Als je met rooten een aantal systeem apps (bloatware) hebt verwijderd, blijft hij bij een update inderdaad hangen, dat heb ik ook gehad. Dan zal je de bloatware ff moeten terugzetten, updaten, en bloatware weer verwijderen. Ik had het bij de Droid 3, maar dat zal bij de Chinese Milestone 3 ongetwijfeld niet veel anders zijn.Myedvyed schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:13:
[...]
4. Er is een software update, hij vindt en downloadt de update, maar weigert hem te installeren. Waarschijnlijk omdat ik geroot heb. Ergens vind ik dat frustrerend, maar ik weet ook niet wat de update oplost. Als het geen lagfix is heb ik hem eigenlijk niet nodig denk ik, maar ik heb nog geen release notes kunnen vinden.
Zoals ik al gezegd had, ICS is nog geeneens BETA, en eigenlijk nog niet écht bruikbaar als dagelijkse ROM.KevinBel schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:03:
Ehm ik heb al 2x probleem gehad dat wanneer ik gebeld word, of zelf belde, ik totaal geen kiestoon hoor, en ook niks wanneer ik opneem/opgenomen wordt. Hij maakt wel een verbinding tot stand, want aan de andere kant horen ze wel *KKKGGRRRRRRGGGGKKRRRRR*.
En krijg dit alleen opgelost met veel aan/uit zetten en airplane mode.
Dit is op ICS alpha 5.
Ben nu maar is terug op de MavROM, kijken of dat zonder bugs loopt.
Want blijkbaar is ICS toch nog niet zo geweldig stabiel.
Edit:
Ik zit intussen op MavROM, moest zelf wel een APN toevoegen, anders heb ik geen 3G.
Maar nu valt mij op, network mode staat op GMS / UMTS, en network staat op Automatic.
Maar wanneer ik network op echt specifiek UMTS of GMS zet, heb ik ineens een beter signaal.
Wat zijn de beste instellingen?! En heeft 1 van deze settings impact op men 3G verbinding ofzo?!
Mavrom 2.5 is net uit trouwens. Gebruik die gewoon totdat ICS BETA er is

DYP, vraagje, heb jij misschien MSN of skype of dergelijke, ik wil je wat dingen vragen namelijk, ivm roms en safestrap, misschien is dat wat makkelijker ipv via het forumDoubleYouPee1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:15:
[...]
Zoals ik al gezegd had, ICS is nog geeneens BETA, en eigenlijk nog niet écht bruikbaar als dagelijkse ROM.
Mavrom 2.5 is net uit trouwens. Gebruik die gewoon totdat ICS BETA er is
Bedankt voor de tip, ik heb volgens mij niks gedelete, maar wel wat zaken 'bevroren' met d'een of d'andere app. Eens kijken of ik het kan ontdooien en dan updaten!Magnetic_Man schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:51:
[...]
Als je met rooten een aantal systeem apps (bloatware) hebt verwijderd, blijft hij bij een update inderdaad hangen, dat heb ik ook gehad. Dan zal je de bloatware ff moeten terugzetten, updaten, en bloatware weer verwijderen. Ik had het bij de Droid 3, maar dat zal bij de Chinese Milestone 3 ongetwijfeld niet veel anders zijn.
Is er specifiek iemand er NU die mij kan helpen met Safestrap?! Ik heb namelijk nu 2x MavROM op mijn telefoon, omdat ik niet weet hoe ik een nieuwe ROM op "safe system disabled" kan zetten..
op safe system disabled staat nu MavROM v1.1,
en op safe system enabled staat nu MavROM 2.5 (had ik eerst CM9/ICS)
Maar ik wil dus nu gewoon 2.5 op mijn safe system disabled.
Iemand die me kan helpen aub?!
Want DoubleYouPee1 is helaas niet op MSN.
EDIT:
NVM
DoubleYouPee1 is al op MSN, en helpt me nu
op safe system disabled staat nu MavROM v1.1,
en op safe system enabled staat nu MavROM 2.5 (had ik eerst CM9/ICS)
Maar ik wil dus nu gewoon 2.5 op mijn safe system disabled.
Iemand die me kan helpen aub?!
Want DoubleYouPee1 is helaas niet op MSN.
EDIT:
NVM
DoubleYouPee1 is al op MSN, en helpt me nu
[ Voor 6% gewijzigd door KevinBel op 21-01-2012 19:47 ]
Kijk is aan, met wat hulp van DoubleYouPee1 is het me nu allemaal gelukt 
Thx kerel!
Thx kerel!
Vraagje, ik weet niet of het al voorbij was gekomen, maar bij het intypen van een nummer om te bellen zet ie er telkens streepjes tussen (Op zen amerikaans) is dit op 1 of andere manier aan te passen?
Ik gebruik Dialer One (app uit de Market) om te bellen ipv de ingebouwde dialer, dus heb dat probleem niet.. misschien een optie?
Thx voor je antwoordt, maar DoubleYouPee1 kwam alweer met een oplossing gelukkigMyedvyed schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:38:
Ik gebruik Dialer One (app uit de Market) om te bellen ipv de ingebouwde dialer, dus heb dat probleem niet.. misschien een optie?
Gewoon MoreLocale 2 installeren uit de market, en dan land op NL zetten.
Er staat warning
We heard that hard reset have occurred on Droid X.
We'll be researching this problem. And don't use this app to Droid X now.
Iemand last van mankementen met deze ap?
Wanneer ik namelijk met iemand wil bellen moet ik eerst +31 voor het nummer zetten! Dit vind ik best vervelend en hoop ik met deze app te kunnen verhelpen???
Wanneer ik namelijk met iemand wil bellen moet ik eerst +31 voor het nummer zetten! Dit vind ik best vervelend en hoop ik met deze app te kunnen verhelpen???
Eerst +31 ervoor zetten? Ehm dat is wel heel raar.gruys7 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 01:10:
Er staat warning
Zelfs zonder de App hoef ik dat niet te doen.
Vaste en mobiele nummers tik ik gewoon in zonder landnummer, en schakeld gewoon door.
Heb net de Belastingtelefoon Douane gebeld, die bezweren mij dat er op Ipads, telefoons, laptops ingevoerd vanuit de VS geen invoerrechten zitten. Wel weer op andere elektronica zoals tv's. Weet iemand hier er meer van?CLB schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:40:
Waarbij Negri vanuit Canada verstuurd en SimplyElectronics zeer waarschijnlijk vanuit de UK...
En dan is SE toch echt de betere keus icm invoerrechten / douanekosten, maarja het kan ook vanuit HK komen.
Je hoeft volgens mij geen invoerrechten te betalen maar wel BTW.
Je betaald wel invoerrechten, maar weinig. Maak je maar druk om de btw. Invoerrechten kom je wel onderuit.
Verwijderd
Dit kun je zelf prima uitzoeken, het is geen hogere wiskunde.
[ Voor 60% gewijzigd door janvanduschoten op 13-02-2012 09:36 ]
Verwijderd
Sinds ongeveer 6 maanden gebruik ik mijn DROID3 naar alle tevredenheid. Echter zit ik sinds een paar dagen in de US, en kan niet meer bellen, gebeld worden, data roamen.
Ieder nummer wat ik bel krijgt automatisch een prefix 011, ook al toets ik +31 of 0031. Daarnaast wordt ieder telefoongesprek doorverbonden met de Verizon customer care zodat ik wel collect calls kan maken of via een creditcard transfer mijn tegoed kan opwaarderen.
Vreemd genoeg zie ik ook een driehoekje in het scherm (net zoals roaming bij een blackberry). Dit teken zie ik niet als ik binnen de EU reis met het toestel.
Iemand ideeën / tips?
Ieder nummer wat ik bel krijgt automatisch een prefix 011, ook al toets ik +31 of 0031. Daarnaast wordt ieder telefoongesprek doorverbonden met de Verizon customer care zodat ik wel collect calls kan maken of via een creditcard transfer mijn tegoed kan opwaarderen.
Vreemd genoeg zie ik ook een driehoekje in het scherm (net zoals roaming bij een blackberry). Dit teken zie ik niet als ik binnen de EU reis met het toestel.
Iemand ideeën / tips?
alles dat je bij ontvangst van je telefoon hebt aangepast, terug gezet?
Verwijderd
Yep, al gedaan. Maar dan accepteert het toestel geen Vodafone simkaart meer. Het lijkt erop dat de nummers niet correct worden 'gerouteerd'. Ergens zou ik de prefix moeten kunnen aanpassen.demonic schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:54:
alles dat je bij ontvangst van je telefoon hebt aangepast, terug gezet?
Iemand misschien hetzelfde probleem? Verizon DROID3 werkt perfect in EU, niet in USA.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:40:
Sinds ongeveer 6 maanden gebruik ik mijn DROID3 naar alle tevredenheid. Echter zit ik sinds een paar dagen in de US, en kan niet meer bellen, gebeld worden, data roamen.

Je probeert dus met je NL simkaart te bellen/smsen? Al in een andere telefoon geprobeerd?
Verwijderd
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:54:
[...]
, best wel ironisch haha.
Je probeert dus met je NL simkaart te bellen/smsen? Al in een andere telefoon geprobeerd?
Maar ik ben al wat verder, want het toestel draait voor ieder nummer een 011 (exit code from US) en maakt er dus 011 31 6 xx xxx xxx van. Deze waarde kan ik de build.prop veranderen voor het versturen van SMSjes, maar nog niet gevonden voor dialling.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 23:36 ]
Assisted dialing uitschakelen?!
Gewoon naar je dialer, optieknop, Assisted Dialing
(tenminste dit is bij Mavrom)
Gewoon naar je dialer, optieknop, Assisted Dialing
(tenminste dit is bij Mavrom)
Is de Droid 3 niet verizon-locked in de US?
Ik weet dat hij te importeren is naar de EU, en hier te unlocken is om in de EU te gebruiken. Volgens mij werkt hij in de US standaard alleen met CDMA. Maar er is volgens mij wel een thread op XDA met iemand die dat wil omzeilen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406812
Ik weet dat hij te importeren is naar de EU, en hier te unlocken is om in de EU te gebruiken. Volgens mij werkt hij in de US standaard alleen met CDMA. Maar er is volgens mij wel een thread op XDA met iemand die dat wil omzeilen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406812
Dat klopt, maar dat is als je bijvoorbeeld de droid 3 via GSM met AT&T wilt gebruiken. Het zou kunnen dat je hierdoor je hierdoor op geeneen GSM netwerk binnen USA zou kunnen, maar dat lijkt me wel stug. Dat zou betekenen dat niemand vanuit het buitenland met een GSM telefoon kan roamen in de USA.Magnetic_Man schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:16:
Is de Droid 3 niet verizon-locked in de US?
Ik weet echter niet hoe het werkt met CDMA, of dat uberhaubt mogelijk is om te roamen met een NL simkaart.
Het verizon netwerk gebruikt helemaal geen SIMkaart zover ik weet.
nieuws: Motorola start Android 4.0-uitrol voor Xoom en Razr in tweede kwartaal
jeuj, update voor de Droid 3 naar ICS
helaas geen datums bekend over de release ervan, maar ze zeggen dat die er aan komt:)
jeuj, update voor de Droid 3 naar ICS
helaas geen datums bekend over de release ervan, maar ze zeggen dat die er aan komt:)
Uhm, waar lees jij Droid 3?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Er staat ", terwijl de Milestone 3 wel in aanmerking komt. Laatstgenoemde is echter niet door Motorola in Europa uitgebracht. "
Maar zie zelf op de site van motorola bij droid 3 alleen nog maar staan dat ie "evaluation and planning" staat
Maar zie zelf op de site van motorola bij droid 3 alleen nog maar staan dat ie "evaluation and planning" staat
aanstaande donderdag wordt de 1e keer dat ik met een 'internet-abbonoment' in het buitenland op vakantie ga. Ik wil zeker niet tegen onnodige kosten aanlopen. Daarom heb ik een vraagje: welke instelling moet ik uit zetten (volgens mij iets van data-roaming) om te voorkomen dat ik in het buitenland hoge internetkosten veroorzaak?
Voor de rest laat ik constant mijn gmail account synchroniseren. Moet ik dit soort zaken ook nog handmatig uitzetten of is er 1 instelling die ik moet veranderen? Voor de rest heb ik natuurlijk ook nog apps als viber en whattsap op de achtergrond draaien moet ik hier nog op een bepaalde manier rekening meehouden?
Sorry voor de misschien wat minder slimme vragen maar dit lijkt mij beter dan tegen een enorme rekening aan te lopen. Ik wil dus graag weten welke (internet) instellingen ik moet wijzigen ivm het op vakantie gaan in het buitenland.
Alvast bedankt en ik hoop op een antwoord voor donderdag aangezien ik dan al weg ben:)
Voor de rest laat ik constant mijn gmail account synchroniseren. Moet ik dit soort zaken ook nog handmatig uitzetten of is er 1 instelling die ik moet veranderen? Voor de rest heb ik natuurlijk ook nog apps als viber en whattsap op de achtergrond draaien moet ik hier nog op een bepaalde manier rekening meehouden?
Sorry voor de misschien wat minder slimme vragen maar dit lijkt mij beter dan tegen een enorme rekening aan te lopen. Ik wil dus graag weten welke (internet) instellingen ik moet wijzigen ivm het op vakantie gaan in het buitenland.
Alvast bedankt en ik hoop op een antwoord voor donderdag aangezien ik dan al weg ben:)
Jup, als je data-roaming uitzet kan geen enkele applicatie nog in het buitenland verbinding maken
Ik zet voor de zekerheid ook data enabled op UIT. Laat background data wel aan want dit zorgde er bij mij voor dat apps via WiFi ook raar deden
[ Voor 48% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-02-2012 21:35 ]
Gewoon inderdaad Data-roaming uitzetten.
Let wel even op.
Ik kreeg zelf toen ik naar Belgie ging, de melding dat ik buiten de USA ben gereisd, en dat Data gegevens uitstaan, als ik deze wou aanzetten, Roaming aan moet zetten of zoiets dergelijks.
Dat kan dus verwarrend zijn, omdat ie wel ziet dat je niet meer op je nederlandse netwerk zit, maar denkt dat dat dus in de USA is
Tenminste bij mij op MavROM 3.0
Let wel even op.
Ik kreeg zelf toen ik naar Belgie ging, de melding dat ik buiten de USA ben gereisd, en dat Data gegevens uitstaan, als ik deze wou aanzetten, Roaming aan moet zetten of zoiets dergelijks.
Dat kan dus verwarrend zijn, omdat ie wel ziet dat je niet meer op je nederlandse netwerk zit, maar denkt dat dat dus in de USA is
Tenminste bij mij op MavROM 3.0
Bedankt voor de informatie. Nu ik toch bezig ben nog 1 vraagje. Weet iemand, het liefst zonder app, hoe je een print screen kan maken. Ik heb gelezen de backtoets INGEDRUKT houden en dan de hometoets, maar vooralsnog werkt dit niet? Alvast bedankt!
De aan/uit knop inhouden totdat scherm opkomt waarmee je ook kan uitzetten, airplane mode en dergelijke, daar staat ook screenshot bij.
Vooralsnog is dit bij MavRom3.0
Dit is een feature van mavrom, en zit niet op de stock rom. Je moet dus of een andere rom flashen, of d.m.v. root een app zoals screenshot gebruikenKevinBel schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:56:
De aan/uit knop inhouden totdat scherm opkomt waarmee je ook kan uitzetten, airplane mode en dergelijke, daar staat ook screenshot bij.
Verwijderd
Voor de geïnteresseerden, ik kwam er vandaag achter dat het bij de Milestone 3 (ME863) met de stock rom al mogelijk is om een screenshot te maken. Hierbij moet je de setting knop (die vierkantjes) ingedrukt houden, en vervolgens de lock/unlock knop indrukken, dan wordt er een screenshot gemaakt.
Ik weet niet of dit bij de Droid 3 en de XT860 4G ook het geval is.
Ik weet niet of dit bij de Droid 3 en de XT860 4G ook het geval is.
Ja, die functie is niet aanwezig op XT862, volgens mij ook niet op XT860
ICS beta #1, met camera (nog geen video, panaroma)
http://hash-of-codes.blogspot.com/p/android-downloads.html
http://hash-of-codes.blogspot.com/p/android-downloads.html
Ik heb nu ook dit toestel met een vodafone sim.
Ik probeer dit:
http://www.verboom.net/blog/index_nl.html?single=20110908.0
Rootaccess heb ik, via file manager kan ik deze file openen:
/system/etc/apns-conf.xml
Maar ik kan deze niet aanpassen.(error bij het opslaan) Ik heb geen 3G en ook het probleem met het versturen van SMS. Wie kan mij hiermee helpen?
Ik probeer dit:
http://www.verboom.net/blog/index_nl.html?single=20110908.0
Rootaccess heb ik, via file manager kan ik deze file openen:
/system/etc/apns-conf.xml
Maar ik kan deze niet aanpassen.(error bij het opslaan) Ik heb geen 3G en ook het probleem met het versturen van SMS. Wie kan mij hiermee helpen?
[www.ganzz.nl]
Probeer even root browser te downloaden en probeer et nog eens
Inderdaad nu de files kunnen aanpassen, maar hij cashed ook hier de apn informatie. Maar die reset funtie vind ik hier niet.
(edit) net 60 keer de menu toets geraakt en nu wel de rest functie gevonden. Het lijkt nu allemaal te werken. Bedankt!
(edit) net 60 keer de menu toets geraakt en nu wel de rest functie gevonden. Het lijkt nu allemaal te werken. Bedankt!
[ Voor 32% gewijzigd door Ganzz op 24-02-2012 21:56 ]
[www.ganzz.nl]
Ik heb nu de Maverick rom geinstalleerd op mijn droid 3.Elke keer als ik het scherm uit zet, en weer aanzet, moet ik het scherm ontgrendelen ( het slotje naar rechts schuiven ) bestaat er een manier om de vergrendeling uit te zetten ?
Nog iets heel anders; ik heb gezocht naar applicaties, welke gesprekken automatisch opnemen, maar ze werken niet. Bij de een hoor ik de tegenpartij niet, de andere neemt helemaal niet op.. etc
Is er mischien een app bekend, dat werkt met de droid 3?
Nog iets heel anders; ik heb gezocht naar applicaties, welke gesprekken automatisch opnemen, maar ze werken niet. Bij de een hoor ik de tegenpartij niet, de andere neemt helemaal niet op.. etc
Is er mischien een app bekend, dat werkt met de droid 3?
Je kan bijv. met widgetlocker (wel betaald) dat instellen (geen ontgrendeling). Ik heb deze app overigens voor slide-to-unlock (erg irritant zonder) en heb nu ook ICS-unlocker
[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 06-03-2012 10:51 ]
Sinds ik de nieuwe Play Store heb, is de link rechtsboven mijn programma's niet meer beschikbaar. Eerst verwees deze naar de Market, maar die is nu natuurlijk niet meer geinstalleerd.
Ik draai MavROM 3.5 is dit op alle toestellen, of alleen op deze ROM?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dat is wel knullig inderdaad. Zou me niks verbazen als het nu gewoon in alle blur roms niet werkt (aangezien die MavROM launcher volgens mij gewoon gebaseerd is op die van stock blur. Die linkt natuurlijk gewoon naar de market.apk die nu play.apk heet (of whatever)timovd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:09:
Sinds ik de nieuwe Play Store heb, is de link rechtsboven mijn programma's niet meer beschikbaar. Eerst verwees deze naar de Market, maar die is nu natuurlijk niet meer geinstalleerd.
Wat bedoel je met "de link rechtsboven mijn programma's"??timovd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:09:
Daar staat een "boodschappenmandje" waarmee je (normaalgesproken) de Market opent.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Oh.. je gebruikt nog de stock launcher? dat moet je sowieso niet doen
. Maar die zal inderdaad verwijzen naar de oude market, ipv de nieuwe play.
Ik heb gewoon op mn homescreen een icoontje naar de market, heb die in de app-drawer nog nooit gebruikt.
Ik heb gewoon op mn homescreen een icoontje naar de market, heb die in de app-drawer nog nooit gebruikt.
Heb ook Launcher 2 geprobeerd, maar die vind ik minder mooi.
Probeer Go launcher eens (gewoon in market), of ADW ex, maar die is 'betaald'
Vooral go launcher kan je bijna alles aanpassen, probeer vooral paar andere themes (zoals ice cream sandvich, market)
Vooral go launcher kan je bijna alles aanpassen, probeer vooral paar andere themes (zoals ice cream sandvich, market)
[ Voor 58% gewijzigd door DoubleYouPee op 07-03-2012 14:19 ]
http://forum.xda-develope...p?p=22966617#post22966617
Deze launcher werkt ook goed voor de D3. Link naar de "market" werkt ook goed!
Edit... En nu niet meer
Deze launcher werkt ook goed voor de D3. Link naar de "market" werkt ook goed!
Edit... En nu niet meer

[ Voor 9% gewijzigd door timovd op 08-03-2012 12:06 ]
Ik heb vandaag een Simyo simkaart binnen met "Internet Regelmatig", maar kom niet op Internet.... Bellen/sms lukt wel. Wat voor instellingen hebben jullie?
(Ik heb een Canadese XT860.)
(Ik heb een Canadese XT860.)
<apn carrier="Simyo"
mcc="204"
mnc="08"
apn="internet"
server="0.0.0.0"
type="default" (dus niet internet!!!)
auth = "PAP"
port="8080"
/>
mcc="204"
mnc="08"
apn="internet"
server="0.0.0.0"
auth = "PAP"
port="8080"
/>
Die instellingen heeft ie bij mij ook niet gepakt. (De meeste gebruiken port 5080 ipv 8080.)DoubleYouPee1 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:42:
<apn carrier="Simyo"
mcc="204"
mnc="08"
apn="internet"
server="0.0.0.0"
auth = "PAP"
port="8080"
/>
Maar het is gelukt met deze: gijsiej in "Simyo internet problemen Galaxy S2" (KPN instellingen voor Simyo.) Opvallend is dat hij een Motorola Razr heeft, dus ook een Motorola toestel. Verder maakt roaming aan of uit, bij mij niet uit. Maar het is nu dus gelukt
Onbegijpelijk dat er met zoveel instellingen geexperimenteerd moet worden om het werkend te krijgen. Het is puur trial-and-error.
Het moet inderdaad :5080 zijn.
Erg vreemd inderdaad. Die portalmmm instellingen had ik met Hi, maar werkte niet met simyo.
Wat ook vreemd is dat ik port:8080 verkeerd heb overgenomen in mn apns-conf deze keer, maar dat ie em automatisch op 5080 zet.
edit: nog erger trouwens is dat bij simyo.nl type: internet staat, wat bij mij al helemaal niet werkt (dan word ik er steeds afgegooid). Helpdesk was ook waardeloos
Erg vreemd inderdaad. Die portalmmm instellingen had ik met Hi, maar werkte niet met simyo.
Wat ook vreemd is dat ik port:8080 verkeerd heb overgenomen in mn apns-conf deze keer, maar dat ie em automatisch op 5080 zet.
edit: nog erger trouwens is dat bij simyo.nl type: internet staat, wat bij mij al helemaal niet werkt (dan word ik er steeds afgegooid). Helpdesk was ook waardeloos
[ Voor 24% gewijzigd door DoubleYouPee op 08-03-2012 21:04 ]
Verwijderd
/me Rubinski meldt zich trots als Droid 3 bezitter.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 21:35 ]
WelkomVerwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:34:
/me Rubinski meldt zich trots als Droid 3 bezitter.
Heb je dit probleem nog kunnen oplossen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:40:
En ondanks dat je het eigenlijk al zegt toch even voor de zekerheid: je hebt dus echt de Amerikaanse Droid3 en niet de Chineze of Canadase variant?
Verwijderd
Heb hem via Swappa gekocht. Een site waarbij tweedehands gsms in goede staat worden verkocht. Hun IMEI-nummer is ook gecontroleerd zodat je zeker bent dat het geen gestolen toestel is.
Wel opletten voor de verzendingskosten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 23:25 ]
Toch 200 euro minder betaald dan ik een half jaar geleden

Wie gebruikt er hier al een ICS rom voor dagelijks gebruik?
Ik vraag me namelijk af welke rom op het moment het beste is, omdat toen ze nog in Alpha fase waren, er nog veel problemen mee waren.
Intussen weet ik zelf dat de camera enzo gebruikt kan worden (nog niet alle functies), maar vraag me dus af of de andere problemen zoverre ook opgelost zijn (bijv geen geluid meer bij bellen of gebeld worden).
Want ik zit nog steeds op Maverick 3.0, en wil eigenlijk wel is over
Ik vraag me namelijk af welke rom op het moment het beste is, omdat toen ze nog in Alpha fase waren, er nog veel problemen mee waren.
Intussen weet ik zelf dat de camera enzo gebruikt kan worden (nog niet alle functies), maar vraag me dus af of de andere problemen zoverre ook opgelost zijn (bijv geen geluid meer bij bellen of gebeld worden).
Want ik zit nog steeds op Maverick 3.0, en wil eigenlijk wel is over
Ik gebruik nog steeds mavrom 3.5. Nog steeds geen videorecording en volgens mij ook nog bluetooth issues.
Niet dat ik zo vaak filmpjes maak, maar wel af en toe.. dus dan heb ik liever een ROM die 100% werkt dan een ROM die er wat gelikter uit ziet
Niet dat ik zo vaak filmpjes maak, maar wel af en toe.. dus dan heb ik liever een ROM die 100% werkt dan een ROM die er wat gelikter uit ziet
Verwijderd
Ik zit nog altijd op de gewone stock ROM. Ik heb enorm veel slechte commentaar gelezen over die MotoBlur maar ik vind het echt een heel pak beter dan Sense. Tot nu toe heb ik er nog altijd geen problemen mee gehad.
Misschien kan je ook eens proberen deze launcher te installeren als je ICS draait: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1577123
Misschien kan je ook eens proberen deze launcher te installeren als je ICS draait: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1577123
Wel debloated neem ik aan?Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:48:
Ik zit nog altijd op de gewone stock ROM. Ik heb enorm veel slechte commentaar gelezen over die MotoBlur maar ik vind het echt een heel pak beter dan Sense. Tot nu toe heb ik er nog altijd geen problemen mee gehad.
Verwijderd
Ja, heb er een aantal apk's uitgegooid. Wel oppassen dat je YahooContacts.apk niet verwijderd
Had ik wel gedaan: gevolg => geen nieuwe contacten toevoegen of oude bekijekn / bewerken
Als je dat wilt kan je gewoon de debloat-script gebruiken. Die renamed alle APKs die je niet nodig hebt.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:02:
[...]
Ja, heb er een aantal apk's uitgegooid. Wel oppassen dat je YahooContacts.apk niet verwijderd
Had ik wel gedaan: gevolg => geen nieuwe contacten toevoegen of oude bekijekn / bewerken
Maar ik raad je aan om gewoon een custom ROM te installeren (zoals mavrom: http://www.droidforums.ne...verick-rom-d3-v4-0-a.html). Die zijn sowieso zonder bloatware, zijn sneller en hebben veel meer features.
[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 02-05-2012 15:20 ]
mijn droid is overleden...
afgelopen maandag begonnen de problemen. tijdens het openschuiven werd het scherm in een keer zwart. en toen die uitgeschoven was, was het beeld weer normaal. op de terugweg hetzelfde verhaal. er was gewoon een plek, van 1-2mm waarbij het beeld zwart werd(backlight bleef wel aan).
maakte me niet zo veel uit. maar sinds donderdag, als ik hem openschoof. bleef het beeld 9 van de 10 keer zwart. en kwam het niet meer terug.
batterij eruit. opnieuw opstarten. en klaaar....
tot zaterdagochtend. schoof hem perongelijk open(ik durfde al niet meer te schuiven), en ja hoor.. beeld werd zwart(Hij crashte NIET, muziek bleef namelijk door spelen, en ik kon mijn scherm uitzetten, aanzetten en unlocken(op gevoel)). wat scherm was nog steeds zwart.
ik weer de batterij eruit, er terug in. zet hem aan... zwart beeld... opnieuw.. weer zwart beeld... en na een paar keer proberen kreeg ik weer het logo van motorola..
gistervanochtend. wederom dezelfde fout van mij.. ik schoof hem open. zwart beeld...
en ik krijg hem nu niet meer opgestart. ben al vanaf vanochtend aan het proberen.. werkt gewoon niet meer..
scherm blijft zwart... geen logo.. niks...
dood? iemand nog suggesties...
afgelopen maandag begonnen de problemen. tijdens het openschuiven werd het scherm in een keer zwart. en toen die uitgeschoven was, was het beeld weer normaal. op de terugweg hetzelfde verhaal. er was gewoon een plek, van 1-2mm waarbij het beeld zwart werd(backlight bleef wel aan).
maakte me niet zo veel uit. maar sinds donderdag, als ik hem openschoof. bleef het beeld 9 van de 10 keer zwart. en kwam het niet meer terug.
batterij eruit. opnieuw opstarten. en klaaar....
tot zaterdagochtend. schoof hem perongelijk open(ik durfde al niet meer te schuiven), en ja hoor.. beeld werd zwart(Hij crashte NIET, muziek bleef namelijk door spelen, en ik kon mijn scherm uitzetten, aanzetten en unlocken(op gevoel)). wat scherm was nog steeds zwart.
ik weer de batterij eruit, er terug in. zet hem aan... zwart beeld... opnieuw.. weer zwart beeld... en na een paar keer proberen kreeg ik weer het logo van motorola..
gistervanochtend. wederom dezelfde fout van mij.. ik schoof hem open. zwart beeld...
en ik krijg hem nu niet meer opgestart. ben al vanaf vanochtend aan het proberen.. werkt gewoon niet meer..
scherm blijft zwart... geen logo.. niks...
dood? iemand nog suggesties...
Je hebt et neem ik aan over je droid 3 ? ;p
dit keer wel:P hahaha:PDoubleYouPee1 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:32:
Je hebt et neem ik aan over je droid 3 ? ;p

Ik zou het even op XDA vragen of anders droidforums. Die weten misschien wel een linkje naar een nieuw kabeltje e.d.
maar dan nog.. zou jij hem zo openschroeven?DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:16:
Ik zou het even op XDA vragen of anders droidforums. Die weten misschien wel een linkje naar een nieuw kabeltje e.d.
ik ben daar toch wat terughoudend in hoor..
Nouja, of je stuurt em terug naar waar je em gekocht hebt, indien mogelijk.demonic schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:06:
[...]
maar dan nog.. zou jij hem zo openschroeven?
ik ben daar toch wat terughoudend in hoor..
..of je maakt em open.
Weet niet wat je anders kan doen? et lijkt me in ieder geval geen software probleem
software is het zeker niet nee...
het is dus idd opsturen, onder garantie wss. en dan 50euro verzendkosten slikken. of zelf open maken, en garantie verliezen..
ik wacht heel even af wat motorola in america gaat zeggen.
gr.carlo
EDIT 08-05-2012 17:00 >
zojuist contact met motorola opgenomen via de chat.
ik moest x + powerbutton doen.
alleen, ik deed de accu erin.. en hij sprong meteen aan.. hij doet het nou weer...
denk alleen dat wanneer ik hem dicht schuif hij weer de geest geeft...
snel alles backuppen, en alsnog opsturen denk ik dan maar...
(opsturen moet volgens motorola via negri)
het is dus idd opsturen, onder garantie wss. en dan 50euro verzendkosten slikken. of zelf open maken, en garantie verliezen..
ik wacht heel even af wat motorola in america gaat zeggen.
gr.carlo
EDIT 08-05-2012 17:00 >
zojuist contact met motorola opgenomen via de chat.
ik moest x + powerbutton doen.
alleen, ik deed de accu erin.. en hij sprong meteen aan.. hij doet het nou weer...
denk alleen dat wanneer ik hem dicht schuif hij weer de geest geeft...
snel alles backuppen, en alsnog opsturen denk ik dan maar...
(opsturen moet volgens motorola via negri)
[ Voor 44% gewijzigd door demonic op 08-05-2012 17:01 ]
ja dat weet ik:P maar dat was dus nog niet eens nodig.. hij sprong al weer aan:S echt enorm raar..DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:26:
x+power boot gewoon de stock recovery
(en een stock recovery had dus ook niet geholpen verder).
Komt volgens mij door die blur contacts app, beter vervang je die voor de AOSP contacts apk. Ik heb het daarmee wel werkend zonder YahooContacts.apk.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:02:
[...]
Goedmorgen, ik heb een vraag aan jullie.
Ik ben momenteel in het bezit van een milestone 2en mijn abbo loopt binnenkort af. Dus mag ik een nieuw telefoontje gaan kiezen, maar in Nederland en Europa zijn nergens meer toestellen met android en een fysiek toetsenbord te verkrijgen.
Dus zit met een dilemma ga ik krom liggen en er één importeren uit het buitenland + abbo kosten. of hou ik het bij de milestone 2 met een sim only abbo.
wat adviseren jullie? is het verschil tussen de milestone 2 en 3 het waard?
En waar hebben jullie hem dan aangeschaft?
Ik ben momenteel in het bezit van een milestone 2en mijn abbo loopt binnenkort af. Dus mag ik een nieuw telefoontje gaan kiezen, maar in Nederland en Europa zijn nergens meer toestellen met android en een fysiek toetsenbord te verkrijgen.
Dus zit met een dilemma ga ik krom liggen en er één importeren uit het buitenland + abbo kosten. of hou ik het bij de milestone 2 met een sim only abbo.
- leeg -
Verwijderd
Ik heb nooit met de Milestone 2 gewerkt dus daar kan ik niets over zeggen maar ik vind de Milestone 3 wel een fijn toestel. Je zou eventueel ook al eens kunnen kijken naar de Milestone 4 als je dan toch aan importeren denkt. Er is natuurlijk ook nog de pricewatch: HTC Desire Z Grijs maar die begint al oud te worden...luigi87 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:36:
Ik heb mijn Droid 3 tweedehands gekocht op www.swappa.com. Een prima website waar enkel Android-foons verkocht worden die nog perfect werken en waar amper/geen gebruikssporen op zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 23:26 ]
Tja.. wat is de staat van je milestone 2? Als die et nog prima doet en je bent er tevreden mee zou ik die gewoon houden. Dan zou ik er gewoon een sim-only kaartje in doen en wachten tot je milestone 2 uit elkaar valt. Dan kan je tegen die tijd altijd zien wat je koopt.luigi87 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:36:
De droid 4 zijn nog wat probleempjes mee volgens mij i.c.m GSM.
Ik zal ook een op die website gaan kijken. ik zie wel de droid X staan. welke is dan ook al weer?Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:16:
[...]
Ik heb nooit met de Milestone 2 gewerkt dus daar kan ik niets over zeggen maar ik vind de Milestone 3 wel een fijn toestel. Je zou eventueel ook al eens kunnen kijken naar de Milestone 4 als je dan toch aan importeren denkt. Er is natuurlijk ook nog de pricewatch: HTC Desire Z Grijs maar die begint al oud te worden...
Ik heb mijn Droid 3 tweedehands gekocht op www.swappa.com. Een prima website waar enkel Android-foons verkocht worden die nog perfect werken en waar amper/geen gebruikssporen op zijn. Heb er 250 euro voor betaald inclusief verzending (35 euro) en douanekosten (70 euro).
En ik moet er op letten bij importeren dat die GSM heeft toch?
De disire Z is geen optie, deze is nog slechter dan de milestone 2 qua specs, dus die valt al direct af.
Ik zie er een staan op de website, maar nu heb nog een kort vraagje hij heeft maar 512mb ram geheugen? dat is het zelfde als wat in deze zit.
De staat is nagenoeg prima, alleen de power button is lam. maar die regel ik nu via de volume knoppen.DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:31:
[...]
Tja.. wat is de staat van je milestone 2? Als die et nog prima doet en je bent er tevreden mee zou ik die gewoon houden. Dan zou ik er gewoon een sim-only kaartje in doen en wachten tot je milestone 2 uit elkaar valt. Dan kan je tegen die tijd altijd zien wat je koopt.
De droid 4 zijn nog wat probleempjes mee volgens mij i.c.m GSM.
Als ik hem nog een jaar ga gebruiken i.c.m. een sim only ga ik dat wel even laten maken, zit twee jaar garantie op die telefoon toch? anders wel wettelijk in ieder geval.
Maar wat heb jij betaald voor je droid 3? want als je hem los koopt ben je wel duurder uit dan een andere telefoontje + abbo hier nemen.
[ Voor 75% gewijzigd door luigi87 op 11-05-2012 11:47 ]
- leeg -
Ik heb em gekocht toen ie net uit was, uiteindelijk ongeveer €450. Ik ben hiermee overigens goedkoper uit dan dat ik toen een abbo had afgesloten met een desire-Z. Ik betaal nu 12eu/maand met 1GB internet en 250min/sms.
Ik ben erg tevreden met mn droid 3 - vooral de QWERTY is erg fijn. Of het waard is om van een prima milestone 2 te upgraden weet ik niet. De telefoon is ongeveer hetzelfde met een beter toetsebord (1-10 rij etc.) en wat betere specs (dual-core, betere camera, iets groter scherm) maar daat blijft het ook wel bij.
Ik ben erg tevreden met mn droid 3 - vooral de QWERTY is erg fijn. Of het waard is om van een prima milestone 2 te upgraden weet ik niet. De telefoon is ongeveer hetzelfde met een beter toetsebord (1-10 rij etc.) en wat betere specs (dual-core, betere camera, iets groter scherm) maar daat blijft het ook wel bij.
Verwijderd
Alstublieft (225$)luigi87 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:36:
[...]
Ik zal ook een op die website gaan kijken. ik zie wel de droid X staan. welke is dan ook al weer?
En ik moet er op letten bij importeren dat die GSM heeft toch?
De disire Z is geen optie, deze is nog slechter dan de milestone 2 qua specs, dus die valt al direct af.
Ik zie er een staan op de website, maar nu heb nog een kort vraagje hij heeft maar 512mb ram geheugen? dat is het zelfde als wat in deze zit.
[...]
Maar ja, als je Milestone nog prima aan je eisen voldoet zie ik niet meteen een reden om over te schakelen op de Droid 3. De Droid 3 heeft prima specs maar ik was uiteindelijk even tevreden met mijn Desire Z. Ik merk niet zo gek veel verschil met die dualcore, ik speel nauwelijks spelletjes. Toegeven, ik heb nu wel eens GTAIII geïnstalleerd wat ik niet kon op mijn Desire Z.
Voor dit soort dingen is V&A, niet in een topic.
[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 21-05-2012 08:23 ]
Verwijderd
Ik denk dat je daarvoor aan het verkeerde adres bent. Je moet hier zijn: http://tweakers.net/aanbod/ 
Volgende keer graag een topic report aanmaken
Volgende keer graag een topic report aanmaken
[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 21-05-2012 08:24 ]
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik heb het een en ander gelezen van jullie. Ik heb de XT862 van Verizon unlocked via Negri.
Alles werkt prima op 3G na. Ben al geroot. Ik heb een T-Mobile SIM en het lukt mij echt niet de instellingen goed te krijgen zodat ik mobiel kan internetten!
Heeft iemand anders een idee of ervaring misschien zelfs?
Groet,
Lee
Ik heb het een en ander gelezen van jullie. Ik heb de XT862 van Verizon unlocked via Negri.
Alles werkt prima op 3G na. Ben al geroot. Ik heb een T-Mobile SIM en het lukt mij echt niet de instellingen goed te krijgen zodat ik mobiel kan internetten!
Groet,
Lee
Verwijderd
Ik neem aan dat die instellingen gewoon op de site van T-Mobile staan?
Zelf zit ik bij een andere provider en heb enkel mijn APN moeten instellen: Settings -> Wireless en Networks --> Mobile Networks --> APN
Zelf zit ik bij een andere provider en heb enkel mijn APN moeten instellen: Settings -> Wireless en Networks --> Mobile Networks --> APN
Wat gebeurd er als je een APN toevoegd?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:39:
Hallo iedereen,
Groet,
Lee
Verwijderd
Dan krijg ik precies hetzelfde als jij beschreef op ongeveer pagina 7 geloof ik. Geen APN's of verdwijnen na het aanmaken.
Als ik dan even schakel naar CMDA en dan weer terug naar GSM en vervolgens weer ga kijken naar APNs dan zie ik ze wel staan.
Die ik heb aangemaakt zijn allen met een open slotje.
Als ik dan even schakel naar CMDA en dan weer terug naar GSM en vervolgens weer ga kijken naar APNs dan zie ik ze wel staan.
Die ik heb aangemaakt zijn allen met een open slotje.
Verwijderd
Dit heb ik inderdaad allemaal uitgevoerd. En ook de instellingen in de apns-conf.xml nagekeken. Deze zijn in orde.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:09:
Ik neem aan dat die instellingen gewoon op de site van T-Mobile staan?
Probeer eens vliegtuig modus aan te zetten en na 5sec weer uit
Verwijderd
Dat had ik ook gelezen ja, maar bij mij heeft dat jammer genoeg geen effect gehad.DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:25:
Maar nadat je naar CDMA gaat en weer terug naar GSM, en je APNs dus zichtbaar zijn (en geselecteerd?) werkt het dus nogsteeds niet? Welke instellingen gebruik je?
[ Voor 10% gewijzigd door DoubleYouPee op 05-06-2012 22:52 ]
Verwijderd
Rebooten wil ook wel eens lukken als dit niet helpt. Have you turned it off and on againDoubleYouPee1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:25:
Verwijderd
Bolletjes selecteren heeft geen nut geen sjoege.DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:52:
Maar nadat je naar CDMA gaat en weer terug naar GSM, en je APNs dus zichtbaar zijn (en geselecteerd?) werkt het dus nogsteeds niet? Welke instellingen gebruik je?
De instellingen van de T-Mobile site
Bij Naam, voer T-Mobile Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
Bij Mobiele netwerkcode, voer 16 in. Let op: gebruik je een Orange-simkaart, voer dan 20 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij Type toegangspunt, kies Internet.
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Verwijderd
Internet staat daarDoubleYouPee1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:01:
Wat staat er bij APN type?
Verwijderd
Hmm heel vreemd.. als ik de XML aanpas (plane mode aan, zodat hij niet in gebruik is) en daarna dus naar APNs ga dan laad hij de entry die ik ervoor had staan.
Voor bewerking had ik dus T-Mobile Internet als naam en dan geeft hij de oude naam T-Mobile NL en vice versa.
Heb ook een factory reset gedaan. Niets gebeurd. Oude milestone 2 aangezet, export van APN lijst en weer geimporteerd. Dat werkt ook niet.