AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Is het niet zo dat die asics nog helemaal niet verzonden zijn? Of dat er nog maar 1 batch van is ?wesleytjuh schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:26:
Speculatie, dat en veel nieuws aandacht waardoor er nog meer mensen nog even snel proberen mee te liften. Natuurlijk leuk om bitcoin een beetje aan de man te brengen, maar voordat het echt geaccepteerd zal gaan worden zal het toch wat stabieler moeten worden. Maar dat zal voorlopig nog niet gebeuren. Verder natuurlijk dingetjes zoals de uitgebrachte ASICs, en het gebeuren rondom Cyprus wat voor veel media aandacht zorgde.
Wat voor een update?
Ik ben niet helemaal op de hoogte, maar butterfly labs lijkt me niet echt te vertrouwen als ik zo het e.e.a. nalees op de bitcoin forums.
Ik weet niet precies wat voor update, een kennis van me zei dat het ergens begin mei gebeurt maar ik denk dat hij het verwart met de update van begin maart.
So, for the record, that means that general Bitcoin users and merchants should be upgrading to version 0.8. Miners, however, should revert to 0.7 until a new version of Bitcoin has been written that is compatible with the older version.
Maar het is toch absurd dat bitcoin zo erg omhoog gaat. Ik heb het idee dat de koers helemaal niet bepaald wordt door de media aandacht, het hele gebeuren rondom cyprus en speculaties.
Misschien moet ik mijn alu-hoedje er maar even bij pakken
Kan ik overigens ergens statistieken zien over de populariteit van bitcoin? Dus hoeveel verified traders er bijv op mt gox bij zijn gekomen afgelopen maand?
[ Voor 7% gewijzigd door Rudy op 01-04-2013 23:49 ]
Die prijs is natuurlijk puur vraag en aanbod, iedereen houdt momenteel zijn bitcoins vast, terwijl vele mensen nu nog snel proberen in te stappen, met als resultaat dat de prijs de lucht in schiet. Hoe wilde je de koers anders bepalen?
Avalons is de 1e batch nu van uitgerold voor zover ik weet. BFL nog altijd niet, ben benieuwd of die sowieso ooit nog uitgerold worden.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
De tijd dat een creditcard iets bijzonders was en niet voor iedereen weggelegd ligt alweer een tijdje achter ons.wesleytjuh schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:38:
[...]
In het buitenland kun je inderdaad prima uit de voeten met een creditcard, maar vergeet voor het gemak even niet de kosten die hieraan verbonden zijn. Vaak een aantal % erbovenop, terwijl bij Bitcoin het om een aantal centen gaat. En een creditcard is niet voor iedereen weggelegd, maar dat terzijde.
Zo bijzonder is een creditcard vandaag de dag niet meer (ze bestaan overigens ook prepaid) en geen idee waar je die aantal % vandaan haalt die er bovenop zouden komen.
Ik heb een standaard pakket bij de bank met daarin een betaalrekening, internetbankieren en een creditcard (mastercard)
Dat kost in totaal iets van drie of vier euro per kwartaal en dat zijn alle kosten die ermee gemoeid zijn.
Een extra percentage bovenop de prijs van een product is helemaal geen sprake van voor mij als consument.
Zat webshops die een paar euro extra betalingskosten rekenen als je met creditcard betaalt.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:59:
[...]
De tijd dat een creditcard iets bijzonders was en niet voor iedereen weggelegd ligt alweer een tijdje achter ons.
Zo bijzonder is een creditcard vandaag de dag niet meer (ze bestaan overigens ook prepaid) en geen idee waar je die aantal % vandaan haalt die er bovenop zouden komen.
Ik heb een standaard pakket bij de bank met daarin een betaalrekening, internetbankieren en een creditcard (mastercard)
Dat kost in totaal iets van drie of vier euro per kwartaal en dat zijn alle kosten die ermee gemoeid zijn.
Een extra percentage bovenop de prijs van een product is helemaal geen sprake van voor mij als consument.
De cc maatschappij rekent die kosten in ieder geval aan de verkoper (nog een reden om als verkoper Bitcoin te prefereren, naast het risico op chargebacks wat bij Bitcoin niet mogelijk is). En menig verkoper rekent dat gewoon door aan de klant.
Nog een reden om Mt.Gox links te laten liggen.Playa del C. schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:03:
Ik handel via Mt.Gox, maar daar moet je account handmatig worden geverifieerd.
Ik prefereer zelf bitstamp.net en bitcoin.de, behalve dat ze goedkoper zijn, en ik het fijnere systemen vind, en geen gezeik met identificatie, vind ik het ook goed om meer diversiteit te stimuleren. Mt Gox is de grootste en een beetje concurrentie kan helemaal geen kwaad.
Als exchange speelt Mt Gox wel een grote rol en dat strookt wat mij betreft niet met de gedecentraliseerde filosofie van Bitcoin. Dezelfde reden als waarom ik ook niet de Bitcoin-Qt client gebruik.
Inderdaad, mijn creditcard probeer ik zoveel mogelijk niet te gebruiken omdat het vaak extra kosten met zich meebrengt. Net als paypal, vaak ~3% duurder, en terecht eigenljk want paypal is erg duur voor een webshophouder.Jace / TBL schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:30:
[...]
Zat webshops die een paar euro extra betalingskosten rekenen als je met creditcard betaalt.
De cc maatschappij rekent die kosten in ieder geval aan de verkoper (nog een reden om als verkoper Bitcoin te prefereren, naast het risico op chargebacks wat bij Bitcoin niet mogelijk is). En menig verkoper rekent dat gewoon door aan de klant.
Edit: Wanneer ik mijn rabobank creditcard gebruik en daarmee in iets anders dan euro's betaal kost dit ook 1.5% extra. Loopt alles bij elkaar snel op. En ik betaal gewoon graag NU niet pas over 1 maand.
[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 02-04-2013 09:47 ]
Verwijderd
Welke extra kosten als koper zijn dat dan?wesleytjuh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:43:
[...]
Inderdaad, mijn creditcard probeer ik zoveel mogelijk niet te gebruiken omdat het vaak extra kosten met zich meebrengt. Net als paypal, vaak ~3% duurder, en terecht eigenljk want paypal is erg duur voor een webshophouder.
Edit: Wanneer ik mijn rabobank creditcard gebruik en daarmee in iets anders dan euro's betaal kost dit ook 1.5% extra. Loopt alles bij elkaar snel op. En ik betaal gewoon graag NU niet pas over 1 maand.
De meeste online webshops die ik ken hebben geen extra surcharge als ik afreken met creditcard. Maar nu koop ik ook meestal bij de grotere internationale webshops als Amazon. De verkopende partij heeft inderdaad
een extra kostenpost maar hij krijgt wel direct zijn geld van de creditcard maatschappij. Voor de koper is er het voordeel dat je tegelijk een aankoop verzekering hebt en dus altijd je geld kan terugvragen.
En als je echt aardig wilt zijn voor de webshophouder kan je ook betalen via IBAN / SEPA (oftewel je normale bankrekening). Het duurt misschien een paar dagen maar op een pakketje moet je soms ook een paar weken wachten.
Als je in een andere munteenheid betaald komen daar wissel- transactiekosten bij. Zelfde verhaal als je bitcoins zou omzetten naar Euro's en vice versa. En wat het "NU" vs "over 1 maand" betalen betreft : een creditcard is in feite een krediet faciliteit. Dat betekent dat je nu alvast iets kan kopen op krediet en dat aan het eind van de periode (elke maand) terugbetaald. Dat kan handig zijn als je salaris pas aan het eind van de maand binnenkomt.
@Alwin-d
Is de vraag wat voor limiet je wil of denkt nodig te hebben. Een limiet van 1000 - 2000 euro is voor een gewone creditcard standaard en kan gemakkelijk verhoogd worden.
[ Voor 5% gewijzigd door CapTVK op 02-04-2013 12:48 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
kosten voor de winkel worden doorberekend als kosten voor de klant
als ze ineens geen kosten meer zouden hebben voor creditcards gaan winkels concureren met prijzen, waardoor het dus goedkoper word
dat is juist een van de grootste próblemen van creditcards, door die gedachte is deze hele kredietcrisis begonnenEn wat het "NU" vs "over 1 maand" betalen betreft : een creditcard is in feite een krediet faciliteit. Dat betekent dat je nu alvast iets kan kopen op krediet en dat aan het eind van de periode (elke maand) terugbetaald. Dat kan handig zijn als je salaris pas aan het eind van de maand binnenkomt.
beetje het verhaal van de voorovervallende demon: als je van een heuvel afrent ga je steeds sneller omdat je anders omvalt, op een gegeven moment kunnen je benen het niet meer bijhouden en val je in 1 klap om
Ben je daar zeker van? Hoe werkt een cashback dan bij visa? Sturen ze een deurwaarder om het geld te komen terughalen?CapTVK schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:42:
[...]
Welke extra kosten als koper zijn dat dan?
De meeste online webshops die ik ken hebben geen extra surcharge als ik afreken met creditcard. Maar nu koop ik ook meestal bij de grotere internationale webshops als Amazon. De verkopende partij heeft inderdaad
een extra kostenpost maar hij krijgt wel direct zijn geld van de creditcard maatschappij.
...
Inderdaad de alleraardigste manier is gewoon via overschrijving betalen, maar dan moet je als webshops houder wel weer je rekening regelmatig controleren en kun je niet direct door met je order. Ideal kost een webshop houder zo'n 50 cent, en dat is het meer dan waard wat betreft gemakkelijkheid naar mijn mening. En daarom zie ik voorlopig nog steeds iDeal > Bitcoin voor Nederlandse betalingen.
Het is inderdaad af en toe handig om een maand later te betalen, net nadat je je loon hebt gehad. Maar dat is een beetje living on the edge in sommige gevallen, en er zijn genoeg voorbeelden van te zien waar dat niet goed gaat. Creditcards zijn echt niet voor iedereen een oplossing..
[ Voor 42% gewijzigd door wesleytjuh op 02-04-2013 13:10 ]
Waarom is een extra feature een probleem? Sowieso is een maand later betalen natuurlijk goedkoper; geld nu is altijd meer waard dan geld over een maand. Maar goed, je hoeft toch niet meer uit te geven dan je hebt? Het probleem is dan de mensen zelf, niet de betaalmethode.godofal schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:04:
dat is juist een van de grootste próblemen van creditcards,
true, het probleem licht niet perse aan creditcards maar aan de gebruikersZoijar schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:14:
[...]
Waarom is een extra feature een probleem? Sowieso is een maand later betalen natuurlijk goedkoper; geld nu is altijd meer waard dan geld over een maand. Maar goed, je hoeft toch niet meer uit te geven dan je hebt? Het probleem is dan de mensen zelf, niet de betaalmethode.
het is idd meer de gedachte erachter, maar het probleem en de gevolgen zijn er niet minder om
Net als de vorige keer, maar hoe lang hoe diep en wanneer .. .dat ik het niet weet.
Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat de koers nu gewoon tot 200 blijft stijgen, dan 300, dan duizend etc etc. Ooit stort het allemaal weer in. De vraag is, stap je nu in en gok je dat je op tijd kan uitstappen of wacht je tot de koers weer op zijn dieptepunt is? Ik gok dat binnen de 6 maanden de koers een absoluut dieptepunt gaat halen. Maar dat het waarschijnlijk niet lang daar blijft en hopelijk weer gaat stijgen maar op een veel en veel trager tempo zodat er eindelijk eens wat stabiliteit in de munt komt. Voor de bedrijven die er betalingen mee willen doen is dat wel zo geruststellend.
En dan wat rake quotes:
I'm one of those early ones. I read the original paper, thought about it for a few hours and decided that this is going to become bigger than Jesus. Bought a lot of mining equipment (took a lot of risk with my money, at this point there was not any kind of marked price/exchange or anything) and mined like there was no tomorrow. I have not sold many coins, had to sell a few to prove to my wife that I was not completely insane, she was not satisfied until she saw USD appear in her account. I have no plans to sell anytime soon, I'm fairly certain this is only the beginning. Sure there will be ups and downs but in the end I would be very surprised if the price didn't reach several thousand USD per coin or more. In which case i will be in the global 0.000001% for sure. I also gave away about half of my coins to a friend and a few to other friends. I was pretty well off even before this, very close to independently wealthy, but the bitcoin's have definitely tipped the scales. I'm not in this to become rich and buy a lot of "things", from the very start I was politically motivated, as are many others of the very early adopters although with a little bit different alignments. I have a conviction that bitcoin will be the liberator for the worlds poor giving them access to the global marketplace on a scale never seen before. If bitcoin can give market access to that many people the entire planet will experience an upswing comparable to the industrial revolution, only stronger. I will save my coins until the price is of such a magnitude that I can begin investing in freestate projects enabling such a future to become reality. Buying a nice car or house is not even tempting, i have that already, what we are talking about here is how the world my children will grow up in will look like and making us a space faring species - nothing else will suffice selling out towards. This is as far as I can see the best shot in my lifetime to contribute towards this reality, if it turns out to go to zero i will not regret holding on to the end. This is all or nothing. Governments have spent hundreds of years fighting for power with little other than misery to show for it. Politicians preach altruism for the masses convincing them to sacrifice their lives for the greater good which always turns out to be a monster. Bitcoin is for the people by the people. Revolution is at hand (i hope).
I dont get how bitcoin will achieve any of those things. An upswing greater than the industrial revolution? By upswing Id imagine you mean wealth? Bitcoin cant do that. For bitcoin to be a liberator of the poor then it would have to be given to them since they certainly cant afford it. And at that point why not just give what ever currency they already use? Using bitcoin would be more expensive than using cash so it doesnt make much sense. You can do a lot good with the wealth you acquired through bitcoin but bitcoin itself cant do anything.
bron: http://www.reddit.com/r/B...res_here_on_reddit_if_so/Bitcoin can do this. The world today is structured like a feudal society where the rich people have built walls to protect themselves against competition from poor people. These walls are both physical (poor people are not allowed to travel to rich countries to work freely) and abstract (currency control, manipulation, import duties, unions decide who gets to work with what, taxes, regulation). The divide between rich and poor have never been higher, the rich people are really afraid of competition and tries to stop competition with every tool in the box. You can compare every aspect of the feudal society in the middle ages and find that the same type of structures is in play today. Back then the rich lived inside castles with walls. Today they live inside virtual walls where passports are needed to travel, if your passport has the wrong color you are locked out. Back then the rich had guilds that decided who could do which kind of work blocking out unguilded workers. Today we have unions who decide who gets to work with what and for what pay. Back then citizens had to pay the rich to rent land to live on, people were born into debt and stayed in perpetual debt throughout their entire lives leaving an inheritance of debt to their children. Today we pay taxes and our parents have voted themselves such good pensions that we will stay in perpetual debt. Our unborn children have already "promised" to work like slaves to pay off this debt.
This system is sick, it is anti-human, and it needs to die. Capitalism and rule of law needs to be re-introduced to get out of this mess.
The feudal age ended when the poor revolted against the rich. The rich, locked up inside their castles, found that everything they consumed originated from outside the walls. It took some time for the poor to realize that it was in fact them that made the rules and not the other way around. It is those who produce that decide, not the other way around. When the poor stopped deliveries to the rich inside the castles the entire power structure of the middle ages collapsed. The poor revolted against the rich. They beheaded those that tried to re-introduce feudalism. The ones willing to hand over power peacefully the poor accepted as powerless royalty. This change triggered the age of enlightenment which is the epoch of human history with the biggest advances within all fields: economy, industry, art, science, literacy, education and medicine. This again triggered the industrial revolution. Before this it was only royalty that could afford luxuries, it took capitalism + the rule of law to make luxury available to the poor. Just 100 years after the fall of feudalism the average citizen had richer lives than the royalty had during feudalism. This is what is going to happen again. When modern feudalism falls every single person on this planet will have the lifestyle of the richest westerner in 100 years. It is in your rational self-interest to want this for your children. The entire 'financial crises' is the proof that this system is failing, money is flowing uncontrollably from rich to poor. Almost all the means of production is now located in developing countries. Unemployment, poverty is staring to tear the royalty apart inside their walls; the wealthiest are fleeing from within the walls to start new lives in what will become the new power countries.
Bitcoin enables free trade across borders. Bitcoin will bypass the walls, trade fees, import duties, taxes, union regulation and whatnot. This will create an even faster outflow of wealth from the developed countries to the developing. Equilibrium has to be reached before growth can continue globally. If you look at the eastern European countries today I don’t think equilibrium is so far off from many developing countries in Asia. Bitcoin will tear down many of the financial walls that protect the rich and will empower the poor. Right now I have people working for me in developing countries paying them in bitcoin, I bypass every rule, regulation, union, trade tariff, minimum wage law in existence. We are talking free trade in the purest form: completely voluntary relations. I smell victory for freedom and humanity already.
This is not a mater of "giving" anything for free to anybody but leveling the playing field so that it is again competition that decides who gets paid what and not on which side of the wall you just happened to be born on. Just imagine, just by sheer statistical chance, the amount of Albert Einsteins, Eulers, Darwins, Satoshis etc that have lived and died deprived of every opportunity to realize their potential because they were born on the wrong side of a wall - humanity is losing out bigtime. The internet + bitcoin (or another crypto currency) will change this.
Ik realiseer mij net dat bitcoins de globale wereldmunt kan worden waar ik al jaren bang voor ben ...
(niet bang op zichzelf maar meer van: Ik ben bang dat de machthebbers van de wereld naar een wereldmunt toewerken voor nog meer controle en macht)
[ Voor 117% gewijzigd door Kain_niaK op 02-04-2013 13:39 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Die angst had ik ook heeleven totdat ik me realiseerde dat ge-decentraliseerde currencies afhankelijk van de mensen die er gebruik van maken. Als de meerderheid van mensen het er niet mee eens is, gebruiken ze een van de vele andere andere crypto-currencies.Kain_niaK schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:22:
Ik realiseer mij net dat bitcoins de globale wereldmunt kan worden waar ik al jaren bang voor ben ...
(niet bang op zichzelf maar meer van: Ik ben bang dat de machthebbers van de wereld naar een wereldmunt toewerken voor nog meer controle en macht)
Zo gaat het nu al maanden.Elect schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:55:
Ik denk dat nu met de huidige media aandacht dat de Bitcoin nog wel even blijft stijgen. Al is het zeer waarschijnlijk dat de munt zeer binnenkort onderuit gaat. Het is bizar hoeveel hij gestegen is in de afgelopen weken
[ Voor 22% gewijzigd door rickiii op 02-04-2013 13:57 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Heb ik hier enig bewijs voor? Ja, want het is ongelooflijk dat Europa op deze bezuinigingskoers door blijft gaan terwijl daar absoluut geen reden voor is. Intern in de euro landen kan alles opgelost worden door geld bij te drukken of in dit geval door de bestanden van banken aan te passen of gewoon nieuwe afspraken over de euro te maken. Extern buiten de Euro hebben we genoeg echte rijkdom en kennis om geld in de rest van de wereld te lenen en we zouden ook gewoon de Euro kunnen devalueren.
Het economische financiële westerse systeem van geld als schuld "fiat currency" zorgt er juist voor dat de landen met de meeste schulden de rijkste landen zijn. Ik mag toch verwachten dat elke politici die een mening heeft over economie dit concept op zijn minst een beetje snapt.
Maar nu word er al jaren gedaan alsof onze schulden het probleem zijn. Maar als je onze schulden uit het systeem haalt dan haal je ook al het geld uit het systeem. Dus de oplossing van het zo hard bezuinigen dat hele landen hun economie verwoest word, het is zo ontzettend ridicuul.
Het IMF en de ECB hebben zo gigantisch veel macht dat ze het hele geld systeem zo opnieuw kunnen ontwikkelen met parameters die een gezonde economie mogelijk maken voor de komende 50 jaar.
Maar ze doen het niet. In plaats daarvan word echt rijkdom gestolen. Mensen verliezen hun huizen en bezittingen. Op Cyprus word in sommige gevallen 80% boven de 100K in beslag genomen.
Het is de wereld op zijn kop. Iedereen heeft geprofiteerd van de eerste 10 jaar van de euro maar de gemiddelde zuid Europeaan hebben ze niks gevraagd maar nu draait hij wel op voor alle problemen met het huidige systeem en alle hebberige graaiers die het de nek aan het omdraaien zijn.
Dus wat is hier aan de hand?
Ik zal je zeggen wat er aan de hand is. De echte machthebbers van Europa maken de euro opzettelijk kapot zodat er voor de meeste landen geen enkele andere optie overblijft als zich aan te sluiten bij de verenigde staten van Europa. Je mag me quoten over 10 en 25 jaar.
Er komt een nieuwe revolutie zoals de industriële er een was.
De huidige technologische mogelijkheden zoals bijvoorbeeld een LFTR lopen zo gigantisch veel voor bij de huidige implementatie van al deze technologie.
De revolutie die er aan komt is een hele langzame evolutie van de volledige eenmaking van de wereld, beetje bij beetje met het internet als grootste drijfveer. Nu al zijn er generaties die zich internet wereld burger voelen. Dit proces gaat soms sneller soms langzamer en word zeer degelijk gemanipuleerd door machthebbers die precies weten waar ze met de wereld naar toe willen en dat het een 50 jaar durend proces is of zelfs nog langer.
Zij hebben zoveel rijkdom en macht te pakken dat het terug idealisten geworden zijn. Ze denken dat hun visie de juiste is voor heel de wereld en dat het hun gegeven is om hun macht te gebruiken om de wereld te helpen de juiste koers te bevaren. Ze deinzen niet terug voor eugenics (erg onpopulair geworden door AH, nu underground gegaan met andere namen) en zien individuen niet meer als individuen maar meer als mieren in een kolonie.
Niet dat ik beweer dat wat zij willen al toegepast worden. Nee, het westen is nog groten deels heel erg vrij, misschien wel de generatie van mensen die nooit vrijer geweest zijn. Met alle kennis en macht die de informatie van het internet ons geeft tot onze beschikking.
Maar ze werken naar een wereld toe waar hun moraal die nu nog geheim gehouden word de moraal van de wereld word.
Hoe weet ik dit allemaal? Omdat het allemaal gebeurt is in de geschiedenis en de geschiedenis zich altijd en opnieuw gewoon herhaalt. Zelfde regels en wetten, maar andere schaak stukken en een ander bord. Het eind resultaat is pijn, vernietiging, kwaad, etc etc etc
Denk maar niet dat de huidige toestand van het moraal van de gemiddelde westerling zo veel beter bestand is tegen de manier waarop de nazi's een heel land zo ver kreeg te denken en handelen als beesten.
Terwijl de kennis van alles rondom de mens toeneemt blijft er van de kennis over de mens nog maar bitter weinig over.
Het zijn die groepen van machthebbers die dit snappen. Die de geschiedenis snappen. Die weten dat massa manipulatie perfect mogelijk is. Die weten dat het kapitalisme ongelooflijk helpt aan de gemiddelde apathische houding van de jonge Europese monkey die dagen zinloos doorbrengt op internet en zich eventueel zo kwaad maakt dat hij een bordje maakt met de tekst: "Ik ben zo kwaad dat ik een bordje heb gemaakt" en dan eens een keer gaat demonstreren.
Het zijn die groepen die geduld hebben en de natuur wetten hun gang laten gaan. En door massa psychologie de massa minimaal bijsturen. We zitten al op een koers van vernietiging. Een enkeling heeft het door, maar we hebben geen helden meer die bereid zijn hun leven te geven voor de toekomst van hun kinderen. Het schip ligt op koers, hoe langer we wachten hoe kleiner de kans is dat we de koers nog veranderen. Gelukkig duurt het nog allemaal zo lang dat het een geleidelijk evolutie is.
En als een kikker in een pan met koud water hebben we niet door dat het water langzaam warmer en warmer word. Waar wij ons vandaag de dag nog kwaad over maken zullen onze kinderen als door normaal beschouwen. Er gaat GEEN informatie meer verloren voor het eerst in de geschiedenis.
Alles word opgeslagen en bijgehouden. Dit lijd onherroepelijk tot een totale andere vorm van samenleving. Met het bitcoin systeem denken velen dat we iets goeds kunnen doen voor een echt betere wereld met eerlijkere kansen.
En misschien is dat ook wel zo, maar onze macht is nog erg beperkt en als de huidige machthebbers de transgressie naar hun opvolgers goed maken hebben we geen schijn van kans.
Tenzij een nerd teleportatie uitvind en alle wapens en corrupte leiders naar een geisolleerd kamp op de maan beamt of zo.
Moeten we ons nu zorgen maken? Nee, want ik ben al toch bijna half dood tegen de tijd dat iemand zich hier zorgen over moet maken. Maar mijn kinderen en hun kinderen, die toekomst zijn we echt gigantisch aan het verpesten of laten verpesten.
Wat is erger? Onverschilligheid of onwetendheid?
Wel, ik weet het niet en het kan me ook niks schelen!
Er zat een hoop theologie van Ayn Rand "Atlas shrugged" verwerkt in die preek.
Ik vond een andere Reddit poster die verder op in die thread aangaf dat hij erin zat voor speculatie (ook nog eens met optie contracten, ik wist niet dat je die al af kon sluiten voor bitcoins) en over de behaalde winst gewoon belasting moest betalen een stuk eerlijker. .
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Maar er is niks mis met idealisme. En als iemand echt het lef heeft om te investeren in iets wat zeer riskant kan zijn met als doel stelling meer macht zodat hij de wereld meer naar zijn ideaal kan vormen.
En dan heb ik het niet over de gemiddelde speculant maar over de echte diehard miners die de meeste coins veilig offlne bewaren voor over 10 jaar of later. Ja, ik heb daar veel respect voor en ik hoop dat ze een kans krijgen om de wereld helpen te veranderen naar hun idealen.
Maar realistisch gezien? Er is niemand die de toekomst kent maar ik denk dat een systeem zoals bitcoins maar niet bitcoins zelf het uiteindelijk zal maken. En dus zijn ze allemaal te vroeg ingestapt, maar ik kan me vergissen en er is ook niks wat hun belet om op tijd in te stappen in de de opvolger van de bitcoin. bitcoin 1.0 want de huidige bitcoin beschouw ik nog altijd als beta met minimale stabiliteit.
Het protocol en de wiskunde kunnen misschien wel heel stabiel zijn momenteel, de huidige bitcoin economie is dat niet en de zal nog vele crisissen moeten doorstaan voor ze uit beta fase is.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Ik kan alleen maar hopen dat die harde schijf zich bedenkt en het toch nog weer gaat doen.
[ Voor 29% gewijzigd door Apie! op 02-04-2013 15:03 ]
Blown past falling sands
Dual 7850 gpu's erin met een mooie oc, rond de 630 mhash/sec, lang niet slecht.
Heb trouwens ineens een kleine backend gemaakt om altijd en overal de status uit te kunnen lezen =>
http://miner.beeles-place.be
Hoeveel stroom verbruik zoiets nu tegenwoordig?beele schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:10:
Dit weekend dan toch maar een dedicated mining pc'tje gemaakt =D
Dual 7850 gpu's erin met een mooie oc, rond de 630 mhash/sec, lang niet slecht.
Heb trouwens ineens een kleine backend gemaakt om altijd en overal de status uit te kunnen lezen =>
http://miner.beeles-place.be
Ik heb een aantal jaar geleden 1x een HD6990 als minerig gehad, met overclock en juiste settings zat je dan zo op de 880-900mhash/s. Maar ook op 550W. Geloof dat het tegenwoordig soort van de moeite nog is, maar minimaal.
Nieuw gekocht in de alternate wel 190€/kaartElect schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:12:
Beele, heb je de GPU's alsnog nieuw gekocht of ergens 2e hands op de kop weten te tikken? Ik merk namelijk dat deze nog behoorlijk lastig te vinden zijn.
Tsja, mooie preken maar nergens lees ik hoe bitcoin dit dan gaat veranderen. Ik lees alleen verschillende alinea's over wat er allemaal slechts is, en dan "but bitcoin will change all this!" Uhmm, ja, maar hoe dan?Kain_niaK schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:22:
En dan wat rake quotes:
En dit: "Right now I have people working for me in developing countries paying them in bitcoin, I bypass every rule, regulation, union, trade tariff, minimum wage law in existence." Dat is gewoon betaling in natura en daar gelden ook de bestaande regels voor. Als je dat hier langdurig doet hang je op een gegeven moment voor belastingontduiking etc.
Kijk, welk systeem beter is, of men beter vindt, dat is een hele discussie op zich. Maar ik zie nog steeds niet in hoe bitcoin ook maar iets verandert. Het is gewoon een verhandelbaar goed zoals vele andere. Denkt deze man dat als er globaal bitcoins worden gebruikt er geen belastingen meer nodig zijn, geen arbeidersbescherming, etc? Dat staat toch helemaal los van het betaalmiddel?
Ik vind dat doodeng dat er een nieuwe ultra-rijke elite ontstaat die de hele wereld hun wil op kan leggen puur door de kracht van het geld, onafhankelijk van enige ander merite. En als je dan zo zijn rants leest... hij bedoelt het vast goed, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen... erg eng.Kain_niaK schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:44:
En dan heb ik het niet over de gemiddelde speculant maar over de echte diehard miners die de meeste coins veilig offlne bewaren voor over 10 jaar of later. Ja, ik heb daar veel respect voor en ik hoop dat ze een kans krijgen om de wereld helpen te veranderen naar hun idealen.
[ Voor 24% gewijzigd door Zoijar op 02-04-2013 15:24 ]
Ik moet nog een vermogenmetertje halen, maar ik heb uitgerekend tussen de 300 en 400 watt (moet de cpu wel nog undervolten)wesleytjuh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:14:
[...]
Hoeveel stroom verbruik zoiets nu tegenwoordig?
Ik heb een aantal jaar geleden 1x een HD6990 als minerig gehad, met overclock en juiste settings zat je dan zo op de 880-900mhash/s. Maar ook op 550W. Geloof dat het tegenwoordig soort van de moeite nog is, maar minimaal.
Komt door speculaties dat Mt Gox litecoin ook gaat ondersteunen, ondertussen zijn er maar 1 of 2 exchanges (1 'grote' genaamt btc-e) waar de koers ltc/usd is uit te lezen.
En dat is denk ik wat de waarde van bitcoin en aanverwanten bepaald, speculaties van mensen die er geld aan willen verdienen, en mensen die dit volgen.
kijk: https://btc-e.com/exchange/ltc_usd
Wat er nu ook gaat gebeuren (denk ik) is dat mensen met oudere mining rigs overstappen op litecoin omdat de difficulty daar lager (?) ligt.
Ze zeggen wel zo mooi dat litecoin gericht is op CPU minen, maar ondertussen is het merendeel van het netwerk GPU.
Ook heb ik het idee dat er eigenlijk helemaal niet zo veel litecoins gehandeld worden en het grotendeels uit miners bestaat. En omdat er zo weinig exchanges zijn, zet ik mijn alu-hoedje maar weer op.
[ Voor 39% gewijzigd door Rudy op 02-04-2013 15:26 ]
Nice. Ik heb mijn thuis desktop ook aan het minen gezet. Is standaard PC met 5850. Met OC haal ik nu +- 350 mhash/s tegen 260 watt. Het is niet echt de moeite om kei hard geld mee te verdienen, maar leuk voor erbij, heb de hardware al (staat anders toch uit) en hobby. Doe het nu paar daagjes.
Temperatuur van GPU blijft rond de 70 graden, echter het enige wat me niet helemaal lekker zit is kans op kortsluiting/brand gevaar door dat ding non-stop aan te hebben staan...
Heb jij hier specifiek maatregelen op genomen behalve goede voeding & koeling?
Ik ben het iig niet met de eerste paar stukken van je tekst eens. Je moet nagaan dat de Zuid Europese landen een ongezonde cultuur hadden. Al voor de Euro was het principe gebaseerd op lenen en munt devaluatie. Men leende geld en 'betaalde het terug' door de munt te devalueren. Dit zeer slechte systeem valt met name op bij de Lire van Italie maar niet alleen.
Toen de euro kwam was plotseling alles op 0 gezet. Op een 'magische' manier was plotseling het krediet van de Zuid Europese landen weer goed in plaats van slecht. Toen kwam het probleem. Zuid Europese landen gingen gewoon door met schulden maken maar omdat ze niet konden devalueren (de euro is immers een eenheidsmunt van de EU) hebben ze gefraudeerd en in sommige zaken is gewoon het vangnet van de EU niet in werking getreden. Dit laatste komt omdat Duitsland en Frankrijk (de machten met de meeste invloed op de munt) ook over de 3% zaten en het dus besloten te 'tolereren', maatregels in eigen land maken de ministers en hun partijen immers niet geliefd.
Natuurlijk kon dit alleen maar mis gaan, er was alleen een duwtje nodig. Enter de kredietcrisis van de VS. Dit was het duwtje. Moesten wij 'gezonde' landen onze banken te hulp schieten, konden de zuid-eurropese landen dit gewoon niet. Dat brengt ons in de situatie waarin we nu zitten;
Veel Zuid-Europese landen zijn ingestort en moeten nu worden geherorganiseerd. Feitelijk worden heel veel van die landen nu geregeerd door Noord-Europa. De regels die Griekenland zijn opgelegd zijn niet mis en we zien dat Cyprus eigenlijk gewoon doet wat de EU en de ECB zegt. Dit komt omdat ze geen keus hebben buiten falliet gaan en uit de EU stappen (wat ramzalig is voor iedereen en de landen in het specifiek) anderzijds moet Noord-Europa de landen opnieuw opvoeden.
>Enfin
Toch is het niet goed. De manier waarop de crisis nu wordt opgelost is traag en log. De rest van de wereld klimt op en we riskeren dat de EU een soort afvoerputje wordt van internationale grootmachten om shculden in te dumpen of andere onwenselijke financiele maatregels. Ook is er nog het probleem van de 'EU in de EU' waarin de Euro munt voerende landen en de niet euro-munt voerende landen steeds meer met elkaar gaan wrijven.
Wat betreft de 1 virtuele munt eenheid zie ik dit als een onverkoomlijke financiele 'revolutie' die uiteindelijk fysiek geld helemaal zal vervangen. We zullen eerst verschillende virtuele valuta zien komen en dit is nu al aan de gang met het virtualiseren van bestaande munteenheden. Uiteindelijk zullen locale munteenheden verdijnen, eerst onder de grootmachten (China, de VS, de EU, Rusland etc. etc.) en later zullen kleinere economieen worden opgeslokt hier door. Als de wereld er rijp voor is synchroniseerd men deze virtuele valutas aan elkaar uit en koppeld men ze aan elkaar. Je kunt de EU zijn euro als een proefconcept hiervoor zien. Een concept waarbij veel verschillende landen en economieen en enkel systeem moetn vormen, dit kan laterna worden toegepast op grotere schaal.
Wel is het zo dat de perikelen van de EU dit proces aanzienlijk vertragen. Veel van de belang hebbende machten zullen bang zijn geworden door de situatie in de EU. Overigens is de ECB 'officieel' nog een losstaande bank die niet door 'Brussel' wordt geleid maar de sterker wordende crisis zorgt er wel voor dat de druk erg groot is om de ECB een verlengstuk te maken van Brussel. Als dat gebeurd kunne wereldleiders onderling bepalen de banken te versmelten zonder dat ze last hebben van eigen denken van de banken, dat kunnen ze dan niet meer. We bereiken langzaam het kantelpunt momenteel dat de ECB niet meer zelf kan denken. De banken van China en de VS kunnen dit al decennia lang niet meer.
/edit; wat bitcoins betreft is het zijn tijd vooruit als concept maar het probleem is dat het een schil is over de munten heen maar niet gekoppeld aan economiieen direct. Tenzij landen ervoor kiezen het te koppelen aan hun fysieke economiieen zal er niets gebeuren en zal het een losse virtuele munt zijn. Een virtuele munt tussen virtuele munten en zal men van virtuele bitcoin naar Virtuele euro naar fysieke euro moeten werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Auredium op 02-04-2013 15:37 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Buiten wat extra fans (die ik nog had liggen) heb ik niet iets speciaal voorzien, alle temps blijven mooi binnen een handelbaar bereik...PhrancK schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:25:
@ Beele:
Nice. Ik heb mijn thuis desktop ook aan het minen gezet. Is standaard PC met 5850. Met OC haal ik nu +- 350 mhash/s tegen 260 watt. Het is niet echt de moeite om kei hard geld mee te verdienen, maar leuk voor erbij, heb de hardware al (staat anders toch uit) en hobby. Doe het nu paar daagjes.
Temperatuur van GPU blijft rond de 70 graden, echter het enige wat me niet helemaal lekker zit is kans op kortsluiting/brand gevaar door dat ding non-stop aan te hebben staan...
Heb jij hier specifiek maatregelen op genomen behalve goede voeding & koeling?
PC steekt in een case dus er is niet veel brandgevaar imo.
De Mt.Gox queue is momenteel 9000+ verifications.Kain_niaK schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:22:
Er zijn zo gigantisch veel speculanten ingestapt dat ik toch wel echt een serieuze koersval voorspel.
Ahum hier gooi je een paar dingen door elkaar volgens mij.Auredium schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:30:
[...]
Wat betreft de 1 virtuele munt eenheid zie ik dit als een onverkoomlijke financiele 'revolutie' die uiteindelijk fysiek geld helemaal zal vervangen. We zullen eerst verschillende virtuele valuta zien komen en dit is nu al aan de gang met het virtualiseren van bestaande munteenheden. Uiteindelijk zullen kleine munteenheden verdijnen, eerst onder de grootmachten (China, de VS, de EU, Rusland etc. etc.) en later zullen kleinere economieen worden opghelokt hier door. Als de wereld er rijp voor is synchroniseerd men deze virtuele valutas aan elkaar uit en koppeld men ze aan elkaar. Je kunt de EU zijn euro als een proefconcept hiervoor zien. Een concept waarbij veel verschillende landen en economieen en enkel systeem moetn vormen, dit kan laterna worden toegepast op grotere schaal.
Bedoel je met virtuele valuta bijvoorbeeld SDR ?
Geloof maar niet dat tptb een virtuele, decentrale crypto currency te populair laten worden. Ik heb het hier al eerder gepost, maar de belangen zijn daarvoor echt te groot. Desnoods voert met verregaande wetgeving in om dit te verbieden.
Met te populair bedoel ik niet de huidige market cap van 1.2 G$, dat is peanuts op de globale financiële markt
[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 02-04-2013 15:55 ]
- Apie!
- Registratie: Januari 2000
- Laatst online: 17-11 20:23
Newer, better & confusinger
Ik denk niet dat mijn harde schijf nog tot leven komt:
https://www.dropbox.com/s/35a9e3zb6t8bvgu/DSC_0051.jpg
https://www.dropbox.com/s/n4ro2lcecdq2f9x/DSC_0053.jpg
Nou, dat zijn dus 10 bitcoins die nooit meer gebruikt zullen worden
</Eigenschuld>
Edit: ik hoop dat dit mensen afschrikt om geen backups van hun wallet te maken
[ Voor 13% gewijzigd door Apie! op 02-04-2013 16:21 ]
Blown past falling sands
Tja, voor dat bedrag is het nog de moeite waard om te checken of de SSD te fixen is..Apie! schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:20:
<EigenSchuld>
Ik denk niet dat mijn harde schijf nog tot leven komt:
https://www.dropbox.com/s/35a9e3zb6t8bvgu/DSC_0051.jpg
https://www.dropbox.com/s/n4ro2lcecdq2f9x/DSC_0053.jpg
Nou, dat zijn dus 10 bitcoins die nooit meer gebruikt zullen worden
</Eigenschuld>
Edit: ik hoop dat dit mensen afschrikt om geen backups van hun wallet te maken
[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 02-04-2013 16:26 ]
Nee, dat is nou een doorgebrande SSD...;)Rudy schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:23:
Is dat nou een SSD ?
Ja, moet ik me even in verdiepen in hoeverre dat mogelijk is en wat het kostvistu schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:24:
[...]
Tja, voor dat bedrag is het nog de moeite waard om te checken of de SSD te fixen is..
Blown past falling sands
Als ik nu zie wat een bitcoin waard is lijkt het me toch wel interessant om weer een poging te wagen.....
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Het is een Crucial RealSSD m4 128GB SATA3, maar ik heb geen idee of de printplaat nog heel is. Kan je het zien op basis van deze plaatjes?wesleytjuh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:25:
Mocht de print nog heel zijn, zou het wellicht het overwegen waard zijn om er naar te kijken. Ik zou dit wellicht zelfs willen doen. Heb de nodige ervaring en apparatuur ervoor. Heb je een typenr van de SSD, of iig, een plaatje van een hele printplaat hoe hij hoort te zijn?
http://www.techpowerup.co...00_128_GB/images/pcb1.jpg
http://www.techpowerup.co...00_128_GB/images/pcb2.jpg
Nog twee close-ups van de mijne:
bovenkant: https://www.dropbox.com/s/rh2tteeeondycjy/DSC_0054.jpg
onderkant: https://www.dropbox.com/s/8hh2fw9ge3p72ck/DSC_0055.jpg
Blown past falling sands
Soldeermasker is op meerdere plaatsen weg en zal over het algemeen wel ontbruikbaar geworden zijn omdat het compleet los heeft gelaten, maar opzich, is het wellicht nog wel te vervangen...
Zou dit een grote impact gaan hebben op de bitcoin markt? En zou het het waard zijn om zo'n kastje aan te schaffen zoals deze: https://products.butterfl.../4-5gh-bitcoin-miner.html
Over een maand is de snelheid gok ik ver-2 a 4-voudigd. (kleine 200 TH/s?)Killerbug schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:09:
Zou dit een grote impact gaan hebben op de bitcoin markt?
Aan het einde van het jaar gok ik op een 20-voudiging van het netwerk, waarvan 95%+ door ASICS. (1000 TH/s)
Nu zo'n butterflylabs unit bestellen gaat iig niet zo rooskleurig zijn dan als je deze gaat berekenen met de huidige difficulty
[ Voor 29% gewijzigd door SmiGueL op 02-04-2013 17:24 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Dat klinkt op zich nog hoopgevendwesleytjuh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:41:
Lijkt de schakelende voeding te zijn die ontploft is, een gelukje, het lijkt geen exotisch IC te zijn. Is namelijk een Linear IC, gewoon te koop, ook in kleinere aantallen.
Soldeermasker is op meerdere plaatsen weg en zal over het algemeen wel ontbruikbaar geworden zijn omdat het compleet los heeft gelaten, maar opzich, is het wellicht nog wel te vervangen...
[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 02-04-2013 18:10 ]
Blown past falling sands
Ik stuur je zo even een DM om niet verder offtopic te gaanApie! schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:09:
[...]
Dat klinkt op zich nog hoopgevendmaar over wat voor kosten hebben we het dan? (excl. vindersloon uiteraard)(vindersloon komt er nog bij natuurlijk)
Als het je lukt om dit te fixen ben je wel een baas!wesleytjuh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:22:
[...]
Ik stuur je zo even een DM om niet verder offtopic te gaan
Mooi zo hoe de BTC community elkaar te hulp schiet.
wat gebeurt er eigenlijk met verloren bitcoins? heeft de software daar nog een soort zelfregulering voor?
zou nogal vervelend zijn als je bitcoins ineens verdwenen door inactiviteit oid
weet je toevallig zo ergens waar je BTC's tegen Litecoins kan inwisselen? best leuk om nu voor 1 BTC een zooi litecoins in te kopen en die ook richting de €90 zien gaanMaZo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:30:
Na mijn huidige +5K winst op BTC's weer maar even mijn geluk beproeven en een aantal Litecoin's ingekocht nu het - al dan niet bevestigde - gerucht gaat dat Mt.Gox ook LTC's gaat ondersteunen.
https://btc-e.com kun je volgens mij BTCs tegen LTCs inwisselen. Koers is laatste paar uur gestegen naar 4 USD per LTC alleen lijkt nu weer te zakken.Pusherman_ schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:39:
[...]
weet je toevallig zo ergens waar je BTC's tegen Litecoins kan inwisselen? best leuk om nu voor 1 BTC een zooi litecoins in te kopen en die ook richting de €90 zien gaan
Zit er ook over te denken om LTCs te kopen, vraag me alleen af of het net als BTC richting de $100 zal gaan ..
Klopt. Ik heb wat BTC's naar btc-e.com verzonden en deze vervolgens "getrade" tegen LTC's.Hercul3s schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:46:
[...]
https://btc-e.com kun je volgens mij BTCs tegen LTCs inwisselen. Koers is laatste paar uur gestegen naar 4 USD per LTC alleen lijkt nu weer te zakken.
Zit er ook over te denken om LTCs te kopen, vraag me alleen af of het net als BTC richting de $100 zal gaan ..
Wat is jullie mening over BTCs en LTCs?MaZo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:48:
[...]
Klopt. Ik heb wat BTC's naar btc-e.com verzonden en deze vervolgens "getrade" tegen LTC's.
Ik denk dat BTCs wel blijven stijgen, nieuws aandacht, acceptatie in webwinkels etc.
LTC weet ik niet..
Ach, het is natuurlijk afwachten, maar als Mt.Gox ook aan de LTC's gaat, dan kan het alleen maar omhoog t.o.v. de huidige koers. Ik koop natuurlijk niet voor honderden euro's aan LTC's, dus ik beperk mijn verlies als het fout gaat. Bovendien zijn LTC's in een maand tijd van $0.07 naar $4.75 gegaan...Hercul3s schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:50:
[...]
Wat is jullie mening over BTCs en LTCs?
Ik denk dat BTCs wel blijven stijgen, nieuws aandacht, acceptatie in webwinkels etc.
LTC weet ik niet..
[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 02-04-2013 19:56 ]
Wat nu als 1 persoon gelijk zijn lading LTC van een maand dumpt, stort die koers dan niet hopeloos in?
[ Voor 35% gewijzigd door wesleytjuh op 02-04-2013 19:57 ]
Dat is waar ja.MaZo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:53:
[...]
Ach, het is natuurlijk afwachten, maar als Mt.Gox ook aan de LTC's gaat, dan kan het alleen maar omhoog t.o.v. de huidige koers. Ik koop natuurlijk niet voor honderden euro's aan LTC's, dus ik beperk mijn verlies als het fout gaat. Bovendien zijn LTC's in een maand tijd van $0.07 naar $4.75 gegaan...
Geen voordeel, alleen om mss 2 verschillende currencies te hebben voor hetzelfde. Zijn er problemen met BTC dan kun je overstappen en andersom, wat redundancy lijkt me.wesleytjuh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:57:
Maar wat is nu precies het voordeel van LTC tov BTC behalve gewoon weer een get rich quick scheme?
Wat nu als 1 persoon gelijk zijn lading LTC van een maand dumpt, stort die koers dan niet hopeloos in?
Een paar voordelen (of nadelen, het is maar hoe je het wil zien).Hercul3s schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:02:
Geen voordeel, alleen om mss 2 verschillende currencies te hebben voor hetzelfde. Zijn er problemen met BTC dan kun je overstappen en andersom, wat redundancy lijkt me.
- Proof-of-work is op basis van Scrypt, waardoor het erg onvoordelig is om ASICs in te zetten (power to the people enzo)
- Blocks worden uitgegeven per 2.5 minuut, dus 4x sneller dan met BTC - maargoed qua veiligheid kun je beter evenlang wachten als je nu met BTC doet.
- Er zullen ook 4x meer Litecoins zijn dan Bitcoins - waarom dat nuttig is weet ik niet.
Als mensen vertrouwen verliezen in Bitcoin om wat voor reden dan ook, dan is er een (hopelijk tegen die tijd) een redelijk stabiele backup zodat niet de hele crypto-currency economie instort.
Verwijderd
En in principe net zo duur, ik heb 2 jaar geleden ook 1K uitgegeven aan mijn minerig, daar kon je ook de 1e avalons voor kopen.
[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 02-04-2013 21:25 ]
hoezo zou het minen voor litecoin interessanter zijn dan voor bitcoin?MaZo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:22:
Litecoins hebben met name als voordeel dat het minen niet alleen voor de happy few mogelijk is (in vergelijking met als de ASIC's mainstream worden voor Bitcoin mining), maar ook voor iedereen met een nihil / beperkt budget.
als dat echt verschil zou maken zou er binnen no time een stel miners op litecoin stappen en het verschil rechttrekken (oa mensen met asic's)
het enige verschil is hoeveel coins je binnenharkt, uiteindelijk verdien je er evenveel dollar/euro mee (in theorie iig, ik gok dat het bij litecoin minder verdient)
Met Litecoins kun je met eenvoudige hardware relatief veel coins delven i.v.m. Bitcoins. Bovendien zijn de ASIC's niet voor mensen met een klein budget. Dat waren ze niet, en dat worden ze voorlopig al helemaal niet meer.godofal schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:34:
[...]
hoezo zou het minen voor litecoin interessanter zijn dan voor bitcoin?
als dat echt verschil zou maken zou er binnen no time een stel miners op litecoin stappen en het verschil rechttrekken (oa mensen met asic's)
het enige verschil is hoeveel coins je binnenharkt, uiteindelijk verdien je er evenveel dollar/euro mee (in theorie iig, ik gok dat het bij litecoin minder verdient)
je mist mijn puntMaZo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:55:
[...]
Met Litecoins kun je met eenvoudige hardware relatief veel coins delven i.v.m. Bitcoins. Bovendien zijn de ASIC's niet voor mensen met een klein budget. Dat waren ze niet, en dat worden ze voorlopig al helemaal niet meer.
als litecoins daadwerkelijk meer opleverden (in euros, niet hoeveelheid coins!) dan zouden miners (dus ook asic's) overstappen op litecoin
voorbeeld: je kan kiezen om .01 bitcoin of 1 litecoin per dag te minen, maar 1 bitcoin is 100 dollar waard en een litecoin maar 1
je mined meer litecoins maar je verdient evenveel
de verhouding zal in het echt anders liggen, maar het verschil ertussen (wat je verdient) is minimaal
tenzij de mining community niet nadenkt, dan zou het verschil groter kunnen zijn. maar ik geloof nooit dat al die tienduizenden(?) miners dat niet beseffen
@onder
gewoon een pool vinden die litecoins mined ipv bitcoins, hoef je niks qua software te veranderen
[ Voor 5% gewijzigd door godofal op 02-04-2013 22:24 ]
Ik ben nu een beetje tutorials aan het lezen/zoeken, maar ik vind het allemaal nog vrij onduidelijk.
hoe kan ik solo minen mbv bijvoorbeeld GUIminer?
Verwijderd
Litecoins werkt niet met sha-256 en dus niet met de asic's. Omdat litecoin gebruik maakt van scrypt kan er geen goede asic voor gemaakt worden. Wel een fpga maar die zijn er nog niet en zijn veel minder krachtig.godofal schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:16:
[...]
je mist mijn punt
als litecoins daadwerkelijk meer opleverden (in euros, niet hoeveelheid coins!) dan zouden miners (dus ook asic's) overstappen op litecoin
hmm, dan moet ik me ff inlezen op litecoin, ik nam namelijk aan dat het de zoveelste kloon was zoals namecoin e.d.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:10:
[...]
Litecoins werkt niet met sha-256 en dus niet met de asic's. Omdat litecoin gebruik maakt van scrypt kan er geen goede asic voor gemaakt worden. Wel een fpga maar die zijn er nog niet en zijn veel minder krachtig.
Vind je het gek.
Als je geen exxon heet stelen ze je geld zo van je bankrekening.
http://rt.com/news/cyprus-companies-withdraw-money-218/
En dan zijn ze op de site nog subtiel, in het RT News roepen ze ongeveer bankrun voor alle landen in crisis.
Als maar 0,1 procent van alle bankrunners in bitcoin gaat, gaan we nog wel ff door omhoog.
Hoe heb je die litecoins ingekocht?MaZo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:30:
Na mijn huidige +5K winst op BTC's weer maar even mijn geluk beproeven en een aantal Litecoin's ingekocht nu het - al dan niet bevestigde - gerucht gaat dat Mt.Gox ook LTC's gaat ondersteunen.
Ik krijg 't maar niet voor elkaar. Wilde het gisteren al...
Hetzelfde geld wat bitcoins wat dat betreft... bitonic knijpt er nu tussenuit geloof ik, wat blijft er dan nog over?
Ik hoor trouwens van meer mensen om me heen dat bitcoins (en litecoins) een erg ontoegankelijk medium is. Hoe kan ik dit kopen met slechts een bankrekening met internetbankieren?
Ik kan me niet voorstellen dat de hele wereld zo enthousiast is voor zo'n ontoegankelijke valuta.
[ Voor 33% gewijzigd door Rudy op 03-04-2013 01:12 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Daarnaas, wat hierboven ook al is gezegd: Bitcoin en Litecoin zijn niet makkelijk om aan te geraken. De informatievoorziening is versplinterd, niet altijd even helder en het is zeker niet makkelijk om de boel ingesteld te krijgen.
Gisteravond me wezenloos gezocht naar servers waar ik ElectrumLitecoin mee kon laten verbinden. Geen werkende server kunnen vinden. Of ik doe iets verkeerd (niet onmogelijk natuurlijk) of het is écht lastig om te vinden.
- Apie!
Blown past falling sands
Ik vind het via BTC-e het makkelijkst. BTC's via mtgox naar BTC-e om ze daar om te zetten naar LTC's.

10% omhoog in 1 uur. What goes up most come down ...
[ Voor 53% gewijzigd door Kain_niaK op 03-04-2013 08:37 ]
Vervolgens heb ik een goeie foto gemaakt van mijn paspoort en een simpele factuur gemaakt en daarmee heb ik mijn account geverifieerd. Dat laatste is nodig om goedkoop euro's op het Mt.Gox account te kunnen storten. Toen ik dit deed was de queue nog 600 mensen en duurde het een kleine week om er door te komen. Ondertussen schijnt de rij een paar duizend mensen te zijn (goed teken voor de nabije toekomst), maar ik heb ook gemerkt dat Mt.Gox meer mensen aan het werk heeft gezet om de accounts snel te verifiëren.
Nu ik zover ben bij Mt.Gox gaat alles heel gemakkelijk. Ik heb ondertussen twee deposits gedaan via SEPA en in totaal zo'n 100 bitcoins verhandeld. Heb in mijn account een withdraw-option ingesteld die rechtstreeks van een Europese bank van Mt.Gox naar mijn Rabo-rekening gaat.
Je moet alles even regelen. Als je dus echt snel wilt dan is het de moeite waard om een standaard Mt.Gox account aan te maken (of ergens een wallet) om dan via btckopen.nl gewoon meteen een flink bedrag te investeren. Met de huidige waarde-stijging heb je de hoge prijs er in 1-2 dagen uit. Grote winnaar is trouwens de site btckopen zelf. Die koopt ze zelf via een exchange-site als Mt.Gox in voor marktprijs en verkoopt ze rechtstreeks voor 10% winst. Een gat in de markt misschien?
Gewoon van Mt.Gox of een andere wallet BTC's sturen naar het adres wat je in je profiel op btc-e.com ziet staan. Vervolgens BTC's naar LTC's omwisselen. Dit kan direct zonder de funds eerst naar dollars o.i.d. om te hoeven zetten.Rudy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:05:
[...]
Hoe heb je die litecoins ingekocht?
Hetzelfde geld wat bitcoins wat dat betreft... bitonic knijpt er nu tussenuit geloof ik, wat blijft er dan nog over?
Ik hoor trouwens van meer mensen om me heen dat bitcoins (en litecoins) een erg ontoegankelijk medium is. Hoe kan ik dit kopen met slechts een bankrekening met internetbankieren?
Ik kan me niet voorstellen dat de hele wereld zo enthousiast is voor zo'n ontoegankelijke valuta.
Voor je BTC "dilemma's" registreer eens bij Mt.Gox. Er zal een wereld voor je openen.
[ Voor 5% gewijzigd door MaZo op 03-04-2013 09:03 ]
Dat is een mooie, 'empower the poor' en dat doe je door ze minder te betalen dan het wettelijke minimum loon?Kain_niaK schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:22:
En dan wat rake quotes:
Bitcoin will tear down many of the financial walls that protect the rich and will empower the poor. Right now I have people working for me in developing countries paying them in bitcoin, I bypass every rule, regulation, union, trade tariff, minimum wage law in existence. We are talking free trade in the purest form: completely voluntary relations. I smell victory for freedom and humanity already.
Door ze nog meer uit te buiten in ontwikkelingslanden?
Een 'minimum wage law' is een wet die het jou als werkgever verbiedt om minder te betalen dan een bepaald bedrag per uur/dag/maand, meer betalen kan/mag altijd en daar heb je geen bitcoin voor nodig.
Daarnaast is het oude wijn in nieuwe zakken, dit is niets anders dan het zwart betalen van werknemers.
Huh? ontoegankelijk? Bitcoin-24, betalen met sofort banking rechtstreeks van je bankrekening. Je geld staat onmiddellijk op bitcoin-24 maar je betaalt wel 1,24 euro plus 2% transactie kosten.Rudy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:05:
[...]
Hoe heb je die litecoins ingekocht?
Daarna kun je zoveel btc kopen als je hartje begeert maar met de huidige koers lijkt mij dat het stomste wat je kunt doen. Wanneer je je geld hebt omgezet naar btc kun je ze meteen naar je eigen wallet storten.
Als bitcoin-24 genoeg btc in hun hot wallet heeft duurt dit niet zo lang, soms zelfs binnen de 5 minuten.
Als ze niet genoeg btc hebben dan kan het soms wel 6 uur duren.
In ieder geval binnen een dag kun je zoveel btc kopen als je wilt.
Ik heb gisteren om 21.11 een transactie uit mijn lokale bitcoin wallet verstuurt naar Bitstamp. Echter, gezien ik redelijk nieuw mbt het Bitcoin fenomeen ben, had ik geen transactiekosten ingesteld in mijn lokale wallet. Het is nu ondertussen 9.40 volgende dag, op bitstamp staat een unconfirmed incoming transactie met 0 uit 3 confirmaties.
Om te testen heb ik een 2e transactie naar Bitstamp verstuurd uit mijn lokale wallet met 0.0005 transactiekosten en deze stond er binnen 15 minuten op.
Gaat mijn initiele transactie (waarbij ik geen transactiekosten heb ingegeven) nog ooit geconfirmed worden of bestaat er nog een manier om deze te cancellen oid?
Gaat even duren, uiteindelijk confirmed die wel. Is het echt dringend? Misschien zijn er wel oplossingen, cancellen gaat alleszins niet. Welke wallet app was dat trouwens?PhrancK schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:41:
volgens mij heb ik iets doms gedaan.
Ik heb gisteren om 21.11 een transactie uit mijn lokale bitcoin wallet verstuurt naar Bitstamp. Echter, gezien ik redelijk nieuw mbt het Bitcoin fenomeen ben, had ik geen transactiekosten ingesteld in mijn lokale wallet. Het is nu ondertussen 9.40 volgende dag, op bitstamp staat een unconfirmed incoming transactie met 0 uit 3 confirmaties.
Om te testen heb ik een 2e transactie naar Bitstamp verstuurd uit mijn lokale wallet met 0.0005 transactiekosten en deze stond er binnen 15 minuten op.
Gaat mijn initiele transactie (waarbij ik geen transactiekosten heb ingegeven) nog ooit geconfirmed worden of bestaat er nog een manier om deze te cancellen oid?
Ik heb er ook weinig ervaring mee, maar zover ik weet heeft een normale bitcoin transactie juist geen kosten. Ik heb zelf kort geleden van een e-wallet naar een mt.gox wallet verstuurd en dat is compleet zonder kosten.PhrancK schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:41:
Het duurt volgens mij ook zo ongeveer een kwartiertje om je transactie te bevestigen. Vast iemand die hier meer van weet op dit forum. Ik hoop voor je dat je niks kwijt bent.
Bekend fenomeen hoor, kan soms best wel even duren. Vooral nu tijdens deze gekte. Gewoon geduldPhrancK schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:41:
Mijn eerste transactie daar duurde ook langer vanwege het weekend. Nu heb je ook nog pasen er tussen gehad.wetsteyn schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:54:
duurt ook lang uitbetalen vanaf bitcoin24 zit er nu al 8 dagen op te wachten.
Maar mijn 10 verloren gewaande BTC's zijn toch binnen. Ik heb in de wallet gewoon weer een address aangemaakt en blijkbaar genereert ie dan hetzelfde address als voorheen?
Blown past falling sands
Dat lijkt mij niet, maar in ieder geval mooi dat je 1130 euro terecht is ...Apie! schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:17:
OMGWTFBBQ!11123 << sorry, blij momentje
Maar mijn 10 verloren gewaande BTC's zijn toch binnen. Ik heb in de wallet gewoon weer een address aangemaakt en blijkbaar genereert ie dan hetzelfde address als voorheen?
Ik denk dat je je even moet verdiepen in de werking van wallets, want als je zomaar wallets genereert en niet goed zelf begrijpt waar je BTC's ondertussen blijven ... dan kan je nog wel eens meer problemen krijgen.
Via http://bitcoin.clarkmoody.com/ is mooi te zien hoe de Mt.Gox exchange verloopt. Heb de hele ochtend er op gelet, het gaat vandaag erg hard!
- Apie!
Overigens heb ik een oude backup van de wallet gebruikt en niet zomaar een nieuwe wallet gegenereerd.
@Adanteh: De alledaagse bruikbaarheid is misschien niet gestegen, maar banken zijn blijkbaar niet zo veilig als men dacht en men is op zoek naar alternatieven. Ik denk dat mensen Bitcoin ook een beetje aan het uitproberen zijn als vangnet voor het geval de bank waar hun spaarcenten staan dreigt om te vallen. Zeker voor mensen met heel erg veel geld kan het zeer interessant zijn om op het Bitcoin paard te wedden ihkv risicospreiding.
Blown past falling sands
Dit komt ook zeker niet door bruikbaarheid en dat wordt volgens mij ook niet door serieuze kopers beweerd. De stijging is deels speculatie, maar ook wel de grote media-aandacht de laatste tijd. Het was zelfs in het NOS journaal gisteren en het is ook op een grote Amerikaanse zender besproken. Verder denk ik dat de banken-crisis voor veel mensen met spaargeld een reden is geweest om bijvoorbeeld zo'n 10% van hun (fiat) geld uit voorzorg om te zetten. Of de waarde niet veel veranderd of stijgt, maakt niet uit, het is beter om BTC te proberen dan je spaargeld op een bank hebben staan die om kan vallen of 1% rente geeft.Adanteh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:20:
Ik moet zeggen dat ik bitcoins steeds minder serieus neem als je kijkt hoe dit allemaal loopt. Mensen gaan toch niet echt daadwerkelijk beweren dat deze grote stijging in één komt door de bruikbaarheid? De toepasing van een betalingsmiddel zou tenminste een groot deel van de waarde horen te vertegenwoordigen. De bruikbaarheid van bitcoins is écht niet zoveel veranderd ten opzichte van het begin van het jaar, en toch zitten nu op bijna 150 in plaats van 15.
Ik heb zelf dit jaar 100 euro rente van mijn bank gekregen, maar heb nu in drie weken tijd met een deel van mijn spaargeld 1200 winst staan in BTC...
Verwijderd
Probleem is dat er nu een bubble is ontstaan doordat er te veel geld in een korte periode in bitcoins wordt gestopt. Zodra straks de eerste flinke daling komt zullen er heel veel mensen uitcashen waardoor de weg naar beneden net zo snel zal gaan als de weg omhoog.
De mensen die nu op $100+ kopen zullen dan veel geld verliezen en daardoor hun vertrouwen in bitcoins verliezen.
Tuurlijk, dit kan geen stand houden, maar de weg naar een stabiele koers zal niet helemaal zonder slag of stoot gaan. Sowieso verwacht ik dat de mensen die €100 erin steken grotendeels erin zitten voor de winst, en weten wanneer ze hun verlies moeten pakken.
[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 03-04-2013 10:38 ]
[ Voor 6% gewijzigd door thalantis op 03-04-2013 10:42 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.