zo groot is dan moet het netwerk wel goed meegeschaalt zijn en wie weet hoe groot de blockchain tegen die tijd is. Is nu toch al 6 GB of zo?

• wesleytjuh
Geen matches
Vind dat eigenlijk nog wel meevallen. Ik zit zelf op een technische opleiding en kom ook veel in aanraking met IT studenten, en vrijwel niemand kent het nog. Het kan echt nog een stuk bekender..

• Kain_niaK

Kain_niaK

ik.ben.iemand. schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:27:
Deze site zag ik net op Twitter, ziet er wel leuk uit: http://realtimebitcoin.info/ :P
Eigenlijk kopen we allemaal gebruikte elektriciteit ... 8)7

• Trent900
Geen matches
Ik heb gisteren op Bitstamp een withdrawal naar Mtgox gedaan, echter, de transactie komt niet tevoorschijn op blockchain. Het is nu 24 uur geleden dat de transfer is geinitieerd en bitstamp geeft ook niet thuis.

En nu?

• Eloy
Geen matches
wesleytjuh schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:27:
Vind dat eigenlijk nog wel meevallen. Ik zit zelf op een technische opleiding en kom ook veel in aanraking met IT studenten, en vrijwel niemand kent het nog. Het kan echt nog een stuk bekender..
Bij mij (5 Havo) kent iedereen het, dat komt denk ik door mij :+

Tijdens economielessen de koers in de gaten houden :P

• Kain_niaK

Kain_niaK

Voor economie professoren en leerkrachten is dit wel het mooiste real-life experiment waar ze hun studenten flink wat praktijk mee kunnen leren.
Als ik een professor was die toekomstige beursmannetjes aan het opleiden was zou ik gewoon zeggen:
Hier is allemaal 100 dollar om te investeren in bitcoins, iedereen die aan het eind van het jaar winst maakt met bitcoins met die 100 dollar krijgt zoveel extra studiepunten en zo niet krijg je min punten.

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 14:32 ]

• Jace / TBL
wesleytjuh schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:59:
Daar moet ik je even corrigeren. Bij 21 miljoen BTC stopt het genereren van nieuwe BTC wel degelijk, en daarmee dus de block rewards daarvoor..
Volgens mij schuift alleen iedere 210.000 blocks de reward een bit naar rechts (binair halveren dus). En met de huidige precisie (tot op 1 honderdmiljoenste) zou dat inhouden dat na ²log(50)-²log(1e-8) = 33 halveringen oftewel ergens in 2140, de reward achter de komma valt en op 0 komt. Maar als Bitcoin dan nog steeds bestaat kun je er zeker van zijn dat de precisie al lang is opgeschroefd (wellicht tot onbeperkt door gewoon floating point te gebruiken).

Dat maximum van 21 miljoen BTC is daar enkel een impliciet gevolg van (210.000 maal 50+25+12.5+6.25+..enzovoort convergeert naar 21 miljoen), er zit nergens in de code "if 21 miljoen gegenereerd, reward = 0".

En verder, inderdaad, de transactie fees zullen een steeds significantere rol spelen en alleen al daarvoor zullen er altijd mensen blijven minen.

• Jace / TBL
Seraphin schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:19:
Dat een BTC oneindig deelbaar is, is niet uniek. Euro's zijn ook oneindig deelbaar; als de ECB er zin in zou hebben, zouden ze prima een nieuwe munt (of biljet) kunnen introduceren met een denominatie van een milli- micro- of een nano-euro.
Sure, alleen er werd gesteld dat het een probleem voor Bitcoin zou zijn dat er steeds minder overblijven doordat mensen bitcoins kwijt maken. Wegens die oneindige deelbaarheid (en dat er altijd nieuwe coins bij blijven komen) is dat dus nooit het geval, ongeacht hoeveel er kwijt raken.
Hoe zit het eigenlijk precies met die transaction fee? Als "straks" alle BTC's gemined zijn
Zie boven, dat is nooit het geval. Er blijven altijd block rewards vrijkomen, doch wel steeds kleinere. Die 21 miljoen wordt nooit gehaald, we komen er wel willekeurig dichtbij in de buurt.
Als die dan omhoog "moet", dan wordt die fee toch uiteindelijk veel te hoog om nog transacties met BTCs te willen voldoen?
Die fee "moet" niet omhoog, mensen vullen zelf een fee in voor hun transactie (en er is geen reden om meer in te vullen dan het equivalent van een tiende eurocent). Als die fee-inkomsten dusdanig laag worden dat het voor veel miners niet meer interessant is om te minen (omdat het niet opweegt tegen de stroomkosten) vallen er een aantal af, waardoor de difficulty omlaag gaat, waardoor het voor meer mensen interessant wordt om te minen. Natuurlijk evenwicht.

Hou trouwens het verschil in de gaten tussen block reward (=nieuwe coins die worden gecreëerd, nu 25 BTC per block en iedere 4 jaar gehalveerd) en transaction fees (=bestaande coins die mensen betalen voor hun transacties).

• wesleytjuh
Jace / TBL schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:39:
[...]

Volgens mij schuift alleen iedere 210.000 blocks de reward een bit naar rechts (binair halveren dus). En met de huidige precisie (tot op 1 honderdmiljoenste) zou dat inhouden dat na ²log(50)-²log(1e-8) = 33 halveringen oftewel ergens in 2140, de reward achter de komma valt en op 0 komt. Maar als Bitcoin dan nog steeds bestaat kun je er zeker van zijn dat de precisie al lang is opgeschroefd (wellicht tot onbeperkt door gewoon floating point te gebruiken).

Dat maximum van 21 miljoen BTC is daar enkel een impliciet gevolg van (210.000 maal 50+25+12.5+6.25+..enzovoort convergeert naar 21 miljoen), er zit nergens in de code "if 21 miljoen gegenereerd, reward = 0".

En verder, inderdaad, de transactie fees zullen een steeds significantere rol spelen en alleen al daarvoor zullen er altijd mensen blijven minen.
Cool, dat wist ik niet! Goed om te horen.

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:26
Trent900 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:28:
Ik heb gisteren op Bitstamp een withdrawal naar Mtgox gedaan, echter, de transactie komt niet tevoorschijn op blockchain. Het is nu 24 uur geleden dat de transfer is geinitieerd en bitstamp geeft ook niet thuis.

En nu?
Heb je Bitcoins getransfered? ALs je de transactieID hebt kan je hem altijd op blockchain.info opzoeken om te kijken of dat goed is gegaan/hij daar uberhaupt staat.

En anders hier gaan klagen/posten, is erg efficient heb ik gemerkt :P:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=38711.0

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Het hele bitcoin verhaal snap ik wel. Is het nog enigzins winstgevend vraag ik mij af? Hoeveel zou ik ongeveer, omgerekend in euro's, verdienen met mijn pentium g620 en HD6950 per week? En hoeveel 'hashes' vormen een bitcoin of werkt dat niet zo?

druk en typefouten voorbehouden

• sbmuc
lutkeveld schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:21:
Het hele bitcoin verhaal snap ik wel. Is het nog enigzins winstgevend vraag ik mij af? Hoeveel zou ik ongeveer, omgerekend in euro's, verdienen met mijn pentium g620 en HD6950 per week? En hoeveel 'hashes' vormen een bitcoin of werkt dat niet zo?
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

• RvV

RvV

Geen matches
Rijk ga je dr niet van worden. Met een 6950 ongeveer 300mhash. Misschien 2-3 euro per dag, afhankelijk van de koers. Trek daar dan nog je stroom kosten vanaf, misschien 1,50.

[ Voor 4% gewijzigd door RvV op 08-04-2013 15:25 ]

Y'24

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
ik ben nu bezig met litecoins te minen.
volgens de calculator "verdien" ik meer met litecoins dan bitcoins.
en het gaat rapper vooruit :D
want bitcoins minen gaat echt traag al heb ik 5870 crossfire.
en ik zie nu ik de litecoin wallet aan het bijwerken ben dat halverwege het bijwerken de difficulty 1.03 was en dan achter neemt 30000 blocks al 8.80 is damm anders ging ik veel litecoins binnenharken nu minder

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Jace / TBL
Apie! schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:10:
Nee, hoor was het maar zo simpel :) Er is dus geen fixed hoeveelheid Bitcoin. Er is een fixed maximale hoeveelheid Bitcoin.
Ja ik bedoelde 'fixed' als in: het staat bij voorbaat vast hoeveel bitcoins er op enig moment zijn. En inderdaad, daar zit ook een absoluut maximum aan.

Dus in het geval dat er 10x zoveel gebruikers komen (zoals de laatste tijd het geval is), kunnen er niet ineens 10x zoveel bitcoins komen (zoals beursgenoteerde bedrijven wel extra aandelen kunnen uitgeven bij explosief groeiende interesse). Vandaar dat in plaats daarvan de prijs per bitcoin 10x omhoog gaat, dat is wat je nu ziet gebeuren.
In het extreemste geval wordt er door een partij een substantieel deel van de Bitcoins opgekocht en vervolgens de wallet gedelete.
Dat kan om te beginnen al niet, want een substantieel deel van de bitcoins staat simpelweg niet te koop. Vervang 'bitcoins' door 'goud' en je ziet waarom dit zo niet werkt.
Als het aantal verloren Bitcoins dusdanig groot is dat het systeem eigenlijk onbetaalbaar/onbruikbaar wordt voor het normale publiek. Dan is het gewoon over.
Wat wordt er onbetaalbaar/onbruikbaar? Als er bitcoins vernietigd worden, worden de resterende bitcoins wat meer waard. En onbruikbaar sowieso niet, het maakt geen zak uit hoeveel bitcoins er in totaal zijn. Ook al blijft er maar 0.1 bitcoin over, het is digitaal dus onbeperkt deelbaar, dan gaan mensen wel met nanocoins werken.?

Degene die zo'n plan probeert uit te voeren naait maakt maar één slachtoffer: zichzelf.
Ik geef toe, momenteel ziet het er rooskleuriger uit dan dat ik hierboven beschrijf, maar er simpelweg van uitgaan dat de koers maar een kant op kan, is imho iets te makkelijk :)
Sure, er spelen natuurlijk meer factoren mee, zeker op lange termijn. Ik gaf alleen aan dat er momenteel bepaald niet 'niks' gebeurt, en dat de koerst niet 'zomaar' blijft stijgen, daar zit wel degelijk een rationele reden achter.

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 18:10
Toch blijf ik het idee hebben dat de overgrote meerderheid er nu puur in zit vanwege speculatie. Probleem is dan dat iedereen zijn bitcoins vast houdt, wat vaak niet positief is voor de waarde (Hoewel de vraag nog vrij hoog is en het aanbod op dit moment erg laag). Die prijs gaat wel omhoog, waardoor minen weer interessant wordt, maar met die ASICs is dat voor jan en alleman ook niet te doen. De opzet van Bitcoins lijkt mij prima, maar ik vraag me af of de huidige ontwikkeling wel positief is. Kans is groot dat het nu helemaal kapot gehyped wordt en die bubbel wel gaat barsten. Vervolgens staan alle media weer vooraan te schreeuwen dat die hele bitcoins nergens op slaan en stort de koers weer in elkaar... Zal het vertrouwen (en dus de koers) niet echt ten goede komen.

• Eloy
Ik krijg een 502 Bad Gateway op bitcoincharts.com

DDoS?

edit: Lijkt al weer voorbij, was maar een seconde of 10 volgensmij
edit2: Website is traaaaag :P

[ Voor 46% gewijzigd door Eloy op 08-04-2013 16:35 ]

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:28
ik.ben.iemand. schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:34:
Ik krijg een 502 Bad Gateway op bitcoincharts.com

DDoS?
SELL SELL SELL!!!!

Ohnee, dit is niet bitcointalk he ;).

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 18:10
Hier doet hij het wel, alhoewel het redelijk traag is. http://bitcoinity.org/markets/bitstamp/USD doet het wel prima.

• Eloy
Geen matches
SELL SELL SELL!!!!
Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0060/6102/products/book_buy_sell_sell_new.jpg?100008

[ Voor 14% gewijzigd door Eloy op 08-04-2013 16:37 ]

• MrAcid
  • Niet online
Geen matches
Haha! Gaan we vandaag nog naar de $200?

• Trent900
PhrancK schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:58:
[...]

Heb je Bitcoins getransfered? ALs je de transactieID hebt kan je hem altijd op blockchain.info opzoeken om te kijken of dat goed is gegaan/hij daar uberhaupt staat.

En anders hier gaan klagen/posten, is erg efficient heb ik gemerkt :P:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=38711.0
Opgelost.

Hun client heeft de transactie niet verstuurd. Ze proberen het opnieuw!

Toch bedankt!

Verwijderd

Misschien al bekend, maar dit vind ik een fijn marktoverzicht (voor als bitcoincharts erg traag is)
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD

• Trent900
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:45:
Misschien al bekend, maar dit vind ik een fijn marktoverzicht (voor als bitcoincharts erg traag is)
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD
Hele fijne site inderaad, hoewel ik de laatste tijd meer deze gebruik: http://bitcoin.clarkmoody.com/

Heb je tenminste inzicht in het orderbook.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Geen matches
Stel dat nu elke 10 dagen de prijs verdubbelt voor een paar jaar lang! Als je dan nu koopt dan word je toch wel echt rijk? Reken het maar na. Calculator erbij. Asbak. Sigaartje in de mond als een echt lullo. Misschien een goede whisky. Echt niet normaal ...

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 16:53 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53
Trent900 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:47:
[...]

Hele fijne site inderaad, hoewel ik de laatste tijd meer deze gebruik: http://bitcoin.clarkmoody.com/

Heb je tenminste inzicht in het orderbook.
Grappig dat je het zo zegt. Op bitcoinity heb je dat overzicht namelijk ook, dat is de onderste grafiek. Die grafiek laat eigenlijk veel beter zien hoe de markt er bij staat, dan het complete orderbook.
Mocht je Clark Moody blijven gebruiken, dan is het slim om de optie om orders te groeperen in te stellen, dat geeft ook een beter overzicht van de cumulatieve orders.

• Trent900
Playa del C. schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:56:
[...]

Grappig dat je het zo zegt. Op bitcoinity heb je dat overzicht namelijk ook, dat is de onderste grafiek. Die grafiek laat eigenlijk veel beter zien hoe de markt er bij staat, dan het complete orderbook.
Mocht je Clark Moody blijven gebruiken, dan is het slim om de optie om orders te groeperen in te stellen, dat geeft ook een beter overzicht van de cumulatieve orders.
Ik vind de Clark Moody net iets fijner, omdat ik een lijn aflezen op bitcoinity wat moeilijker vind. Heb liever een weergaver die iets nauwkeuriger is (of ik zie iets over het hoofd).

Zal eens kijken naar je tip! :z

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53
Kain_niaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:52:
Stel dat nu elke 10 dagen de prijs verdubbelt voor een paar jaar lang! Als je dan nu koopt dan word je toch wel echt rijk? Reken het maar na. Calculator erbij. Asbak. Sigaartje in de mond als een echt lullo. Misschien een goede whisky. Echt niet normaal ...
Dat is hetzelfde grapje als de persoon die betaald wou worden met rijstkorrels op een schaakbord. Eerste hokje één rijstkorrel, op de tweede het dubbele, en dan elk volgende hokje weer het dubbele van het vorige. Dat leek een goedkope deal...

Ik neem aan dat je post niet serieus is. De prijs gaat niet elke 10 dagen verdubbelen, dan zouden alle bezitters van minstens 1 bitcoin in december meer dan 100 miljoen euro hebben.
De prijs van een bitcoin kan echter stabiliseren op bijvoorbeeld 10 euro/BTC of 100 euro/BTC of 200 euro/BTC of misschien 1000 euro/BTC. Dat zal de komende maanden duidelijk worden.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Trent900 schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:02:
[...]

Ik vind de Clark Moody net iets fijner, omdat ik een lijn aflezen op bitcoinity wat moeilijker vind. Heb liever een weergaver die iets nauwkeuriger is (of ik zie iets over het hoofd).

Zal eens kijken naar je tip! :z
Ik wil graag nog wat sites zien die zoveel van het order book tonen als Clark Moody.
Dat is de meest nuttig informatie in mijn ogen.
Maar de grafiek van bitcoiny vind ik dan wel weer overzichtelijker ook al heeft Clark Moody meer informatie erin.

[ Voor 185% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 17:08 ]

• Eloy
Geen matches
LOL _/-\o_

edit: Ik wou niet 'oeps' quoten, maar die andere }:O

[ Voor 18% gewijzigd door Eloy op 08-04-2013 17:08 ]

Verwijderd

Mevius schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:35:

SELL SELL SELL!!!!

Ohnee, dit is niet bitcointalk he ;).
Kom maar naar BTC-e, de chatbox (aka "trollbox") kan echt geniaal zijn daar :P Eigenlijk is dat zo ongeveer de enige reden dat ik handel in LTC, zonder dat vermaak had ik ze gewoon gehouden en gewacht.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Haha, ik ninja edit sneller dan de bitcoin koers stijgt!

Gedigt:

Oh bitcoin koers wat doen je nou.
Elke keer als ik je zie denk ik WOW!
Had ik maar geluisterd naar die ene bitcoin profeet.
Je stijgt momenteel sneller dan een komeet!

:F

[ Voor 64% gewijzigd door Kain_niaK op 08-04-2013 17:13 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.