Toon posts:

eerste zelfbouw pc

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

Onderwerpen

Anoniem: 410255

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om zelf een pc te gaan bouwen. Ik heb al wat rondgekeken op dit forum en ik heb er volgensmij al heel wat van geleerd. Ik heb nu een lijstje met dingen die ik wil gaan aanschaffen gemaakt:

AMD Phenom II X4 955 (Boxed, OPGA, "Deneb", Black Edition)
ASRock M3A770DE (Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
SAPPHIRE HD5770 (11163-17-20G) (Light-Retail, DVI, HDMI, DisplayPort, CrossFirex)
ADATA 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit

De overige onderdelen heb ik thuis van onze vorige pc.
Ik dacht dat deze onderdelen goed samen gingen, maar misschien heb ik het toch niet goed begrepen of heb ik hier gewoon een rare combinatie gemaakt die zonde van het geld is. Ik hoop dat deze topic niet onder het "welk moederbord moet ik kopen?" topic valt. Ik zou graag jullie mening willen horen aangezien het voor mij om grote bedragen gaat.
Alvast bedankt!

Groeten,

dbanaan

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 20:42

Baggeraar

Wat een gebagger..

Rare combinatie, inderdaad.

Zoek eens wat dingen op over dual channel, en het aantal geheugenslots op het moederbord. En kijk dan nog eens naar de gekozen geheugensticks.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

Baggeraar schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:29:
Rare combinatie, inderdaad.

Zoek eens wat dingen op over dual channel, en het aantal geheugenslots op het moederbord. En kijk dan nog eens naar de gekozen geheugensticks.
en wil je het veilig doen, houdt je dan gewoon aan de BBG. Druk eventueel een reply in het BBG aanschaf topic, als je het nog steeds niet zeker weet. Ik weet wel zeker dat een triple channel geheugenset niet gaat helpen in een dual channel omgeving.

-_-

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 16:49
Idd dat geheugen gaat niet egt werken.
Ik zou deze dan pakken denk ik (ff snel gekeken): Corsair Dominator CMP4GX3M2A1600C9

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Anoniem: 410255 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:21:
Ik hoop dat deze topic niet onder het "welk moederbord moet ik kopen?" topic valt.
Dat misschien niet maar er zijn zoal M2M al zei vergelijkbare topics mbt complete systemen:

*LET OP* - Wat moet ik kopen

[BBG aanschaf] Gamesysteem of [UG Aanschaf] Gamesysteem

En ik mis in je lijstje de voeding, welke heb je precies over uit je oude systeem? Een voeding is namelijk een belangrijke factor in een stabiel systeem. Zie voor advies ook [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

[Voor 27% gewijzigd door Nielson op 10-06-2011 16:43]

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties. De andere topics had ik nog niet gezien. Ze zijn erg nuttig. Achteraf had ik het beter daar kunnen vragen. Geheugen gaat niet werken. Dat zie ik nu ook. Stel dat ik de Corsair Dominator CMP4GX3M2A1600C9 van Littledevil9 neem, past het geheel dan bijelkaar?
Ik had geen idee dat een voeding zo belangrijk was. Dacht dat de 300 watt voeding uit mijn vorige pc wel zou voldoen, dat zou ik later wel zien. Misschien toch verstandig om direct een zwaardere en betere voeding te nemen? De Corsair Builder CX430 bijvoorbeeld?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:00

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Anoniem: 410255 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:30:
Bedankt voor jullie snelle reacties. De andere topics had ik nog niet gezien. Ze zijn erg nuttig. Achteraf had ik het beter daar kunnen vragen. Geheugen gaat niet werken. Dat zie ik nu ook. Stel dat ik de Corsair Dominator CMP4GX3M2A1600C9 van Littledevil9 neem, past het geheel dan bijelkaar?
Ik had geen idee dat een voeding zo belangrijk was. Dacht dat de 300 watt voeding uit mijn vorige pc wel zou voldoen, dat zou ik later wel zien. Misschien toch verstandig om direct een zwaardere en betere voeding te nemen? De Corsair Builder CX430 bijvoorbeeld?
300W zou genoeg moeten zijn, als ze mij 530W aanraden, ik denk echt wel 700W oid...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• New-User
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Littledevil9 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:35:
Idd dat geheugen gaat niet egt werken.
Ik zou deze dan pakken denk ik (ff snel gekeken): Corsair Dominator CMP4GX3M2A1600C9
Met Intel kan het wel, gebruik nu 3x 2gb op me dual channel moederbord, 3 van de 4 sloten bezet en hij draait ze alle3 in single channel... niet het meest ideale want overclocken wil niet lukken door een-of-ander limiet maar of het met AMD ook kan weet ik niet :X Natuurlijk is het beter om te gebruiken wat je moederbord aangeeft maar het is toch een optie haha

Topicstarter
Dus er moet ook een andere voeding komen van 700 watt minimaal als ik het goed begrijp? Deze bijvoorbeeld: Corsair CMPSU-750TXV2 (Retail, 4x PCIe)

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:45
700 watt _O- Voor dit systeempje is een goede 400 watter ook genoeg.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Anoniem: 410255 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:30:
Achteraf had ik het beter daar kunnen vragen.
Nee, je moet het daar vragen :P . Als iedereen maar eigen topics gaat aanmaken die bovendien in het verkeerde subforum staan word het een verschrikkelijke troep.

Ik verwijs je door naar een van de velen BBG topics. Neem voor meer informatie eens het CSL beleid door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee