Toon posts:

NAS Server samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 294358

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om zelf een NAS-server samen te stellen en heb de volgende configuratie op dit moment:

Klik hier

Kan ik met deze configuratie probleemloos 1080p met hoge bitrate streamen naar mijn Playon!HD?
Of raden jullie me aan om toch een "kant en klare" nas te kopen zoals bijv. een Netgear/Qnap/etc.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 15758

Durf ik niet te zeggen, maar als je geen add-on controller hoeft te gebruiken zou ik zeker voor een Zacate setup gaan ipv Atom. Het grote voordeel naast alle extra features en lager energieverbruik is dan ook dat AMD een goede GPU heeft die hardware-assisted kan transcoden; mits de software die je gaat gebruiken hier ook gebruik van kan maken.

Je geeft verder geen enkele informatie wat voor software je op gaat draaien. Dit soort 'tussendoor' vraagjes kun je denk ik ook prima in dit topic kwijt: Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 19:17
Je moet in ieder geval geen dual channel kit geheugen er in doen maar 1 enkele.
Is net weer wat energie zuiniger.

Ik weet niet hoe de Playon!HD de media afspeelt.
Als die gewoon van netwerk share bestanden ophaalt stelt het helemaal niets voor.
Laat een mkv bestand hoogstens 20Mbps zijn, dat is nog maar 2% netwerk gebruik (uitgaande van gigabit lan).

En graag gebruik maken van die tweakers.net wenslijst.
Is namelijk 10x duidelijker.
Dan krijg je dus dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT5NM10T-I€ 72,56€ 72,56
1Lian Li PC-Q08B€ 82,90€ 82,90
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 15,64€ 15,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 205,60

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 15758 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:19:
Durf ik niet te zeggen, maar als je geen add-on controller hoeft te gebruiken zou ik zeker voor een Zacate setup gaan ipv Atom. Het grote voordeel naast alle extra features en lager energieverbruik is dan ook dat AMD een goede GPU heeft die hardware-assisted kan transcoden; mits de software die je gaat gebruiken hier ook gebruik van kan maken.

Je geeft verder geen enkele informatie wat voor software je op gaat draaien. Dit soort 'tussendoor' vraagjes kun je denk ik ook prima in dit topic kwijt: Het grote DIY RAID NAS topic deel 3
Ik zit te kijken naar Amahi om erop te installeren. Lijkt me erg interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
brambo123 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:22:
Je moet in ieder geval geen dual channel kit geheugen er in doen maar 1 enkele.
Is net weer wat energie zuiniger.

Ik weet niet hoe de Playon!HD de media afspeelt.
Als die gewoon van netwerk share bestanden ophaalt stelt het helemaal niets voor.
Laat een mkv bestand hoogstens 20Mbps zijn, dat is nog maar 2% netwerk gebruik (uitgaande van gigabit lan).
Ik heb 100 mbit lan. Volgens mij speelt de Playon!HD het inderdaad gewoon vanaf de netwerkshare.
Amahi biedt de mogelijkheid tot DNLA, dat wil ik ook gaan gebruiken.

Ik wil alleen zeker weten dat ik een systeem koop dat alles afspeelt (1080p) zonder te schokken, en dat blijkt vrij lastig. De een zegt dat het niet kan, de ander zegt dat het makkelijk kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
't Is gewoon een kwestie van kijken welke snelheden je daarvoor nodig hebt:
BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s..
Een in de regel veel kleinere mkv dus nog veel minder. Kan dus makkelijk over 10/100, en aangezien bijna elke hedendaags NAS oplossing zo'n verbinding wel voltrekt zal dat geen probleem opleveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@Nielson, mijn Full HD haalt makkelijk 12Mbyte/s. Als mogelijk moet je dus 1Gbit/s kabels leggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
@Beatboxx, wat bedoel je precies met jouw Full HD?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Waarom stel je deze vraag die geen apart topic waard is zo sumier niet gewoon hierzo:

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee