Vanwaar die 'nee'? Dat is toch precies wat de men bedoelt met 'You break, it you buy it'

De rest van je post is een opsomming van redenen waarom het hier niet op gaat, maar dat staat los van het proberen de gedachtegang van die manager te doorgronden; waar deze (sub)discussie allemaal mee begon. Manager heeft schade en probeert deze te verhalen (of misschien in de toekomst te voorkomen door te laten merken dat hij het niet over zijn kant laat gaan).
Maar je kunt je niet indenken dat je manager zich dan gepasseerd voelt?
Of wat als de supervisor het juist van bovenaf te horen heeft gekregen dat dit op deze manier moest, dan is je supervisor slechts een poppetje die een verhaaltje komt vertellen, die dan dient als barrière om je doelen te bereiken...
Dan kom je er dus niet uit met die manager (want die kan er zelf ook niks aan doen) en dan kun je altijd nog hogerop gaan. Ik heb nergens beweerd dat je helemaal nooit hogerop mag, ik vind het alleen vreemd dat mensen hier al meteen hun meerdere passeren.
Bij ons zie ik wel eens mensen een helpdeskvraag sturen naar de 1e lijn support, met dan cc naar chef en chef van chef en weet ik veel wat. Ze denken hiermee extra gewicht in te brengen, of hun problemen bespoedigd opgelost te krijgen. Kijk, dat backfired...
Waarin verschilt dat met het geval van SharkDog2? Die probeert ook extra gewicht in te brengen en zijn probleem bespoedigd opgelost te krijgen, en jij acht die persoon er ook minder om en stuurt lullige mailtjes. Dat is dus precies wat SharkDog2's manager ook voelt en doet.
dan heb je de situatie gewoon niet onder controle
Zijn ondergeschikte vind het nodig om bij een conflict al direct over hem heen te gaan; klinkt inderdaad niet alsof hij het helemaal in de hand heeft. Hij is in ieder geval wel eerlijk.
Welke vuile was? Het is pas vuil als er een luchtje aan zit.
Hangt van je definitie af. In de rechtsgang ben je pas schuldig nadat je veroordeeld bent, maar de oer-instincten zeggen 'waar rook is is vuur'. Gewone discussie over het beleid is geen vuile was, maar als je je eigen meerdere overslaat is dat wel een teken naar het management dat er iets speelt met die manager. Of dat nu terecht is of niet, ik ga uit van de veronderstelling dat die manager probeert zichzelf zo goed mogelijk te profileren bij het management (welke werknemer staat er nu graag in kwaad daglicht bij zijn werkgever?) en dan zijn dat soort berichten ongewenst. Natuurlijk valt dat recht te brijen als er niks aan de hand is, maar ja, onderbuikgevoelens....
Er zijn heel veel dingen waarvan je het niet nodig vindt (of niet wilt) dat een ander het weet, zonder dat er maar meteen een luchtje aan hoeft te zitten. Voorbeeldje: Kentekenregistratie. Het gaat de overheid helemaal niks aan dat ik gisteren om 13:37 over de A213 bij hectometerpaal 12.5r reed. Ging ik iets illegaals doen? Absoluut niet, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan OK is dat ze dat bijhouden.
Nu is er nog kans op een redelijk dialoog alvorens men echt overgaat tot het korten van salarissen.
Die redelijke dialoog is, gezien de toon van die supervisor, al verspeeld toen het mailtje CC de baas ging. Die supervisor is hierdoor verhard in zijn standpunt, als hij er op terugkomt maakt hij gezichtsverlies.
Als het bedrijf meent dat het zo en zo moet, en je bent het daar niet mee eens, dan moet je daar iets over kunnen zeggen?
Klopt
Of dit nu in een gesprek is met je chef en zijn chef of via de e-mail tegen diezelfde personen?
Waarom moet die chef zijn chef daar al meteen bij? Er wordt niet eens de kans gegeven aan die supervisor om het op te lossen.
Aja, het is maar hoe je het opvat. Als supervisor 'gelijk' heeft (ook in de ogen van zijn baas) dan is er toch niks aan de hand? Dan kunnen ze allebei lachen om lastige werknemer "x" en is hij de volgende die eruit vliegt.
Dat is ook een manier waarop ze het allebei aan kunnen pakken, klopt helemaal, maar niet iedereen werkt zo. Als je een autoritaire kl**tzak boven je hebt dan reageert hij toch ander dan wanneer het een joviale bende is daarboven.