Toon posts:

Videokaart of geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:48
Hallo,

Vanochtend wilde ik mijn computer opstarten, maar kreeg geen beeld.. ik dacht wtf.. :')
Ik heb andere monitor geprobeerd, haalde niets uit. PC opengeschroeft en even zo'n internal speaker erin gezet. Ik kreeg tijdens het starten slechts 1 beep, en volgens mijn mobo boekje betekend dat 'system boot succesfully'.

Nu heb ik mijn monitor aangesloten op mijn onboard videokaart en nu geeft hij wel beeld. Echter duurt dit enkele seconden en hoor ik eerst wat getik uit mijn kast komen. Ik was al helemaal bang dat dat mjin hardeschijven zouden zijn.. Echter lijkt het niet van mijn HDD's te komen. 3 achter elkaar, 2 uit een onbekende lokatie, de 3e komt volgens mij van mijn cd-romspeler.

Anyhow, gezien mijn systeem na wat aparte eerste 5 seconden wel doorstart heb ik besloten in de BIOS de optie 'restore fail-safe settings' oid te kiezen.

Nu, na het herstarten kreeg ik eerst lange beeps uit mijn interne speaker. Volgens het mobo-boekje is dat DRAM error. Echter zou mijn systeem niet moeten starten als mijn geheugen gaar is. Denk ik..
Het piepen houdt ook op op het moment dat ik beeld krijg en de PC eindelijk gaat starten.

Conclusie: Ik heb geen idee wat er met mijn systeem aan de hand is en wat ik verder nog zou kunnen proberen. Waarom duurt het 5 seconden voor ik beeld krijg en waarom tikt er 'iets' uit mijn kast? :P Hardeschijven lijken ook te moeten tikken als de PC al draait en als de HDD's in hun laatste dagen zitten. Nu is mijn systeem mooi rustig namelijk. zijn er andere onderdelen die kunnen tikken? :-)

Even wat system specs:
Mobo: Gigabyte GA-M61PM-S2
Videokaart: GForce 8600GS
CPU (voor zover dat relevant is): AMD Athlon 64 X2 Dual Core proc. 4600+

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik gok op een dode videokaart: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Gezien de ouderdom van je computer componenten, kan je voeding ook voor vreemde problemen zorgen. Neem het stukje door ´Stabiliteit van de voeding´. Hierin staat een hoop (leerzame) informatie.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• WernerL
Het bleek inderdaad mijn videokaart te zijn.
Ik heb dat ding eruit gegooid en nu start mijn PC wel normaal op.
Voeding had ik al naar gekeken maar in de BIOS bij health status staat dat alles OK is. Helaas heb ik geen multimeter noch de kennis om met zo'n ding te testen of alles nog goed is. :P

Maargoed, problem solved iig.

• Anoniem: 261479
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Tip: alle losse onderdelen demonteren van je videokaart (koeler e.d.), en 5-8minuten in de oven op 200c.

Even laten afkoelen, terug in elkaar zetten, en dikke kans dat je kaartje weer helemaal als nieuw werkt (ik heb zo al dozijnen kaartjes uit de 8000serie nieuw leven ingeblazen)

• WernerL
Dat magische wondertje kwam ik al tegen in dat topic over defecte 8800 kaarten ja.
Ik ga dat gewoon eens proberen. Hoewel ik het eigenlijk ook niet zo erg zou vinden een nieuwe te kopen. Voor 60 euro heb ik er al 1 welke beter presteert dan dit ding. :') Het is maar een 8600gs.

[Voor 41% gewijzigd door WernerL op 14-06-2011 19:30]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee