Toon posts:

Nieuwe laptop als cadeau en voor volgende studie

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

• ruudws
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Hallo mensen,

Dit jaar ben ik geslaagd voor mijn eindexamen HAVO en word bijna 18 jaar. Nu krijg ik als verjaardags cadeau en examen cadeau samen een laptop,

Het budget dat ik van mijn ouders heb gekregen is tussen de 500 en 700 euro. Stel het word 710 dan betaal ik 10 zelf, het zelf te betalen bedrag houd ik graag onder de 100.

Ik zal de laptop met name gebruiken voor op school. Ik moet elke dag vanaf zwolle naar groningen reizen met de trein dus hij moet wel tegen een klein stootje kunnen, uiteraard ben ik er wel voorzichtig mee.

Verder vind ik het belangrijk dat ik er goede films op kan kijken en ik wil zo nu en dan ook nog wel een nieuw spelletje op spelen (denk aan cod6, fable 3, etc). Ik vind het belangrijk dat er een hdmi uitgang opzit en minimaal 320 gb harde schijf. Films wil ik ook zonder stotteren in HD kunnen kijken. Ten slotte moet de laptop wel een goede batterijduur hebben. De beeldschermgrootte maakt daarintegen weer niks uit, kleiner is zelfs beter

hoofdzakelijk word hij dus gebruikt voor spelletjes en films

ik heb een beetje rondgekeken en heb op het moment deze laptops op het oog :Packard Bell Easynote Lm85-Jo-180 - Intel Corei5-460m/ 4096 MB / 640 GB of de Acer Aspire 5742G-464G64MN - Intel Core i5-460m / 4096 MB / 640 GB / Zwart of de Hp Pavilion DV6-3185ed - Intel Core i3 / 4096 MB / 500 GB

Graag hoor ik van mensen met iets meer verstand van laptops wat voor mij de beste optie is of eventueel een beter alternatief.

Verder weet ik nu waar ik op moet letten:
De processor is minimiaal 2.0 ghz (over de merken weet ik niet zoveel, hetzelfde geld voor de videokaart)
de videokaart is het liefst 1 gb
de harde schijf heeft een opslag van 300gb +
het ram geheugen is 4gb+

mochten er nog dingen belangrijk zijn voor mij om rekening mee te houden dan hoor ik het ook graag!

Groeten Ruud

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
wat dacht je van deze : http://www.notebooktotaal...ge-game-laptop-p-238.html

15.6 inch FULL HD LED Glare TFT, (resolutie 1920x1080)
- NVIDIA® GeForce® GT540 2Gb GDDR3
- Intel® Core™ i3-2310M 3Mb Cache, 2.10 GHZ ( geen Turbo mode / Duo Core - 4 threads)
- 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
- 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (Slot2)
- 320GB 7200 rpm, 16Mb cache (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
- 1 x USB 3.0 + 2 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voorUSB 2.0 apparatuur)
- HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
- Notebook keyboard incl Numeriek keypad
- 2 jaar carry in garantie
- GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

Over de videokaart: http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html

[Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 18-06-2011 19:50]

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:02
Al gekeken naar Asus N53SV serie

Anoniem: 16328

Dit is een hele dikke laptop voor een bescheiden prijs. Helaas geen USB3.0 maar dat zul je dan op de koop toe moeten nemen: pricewatch: Asus K53SV-SX146V Deze laptop beschikt over de nieuwe Core i5 2410M en een GT540M grafische kaart. ASUS geeft 2 jaar garantie.

Je kunt ook eens kijken naar de Dell XPS 15 met i5 2410M processor. Zie dit topic [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 voor informatie over deze machine en hoe je het systeem het beste kunt configureren. Dell werkt vaak met kortingen en kortingscodes, je moet even weten hoe dat werkt. Als je dat eenmaal weet dan kun je voor een goede prijs een laptop bestellen ;).

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 18-06-2011 20:15]

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wat dacht je. Ik krijg na 8 minuten nog geen antwoord dus laten we maar een topic openen....?

Hoe dan ook, losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor het CSL beleid. Het juiste topic voor deze vraag is [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011. Ik zal je andere fout geplaatste post wel even verplaatsen. ruudws in "[BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem" heeft namelijk betrekking op desktopsystemen ;)

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-06-2011 21:39]

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee