Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulldog72: heb je al vaker aangegeven hoe je de DM aan kunt zetten: F&V Beleid

Gaarne deze discussie via de DM te voeren en niet in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My bad. Moet ik nog doen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Post jij niet regelmatig op de Tros Radar forum dan?
Heel kort, nee ken dat forum niet eens.

Maar terug ontopic. Denk dat het beste advies voor de ts is even contact met de winkel op te nemen en te vragen wat zij voorstellen als eventuele compensatie voor het adres op de doos

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 01-07-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:30:
Zover mogelijk, als jij de ruime mogelijkheid had om gewoon een A4 erop te plakken met het adres, was dat dus de juiste oplossing geweest.
Dan wordt het A4 er af gehaald... Door de plakband / lijm alsnog beschadigd -> Kan dus ook een reden zijn voor de winkel om te weigeren. Het is, zoals gezegd, een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wittereus schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:24:
Schijnbaar is de wetgever er ook achter dat de huidige wet koop-op-afstand nogal wazig gedefinieerd is.

http://www.thuiswinkel.or...jn-is-geen-gebruiktermijn
Lekker is dat :D

De titel: "Probeertermijn is geen gebruiktermijn"
En dan later: "Wat mag wél tijdens de zichttermijn?"

Hoe bedoel je hoe duwen wij onze eigen agenda?

Proberen is net zo goed bepalen of de koffie van je apparaat zo lekker is als geadverteerd (Zie uitleg van Marco Loos na analyse van diverse zaken). Gebruiken is open huis houden en voor iedereen koffie schenken.
Dat je in veel winkels misschien ook geen demo-model hebt om een kopje uit te proeven is daarvoor niet relevant. In andere winkels (mediamarkt heeft bv van die nespresso dingen vaak ter test staan, speciaalzaken ) kan het wel. Vergelijken met wat in de winkel mag is dus ook geen duidelijk begrip.

Duidelijk is op dit moment wel dat met name de intentie telt bij de vraag of sprake is van uitproberen of gebruik.
Dat dit het bij conflicten niet makkelijker maakt is ook duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het blijkt nu dat Samsung geen nieuwe doos kan regelen... De winkelier heeft mij verteld dat het product iets van 200 euro minder waard wordt van het totaalbedrag van 1000 euro. Een kartonnen doos is dus 200 euro waard. Ik heb iig aangegeven om tot een schikking te komen, maar 200 euro is uiteraard onbespreekbaar.

Eens kijken hoe redelijk deze webwinkel is, anders gaat het naar de rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40
Volgens mij gaat het niet zozeer om het materiële, maar meer om de impact.

Ik kan me goed inbeelden dat een shop een forse korting moet geven om de tv nog te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Maar het lijkt mij dat dit los staat van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 22:01

alwinus

Tweaked

Mi6 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:09:
Volgens mij gaat het niet zozeer om het materiële, maar meer om de impact.

Ik kan me goed inbeelden dat een shop een forse korting moet geven om de tv nog te verkopen
Heeft de webwinkel dan zelf ook niet een adres geplakt op die doos voor verzenden??? Als dat zo is. Hoezo forse korting???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alwinus schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:22:
Heeft de webwinkel dan zelf ook niet een adres geplakt op die doos voor verzenden??? Als dat zo is. Hoezo forse korting???
Meestal zit dat in een vakje er op geplakt (meestal met rode of zwarte lijn eromheen), het adres staat dan op de pakbon of factuur, vandaar mijn opmerking van net.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 01-07-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Wat verwacht je dat de webshop doet?

Nou meneer, ik kan u 5 euro korting geven op dit model. Het was namelijk al een keer verkocht, maar die is teruggestuurd door die persoon. Hij had op de doos geschreven, maar die hebben we vervangen.

Dat verkopen ze natuurlijk nooit aan iemand. Ik zou zeggen (hoe kut het ook is) neem genoegen met een restock fee van 20%. Probeer het misschien nog te lullen naar de 15/10%, maar verwacht niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Laatst online: 02-09 22:01

alwinus

Tweaked

CptChaos schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:24:
[...]
Meestal zit dat in een vakje er op geplakt (meestal met rode of zwarte lijn eromheen), het adres staat dan op de pakbon of factuur, vandaar mijn opmerking van net.
Tja, die verwijder je ook niet zo maar en TNT plakt er vaak ook nog eigen stickers bij. Webshop is gewoon aan het eikelen. Het heeft te maken met de retourreden denk ik. Het is nu een gerepareerde tv. Als TS zonder opgaaf van reden de TV had teruggestuurd en ergens anders had besteld was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
De opgaaf van reden mag er helemaal niets mee te maken hebben. Het is niet mijn probleem dat een nieuwe TV problemen heeft met een paneel. Het moet niet gekker worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Het is het één of het ander: of je stuurt de tv terug omdat je er niet tevreden mee bent óf je stuurt 'm terug omdat 'ie defect is (defecten heeft). In het eerste geval, was er geen probleem geweest, als je het zonder reden had teruggestuurd. In het tweede geval gaan ze 'm repareren.

Als jij 'm terugstuurt en erbij zegt dat 'ie defecten heeft, dan is het dus het tweede geval en gaan ze 'm repareren.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 01-07-2011 16:37 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Ik stuurde em terug omdat ik er niet tevreden mee was omdat de TV problemen heeft met het paneel. Dat is een betere reden dat je gewoon zegt dat je er niet tevreden mee was. Dit gaat echt helemaal nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, het gaat over jouw rechten en plichten. De schade die is ontstaan door het schrijven van het adres op de doos is eenvoudig te achterhalen: verkoop het product per veiling en het veschil tussen de door jou betaalde prijs en de veilingprijs is de schade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

wittereus schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:24:
Schijnbaar is de wetgever er ook achter dat de huidige wet koop-op-afstand nogal wazig gedefinieerd is.

http://www.thuiswinkel.or...jn-is-geen-gebruiktermijn
Die stichting is ook wel leuk:
Als een klant een gekocht product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, krijgt de webwinkel recht op vergoeding wanneer de consument het product retourneert. Dit blijkt uit de vorige week vastgestelde Richtlijn Consumentenrechten. Thuiswinkel.org heeft jaren gepleit voor deze aanscherping van rechten voor webwinkels.
en even later in hetzelfde artikel:
De Richtlijn Consumentenrechten moet nog worden vastgesteld door de Raad van Ministers in Europa. Daarna volgt een implementatietraject, waarbij de nieuwe regels omgezet gaan worden in Nederlandse wetgeving.
Het duurt dus nog een jaartje of twee voordat die richtlijn er gaat komen, en die is dus nog niet vastgesteld.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:41:
Jawel, het gaat over jouw rechten en plichten. De schade die is ontstaan door het schrijven van het adres op de doos is eenvoudig te achterhalen: verkoop het product per veiling en het veschil tussen de door jou betaalde prijs en de veilingprijs is de schade ;)
Ja, daar gaat dit topic inderdaad over. Maar het wel of niet geven van een opgave van reden heeft of beter gezegd mag niks te maken hebben met het schrijven van een adres op de doos.

Dat zij mij een defecte tv leveren staat daar dus volledig los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45
Garyu schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:41:
[...]

Die stichting is ook wel leuk:

[...]

en even later in hetzelfde artikel:

[...]

Het duurt dus nog een jaartje of twee voordat die richtlijn er gaat komen, en die is dus nog niet vastgesteld.
Het moge duidelijk zijn dat de huidige wetgeving gewoonweg niet voldoet. Elk consument gericht forum predikt momenteel een soort 'probeerrecht' aan de koop-op-afstand wet. Ik ga er verder ook niet over in discussie, maar het artikeltje in mijn link laat wel blijken dat de wetgeving onder de loep genomen word omdat het gewoon anders uitpakt als dat het ooit bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonnieB schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:44:

Ja, daar gaat dit topic inderdaad over. Maar het wel of niet geven van een opgave van reden heeft of beter gezegd mag niks te maken hebben met het schrijven van een adres op de doos.

Dat zij mij een defecte tv leveren staat daar dus volledig los van.
Ja en nee. Zoals al wordt aangegeven moet je een keuze maken waarom je je tv terug stuurt. Of hij is defect of je gebruikt de wet koop op afstand. In dit geval heb je gekozen voor de koop op afstand en daarmee mag de winkelier je recht niet inperken, maar mag wel wel een vergoeding vragen voor de beschadiging aan de doos. Hoe hoog die schade is, zul je met de winkelier overeen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mi6 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:27:

Nou meneer, ik kan u 5 euro korting geven op dit model. Het was namelijk al een keer verkocht, maar die is teruggestuurd door die persoon. Hij had op de doos geschreven, maar die hebben we vervangen.

Dat verkopen ze natuurlijk nooit aan iemand. Ik zou zeggen (hoe kut het ook is) neem genoegen met een restock fee van 20%. Probeer het misschien nog te lullen naar de 15/10%, maar verwacht niet meer
Wat heb je als consument daarmee te maken? 200 euro voor een doos is volslagen waanzin. Dat de winkel de tv niet als nieuw kan verkopen, dat is hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:09:
[...]

Ja en nee. Zoals al wordt aangegeven moet je een keuze maken waarom je je tv terug stuurt. Of hij is defect of je gebruikt de wet koop op afstand. In dit geval heb je gekozen voor de koop op afstand en daarmee mag de winkelier je recht niet inperken, maar mag wel wel een vergoeding vragen voor de beschadiging aan de doos. Hoe hoog die schade is, zul je met de winkelier overeen moeten komen.
Als je hem aanvankelijk hebt teruggestuurd vanwege het defect, dan kun je daarna alsnog overgaan tot ontbinding op basis van de wet koop op afstand. Zolang dit maar binnen de termijn is. Het is niet of/of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:09:
[...]
maar mag wel wel een vergoeding vragen voor de beschadiging aan de doos.
Gaat dat niet in tegen artikel 46d, lid 2:
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
Die 200 euro die de leverancier nu vraagt voor het vervangen van de doos staat in ieder geval in geen verhouding tot de kosten van zo'n doos. Ik snap dat de leverancier die TV moeilijk als nieuw kan verkopen, maar daar zegt de wet niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
haribold schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:15:
[...]
Als je hem aanvankelijk hebt teruggestuurd vanwege het defect, dan kun je daarna alsnog overgaan tot ontbinding op basis van de wet koop op afstand. Zolang dit maar binnen de termijn is. Het is niet of/of.
Ik heb de tv "geretourneerd" en aangegeven dat ik daarvoor mijn geld terug wil. Retourneren en omruilen zijn twee verschillende dingen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 14:39

paQ

200 euro :')

Naar de rechtsbijstand. Wat een onzin zeg...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aap schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:16:
[...]

Gaat dat niet in tegen artikel 46d, lid 2:

[...]

Die 200 euro die de leverancier nu vraagt voor het vervangen van de doos staat in ieder geval in geen verhouding tot de kosten van zo'n doos. Ik snap dat de leverancier die TV moeilijk als nieuw kan verkopen, maar daar zegt de wet niets over.
Lees even Verwijderd in "Webwinkel doet moeilijk met retourneren TV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Als ik wat koop op internet komt het af en toe ook gewoon in de originele doos met stickers op van de winkel en het transportbedrijf. Dat kan je ook niet zomaar naar iemand anders opsturen.

Ik ben ook van mening dat geretourneerde producten niet zomaar herverkocht mogen worden. Ik heb ook al enkele keren iets als nieuw gekocht en een geretourneerd product van iemand anders gekregen (een keer een router waar geen voeding bij zat maar wel een brief uit portugal met de retour-info).

Jammer voor de winkel aar dat is nu eenmaal de wetgeving rond kopen op afstand. Het niet op een doos mogen schrijven is dan ook complete BS. Het zou eigenlijk wettelijk verplicht moeten zijn dat je in het groot "RETOUR" op de dos moet zetten zodat het achteraf niet zomaar als nieuw verkocht kan worden :)

Wat ik meestal wel doe bij dure spullen is de defecte goederen gewoon zelf gaan langsbrengen waar mogelijk. Ook de dozen van al mijn aankopen hou ik wel enkele maanden bj "in het geval dat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, daar ben ik het zeker helemaal niet mee eens. Ik heb vroeger in de retail gewerkt en retouren zijn een behoorlijk tijdverdrjif, maar je kunt niet aan de ene kant verwachten dat je recht hebt op retour en aan de andere kant dat de winkelier een product niet mag herverkopen. Het is gewoon zaak om de spullen goed te testen voordat je alles open trekt. Dan kan alles netjes de doos in als het niet goed is.

In jouw geval krijg je te maken met een enorme incentive om eenmalig een partij te verkopen en daarna je zaak op te heffen. Daar sta je dan als consument met helemaal geen verkooppunt meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WhiteDog
Ik denk dat dat het niet gaat worden. In dat geval zal er voor webshops niets anders opzitten dan alle prijzen + 10 euro neer te zetten om die kosten te kunnen vergoeden.
Ik vind met stift op een doos schrijven nog steeds anders dan een sticker op de doos plakken. Stickers krijg je er eigenlijk altijd nog wel redelijk af, soms lastiger, maar in ieder geval zo dat er niet meer te zien is wat op de sticker stond. Met schrijven op de doos, is de 'beschadiging' groter. Dat haal je er niet zomaar meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Stickers krijg je er zo vanaf, tenzij sticker remover alleen maar hier in Haarlem bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DonnieB schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:46:
[...]

Ik heb de tv "geretourneerd" en aangegeven dat ik daarvoor mijn geld terug wil. Retourneren en omruilen zijn twee verschillende dingen niet?
Maar waarom heeft de leverancier de tv dan naar Samsung opgestuurd om te controleren of er idd sprake was van defecte pixels en clouding? Je zult bij het retourneren in ieder geval hebben aangegeven dat de tv defect was. Ik kan me voorstellen dat er daardoor verwarring ontstaat en dat de tv-leverancier nu denkt dat je de wet koop op afstand wil misbruiken om van je tv af te komen ofzo (vind ik een rare redenatie, maar goed). De verwarring zit hem erin dat de ontbinding van de aankoop zonder opgaaf van reden kan plaatsvinden, terwijl je bij garantie aangeeft wat er mankeert aan de tv. Jij doet nu ontbinding met opgave van de mankementen, waardoor het als een garantiegeval overkomt 8)7

Mijns inziens sta je in je recht, maar dit zijn dingen die je door je rechtsbijstandverzekering moet laten uitvechten. Ik vind 200 euro vanwege een adres op een doosje onredelijk, dat bedrag waren ze ook kwijt geweest omdat je de tv al hebt gebruikt en daarmee diverse seals en stickers hebt beschadigd/verwijderd. Dat adres op de doos verandert daar niks aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 02-07-2011 20:00 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Mi6 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:27:

De webshop moet sowieso een korting geven aan de volgende klant omdat de TV niet goed is of verwacht je nu echt dat de volgende klant de problemen die de TS had of heeft opgemerkt ook pikt? Ze moeten de TV naar Samsung sturen voor reparatie of een nieuwe exemplaar vragen van hun leverancier. Als ze een nieuwe exemplaar van Samsung of leverancier ontvangen dan hebben ze gelijk een nieuwe doos eromheen. Als ze hetzelfde TV gerepareerd terug ontvangen dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze een flinke korting geven aan de volgende klant dus +/- €200 betalen voor een nieuwe 'doos' is een beetje teveel van het goede, niet?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:57:
[...]

Maar waarom heeft de leverancier de tv dan naar Samsung opgestuurd om te controleren of er idd sprake was van defecte pixels en clouding?
Zodat Samsung voor hun kon controleren of er inderdaad sprake was de genoemde mankementen.

Als ik de TV wou laten repareren had ik zelf contact op kunnen nemen met Samsung. Dat is algemeen bekend en in principe werkt het beroep op garantie doen ook zo. Dat staat namelijk in de handleiding bij garantie aangegeven.

Retourneren doe je duidelijk of voor omruilen of om je geld terug te krijgen. Dat staat zelfs zo op de website van de webshop. Geen van beide is gebeurd. Maar toen ik telefonisch contact met ze opnam voordat ik de TV retourneerde heb ik duidelijk aangegeven dat ik de TV retourneerde om zodoende mijn geld terug te krijgen. En dat is voor zover ik weet beroep doen op ontbinden van de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:22
Mi6 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:46:
Stickers krijg je er zo vanaf, tenzij sticker remover alleen maar hier in Haarlem bestaat
Veel te veel moeite.
Een verfafbrander voldoet uitstekend om stickers van dozen te halen.
De lijm wordt zacht door de warmte en je trekt de sticker er zo vanaf.
Heb in het verleden ergens gewerkt waar demospul door heel Europa werd gestuurd en zo werden de dozen na iedere trip weer schoongemaakt zodat ze weer keurig waren voor de volgende trip.

Reden voor het schoonmaken waren overigens de kosten van dozen.
Het ging destijds om onder andere 21" CRT schermen.
Spul werd verstuurd in opdracht van de fabrikant maar nieuwe dozen leveren was totaal onmogelijk.
Zowieso zit je dan met serienummers en dergelijke op de doos maar daarnaast zit het zoals ook al eerder opgemerkt is niet standaard in het proces en dan is het een zeer kostbare zaak en doet men het dus gewoon niet.
Dozen laten maken is vervolgens geen kwestie van vijf euro wat hier meerdere keren voorbij kwam.
Ruim boven de tien euro komt eerst en dat betaal je alleen als je bepaalde minimale hoeveelheden afneemt.
Ga eens praten met een dozen fabrikant en er gaat een wereld voor je open mbt kwaliteit, belang van verpakkingsmateriaal in de doos, max aan G-krachten voor er schade ontstaat enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Badtothebone schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:46:
[...]

De webshop moet sowieso een korting geven aan de volgende klant omdat de TV niet goed is of verwacht je nu echt dat de volgende klant de problemen die de TS had of heeft opgemerkt ook pikt? Ze moeten de TV naar Samsung sturen voor reparatie of een nieuwe exemplaar vragen van hun leverancier. Als ze een nieuwe exemplaar van Samsung of leverancier ontvangen dan hebben ze gelijk een nieuwe doos eromheen. Als ze hetzelfde TV gerepareerd terug ontvangen dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze een flinke korting geven aan de volgende klant dus +/- €200 betalen voor een nieuwe 'doos' is een beetje teveel van het goede, niet?
Daar sprak ik even omtrent een geval dat het product in orde is en enkel de doos dermate is beschadigd dat er een andere regeling getroffen moest worden.

Nu het product defect is, moet de webshop helemaal geen korting geven, maar het terugsturen naar Samsung als een DOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Ik snap het hele adres punt voor geen meter. Het adres wat op de doos staat is van de shop zelf. Je kan er prima van maken dat jouw leverancier dat erop geschreven heeft.

Althans. Ik heb ook een tijd in een computerzaak gewerkt waarbij sommige dozen met stift van ons adres voorzien waren. Werkelijk nog *nooit* problemen gehad met zoiets te verkopen naar klanten (vaak laptops).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Al iets meer bekend DonnieB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mi6 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:50:

Nu het product defect is, moet de webshop helemaal geen korting geven, maar het terugsturen naar Samsung als een DOA
True, maar als DOA gerepareerd kan worden krijg je hem toch weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Maar om het heel cru te stellen:

DonnieB verstuurt tv naar winkel.
Winkel bevestigd ontvangst en stuurt tv naar samsung
Samsung repareert en stuurt tv terug naar winkel
...
Tiens, er staat een adres geschreven op de doos.

Hoe kan de winkel bewijzen dat DonnieB dat adres er heeft opgeschreven? O-)
Normaal moet je direct melden als er een zichtbaar gebrek is bij een levering, dit omdat het anders niet meer te achterhalen is waar het fout is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Ik heb een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze verzoek om binnen 14 dagen het bedrag terug te betalen. Ik verwacht echter niet dat ze dit gaan doen, dus dan gaan er verdere stappen worden ondernomen.

Ik ben echt benieuwd waar dit eindigt en vooral wat de webwinkel hiermee denkt te bereiken. En ik heb ze nog geeneens bij naam genoemd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonnieB schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Ik heb een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze verzoek om binnen 14 dagen het bedrag terug te betalen. Ik verwacht echter niet dat ze dit gaan doen, dus dan gaan er verdere stappen worden ondernomen.

Ik ben echt benieuwd waar dit eindigt en vooral wat de webwinkel hiermee denkt te bereiken. En ik heb ze nog geeneens bij naam genoemd. ;)
Misschien wel een goed idee, om andere Tweakers te waarschuwen. De service van die winkel is beneden peil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:54:
[...]

Misschien wel een goed idee, om andere Tweakers te waarschuwen. De service van die winkel is beneden peil!
Vooruit dan maar:

ComCom.nl

http://www.comcom.nl/

http://tweakers.net/shopreview/8226/comcom-punt-nl.html

[ Voor 9% gewijzigd door DonnieB op 20-07-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:51:
Is het geen optie dat je de TV weer terugneemt en een nieuw panel door Samsung erin laat zetten?
Samsung hanteert de 0-dode pixel garantie, en de hersteldienst zet bij jou thuis een nieuw panel in het toestel.
Beide punten weet ik uit eigen ervaring. En tja Clouding heb je vrijwel bij iedere LCD met led/CFLL verlichting.
Is dat echt waar? Plasma-discounter verwijst naar: http://www.samsung.com/nl/brochures/pixelpolicy.pdf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Een bump van een verouderd topic van bovenstaande poster geeft mij de kans om te vragen of DonnieB het resultaat kan posten hier.

Ben namelijk benieuwd hoe dit is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Mijn excuses voor de late reactie. Ik was dit topic uit het oog verloren omdat er niet zoveel vordering zat in deze zaak. Die is er nu wel, want de Geschillencommissie heeft mij ruim twee maanden geleden in mijn gelijk gesteld. Comcom.nl weigert echter te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
DonnieB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:19:
Mijn excuses voor de late reactie. Ik was dit topic uit het oog verloren omdat er niet zoveel vordering zat in deze zaak. Die is er nu wel, want de Geschillencommissie heeft mij ruim twee maanden geleden in mijn gelijk gesteld. Comcom.nl weigert echter te betalen.
Staat de geschillencommissie niet garant voor die betaling?
Nakomingsgarantie
Een uitspraak is dus bindend. In verreweg de meeste gevallen worden beslissingen van de geschillencommissie zonder meer opgevolgd. Maar als een ondernemer, die aangesloten is bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, weigert de uitspraak na te komen, zonder de uitspraak binnen twee maanden ter toetsing aan de rechter voor te leggen, dan kan de consument voor de uitvoering van de beslissing een beroep doen op de nakomingsgarantieregeling van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Het bindend advies moet wel betrekking hebben op een geschil dat voortvloeit uit een transactie, gesloten in de periode dat de ondernemer lid is of was van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat een ge-eikel en enorm domme actie van die winkelier zeg :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:49:
[...]

Staat de geschillencommissie niet garant voor die betaling?

[...]
Ze geven een bindend advies waar beide partijen zich aan moeten houden, dus ook deze winkelier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DonnieB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:41:
[...]

Ze geven een bindend advies waar beide partijen zich aan moeten houden, dus ook deze winkelier...
Niet alleen een bindend advies, maar ze betalen ook, als de winkelier niet betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Dat betwijfel ik, maar ik wil je graag geloven. :) De winkelier zal hoe dan ook het bedrag moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

het staat er toch?
Als de winkelier weigert te betalen binnen 2 maanden na de uitspraak van de commissie, en hij verzuimt om de uitspraak aan een rechter voor te leggen, dan moet (kun) jij beroep doen op de thuiswinkelorganisatie die vervolgens jou dan schadeloos stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DonnieB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:08:
Dat betwijfel ik, maar ik wil je graag geloven. :) De winkelier zal hoe dan ook het bedrag moeten betalen.
Heb je wel gelezen wat ik heb geciteerd van de site van de sgc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:16:
[...]

Heb je wel gelezen wat ik heb geciteerd van de site van de sgc?
Jij schreef dat de Geschillencommissie mij het bedrag dan betaalt, maar het gaat om de Thuiswinkel organisatie. Maar ik stel je feedback erg op prijs. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DonnieB op 18-02-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DonnieB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:57:
[...]

Jij schreef dat de Geschillencommissie mij het bedrag dan betaalt, maar het gaat om de Thuiswinkel organisatie. Maar ik stel je feedback erg op prijs. :)
Jij had het over een geschillencommissie, toch? Als je met een bij thuiswinkel.org aangesloten partij mot hebt, kom je bij diezelfde geschillencommissie terecht waar ik van citeerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar twee maanden geleden was het advies gegeven en nog steeds niks van gehoord? Is daar geen termijn voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 07:10:
Maar twee maanden geleden was het advies gegeven en nog steeds niks van gehoord? Is daar geen termijn voor dan?
quote van Steven
Nakomingsgarantie
Een uitspraak is dus bindend. In verreweg de meeste gevallen worden beslissingen van de geschillencommissie zonder meer opgevolgd. Maar als een ondernemer, die aangesloten is bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, weigert de uitspraak na te komen, zonder de uitspraak binnen twee maanden ter toetsing aan de rechter voor te leggen, dan kan de consument voor de uitvoering van de beslissing een beroep doen op de nakomingsgarantieregeling van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Het bindend advies moet wel betrekking hebben op een geschil dat voortvloeit uit een transactie, gesloten in de periode dat de ondernemer lid is of was van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
Comcom.nl is na lang tegenstribbelen gezwicht en ik heb nu eindelijk na bijna een jaar mijn geld terug. Voor degenen die in een soortgelijke situatie zitten, geef het niet op want je staat in je recht. ;)

En bedankt voor alle feedback en steun!

[ Voor 9% gewijzigd door DonnieB op 17-05-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonnieB schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:46:
Comcom.nl is na lang tegenstribbelen gezwicht en ik heb nu eindelijk na bijna een jaar mijn geld terug. Voor degenen die in een soortgelijke situatie zitten, geef het niet op want je staat in je recht. ;)

Na bijna een jaar... Wauw. In ieder geval respect voor je doorzettingsvermogen, en ik hoop dat ze er wat van hebben geleerd bij Comcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

Zeg, hebben ze nog rente betaald over die 1000 euro? Ik kan me voorstellen dat het niet een paar tientjes zijn. Ik heb zoiets ook op mijn rekening staan en heb er vaak met oud en nieuw een lekker borreltje van :) Niet dat de rentes zo hoog zijn, maar ik denk dat je wel minimaal 3 of 4% moet kunnen krijgen. Kijk even wat de belastingdienst betaalt (zij doen dat ook).

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:49
Wat een bedrijf ongelooflijk dat ze liever een slechte naam voor 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, wat een traject. Heel goed dat je hebt doorgezet en bedankt voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
DonnieB schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:46:

Heb je wel ook de wettelijke rente gevorderd?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
S0epkip schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:40:
Letterlijk drie posts boven je..?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zojuist het hele topic gelezen :) Nette uitkomt, maar veel te traag... Waarom doet zo'n geschillencommissie niet wat sneller uitspraak? Hoe lang heeft het geduurd vanaf aanmelding tot de uitspraak?
Wat die wettelijke rente betreft zou je daar wel recht op hebben, maar op welk punt had je dat moeten aangeven? Pas na de uitspraak? Of al direct? Waarbij ik me afvraag of de geschillencommissie daar wel over kan/mag oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Brad Pitt schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:47:
[...]

Letterlijk drie posts boven je..?
Het antwoord lees ik toch niet in die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
S0epkip schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:40:
[...]

Ik heb het volledige aankoopbedrag en nog eens 50 euro terug gekregen. Dus ik denk dat het ongeveer wel klopt en ik ga me er verder ook niet meer druk over maken.

Als jullie nieuwsgierig zijn naar meer informatie laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:57:
Hoe lang heeft het geduurd vanaf aanmelding tot de uitspraak?
Dat duurde inderdaad vrij lang. Ik heb het geschil volgens mij begin augustus (of miss zelfs in juli al) aangemeld bij de Commissie. Ze namen het vrij snel in behandeling, maar de zitting was uiteindelijk pas ergens in November. Comcom.nl kwam niet opdagen, dus toen was het eigenlijk al meteen duidelijk dat ze mij in het gelijk stelden. Die bevestiging kreeg ik schriftelijk begin December. Comcom.nl kreeg een maand de tijd om het aankoopbedrag plus de wettelijke rente terug te betalen. Dat deden ze niet. Uiteindelijk heb ik contact gezocht met de thuiswinkel organisatie en vanaf toen ging alles in een treinversnelling. De thuiswinkel organisatie heeft ze waarschijnlijk op het matje geroepen en daar gaven ze dus wel gehoor aan. Het bleek echter, dat Comcom.nl al ergens in maart het aankoopbedrag had teruggestort op mijn creditcard, zonder dat aan te geven. Dus hier kwam ik pas achter nadat de Thuiswinkel contact met ze had opgezocht, en ironisch genoeg bleek het dat ze dus ook nog de wettelijke rente moesten terug betalen. Dat is nu dus gebeurd. Als Comcom.nl mij had verteld dat ze het aankoopbedrag op mijn creditcard hadden teruggestort dan had ik daar genoegen mee genomen, aangezien ik vrij moe was van al het gesodemieter. Door hun laconieke houding hebben ze uiteindelijk alles moeten betalen. ;)

De communicatie naar de klant toe van Comcom.nl is ver ondermaats to say the least.
Wat die wettelijke rente betreft zou je daar wel recht op hebben, maar op welk punt had je dat moeten aangeven? Pas na de uitspraak? Of al direct? Waarbij ik me afvraag of de geschillencommissie daar wel over kan/mag oordelen.
Kennelijk wel, en ik had daar inderdaad gewoon recht op. Dit heb ik direct aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
pacificocean schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:52:
Het antwoord lees ik toch niet in die post.
Oh okay en dus mag je zo'n vraag gaan zitten pushen binnen vier uur? Er was gewoon niet gelezen dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 20-05-2012 09:49 ]

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 2 Laatste