Toon posts:

Scoring van ongemodde reacties

Pagina: 1
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:54:
Nog een toevoeging of misschien een kleine zijsprong.

Kunnen we er op een of andere manier niet voor zorgen dat er ook wat meer in de meuk gemod gaat worden? Daar kom je regelmatig posts tegen die niet of nauwelijks gemod zijn. Dit in combinatie met de default 0 score (wat voor veel mensen lager dan het gemiddelde is) maakt het niet echt aantrekkelijk om daar actief te blijven.

De standaard 0 score is voor mensen met een gemiddelde score hoger dan 0 sowieso niet zo handig. Om elke keer eigen posts aan te dragen in TMF vind ik ook niet zo fijn.
Toch maar even een eigen topic over het door Bor de Wollef aangehaalde punt omdat dat punt wellicht ondergesneeuwd is/wordt in het grotere evaluatie-draadje. Ik vraag me namelijk af of het inderdaad zo is dat ongemod=0 meetelt voor je gemiddelde score.

Zoals ik in het andere draadje ook al antwoordde vind ik het inderdaad vreemd als ongemodde (dus niet gescoorde) reacties wél invloed hebben op je gemiddelde reactiescore. Wat mij betreft moet ongemod betekenen dat die post niet wordt meegeteld omdat er nog geen waardering is. Een 0-score is een waardering die wellicht niet de juiste is voor die post en veel ongemodde posts pushen je gemiddelde score dus richting nul. Dit maakt iemands score een "vervuild" datum zonder veel waarde.

Ik vraag me nu dus af hoe totale reactiescore en gemiddelde reactiescore precies tot stand komen. Het lijkt er nu op dat posts in Pricewatch bijvoorbeeld niet meegenomen worden in de totale reactiescore, of ze nou gemod zijn of niet (bekeken door snel handmatig optellen van reactiescore van een willekeurige user met niet gek veel posts en vergelijken met gegeven waardes). Of heb ik een blije telfout gemaakt? :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik merkte zelf in ieder geval dat Gallery-posts ook meetellen voor je gemiddelde. Omdat deze niet gemod kunnen worden gaat je gemiddelde dus effectief naar beneden. Ik had zelf gehoopt dat deze niet meetellen. Zelfde zou wmb moeten gelden voor ongemodde reacties.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:17

Herman

FP ProMod
Volgens mij is dit al bij onze Lieve Devvers gemeld. :)

Berekening van gemiddelde reactiescore

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee