Toon posts:

exchange server thuis

Pagina: 1
Acties:

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 14:00
Beste tweakers,

Aangezien mijn vriendin en ik een beetje vergeetachtig zijn kwam ik op het idee om thuis met wat oude hardware een server op te zetten met daarop exchange 2003.
Hier kunnen we samen onze agenda mee bijhouden en voor wat interne emailadressen gebruiken.
Tevens moeten een iphone 3gs en een HTC touch pro2 en touch diamond2 hiermee connecten van buiten af.
Misschien dat er nog backups van onze documenten naartoe gedraaid moeten worden.

De hardware:

Athlon xp 1700 die ik wil underclocken naar 1400 vanwege geluid
1 GB mem
250 gig PATA HD
onboard via rhino II ethernet adapter

Nu de hamvraag:

Ik heb thuis een slimme rom van windows 2000 (prof, server, advanced server en volgens mij enterprise).
Daarnaast heb ik nog een slimme rom van server 2003.

Welke kan ik hier het beste op gaan draaien in combo met exchange 2003.
Ik weet dat als ik 2000 draai ik vanuit exchange 2003 functionaliteit mis maar welke dat zijn en of ik die nodig heb kon ik niet terug vinden.

Het gaat hier dus echt alleen om de agenda en mail functionaliteit, en misschien in de toekomst voor backups.

Graag hoor ik jullie mening hierover.

who put a "stop payment" on my reality check

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:21

Fiber

Beaches are for storming.

Weet je wel zeker dat je hiervoor 24/7 een server wil laten draaien? Ik denk dat hiervoor tegenwoordig genoeg online oplossingen zijn van Google, Microsoft, Dropbox, etc...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:21
Hosted Exchange niet te vergeten... Kost minder dan een tientje per maand.

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 06:50
In dit geval zou ik zeker voor gmail of google apps gaan in combinatie met Google Calendar, tenminste als de iPhone daarmee overweg kan.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:19
Ik zou een hosted exchange account nemen. Backups, laatste versie, onderhoud is allemaal voor je geregeld. Voor 2 mailboxjes moet je geen eigen omgeving willen beheren.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:25

St@m

@ Your Service

Ik zou voor server 2003 gaan icm Exchange 2003, weet alleen niet precies wat je bedoelt met "slimme" ROM

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Anoniem: 379085

St@m schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:22:
Ik zou voor server 2003 gaan icm Exchange 2003, weet alleen niet precies wat je bedoelt met "slimme" ROM
een slimme rom is een cd/dvd geleverd door slim.nl / aps.nl / surfspot.nl :)

Overigens zijn dat licenties waar alleen een educatieve instelling licenties voor heeft

• St@m

St@m

@ Your Service

Owh ok, wist ik niet. Overigens zou ik ook voor hosted exchange gaan ;) maar misschien wil hij zelf wel wat knutselen, dus vandaar dat ik dan zou kiezen voor Server 2003.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 18:02
Ik en mijn vriendin gebruiken nu al een jaar Google calendar voor elkaars afspraken te zien en we hebben alle twee een Android toestel voor dit overal te kunnen bekijken.
Als je veel tijd hebt kan je misschien een beetje experimenteren. Maar google calendar is out of the box klaar voor gebruik juist nog delen met jouw vriendin haar account en klaar...

• DaRk PoIsOn
Mjah, op zich hebben jullie gelijk in google calendar.
Het gaat er idd om dat ik eigenlijk zelf ook wel wat wil knutselen plus dat ik m'n vriendin wat dingen wil aanleren.
Er staat nu eigenlijk een computer niks te doen dus die kan daar prima voor gebruikt worden.

@St@m
zijn er nog bepaalde voordelen boven windows 2000 behalve usb 2.0 ondersteuning en meer ondersteunde hardware?

@babipangang

Die zijn idd via school bemachtigt, kheb een hele stapel van die dingen liggen :-)

excuses voor late reactie, ik zit nog op m'n werk en het is af en toe druk tussendoor

• St@m

St@m

@ Your Service

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:11:
Mjah, op zich hebben jullie gelijk in google calendar.
Het gaat er idd om dat ik eigenlijk zelf ook wel wat wil knutselen plus dat ik m'n vriendin wat dingen wil aanleren.
Er staat nu eigenlijk een computer niks te doen dus die kan daar prima voor gebruikt worden.

@St@m
zijn er nog bepaalde voordelen boven windows 2000 behalve usb 2.0 ondersteuning en meer ondersteunde hardware?
Ja, server 2000 is niet meer ondersteund door MS, er zullen dus geen nieuwe (security)updates meer voor uitkomen wat natuurlijk een potentieel beveiligingsrisico met zich meebrengt. Verder zullen er vast nog wel meer voordelen zijn, maar die weet ik niet zo 1,2,3. Je moet je zelf ook maar afvragen waarom je op antieke software wilt gaan draaien als het ook op oude software kan :)

• DaRk PoIsOn
St@m schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:15:
[...]

Ja, server 2000 is niet meer ondersteund door MS, er zullen dus geen nieuwe (security)updates meer voor uitkomen wat natuurlijk een potentieel beveiligingsrisico met zich meebrengt. Verder zullen er vast nog wel meer voordelen zijn, maar die weet ik niet zo 1,2,3. Je moet je zelf ook maar afvragen waarom je op antieke software wilt gaan draaien als het ook op oude software kan :)
Dat klopt idd.
Dan gaan we gewoon voor 2003.
Ik had gisteravond 2000 geinstalleerd met desknow mail and collaboration.
Het leuke was dat de enige hardeschijf die ik kon vinden een 2GB harde schijf was uit de tijd dat je poep nog met een lange "OE" schreef :P

Het is alsof je windows nt 4 met een terminal server op een 486 DX 33 met 16mb mem opstart :P.
Traag en ratelen als de neten :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 19:18

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:24:
[...]

Dat klopt idd.
Dan gaan we gewoon voor 2003.
Ik had gisteravond 2000 geinstalleerd met desknow mail and collaboration.
Het leuke was dat de enige hardeschijf die ik kon vinden een 2GB harde schijf was uit de tijd dat je poep nog met een lange "OE" schreef :P

Het is alsof je windows nt 4 met een terminal server op een 486 DX 33 met 16mb mem opstart :P.
Traag en ratelen als de neten :P
Ik zou wel eerst een ander kastje scoren.

AMD 1700+ is oud en traag, en veel borden uit die tijd zijn instabiel (condensatoren die bol staan)
Verder is 1Gb wel ERG weinig voor exchange enz.

Ik zou, als je het niet extern wilt doen, iets van een simpele atom scoren of een simpele AMD. Zelfs dat is al voldoende voor exchange met 2 usertjes, en zoveel mogelijk geheugen. Daarnaast een simpele grote disk, een nieuwe 1 of 2Tb kost vrijwel niets, en is een stuk zuiniger dan een ouwe kleine trage schijf. Dan een leuke compacte voeding met GOED rendement (liever nog een picopsu oid)
Nieuwe Zuinige Server (discussie)

De kosten van stroom voor die hele XP1700+antieke disk in een jaar zijn al meer dan de hele waarde van een nieuw setje hardware.

AMD 1700+ = 65W
Atom = 5W

Worst-case zal een amd 1700 servertje dus al rustig zo'n 100W trekken, moederbord, antieke onrendabele voeding, schijven enz. Dat is zo'n 200 eur alleen al aan stroom

Nieuwere krachtigere hardware en minder stroomverbruik.. wat wil je nog meer.

[Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 10-06-2011 22:25]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vergeet ook niet dat mocht je server uitvallen je geen e-mail meer kan ontvangen of versturen, daar zou ik ook wel een backup voor regelen. Zelf knutselen is leuk maar Google Apps bied gewoon een stuk zekerheid en betrouwbaarheid.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 11:53
+1 voor een hosted oplossing.
Mocht je het echt zelf willen gaan oplossen kan je het ook doen met een alternatief voor Exchange server, bijv. Zarafa. Het gebruikt een stuk minder resources en voor maar enkele gebruikers kan je prima overweg met 1GB RAM voor de hele suite. 3 gratis Outlook users, supported, hedendaagse software, alleen draait het op Linux. Supereenvoudig nu het in de Ubuntu partner repo staat ook!

@hier beneden: I know. Pimbox bijv.

[Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 10-06-2011 22:41]

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 16:44
En Zarafa is ook hosted te verkrijgen ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een beetje onzinnig inderdaad om daarvoor een exchange server op te zetten en thuis 24/7 te laten draaien. Met Google (Apps of Gmail) kun je hetzelfde bereiken. Als je het leuk vind moet je het doen natuurlijk, hobby = hobby, maar voor het practisch nut hoef je het niet te doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Tsurany schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:24:
Vergeet ook niet dat mocht je server uitvallen je geen e-mail meer kan ontvangen of versturen, daar zou ik ook wel een backup voor regelen. Zelf knutselen is leuk maar Google Apps bied gewoon een stuk zekerheid en betrouwbaarheid.
Inderdaad, pak een hosted oplossing voor je "produktie" omgeving, en knutsel lekker raak op die ouwe doos.
Niks is fijner dan je partner uitleggen dat de agenda leeg is omdat je even wat wou proberen en het mis ging :P

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DJSmiley schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:19:
[...]
Verder is 1Gb wel ERG weinig voor exchange enz.
BS. Windows 2003 + Exchange 2003 gaat prima werken op zo'n machientje.
En zo'n servertje kost 7 tientjes per jaar aan electriciteit; beslist concurerend met een hosted oplossing.
Zer0 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:09:
[...]
Niks is fijner dan je partner uitleggen dat de agenda leeg is omdat je even wat wou proberen en het mis ging :P
Daar ben je altijd nog zelf bij. Back-upje op z'n tijd..

[Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 11-06-2011 11:43. Reden: foutje]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 01:46:
En zo'n servertje kost 70 tientjes per jaar aan electriciteit; beslist concurerend met een hosted oplossing.
Qua kosten misschien, maar zeker niet qua uptime.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 20:48

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]
En zo'n servertje kost 70 tientjes per jaar aan electriciteit; beslist concurerend met een hosted oplossing.

[...]
Daar ben je altijd nog zelf bij. Back-upje op z'n tijd..
70 tientjes..... Hosted voor 2 gebruikers is echt veel voordeliger dan €700,-- ....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:19
Ik snap het ook nogsteeds niet zo goed. Als je je vriendin wat wil leren dan ga je samen de install verzorgen en zorg je dat het eenmaal draait. Daarna gooi je de boel plat en ga je ergens genieten van je hosted oplossing (insert favoriete mailserver) en heb je betrouwbaarheid, bacups, laatste versie die goed werkte met mobieltjes en gewoon het feit dat het werkt.

Mocht je wat willen frutten of hobbyen om "te leren" op je testbakje. Dan kan je alles hobbyen wat je wil, maar als het plat gaat no problemo. Sowieso, nu nog exchange 2003 leren?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gertvdijk schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:34:
+1 voor een hosted oplossing.
Mocht je het echt zelf willen gaan oplossen kan je het ook doen met een alternatief voor Exchange server, bijv. Zarafa. Het gebruikt een stuk minder resources en voor maar enkele gebruikers kan je prima overweg met 1GB RAM voor de hele suite. 3 gratis Outlook users, supported, hedendaagse software, alleen draait het op Linux. Supereenvoudig nu het in de Ubuntu partner repo staat ook!

@hier beneden: I know. Pimbox bijv.
LITE 500Mb
STANDARD 2Gb
BUSINESS 10Gb

Mega-/Gigabit? Klopt dat wel? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Coach4All schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 07:35:
[...]
70 tientjes..... Hosted voor 2 gebruikers is echt veel voordeliger dan €700,-- ....
Ik zei dus
En zo'n servertje kost 7 tientjes per jaar
Een hosted oplossing kost minimaal zo'n 4,= €uro per maand, per gebruiker. En dan heb je alleen maar OWA. Als je volledig MAPI toegang wilt en je smartPhones wilt synchroniseren en geen limieten vwb data opslag, ga je al gauw naar 15,= €uro per maand. Op jaarbasis 2 x 15 x 12 = 360 €uro

[Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 11-06-2011 11:43. Reden: foutje]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:30:
[...]

Ik zei dus
[...]

Een hosted oplossing kost minimaal zo'n 4,= €uro per maand, per gebruiker. En dan heb je alleen maar OWA. Als je volledig MAPI toegang wilt en je smartPhones wilt synchroniseren en geen limieten vwb data opslag, ga je al gauw naar 15,= €uro per maand. Op jaarbasis 2 x 15 x 12 = 360 €uro
Leuk dat je het herhaalt, maar 70 tientjes per jaar is 700 euro. Je bedoelt 7 tientjes.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• raymonvdm
  • Laatst online: 17-05 20:55
Ik doe het ook gewoon zelf omdat het kan. Ik heb gebruik op dit moment "Horde Groupware" omdat ik "Zarafa" veel te zwaar / moeilijk vind. Ik heb een eigen colo machine voor mail en daar draait gewoon horde ook op.

Mocht ik dit thuis willen draaien dan zou ik gaan voor een ion / i3-2100 machine die lekker zuinig is en gelijk als NAS kan spelen. Koop in iedergeval een kwh meter zodat je weet wat de pijn is bij de energie boer na een jaar. De ene hardware configuratie trekt je leeg terwijl de andere zeer acceptable is (Ik had altijd een bakje van 40watt, en nu een van 100w maar daar zitten dan ook 8 schijven in)

Een oude laptop is overigens ook zeer geschikt als server die zijn namelijk lekker zuinig :+

Daarnaast is zelf doen ook nog een vorm van ontwikkeling :*)

[Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 11-06-2011 11:41]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Marzman schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:33:
[...]
Leuk dat je het herhaalt, maar 70 tientjes per jaar is 700 euro. Je bedoelt 7 tientjes.
Je hebt helemaal gelijk. Corrected

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kan ook kijken naar alternatieven voor exchange inderdaad, als je geen hosted-oplossing wil. Horde 4 webmail zal binnenkort stabiel worden verklaard, het genoemde Zarafa met Z-Push, Group-Office is mogelijk voor een lager bedrag beschikbaar, OBM 2.4 zal op afzienbare termijn verschijnen...

• gertvdijk
Onwaar. Pimbox, een voorbeeld, biedt gewoon Outlook met offline en ActiveSync met €4/mnd.

• DaRk PoIsOn
Ik begrijp idd dat ik ook gewoon naar andere oplossingen kan kijken maar zoals ik al zei: het beestje staat thuis niks te doen, plus dat mijn vriendin best wat van computers wil leren.
Windows installen en dingen configgen kan ze, probleemoplossing bij vrienden is ze ook goed in.
Ze vind het heel erg leuk om alles tot op het bot uit te zoeken en het dan op de computer te repliceren dus dit lijkt me wel een leuk projectje voor haar.

Het is trouwens ondertussen windows 2003 geworden.
Maandag even alles configureren en dan laat ik weten hoe alles draait

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

[...]

Ik zei dus
[...]

Gmail.... 0 euro per maand, active-sync toegang mogelijk, gedeelde agenda's mogelijk, samen aan documenten werken mogelijk.....

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• gertvdijk
Zer0 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:26:
Gmail.... 0 euro per maand, active-sync toegang mogelijk [...]
Moet je dan niet Google Apps hebben/betalen? Zie de Google page over ActiveSync.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het werkt sowieso voor Gmail maar voor Google Apps werkt het ook met de gratis versie. Alleen bij Google Apps moet je het apart nog inschakelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gertvdijk schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:46:
[...]

Onwaar. Pimbox, een voorbeeld, biedt gewoon Outlook met offline en ActiveSync met €4/mnd.
Misschien wat offtopic, maar er is niet echt veel te vinden over Pimbox. Ik doel dan op ervaringen (die ik nog helemaal niet heb kunnen vinden), zelfs op GoT is Pimbox sinds gisteren nog nooit genoemd :?

[Voor 5% gewijzigd door Raven op 11-06-2011 19:18]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Pimbox is ook slechts één van de vele resellers (die niet eens aan de basisvoorwaarden voldoet: KvK en adresvermelding op de website ontbreken voor zover ik kan ontdekken). Maar zo te zien zijn ze geliëerd aan Campai, een Zarafa Gold partner.

Een mooi, nog niet genoemd alternatief is trouwens Zimbra. Ook daar zijn veel hosted oplossingen voor te vinden, bijvoorbeeld bij Cyso.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Had ik al gezien, maar wel raar dat KvK en adres ontbreken.

Deze ook net tegengekomen: http://www.ictlogic.nl/hosted-zarafa.html
En weer in Mbit, of ze maken dezelfde fout of de opslagruimte is nogal weinig, maar dat kan aan mij liggen.

Maar het blijft lastig om ervaringen over dat soort diensten te vinden, of ik zoek niet goed.

[Voor 17% gewijzigd door Raven op 11-06-2011 20:03]

Oscar Wilde

• begintmeta
  • Niet online
Er zijn natuurlijk sowieso een hoop aternatieven, een heel aantal van de in dit topic verzamelde programma's ondersteund ActiveSync, en al deze programma's en meer zijn hosted beschikbaar. Misschien wel aardig om hosted ervaringen ook te verzamelen?

[Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 11-06-2011 20:13]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat topic was ik ook al tegengekomen. Het gaat mij meer om de ervaringen van de aanbieders, zoals de al genoemde Pimbox dus. Hoe al die verschillende programma's bevallen kan ik zelf wel achter komen door ze te proberen thuis in een virtuele pc zoals ik met Zarafa al eens heb geprobeerd. (Die heeft een goede indruk achtergelaten :) )

Oscar Wilde

• begintmeta
  • Niet online
Mijn edit was net te laat zie ik.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 09:11
Waarom begin je niet eens te testen met kerio mailserver, tegenwoordig kerio connect. Een trial is er al voor 30 dagen en je kunthet draaien op een simpele machine. Het heeft echt alle mogelijkheden die je wilt, en het is erg leerzaam en eenvoudig. Agenda's delen, imap, connectors, entourage ondersteuning, doethet op alle nieuwe telefoons die het exchange profiel ondersteunen..

Ok, het is maar voor30 dagen maar je kunt er een hoop van leren..

Edit, gewoon onder windows server trouwens, al hoort een linux installatie uiteraard ook tot de mogelijkheden..

[Voor 11% gewijzigd door Staatslot op 11-06-2011 20:20]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]
En zo'n servertje kost 7 tientjes per jaar aan electriciteit; beslist concurerend met een hosted oplossing.
Voor 70 euro krijg je vandaag de dag zo'n 333kWh.
Dat is 27,7kWh per maand, 0,9kWh per dag. Dan mag je server dus gemiddeld maar 37,5W verstoken. Ik denk niet dat dat gaat lukken met een AthlonXP 1700.

Ondanks dat zou ik ook een eigen server draaien; flexibeler en je kan er nog meer mee doen dan alleen mail. Draai zelf een i7 als server :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 18:30
Kijk eens naar een VPS. Genoeg bedrijven die het kant-en-klaar voor je opleveren, je hoeft alleen nog maar in het Control Panel je site in te stellen. Zelfs daar kun je al hulp bij krijgen.

Dan kun je er zelfs nog meer mee dan alleen maar mail. Maar de bedragen zijn wel iets groter, richting de >20 euro per maand. Maarja, dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aZuL2001
  • Laatst online: 19-04 16:44
8088 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:42:
Pimbox is ook slechts één van de vele resellers <knip>
Maar zo te zien zijn ze geliëerd aan Campai, een Zarafa Gold partner.
Pimbox is inderdaad van Campai.
Zijn ze niet al te lang geleden mee op de markt gekomen, om het hosted zarafa wat meer exposure te geven.
Als dienst bestaat het al wat langer, als "merk" niet.

De hosted zarafa variant bestaat al een paar jaar en werd samen met Zarafa zelf doorontwikkeld zodat het ook op deze manier inzetbaar is. Campai heeft daarin dus al wat ervaring.

Ik ga er zelf binnenkort maar eens uitgebreid mee spelen. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 614
  • Niet online
Ik heb makkelijk praten met een Technet Plus abonnement van de zaak, maar Exchange thuis is heerlijk.
Exchange is ook DE default mail server voor synchen met mobiele apparaten.

M'n Exchange (2010) server draait virtueel. Zo kan je de machine die 24x7 aanstaat, ook voor andere doeleinden gebruiken. Zoals 24x7 download machine en hosten van andere functionaliteiten zoals WHS (Windows Home server), webservers en sharepoint.

Mits je voldoende geheugen hebt kan je op een low end physieke machine heel wat functionaliteit draaien. En dat kost tegenwoordig ook niet veel.
Ik gebruik zelf een 45W Quad Core Athlon II met goedkoop 8GB DDR2 geheugen. Met Hyper-V2 en CPU parking en uiteraard veelal harde schijven die idle draaien, is het stroomverbruik netjes laag.
De meeste stroom bleek eerder door de hard disks te komen dan dan door de CPU.
Dus wil je stroombesparen, neem 1 of 2(=backup) grote hard disks.

De enige vraag is: wil je hier wat tijd en moeite in steken.
.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 614 op 12-06-2011 14:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:27

donny007

Try the Nether!

Tip: Knutsel je speelmailomgeving in elkaar in VMware of Virtualbox, stel je smartphone in, kijk hoe het bevalt voor een paar dagen, gooi het weg, kies vervolgens het hosted pakket dat bij je past.

Het goed opzetten van een Exchangeomgeving is een gedoe, denk aan back-ups, licenties, stroomkosten etc. dat wil je niet als thuisgebruiker.

/dev/null

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:22:
[...]

LITE 500Mb
STANDARD 2Gb
BUSINESS 10Gb

Mega-/Gigabit? Klopt dat wel? :P
Mailtje naar Campai gestuurd (nog geen 20min later antwoord :) ), bleek inderdaad een fout. Is al bijgewerkt naar MB/GB. Ze gaan binnenkort ook vermelden dat de dienst van Campai is, had in de mail gezet dat er geen contactpagina op Pimbox.nl was te vinden.

[Voor 6% gewijzigd door Raven op 12-06-2011 15:53]

Oscar Wilde

• DaRk PoIsOn
Staatslot schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:18:
Waarom begin je niet eens te testen met kerio mailserver, tegenwoordig kerio connect. Een trial is er al voor 30 dagen en je kunthet draaien op een simpele machine. Het heeft echt alle mogelijkheden die je wilt, en het is erg leerzaam en eenvoudig. Agenda's delen, imap, connectors, entourage ondersteuning, doethet op alle nieuwe telefoons die het exchange profiel ondersteunen..

Ok, het is maar voor30 dagen maar je kunt er een hoop van leren..

Edit, gewoon onder windows server trouwens, al hoort een linux installatie uiteraard ook tot de mogelijkheden..
@ Staatslot: Ik heb vroeger idd kerio en argosoft mail server gedraait.

@ de rest:

Dat die athlon xp een lading stroom gaat trekken weet ik idd, daarom wil ik hem ook nog een stukje underclocken.
Het hoeft geen high perfomance bak te zijn, als ie maar mail ontvangt en verzend en agenda's bijhoudt.

En ik heb hem graag hier in huis staan, gewoon zodat ik er ook 24/7 bij kan mocht er iets misgaan.
Dat ga ik dan wel weer uitzoeken met 1 of ander server status programma ofzo, die me dan een mailtje stuurt zodra de server niet bereikbaar is.

In ieder geval gaat vandaag de schijf erin en gaan we de zooi installen :-)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

DaRk PoIsOn schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:47:
Dat ga ik dan wel weer uitzoeken met 1 of ander server status programma ofzo, die me dan een mailtje stuurt zodra de server niet bereikbaar is.
...die pas aankomt als de server weer online is? :P

• DaRk PoIsOn
8088 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:57:
[...]

...die pas aankomt als de server weer online is? :P
Daar heb je dus wel externe oplossingen voor ;)

• DaRk PoIsOn
Het is trouwens Kerio Connect geworden.
In combo met de outlook plugin voor mail en sunbird voor de agenda.

Het stomme is dat de iphone 3GS meteen de verbinding met exchange instellingen pakt terwijl ik nu nogsteeds ruzie loop te maken met m'n touch pro2 en touch diamond2 met active sync :S

Ik heb gelezen dat ik bij active sync bij domein niet server.domein.nl moet invullen maar https://server.domein.nl/agenda/calendar/calendar.....

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waarom ben je voor Kerio Connect en niet voor een gratis, danwel goedkoper alternatief gegaan?
Volgens de website kost een licentie (zonder AV!) maar liefst 450$ en is dan ook nog beperkt tot 5 users.

• DaRk PoIsOn
sloth schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:04:
Waarom ben je voor Kerio Connect en niet voor een gratis, danwel goedkoper alternatief gegaan?
Volgens de website kost een licentie (zonder AV!) maar liefst 450$ en is dan ook nog beperkt tot 5 users.
Antwoord staat in je dm :-)

• begintmeta
  • Niet online
Waarom daar? Lijkt me op zich wel algemeen interessant. Doen ze (zoals ook een aantal andere leveranciers die ik tijdens mijn zoektocht naar een home-PIM/groupware server heb gemaild) aan individuele contracten?

[Voor 52% gewijzigd door begintmeta op 17-06-2011 14:53]

• DaRk PoIsOn
Nee, ik draai een versie van kerio connect die via een crack geactiveerd is.
Maar dit word hier meestal niet gewaardeerd dus vandaar dat ik niet zei hoe ik er aan gekomen ben.

Ik ga op den duur natuurlijk wel op zoek naar een ander gratis alternatief maar op zich draait dit zo ook wel lekker.
Ik ga zeker ook de raad opvolgen om een itx bakje als server te laten draaien.
Ik heb de 1700+ nu op 1400+ draaien en de cooler van een athlon 800 erop zitten zodat het in ieder geval iets stiller is.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee