Momenteel heb ik een VW Polo 1.4 60 pk uit het jaar 2001(maart, dus iets meer als 10 jaar oud). Nu is dit nog steeds mijn eerste auto(ik kocht hem 2 jaar geleden in maart) en zou hem graag zo lang mogelijk kunnen houden(en op de baan houden). Ik rijd er enkel privé mee(auto van het werk voor woon-werk) en doe ongeveer 6000 km/jaar. De auto heeft nu momenteel 85000 km. Hebben jullie tips om hem zo goed mogelijk te onderhouden?
Sowieso krijgt hij nog ieder jaar zijn onderhoudsbeurt(Het ene jaar groot en het ander jaar een klein onderhoud).
Motor lijkt me dat die nog prima 150000 km mee kan.
Vanaf welke leeftijd beginnen zulke auto's te roesten? Hij staat altijd buiten. Ik dacht zo rond 15 jaar dat het toch al wat begint te roesten... Dit is zo een beetje het enigste dat ik mij kan bedenken waar ik problemen mee ga krijgen.
Olie controleer ik ook af en toe.(zo om de 2 maand)
Ik weet dat het wat vroeg is om dit te vragen, maar als ik zou beginnen bekijken op 16-17 jaar dan is het misschien al te laat.
Sowieso krijgt hij nog ieder jaar zijn onderhoudsbeurt(Het ene jaar groot en het ander jaar een klein onderhoud).
Motor lijkt me dat die nog prima 150000 km mee kan.
Vanaf welke leeftijd beginnen zulke auto's te roesten? Hij staat altijd buiten. Ik dacht zo rond 15 jaar dat het toch al wat begint te roesten... Dit is zo een beetje het enigste dat ik mij kan bedenken waar ik problemen mee ga krijgen.
Olie controleer ik ook af en toe.(zo om de 2 maand)
Ik weet dat het wat vroeg is om dit te vragen, maar als ik zou beginnen bekijken op 16-17 jaar dan is het misschien al te laat.