- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Als je ze nu wil hebben bied je gewoon de marktprijs. Dan heb je ze zonder problemen. Dat is inderdaad een goede 12.5 euro op dit moment. Bitcoin-24 kan soms wat voordeliger zijn dan mtgox voor europeanen.Nikolas schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:31:
De B$ staat nu op €12.9, ik heb er ooit nog 5 gekocht toen ze nog aan €4.3 stonden, dus dat is al een verdriedubbeling van mijn geld, leukNu, ik zie die dingen nog veel hogere toppen scheren. Logisch, als je weet dat ze ooit €30 stonden.
stel dat ik voor €250 insla, is het dan realistisch te denken dat iemand aan mij erkoopt voor €12.5 / 1B$ als ik zo'n offer maak op Mt.Gox? Moet ik hoger gaan? Kan ik lager gaan?
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 20:38 ]
Echter zal de vraag waarschijnlijk ook stijgen aangezien dit groots nieuws zal zijn.
Dus of de prijs echt zo hard gaat dalen is mij nog maar de vraag.
Snap ik niet. Waarom zou men meer bitcoins gaan kopen als ze makkelijker gemined worden? Wat maakt mij dat uit als koper, hoe ze gemaakt zijn?Grouver schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:11:
Echter zal de vraag waarschijnlijk ook stijgen aangezien dit groots nieuws zal zijn.
Uhmm..Bob schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:40:
(niet dat het nu niet veilig is, het is waarschijnlijk nu al het meest betrouwbare en veilige betalingsnetwerk ter wereld)
Wat is er in vergelijk dan zo onveilig aan een normale bankrekening? Daar wordt zelfs een deel van je geld nog gegarandeerd door de staat als de bank valt. En bij fouten kan het geld teruggeboekt worden.Later that same month Mt. Gox, the single largest Bitcoin exchange (which trades Bitcoins for real world dollars and vice versa) was hacked. Since then we've learned about Bitcoin-stealing malware and Bitcoin Ponzi schemes.
Now BitFloor, a second exchange has been hacked, with approximately $250,000 USD in Bitcoins stolen (or more correctly, inappropriately transferred to a single account).
Ik zei 'betalingsnetwerk'. Wat mtgox met zijn bitcoins doet valt daar dus niet onder. Net zoals cash transacties op zich wel veilig zijn, niemand kan het overhandigen van een briefje hacken of onderscheppen. Maar als jij je cash niet achter slot zet, heb je nog steeds een probleem. Bitcoin is even veilig als de manier waarop de coins bewaard worden. Verder kan er amper iets misgaan.Zoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:15:
[...]
Snap ik niet. Waarom zou men meer bitcoins gaan kopen als ze makkelijker gemined worden? Wat maakt mij dat uit als koper, hoe ze gemaakt zijn?
[...]
Uhmm..
[...]
Wat is er in vergelijk dan zo onveilig aan een normale bankrekening? Daar wordt zelfs een deel van je geld nog gegarandeerd door de staat als de bank valt. En bij fouten kan het geld teruggeboekt worden.
Wat er onveilig is aan een normale bankrekening? Niet veel eigenlijk. Wat social engineering en phishing, maar dat kan uiteindelijk elk netwerk ondermijnen, hangt van de gebruiker zelf af.
Visa daarentegen is een pak minder veilig. Jaarlijks is er massaal veel fraude met visa etc. Wtf is dat systeem ook, een hoop nummertjes die je van een kaart kan aflezen en je bent klaar ...
als er groot nieuws is dan worden er meer mensen geinterreseerd en zullen er meer mensen met BTC willen meedoenZoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:15:
[...]
Snap ik niet. Waarom zou men meer bitcoins gaan kopen als ze makkelijker gemined worden? Wat maakt mij dat uit als koper, hoe ze gemaakt zijn?
[...]
Uhmm..
[...]
Wat is er in vergelijk dan zo onveilig aan een normale bankrekening? Daar wordt zelfs een deel van je geld nog gegarandeerd door de staat als de bank valt. En bij fouten kan het geld teruggeboekt worden.
meer mensen betekent meer vraag en hetzelfde aanbod, waardoor de prijs stijgt
nou zou ik ASIC's niet als dat soort nieuws bestempelen, het is belangrijker voor de miners dan potentiele nieuwe gebruikers
je haalt trouwens 2 verschillende dingen door elkaar: het bitcoin protocol en MT. gox en oplichters
het bitcoin protocol zelf is nog nooit gehackt of op een andere manier onbetrouwbaar geweest
MT gox is wel gehacked, en mensen zijn opgelicht, maar dat heeft geen invloed op het bitcoin protocol: dat is altijd rustig doorgegaan zonder problemen
Die garantie is ook maar beperkt.Zoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:15:
Met bitcoin heb je geen banken die om kunnen vallen.
In principe tot 100.000 euro.komkommer schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:05:
Die garantie is ook maar beperkt.
Tot je overheid besluit om geld bij te drukken om die garanties uit te betalen
Nee, klopt, als de bitcoin leningen niet meer voldaan kunnen worden is gewoon iedereen zijn geld kwijt en is het einde economieBob schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:19:
Tot je overheid besluit om geld bij te drukken om die garanties uit te betalenDan krijg je ze wel maar is het niets meer waard. Da's een van de belangrijke voordelen van btc: er is geen halve gare die kan besluiten om de hele munt te devalueren.
Ik vind de logica in dit topic soms werkelijk prachtig
Want dan zijn de bitcoins verdwenen?Zoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:24:
[...]
Nee, klopt, als de bitcoin leningen niet meer voldaan kunnen worden is gewoon iedereen zijn geld kwijt en is het einde economie
Ik vind de logica in dit topic soms werkelijk prachtig
Degene die je verwachtte nog te krijgen wel ja. Eigenlijk net als bankgeld. De munten verdwijnen ook niet ineens uit de kluis.
Ik denk dat we langs elkaar langs praten, want ik snap die vergelijking niet.Zoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:28:
[...]
Degene die je verwachtte nog te krijgen wel ja. Eigenlijk net als bankgeld. De munten verdwijnen ook niet ineens uit de kluis.
Die munten liggen idd nog in de kluis maar zijn niets meer waard, de overheid heeft ze in dit scenario net gedevalueerd. Dat kan niet met bitcoins.Zoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:28:
[...]
Verwijderd
Zoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:24:
Nee, klopt, als de bitcoin leningen niet meer voldaan kunnen worden is gewoon iedereen zijn geld kwijt en is het einde economie
Hoe bedoel je, "is gewoon iedereen zijn geld kwijt".
Als A een hoeveelheid bitcoins van B wil lenen, kan dat alleen als B die bitcoins ook daadwerkelijk heeft (in tegenstelling tot nu met banken en euro's). En B kan ze maar één keer uitlenen (ook een verschil met banken).
Als A vervolgens niet kredietwaardig blijkt (of ze heeft uitgeleend aan C en C blijkt niet kredietwaardig, enzovoort), is B zijn coins kwijt. Niet iedereen.
Vergelijk dat met de huidige situatie waarin banken absurde bedragen mogen uitlenen, en als dan blijkt dat ze zich met hebzuchtig wanbeleid in de vingers hebben gesneden, springt de ECB wel even bij en tovert een paar honderd miljard uit het niets. "Om het gat de dichten". En dan even verzwijgen dat iedereens euro's (ook de mijne, terwijl ik helemaal niet om die bank met hun graaibeleid heb gevraagd) in waarde kelderen.
Kan ik u helpen meneer?Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:18:
Vergelijk dat met de huidige situatie waarin banken absurde bedragen mogen uitlenen,
- Ik wil graag een absurd bedrag lenen
- Ja gewoon. Een absurd bedrag. Want dat mogen jullie. Wel écht absurd graag, aan een half miljoen heb ik niets.
- Wat nou? Geef nou maar gewoon, dat mag toch!?
Kun je dat even uitleggen aub? En nee, "Money as debt" telt niet als geldige uitleg, omdat zie eerder in dit topic.en als dan blijkt dat ze zich met hebzuchtig wanbeleid in de vingers hebben gesneden, springt de ECB wel even bij en tovert een paar honderd miljard uit het niets
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Dat is maar ten dele waar. Ook met Bitcoin kun je aan fractional reserve banking doen. Een web wallet kun je zien als een bank (waarbij ik blockchain.info even uitsluit, die hebben het anders geregeld). Je geld staat niet op een adres waar je zelf bij kan, het staat op een adres van de wallet dienst en als je erom vraagt maken ze wat BTC over naar wie je maar wilt.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:18:
En B kan ze maar één keer uitlenen (ook een verschil met banken).
Er staat die wallet dienst helemaal niets in de weg om de coins die jij bij ze geparkeerd hebt uit te lenen aan iemand anders in de vorm van een saldo op hun eigen wallet dienst. Op die manier kunnen ze dezelfde coins zelfs 10x of meer uitlenen! Ze krijgen alleen problemen wanneer teveel mensen hun coins willen versturen naar adressen BUITEN die wallet dienst, dan moeten ze echt met de coins op de proppen komen. Tot dat jij die coins wilt hebben is jouw saldo echter slechts een getal in de database van de wallet dienst,
Blockchain.info telt niet, omdat daar je wallet onder jouw persoonlijke controle staat. Er is geen "kluis" van blockchain.info, die coins zijn echt van jou.
En dat kan inderdaad niet met bitcoin. Fracional reserve banking kan dus wel, maar redding door de centrale bank kan niet. Dat maakt het een stuk gevaarlijker om te doen dan in de "echte" wereld, maar het zou me ernstig verbazen als FRB niet wordt gedaan in de Bitcoin wereld. Er is immers geld mee te verdienen.... springt de ECB wel even bij en tovert een paar honderd miljard uit het niets. "Om het gat de dichten". ...
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dat is dus een voordeel van het normale banksysteem. Als niet bij kon springen, dan gaan er zoveel mensen failliet dat je hele economie zo'n klap krijgt dat je euro's ook niets meer waard zijn.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:18:
springt de ECB wel even bij en tovert een paar honderd miljard uit het niets. "Om het gat de dichten". En dan even verzwijgen dat iedereens euro's (ook de mijne, terwijl ik helemaal niet om die bank met hun graaibeleid heb gevraagd) in waarde kelderen.
Maar verder zie ik al dat dit weer naar een economie 101 discussie gaat (zie boven mij; mee eens). M'n enige punt was eigenlijk over de stelling dat bitcoin het het veiligste betaalsysteem ter wereld is. Waar ik bij moet zeggen dat het algoritme inderdaad wel veilig zal zijn; in die zin kan je niet valsmunten ed. Dat is wel positief natuurlijk. Verder is het min of meer contant geld met alle gevaren vandien, behalve dat het ook nog eens digitaal contant geld is wat het gevoelig maakt voor dingen als malware. Als je nu al ziet hoeveel moeite de banken hebben met veilig internetbankieren, moet je je eens indenken als iedereen een digitale portemonnee in eigen beheer had... Ik zie het geheel juist als erg fragiel; op grote schaal geen mogelijkheid tot ingrijpen, en op kleine schaal geen mogelijkheid foutieve transacties terug te keren. Risky business
Whuzz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:40:
Kan ik u helpen meneer?
[ Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 24-01-2013 17:11 ]
Zo kan je het inderdaad samenvatten, de onomkeerbaarheiden van transacties en vaste 'fysieke' geldhoeveelheid zorgen ervoor dat het een systeem is met totaal andere eigenschappen dan de huidige cash. Met dus bijhorende voor- en nadelen.Zoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:04:
[...]
Dat is dus een voordeel van het normale banksysteem. Als niet bij kon springen, dan gaan er zoveel mensen failliet dat je hele economie zo'n klap krijgt dat je euro's ook niets meer waard zijn.
Maar verder zie ik al dat dit weer naar een economie 101 discussie gaat (zie boven mij; mee eens). M'n enige punt was eigenlijk over de stelling dat bitcoin het het veiligste betaalsysteem ter wereld is. Waar ik bij moet zeggen dat het algoritme inderdaad wel veilig zal zijn; in die zin kan je niet valsmunten ed. Dat is wel positief natuurlijk. Verder is het min of meer contant geld met alle gevaren vandien, behalve dat het ook nog eens digitaal contant geld is wat het gevoelig maakt voor dingen als malware. Als je nu al ziet hoeveel moeite de banken hebben met veilig internetbankieren, moet je je eens indenken als iedereen een digitale portemonnee in eigen beheer had... Ik zie het geheel juist als erg fragiel; op grote schaal geen mogelijkheid tot ingrijpen, en op kleine schaal geen mogelijkheid foutieve transacties terug te keren. Risky business
Ik hou me nu even heel hard in, we gaan hier inderdaad geen economie discussies voeren.
Om de topic even de goede kant op te trekken: iemand een gokje hoelang we nog aan dit tempo gaan bljiven stijgen? Volgens mij max nog enkele dagen aan gemiddeld 0.5 EUR/BTC per dag, maar kan evengoed morgen al gedaan zijn. Ik vind 'm enorm onvoorspelbaar, ik heb niet bijgekocht. Al mijn bitcoins heb ik voor de fun en uit interesse gekocht, niet als speculatie.
Nouja, ik vind dat best leuk, en ik sta ook zeker open voor nieuwe, goed-onderbouwde inzichten (wie weet verander ik nog van meningBob schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:10:
Ik hou me nu even heel hard in, we gaan hier inderdaad geen economie discussies voeren.
Verwijderd
Ja... Precies letterlijk zo ja.Whuzz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:40:
Kan ik u helpen meneer?
- Ja gewoon. Een absurd bedrag. Want dat mogen jullie. Wel écht absurd graag, aan een half miljoen heb ik niets.
![]()
- Wat nou? Geef nou maar gewoon, dat mag toch!?
Weet niet of de term subprime loans je iets zegt, in de VS was het nog erger, maar ook hier werd soms vijf tot zes jaarsalarissen aan hypotheek toegekend. "Oh wacht even, ik mag hem ook met zus-en-zo rente uitrekenen, en dan kunt u zelfs 6.5x uw salaris lenen!" Wetende dat een hoop van die leningen gewoon in de soep zouden lopen. Maar die verkopen ze dan als ondoorzichtig pakket gauw door. En die dekken dat dan weer af met nog meer krediet, ad infinitum.
Als met het creëren van krediet an sich grof geld verdiend wordt, zéker als dat privilege is voorbehouden aan een handjevol private bedrijven met een commerciële agenda (banken), wek je dat soort problemen gewoon in de hand.
Wat zegt jouw onderbuik gevoel over wat de euro de komende jaren gaat doen, gezien de vele honderden miljarden die de afgelopen periode al zijn "geprint", en die zijn geleend aan verdwenen in zwarte gaten van Grieken, Spanjaarden, en vooral bankiers.Zoijar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:14:
Nouja, ik vind dat best leuk, en ik sta ook zeker open voor nieuwe, goed-onderbouwde inzichten (wie weet verander ik nog van mening) maar ik heb niet zo'n zin om het onderbuikgevoel van kumquat ea voor de dertiende keer te weerleggen.
Er wordt nu al jaren, sinds het begin van de crisis, beweert dat zowel in Europa en Amerika nu echt die (hyper)inflatie gaat komen door het bijdrukken van geld. Maar het komt maar niet? Dus waarom zegt jouw onderbuik dat het nu wel ineens gaat gebeuren?Wat zegt jouw onderbuik gevoel over wat de euro de komende jaren gaat doen, gezien de vele honderden miljarden die de afgelopen periode al zijn "geprint", en die zijn geleend aan verdwenen in zwarte gaten van Grieken, Spanjaarden, en vooral bankiers.
Sowieso als het bijgedrukte geld allemaal verdwijnt volgens jouw is er natuurlijk al helemaal geen kans op extra inflatie. Als er honderd miljard euro wordt bijgedrukt, en die gaat de volgende dag in (digitale) vlammen op, dan is er netto niks verandert.
Weet niet, hetzelfde als voorheen, m'n huur betalen en brood kopen?Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:02:
Wat zegt jouw onderbuik gevoel over wat de euro de komende jaren gaat doen, gezien de vele honderden miljarden die de afgelopen periode al zijn "geprint", en die zijn geleend aan verdwenen in zwarte gaten van Grieken, Spanjaarden, en vooral bankiers.
Gelukkig maar. Stel je voor dat de hoge heren graag wilden dat we in een deflationaire spiraal terecht kwamen, dan waren de rapen gaar.Grouver schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:24:
Ze spelen het spelletje zo dat we net niet in een deflationaire spiraal raken en ook niet in de hyperinflatie terecht komen. Want als dat gebeurd breekt er paniek uit. En dat is nou juist wat de hoge heren niet willen.
Een webwallet kan je zo maken dat het te controleren is en het mooie van bitcoin is dat je je eigen wallet kan draaien, je hoeft geen gebruik te maken van diensten van anderen. In tegenstelling tot het huidige electronisch betalingsverkeer.Gerco schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:57:
Dat is maar ten dele waar. Ook met Bitcoin kun je aan fractional reserve banking doen. Een web wallet kun je zien als een bank (waarbij ik blockchain.info even uitsluit, die hebben het anders geregeld).
Wat me echter onduidelijk is wat gaan ze binnen x aantal jaren doen als al die 21 miljoen bitcoins gemined zijn ?
Is het spel van minen dan definitief gedaan ?
Wie van jullie is hier een miner ? Wat heb je er mee verdiend ?
Is het nu nog mogelijk om alleen te gaan minen of is door het kleine aanbod en de grote belangstelling de kans om de hash te vinden zo goed als onbestaand geworden ?
Minen is een relatief onbelangrijk deel van de bitcoin economie, eerder een belangrijk deel van het betalingsnetwerk erachter. Je kan veeeeel meer verdienen door te investeren in bitcoins, dwz bitcoins te kopen op een exchange en ze na verloop van tijd weer te verkopen aan een hogere prijs. Zie bijvoorbeeld: http://bitcoincharts.com/...D#rg180ztgSzm1g10zm2g25zvyasaka schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:27:
Als liefhebber van tv-programma's als Gold rush, jungle gold en gold divers kriebelt het al om bitcoins te gaan minen.
Wat me echter onduidelijk is wat gaan ze binnen x aantal jaren doen als al die 21 miljoen bitcoins gemined zijn ?
Is het spel van minen dan definitief gedaan ?
Is het nu nog mogelijk om alleen te gaan minen of is door het kleine aanbod en de grote belangstelling de kans om de hash te vinden zo goed als onbestaand geworden ?
De prijs in dollar is op een maand tijd van 14 dollar naar 18 dollar gegaan.
Om op je vragen te antwoorden:
Wanneer de 21 miljoen bitcoins actief zijn, worden er nog steeds transaction fees betaald. Die fees gaan naar de miners en zorgen er dus voor dat miners nog steeds actief willen blijven. Je 'vind' dan geen nieuwe bitcoins meer, maar je 'vind' de fees van de transacties van de voorbije (ongeveer) 10 minuten. Dat is nu trouwens ook al zo, maar omdat er nog relatief weinig transacties/seconde gebeuren zijn die gevonden fees niet veel soeps.
Ik ben geen miner, ik heb ooit is een mining app geinstalleerd en ben vrij snel de interesse in minen verloren. Kost vooral veel elektriciteit, en we wonen niet bepaald in een streek waar elektriciteit goedkoop is. Het bitcoinnetwerk streeft naar een vraag/aanbod evenwicht in het minen, en stabiliseert dus over het algemeen op een punt waar je ongeveer uit de kosten komt met de elektriciteit. Niet echt super interessant dus voor de gemiddelde mens.
[ Voor 29% gewijzigd door Bob op 28-01-2013 23:10 ]
Verwijderd
Ik ben vorig jaar miner geweest. Dit heb ik een kleine twee maanden kunnen doen. Toen werd de kostprijs (elektriciteit) per BTC te hoog tov de waarde die ik er voor terug zou krijgen. Pas vorige week heb ik gunstig kunnen verkopen. In NL met 80 procent belasting op elektriciteit loont het al snel niet meer.yasaka schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:27:
Als liefhebber van tv-programma's als Gold rush, jungle gold en gold divers kriebelt het al om bitcoins te gaan minen. Wat me echter onduidelijk is wat gaan ze binnen x aantal jaren doen als al die 21 miljoen bitcoins gemined zijn ? Is het spel van minen dan definitief gedaan ?
Vorig jaar heb ik gemined met 2 GPU kaarten van Ati/AMD dat was toen het meest efficient.
Zoals hierboven vermeld, speculeren met BTC is veel makkelijker, net als aandelen.....
Ik mine (een beetje)! Ik heb geen apparatuur aangeschaft om mee te minen, maar laat mijn desktop gewoon op lage prioriteit minen. In de zomer staat de miningsoftware uit, en in de andere maanden maakt het mijn woning iets aangenamer qua temperatuur. De energieverspilling probeer ik op die manier ook goed te praten; ik moet mijn woning toch elektrisch verwarmen. Ik heb hier in totaal zo'n 50 coins mee verdiend.yasaka schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:27:
Alleen minen is niet te doen. Je hebt +- 5.000MHash/sec nodig om gemiddeld 1 blok per maand te vinden. Omdat alles op kansen is gebaseerd is dit absoluut geen betrouwbare inkomstenbron. Het kan zijn dat je met die 5.000MHash/sec in de eerste dag al een blok vindt, maar het kan ook een jaar duren en je zal toch die elektriciteitsrekening moeten betalen. In een pool minen is veel verstandiger, dankzij de wet van de grote getallen is de variatie veel kleiner.
Mijn tip: koop een paar bitcoins ipv ze te minen! (tenzij je de hardware toch hebt liggen en je elektrisch verwarmd, dan heb je een soort bitcoin genererende radiator)
http://bitcoinmagazine.com/working-avalon-asic-confirmed/
de rest (vooral BF labs) is constant bezig met updates enzo geven terwijl avalon gewoon zei "geef ons geld, je krijgt product X" en thats it
hoe is het trouwens met die gasten die hun geld terug gingen vragen als BF labs op 31 jan (vandaag) nog niet hadden verzonden?
En als je toch al een computer hebt staan die 24/7 aan staat met een Ati kaart (maar niet elektrisch verwarmd)? Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in Bitcoins en zit er aan te denken om ook te gaan minen.Stevie-P schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:45:
Mijn tip: koop een paar bitcoins ipv ze te minen! (tenzij je de hardware toch hebt liggen en je elektrisch verwarmd, dan heb je een soort bitcoin genererende radiator)
[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 31-01-2013 15:48 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Die kaart zal onder load waarschijnlijk meer verbruiken dan wat je de verdiende bitcoins aan elektriciteit kan betalen.OkkE schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:47:
[...]
En als je toch al een computer hebt staan die 24/7 aan staat met een Ati kaart (maar niet elektrisch verwarmd)? Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in Bitcoins en zit er aan te denken om ook te gaan minen.
Kost wat...

Maar dan heb je ook wat
60Gh/s power...
[ Voor 15% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-02-2013 21:13 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Slurpt wel zo'n 600 Watt tegenover 80 Watt voor de BF...komkommer schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:52:
Eigenlijk geloofde ik er niet meer in, maar de eerste werkende ASIC is dan toch verschenen!
http://bitcoinmagazine.com/working-avalon-asic-confirmed/
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
en nu maar hopen dat ze ooit gaan leverenBlueTooth76 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:12:
Heb vandaag een ASIC besteld van Butterfly Labs.
Kost wat...
[afbeelding]
Maar dan heb je ook wat
60Gh/s power...
Wat heb je dan? Volgens mij heb je helemaal niks namelijk totdat ze ooit gaan uitleveren. Gezien je met je bestelling toch ergens onderaan de lijst staat had ik dan lekker afgewacht tot ze ooit gaan leveren.BlueTooth76 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:12:
Heb vandaag een ASIC besteld van Butterfly Labs.
Kost wat...
[afbeelding]
Maar dan heb je ook wat
60Gh/s power...
Tsja, nothing ventured, nothing gained...furby-killer schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:44:
[...]
Wat heb je dan? Volgens mij heb je helemaal niks namelijk totdat ze ooit gaan uitleveren. Gezien je met je bestelling toch ergens onderaan de lijst staat had ik dan lekker afgewacht tot ze ooit gaan leveren.
Planning is dat ze 10 februari de eerste batch verzenden.
Ik zal ergens bij de 3e batch zitten, dus rond maart.
En anders maar wat later, douane kan ook tegenzitten.
Je hoeft maar 0,21 BTC per dag te minen om de investering in een jaar terug te verdienen, incl. stroom.
Dat zou betekenen dat de moeilijkheidsgraad nog 50x hoger mag worden dan hij nu is.
Aangezien ik Bitcoins verzamel en geen Dollars, maakt het me niet zoveel uit hoeveel het oplevert.
Vaste lasten zijn laag: 140 Euro stroom per jaar en voor dat geld draai je 24/7 een BTC fabriekje.
Dat betekent dat het netwerk van 25 naar 1250 Th/s mag gaan voor het niet meer uitkan, als je toch in terugverdientijd rekent.
Dat zijn 20.416 van deze Avalons / Butterflies Bitforces op 60Gh/s.
Voorlopig zit het geschatte verkochte (pre-order) aantal op de 2500-5000 van deze machines.
Het zal zeker gaan gebeuren dat we die 1250 Th/s bereiken (Q2 2014?) maar tegen die tijd heb ik alweer een nieuwe, snellere miner.
Ik heb mijn honderden BTC niet verdiend door stil te blijven zitten en wachten wat er komen gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-02-2013 11:24 ]
dat zeg je nu, maar je vergeet dat de planning was dat ze in december al aankwamen bij de klantenBlueTooth76 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:20:
[...]
Tsja, nothing ventured, nothing gained...
Planning is dat ze 10 februari de eerste batch verzenden.
Ik zal ergens bij de 3e batch zitten, dus rond maart.
En anders maar wat later, douane kan ook tegenzitten.
zoals je zei: je zit zoiezo bij een latere batch, je moet zoiezo wachten
waarom dan niet wachten tot het moment dat er een aantal geleverd zijn zodat je zeker weet dát ze gaan leveren?
je gaat weinig voordeel hebben van die paar dagen eerder je ASIC hebben maar je loopt wel een hoop extra risico
ik ga ff wachten met een ASIC bestellen tot de markt een beetje tot rust is gekomen en het duidelijk is wie wat levert voor welke prijs
geen early bird bonus maar ook geen risico
We zien het welgodofal schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:33:
[...]
dat zeg je nu, maar je vergeet dat de planning was dat ze in december al aankwamen bij de klanten
zoals je zei: je zit zoiezo bij een latere batch, je moet zoiezo wachten
waarom dan niet wachten tot het moment dat er een aantal geleverd zijn zodat je zeker weet dát ze gaan leveren?
je gaat weinig voordeel hebben van die paar dagen eerder je ASIC hebben maar je loopt wel een hoop extra risico
ik ga ff wachten met een ASIC bestellen tot de markt een beetje tot rust is gekomen en het duidelijk is wie wat levert voor welke prijs
geen early bird bonus maar ook geen risico
Dat is sowieso al zo'n ±1500-2000 Euro per maand extra inkomen op dit moment.
[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-02-2013 11:38 ]
zo'n 600 Mhash/sec zie https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparisonWimo. schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:56:
Zal vanmiddag eens kijken wat een Trifire 7950 @ 1200mhz doet .. stroom op kantoor zit in de huurprijs dus alles is win-win. Pc is toch over ..
http://tpbitcalc.appspot....ost=&investmentperiod=355
Dat is toch een single variant? Ik heb er 3
7970x3 $1680 Easy AVG2050
Mijn kaarten lopen sneller dan de 7970's ..
[ Voor 8% gewijzigd door Wimo. op 04-02-2013 11:52 ]
Nu nog een goede pool vinden.Ben begonnen met lezen van dit topic maar daar dansen de plussen en minnen van diverse pools nogal rond. Eens kijken of het 'rendabel' is .. vanaf 20 euro per week wil ik de moeite wel nemen.. het is immers aanzetten en geen omkijken naar.
Kan er ook best nog 1x 7950 bijprikken .. heb er genoeg liggen
[ Voor 58% gewijzigd door Wimo. op 04-02-2013 11:55 ]
Ok, dan kan ik die net zo goed stock laten draaien en het koude water gebruiken om de 7950's op 1300mhz te laten draaien..thalantis schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:54:
cpu moet je niet gebruiken de GPU is veel sneller factor 10-20x en word ook afgeraden in de java client van bitminter bijvoorbeeld
Zelfs een teruggeklokte Pentium 4 kan het werk met gemak aan, dus CPU kan je wel terugklokken bij het minen.Wimo. schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:53:
Klopt, peak load is ook zo'n 1100w met TEC's en waterkoeling ... CPU loopt ook 24/7 op 5Ghz maar ik begrijp dat zoiets amper rendement geeft.
Nu nog een goede pool vinden.Ben begonnen met lezen van dit topic maar daar dansen de plussen en minnen van diverse pools nogal rond. Eens kijken of het 'rendabel' is .. vanaf 20 euro per week wil ik de moeite wel nemen.. het is immers aanzetten en geen omkijken naar.
Kan er ook best nog 1x 7950 bijprikken .. heb er genoeg liggen
Core voltage van de videokaarten gooide ik altijd wat omlaag, werden ze een stuk zuiniger.
Zelfs dan kon ik ze nog iets overklokken.
Is een beetje experimenteren, scheelt zo 150 Watt op een hele rig.
Als laatste, hebben jullie nog een niet-corrupte, geschikte pool?
[ Voor 12% gewijzigd door Wimo. op 04-02-2013 12:08 ]
BTCMine, Slush, Deepbit, BTCGuild, etc.Wimo. schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:57:
Stroomverbruik is totaal geen issue maar onnodig stroomverbruik heb ik wel een hekel aan. Bedankt voor de tips.. 100mhz meer op de core van de GPU scheelt wel flink zie ik. Die ga ik dus proberen richting de 1300+ te krijgen met meerdere kaarten.
Die waren altijd goed.
Done, rond de 1700Mhps. met bitminterBlueTooth76 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:35:
[...]
BTCMine, Slush, Deepbit, BTCGuild, etc.
Die waren altijd goed.
Net monthly profit 172.79 $/month
rendabel is het niet echt
[ Voor 15% gewijzigd door Wimo. op 04-02-2013 18:37 ]
Aha, dat heb ik dan weer gemist in m'n (bijna) jaar afwezigheid als miner.godofal schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:37:
BTC guild niet, die heeft iedereen lopen oplichten
Met 60.000Mh/s gaat het straks wat vlotterWimo. schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:33:
[...]
Done, rond de 1700Mhps. met bitminter
Net monthly profit 172.79 $/month
rendabel is het niet echt
Je kan overigens ook back-up pools instellen, altijd handig als er ééntje plat ligt.Wimo. schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:57:
Ik gebruikte CGMiner als miner, kan je alles instellen, zelfs voltages van de kaarten, fanspeed en automatisch terugklokken bij X graden, etc.
CGMiner: meer heb je niet nodig.
dat was volgens mij minimaal een jaar geledenBlueTooth76 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:14:
[...]
Aha, dat heb ik dan weer gemist in m'n (bijna) jaar afwezigheid als miner.
het is alleen niet echt groot nieuws geworden, vrij vreemd gezien het een ton ofzo was in totaal
Ah, oke, niets van meegekregengodofal schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:20:
[...]
dat was volgens mij minimaal een jaar geleden
het is alleen niet echt groot nieuws geworden, vrij vreemd gezien het een ton ofzo was in totaal
Maar aangezien dat ding 500 Wat slurpt en 2600 Euro moet kosten, weet ik wel zeker dat het een Avalon is die nog láng niet geleverd gaat worden.
Truc is: nu kopen, vooruitbetalen ivm "op = op" en dan wachten... Uitstel... Wachten... "lastig bij de Douane"... Excuses en vervolgens kan je bij difficulty 1000000000000 instappen
[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-02-2013 23:43 ]
Wat is dat nou weer voor een onzinBlueTooth76 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:42:
Maar aangezien dat ding 500 Wat slurpt en 2600 Euro moet kosten, weet ik wel zeker dat het een Avalon is die nog láng niet geleverd gaat worden.
Waar staat dat hij 500W slurpt?.. Dus hoe weet je dat het een Avalon is?
Hint: Het Butterfly Labs logo aan de bovenkant van de BitForce Single 'SC' afbeelding die bij de advertentie staat
[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 05-02-2013 00:02 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb met hem gemaild.SmiGueL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:56:
[...]
Wat is dat nou weer voor een onzin
Waar staat dat hij 500W slurpt?.. Dus hoe weet je dat het een Avalon is?
Hint: Het Butterfly Labs logo aan de bovenkant van de BitForce Single 'SC' afbeelding die bij de advertentie staat;)
Het plaatje is inderdaad van een BFL BitForce Single 'SC' (die neemt zo'n 70-80 Wh) maar hij heeft het over 500 Wh en dat komt weer overeen met een Avalon.
Smells fishy
[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 05-02-2013 00:05 ]
Zijn achternaam heb ik hier maar weggehaald, weet niet hoe de policy is.Hallo,
Ik zie dat u een Bitcoin miner aanbiedt.
Wat voor hardware is het? Stroomverbruik?
En wat is de levertijd?
Met vriendelijke groeten,
BlueTooth76
-----------------------------
Beste BlueTooth76,
Bedankt voor je interesse in onze bitcoin miner. Het gaat hier om een via USB aangesloten ASIC SHA256 processor met een minimale rekenkracht van 60GH/s. Het verwachte stroomverbruik zal rond de 500watt liggen, echter kan dit nog iets meer of minder worden. Het product is momenteel in de allerlaatste fase van ontwikkeling. De geplande levertijd is binnen nu en 2 a 3 weken.
Mocht je interesse hebben raad ik je aan je order zsm te plaatsen daar het erg snel gaat met het aantal bestellingen en helaas op = op. Momenteel zijn er nog enkele tientallen leverbaar.
Met vriendelijke groet,
Ronald R
Sent from my mobile.
aan ICT
Hallo Ronald,
Klinkt interessant.
Maar onder jullie merknaam vind ik geen bitcoin miners of wat dan ook in google.
Heeft dat ding geen merknaam?
Mvgr,
BlueTooth76
Beste BlueTooth76,
Dat klopt inderdaad. Wij fabriceren zelf geen bitcoin miners. Wij zijn importeur voor een bekende fabrikant van bitcoin miners. Omdat de SHA256 processor is geclassificeerd onder de US Bureau of Industry and Security export control kan het importeren ervan de nodige problemen, kosten en vertragingen met zich mee brengen. Wij hebben hier enkele jaren ervaring mee en kunnen daardoor versneld deze apparatuur importeren en op een correcte manier langs de douane krijgen.
Met vriendelijke groet,
Ronald R
Sent from my mobile.
aan ICT
Hallo Ronald,
Op zich heb ik een budget voor 2 of 3 van deze apparaten, is er nog iets aan de prijs te doen bij afname van 3 stuks?
Ik neem aan dat betaling bij levering is?
Hoe doe ik het met instellen?
Mvgr,
BlueTooth76
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
7 dagen ga je niet redden, denk eerder aan 150-200 dagen.wesleytjuh schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:14:
Wow, ik lig er even een jaar uit met de bitcoins en ik zie dat er al een aantal leuke ontwikkelingen zijn betreffende de ASICs en FPGAs. Vorig jaar maart ingestapt met een 6990 en daar 24/7 aardig wat bitcoins mee binnen geharkt. Heb er nu nog genoeg staan om de aanschaf van zo'n ASIC te voldoen. 60GH/s voor "maar" €1000, maar in dit geval bitcoins die ik nog heb. Stroomkosten zijn geen probleem. Calculators geven een terugverdien tijd van 7 dagen.Dus je zou zeggen dat dit een mega deal is? Of zit er nog een flinke adder onder het gras buiten de leverbaarheid?
Waarom?
Er zijn al mensen die 5 maanden geleden begonnen zijn met bestellen (pre-orders) en betaald hebben, die krijgen als eerste geleverd.
Zodra jij en ik geleverd krijgen (3e batch zal dat worden) is de difficulty al minimaal 10.000.000 geworden en zal in een rap tempo toenemen.
Als je rekent dat er dit jaar zo'n 2000 van die apparaten van 60Gh/s verkocht gaan worden (schatting) en er een bedrijf is dat 100Th/s wil uitrollen dit jaar, dan kom je dus al op 220Th/s tegenover de 22Th/s van nu.
Over een maand of 6 zal je nog zo'n 1 Bitcoin per dag kunnen minen, over een jaar nog 0,5, etc...
Maar tot 0,21 BTC per dag is het bij 20 Dollar per BTC nog mogelijk om in 1 jaar je investering + stroomkosten (in het geval van de 80 Watt verbruikende Butterfly) terug te verdienen.
Als je nu zo'n ding hebt, bij de huidige difficulty dan verdien je hem uiteraard nog wel in 7 dagen terug.
Heb je eenmaal je investering er uit, dan kan het apparaat zelfs al uit bij een oogst van 0,03 BTC per 24 uur (0,03 x 15 = 0,45 Euro x 365 = 164 Euro = net iets meer dan je stroomkosten).
Tot een difficulty van 1.000.000.000 (1 miljard) zit je dus nog aan de winstgevende kant, als je het apparaat eenmaal terugverdiend hebt. Als de prijs boven de 20 Dollar blijft, dan tenminste.
[ Voor 10% gewijzigd door BlueTooth76 op 05-02-2013 00:28 ]
Beste BlueTooth76,
Bij afname van 3 stuks kan ik je tot 200 Euro per miner korting geven. Helaas zijn de miners momenteel op pre-order en moeten vooruit betaald worden. Echter met de garantie dat mocht, onverhoopt, de leverancier niet leveren het geld in z'n totaal wordt terug betaald. Tot op heden is dit bij onze fabrikant nooit nodig geweest maar zoals je misschien weet hebben onlangs 2 andere leveranciers wel klanten hun geld terug gegeven vanwege problemen met de levering. Dit zal in de geval echter niet nodig zijn. Zelf heb ik er ook 2 in pre-order staan.
Hi BlueTooth76,
This is to confirm that your order no. 18923, pay-dated 02/03/2013, for 1 BitForce SC Single has been successfully entered into our system.
We will notify you with tracking information when your order ships.
For real-time updates on what is shipping now and news on projected SC products shipping schedule, please visit Jody's customer service blog at <https://forums.butterflylabs.com/blog.php/46-BFL_Jody>.
Thank you for your interest in Butterfly Labs, Inc. and for your order.
Kind regards,
Brandon
-----.
BF Labs, Inc. Customer Service
heb je wel gezien dat dat plaatje bij markplaats het butterfly logo gebruikt word
thalantis schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 07:13:
[...]
heb je wel gezien dat dat plaatje bij markplaats het butterfly logo gebruikt word
Eerst maar een bakje koffie op de vroege ochtend zeker?BlueTooth76 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:00:
[...]
Ik heb met hem gemaild.
Het plaatje is inderdaad van een BFL BitForce Single 'SC' (die neemt zo'n 70-80 Wh) maar hij heeft het over 500 Wh en dat komt weer overeen met een Avalon.
Smells fishy
Is dit een normale hoeveelheid na 12 uur minen met 1500mhash of doe ik iets fout?BlueTooth76 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:15:
[...]
Met 60.000Mh/s gaat het straks wat vlotter
Personal Assets Balance Unconfirmed Future Expected per block
Namecoins 0.38489940 - 0.38489940 0.02960295
Bitcoins 0.08008872 - 0.08008872 0.01480147
0,08?
vrij hoog ordernummer dat is bij 10x zo hoog dan de 2000 units die je zei, denk dat ze alleen maar BTC rigs verkopenBlueTooth76 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:32:
Heb net de orderbevestiging gekregen van BFL:
[...]
Rond september zaten ze op ordernummer 6xxx van eerdere producten.thalantis schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:38:
[...]
vrij hoog ordernummer dat is bij 10x zo hoog dan de 2000 units die je zei, denk dat ze alleen maar BTC rigs verkopen
Daarnaast koopt niet iedereen zo'n snelle 60Gh/s miner maar gaan er ook veel Jalapeno 4,5Gh/s miners de deur uit.
Ik denk dat je gelijk hebt dat die 2000 nog te laag ingeschat is, 20.000 zijn het er echter ook niet.
Uitgaande van een poll die ik ergens vond (geen idee waar) ging zo'n 60% voor de SC.
Daarnaast is niet ieder ordernummer een betaalde order.
Zo'n nummer wordt (in de meeste bestelsystemen) al aangemaakt bij de laatste stap voor het betalen.
Als een klant z'n winkelkar niet betaalt blijft het nummer wel in gebruik.
Ik ga daarom nu uit van zo'n 3000-5000 verkochte en vooruit betaalde units bij BFL en 600-1200 Avalons (waarvan er komende week al 300 uitgeleverd zouden moeten worden?).
Afijn, in dat slechtste geval zitten we dan over een paar maand al over de 420Th/s op het netwerk tegenover 25Th/s nu.
De difficulty wordt dan 53.000.000 zodat je nog 0.5693 BTC per 24 uur oogst.
Dat komt redelijk overeen met de 0,6 die iemand bij het bericht op de FP had gepost.
Het blijft nattevingerwerk natuurlijk; kan er wel een paar mijl naast zitten
De terugverdientijd is voor mij niet echt heel belangrijk, aangezien ik de Bitcoins (de eerste jaren) niet ga verkopen.
[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 05-02-2013 18:03 ]

Ik vraag me echt af of dat slim is. Ik zie nog steeds een scenario waar de koers nu vrij hoog staat, alle asics miners over een jaar oid ook redelijk uitgemined zijn, de "gewone" man niet meer mee kan doen aan het minen en zijn interesse in coins verliest, en alle miners dan uit willen cashen. Aangezien er nog steeds niet echt een grote economy behalve speculatie en minen is, voorspel ik een grote koersval. Ik zou toch proberen al vast wat om te zetten naar euro's... Lang lopende put opties op bc lijken me ook wel een goede investering, maar die kan je zeker niet kopen?BlueTooth76 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:01:
De terugverdientijd is voor mij niet echt heel belangrijk, aangezien ik de Bitcoins (de eerste jaren) niet ga verkopen.
Maar volgens mij heb je het helemaal fout. Je gaat er van uit dat alle bitcoin-gebruikers, miners zijn. Er is ondertussen al een behoorlijke economie omheen gebouwd. Mede door usenet-aanbieders en sites als silkroad.
[ Voor 26% gewijzigd door komkommer op 06-02-2013 12:34 ]
Netjes dat ze realistische verwachtingen wekken.
FAQ:Get Rich Quick! Not so fast...
Will these ASICs make me rich?
If you have done some calculations and have come up with numbers indicating you will be making over 9000% profit your first month, there's a good chance you may be missing something or don't understand how Bitcoins work. After reading this quick FAQ, you should do some more research on Bitcoins, how they started, how they are created and what ASIC's will mean for Bitcoin miners.
Bitcoins are "minted" at a predetermined rate which is roughly one block every 10 minutes. Just because you might now have a 4500MH/s Jalapeno does not mean you'll be making $1500+ per day/week/month. You may now be mining at 60GH/s or higher, but the network hashrate (the amount of mining across the entire Bitcoin network) may now be up in the hundreds of terahashes per second (until now, you've probably been mining in megahashes). In order to moderate the network hashrate to maintain the predetermined minting rate of one block every 10 minutes, there is a variable called difficulty. When the network hashrate goes up, the difficulty adjusts to keep the mining speed at that predetermined rate (similarly, if a whole lot of miners suddenly stopped mining resulting in the network hashrate dropping, the difficulty would drop accordingly). Difficulty adjusts every 2016 blocks.
What does this mean for you?
Using current figures, a Single SC at the current network hashrate (20.192TH/s as at 13 Jan 13) with 25 Bitcoins (BTC) mined per block, you could expect approximately USD$3670/month. BUT ... the network hashrate will be much higher once ASICs hit the mining scene so taking that into consideration, we should factor in a jump of difficulty to cater for the increased hashrate of 1000% (10x) in the short term. Current price (MTGox) for BTC is USD$14.14 (rounded). So, using that information, and for estimation purposes a conservative flat rate of USD13 per BTC, a safe assumption to make when working out your mining returns is USD6 per month per GH/s (@ 13 Jan 13)
Maximum income per month for the BFL ASICs (using the above) with no overclocking and ZERO power costs in USD is would therefore be around the following:
Jalapeno - $27/mth
"Little" Single - $180/mth
Single - $360/mth
Minirig - $9000/mth
Bear in mind these are laboratory examples (i.e. in a perfect and controlled world) and your returns may not necessarily be this high. These values will definitely fluctuate daily as the market value of BTC fluctuates and hashrates/difficulty changes. If you want to run your own calculations check out many of the BTC calculators online ranging from simple to complex. Here's an example to start you off: http://bitcoinx.com/profit/
What if you got the difficulty wrong above?
It's true there's no real way to predict what difficulty will be a week, month or year after ASIC's hit the network. This table should therefore give you an indication of what you could possibly expect in a perfect world if you were mining at difficulty rates of current, 10, 15, 20, 25, 30, 35 & 40 times the current rate (3249550) per 24hr. You certainly shouldn't expect the current (x1) rates to be acheived unless you're lucky enough to get hold of your ASIC in first 24/48hrs of being available (so make the most of it if you do).
This table does not include power consumption or payback of any investment made to purchase your device(s). You should also be able to figure out the BTC/USD exchange rate for yourselves. The formula used for these figures is:
(H x B / D) x (60 x 60 x 24 x 65535 x 10^6 / 2^48)where H = your hash rate in Mhash/s, B = block reward in BTC & D is the current (or expected) difficulty. These figures have been rounded DOWN to 8 decimal places.
Volgens mij is dit niet het geval:
http://gebruikstarief.douane.nl/8471300000 (tabje invoer/doorvoer)
Er behoort verder wel 21% btw over betaald te worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Grouver op 07-02-2013 12:32 ]
zijn zelf 24x mining rigs besteld
Hier heb ik inderdaad al rekening mee gehoudenGrouver schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:04:
Even uitgezocht of je nog invoer rechten moest betalen voor je ASIC.
Volgens mij is dit niet het geval:
http://gebruikstarief.douane.nl/8471300000 (tabje invoer/doorvoer)
Er behoort verder wel 21% btw over betaald te worden.
Hoop dat het allemaal wat vlot door de douane komt straks.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Het gaat zoals het gaatKain_niaK schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:37:
Als die ASIC's populair worden en echt geleverd en gebruikt worden dan kan het niet anders dat de difficulty flink gaat stijgen en de koers flink gaat dalen. Op iets langere termijn maakt dat toch minen op gewone hardware totaal niet meer rendabel? En wat als al die miners er mee ophouden? Bitcoin was lange tijd intressant omdat iedereen die het wou wel wat coins kon minen (mits wat geduld). Als die ASIC's echt waarmaken wat ze beloven en ze nemen langzaam de mining markt over dan word het toch allemaal iets exclusiever. En wat als er idioten zo'n ding kopen, en meteen hun bitcoins proberen te verkopen aan dump prijzen omdat ze zo snel mogelijk willen uitcashen. Ik weet niet precies hoe groot de bitcoin markt vandaag de dag is tov een paar jaar geledene maar het blijft een fragiele economie die erg makkelijk te crashen valt.
Voor het netwerk is het niet slecht zodra het weer wat stabiliseert.
En gelukkig past de difficulty zich snel genoeg weer aan om echt grote pieken in BTC-oogsten te voorkomen.
En je kan voor 149 Euro een Jalapeno miner kopen met 4,5Gh/s (gelijk aan 11x HD5870) die maar 5 Watt stroom verbruikt. Terugverdientijd ligt iets hoger dan bij een Single SC of Mini Rig maar het risico is wel een stuk lager
Afijn, als ik de polls op bitcointalk.org een beetje volg dan gaat sowieso 25% van alle miners overstappen op ASIC's...
1 BTC zit nu op $ 23,34
Rare vogel in spe
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Mensen blijven deze denkfout maken. Waarom zou de koers dalen als de difficulty stijgt? Heeft er echt niets mee te maken. Mining is een steeds kleiner deel van de bitcoin economie aan het worden. Er worden dagelijks slechts ongeveer 6000 BTC gemined. Enkel al de USD <=> BTC dagtrafiek op MtGox is al 10 keer zoveel.Kain_niaK schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:37:
Als die ASIC's populair worden en echt geleverd en gebruikt worden dan kan het niet anders dat de difficulty flink gaat stijgen en de koers flink gaat dalen. Op iets langere termijn maakt dat toch minen op gewone hardware totaal niet meer rendabel? En wat als al die miners er mee ophouden? Bitcoin was lange tijd intressant omdat iedereen die het wou wel wat coins kon minen (mits wat geduld). Als die ASIC's echt waarmaken wat ze beloven en ze nemen langzaam de mining markt over dan word het toch allemaal iets exclusiever. En wat als er idioten zo'n ding kopen, en meteen hun bitcoins proberen te verkopen aan dump prijzen omdat ze zo snel mogelijk willen uitcashen. Ik weet niet precies hoe groot de bitcoin markt vandaag de dag is tov een paar jaar geledene maar het blijft een fragiele economie die erg makkelijk te crashen valt.
3600 BTC per dagBob schreef op zondag 10 februari 2013 @ 08:13:
[...]
Mensen blijven deze denkfout maken. Waarom zou de koers dalen als de difficulty stijgt? Heeft er echt niets mee te maken. Mining is een steeds kleiner deel van de bitcoin economie aan het worden. Er worden dagelijks slechts ongeveer 6000 BTC gemined. Enkel al de USD <=> BTC dagtrafiek op MtGox is al 10 keer zoveel.
(6 blokken per uur, 1 blok is 25 BTC, 24 uur per dag)
Volledig juist. Twee uur slaap is niet goed voor m'n math skillsBlueTooth76 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:25:
[...]
3600 BTC per dag
(6 blokken per uur, 1 blok is 25 BTC, 24 uur per dag)
Dat gaat nog wel even durenXesxen schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:12:
Dus, na 2 jaar toch maar even mijn bitcoinwallet bijwerken. Nog 80000 blokken te gaan
https://bitcointalk.org/index.php?topic=142151.0
[ Voor 18% gewijzigd door komkommer op 11-02-2013 14:31 ]
Hij is inmiddels bijgewerkt, en kom ik dus op een waanzinnig bedrag van 0.17BTC uit...
Rare vogel in spe
Rare vogel in spe
Encrypted met een password en synchronized met een andere computer (via rsync). Zo af en toe maak ik een backup naar een encrypted TrueCrypt volume op Dropbox.wesleytjuh schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 01:22:
Hoe bewaren jullie je wallet eigenlijk?
En ik had geen zin om er nog mee bezig te zijn of geld mee te verliezen dus ik heb ze weggeven aan een aantal tweakers.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
De manier waarop je backupt hangt toch voornamelijk een beetje af hoe je bitcoin gebruikt. Maak je af-en-toe wat over, dan is een handmatige backup prima (want daar staan 100 bitcoinadressen extra in), maak je er veel van gebruik dan is een automatische backup wel nodig.wesleytjuh schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 01:22:
Hoe bewaren jullie je wallet eigenlijk? Ik wil eigenlijk alle blocks weer eens binnenhalen op mijn wallet, maar vraag me af of dat wel zo verstandig is op windows. Ben al bezig geweest om het in een linux livecd omgeving te doen, maar echt praktisch is dat niet met de grote van de blockchain.. Laatste keer dat ik mijn wallet gebruikt heb was encryptie nog niet mogelijk, dus ik heb er nog geen wachtwoord op. Gewoon op W7 doen, of beter toch in linux(=schoon)?
Je wallet staat nu niet zonder encryptie op je computer? Je zou er ook voor kunnen kiezen om je wallet waar je adressen er in staan helemaal offline te houden, en een client met een lege wallet online te houden. "Armory" schijnt daar een handige oplossing voor te hebben.
Dit topic is gesloten.
![]()
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.