Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uninstallen, opnieuw installeren, je nieuwe nummer linken, klaar

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb Maverick op non-safe, en ICS op safe. Ik vind die benaming overigens erg onduidelijk. Safe system enabled houdt in dat je dan in je 'experimentele' rom zit. En safe system disabled zit je vervolgens weer op je 'stock' rom. Ik kan het niet meer volgen zo :p

Heb inmiddels een zipje gevonden met ics google apps (gewoon gegoodled op 'ics gapps'). Maar google talk force-closed telkens.

Erg leuk om mee te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Kan iemand op basis van de specificaties van de Droid 4 al zeggen of deze in Nederland te gebruiken zal zijn? Hij schijnt morgen gereleased te worden in de States.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Volgens de specs is hij weer Quad-band GSM met UMTS en HSDPA support. Dat zou dan ja moeten betekenen. Maar hoe het dan met unlocken en dergelijke zit, zal je berichten moeten afwachten. Misschien handig een Droid 4 topic aan te maken als hij idd morgen uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er al mee bezig :) Denk vanavond online :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Ik wou een D3 Importeren maar de D4 komt al dus ik wacht nog even, Al enig idee over wat de D4 gaat kosten (samen met het importeren)?

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Afgezien van de 1GB ram heb ik liever een droid 3 dan een droid 4. Droid 3 veel mooier en met batterijklepje etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Droid 4 heeft dat ook, al dat niet afschroefbaar: Motorola Droid 4 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja oke.. vind em ook minder mooi. En wat chille toetsen weggegaald. Either way droid 4 kan me niet zoveel boeien zolang ze maar niet alleen voor de droid 4 android ICS releasen en niet droid 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Same here, qua hardware boeit het me niet zo, zolang ze maar niet alle support voor de D3 droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37

80000

mrox

Na een weekend de hele thread gelezen te hebben, ook maar een 862 besteld.
Bedankt iedereen voor de info, het heeft zeker geholpen om de stap te nemen en de verwachte 600 euro te lappen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

600 Dollar mag ik hopen voor je.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Nou ik was uiteindelijk (met 98euro btw) ook €550 kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Ik heb het naarboven afgerond om te bepalen of ik het er nou echt voor over had, inclusief het unrooten. Kosten die ik meereken, zijn o.a. invoerkosten, maar ook verwachte additionele software aanschaf (exchange client) om productief te worden.
De 5 regelige keyboard met moderne processor deed het hem, want er zijn heus wel telefoons (/tablets) die goedkoper, voorgeinstalleerde software (exchange) en minder tweaktijd nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
exchange client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Software van een tientje is dat voor zo ver ik weet =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
De Droid 3 heeft gewoon Exchange ondersteuning hoor. Of zijn er dingen in exchange die ik niet gebruik dat mist?

Overigens: ICS rom gaat best snel. Blijkbaar gaat het CDMA verbinden al (al dan wel iets onstabiel). Helaas werkt GSM nog niet, maar daar heb ik wel aardig vertrouwen in dat dit snel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja dat was inderdaad de reden dat ik het vroeg. Gebruik zelf ook exchange. Misschien wil hij meer opties etc hebben.

Hashcode zei dat ie laatst 50% opweg was met de global-code, maar dat ie toen perongeluk alles had verwijderd >_>.
Inderdaad hopen dat hij het niet als laatste doet.. Ik hoor veel goeie dingen over ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Laatst ook ICS RC0 even geprobeerd. Ben heel erg benieuwd.
Ik heb drie exchange-accounts op mn D3 staan. Syncen van mail en agenda's gaat perfect.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• 80000

80000

mrox

Oh, ik wist niet dat android gewoon exchange ondersteunde, zal ik eerst proberen voordat ik iets aanschaf.

Telefoon is trouwens binnen en zover werkt alles met een Vodafone zakelijk abbonement, bellen, sms, 3G, etc. Nogmaals mijn dank aan alle informatie/instructies in dit topic.

Uiteraard nog bezig met verder instellen, issues tot nu:
- APN lijst is leeg na een reboot => Ik lees dat een mensen dit structureel hebben opgelost met 'Maverick', zal ik me later wel indiepen
- Mijn bedrade (nokia) headset met mic, doet het niet met de motorola. Als ik will bellen dan komt ie in een loop van ophangen, bellen, ophange, enz. Voordat ik zomaar een headset koop met hetzelfde probleem, hebben meer mensen hier last van? mocht iemand wel een set hebben die gewoon werkt, mag ik merk en type?

• DoubleYouPee
Je hebt dus al de stappen gedaan om vodafona aan de praat te krijgen?
Ik heb geen headset met mic dus kan het je niet vertellen. Mijn normale headset en oordoppen werken overigens perfect

• 80000

80000

mrox

DoubleYouPee1 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:55:
Je hebt dus al de stappen gedaan om vodafona aan de praat te krijgen?
Ik heb geen headset met mic dus kan het je niet vertellen. Mijn normale headset en oordoppen werken overigens perfect
Ja, dus zonder headset, kan ik gewoon bellen zonder problemen. Instellingen op GSM/UMTS. De globalphone in the build.prop omgezet.

• DoubleYouPee
Ik doelde meer op apns-conf enzo voor vodafone?

• 80000

80000

mrox

DoubleYouPee1 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:26:
Ik doelde meer op apns-conf enzo voor vodafone?
Ja aangepast, dus 3G doet het ook voor vodafone, alleen de lijst verdwijnt na een reboot. workaround is vliegtuig mode aan/uit en dat is de lijst zichtbaar en gaat 3G aan.

• DoubleYouPee
Ja dat had ik inderdaad ook. Reboot fixte dit niet bij mij maar alleen vliegtuig modes.
Inderdaad maverick rom proberen. Wacht nog een paar dagen want ik denk dat versie 2.0 bijna uit is :)

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Krijg op mijn XT860 een message dat Android 2.3.6 version 5.2.476.en.ca upgrade beschikbaar is :)
De link naar de release notes in die message werkt alleen niet.
Hier ook wat meer info over de upgrade: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1388415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revlitez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-02-2023
80000 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:02:
[...]

Ja aangepast, dus 3G doet het ook voor vodafone, alleen de lijst verdwijnt na een reboot. workaround is vliegtuig mode aan/uit en dat is de lijst zichtbaar en gaat 3G aan.
Probleem had ik ook, hiervoor gebruik ik een app genaamd Tasker. Bij boot zet de app airplane mode aan / uit en is 3G probleempje voor mij gefixed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
@DoubleYouPee1

Je had op XDA een vraag gepost over, of het mogelijk was de voice search ook in sommige applicaties, zoals Whatsapp te gebruiken, echter heb je daar nog geen reactie op ontvangen. Weet je al of het mogelijk is ? Stapje terug, hoe heb je de voicesearch in t nederlands gekregen? aparte app? Eerst moet ik dat nog voor mekaar krijgen.

Wanneer ik iemand wil bellen, zet het toestel automatisch + 1 voor het nummer, waardoor ik die persoon dus niet kan bellen hoe kan ik dat omzeilen?

Andere vraag.. ik heb het toestel ( xt 862 ) geroot. Ik heb nu nog de standaard besturingssysteem met allerlei bloatware. Ik hoef die speeltuin, met widgets, achtergronden etc niet. Zo kaal mogelijk, to the point. . Welke rom adviseren jullie mij?

Laatste: Ik heb een app nodig die alle inkomende en uitgaande gesprekken AUTOMATISCH opneemt. Ik heb een tweetal apps uitgeprobeerd, alleen die nemen alleen mijn stem op. Ik moet beide kanten hebben.
Graag jullie advies hierover! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

freaknormel schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:10:
Wanneer ik iemand wil bellen, zet het toestel automatisch + 1 voor het nummer, waardoor ik die persoon dus niet kan bellen hoe kan ik dat omzeilen?
Heb je al geprobeerd +31 in te voeren? Dus +316xxxxxxxx ipv 06xxxxxxxx. Ik heb (vanwege regelmatig reizen) al mijn nummers zo opgeslagen. Als ik vanuit NL een nieuw nummer bel, b.v. garage ofzo, doe ik dat niet en heb ik ook geen +1, maar misschien is dit toch de oplossing?

Hmm, ik bedenk me ook net dat ik nooitde standaard dialer gebruik, maar Dialer One (te vinden in de Market). Dat is ook nog een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
freaknormel schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:10:
@DoubleYouPee1

Je had op XDA een vraag gepost over, of het mogelijk was de voice search ook in sommige applicaties, zoals Whatsapp te gebruiken, echter heb je daar nog geen reactie op ontvangen. Weet je al of het mogelijk is ? Stapje terug, hoe heb je de voicesearch in t nederlands gekregen? aparte app? Eerst moet ik dat nog voor mekaar krijgen.
nope :(. Om programmas in NL Te krijgen gebruik je morelocale2. Zet taal op nl
morelocale 2 hier ook. En inderdaad nummers op +31 zetten als et niet werkt. (Deed ik sowieso al)
Andere vraag.. ik heb het toestel ( xt 862 ) geroot. Ik heb nu nog de standaard besturingssysteem met allerlei bloatware. Ik hoef die speeltuin, met widgets, achtergronden etc niet. Zo kaal mogelijk, to the point. . Welke rom adviseren jullie mij?
maverick rom, wacht even op versie 2.0.. komt elk moment.
Anders libertyrom....en over een tijdje ICS/CM9 :*)
Laatste: Ik heb een app nodig die alle inkomende en uitgaande gesprekken AUTOMATISCH opneemt. Ik heb een tweetal apps uitgeprobeerd, alleen die nemen alleen mijn stem op. Ik moet beide kanten hebben.
Graag jullie advies hierover! Bedankt
geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Revlitez schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:08:
[...]

Probleem had ik ook, hiervoor gebruik ik een app genaamd Tasker. Bij boot zet de app airplane mode aan / uit en is 3G probleempje voor mij gefixed :D
He, klinkt goed en zo te zien kan Tasker nog meer automatiseren, ik ga me erin verdiepen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Laatst online: 21-11-2023
dat met + 1 is simpel opgelost door het een ander te wijzigen via -call settings. assisted dialing -

Morelocale2 is geinstalleerd, en nederlands als taal, en land toegevoegd. Maar whatsapp luisterd nog steeds naar engelse woordjes. Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Reboot? Bij mij wordt whatsapp in het nederlands (de tekst en zo). Maar heb toch liever engelse tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

En CM9 is ook net uit voor GSM users. Ik draai nu Maverick 1.1 beta, maar met Kerst ga ik naar CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ga straks maverick 2.0 als non-safe gebruiken zodat ik cm9 op safe kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
timovd schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:21:
En CM9 is ook net uit voor GSM users. Ik draai nu Maverick 1.1 beta, maar met Kerst ga ik naar CM9.
Ik heb hem al even getest, maar zonder succes (het GSM gedeelte dan). Standaard helemaal geen netwerk. Vervolgens met het test-menu *#*#4636#*#* handmatig op GSM-only gezet. Toen ging hij wel verbinden, maar met het T-Mobile netwerk ipv Vodafone. Werkt dus nog niet helemaal lekker. Bovendien nergens mijn PIN hoeven invullen.

Maar als ik zie hoe snel het nu gaat, heb ik er vertrouwen in dat wij ICS hebben draaien voordat hij uit is voor de Droid 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Heb je een aanpassing gedaan in de build.prop? Default_network moet je wijzigen van 4 naar 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Oh, heb ik dat gemist in de release notes? Of is dat iets wat je van hashcode zelf hebt gehoord? Ik ga het ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

https://twitter.com/#!/Hashcode0f/status/148551119692513281
GSM Users: Edit ro.telephony.default_network=4 to be ro.telephony.default_network=7 in the build.prop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Van wat ik bij de xt860 heb gezien is 7 global en 4 umts/wcdma. vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Oke, dat lijkt inderdaad te helpen. Had na het instellen van het default wel weer even een wipe van data/cache moeten doen. Anders deed het alsnog niks.
Nu lijkt hij wel verbonden te zijn met Vodafone (nog niet gebeld of iets dergelijks om het echt te testen). 3G data werkt nog niet, maar misschien dat ik wel weer met die authenticatie van Vodafone in de knoei zit.

EDIT:
Jup, deze had ook weer een pppd-ril.options bestand. Moest dus weer ff de user NotUsed@nobody.com password NotUsed aanpassen. Nu heb ik ook 3G data werkend in ICS. w00t.

[ Voor 19% gewijzigd door Magnetic_Man op 19-12-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Euh, nu ik dus al 5 dagen mijn eerste android telefoon heb, beschouw ik mezelf nog wel als een newbie. Voordat ik zo'n custom rom, zoals Maverick erop gooi, heb ik nog wel wat vragen en of iemand zo vriendelijk kan zijn om deze te beantwoorden, aangezien ik al aardig wat applicaties heb aangeschaft:

Uit de installatie instructies, lees ik om via safestrap een backup voor non-safe van je stock rom te maken en vervolgens in safe mode, de zip te installeren. USerdata wordt dan gesplitst.

* Ik neem aan dat ik alle applicaties die ik geinstalleerd heb, min of meer opnieuw moet installeren?
* Hoe zit dat met aangeschafte/betaalde applicaties, moet ik die dan opnieuw aanschaffen of weet de market via de gmail account dat ik al betaald heb en kan ik ze weer installeren?
* Hoe zit dat als er weer een nieuwe versie van een custom rom uitkomt en deze flash ik, moet ik dan weer alles opnieuw installeren? is het mogelijk om dit te automatiseren via scripts?

En wat is de toegevoegde waarde van maverick t.o.v. stock? Ik heb weliswaar wat plaatjes gezien op de xda thread en de release notes gelezen, maar het zegt me helemaal niets, b.v.:
"Brand new Maverick Toolbox included now for swapping between some Blur and AOSP options."
"Full init.d support now included."

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik kan helaas niet alles beantwoorden, want ik weet ook niet helemaal hoe Safestrap in elkaar zit. Dit weet ik wel:

* Ja, je zal alles op je tweede rom opnieuw moeten installeren.
* Ja, google weet gewoon wat je hebt gekocht, je kan het dus gratis opnieuw downloaden
* Als je op de huidige rom blijft (dus van Maverick 1 naar 2) hoef je niet te wipen, en staat dus alles er nog op. Als je naar een compleet andere rom gaat (van Maverick naar Liberty) zal je moeten wipen, om te voorkomen dat dingen door elkaar lopen. Dan moet je idd opnieuw gaan installeren. Volgens mij kan je wel via je Google account alles 'herstellen' maar heb dit nooit gebruikt.

Die toolbox geeft je de mogelijkheid om bijv. de Blur email client te vervangen voor de AOSP(standaard) android e-mail client. Evenals alle andere Blur-specifieke applicaties waarschijnlijk.

init.d zijn scriptjes die worden gestart wanneer je telefoon opstart. Daar kunnen de tweakers dus scriptjes in kwijt. Maar daar heb ik ook niet zo veel ervaring mee op android. Gebruik wel init.d op linux, dus zal wel zelfde werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Magnetic_Man schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:21:

* Als je op de huidige rom blijft (dus van Maverick 1 naar 2) hoef je niet te wipen, en staat dus alles er nog op. Als je naar een compleet andere rom gaat (van Maverick naar Liberty) zal je moeten wipen, om te voorkomen dat dingen door elkaar lopen. Dan moet je idd opnieuw gaan installeren. Volgens mij kan je wel via je Google account alles 'herstellen' maar heb dit nooit gebruikt.
De ontwikkelaars zeggen zelf wel dat het aan te raden is om te wipen. Jij al van 1.1>2.0 gegaan zonder te wipen? 1.0>1.1 ging bij mij prima. Al crashed de camera soms en moest niet-gedownloade apps manual updaten

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-12-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Nee, ik heb zelf 2.0 nog niet draaien. Te veel gedoe met die safestrap om je non-safe systeem te updaten :(

Maar ik ging er zelf vanuit dat dit een beetje de regel was. Maar als de devs dat zelf aangeven zullen ze wel enorm veel hebben veranderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Magnetic_Man schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:04:
Nee, ik heb zelf 2.0 nog niet draaien. Te veel gedoe met die safestrap om je non-safe systeem te updaten :(

Maar ik ging er zelf vanuit dat dit een beetje de regel was. Maar als de devs dat zelf aangeven zullen ze wel enorm veel hebben veranderd dus.
Ohja..als maverick eenmaal op je non-safe zit kan je dus niet meer erover heen flashen? Ik snap niet waarom bootstrap dat wel kan en safestrap niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Dat snap ik ook niet. Waarschijnlijk iets met veiligheid. Dat je niet per ongeluk je non-safe flashed, want dat zou juist je 'back-up' moeten zijn. Als je in non-safe een zip probeert te installeren zegt hij leuk dat het alleen in safe kan.

Volgens mij komt het er dan op neer dat ik dan eerst naar non-safe moet gaan, safestrap uninstallen, bootstrap installeren, maverick updaten, bootstrap uninstallen, safestrap weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja wat is dan er voordeel van safestrap? Backup/restore kon al met boostrap en als ik softbrick dan flash ik gewoon SBF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Klopt. Voordeel (voor mij) is dat ik op non-safe een normale, werkende rom kan draaien, en op safe de experimentele ICS rom. Elke keer als er een nieuwe versie van ICS is kan ik die flashen, en testen wat er werkt. Ondertussen blijft mijn 'gewone' rom gewoon werken, en hoef ik die niet telkens te vervangen, wipen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja oke, maar nu kan je je werkende ROM dus niet updaten..wat misschien wel belangrijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@M_M, doet de camera het? Zo nee; werkt een alternatieve camera app wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Nope, de camera werkt nog nergens. Ik begreep inderdaad dat in CM7 de camera het wel deed in alternatieve apps. In CM9 dus nog niet. Als gevolg dat bijv. Google Talk ook force-closed doordat hij een camera verwacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Zo. Maverick 2.0 op non-safe. Nu wachten op de alpha release van ICS en dan die op safe proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Nou, heb het maar even geprobeerd, maverick 2.0 in de safe system,
maar 3G doet het niet. Ondanks dat ik de apn settings in de xml file heb gewijzigd, staat de apn nog steeds op verizon server, ipv van office.vodafone.nl. Op 1 of andere manier cached hij die waarde. heb een wipe cache gedaan, mocht niet baten. Een handmatige apn ingevuld, maar werkt ook niet.
Terug naar stock, alles werkt goed daarin.

Al met al, een zwetend avontuur ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Huh? Je had vodafone toch?
Wat staat er in je apns-conf.xml (wat je er dus bij hebt gezet) en pppd-ril.options ?

In Maverick:
1) goede apns.conf-xml en pppd-ril.options erop zetten
2) in build.prop: ro.mot.phonemode.vzwglobalphone=1 naar =0
3) reboot
4) zet je network mode op GSM/UMTS (of als je dat al gedaan hebt, ga naar APNs > Menu key > reset defaults. Op deze manier herleest ie de nieuwe apns op basis van apns.conf.xml)

Ik snap niet wat je bedoeld met verizon server en office.vodafone.nl trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-12-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

DoubleYouPee1 schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:29:
Huh? Je had vodafone toch?
Wat staat er in je apns-conf.xml (wat je er dus bij hebt gezet) en pppd-ril.options ?

In Maverick:
1) goede apns.conf-xml en pppd-ril.options erop zetten
2) in build.prop: ro.mot.phonemode.vzwglobalphone=1 naar =0
3) reboot
4) zet je network mode op GSM/UMTS (of als je dat al gedaan hebt, ga naar APNs > Menu key > reset defaults. Op deze manier herleest ie de nieuwe apns op basis van apns.conf.xml)

Ik snap niet wat je bedoeld met verizon server en office.vodafone.nl trouwens
Met de verizon server bedoel ik deze string in de apns-conf.xml:

apn="emgsm.vzw3g.com"

Deze had ik gewijzigd naar apn="office.vodafone.nl" voor het zakelijke abonnenment (en alle andere benodigde wijzigingen, die ik ook al in stock gedaan heb en gewoon werken).
Echter in de lijst van APN's, komen dat met een slotje de vodafone apns uit de xml zichtbaar, maar nog steeds met de verkeerde apn van verizon.
Alle stappen boven heb ik gedaan, behalve de reset defaults. Als ik tijd heb probeer ik dat morgen even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja hij kijkt (zover ik het begrijp) naar de MNC/MCC van je simkaart en bundelt deze aan de gegevens die hierbij staan in apns-conf. die MNC/MCC moet dus goed staan. Probeer inderdaad dat reset defaults maar, dan leest hij de lijst opnieuw

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-12-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Gisteravond CM9 build 6 er op gezet. Helaas niet succesvol (met T-Mobile); geen GSM en 3G. build.prop aangepast zoals ik eerder had genoemd en superuser geïnstalleerd. Nu zit ik op Maverick 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
timovd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 07:45:
Gisteravond CM9 build 6 er op gezet. Helaas niet succesvol (met T-Mobile); geen GSM en 3G. build.prop aangepast zoals ik eerder had genoemd en superuser geïnstalleerd. Nu zit ik op Maverick 2.0
Werd bij een restart wel naar je PIN gevraagd? Ik had ook mijn build.prop aangepast, maar het werkte pas nadat ik vervolgens weer een wipe cache/data deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
timovd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 07:45:
"but i set default_network to 3 not to 7 (i haved set 3 in all gsm cyanogenmod roms )"

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@M_M nee, geen wipe cache/data uitgevoerd. Er werd ook niet om een PIN gevraagd. Normaalgesproken wijzig ik de build.prop in het package, maar dit lukte nu niet.
@DYP ik had 'm op 7 (global) staan; niet op 3 (GSM?).

USB storage werkte ook niet. Toch wel een must.
En bij het instellen van een Exchange account met 6 cijferige PIN code, wordt bij iedere sleep om een PIN gevraagd en niet pas na 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja ik quote iemand van XDA die em dus op 3 heeft staan en wel GSM heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Het probleem met GSM was denk ik het wipen van de cache erna hoor, want ik had precies hetzelfde.

De overige problemen met CM9 kan ik je helaas niet mee helpen. Gebruik zelf UBS storage nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Oke. Nou als et goed is komt de alpha versie vandaag dan ga ik ook even prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Hashcode zit wel in een andere tijdzone, dus als hij 'm vanavond upload, is het bij ons al de volgende ochtend. Morgenochtend dus maar weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
werkt perfect! 3G werkt meteen na apns-conf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Bij mij werkt hij ook lekker. Hoefde nu niets meer in de build.prop te veranderen. Alleen wel weer die ppp instellingen voor mijn Vodafone abbo.
Bellen, SMS'en, 3G data, alles werkt. Alleen de "B" toets op het toetsenboard, en de camera werken nog niet. Maar dat houd me niet tegen om voorlopig ICS te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Magnetic_Man schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:33:
Bij mij werkt hij ook lekker. Hoefde nu niets meer in de build.prop te veranderen. Alleen wel weer die ppp instellingen voor mijn Vodafone abbo.
Bellen, SMS'en, 3G data, alles werkt. Alleen de "B" toets op het toetsenboard, en de camera werken nog niet. Maar dat houd me niet tegen om voorlopig ICS te gebruiken.
Je kan dus B ingedrukt houden dan werkt ie wel. Handig niet idd.
Ik ben weer terug op gingerbread. Heb toch camera nodig en kan niet wennen halfwerkende b alt en shift toets

[ Voor 10% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-12-2011 15:42 ]

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Vandaag een mailtje gekregen op het binnenkomen voorraad van een leren "tasje" voor de droid3.
http://www.mytrendyphone....a-xt862-droid-57672p.html

ik heb deze meteen besteld. zodra ik hem binnen heb zal ik hem revieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
demonic schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:21:
Vandaag een mailtje gekregen op het binnenkomen voorraad van een leren "tasje" voor de droid3.
http://www.mytrendyphone....a-xt862-droid-57672p.html

ik heb deze meteen besteld. zodra ik hem binnen heb zal ik hem revieuwen.
ik heb em nu ongeveer een week in bezit. Ik vind hem erg fijn. Past er perfect in en kan er onmogelijk uitvallen. Ook het toetsenboord kan gewoon normaal uitgeschoven worden :).
Met hoesje heb je natuurlijk wel wat meer in je broekzak zitten, maar ik vindt dit niet storend.

Ik ben er blij mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Was mss handig geweest voor wintersport. :p te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Stil hier, nog mensen die ervaringen willen delen, over ICS ofzo? :)
Ik ga zaterdag richting Deventer, de Droid3 van Magnetic_Man overnemen :D
Ooh wat ben ik blij als ik hem in mijn handen heb.
Qwerty + android + touch = perfecte combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Haha wilde net hetzelfde zeggen ;). Oja :o? hoezo doet magnetic_man em weg dan? toch niet voor de droid 4 ;)?
Draai op het moment ICS als rom.. eigenlijk omdat hashcode vroeg naar logs van force closes met GSM, maar hij draait tot nu toe perfect. Batterijduur is niet erg goed en geen camera.. en nog een paar kleine dingetjes maar verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Naar horens van Magnetic_Man, omdat hij binnenkort zijn abbo kan verlengen, en toch neigt naar een full-touchscreen, de Galaxy Nexus :P
Enja ik had een vraag advertentie voor een Milestone 3.
Heb nu namelijk al 2 jaar een Nokia N97, en ben dit nu zo gewend, dat ik gewoon weer een keyboard wil.
Enja dan gelijk in combo met Android, is gewoon nice.

Maar ICS dus geen camera, en batterijduur minder.. Hoeveel minder vergeleken met bijv standaard rom?
Van camera wist ik het in iedergeval wel, maar dan moeten we ff wachten op de Devs toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Nu 12uur gebruikt en zit op 30%. Heb eigenlijk alleen gewhatsappt :). Komt vooral omdat ie de heletijd bezig is met kleine bugs en errors op de achtergrnond.

Inderdaad wachten op devs (eigenlijk alleen hashcode), helaas is de bootloader van de droid 3 (nogsteeds!!!) locked, waardoor de droid 3 nog geen kernel kan gebruiken die ICS support. Er moet nu dus via 100 omwegen geprogrammeerd worden zodat de camera (en wat codecs) werken..als het uberhaubt lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
voor die kernel komt moto denk ik toch wel met een update?

en dan kunnen we alsnog een ICS rom draaien op een ICS kernel? of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Nee nee geen droid 4 voor mij, dat zou ik echt zonde van m'n geld vinden. Ik merkte dat ik gewoon de telefoon het meeste in portrait modus gebruikte.

Moto kan een update op de kernel geven, maar de vraag is wanneer. Las dat mr Hashcode al een heel eind was om alsnog de huidige kernel erop aan te passen met behulp van modules. Hij wou binnenkort wat laten zien las ik op zn twitter. Die vent is echt pro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Alpha 5 is uit voor CM9. Nu ook eindelijk met Mass Storage en wat andere fixes.
Als de camera werkt en meerdere Exchange 2010 accounts ondersteund worden, ga ik wellicht over naar de Alpha release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Magnetic_Man schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 06:27:
Nee nee geen droid 4 voor mij, dat zou ik echt zonde van m'n geld vinden. Ik merkte dat ik gewoon de telefoon het meeste in portrait modus gebruikte.
Grappig, ik gebruik de telefoon eigenlijk alleen in landscape - wil niet meer zonder toetsenbord!! Daarnaast is zowat alles beter te lezen in landscape - vooral in de browser
demonic schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:15:
voor die kernel komt moto denk ik toch wel met een update?

en dan kunnen we alsnog een ICS rom draaien op een ICS kernel? of zie ik dit verkeerd?
Er is nog steeds geen officieel bericht dat ICS uberhaubt officieel naar de droid 3 komt..dus waarom zou moto dan een nieuwe kernel uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik weet vrijwel zeker dat ICS niet officieel naar de Droid 3 komt. Daar is de Droid 4 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Dit topic niet niet bedoeld voor V&A. Plaats een advertentie alleen in V&A, niet hier.

[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 12-01-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
timovd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:52:
Ik weet vrijwel zeker dat ICS niet officieel naar de Droid 3 komt. Daar is de Droid 4 voor.
Was het niet zo dat Motorola de Bionic wel een upgrade wou geven? Aangezien de toestellen bijna identiek zijn, op het toetsenboard na, lijkt het me stug dat ze dan de Droid 3 niet updaten..

@DoubleYouPee; Ik had hiervoor de N900, en sindsdien had ik tegen mijzelf gezegd: ik wil alleen nog maar hardware keyboards, want het typt inderdaad gewoon veel beter, en wat jij zegt; het browsen komt natuurlijker over in landscape.

Helaas ben ik blijkbaar toch veranderd; trek hem vaak uit mijn zak zonder het toetsenboard uit te klappen en snel ff een berichtje te typen etc. Verder niets dan lof voor dit toestel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Komt misschien ook omdat met widgetlocker mn telefoon unlocked als ik mn toetsenbord opendoe. Op deze manier hoef ik dus niet te unlocken waardoor het minstens net zo snel is om em uit te klappen dan te unlocken.
Voordat ik ook maar iets ga doen is ie dus al uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Ik heb de unlock helemaal uitgezet, spring onmiddelijk naar de homescreen :9 ook in portrait mode. Onzinnig extra handeling imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja dat heb ik liever niet ivm telefoon in broekzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
steeds als 'wel' typ komt er automatisch we'll te staan. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat er gewoon 'wel' te staan komt? Ik hoef die amerikaanse variant namelijk helemaal niet:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Autocorrectie uitzetten ofzo? Denk dat dat wel ergens bij instellingen van SMS is te vinden?
Ik weet zelf niet, heb het toestel nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
settings > language & keyboard > multi-touch keyboard settings > on-screen keyboard > "auto correct errors" uitvinken:)

dat is het denk ik....

ohh ja.. en:
settings > language & keyboard > multi-touch keyboard settings > device keyboard> "auto correct errors" uitvinken:)

gr.carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Ik ben op het moment een trotse eigenaar van de Droid 3..
Vandaag ritje naar Deventer gedaan :)
Goeie uitleg van Magnetic_Man gekregen, en zag er allemaal nice uit :)

Ben nu de telefoon aan het personaliseren (ICS)
Maar nu heb ik iets raars, wanneer ik naar Contacten ga, en en dan een contact klik, en daarna nog een keer klik om te bellen, krijg ik com.android.phone is gestopt met werken ofzoiets..
Ik heb Hi, en kan voorderest alles, smsen en 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
KevinBel schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:24:
Maar nu heb ik iets raars, wanneer ik naar Contacten ga, en en dan een contact klik, en daarna nog een keer klik om te bellen, krijg ik com.android.phone is gestopt met werken ofzoiets..
Ik heb Hi, en kan voorderest alles, smsen en 3G.
Zit je nu daadwerkelijk op ICS of heb je het over ICS themes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Eehmm het is die CM9 rom..
Ik weet er nog niet al teveel van hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ok, ik raad je nog niet aan om die als 'allerdaagse' ROM te gebruiken. (deed magnetic_man dit wel?).
Volgens mij had magnetic_man 'dualboot' met MavROM.
Er zijn wel meer mensen die FCs kregen met ICS samen met GSM gebruik. Bij mij werkte het echter zonder problemen.
Wil je perse ICS blijven gebruiken kan je dit proberen:
after I dial the *#*#4646#*#* and select the GSM auto (PRL), I go to setting>wireless network>more>mobile network>network operators, let it search for 30second to 1min, then I go back to make a dial, it shows "com.android.phone", but when i dial again,it didn't show the "com.android.phone" (it may show there is no network, but it doesn't matter), reboot your phone, after coming back, you could make a call! it won't have the FCs. It seems the phone is making connection with the network to activate the phone function.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Ja ik heb nu ICS als de "standaard" rom.. Staat ook MavROM op, maar nog niet echt geprobeerd die.

Bij mij stond ie eerst op GSM Auto, maar heb hem op GSM only gezet, en nu krijg ik niet meer die melding zo te zien.

Edit: Heb ook mijn telefoon gereboot, en krijg de melding niet meer, dus neem aan dat het nu goed zit.

[ Voor 47% gewijzigd door KevinBel op 14-01-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Als je zonder camera kan leven en geen last hebt van alle kleinere bugs zou je inderdaad op ICS kunnen blijven. Ik blijf iig tot beta nog op mavrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Ooch ik kan wel zonder camera leven hoor haha :P
Ik ben in iedergeval aan het wennen aan android..
Dit is namelijk mijn eerste android toestel.
Maar na wat proberen en dergelijke deze avond ben ik al stukken wijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen en uitstellen had ik nog steeds geen Droid 3 besteld.

Nu kwam ik echter tijdens mijn vakantie in Azie de Aziatische versie van de Milestone 3 tegen, deze kon ik voor omgerekend zo'n €350,- echt niet laten liggen. Deze versie heeft wel kleine chinese tekentjes naast de letters op het toetsenbord, maar dat weegt voor mij persoonlijk echt niet op tegen het toch wel grote prijsverschil.

Het betreft deze versie , En tot op heden heb ik nog niet echt een hinder ondervonden van de chinese tekens op het toetsenbord, grootste probleem is dat de toetsen allemaal een rij opgeschoven zijn ten opzichte van mijn milestone 1, wat nog even wennen is met typen ;) En wat een fijn toetsenbord, had het verschil met de milestone 1 niet zo groot verwacht, maar _/-\o_

Toestel is nog niet geroot, getweaked of wat dan ook, en wordt voorlopig ook nog niet gedaan denk ik. Alles loopt verrassend soepel out of the box. Ik had eerst problemen met het bereik, maar dit bleek aan de simkaart te liggen. Na deze kosteloos bij de T-mobile store omgeruild te hebben, was het een kwestie van simkaart er in stoppen, telefoon aanzetten en alles werkt. Mobiel internet van T-mobile werkte ook gelijk, dus nog geen problemen tot dusver.

Maar wat een apparaat, ik vind het persoonlijk een zeer grote vooruitgang ten opzichte van mijn milestone 1, en dat alles onverwacht gelijk zo goed werkte overtrof al mijn verwachtingen. Ik ben nog wel bezig de telefoon te verkennen, aangezien sommige dingen net iets anders werken dan bij de milestone 1. Verder echter niks anders dan lof voor dit toestel.

Is er trouwens iemand die een goedkoop adresje heeft voor een Droid 3 dock? Kost op ebay toch al snel tussen de 50-60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Ehm ik heb al 2x probleem gehad dat wanneer ik gebeld word, of zelf belde, ik totaal geen kiestoon hoor, en ook niks wanneer ik opneem/opgenomen wordt. Hij maakt wel een verbinding tot stand, want aan de andere kant horen ze wel *KKKGGRRRRRRGGGGKKRRRRR*.

En krijg dit alleen opgelost met veel aan/uit zetten en airplane mode.
Dit is op ICS alpha 5.

Ben nu maar is terug op de MavROM, kijken of dat zonder bugs loopt.
Want blijkbaar is ICS toch nog niet zo geweldig stabiel.

Edit:
Ik zit intussen op MavROM, moest zelf wel een APN toevoegen, anders heb ik geen 3G.
Maar nu valt mij op, network mode staat op GMS / UMTS, en network staat op Automatic.
Maar wanneer ik network op echt specifiek UMTS of GMS zet, heb ik ineens een beter signaal.
Wat zijn de beste instellingen?! En heeft 1 van deze settings impact op men 3G verbinding ofzo?!

[ Voor 27% gewijzigd door KevinBel op 21-01-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:09:
Na lang twijfelen en uitstellen had ik nog steeds geen Droid 3 besteld.

Nu kwam ik echter tijdens mijn vakantie in Azie de Aziatische versie van de Milestone 3 tegen, deze kon ik voor omgerekend zo'n €350,- echt niet laten liggen. Deze versie heeft wel kleine chinese tekentjes naast de letters op het toetsenbord, maar dat weegt voor mij persoonlijk echt niet op tegen het toch wel grote prijsverschil.

Het betreft deze versie
Gefeliciteerd met je vondst!

Ik heb precies dezelfde geloof ik, de Taiwanese variant (ME863) met bopomofo (Chinees 'alfabet') toetsenbord. Wilde toch al meer Chinees leren dus leek me nog handig ook, en inderdaad voor de prijs hoefde ik het niet te laten!

Met Vodafone had ik wel problemen, die gelukkig al eerder vermeld (en opgelost) waren in oa. dit topic. Ik moest eerst mijn telefoon rooten en dan handmatig een of andere file met APNs aanpassen via root explorer, maar nu werkt ie uiteindelijk prima. Hij is zakelijker ingericht dan m'n Optimus 3D, Bluetooth werkt perfect, maar ik heb een paar issues:

1. Lagging, af en toe hapert er iets, misschien Android eigen maar op de Optimus 3D, zeker na de GB update, heb ik daar veel minder last van. De lag is minder na een reboot, vooral als je vantevoren de Dalvik cache leeggooit, maar hij komt altijd weer terug na een tijdje.. erg jammer!

2. GPU werkt niet goed voor alle games / navigatie. B.v. in Sygic wordt de ondergrond soms verkeerd weergegeven, meerdere lagen door elkaar heen, en in Quadrant (benchmark) bij de 'planetentest' lijkt de kleine planeet soms samen te smelten met de grote, etc. Maar games als Shadowrun, Cordy, Wind-up Knight, zelfs GTA III werken wel prima.. zolang ik redelijk vers geboot ben (zo niet, dan zie issue 1).

3. De pixels van het scherm zijn wat anders ingedeeld dan bij mijn andere telefoons, waardoor de M3 in sommige gevallen hele kleine karteltjes of dithering vertoont. Over het algemeen geen ramp, het scherm is nog steeds erg scherp, maar soms stoor ik me er wel een beetje aan. Edit: ook kan ik, bij bepaalde lichtinval, het 'grid' van het touchscreen zien wanneer het scherm uit staat. Apart, maar minder storend omdat het tijdens gebruik niet opvalt.

4. Er is een software update, hij vindt en downloadt de update, maar weigert hem te installeren. Waarschijnlijk omdat ik geroot heb. Ergens vind ik dat frustrerend, maar ik weet ook niet wat de update oplost. Als het geen lagfix is heb ik hem eigenlijk niet nodig denk ik, maar ik heb nog geen release notes kunnen vinden.

Als ze nu ooit een Milestone maken met Tegra 3 of hoger + 3D zoals de LG Optimus 3D + batterij die minimaal 48 uur meegaat bij -voor mij- normaal gebruik.. dan heb ik de perfecte telefoon gevonden. Tot die tijd heb ik de Milestone 3 voor dagelijks gebruik en de O3D voor games 8)
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste