Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 398.998 views

Verwijderd

weet iemand waar je in nederland pci risers kunt kopen om je kaarten meer ruimte te geven op je moederbord. Ik kan ze in nederland niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://www.r3cube.com/A-Ric/regan/riser-pci-cable-1.JPG

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sjoerten schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:23:
Is er iemand hier die recentelijk, stel de laatste twee weken, geld van MtGox heeft gehaald via een SEPA bank transfer? Ik heb 7 dagen geleden een aanvraag gedaan voor het valideren van een rekening en dit is nog steeds niet geregeld. Nu kom ik op bitcointalk de volgende topics tegen:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=179586.new

https://bitcointalk.org/index.php?topic=179827.0

Het lijkt erop dat MtGox met dezelfde problemen te maken heeft als Bitcoin-24, een bevroren poolse bankaccount.

Ik vind dit redelijk zorgwekkend worden, benieuwd of iemand hier verder iedeen over heeft.....
Jij kan tenminste geld withdrawen. Ik ben al tijden validated (en m'n bankrekening ook), maar kan helemaal niks withdrawen ("Invalid amount, limit reached or not enough EUR in your account"). Support reageert al 5 dagen niet.

Ik las ergens dat hun EUR account aan het maximum aantal uitbetalingen zit (vreemd verhaal lijkt mijzelf), maar als ik m'n coins omzet naar USD (kopen en weer verkopen voor USD), en het naar m'n (tweede) internationale / niet-EUR bankrekening wil withdrawen krijg ik dezelfde error.

Edit:

Het lijkt dus op problemen met hun Poolse account (dezelfde die Bitcoin-24 heeft). Ik heb al mijn BTC in ieder geval daar weggehaald en naar Bitcoin-Central overgezet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9oVLEtm.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MaZo op 19-04-2013 07:58 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Kan iedereen trouwens even reageren op deze reactie op de frontpage op een artikel over bitcoins.
De reactie heeft meerdere +3 en +2 gekregen maar staat nu gelukkig wel op 0.
Hij staat zo gigantisch vol onzin, dat ik er nu al een hele dag kwaad over ben.
Lees en huiver:
Je hebt kennelijk niet helemaal begrepen wat hier is gebeurt. Technisch is NIET de Bitcoin Central gehacked, maar de hoster van Bitcoin Central. Via het admin panel van de hoster hebben zij het wachtwoord van het account kunnen resetten en op die manier een kopie van de wallet (en software) hebben verkregen. Zelfs als de wallet is encrypted moet de website software de decryptie sleutel bevatten.

En omdat zij dus een kopie van de wallet hebben, kunnen ze dus ook geautoriseerde transacties uitvoeren met die wallet.

Een proxy frontend server had hier niet geholpen omdat de website van BC niet gehacked is.. Het was het 'plesk' (of soortgelijk admin panel van de hoster) welke ervoor zorgde dat de hackers het wachtwoord konden achterhalen.

Het enige verwijt wat je Bitcoin Central kunt maken is dat je voor een multi-hoster oplossing hebben gekozen. Een prima hosting pakket voor kleine zakelijke danwel prive websites, maar absoluut niet voor financiele exchanges..

Een nadeel van Bitcoin is dat alle transacties final zijn. In tegenstelling tot een reguliere bank kunnen hier transacties niet worden terug gedraaid. Daarom moet je je wallet ook met een goed wachtwoord beveiligen.

De hackers kunnen theoretisch zelfs hun buitgemaakte bitcoins inwisselen bij Bitcoin Central. Zeker als ze de transacties via 3 of 4 verschillende wallets laten lopen is het voor Bitcoin Central vrijwel onmogelijk om hun 'eigen' coins te identificeren. Op basis van een BC address gecombineerd met transacties vanaf datum van hack kunnen je wel alle transacties gaan tracen. Maar als ze de coins inwisselen bij Mt.Gox kun je toch niets doen..

Ze hadden in plaats van een 'plesk' hoster ook kunnen kiezen voor Amazon EC2 (of vergelijkbare cloud oplossing). Bitcoin Exchanges bestaan nog niet heel erg lang en daarbij is bitcoin als betaalmiddel ook niet heel erg populair.

Het grote probleem van deze exchanges is natuurlijk de funding. Natuurlijk vraagt een exchange een transactie fee, maar zelfs bij bij 3% moet de exchange bij een uitbetaling van 1000 euro, nog steeds 970 zelf ophoesten. Uiteraard vraag een exchange ook een fee als je euro's op je wallet wilt zetten. Veel exchanges hebben dan ook een limiet op het bedrag wat ze per wallet (BC address) uitbetalen per periode.

Het starten van een BC exchange is natuurlijk altijd een gok geweest. Een gok welke goed zou uitbetalen op het moment dat BC een populair betaalmiddel wordt en dus ook de exchanges zowel inkosten (stortingen naar wallets) en uitkomsten (opnames uit wallets) in balans zouden zijn..

Dan is er nog een groot verschil met traditionele munteenheden. Normaal hoeft een bank niet voor funding te zorgen. Het totaal op een bankrekening is namelijk gewoon ooit binnen gekomen. Echter BC 'geeft' ook coins aan bijvoorbeeld miners. Dat betekend dat het aantal bitcoins in het bitcoin eco systeem niet gelijk is aan het bedrag dat via exchanges is binnen gekomen. Dat was een van de belangrijkste redenen waarom de SEC Bitcoin NIET als een alternatieve betaalvorm/munteengeid ziet en ook nooit zal worden.

Normaal is een munteenheid namelijk gekoppeld aan het 'liquide' vermogen van een land. Meestal in de vorm van een goud voorraad. Stel dat je als land 10 miljoen dollar aan goud hebt. Als je dan voor 10 miljoen dollar aan eigen biljetten en munten laat drukken loopt deze 1 op 1 met de Amerikaanse munt. Als je 20 miljoen aan biljetten drukt (wat gewoon is toegestaan) dan is de ratio nog maar 1:0.5 . Als de munt al in circulatie is en je drukt geld bij zonder je goud voorraad aan te vullen dan zakt ook de waarde van de munt ten opzichte van de Dollar. Nationaal heeft je munt nog steeds dezelfde waarde als voorheen. Een munt van 1 euro blijft 1 euro, echter de omwissel koers is echter wel veranderd en dat noemen we inflatie.

Wij als Europa hebben nu een gezamenlijke munt. Alle euro landen hebben samen een enorme berg aan goud. Die gecombineerde berg is nu eigenlijk het probleem. Want die berg betaald namelijk de waarde van de euro. Dat is over een paar jaar ook de voornaamste reden dat de zuid Europese landen failliet gaan.

Kijk wat Ijsland heeft gedaan om een faillissement af te wenden. De overheid heeft namelijk heel erg veel geld bij gedrukt. Daardoor kan de overheid namelijk gewoon intern betalingen doen (salaris van ambtenaren, subsidies en tal van andere overheid uitgaves). De inflatie is wel flink omhoog geschoten, maar ze zijn niet failliet gegaan. Nu begint Ijsland weer langzaam aan de klim naar een gezonde economie en zal over enkele jaren weer biljetten uit de roulatie halen waardoor de waarde van de munt weer zal stijgen.

Echter zuid Europese landen met de euro kunnen dit niet doen. Wat als zij zomaar geld bijdrukken om hun ambtenaren te betalen heeft dat namelijk ook gevolgen voor de andere eurolanden. Immers als Griekenland 10 miljard aan euros zou bijdrukken, dan vertegenwoordig die berg goud nu ineens veel meer euros en dat heeft dus zijn weerslag op alle euro landen zoals Nederland en Duitsland. En als een overheid geen binnenlandse betalingen kan doen kom je in een neerwaartse spiraal en dat kun je dus heel erg goed zien bij Griekenland. De enige oplossing voor Griekenland (en veel andere zuidelijke landen) is als andere landen de tekorten opvangen en kwijt schelden..

Omdat Bitcoin dus in totaal meer coins bevat dan is gestort via de exchanges zal het heel erg lang duren voor exchanges geld verdienen met hun services. En omdat ze de exchange nu nog heel erg afhankelijk zijn van externe funding maken ze eigenlijk verkeerde keuzes op basis van financiele druk..
Overzicht van de WTF's in eigen woorden:

1:
Als op een server een encrypted wallet staat dan moet de website software deze sleutel wel hebben
2:
Hackers hebben een kopie van de wallet (en software) te pakken gekregen
.
Meneer denkt blijkbaar dat als ik mijn Qt bitcoin wallet versleutel dat deze sleutel in de software word opgeslagen alsof we hier over de Wifi password manager van Windows hebben. :F

3:
OVH hosting is niet geschikt voor financiële exchanges
.
Bitcoin exchanges zijn geen financiële exchanges. Alle inkomende fiat currency komen van banken vandaan en die banken hebben meestal mainframes en die staan zeker niet bij OVH

4:
Een nadeel van Bitcoin is dat alle transacties final zijn. In tegenstelling tot een reguliere bank kunnen hier transacties niet worden terug gedraaid. Daarom moet je je wallet ook met een goed wachtwoord beveiligen.
Dat is juist een voordeel en ik dacht dat je wallet beveiligen met een passphrase (geen wachtwoord) niet hielp omdat die meteen in de software terecht komt?

5:
De hackers kunnen theoretisch zelfs hun buitgemaakte bitcoins inwisselen bij Bitcoin Central. Zeker als ze de transacties via 3 of 4 verschillende wallets laten lopen is het voor Bitcoin Central vrijwel onmogelijk om hun 'eigen' coins te identificeren
Transacties gaan via btc adressen. Groepen btc adressen + private keys waar deze vandaan komen vormen een wallet. (+ nog wat andere zooi). Je kunt 100% je eigen coins eindeloos volgen, zelfs als worden ze intern ergens gemixt. Het verschil is nu wel dat een onschuldig iemand opeens deze coins heeft maar elke bitcoin is voor eeuwig 100% te volgen tot hij uiteindelijk op een adres terecht komt waar niemand de private key van heeft of de laatste kopie van de bitcoin blockchain word verwijdert omdat er een nu een beter systeem is.

6:
Bitcoin Exchanges bestaan nog niet heel erg lang en daarbij is bitcoin als betaalmiddel ook niet heel erg populair.
Maar een stuk populairder als betalen met jouw stierenstront.

7:
Het grote probleem van deze exchanges is natuurlijk de funding. Natuurlijk vraagt een exchange een transactie fee, maar zelfs bij bij 3% moet de exchange bij een uitbetaling van 1000 euro, nog steeds 970 zelf ophoesten
WTF! |:(

8:
Uiteraard vraag een exchange ook een fee als je euro's op je wallet wilt zetten. Veel exchanges hebben dan ook een limiet op het bedrag wat ze per wallet (BC address) uitbetalen per periode.
DEZE ZIN SLAAT HELEMAAL NERGENS OP. NERGENS!!!!!! |:(

9:
Het starten van een BC exchange is natuurlijk altijd een gok geweest. Een gok welke goed zou uitbetalen op het moment dat BC een populair betaalmiddel wordt en dus ook de exchanges zowel inkosten (stortingen naar wallets) en uitkomsten (opnames uit wallets) in balans zouden zijn..
HOLY SHIT, MIJN HOOFD GAAT EXPLODEREN.

Mtgox krijgt momenteel rond de 5 tot 20 miljoen dollar per dag binnen. PER DAG! 5 tot 20 MILJOEN FUCKING DOLLAR! En er gaat maar 300 000 tot 1 000 000 dollar weer uit. Bron, die rare gast van MtGox zelf --> YouTube: An exclusive peek into the world's biggest Bitcoin exchange

10:
Dan is er nog een groot verschil met traditionele munteenheden. Normaal hoeft een bank niet voor funding te zorgen
GAST, BANKEN ZIJN DE ENIGE INSTITUTEN DIE VOOR FUNDING ZORGEN. DE ENIGE !!!!!!!!!! DAT IS HUN TAAK, HUN DIENST. DAAROM BESTAAN ZE. |:( |:( |:( |:( |:(
En om te kunnen starten hebben ze financiering nodig van een ander bank. Daarna financieren ze hun eigen werking zoals elke bank. Tot ze opeens de grond in zakken en ons geld er nog even achteraan word gegooid zodat ze daar iets zachter op kunnen landen.

11:
Het totaal op een bankrekening is namelijk gewoon ooit binnen gekomen.
8)7

12:
Echter BC 'geeft' ook coins aan bijvoorbeeld miners. Dat betekend dat het aantal bitcoins in het bitcoin eco systeem niet gelijk is aan het bedrag dat via exchanges is binnen gekomen
:F ;( ;w 8)7 |:( :? :X :( /3 PLEASE KILL ME NOW. PLEASE

13:
Dat was een van de belangrijkste redenen waarom de SEC Bitcoin NIET als een alternatieve betaalvorm/munteengeid ziet en ook nooit zal worden.
:X

14:
Normaal is een munteenheid namelijk gekoppeld aan het 'liquide' vermogen van een land. Meestal in de vorm van een goud voorraad. Stel dat je als land 10 miljoen dollar aan goud hebt. Als je dan voor 10 miljoen dollar aan eigen biljetten en munten laat drukken loopt deze 1 op 1 met de Amerikaanse munt. Als je 20 miljoen aan biljetten drukt (wat gewoon is toegestaan) dan is de ratio nog maar 1:0.5 . Als de munt al in circulatie is en je drukt geld bij zonder je goud voorraad aan te vullen dan zakt ook de waarde van de munt ten opzichte van de Dollar. Nationaal heeft je munt nog steeds dezelfde waarde als voorheen. Een munt van 1 euro blijft 1 euro, echter de omwissel koers is echter wel veranderd en dat noemen we inflatie.

Wij als Europa hebben nu een gezamenlijke munt. Alle euro landen hebben samen een enorme berg aan goud. Die gecombineerde berg is nu eigenlijk het probleem. Want die berg betaald namelijk de waarde van de euro. Dat is over een paar jaar ook de voornaamste reden dat de zuid Europese landen failliet gaan.

Kijk wat Ijsland heeft gedaan om een faillissement af te wenden. De overheid heeft namelijk heel erg veel geld bij gedrukt. Daardoor kan de overheid namelijk gewoon intern betalingen doen (salaris van ambtenaren, subsidies en tal van andere overheid uitgaves). De inflatie is wel flink omhoog geschoten, maar ze zijn niet failliet gegaan. Nu begint Ijsland weer langzaam aan de klim naar een gezonde economie en zal over enkele jaren weer biljetten uit de roulatie halen waardoor de waarde van de munt weer zal stijgen.

Echter zuid Europese landen met de euro kunnen dit niet doen. Wat als zij zomaar geld bijdrukken om hun ambtenaren te betalen heeft dat namelijk ook gevolgen voor de andere eurolanden. Immers als Griekenland 10 miljard aan euros zou bijdrukken, dan vertegenwoordig die berg goud nu ineens veel meer euros en dat heeft dus zijn weerslag op alle euro landen zoals Nederland en Duitsland. En als een overheid geen binnenlandse betalingen kan doen kom je in een neerwaartse spiraal en dat kun je dus heel erg goed zien bij Griekenland. De enige oplossing voor Griekenland (en veel andere zuidelijke landen) is als andere landen de tekorten opvangen en kwijt schelden..

Omdat Bitcoin dus in totaal meer coins bevat dan is gestort via de exchanges zal het heel erg lang duren voor exchanges geld verdienen met hun services. En omdat ze de exchange nu nog heel erg afhankelijk zijn van externe funding maken ze eigenlijk verkeerde keuzes op basis van financiele druk..
BIJ DE HEILIGE BAARD VAN DE BANKIER. Nooit zal er iemand in zo weinig regels zo veel onwaarheden op de frontpage van Tweakers.net krijgen als gisteren is gebeurt. }:|

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RCA0Psp.png

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 26-04-2013 12:40 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Kain_niaK

Kain_niaK

Gomez12 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:21:
Vraagje :

Op https://bitcointalk.org/index.php?topic=25804.0 staat :

[...]

Iemand met enige technisch inzicht die kan zeggen of dit klopt? En of het dan niet een giga-flaw is?

Want ik snap dat het ontiegelijk lang duurt om van 1 adres de private key te achterhalen, maar als ik gewoon een botnet inzet om een rainbow table op te bouwen. Dan kan ik na ongeveer een week toch al een paar random wallets leeghalen, dan is het enkel nog maar afhankelijk van welke private keys ik gevangen heb en hoeveel daarop staat?
En hoe langer ik het botnet laat draaien hoe meer ik kan stelen?

Interessant concept zie ik dan ontstaan : Minen naar andermans private keys/wallets...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fYFBsqp.jpg

De wiskunde in dit plaatje klopt niet helemaal want het zoekgebied is uiteindelijk 2160 - 2128 groot en door wiskundige truukjes en zwaktes in SHA256 en ECDSA zal het nog wel flink kleiner worden.

Het enige wat je succesvol kunt kraken zijn private keys die gegenereerd zijn aan de hand van een passphrase, de zogenaamde brain wallet. En zwakke private keys die met foutjes zijn gegenereerd kunnen ook gevonden worden in de blockchain en gekraakt worden. Zie ook -- > http://www.nilsschneider....bitcoin-private-keys.html

Maar een privatekey aan de hand van een goede willekeurige seed is momenteel 100% veilig tenzij de wetten van de wiskunde gigantisch gaan veranderen of iemand hash collisions (hash conflict) kan vinden in SHA256. In theorie is dat natuurlijk mogelijk voor alle input die groter is dan de hash output. . Maar vind er maar er eens één! :+
Every hash function with more inputs than outputs will necessarily have collisions. Consider a hash function such as SHA-256 that produces 256 bits of output from an arbitrarily large input. Since it must generate one of 2256 outputs for each member of a much larger set of inputs, the pigeonhole principle guarantees that some inputs will hash to the same output. Collision resistance doesn't mean that no collisions exist; simply that they are hard to find.
The birthday "paradox" places an upper bound on collision resistance: if a hash function produces N bits of output, an attacker who computes "only" 2N/2 () hash operations on random input is likely to find two matching outputs. If there is an easier method than this brute force attack, it is typically considered a flaw in the hash function.[1]:141
Cryptographic hash functions are usually designed to be collision resistant. But many hash functions that were once thought to be collision resistant were later broken. MD5 and SHA-1 in particular both have published techniques more efficient than brute force for finding collisions.[2][3] However, some compression functions have a proof that finding collisions is at least as difficult as some hard mathematical problem (such as integer factorization or discrete logarithm). Those functions are called provably secure.
en
The hardest ECC scheme (publicly) broken to date had a 112-bit key for the prime field case and a 109-bit key for the binary field case. For the prime field case this was broken in July 2009 using a cluster of over 200 PlayStation 3 game consoles and could have been finished in 3.5 months using this cluster when running continuously (see [18]). For the binary field case, it was broken in April 2004 using 2600 computers for 17 months.[19]
Oh en over die tweakers die zeggen dat ik altijd zo negatief doe, eventjes wat van mijn standpunten:

- ik geloof dat de uitvinding van de cryptocurrency een ongelooflijk goed idee is dat op langere termijn een belangrijk onderdeel zal zijn van de nieuwe industriële revolutie, dit keer een revolutie bijna volledig afhankelijk van het internet.
- Ik ben een groot tegenstander van het huidige financiële systeem en ik denk dat in theorie de cryptocurrency (of het nu de bitcoin is of zijn opvolger of dienst opvolger) kan zorgen voor een beter systeem waarmee de wereld een beter leven kan bieden aan zijn inwoners. En dat het hopelijk voor een betere verdeling tussen arm en rijk kan zorgen.
- De technologie van het bitcoin protocol bied zo gigantisch meer mogelijkheden dan je met hedendaags geld, offline of online kunt doen.
- Ik ben sceptisch naar de meeste bitcoin exchange initiatieven of naar elke vorm van handel die uiteindelijk bijna geen voordeel oplevert, behalve dan dat de bedenkers er rijk mee worden. (Piramide en schema's)
- Bitcoin exchanges zijn in mijn ogen een nuttig kwaad maar hopelijk verdwijnen ze als sneeuw voor de zon wanneer de bitcoin populair genoeg is en ik volledig kan overleven op het internet. De bitcoin bestaat alleen in het land van het internet. Ga je over deze grens heen dan heb je ander geld nodig en daar is een bitcoin/usd marktplaats voor nodig. Maar ik wil het land van het internet niet verlaten. Ik wil dat de hele wereld het land van het internet is. Offline en online. Wanneer bitcoin miners hun stroom met bitcoins kunnen betalen en hun hardware kunnen kopen met bitcoin waarom moet het dan nog naar usd omgezet worden?
-Ik geloof dat het huidige westerse systeem (vooral de dollar en de euro) waarbij geld alleen gedekt word door schuld een slecht systeem is dat ondertussen is begonnen met de weg naar het einde.
-Ik geloof dat brainwallets een gigantisch slecht idee zijn omdat iets wat makkelijk te onthouden is ook makkelijker te raden valt.
-Ik geloof dat Satoshi, wie hij ook is .... nog wel wat dingen in petto heeft. Wat hij heeft voorzien en gedeeld met de wereld lijkt mij maar een klein deel van wat hij heeft voorzien en niet gedeeld.
- Nu de bitcoin bestaat is het internet gewoon een stuk interessanter geworden en hopelijk kunnen de fans van mijn muziek mij later wat steunen met bitcoins zodat ik wat extra motivatie heb om muziek te maken.

Deze korte droom heb ik ooit uitgeschreven. Realistisch? Dat zal de toekomst uitwijzen. :)
I wake up from my lucid dream. I was in control but not as much control as I have behind my keyboard. Oscar, my AI agent, sees trough one of his camera's that I have waken up and wakes up all my equipment from standby, including my 2 by 4 meter monitor, painted on my wall with nano pixel paint. The first thing I always do is to check my current energy output, and how many peers I am sharing that energy with. In this era, everybody creates their own energy. 70% of all people on earth have some sort of solar panels. And a small group of nerds, including me, always have the latest technology. In my case that is the small liquid fluoride thorium reactor in a secured basement, a 100 meters away from my house. I do have solar panels, but their output is marginal against what my LFTR outputs. I smile when I see I am outputting 12 megawatt-hour and that I am connected to 1379 peers. I query the peer that I am currently sending 11,7 MW·h, all thought I perfectly know who that is.
I immediately get back some information and I can see that his power-grid is connected to 64199 other peers. It's a good feeling, knowing that you are sharing the energy you are producing with almost your entire town. I query the 64199 peers looking for peers that share their personal names, trying to find people in the list that I know AFK. I smile when I see her name in the list. I copy her energy signature and look it up in my Ipv6 database that also has energy signatures. Then I connect to my router system and see if any of her data passed over my wireless array. It did, but all of it is encrypted. I smile again. She is smart. Since I am living at the highest altitude in my town, my wireless array can relay wireless signals from almost any peer in town to any other peer. Where I live 99% off all the people are part of a big mesh net, mostly wireless. We connect our systems with as much peers we can and act as agents in a big p2p mostly wirelesses network that nobody controls except for the laws of digital information.
The technology in the antenna's and the technology of the routers have made it possible to share enormous amounts of bandwidth and make many independent connections to other peers to route all of the bandwidth to the rest of the mesh network. In this world, all towns and cities have their own mesh networks, and the different mesh networks are connected trough fiber optics and in some cases trough long distance microwave transmissions. We share our energy trough the old copper power lines, that now have become a worldwide smart grid. He who needs the energy will get it. In many cases we also share energy by the use of microwaves. This has enabled us to have small devices with us that do not need a powerful own energy source. Instead of that, our mobile devices receive most of their energy trough microwaves and sunlight and in some cases trough biologic energy.
I open up my website. Just the day before I shared a new idea for a song with my fans. In fact, I shared 8 different versions of it and I am curious to find out which one has the most votes and suggestions. Since a couple of years now my dream has come true. I create the music I love by working together with my fan base. So that almost any fan eventually can have a version of a popular song of mine that they like the most. In our world there is not difference anymore between a producer and a consumer. We share everything, but mostly that what we can transport the easiest: Information and energy. We still have a concept of money but it works differently. If I want my information to have top priority in our mesh network I could link a small bitcoin award to that information. And peers could make some money by giving my transmissions priority. Like everything else, bitcoins are also shared. Those in my world that really need it will get it. Bitcoins are mainly needed to buy resource for our 3D printers that nowadays can almost create everything. It's a world were the best ideas, the best programs, the best designs, the best everything are copied and shared the most and will survive the longest. Evolution in our thinking is finally unchained and we are all one. My name is anonymous, if I want to, and I am from the internet like you and everybody else.

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 01:19
Weet iemand waar ik in Nederland een paar van deze stickers kan kopen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iIDQQYb.png
(Zowel achter een raam zoals op de CryptoAnarchy website als voor een oppervlakte)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 11:30

MethinX

't is wat!

Die USB ASIC die hier laatst voorbij kwam is nu te koop!
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/10hlifk.jpg
https://bitcointalk.org/i...004.msg2025318#msg2025318
Alleen per 300... En ik vind 1.99btc vrij duur voor 300mhash.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik vroeg me af waarom de koers opeens instort, dit zal de reden zijn:
Feds seize money from Dwolla account belonging to top Bitcoin exchange Mt. Gox
Mobile payments service won't move money to and from Mt. Gox post-court order.

The Department of Homeland Security has apparently shut down a key mobile payments account associated with Mt. Gox, the largest Bitcoin exchange.

Chris Coyne, the co-founder of online dating service OKCupid, tweeted out an e-mail he received from Dwolla this afternoon. The e-mail states that neither Coyne, nor presumably any other Dwolla user, will be able to transfer funds to Mt. Gox.

Dwolla confirmed the change to the New York Observer, which first reported the story. Dwolla received a seizure warrant from a federal court.

"The Department of Homeland Security and US District Court for the District of Maryland issued a ‘Seizure Warrant’ for the funds associated with Mutum Sigillum’s Dwolla account (a.k.a. Mt. Gox)," a Dwolla spokesperson told NYO's BetaBeat. "Dwolla has ceased all account activities... for Mutum Sigillum while Dwolla’s holding partner transferred Mutum Sigillum’s balance, per the warrant."

It isn't yet clear why this seizure happened, and Dwolla isn't saying anything beyond confirming the court order. Mt. Gox didn't immediately responded to an inquiry from Ars about the seizure. A user on Bitcoin StackExchange published this short reply received from an inquiry to Mt. Gox about the shut-down: "Thank you for the e-mail. We can see that the Dwolla transactions are not getting processed right now. We will contact Dwolla and post an announcement regarding this. Your patience is appreciated till then."

Using a payment service like Dwolla is one of the easiest ways for US residents to buy Bitcoins. More popular payments services can't be used to buy on the Mt. Gox exchange—PayPal, for instance, can't be used to perform currency exchanges. Mt. Gox is the largest Bitcoin exchange, handling about 63 percent of all Bitcoin purchases.
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0g1H0f372b392M1x0K1r/Schermafbeelding%202013-05-15%20om%2002.25.21.png

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Sjoerten schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:59:
[...]

Ik begin sterk het gevoel te krijgen dat je hier alleen maar aan het trollen bent, maar goed ik hap nog maar een keer.

1. Ik ga hier in op het laatste gedeelte wat je schrijft, over de rechtmatig eigenaar.

Jij vind een private key van een blockchain die niet van jou is, omdat jij die key vind zijn de bitcoins van jou?

Ik durf volgens mij de auto vergelijjking wel aan in dezen....

Jij vind de autosleutel van een auto die niet van jou is, omdat jij de sleutel vind is de auto van jou...

Je gelooft toch zelf zeker ook niet dat je de rechtmatig eigenaar bent?!

2. Nog een ander voorbeeld:

Jij vindt mijn bankinloggevens en kunt daarmee mijn rekening leeghalen. Omdat je mijn bankrekening gegevens hebt gevonden ben je de rechtmatig eigenaar van mijn EUR. 8)7

Om ook nog antwoord op je vraag te geven. Als je iemand anders zijn private key 'vind' zou jij daar helemaal niets mee moeten doen!

Ben jij principieel tegen vermogensrendementheffing ("eigendomsbelasting")? En eigenlijk nog fundamenteler, ben jij anarchistisch overtuigd en uberhaupt tegen persoonlijk bezit?
Hier wil ik even op reageren.

Toen brainwallet.org net online ging met hun code heb ik daar wat mee zitten te knoeien en een 10 000 tal passphrases gegenereerd en daarna met elke passphrase een private key gemaakt. Allemaal voor de hand liggende combinaties met het woord "bitcoin" of "Satoshi" of verzen uit de bijbel of de 10 bekenste zinnetjes in het latijn. Of uitspraken van Ron Paul. En dan gebruik je gewoon de zelfde tools als voor wordlists die een hele zooi permutations aanmaken per regel (bv 123 ervoor of erachter, of alles is hoofdletters, of leetspeak, of het draait de zin om, etc etc)

Al die private keys heb ik verdeeld over een 20 tal blockchain.info accounts en met een chrome plugin check ik elke chrome restart één van de accounts op saldo.

Dit is het resultaat van één van die accounts:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/daMiHViHV3OheVRNnqBDoCDk/full.png

Hoe kan ik weten of ik de eerste persoon ben die aan de hand van een bepaalde passphrase een private key heb gemaakt? Iemand anders kan dat gedaan hebben voor mij, maar ik kan dat pas weten wanneer deze persoon ook effectief btc naar het adres stuurt zodat het in de blockchain terecht komt.

Ik heb niks met die 500 btc gedaan die voorbij gekomen is, en meestal vrij snel weer naar andere adressen ging, over een periode van 1,5 jaar. Maar ik had ook een script kunnen draaien dat zodra er btc binnen was gekomen op één van de adressen waar ik ook de private keys van heb meteen had doorgestuurd naar mijn eigen adres. Een eigen adres dat wel een willekeurige private key heeft.

Daarom ben ik ook gigantisch tegen brainwallets, want het is volledig zinloos. Wil het een beetje veilig zijn dan moet het lang en random genoeg zijn. En dat is moeilijk uit je hoofd te leren. Een wachtwoord zoals "DagobertBitcoin" vergeet je niet zo makkelijk maar is dan weer te voor de hand liggend.
En ja, daar heeft effectief iemand btc naar toe gestuurd. 0.2 als ik mij niet vergis. Hebben daar 4 maanden op gestaan. Toen de koers ging crashen werden ze opeens naar bitcoin24 gestuurd. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 20-05-2013 15:28 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 15:44
SmiGueL schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:46:
Nieuwe mini ASICs in aantocht!

[afbeelding]

300MH/s is de planning.

Toch lachen als deze binnenkort verscheept worden :P
De eersten zijn al onderweg! :9

336MH/s :D :D

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/bhx7wo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1zp6s8i.jpg
Momenteel nog wat lastig aan te komen, maar met wat zoeken is een Europese group buy wel te vinden :)
(Of je moet ze per 300 willen kopen, dat kan rechtstreeks 8) :+)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 22-05-2013 12:10 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• SmiGueL
Sjoepap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:16:
@ smiguel: ga jij die block erupters aanschaffen?
Ik zit er eigenlijk mee dat ik geen pc 24/7 hiervoor aan ga laten, maar ze zijn echt nice _/-\o_
Als je wat groter denkt, en wat meer te besteden hebt, zou ik een Block Erupter Blade halen:

Deze zijn <50BTC per stuk, de volgende (zelfgebouwde) rig haalt 130GH/s 8) ($5k/week ;))

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/--V0N6UaMnF4/UZXBC1HJoQI/AAAAAAAAkv8/a_7QbnqbjRU/s800/IMG_4384.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-30onFChION0/UZXBayGh80I/AAAAAAAAkxo/UeuR89iPwpE/s800/IMG_4397.JPG

:9~ :9~

Hier te koop, en wordt gemiddeld binnen een week verzonden :)
Deze zijn net een week te koop, dus dat loop je maximaal achter op de rest. (voor deze prijs, in de veilingen van vorige maand gingen ze voor 75 BTC over de toonbank 8) )

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 22-05-2013 15:21 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• SmiGueL
Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:47:
[...]

Zie bitcointalk.
Daar hebben ze het uitgerekend met de huidige moeilijkheidsgroei (die niet al te realistisch is omdat er nu nog geen grote aantallen ASICS zijn, terwijl die er wel gaan komen) zit je op 10-12 maanden.

Laat ik het eens anders zeggen, de groep die (meen ik) iets van 25% van de mining capacity in handen heeft vind het momenteel een betere investering om die apparaten te verkopen aan het grote publiek dan om ze in te zetten voor het minen van BTC's (of binnen hun eigen groepje te houden)
Een goede reden om te verkopen was onder andere omdat ze op een gegeven moment vrij snel tegen de 30% van de totale netwerk hashrate aan zaten, waardoor er vrij veel onrust door de bitcoingebruikers ontstond omdat met 51% een zogenaamde fork gemaakt kan worden, die zeg maar het hele bitcoin in de soep kan laten lopen (simpel gezegd natuurlijk, technisch gezien ligt t wel wat lastiger ;))

Door de Block Erupter Blades onder de miners te verspreiden en de network hashrate hierdoor (over de hele wereld) te verdelen, wordt het hele netwerk 'sterker' gemaakt en brengt het hun netwerk percentage alleen maar naar beneden. Dit komt hun eigen betrouwbaarheid alleen maar ten goede :)

Met een investering in zo'n ASIC ga je dus na x tijd én winst maken én je levert bovendien een bijdrage aan de veiligheid van het hele Bitcoin netwerk :) (en het is gewoon leuk om te doen :+)

Ik las trouwens dat de eerste paar honderd USB miners vandaag geariveerd zijn 8)
De rest wordt volgens mij ook z.s.m. uitgeleverd (ik zag al ergens in een sheet dat een handjevol NL'ers er ook een besteld hadden in een group-buy)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Arklan/20130523_140952_zps856814f2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Arklan/20130523_141000_zps0899fea5.jpg

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:39

gws24

Thinking is hard!

Gomez12 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:58:
[...]

Tja, laat het eerst maar eens wat maturen voordat mensen er moeite in gaan stoppen, BTC zit momenteel heel erg in een twijfelfase of het wel gaat overleven of dat binnenkort de quick-cash eruit gaan stappen en over gaan stappen op de volgende cryptocoin (of andere hype).

BTC is een half jaar geleden de hemel ingepompt (na ongeveer 7 of 8 jaar op max 20 dollar gestaan te hebben), dat oppompen kan veel sneller weer deflaten.

Imho als je echt geloofde in het concept achter BTC dan had je 8 jaar de tijd gehad (toen het nog enigszins stabiel was) om het te implementeren, het nu te gaan implementeren terwijl het momenteel enkel een get-rich-quick spelletje is lijkt mij een beetje voorbarig.
:? 8 jaar? Bitcoin bestaat pas sinds 2009 dus ongeveer 4 jaar en de eerste 2 jaar was het niks waard.

Afbeeldingslocatie: http://leaksource.files.wordpress.com/2013/03/price-history-of-bitcoin.png
EDIT: plaatje is om te laten zien dat btc helemaal niet stabiel is geweest; zie de prijs in 2011.

Ik zie het persoonlijk niet meer zo snel richting de 20 dollar gaan, imho juist omdat er veel meer mensen mee bezig zijn en er in geinvesteerd hebben. Wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 28-05-2013 22:37 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04
McKaamos schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:19:
Ik ben voor de gein ook eens begonnen met Bitcoin.

De Bitcoin-qt app is geinstalleerd maar is al de hele nacht bezig met synchroniseren. Hoort dat zo lang te duren?

Daarnaast heb ik CGMiner geinstalleerd, en me aangemeld bij een mining pool.
So far, so good, maar CGMiner lijkt weinig tot niets te doen. Moet Bitcoin-qt eerst klaar zijn met syncen?
Ja, dat duurt lang. Je bent wat laat zeg maar, dus hij moet de hele blockchain nog binnen harken :). Nee, CGMINER staat los van de Bitcoin-qt app.

Als je een wat meer visuele interface voor CGMINER wilt, ik ben bezig met Anubisapp. Een webinterface voor CGMINER die je makkelijk laat zien wat je miner en gpu's doen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9uaF3yqh.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4JIflbih.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7DimTfNh.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3lzvaH9h.png

Download de early development versie

note: Geen garanties, het is nog verre van een stable release. Feedback altijd welkom!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Petje72 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:15:
Er is niets dubieus of illegaal aan de Bitcoin. En zo veel geld zal het niet kosten om het te implementeren, juist een site/community als Tweakers zou vooruitstrevend moeten zijn op dit gebied en juist zoiets als de Bitcoin als één van de eerste implementeren op een goede manier.
Dit   Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nKSKWBl.gif

Is er ergens een ideeënbus of kan er een poll gemaakt worden voor zoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door Jace / TBL op 29-05-2013 11:36 ]

• SmiGueL
Gomez12 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:11:
ROI van die dingen is ergens rond de nul komma nul, aantal maanden is ergens rond oneindig. etc.

Die usb-dingen koop je niet voor de ROI, dat zeggen de makers zelf al. Die koop je omdat je BTC wilt ondersteunen en uitdragen.
Ik zou graag willen zien waar je die informatie vandaan hebt ;)

(Want dat is echt dikke onzin..)

Als je je coins sneller wilt terugverdienen kun je momenteel idd beter een wat snellere ASIC kopen (omdat die die per GH/s uiteraard goedkoper zijn), maar unprofitable zijn ze niet..
Wat denk je wat een GPU kost qua stroom? Tevens zit je met de gigantische hoeveelheid warmte die je af moet voeren (lekker in de zomer..), lawaai, meer onderhoud nodig.. niet onbelangrijk om mee te wegen in de vergelijking ;)

Maargoed, als ik zou minen zou ik ook mooi alle vormen van ASIC's de grond in trappen.
Hoe meer mensen je ervan kunt weerhouden om te minen, hoe lager de difficulty blijft, en hoe meer je zelf over houdt.. ;(
*Niet persoonlijk bedoeld hoor :P

Edit:
Zie hier wat piccies van USB miners... dat koop je echt niet even 'voor de lol' hoor :P
*Nu had die 2e wel goedkoper een Block Erupter Blade kunnen kopen maargoed :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JzzPloyl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s0dzfQ3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door SmiGueL op 31-05-2013 18:59 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
zeadope schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:53:
Met de huidige BTC mining difficulty zou je er 6 maanden over doen mbt ROI.
Uit gaan van de huidige difficulty is hopeloos optimistisch...

Een grafiekje vanaf maart qua difficulty, dus in die tijd is de difficulty al +/- 300% gestegen... Dan moet er wel heel wat gebeuren als die over 6 maanden gelijk moet blijven...
Afbeeldingslocatie: http://www.bitcoinx.com/charts1/chart_large_lin_90d.png

Of over iets langere tijd
Afbeeldingslocatie: http://www.bitcoinx.com/charts1/chart_large_lin.png

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 01:19
M-Day: Start Using mBTC as Standard Denomination?

Topic: https://bitcointalk.org/index.php?topic=220322.0

Afbeeldingslocatie: http://zinodaur.com/mday.png
Now that Bitcoin's price is (relatively speaking) stable and shows no signs of any major decline in the near future, I think it is time to take a look at how we measure it. At the current price of ~$130, BTC is a little awkward to work with: If I wanted to buy something for $3.99 in Bitcoin, I'd have to pay ฿0.03069. That's an unattractive way of pricing things.

If, however, we made m฿ the default "denomination of reference" a few things would happen:
  • Prices would be easier to work with, ฿0.03069 would become m฿30.69. Much better (note the precision is the same).
  • Bitcoin's exchange rate would be (seem) more attractive to newcomers. Many of which find $130 questionable because they don't understand the market.
  • Newcomers wouldn't keep asking about why there are only 21,000,000 units, since there would obviously be 21,000,000,000. Plenty for now.
What do you think?
mBTC bekt minder lekker, maar dat hoeft niet uit te maken. Je kunt het tegen je vrienden noemen wat je wil.
Zolang je overal maar grotere getallen ziet en de prijs in Euro's of Dollars goedkoper lijkt.

[ Voor 57% gewijzigd door rickiii op 30-05-2013 23:50 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:18

watercoolertje

Untertitel

BlueTooth76 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:07:
Welke altcoins worden hier het meest gemined? Ik zit tot m'n nek in de PhenixCoins nu :P
LTC/NVC gewoon omdat die steevast boven BTC staan kwa profitability. Scheelt meestal maar 5 tot 10% meer, maarja meer = meer toch) :)

Sowieso neig ik voor altcoins vooral naar 'scypt' als ik sha-256 wil blijven doen zou ik enkel BTC minen...

Van het weekend mijn 2de miner volledig vervangen van andere hardware (naja 1 GPU hergebruikt maar die wordt later deze week ook vervangen). Alles watergecooled en ik zoek nog een manier om de warmte direct naar buiten af te voeren (ik heb beschikking over een gat in de muur van 120mm ongeveer) :)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ZjCysBupr2M/UaxnLyYqdwI/AAAAAAAAF_4/JIUK6ku66ug/w1129-h847-no/20130602_162457_HDR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-kvMff211HHw/UaxnJjEmFuI/AAAAAAAAF_w/zawCsIR6Kig/w1129-h847-no/20130602_162508_HDR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-wnZPM0r4bQg/UaxnHTDBnsI/AAAAAAAAF_o/RuWX2VS4SPA/w635-h847-no/20130602_162519_HDR.jpg

Heeft nadat ik de laatste HD6950 eruit heb dan 3x watergekoelde HD5870 (niet in CF want het is een nvidia chipset :S).

Zit nu ongeveer op 2600khash wat ik waarschijnlijk op kan rekken naar 3000khash maar dan stop ik met bij kopen :D

[ Voor 55% gewijzigd door watercoolertje op 03-06-2013 13:25 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06 12:19
Ik heb mijn USB Erupter nu draaien (windows Xp, cgminer 3.1.1.). Leuk ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/foto2-e1370594262858-270x360.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/usberupterwindowsxp-270x186.jpg

Plan is om hem straks op mijn Raspberry Pi te laten draaien.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

weeeeeeeeeeeeeeeeeeee :+

Afbeeldingslocatie: http://www.brainlesstales.com/images/misc/bitcoin-roller-coaster.gif

• Petje72
USB Block Erupter (via usbhubje met voeding 5V/1A) op de Raspberry Pi : 330MH/s @ 7W ! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/IMG_6916-e1370855120985-270x360.jpg

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:16
Zenomyscus schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:53:
[...]

Ik zal trouwens binnenkort eens wat foto's maken van mijn rig. Die is helemaal zomer-proof :)
Bijdeze zoals belooft een aantal foto's van de miningrig. Er mist helaas wel een kaart, want de lagers van de XFX kaarten zijn niet heel briljant.
XFX 7970 kaarten, na flashen halen ze op stock 750 mhash
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0468.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0468.JPG

De kaarten zijn verdeelt in twee delen zodat we er makkelijk bij kunnen
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0497.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0497.JPG

We hebben ook een tweetal Gigabyte kaarten. We gebruiken voor de XFX dezelfde rom als de Gigabyte kaarten standaard hebben
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0498.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0498.JPG

Foto van de achterkant van de constructie
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0500.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0500.JPG

Foto van de rig setup, inclusief monitor etc
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0556.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0556.JPG

Closeup van de kast, hij staat op wieltjes en kan dus handig verplaatst worden om hem te onderhouden
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0557.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0557.JPG

Hitte afvoeren ;) We hebben drie pijpen die door de muren van de schuur naar buiten gaan _/-\o_ Eerst was deze voor een deel van plastic, maar dat ging smelten :o
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0558.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0558.JPG

Als je vragen hebt kun je altijd een DM sturen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zenomyscus op 12-06-2013 16:17 . Reden: info over wieltjes erbij ]

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

Wrd

Als we toch aan het showen zijn, hier mijn zelfbouw rigje

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/ixxyl5.jpg

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:16
Bigfoot schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:41:
Als hobby is het wel grappig natuurlijk, maar stel je voor dat de halve wereldbevolking zo'n energie-slurpend ding in de garage zet om virtueel geld te creeeren.... dat is toch niet echt handig lijkt me.

Niet echt millieu vriendelijk allemaal.

Let ook op je brandverzekering met zo'n apparaat.....
Klopt, het is ook zeker niet milieuvriendelijk. In de toekomst zal ik ook zeker zonnepanelen gaan gebruiken (dat was ik sowieso al van plan). Behalve de kostenbesparing wil ik graag onafhankelijk zijn met zulke dingen.

We hebben de kaarten zo ingesteld dat ze bij een temperatuur van 90 graden automatisch uit gaan. Ze kunnen in principe 105 graden oid worden voordat ze standaard uit gaan. Verder kan het sowieso geen kwaad de boel te verzekeren, de complete kast is niet voordelig.

Edit: nog even een toevoeging omtrent de airflow. De doos is uiteraard vierkant, wat niet zo praktisch is met het afvoeren van de warmte. Daarom hebben we met karton en tape (veel duct tape _/-\o_ ) de airflow een beetje geholpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.zenomyscus.com/tweakers/IMG-20130518-WA0008.png

[ Voor 14% gewijzigd door Zenomyscus op 12-06-2013 17:09 ]

• Petje72
Respect voor de dikke miningrigs _/-\o_ altijd mooi om te zien hoe creatief tweakers zijn. Wel een beetje jammer van het enorme energieverbruik, maar ja daar kom je niet onderuit met GPU's.

Vandaag heb ik 3 USB Block Erupters aan de gang, nu nog op een frikandellen-usbhub met voeding van een digitaal fotolijstje (had even niets anders liggen) maar straks op een fatsoenlijke hub (Dlink DUB-H7). Alles draait op een Raspberry Pi met Minepeon (versie 2013-06-11) op 15W en hij mined op zo'n 1 GHash/s :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/Schermafbeelding-2013-06-13-om-20.57.22.png
Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/P1010854-270x202.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/P1010856-270x202.jpg
Het is even een tijdelijke opstelling in de kelder (daar is het lekker koel, zo'n 14 a 15 graden)

• Wrd

Wrd

Bijna binnen

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/orp2yw.jpg

Ik hoop dat de site de amerikaanse tijdens gebruikt.
Anders zijn het wel prutsers, half 5 's ochtends op zaterdag iets proberen af te leveren bij een kantoorgebouw 8)7

Alhoewel zou 4:34 NL tijd 22:34 New York tijd zijn.
Dat zijn ook geen tijden om iets af te leveren.

• Wrd

Wrd

Maybe, maar ik heb em!!! :9~

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/ezg07s.jpg

Nu nog driver issues oplossen en dan minen

Het is goed bezig :)
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/nq7kef.jpg

Owja ik moest ook nog invoerrechten betalen en dat kostte me 37,15

[ Voor 36% gewijzigd door Wrd op 24-06-2013 12:54 ]

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Wrd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:09:
Voor mij was dat eergisteren ;)
Afbeeldingslocatie: http://forums.watchuseek.com/attachments/f325/720082d1338111948-my-ks-go-this_thread_is_worthless_without_pics.gif

screenshot van hashing power en pics van het beestje graag :Y (en energie vreterij is ook leuk als je een meter hebt :) )

• Petje72
Voor de lol een constructie gemaakt om de USB Block Erupter goed te koelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/07/P1010993-150x150.jpg

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 07:46
Renquin schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:27:
[...]

Pics or it didn't happen ;)

Maar zonder dollen: congrats.
Vraag me af wanneer je ze eruit hebt, met de hoge jumps in moeilijkheid de laatste tijd.
Ik heb ze in de meterkast staan naast de Apple Time capsule. Nog niet aan gesloten.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941209_10200263781252825_1072895459_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ggxpaEu.png
Misschien binnekort nieuwe firmware erop knallen maar ik ben te vrede. En ik heb geen last gehad van de invoerrechten deze keer. :9

Kwalitatief blaten

• SmiGueL
De bitcoin USB miners zijn momenteel voor 0.60 BTC te koop. :)

http://www.btcguild.com/index.php?page=store

Afbeeldingslocatie: http://www.btcguild.com/images/USB-Erupters.JPG

Da's dus ~€50/stuk incl. verzending. :9 (Hoe meer hoe goedkoper uiteraard)

• Wrd

Wrd

Mijn Jalapeno is geflashed :D

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2akil40.jpg

Het kostte me een avond, brandstof kosten om naar eindhoven te rijden en 15 euro 8)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:39

gws24

Thinking is hard!

Bitfury is begonnen met uitleveren zoals te lezen in deze thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=250249.700

De mooiste post vond ik nog wel deze van MXRider:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KXzVNV6.jpg- 365GH vs. 60GH.
- Silent vs. loud as fuck
- Waiting for 13 months after payment vs. waiting for one month after payment
- Both units are around $60/GH. Both use ~270W when mining. They are almost the same size.
even een steek naar BFL :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• SmiGueL
De bitcoin USB miners zijn momenteel voor 0.29 BTC te koop. :)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/i59ml4.jpg

Da's dus ~€35/stuk incl. verzending naar NL. :9 (minder dan €30 bij meerdere sticks)

*Nee ik ga niet beweren dat ze super rendabel zijn ofzo, maar een leuke gadget is het zeker wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 10-09-2013 00:18 ]

• SmiGueL
Rannasha schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:45:
Als je mining hardware wil kopen dan zijn er tegenwoordig 2 opties: Achteraan sluiten in een preorder wachtrij of zelf iets ontwikkelen. Dat laatste is vanzelfsprekend erg duur en vereist behoorlijk specialistische kennis.
ASICMINER verkoopt al maanden hun miners, hebben nooit aan pre-orders gedaan, en hebben altijd nog geleverd. Deze bitcoin USB miners zijn momenteel voor 0.15 BTC te koop..

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/i59ml4.jpg

Da's dus ~€12/stuk (verzending naar NL kost 0.08BTC + 0.02BTC per miner extra). :9

Je moet ze alleen niet kopen om rijk te worden, want dat gaat hem simpelweg niet worden. :P

Verder verkopen ze dus ook de 10+ GH/s boards, maar BTCGuild verscheept deze niet internationaal.
Op Bitcointalk.org werden deze ook wel (door resellers) verkocht, maar dit forum is deze dagen even down..

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 04-10-2013 15:24 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 08:52
Dat Bitcoin minen vind ik echt de meest onzinnige iets van deze tijd, waar slaat het op. Beetje stroom verstoken om er dan bitcoins voor terug te krijgen die je weer kan verkopen om dan je geld misschien weer terug te krijgen wat je hebt verbruikt om te minen. Dus eigenlijk krijg je gewoon een refund op energie verspilling.

En als je dan zoiets al dit ziet: |:(

Afbeeldingslocatie: http://i1281.photobucket.com/albums/a507/sonbeovn/rig/1c5f9503934b7304e8f03f0b46b6dcb1_51523461img005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bitcoinexaminer.org/wp-content/uploads/2013/05/Mining-rig-extraordinaire-the-Trenton-BPX6806-mod.jpg

En dan? Draai je misschien plus op je stroom kosten zodat je winst hebt, en wellicht minder verwarming nodig door inefficiënt stroom verbruik. Maar het maakt allemaal niet uit want je krijgt er meer geld voor terug. Ondertussen is de stroom vraag gigantisch gestegen en hoe meer van deze "rigs" er zijn des te groter het verbruik gaat worden. Helemaal omdat meer mensen er lucht van krijgen dat het bestaat en ze er wat geld aan over weten te houden zonder wat te doen.

Van mijpart mag het fenomeen bitcoin zo snel mogelijk sterven, allicht is het systeem van betaal eenheid nog niet zo gek maar dat minen is niets anders dan verkwisting van energie.

Krijg er echt een beetje southpark cash for gold idee bij.

• SmiGueL
joost18 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:02:
Ik was lekker een serie aan het kijken terwijl mijn cg miner aanstond. Toen kwam er opeens een berichtje dat hij niet meer werkte en toen sloot hij cgminer af, toen verscheen er opeens een map op mijn D schijf die helemaal niet van mij is, waar ik geen toegang tot heb en de titel van de map lijkt een bitcoin adres.
cgminer gewoon weer opgestart en loopt weer. map staat er nog wel en kan ik niet openen/verwijderen.

What to do?
Weet je zeker dat die map op de D schijf niet gewoon een temp map was, zoals dit? *Random afbeelding, let niet op de pijl.
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-8U8kUoQ95_I/Uchk6z8jIqI/AAAAAAAABW0/tLDsS4Jr714/s1600/temp.png

Met streepjes ertussen is het sowieso geen bitcoin adres. Wat was de precieze naam?

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 17-10-2013 10:08 ]

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 03:41
Denk niet dat er snel nog zo'n enorme bubble komt. Die vorige was door de media aandacht gekomen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sLW0htO.png

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.