Toon posts:

Weer advies gevraagd over een gamelaptop... ;)

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-01-2022
Beste Tweakers,

Misschien dat iemand mij kan helpen. Zoals velen is elke wens net weer wat anders. Dus vandaar mij vraag.
Ik ben opzoek naar een gamelaptop (voor zo ver je op een laptop kan gamen)

Nu wil ik ongeveer €1000,- uitgeven maar als het niet nodig is omdat het te weinig verschil maakt, dan vind ik het overdreven en ga ik goed koper zitten.
Zelf heb ik 3 MSI's gezien (overige merken geen bezwaar..):

GT663R-434NL € 1199

GT663-436NL € 886,80

GX660R-488NL € 999

Allemaal met een beetje verschil. De R staat volgens mij voor raid. Is voor mij niet echt nodig. Dus dat zou geld kosten wat niet nodig is. Of wat vinden jullie?

Echter nu is er ook weinig verschil tussen de MSI GT663R en de GX660R.
De GX heeft bluetooth en een HD5870... Maar is wel bijna €200,- goedkoper...
Vergelijk de 663R-met de 663 dan spaart het nog meer geld uit... Dus im going nuts...

Wat nu te doen. Die videokaarten kom je wel vaker tegen in gamelaptops. Maken die zoveel verschil en zijn deze "goed" genoeg?

Overige concrete vragen:

1 Beschikken deze MSI's over de nieuwste sandy bridge procs?
2 Is er veel verschil tussen en GTX 460m en de HD5870?
3 Is er veel verschil tussen een i5m of een i7m?

Daarnaast twijfel ik ook nog tussen een Dell, Asus of MSI.

Dus het is lastig voor mij. Kan iemand mij hierin een adviesje geven?

grz
Timmyt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

ten eerste, ik heb nog nooit een sandyford processor gezien. Ten tweede, zoals te zien in benchmarks (GOOGLE), is de HD5870 in elke game beter. Ten derde, hangt er vanaf welke i5m en welke i7m.

Punt 1 kon je opzoeken in de systemspecs van beide laptops.
Punt 2 kon je googlen
Punt 3 kon je googlen.

Verder, hoe kom je er in godesnaam bij dat de R voor Raid staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Ik denk dat je beter een autoaccu, ps3 of xbox en een 12v-230v omvormer kan kopen, dan heb je iets waar je mee uit te voeten kan.

Gamelaptops hebben naar mijn idee geen recht van bestaan, behalve als je geen tafels in huis hebt en altijd onderweg bent maar wel moet gamen om dat je leven er van af hangt.

Misschien is het beter als je je situatie uitlegt :)

Wat beatboxx zegt klopt ook, je informatie klopt niet helemaal, en de meeste dingen kan je met google of t.net search prima vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 17:23
johnkeates schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:46:

Gamelaptops hebben naar mijn idee geen recht van bestaan, behalve als je geen tafels in huis hebt en altijd onderweg bent maar wel moet gamen om dat je leven er van af hangt.
Er zijn zat kinderen waarvan hun ouders uit elkaar zijn. Als je dan elke week / weekend ergens anders bent is een laptop natuurlijk een stuk makkelijker mee te nemen. Je uitspraak slaat dus nergens op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10

Sick Nick

Drop the top!

Het gaat ook op voor mensen die veel reizen voor hun werk, ik heb dat ding puur om in hotels m'n eigen entertainment te hebben ipv afhankelijk te zijn van wat er daar aanwezig is (vaak bizar weinig). Plus thuis werkt ie ook prima voor m'n shooters, iets waar ik op een console absoluut niet aan kan wennen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmyT
Lol. Klopt ik heb de tekst aangepast. Ik heb echt wel op google gezeten. Maar ik wilde gewoon de mening weten van sommige tweakers hier. Maar blijkbaar kunnen ze tweakers wel opheffen want alles is op internet te vinden... En nogmaals misschien is er voor die prijs wel heel iets anders te vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

TimmyT schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:56:
Ik heb echt wel op google gezeten.
Geloof je jezelf?
Maar ik wilde gewoon de mening weten van sommige tweakers hier.
Vraag dan onze mening, je vraagt nu alleen dingen die je makkelijk had kunnen opzoeken. Als je onze mening wilt, moet je onze mening vragen, en niet feiten die in de specs van de fabrikant staan
Maar blijkbaar kunnen ze tweakers wel opheffen want alles is op internet te vinden...
Er staat genoeg niet op internet, en juist daarvoor is Tnet bedoeld. Info&ervaring uitwisselen met elkaar, elkaar dingen leren. We zijn echter geen helpdesk die vragen beantwoord zoals "Welke CPU zit er in deze laptop?"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

johnkeates schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:46:

Ik heb ook geen zin in een desktop op de eettafel en ook niet om naar zolder te gaan
we willen ook geen computerhoek in de woonkamer

tadaa. de gamelaptop. daar heb ik hem ook voor gekocht

was er geen bbg voor gamelaptop ?

edit: ja [NBBG Aanschaf] Gamingnotebook februari 2011

[Voor 11% gewijzigd door Fish op 26-06-2011 21:04]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

Lol. Klopt ik heb de tekst aangepast. Ik heb echt wel op google gezeten. Maar ik wilde gewoon de mening weten van sommige tweakers hier. Maar blijkbaar kunnen ze tweakers wel opheffen want alles is op internet te vinden... En nogmaals misschien is er voor die prijs wel heel iets anders te vinden...
Deze gaat boven je budget maar is wel een absoluut powerhouse. Zowel de CPU als de GPU pricewatch: MSI GT683R-231NL :). Verder komt deze 15 inch notebook met een 1080p scherm :). Blurayspeler en USB3.0 ontbreken ook niet.

Notebookcheck.net is een goede bron voor je informatie over de CPU, de GPU voor in notebooks en reviews van notebooks :).

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 26-06-2011 21:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmyT
Beatboxx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:00:
[...]

Geloof je jezelf?

[...]

Vraag dan onze mening, je vraagt nu alleen dingen die je makkelijk had kunnen opzoeken. Als je onze mening wilt, moet je onze mening vragen, en niet feiten die in de specs van de fabrikant staan

[...]

Er staat genoeg niet op internet, en juist daarvoor is Tnet bedoeld. Info&ervaring uitwisselen met elkaar, elkaar dingen leren. We zijn echter geen helpdesk die vragen beantwoord zoals "Welke CPU zit er in deze laptop?"
Zeg azijnzeikerd, als je nu gewoon mijn vragen had beantwoord dan was deze discussie niet eens nodig geweest, ik vraag het netjes? En ik heb echt op internet gezocht maar ik kan het niet helemaal kan volgen. Vandaar. Daarnaast vraag ik of er nog alternative laptops zijn voor die prijs. Dat is toch niet zo'n gekke vraag...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmyT
Anoniem: 16328 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:02:
[...]

Deze gaat boven je budget maar is wel een absoluut powerhouse. Zowel de CPU als de GPU pricewatch: MSI GT683R-231NL :). Verder komt deze 15 inch notebook met een 1080p scherm :). Blurayspeler en USB3.0 ontbreken ook niet.

Notebookcheck.net is een goede bron voor je informatie over de CPU, de GPU voor in notebooks en reviews van notebooks :).
Thx hier heb ik tenmiste wat aan! Maar kom je dan niet in de buurt van de alienware?

[Voor 4% gewijzigd door TimmyT op 26-06-2011 21:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10

Sick Nick

Drop the top!

Voor dat geld heb je ook de BTO 17CL37 die ik heb, de AMD 6970M veegt de vloer aan met een GTX560M. Die AMD is samen met de GTX485M de snelste single-chip oplossing die er te koop is. Wil je nog extremer dan ga je naar SLI/Crossfire uitvoeringen maar is het meteen nog veel duurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

TimmyT schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:06:
[...]

Zeg azijnzeikerd, als je nu gewoon mijn vragen had beantwoord dan was deze discussie niet eens nodig geweest, ik vraag het netjes? En ik heb echt op internet gezocht maar ik kan het niet helemaal kan volgen. Vandaar. Daarnaast vraag ik of er nog alternative laptops zijn voor die prijs. Dat is toch niet zo'n gekke vraag...
offtopic:
Lees DM. Ik ga dit niet uitvechten in dit topic.

EDIT: Je hebt DM uitgeschakeld....

"Ik vraag het netjes." Zou ik dat mogen vergelijken met het vragen aan een willekeurige voorbijganger: "Kunt u even op mijn kamer m'n telefoon zoeken, ik heb geen zin om zelf te zoeken."

Ik vind het prima als je hebt gegoogled en je komt er niet uit. Enige wat jij echter moet doen is het serienummer in de pricewatch typen en twee keer te klikken. Meer niet. En antwoord op je vraag, ze hebben alledrie geen Sandy Bridge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Sick Nick schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:07:
Voor dat geld heb je ook de BTO 17CL37 die ik heb, de AMD 6970M veegt de vloer aan met een GTX560M. Die AMD is samen met de GTX485M de snelste single-chip oplossing die er te koop is. Wil je nog extremer dan ga je naar SLI/Crossfire uitvoeringen maar is het meteen nog veel duurder.
Dat is een goede toevoeging, ze staan niet in de PW dus ik had er niet meteen aan gedacht :). Kosten van een besturingssyteem komen er nog wel bij. http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=515

Bij Alternate kun je ze nog wat goedkoper aanschaffen, ze zijn dan wel al geassembleerd en je hebt dus geen vrijheid voor veranderingen. http://www.alternate.nl/h...nt=6&selector=135&bfbox=1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
"weer" aankoopadvies?

In dat geval hoef ik je vast niet uit te leggen dat losse aankoopadviestopics niet meer zijn toegestaan. Lees hiervoor de Geen budget systeem maar ook geen high-end systeem opnieuw door ;) En ga vervolgens verder in [NBBG Aanschaf] Gamingnotebook februari 2011.
Overige concrete vragen:

1 Beschikken deze MSI's over de nieuwste sandy bridge procs?
2 Is er veel verschil tussen en GTX 460m en de HD5870?
3 Is er veel verschil tussen een i5m of een i7m?
Dit is nu een typisch voorbeeld van vragen die we hier niet willen zien. Dit is een serieus forum, als je een vraag stelt waarvan je het vermoedden hebt dat google hem letterlijk kan oplossen... probeer dat dan eerst. Wij zitten hier voor onze lol, niet omdat we ervoor worden betaald. Niemand hier wil vragen beantwoorden die al 10x eerder zijn gesteld.
TimmyT schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:06:
[...]

Als je niet normaal kunt reageren of je ziet iemand anders die dat niet doet. Gebruik van de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif knop om mij daarvan op de hoogte te stellen. Op deze manier breng je alleen maar je topic om zeep.
Anoniem: 16328 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:02:
[...]

Trouwens, voor een tientje meer heb je de M17x met HD6970m of clevo equivalent. Zoveel uitgeven voor een HD5870m is niet slim.

Ik ga dit topic sluiten. Je bent vrij om je vraag te stellen in het BBG topic, maar houd er rekening mee dat te simpele googlevragen wellicht niet worden beantwoord. Als jij geen moeite doet gaan wij dat ook niet doen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

@Darkstone
Die ik voorstelde heeft als GPU de GTX560M. Die Dell heeft nog geen 1080p scherm, het is een 17inch en ook de gpu is niet beter maar of die slechter is kan ik ook niet zeggen.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 26-06-2011 22:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jawel. € 1,552 met de bovengenoemde specs en i7-2720QM.

Dan moet ik hem wel sluiten natuurlijk :F

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-06-2011 23:00]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee