WiiU lijkt me geinig. Voor 1080p gaming gebruik ik m'n PC wel (al is die ook aan het verouderen).
Er zijn genoeg mensen die deze mening niet delen en daar ben ik er 1 van. Blu ray is de een van de fases van een uitstervend soort namelijk optische media. Blu ray heeft weinig toekomst buiten retail films en de games voor de komende 5-7 jaar. Het is enkel een drager van data, meer doet het niet en meer gaat het ook nooit doen. De spelers slijten relatief hard en eigenlijk niet meer van deze tijd.
Doel je echter op grote opslag, ja dat is toekomst maar dat is altijd al het geval geweest (more is better). Bluray biedt daarin geen oplossingen voor de lange termijn.
Als Reggie specifiek zegt geen blu-ray prima, maar hij doelt duidelijk ook niet op een normale dvd. Wat willen ze dan gebruiken hd-dvd? Of ze weten het gewoon nog niet zeker en bekijken alle opties nog of de mogelijke licentie deal is nog niet rond. Op dit moment lijkt me nog het meest logisch dat ze niet veel over de specs willen en kunnen zeggen omdat het nog niet af is.
Zo hard eens. Dat BR wordt overal maar genoemd als de toekomst enz. maar ik kijk nog steeds net zo graag een dvd als een BR (ten eerste omdat het sneller gaat) Ik zie heus wel verschil , maar na 2 minuten ben je dat ook kwijt.Rinzler schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:26:
[...]
Mwah, het is voor de doorsnee, niet-technologie-handige-minder-geld-uitgevende-consument misschien (nabije) toekomst... Maar BR is er ondertussen al lang. Ligt de toekomst misschien niet eerder in iets dat geen schijfje is?
Mijn BR-speler staat hier alleen maar stof te happen sinds ik een mediaspeler met Nas heb. Een schijfje wisselen in mijn Xbox voelt zelfs al vreemd aan. Natuurlijk is het allemaal wat minder legaal , maar als ik dezelfde luxe kan krijgen op een officiële manier zal ik dat ook gelijk doen.
Sinds Spotify er is download ik ook geen muziek meer (legaal en minder legaal ) dus ik betaal er graag voor.
Maarja ik irriteer me ook aan 3d in de bioscoop dus misschien snap ik het zelf niet
En daar zijn/waren ze weer redelijk van af gestapt en misschien veel klanten kwijt geraakt aan xbox/PS. Nu ze dus ook met een systeem komen die aan alle aansluitmogelijkheden voldoet en goede kwaliteit graphics er uit krijgt kan het weer serieus meedoen bij de wat meer hardcore gamer die liever Assasins Creed speelt dan Wario Shake. Al moet ik zeggen dat ik meeste N titels behoorlijk goed vind maar de rest er omheen deed me weinig.Cocytus schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:48:
[...]
Lol wut![]()
Nintendo maakte al games toen de term 'hardcore' nog niet eens was uitgevonden.
Ik heb zelf een Wii (vanaf launch) voor Zelda, da's ook de enige legale game die ik heb gekocht en op Metroid en SMG de enige games die ik heb uitgespeeld. De rest boeide gewoon weinig al zijn er toch gelukkig nog wat goede titels bijgekomen die ik voor een prikkie 2ehands kan meetikken
Over deze console, ik ben toch wel wat faith in N kwijt geraakt, niet dat ik een volgende generatie xbox of PS eerder zal kopen dan een Wii maar ik denk niet @launch day. Ligt misschien wat aan de line up.
Klein beetje offtopic, hoe hilarisch is het dat we Zelda TP kregen voor de Wii terwijl het eigenlijk een GC titel was en nu eindelijk de nieuwe Zelda game begint te komen dat we alweer beelden zien van een Zelda game op een nieuwe console.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Aan de console kan nog veel veranderen zoals Nintendo al zei. Er is dus nog hoop op een blu-ray en andere aanpassingen.Splinter Cell schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:07:
Nintendo ligt gewoon nog steeds een straatlengte achter op Sony & Microsoft nu ze eindelijk het hardcore platform zijn binnen gestapt. Veelste te laat. Neem bijvoorbeeld Xboxlive en PSN en hun diensten. 1080p streamen etc.
Zo future proof is deze console nou ook weer niet. Nintendo smijt niet met geld om een Blu-ray speler erin te hebben. Als er nu iets wat opkomend is is dat wel Blu-ray, 3D, de grootte van de televisies tegenwoordig in de huiskamers.
Mij kan het allemaal weinig schelen als PC gebruiker. Maar het wordt straks toch weer een PS4 en een nieuwe xbox. Nintendo heeft goede ideeën, maar Sony en Microsoft nemen dit ook over, verbeteren dit en verlengen de levensduur van hun "oude" consoles. Wanneer de tijd rijp is, ligt Nintendo gewoon weer achter.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Anoniem: 279033
En weeeeer een gimmick console van Nintendo
Triest ook dat de enige game die aangekondigd is een of andere Lego game die qua graphics ook op de Ps2 kan draaien. Nintendo is echt de weg kwijt geraakt na de Gamecube.
Officiële afkorting voor Blu-Ray is BD (van Blu-Ray Disc) en niet BR. Soit, dit terzijde.
Over het geval dat BD al dan niet in de Wii U zal zitten, denk ik dat we gewoon kunnen besluiten dat ze het bij Nintendo zelf nog niet weten.
Persoonlijk kan ik me toch niet voorstellen dat ze nog voor DVD gaan kiezen. De ruimte op DVD begint toch echt te beperkt te worden voor de huidige games. Trouwens, 1080p gaming betekent dat er weer meer ruimte zal nodig zijn voor een game. Vettere graphics betekent nu eenmaal meer GB's.
Niemand wil toch DJ gaan spelen op zijn Wii U om schijfjes te wisselen terwijl je aan het gamen bent. Aangezien de Wii U een optische drager nodig heeft (laat het concept zonder optische dragers maar over aan GaiKa en OnLive), lijkt me de keuze voor BD toch logisch. Wat zouden ze anders kiezen?
Een ander aspect van de Wii U waar ik me vragen bij stel, is het online concept van de Wii U. Xbox Live zit op zijn ivoren toren en Sony doet alles wat het kan om met PSN Xbox Live bij te benen (of beter: achterna te hollen). Nintendo moet nog vanaf nul starten (je kan het huidige friend code systeem toch geen goede basis noemen). Wat gaat dat geven? Ook hierover is er tijdens de persconferentie niets verteld. Zal het gratis zijn zoals PSN? Of betalend zoals Xbox Live? Of half gratis, half betalend zoals PSN+? Of nog iets anders.
Eigenlijk heeft Nintendo niets verteld over de Wii U tijdens deze pers conferentie. Enkel een officiële aankondiging en een officiële naam. Er zijn meer vragen dan antwoorden, want eigenlijk wist iedereen al dat Nintendo een nieuwe console ging aankondigen en dat ie een nieuwe controller met een display ging hebben.
Het zal waarschijnlijk wachten zijn tot de Tokio Game Show voor meer informatie over de Wii U. Maar door mijn vele vragen over het toestel ben ik er meer sceptisch over dan dat ik enthousiast ben.
Ik neem wel mijn woorden terug over de release van de Wii U, want het ding MOET in 2012 om relevant te zijn in de console war. Anderzijds baart me dat ook weer zorgen omdat er net zo weinig informatie over de Wii U is gegeven. Ik kan maar één ding besluiten: de Wii U zoals we hem op het E3 zien is nog een prototype met enkele techdemo's.
Wat dan wel weer heel goed is, is mensen zoals John Riccitello op het podium roepen die zeggen dat het ding geweldig is en dat EA er games zal voor maken. Dat versterkt het vertrouwen voor third party support in de nieuwe console. En na de Wii heeft Nintendo dat wel nodig.
Over het geval dat BD al dan niet in de Wii U zal zitten, denk ik dat we gewoon kunnen besluiten dat ze het bij Nintendo zelf nog niet weten.
Persoonlijk kan ik me toch niet voorstellen dat ze nog voor DVD gaan kiezen. De ruimte op DVD begint toch echt te beperkt te worden voor de huidige games. Trouwens, 1080p gaming betekent dat er weer meer ruimte zal nodig zijn voor een game. Vettere graphics betekent nu eenmaal meer GB's.
Niemand wil toch DJ gaan spelen op zijn Wii U om schijfjes te wisselen terwijl je aan het gamen bent. Aangezien de Wii U een optische drager nodig heeft (laat het concept zonder optische dragers maar over aan GaiKa en OnLive), lijkt me de keuze voor BD toch logisch. Wat zouden ze anders kiezen?
Een ander aspect van de Wii U waar ik me vragen bij stel, is het online concept van de Wii U. Xbox Live zit op zijn ivoren toren en Sony doet alles wat het kan om met PSN Xbox Live bij te benen (of beter: achterna te hollen). Nintendo moet nog vanaf nul starten (je kan het huidige friend code systeem toch geen goede basis noemen). Wat gaat dat geven? Ook hierover is er tijdens de persconferentie niets verteld. Zal het gratis zijn zoals PSN? Of betalend zoals Xbox Live? Of half gratis, half betalend zoals PSN+? Of nog iets anders.
Eigenlijk heeft Nintendo niets verteld over de Wii U tijdens deze pers conferentie. Enkel een officiële aankondiging en een officiële naam. Er zijn meer vragen dan antwoorden, want eigenlijk wist iedereen al dat Nintendo een nieuwe console ging aankondigen en dat ie een nieuwe controller met een display ging hebben.
Het zal waarschijnlijk wachten zijn tot de Tokio Game Show voor meer informatie over de Wii U. Maar door mijn vele vragen over het toestel ben ik er meer sceptisch over dan dat ik enthousiast ben.
Ik neem wel mijn woorden terug over de release van de Wii U, want het ding MOET in 2012 om relevant te zijn in de console war. Anderzijds baart me dat ook weer zorgen omdat er net zo weinig informatie over de Wii U is gegeven. Ik kan maar één ding besluiten: de Wii U zoals we hem op het E3 zien is nog een prototype met enkele techdemo's.
Wat dan wel weer heel goed is, is mensen zoals John Riccitello op het podium roepen die zeggen dat het ding geweldig is en dat EA er games zal voor maken. Dat versterkt het vertrouwen voor third party support in de nieuwe console. En na de Wii heeft Nintendo dat wel nodig.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Nintendo heeft wel meer games aangekondigd dan alleen die Lego-game. Zoals zelda, mario en een aantal multi platforms.Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:24:
En weeeeer een gimmick console van NintendoTriest ook dat de enige game die aangekondigd is een of andere Lego game die qua graphics ook op de Ps2 kan draaien. Nintendo is echt de weg kwijt geraakt na de Gamecube.
Wellicht dat die Mario Bros Wii 2 als aankondiging gezien kan worden maar de rest waren allemaal demo's die officieel nog niet tot een game hoeven te leiden. Zie ook eerdere E3's zoals die ene met die realistische Zelda voor Gamecube die vervolgens niet uitkwam. In plaats daarvan kregen we die kleuterversie Wind Waker. Oh en Smash bros is aangekondigd maar aangezien daarvan nog niks is laten zien zal het nog wel een tijd duren voordat die uitkomt.Yorin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:46:
[...]
Nintendo heeft wel meer games aangekondigd dan alleen die Lego-game. Zoals zelda, mario en een aantal multi platforms.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 08-06-2011 07:55 ]
Ben ik trouwens de enige die de presentatie van Forza 4 enorm vind tegenvallen?
Ik zie alleen maar wat slappe hap en niks 'groundbreaking'. Had gehoopt dat ze GT5 echt nu ver voorbij zouden schieten, maar het lijkt er nog niet op.
Ik zie alleen maar wat slappe hap en niks 'groundbreaking'. Had gehoopt dat ze GT5 echt nu ver voorbij zouden schieten, maar het lijkt er nog niet op.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kan ik Forza 4 en BF3 ook ergens terugkijken of is dat geen mogelijkheid?Phusebox schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:01:
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar Pikmin is ook aangekondigd voor de Wii:U.Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:53:
[...]
Wellicht dat die Mario Bros Wii 2 als aankondiging gezien kan worden maar de rest waren allemaal demo's die officieel nog niet tot een game hoeven te leiden. Zie ook eerdere E3's zoals die ene met die realistische Zelda voor Gamecube die vervolgens niet uitkwam. In plaats daarvan kregen we die kleuterversie Wind Waker. Oh en Smash bros is aangekondigd maar aangezien daarvan nog niks is laten zien zal het nog wel een tijd duren voordat die uitkomt.
[ Voor 45% gewijzigd door Yorinn op 08-06-2011 08:27 ]
ik weet het niet met de wii:u ik denk dat ik eerst de kat uit de boom ga kijken. Ik vind het concept op zich niet slecht, maar ik wil het in de praktijk zien. Wel vind ik dat nintendo meer hardcore games moet gaan uitgeven of dus danig 3rd party's ondersteunen in ontwikkeling.
Nintendo gaat met een aantal (grote) namen in zee, zoals EA. De hardcore games komen er ook zeker aan, zoals Assassin's Creed, Battlefield, Bioshock enzovoort.moosterbaan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:00:
ik weet het niet met de wii:u ik denk dat ik eerst de kat uit de boom ga kijken. Ik vind het concept op zich niet slecht, maar ik wil het in de praktijk zien. Wel vind ik dat nintendo meer hardcore games moet gaan uitgeven of dus danig 3rd party's ondersteunen in ontwikkeling.
Alleen jammer dat ze dus out of sync zitten met veel grote titels;Yorin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:16:
[...]
Nintendo gaat met een aantal (grote) namen in zee, zoals EA. De hardcore games komen er ook zeker aan, zoals Assassin's Creed, Battlefield, Bioshock enzovoort.
Bijvoorbeeld:
Battlefield zal deel 4 moeten worden, in 2013
DiRT, zal deel 4 moeten worden, 2013-2014
Met als gevolg dat de nieuwe Microsoft console, die ik in 2013 verwacht, dezelfde titels krijgt maar dan met betere graphics.
ik verwacht zelf dat volgend jaar Sony en MS op de E3 hun 'next-gen' gaan aankondigen.
Zou wel erg mooi zijn als ze het op de E3 van 2012 laten zien en dan met kerst 2012 uitbrengen
Zou wel erg mooi zijn als ze het op de E3 van 2012 laten zien en dan met kerst 2012 uitbrengen
De (meeste) specs van de Wii:U zijn ook bekend. Dit is hoe de specs op dit moment zijn: oioioi in 'video: E3: The Daily Recap - Aflevering 2'
Ik denk dat ze "gewoon" de huidige iteraties van de games gaan krijgen, maar dan een half jaar/jaar later. Betekent wel dat je in 1 keer een hoop games in de line-up hebt, maar wel verouderde games die:Phusebox schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:21:
[...]
Alleen jammer dat ze dus out of sync zitten met veel grote titels;
Bijvoorbeeld:
Battlefield zal deel 4 moeten worden, in 2013
DiRT, zal deel 4 moeten worden, 2013-2014
Met als gevolg dat de nieuwe Microsoft console, die ik in 2013 verwacht, dezelfde titels krijgt maar dan met betere graphics.
- De hardcore gamers al hebben
- De casuel gamers niet boeit
Waar ik zelf bang voor ben (naast de bruikbaarheid van de controller en snelheid van het systeem) is de behoefte aan een nieuwe Wii bij de "nieuwe gamers" (de casuals die zijn ingestapt bij de Wii voor games als Wii-fit). Om mij heen hoor ik weinig anders dan dat de Wii al een ruime tijd stof staat te happen. Wat is voor deze mensen de reden om een nieuw systeem te kopen na de ervaring dat het toch maar voor een beperkte tijd boeiend blijkt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Titels die ook op de PS3 en Xbox uitkomen dus....met een gimmick van een scherm. Leuk trouwens dat je die games dan volgend jaar mag spelen terwijl bijv Arkham City dan al een jaar uit is op de concurrende consoles.Yorin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:16:
[...]
Nintendo gaat met een aantal (grote) namen in zee, zoals EA. De hardcore games komen er ook zeker aan, zoals Assassin's Creed, Battlefield, Bioshock enzovoort.
Op Tekken na zijn er geen grote aankondingen gedaan door de grote Japanse studios zoals Capcom, Square-Enix en Konami met betrekking tot support. Dat zegt ook wel het een en ander.
Tekken zelf zag er overigens ook niet spectaculair mooier uit dan de huidige Tekkens voor PS3. Enige verschil dat ik zag is dat je op de WU versie de karakters kan schminken. Dat is leuk...voor 5 minuten....als je 7 jaar bent.
Het zag er wel weer mooi uit , maar alles (en dus ook Forza) lijkt gericht op dat kinectPhusebox schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:01:
Leuk voor sommige onder ons, maar je tot nu toe zie je bij veel games met kinect ondersteuning dat de
rest van de game wat minder aandacht krijgt en dat die ondersteuning als DE grote vernieuwing wordt gezien.
Ik wil dat ding ook niet in mijn huiskamer hebben voordat ik er echt grote voordelen in zie.
Eigenlijk heeft de Microsoft conferentie er voor gezorgd dat ik nu voor het eerst aan het denken ben om een PS3 te gaan halen en ik de Xbox 360 niet echt meer serieus kan nemen. Had ik niet verwacht voordat ik de presentatie ging kijken
Was mijn stream dan zo slecht ? Ik vond de graphics namelijk op de psp versie van Tekken lijken en dus echt tegenvallen. Kan natuurlijk nog een vroege build zijn.Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:27:
[...]
Tekken zelf zag er overigens ook niet spectaculair mooier uit dan de huidige Tekkens voor PS3.
[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 08-06-2011 10:40 ]
Ja inderdaad, ze proberen die Kinect te veel te pushen. Beetje het Wii syndroom; ze verkopen veel hardware maar er komen geen goede games dus dat ding verdwijnt onder het stof.Beakzz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:37:
[...]
Het zag er wel weer mooi uit , maar alles (en dus ook Forza) lijkt gericht op dat kinect![]()
Leuk voor sommige onder ons, maar je tot nu toe zie je bij veel games met kinect ondersteuning dat de
rest van de game wat minder aandacht krijgt en dat die ondersteuning als DE grote vernieuwing wordt gezien.
Ik wil dat ding ook niet in mijn huiskamer hebben voordat ik er echt grote voordelen in zie.
Eigenlijk heeft de Microsoft conferentie er voor gezorgd dat ik nu voor het eerst aan het denken ben om een PS3 te gaan halen en ik de Xbox 360 niet echt meer serieus kan nemen. Had ik niet verwacht voordat ik de presentatie ging kijken
[...]
Was mijn stream dan zo slecht ? Ik vond de graphics namelijk op de psp versie van Tekken lijken en dus echt tegenvallen. Kan natuurlijk nog een vroege build zijn.
De mega vertraging die erin zit krijgen ze toch niet eruit, dat was ook bij de WiiU weer zichtbaar.
Nintendo roept dan "no latency issues" maar het lagte als de pest.
You made your point, je vindt het niks. Ik vermoed dat Capcom Square-Enix en Konami op de TGS met aankondigingen komen voor de WiiU. Dat je karakters kan schminken is inderdaad leuk voor kleine kinderen of een dronken avond op de bank. Vind wel dat je ontzettend kortzichtig ernaar kijkt en alleen wil zien wat niet mogelijk is in plaats van wat het apparaat wel mogelijk maak, namelijk console gaming door het hele huis, zonder het gebruik van de TV. Wil iemand TV kijken, geen probleem, game je verder op je controller/tablet. Dat is iets wat Sony en MS nooit zullen bedenken, maar binnen nu en twee jaar waarschijnlijk wel weer gekopieerd hebben.Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:27:
[...]
Titels die ook op de PS3 en Xbox uitkomen dus....met een gimmick van een scherm. Leuk trouwens dat je die games dan volgend jaar mag spelen terwijl bijv Arkham City dan al een jaar uit is op de concurrende consoles.
Op Tekken na zijn er geen grote aankondingen gedaan door de grote Japanse studios zoals Capcom, Square-Enix en Konami met betrekking tot support. Dat zegt ook wel het een en ander.
Tekken zelf zag er overigens ook niet spectaculair mooier uit dan de huidige Tekkens voor PS3. Enige verschil dat ik zag is dat je op de WU versie de karakters kan schminken. Dat is leuk...voor 5 minuten....als je 7 jaar bent.
Je kan er nieuwe dingen mee maar het geheel schreeuwt gimmick. Er is een soort van Wii Sports/Play 2 getoond met die spelletjes zoals schieten en golf en dat soort dingen is leuk maar verveelt snel. Net als met de oorspronkelijke Wii was motion besturing leuk, maar het bleef een gimmick en verveelde snel.JanW schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:50:
[...]
You made your point, je vindt het niks. Ik vermoed dat Capcom Square-Enix en Konami op de TGS met aankondigingen komen voor de WiiU. Dat je karakters kan schminken is inderdaad leuk voor kleine kinderen of een dronken avond op de bank. Vind wel dat je ontzettend kortzichtig ernaar kijkt en alleen wil zien wat niet mogelijk is in plaats van wat het apparaat wel mogelijk maak, namelijk console gaming door het hele huis, zonder het gebruik van de TV. Wil iemand TV kijken, geen probleem, game je verder op je controller/tablet. Dat is iets wat Sony en MS nooit zullen bedenken, maar binnen nu en twee jaar waarschijnlijk wel weer gekopieerd hebben.
Dat van die games door blijven spelen is een leuke vinding maar of dit voor elke game opgaat is niet bekend. Ik kan me voorstellen dat dit bij grafisch niet opziendbarende games zoals Mario Bros Mii wel kan maar of dit echt kan met de grafische monsters betwijfel ik; dan zou die controller behoorlijk veel power moeten hebben.
Nintendo heeft iig al bevestigd (tegenover Engadget dacht ik) dat de Wii U maar 1 tabletcontroller tegelijk aankan wat een grote min is. Er van uitgaande dat dit alleen geldt bij volledige games streamen (het meest positieve scenario) dan betekent dat dat wanneer er gezapt wordt er maar 1 speler door kan spelen bij Mario Bros Mii. Dat zou vrij jammer zijn.
Ik geef Nintendo het voordeel van de streamkwaliteit maar van wat ik ervan zag zag het er niet beter uit dan de huidige console-tekkens dus zeker niet next-gen. Als je dan bedenkt dat er een jaar tussenzit voor de release dan zou het best kunnen dat de WU-Tekken dezelfde beeldkwaliteit kent als de Vita.Beakzz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:37:
Was mijn stream dan zo slecht ? Ik vond de graphics namelijk op de psp versie van Tekken lijken en dus echt tegenvallen. Kan natuurlijk nog een vroege build zijn.
Ik weet niet of je ooit van handheld consoles gehoord hebt, maar die bestaan blijkbaar best al een poosje hoorJanW schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:50:
[...]
Vind wel dat je ontzettend kortzichtig ernaar kijkt en alleen wil zien wat niet mogelijk is in plaats van wat het apparaat wel mogelijk maak, namelijk console gaming door het hele huis, zonder het gebruik van de TV. Wil iemand TV kijken, geen probleem, game je verder op je controller/tablet. Dat is iets wat Sony en MS nooit zullen bedenken
Het is een groot teken aan de wand dat Nintendo in zijn promofilmpjes haast uitsluitend de controller laat zien en niet de console zelf, terwijl de controller echt een groot onhandelbaar ding lijkt met veel meer batterij-issues dan wat je zou verwachten van de controller van een vaste console
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Leuk de optie dat iemand anders tv kan blijven kijken, maar een goede (voor games) 40" tv koop je voor 400 euro. Heb ik dat liever dan een console van 350 euro met een 6" el cheapo schermpje.
Console gaming door het hele huis? Volgens mij kan je niet via wifi streamen, dus dan vraag ik me af wat het bereik is... ?JanW schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:50:
[...]
You made your point, je vindt het niks. Ik vermoed dat Capcom Square-Enix en Konami op de TGS met aankondigingen komen voor de WiiU. Dat je karakters kan schminken is inderdaad leuk voor kleine kinderen of een dronken avond op de bank. Vind wel dat je ontzettend kortzichtig ernaar kijkt en alleen wil zien wat niet mogelijk is in plaats van wat het apparaat wel mogelijk maak, namelijk console gaming door het hele huis, zonder het gebruik van de TV. Wil iemand TV kijken, geen probleem, game je verder op je controller/tablet. Dat is iets wat Sony en MS nooit zullen bedenken, maar binnen nu en twee jaar waarschijnlijk wel weer gekopieerd hebben.
Daarnaast had sony dit in beperkte mate al met de PS3+PSP, je kan bijvoorbeeld Pixeljunk Monsters vanaf je PS3 naar je PSP streamen (dus ook zonder TV spelen) en je PS3 via de PSP bedienen. Heeft helaas wel last van aardig wat inputlag, maargoed... het is dus iets dat Nintendo niet zelf bedacht heeft ^_^
Nintendo heeft zo weinig echte info gegeven dat ik op dit moment niet meer zo enthousiast ben als ik voor de presentatie was. Ik wacht wel even af wat hij uiteindelijk nou echt kan en wat ze gaan doen op het vlak van games.
Ik had dit toevallig ook net in het Wii-u topic gepost. Ze hebben inderdaad alleen een stream laten zien van NSMB, dus ik hoop ook dat dit, zonder uitzondering, voor elke game kan. Maar het lijkt me dat ze dan wel vol trots hadden laten zien dat iemand BF3 oid op de controller zit te spelen?Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:01:
[...]
Dat van die games door blijven spelen is een leuke vinding maar of dit voor elke game opgaat is niet bekend. Ik kan me voorstellen dat dit bij grafisch niet opziendbarende games zoals Mario Bros Mii wel kan maar of dit echt kan met de grafische monsters betwijfel ik; dan zou die controller behoorlijk veel power moeten hebben.
Ik hoop daarnaast dat inputlag meevalt...
[ Voor 21% gewijzigd door nioz op 08-06-2011 11:35 ]
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Hebben casuals behoefte aan een nieuwe versie van sports of wii fit?cheiron schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:49:
[...]
Waar ik zelf bang voor ben (naast de bruikbaarheid van de controller en snelheid van het systeem) is de behoefte aan een nieuwe Wii bij de "nieuwe gamers" (de casuals die zijn ingestapt bij de Wii voor games als Wii-fit). Om mij heen hoor ik weinig anders dan dat de Wii al een ruime tijd stof staat te happen. Wat is voor deze mensen de reden om een nieuw systeem te kopen na de ervaring dat het toch maar voor een beperkte tijd boeiend blijkt.
Ik vraag me af of zij de overstap naar de Wii U zullen maken of dat zij gewoon tevreden zijn met af en toe een potje bowlen op de (gewone) Wii.
Maar misschien is Nintendo ook wel bang dat casuals niet zo snel overstappen en proberen ze daarom wat meer multiplatform titels binnen te halen?
Het resultaat/succes van de Wii U onder casuals zal in ieder geval invloed hebben op de toekomst. Als zij namelijk niet elke generatie mee gaan en investeren in een nieuwe console, dan zijn zij wellicht toch wat minder interessant als kern-doelgroep voor een console. (of juist wel uiteraard als ze wel mee gaan
.
[ Voor 162% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 11:33 ]
Nee.Yorin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:34:
[...]
Aan de console kan nog veel veranderen zoals Nintendo al zei. Er is dus nog hoop op een blu-ray en andere aanpassingen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 11:33 ]
Exclusieve redenen (games) om een Wii U te kopen. Die zijn er niet tig. Het is zelfs zo triest dat Nintendo PS3 footage heeft gebruikt in hun highlight reel:Cocytus schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:36:
[...]
En daarnaast zijn er tig AAA-titels van 3rd parties aangekondigd. Wat wil je nog meer
http://www.engadget.com/2...l-was-spiced-up-with-ps3/
Je vergeet gewoon voor het gemak de games van Nintendo zelf?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Welke games bedoel je?MrVegeta schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:57:
Je vergeet gewoon voor het gemak de games van Nintendo zelf?
- Die Wii play 2-achtige games die er uit zien alsof ze even "lange" speelwaarde hebben als Wii Play?
- Smash Bros die al zo "ver" in ontwikkeling is dat er zelfs nog geen screenshot van getoond is?
- Mario Bros Mii, een vervolg dat (van wat we gezien hebben) qua hardware makkelijk op de Wii uitgebracht kan worden?
- Zelda? Tenminste een filmpje van Zelda die nog helemaal niet als game bevestigd is?
- Of die paar titels op het eind zoals Mario Party en Kirby waarvan nog niks behalve de naam getoond is?
- Misschien Pikmin 3? Die op elke E3 sinds 2007 aangekondigd wordt maar waarvan geen concreet materiaal is laten zien?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 08-06-2011 15:07 ]
Ik kan me ook goed vinden in wat mr. vegeta zegt, maar ik ben het niet helemaal eens met de draai die jij er aan geeft wanneer je stelt dat Nintendo 'gelijk heeft gehad'. Dat hun verkoopcijfers en winst goed waren, wil niet per definitie zeggen dat de console ook goed was. Veel winst is mooi voor Nintendo, maar ik heb daar vrij weinig aanCocytus schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:22:
Ik ben het volledig eens met wat je stelt, maar dat getroll van 16-jarigen die 1080p en physics verwarren met 'hardcore' en zo goed weten wat Nintendo wel en niet moet doen... Inderdaad, Nintendo is met de Wii van de 'hardcore' afgestapt; je kunt hoogstens zeggen dat ze 'weer' 'hardcore' moeten doen, niet 'eindelijk'. Daarbij, Nintendo heeft gewoon keihard gelijk gehad met de Wii want ze hebben bijna net zoveel consoles verkocht als Sony en MS bij elkaar en daar vanaf het begin winst op gemaakt. Daarnaast zijn ze zelf (ook) de games blijven maken waar ze groot mee zijn geworden, i.e. SMG.
De games die Nintendo zelf heeft uitgegeven op de Wii waren goed, ik heb echt veel plezier gehad van mario galaxy, nsmb, donkey kong, wario ware smooth moves etc. Maar de wijze waarop ze (het imago van) de Wii vormgeven (casual), heeft er voor gezorgd dat er een hoop zooi van andere developers is verschenen. Ik heb liever een console waarop ik naast Nintendo games ook wat andere dingen kan spelen, nu heb ik daar een ps3 voor aan moeten schaffen. Dat Nintendo nu met een console komt waarop ook multiplatformtitels zullen verschijnen van de ps3/xbox is too little, too late, daar heb ik nu al een ps3 voor en vele anderen ook volgens mij.
Ik vind het gewoon jammer dat Nintendo nu consoles maakt die voor mij nooit mijn primaire gamesysteem zullen zijn. Kan ik weer een apparaat aan gaan schaffen volgend jaar voor 1 a 2 goede games per jaar?
(btw. Anderen 'trollende 16 jarigen' noemen is ook niet echt volwassen
Net wat footage gezien van Saint's Row 3 en dat ziet er echt leuk uit. Heel erg over de top, maar dat is wat de vorige delen ook zo leuk maakte. Je kan voetgangers met worstel moves naar de grond werken. Er zitten airstrikes in en een harrier achtig vliegtuig. Dat wordt weer heel veel plezier.
linkje?Walkman schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:25:
Net wat footage gezien van Saint's Row 3 en dat ziet er echt leuk uit. Heel erg over de top, maar dat is wat de vorige delen ook zo leuk maakte. Je kan voetgangers met worstel moves naar de grond werken. Er zitten airstrikes in en een harrier achtig vliegtuig. Dat wordt weer heel veel plezier.
Wat verwacht jij dan? Dat Nintendo op deze E3 alle release games laten zien voor een console die nog in ontwikkeling is laat zien? En wat maakt het uit? Jij vraagt N exclusieve games, die hebben ze als bedrijf genoeg (en in hoge kwaliteit). En jij weet heus wel dat ik niet de party games bedoel maar de namen die N groot hebben gemaakt (Mario, Zelda, Metroid, dat soort games).Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:06:
[...]
Welke games bedoel je?
- Die Wii play 2-achtige games die er uit zien alsof ze even "lange" speelwaarde hebben als Wii Play?
- Smash Bros die al zo "ver" in ontwikkeling is dat er zelfs nog geen screenshot van getoond is?
- Mario Bros Mii, een vervolg dat (van wat we gezien hebben) qua hardware makkelijk op de Wii uitgebracht kan worden?
- Zelda? Tenminste een filmpje van Zelda die nog helemaal niet als game bevestigd is?
- Of die paar titels op het eind zoals Mario Party en Kirby waarvan nog niks behalve de naam getoond is?
- Misschien Pikmin 3? Die op elke E3 sinds 2007 aangekondigd wordt maar waarvan geen concreet materiaal is laten zien?
Omfg... mag ik Nintendo nu echt noobs noemen? Nintendo is voor mij nu echt not done. Dit las ik op Twitter net:
Bron: Twitterquote: GKJJReggie Fills Aime geeft toe dat ze 360- en PS3 beeld hebben gebruikt op persconferentie. Dat is een beetje nep.
Iemand die weet of mij kan zeggen wat er vandaag/vanavond op het programma staad? Is er al wat bezig/geweest vandaag?
Bedankt!
Bedankt!
Dit staat er op het programma deze week:Qlii256 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:21:
Iemand die weet of mij kan zeggen wat er vandaag/vanavond op het programma staad? Is er al wat bezig/geweest vandaag?
Bedankt!
Uniciteit schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:13:
Voor TS (alle tijden +9 uur als je Nederlandse tijd wilt weten):
Monday, June 6th
Microsoft Press Conference | 9:30am
Electronic Arts Press Conference | 12:30pm
Ubisoft Press Conference | 2:20pm
Sony Press Conference | 5:00pm
Tuesday, June 7th
Nintendo Press Conference | 9:00am
Mass Effect 3 | 1:00pm
Battlefield 3 | 1:30pm
Batman: Arkham City | 2:00pm
Resistance 3 | 3:00pm
Starhawk | 3:20pm
Twisted Metal | 3:40pm
NGP Demos | 4:00pm
Journey | 4:20pm
Uncharted 3: Drake's Deception | 4:40pm
Gears of War 3 (Campaign) | 5:00pm
Forza Motorsports 4 | 5:20pm
Super Secret Remake | 5:40pm
Ms. 'Splosion Man | 6:00pm
Modern Warfare 3 | 6:30pm
Wednesday, June 8th
Spider-Man: Edge of Time | 11:00am
Dead Island | 11:20am
Gears of War 3 (Horde Mode) | 11:40am
Rage | Noon
Prey 2 | 12:20pm
Shinobi | 12:40pm
Saints Row III | 1:00pm
Lord of the Rings: War in the North | 1:30pm
Ninja Gaiden III | 2:00pm
The Darkness II | 3:00pm
Street Fighter X Tekken | 3:20pm
Resident Evil: Operation Raccoon City | 3:40pm
Deus Ex: Human Revolution | 4:00pm
Tomb Raider | 4:20pm
Super Secret Sequel #1 | 4:40pm
The Elder Scrolls V: Skyrim | 5:00pm
WWE 12 | 5:20pm
Super Secret Sequel #2 | 5:40pm
Prototype 2 | 6:00pm
BioShock Infinite | 6:30pm
Thursday, June 9th
Star Wars: The Old Republic | 11:00am
Dark Souls | 11:20am
Inversion | 11:40am
Warhammer 40k: Space Marine | Noon
X-Men: Destiny | 12:20pm
Kingdoms of Amalur: Reckoning | 12:40pm
Jurassic Park: The Game | 1:00pm
Sniper: Ghost Warrior 2 | 1:30pm
Bastion | 2:20pm
Assassin's Creed: Revelations | 3:00pm
Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier | 3:20pm
Rayman Origins | 3:40pm
Sonic Generations | 4:00pm
Catherine | 4:20pm
Need For Speed: The Run | 4:40pm
SSX | 5:00pm
Madden 12 | 5:20pm
FIFA 12 | 5:40pm
Is niks nieuws hoor. Toen de ps3 en 360 werden onthuld lieten ze beelden zien die op een pc draaiden.Yorin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:19:
Omfg... mag ik Nintendo nu echt noobs noemen? Nintendo is voor mij nu echt not done. Dit las ik op Twitter net:
[...]
Bron: Twitter
Ps4/switch gamer
Yorin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:19:
[...]
Bron: Twitter
spoiler:
Dat staat een paar posts boven je allang gepost!
GEINTJEEE
Maar deze post dus:
Anoniem: 279033 in "De E3 2011"
Hij heeft er dan wel een reden voor, maar toch hadden ze het beter van tevoren kunnen vertellen. Zo komt het inderdaad een beetje kut over. Laat denk ik ook wel weer zien dat de WiiU nog grotendeels op de tekentafel ligt.
Aan de andere kant, als het waar is wat hij zegt, "Games op de Wii U zien er minstens zo goed uit, tja, technisch gesproken, wat maakt het dan nog eigenlijk uit? Dan waren de filmpjes uiteindelijk gelijk geweest, of nog beter.
Maar nu voelt iedereen zich wel genept.
mij interesseert het niet zo veel, verschil tussen een trailer van xbox360 of ps3 footage zie ik ook niet. Als de Wii U min of meer dezelfde hardware heeft, dan vind ik het wel prima. Het renderen op een of andere development kit die niet 100% representatief voor de uiteindelijke hardware voegt dan ook weinig toe (aangezien de wii u pas in 2012 komt, neem ik aan dat ze nog met prototpyes zitten etc).
En wat Nintendofreak ook zegt: bij andere consoles werd de boel voor de launch ook op pc gerenderd.
En wat Nintendofreak ook zegt: bij andere consoles werd de boel voor de launch ook op pc gerenderd.
Mark my words. Voor 2014 zal er geen enkele next-next gen console hier in de winkels komen behalve de Wii U.BigF25 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:31:
ik verwacht zelf dat volgend jaar Sony en MS op de E3 hun 'next-gen' gaan aankondigen.
Ze zullen er daarintegen wel tenminste 1 aankondigen op de volgende E3, puur om Nintendo een niet al te grote voorsprong te geven. Maar 2014 zal echt op zijn vroegst mogelijk zijn voor sony en ms. Ik verwacht sony zelfs pas in 2015.
[ Voor 10% gewijzigd door Collaborator op 08-06-2011 22:00 ]
This space is occupied
Heeft u daar ook argumenten en/of bronnen voor?
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Voor de mensen die in Mass Effect 3 geïnteresseerd zijn, over een minuut:
http://live-event.ea.com/e3/chat/mass-effect
Het argument daarvoor is dat zowel MS als Sony weinig zin hebben om nu alweer bakken met geld te gaan investeren in de opvolgers terwijl dat in hun ogen nog niet nodig is.Grozno schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:24:
Heeft u daar ook argumenten en/of bronnen voor?
Zeker na de aankondiging van de Wii U die grafisch zeker niet veel beter zal zijn heeft het voor geen van tweeen veel zin om volgend jaar of zelfs in 2013 al met nieuwe consoles te komen.
Als Sony zich houdt aan het '10 year plan' die ze voor de PS3 (en ook voor de PS2) voorzien hadden) dan is een PS4 in 2014 vroeg zat. Microsoft is misschien wat onvoorspelbaarder maar die zien Kinect eigenlijk als een console launch inclusief de nieuwe gebruikers die ze daarbij aantrekken.
Misschien was het voor core gamers teveel Kinect aankondigingen maar reken maar dat die Kinect/Disney crap verkoopt als een trein. De core gamers houden ze wel zoet met Fable, Halo & Gears sequels + goede third party titels.
wow, bedankt, heb nu weer zin om Mass Effect te spelen.Melkunie schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:58:
Voor de mensen die in Mass Effect 3 geïnteresseerd zijn, over een minuut:
Op gamekings staan ook een aantal items over de E3.
http://www.gamekings.tv/
Die zullen er vast wel ooit komen maar als gamer wil je die bij launch hebben, niet zoveel jaar later zoals bij de Wii. Ik ga geen console kopen omdat er ooit leuke games voor uitkomen,MrVegeta schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:37:
[...]
Wat verwacht jij dan? Dat Nintendo op deze E3 alle release games laten zien voor een console die nog in ontwikkeling is laat zien? En wat maakt het uit? Jij vraagt N exclusieve games, die hebben ze als bedrijf genoeg (en in hoge kwaliteit). En jij weet heus wel dat ik niet de party games bedoel maar de namen die N groot hebben gemaakt (Mario, Zelda, Metroid, dat soort games).
Bij de 3DS zijn er ook te weinig goede launch titels imho.Anoniem: 279033 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:03:
[...]
Die zullen er vast wel ooit komen maar als gamer wil je die bij launch hebben, niet zoveel jaar later zoals bij de Wii. Ik ga geen console kopen omdat er ooit leuke games voor uitkomen,
Maar de launch duurt nog een tijdje. Dus ik ga er toch wel vanuit dat er t.z.t. meer launch titels bekend worden gemaakt.Anoniem: 279033 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:03:
[...]
Die zullen er vast wel ooit komen maar als gamer wil je die bij launch hebben, niet zoveel jaar later zoals bij de Wii. Ik ga geen console kopen omdat er ooit leuke games voor uitkomen,
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
Mee eens maar daar waren van te voren (vorige e3) al flink wat titels speelbaar dus je had goed zicht op wat er in de toekomst nabij de release zou aankomen. Nu is dit niet zo, op die Wii play2 na.punisher007 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:08:
[...]
Bij de 3DS zijn er ook te weinig goede launch titels imho.
De Launch is in 2012, dus vorig jaar en als er nu van games niks getoond is wordt het krap. Van Smash is duidelijk dat er nog niet eens goed aan de game begonnen is dus dat duurt nog wel een tijdje. De Zelda-techdemo zou ik niet op blindstaren, dat heb ik wel van de GameCube geleerd.Rhapsody schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:49:
[...]
Maar de launch duurt nog een tijdje. Dus ik ga er toch wel vanuit dat er t.z.t. meer launch titels bekend worden gemaakt.
Wat dan overblijft is Lego, Wiiplay 2 en een bende 3rd party titels die een jaar eerder al voor de andere computers uitkomen. Dat de highligh reel van Nintendo voor een groot deel bestond uit PS3/Xbox footage geeft al een dat de hardware niet eens doorontwikkeld is.
Als er een killer launch titel zou zijn dan zou die op de E3 aangekkondigd worden lijkt me. Met bijv. een nieuwe Mario trek je ook de hardcore gamers terug, iets waar Nintendo op hamerde. Zelfs een aankondiging zou dan wat zijn. Aangezien die er zelfs niet is vraag ik me af wat er bij launch uit zal komen.
Daarnaast ook het interview met Reggie van Gametrailers gezien. Valt op hoe hij niks over de hardware durft te zeggen behalve dat het 1080p is. Hij probeert elke technische vraag te sturen naar een gelul over de 'ervaring'. Dit stelt me niet echt gerust over het aantal pk onder de motorkap.
Ik durf er bijna geld op in te zetten dat de nieuwe Xbox er in 2013 gewoon is, in de winkels. Aankonding volgend jaar op de E3.
De huidige xbox kan dan als familie console blijven bestaan met al zijn kinect rotzooi, en de "new xbox" wordt de hardcore console.
De huidige xbox kan dan als familie console blijven bestaan met al zijn kinect rotzooi, en de "new xbox" wordt de hardcore console.
Wat waren de Super Secret Sequel announcements?
En wat zijn uw argumenten om dit te verkondigen?Phusebox schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:47:
Ik durf er bijna geld op in te zetten dat de nieuwe Xbox er in 2013 gewoon is, in de winkels. Aankonding volgend jaar op de E3.
Of is het gewoon wishful thinking van uwentwege?
Volgens mij waren dat Far Cry 3 en Final Fantasy XIII-2.. Helaas geen GTA V dus, waar ik zelf stiekeme hoop voor had.Hakulaku schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:50:
Wat waren de Super Secret Sequel announcements?
FF XIII-2 was allang geen super secret meer, die is maanden geleden al aangekondigd.
Het zou zo maar kunnen. Het zou mij ook niet echt verbazen, dat is dus over 2jaar, dan hebben de ps3 en xbox alweer aardig wat jaren in de woonkamer gestaan.Phusebox schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:47:
Weet iemand eigenlijk wat bij de huidige en vorige generatie consoles de tijd tussen aankondiging en lancering was? (misschien moet ik straks maar ff in wikipedia duiken
Als dat altijd minstens een jaar is, dan kunnen we in ieder geval stellen dat de nieuwe consoles niet voor 2013 komen
Daar had ik ook op gehooptMaxow schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:00:
[...]
Helaas geen GTA V dus, waar ik zelf stiekeme hoop voor had.
Dat verschilt volgens mij. Weet nog wel dat de Gamecube en Xbox een paar maanden na de E3 al in de (Amerikaanse) schappen lagen.nioz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:20:
[...]
Het zou zo maar kunnen. Het zou mij ook niet echt verbazen, dat is dus over 2jaar, dan hebben de ps3 en xbox alweer aardig wat jaren in de woonkamer gestaan.
Weet iemand eigenlijk wat bij de huidige en vorige generatie consoles de tijd tussen aankondiging en lancering was? (misschien moet ik straks maar ff in wikipedia duiken)
Als dat altijd minstens een jaar is, dan kunnen we in ieder geval stellen dat de nieuwe consoles niet voor 2013 komen(tenminste, ik verwacht dit jaar geen aankondigingen meer).
Zooo, even lekker mijn eigen vraag beantwoordennioz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:39:
ik zit met een half oor mee te luisteren naar de live stream van gametrailers.com, waar ze iemand (ceo?) van ubisoft aan t interviewen zijn. Er werd daar volgens mij iets gezegd over een nieuwe aankondiging morgen, volgens mij voor de wii u en t is geen assassins creed... Iemand die met twee oren heeft meegeluisterd en dit ook heeft gehoord?
ben wel benieuwd
Volgens mij is de game waar Yves van Ubi het over had "killer freaks". Een exclusieve game voor de Wii U in een B movie style. De 'freaks' lijken trouwens verdacht veel op een andere Ubi franchise
http://kotaku.com/5810170...isnt-your-average-shooter
Bij sony is het over het algemeen, aankondiging op E3, en dan release met kerst het jaar daarna. Dus 1,5 jaar later.nioz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:20:
[...]
Weet iemand eigenlijk wat bij de huidige en vorige generatie consoles de tijd tussen aankondiging en lancering was? (misschien moet ik straks maar ff in wikipedia duiken)
Dus als sony op de volgende E3 een aankondiging doet, kun je hem inderdaad met kerst 2013 verwachten.
Ik zou het een echte stunt vinden als Sony of Microsoft volgend jaar op de E3 roept: Dit is onze nieuwe console. We hebben 20 launch games erbij van zowel first als third party en alles is vanaf September beschikbaar!M a r c o schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:50:
[...]
Bij sony is het over het algemeen, aankondiging op E3, en dan release met kerst het jaar daarna. Dus 1,5 jaar later.
Dus als sony op de volgende E3 een aankondiging doet, kun je hem inderdaad met kerst 2013 verwachten.
Maar denk niet dat je alles zo lang stil kan houden in de game wereld
What a fine day for Science! | Specs
Dat deden ze bij de Gamecube en Xbox wel...Harmsen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:11:
[...]
Ik zou het een echte stunt vinden als Sony of Microsoft volgend jaar op de E3 roept: Dit is onze nieuwe console. We hebben 20 launch games erbij van zowel first als third party en alles is vanaf September beschikbaar!
Maar denk niet dat je alles zo lang stil kan houden in de game wereld
Het ligt er aan wat je stil vindt
Ik kan me van de NGC nog wel herinneren dat er flink wat geruchten over "project dolphin" rondgingen. Het was dus officieel vanuit Nintendo wel stil, maar in de praktijk niet echt.
De Xbox niet. Die werd op het GDC in maart 2000 aangekondigd en uitgebracht in november 2001.Anoniem: 279033 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:33:
[...]
Dat deden ze bij de Gamecube en Xbox wel...
En van de Gamecube was ook allang bekend dat er een opvolger kwam en nintendo heeft tijdens een pre E3 event in mei 1999 al de Dolphin aangekondigd terwijl hij pas 14 september 2001 uitgebracht is. 22 augustus 2000 noemde Nintendo voor het eerst de Gamecube.
http://archive.gamespy.com/articles/january04/Xboxtimeline/
http://archive.gamespy.co...4/gcntimeline/index.shtml
Ik zou het leuk vinden als ze samen met alle developers alle stil houden en dan idd binnen 3 maand releasen. Of zouden ze dan teveel pre-orders missen?
What a fine day for Science! | Specs
Voor december 2012 kan je een PS4 of Xbox 3 in huis hebben, die dingen gaan Q3 of Q4 2012 echt wel verschijnen. Aankondiging van de PS4 verwacht ik op de Tokyo Game Show, van de Xbox 3 misschien op GamesCon? Sony en Microsoft gaan nu rushen om hun console ook in 2012 op de markt te brengen, net zoals Nintendo.
Cubic X schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:50:
Voor december 2012 kan je een PS4 of Xbox 3 in huis hebben, die dingen gaan Q3 of Q4 2012 echt wel verschijnen. Aankondiging van de PS4 verwacht ik op de Tokyo Game Show, van de Xbox 3 misschien op GamesCon? Sony en Microsoft gaan nu rushen om hun console ook in 2012 op de markt te brengen, net zoals Nintendo.

Die reactie hou ik bij om in december 2012 nog eens boven te halen en eens goed mee lachen.
Ik denk dat dat net een jaar te vroeg is, ik verwacht eind 2013. Dan zijn we 2,5 jaar verder en is de 360 toch wel zeker aan het einde van zijn cyclus.Cubic X schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:50:
Prima, ik ben benieuwdDarthDavy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:02:
[...]
![]()
Die reactie hou ik bij om in december 2012 nog eens boven te halen en eens goed mee lachen.
De Xbox 360 is deze E3 al in de 'extend-cycle' terechtgekomen door al die Kinect aankondigingen. Kinect is een mooie manier voor Microsoft om de 360 meer in de huiskamers van gezinnen te krijgen (zie ook het grote aantal games gericht op kinderen...), maar voor de core-gamers zal Microsoft nog dit jaar of Q1 2012 de Xbox 3 aankondigen, om vervolgens te releasen in Q3 of Q4 2012. Sony zal dan niet lang daarna volgenPhusebox schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:05:
[...]
Ik denk dat dat net een jaar te vroeg is, ik verwacht eind 2013. Dan zijn we 2,5 jaar verder en is de 360 toch wel zeker aan het einde van zijn cyclus.
Nou de E3 is voorbij en al bij al vond ik het maar behoorlijk teleurstellend. Waar zijn de echt nieuwe games, waar niemand nog iets van afwist. 99% was al ruimschoots van te voren aangekondigd.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik vond het ook een beetje slappe hap dit jaar.
MS was teveel gefocussed op kinect op het echt boeiend te houden. Maar goed, dat was ook wel te verwachten, hun games voor de 'echte gamer' waren al aangekondigd (gears3) of komen van externen.
Sony's nieuwe handheld vind ik persoonlijk vrij duur (maar ik ben dan ook geen handheld gamer). Voor die prijs haal je ook een console.
Nintedo's Wii U is een leuk idee maar ik verwacht er niet al te veel van. Hoogstens weer voor ouders met kinderen.
De meeste aangekondigde games waren al ruimschoots bekend en/of trailers waren al gereleased (oa MW3), dus echt heel verrassend was het allemaal niet.
Eigenlijk alleen Halo 4 was een kleine verrassing, iig voor mij. Verder veel wat we al wisten...
MS was teveel gefocussed op kinect op het echt boeiend te houden. Maar goed, dat was ook wel te verwachten, hun games voor de 'echte gamer' waren al aangekondigd (gears3) of komen van externen.
Sony's nieuwe handheld vind ik persoonlijk vrij duur (maar ik ben dan ook geen handheld gamer). Voor die prijs haal je ook een console.
Nintedo's Wii U is een leuk idee maar ik verwacht er niet al te veel van. Hoogstens weer voor ouders met kinderen.
De meeste aangekondigde games waren al ruimschoots bekend en/of trailers waren al gereleased (oa MW3), dus echt heel verrassend was het allemaal niet.
Eigenlijk alleen Halo 4 was een kleine verrassing, iig voor mij. Verder veel wat we al wisten...
Ik vond als handheld gamer de prijs wel meevallen maar ik vroeg me af wat jij dan van de prijs van de 3Ds vindt?KingKoning schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:16:
Ik vond het ook een beetje slappe hap dit jaar.
Als je het zo vergelijkt...KingKoning schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:16:
Voor de prijs van een tablet kun je ook een desktop computer kopen.
Sony gaat sowieso al verlies maken op de PSVita op het begin. Dit hebben ze zelf al aangegeven.
Ze hopen dat hij over 3 jaar winstgevend is.
Waarom zouden Sony en MS nu gaan rushen? Nintendo komt volgend jaar met een console die grafisch van vergelijkbaar niveau zal zijn als de ps3/xbox360... Enige dat nieuw is, is de controller.Cubic X schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:50:
Die is 220 euro ongeveer dacht ik. Scheelt toch zon 80 euro... Maar ook die zal ik niet snel kopen.Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:21:
[...]
Ik vond als handheld gamer de prijs wel meevallen maar ik vroeg me af wat jij dan van de prijs van de 3Ds vindt?
Prijs is vergelijkbaar zoals hieronder aangegeven. Zelfde verhaal dus, niks voor mij.
Ook een tablet zal je bij mij niet snel zien. Ik vind het een beetje vergelijkbaar. Voor mij persoonlijk zijn het gewoon hebbedingetjes, waarvan ik weet dat ik ze in de praktijk niet super veel zal gebruiken. Thuis heb ik een console en pc, dus dan ga ik niet op mn handheld gamen.M a r c o schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:35:
[...]
Als je het zo vergelijkt...
Voor de prijs van een tablet kun je ook een desktop computer kopen.
Sony gaat sowieso al verlies maken op de PSVita op het begin. Dit hebben ze zelf al aangegeven.
Ze hopen dat hij over 3 jaar winstgevend is.
Dan zou dat hoogstens voor in de trein naar werk en in het vliegtuig naar en op vakantie zijn. Dat is dus voor om en nabij de 2 uur per week in mijn geval, exclusief vakanties. Dat is de 300 euro niet waard. Ik heb ook een smartphone waar je ook prima wat games op kan spelen op momentjes in de trein.
Maar goed iemand anders zal er ongetwijfeld anders naar kijken. Ieder zn eigen ding, daarom zei ik ook dat ik m persoonlijk vrij duur vond
[ Voor 8% gewijzigd door KingKoning op 10-06-2011 10:24 ]
De PSVita is al voor 250 euro te koop hoor.KingKoning schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:00:
[...]
Die is 220 euro ongeveer dacht ik. Scheelt toch zon 80 euro... Maar ook die zal ik niet snel kopen.
[...]
.... Dat is de 300 euro niet waard....
Dit is tevens ook de 'adviesprijs' van de 3DS.
die 80 ero verschil is dus onzin
Klopt:M a r c o schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:03:
[...]
De PSVita is al voor 250 euro te koop hoor.
Dit is tevens ook de 'adviesprijs' van de 3DS.
die 80 ero verschil is dus onzin
3ds: 250
PSV met Wifi 250
PSV met wifi+3g 300
Het was allemaal vrij matig ja.MazeWing schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:29:
Nou de E3 is voorbij en al bij al vond ik het maar behoorlijk teleurstellend. Waar zijn de echt nieuwe games, waar niemand nog iets van afwist. 99% was al ruimschoots van te voren aangekondigd.
Met name een domper dat het meeste van te voren al bekend was en er dus geen verrassingen waren.
Was Codemasters wel aanwezig trouwens? (verrekte weinig van meegekregen.)
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Wel erg vreemd, geen nieuwe GTA... GTA4 is alweer van 2008, 3 jaar geleden dus. Had verwacht dat ze deel 5 op de e3 zouden aankodigen, zodat ie geheel in traditie een halfjaar later, met de feestdagen, in de winkel ligt. Ook vraag ik me af wat nu eigenlijk de secret games van Sony waren? Ze hadden namelijk zo'n website waarop vakjes te zien waren die verwezen naar games, Uncharted 3, Resistance 3, Ratchet & Clank: All for One, enz, en twee nog onaangekondigde games... Maar welke zijn dat nu eigenlijk?! Daarnaast, we hebben ook niks gehoord dacht ik van nieuwe games van enkele Sony studio's, zoals Guerilla Games (staat op hun site dat ze aan een nieuwe ip werken), Sony Santa Monica, Evolution studios, enz. Had ook nog persoonlijk gehoopt op een nieuwe Midnight Club, maja....
Dat is zo'n een beetje de trend de laatste jaren. Alles is eigenlijk al half en half geweten op voorhand. Vooral Sony slaagt er de laatste tijd niet meer in om iets geheim te houden (en nee, dit is geen steek naar de PSN hackMazeWing schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:29:
Terzelfder tijd hebben die speculaties ook een negatief effect op de algehele verwachting van de show. Zo had ik ook door de hardnekkige geruchten de aankondiging van GTA5 verwacht. Die is er niet gekomen en bijgevolg de teleurstelling. Uiteindelijk doe je dit voornamelijk jezelf aan, want objectief gezien waren er een boel leuke spellen te zien op het E3 en is er een boel informatie vrij gegeven: release date van BF3 met open beta in september en release date van ME3 met toch wel redelijke interessante Kinect support om maar twee hele kleine puntjes aan te halen, maar toch belangrijk voor veel mensen.
Het moet natuurlijk altijd grootser en spectaculairder zijn ieder jaar, want er is nu eenmaal het menselijke gewenningsverschijnsel. Maar niet vergeten dat het E3 al een keer aan zijn grootsheid is onderdoor gegaan en toen zijn er twee zakelijke edities geweest waar zelfs de saaiste beursanalist van in slaap viel. Nee, misschien is het wel beter zo dat het in golfjes gaat.
^Dat dus. Daar wil ik aan toevoegen dat de productiekwaliteit van de wel getoonde games naar mijn gevoel vele malen hoger ligt dan 'vroeger'/een paar jaar geleden.
Vreemd he dat GTA5 niet is aangekondigd, misschien zou het komen, omdat Rockstar helemaal niet aanwezig was op de E3? Ik weet het niet hoor maar het is maar een gokje.
Rockstar Games is onderdeel van Take two interactive, die wel aanwezig waren op de beurs, en aankondigingen kunnen gedaan worden door uitgevers: Wikipedia: Take-Two Interactivej0rdii schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:51:
Vreemd he dat GTA5 niet is aangekondigd, misschien zou het komen, omdat Rockstar helemaal niet aanwezig was op de E3? Ik weet het niet hoor maar het is maar een gokje.
Was dus idd een gokje...
Misschien hebben ze hem niet aangekondigd op de E3 omdat ze volgens mij nog nooit een GTA hebben aangekondigd op de E3? Ze zetten meestal een trailer online die het aan gaat kondigen en bouwen zo een bepaalde verwachting op. Dat doen ze juist buiten de E3 om niet ondergesneeuwd te worden en maximale aandacht te krijgen. Tenminste, dat lijkt mij de instelling.Trishul schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:59:
[...]
Rockstar Games is onderdeel van Take two interactive, die wel aanwezig waren op de beurs, en aankondigingen kunnen gedaan worden door uitgevers: Wikipedia: Take-Two Interactive
Was dus idd een gokje...Maar blijft raar, je zou toch verwachten dat ze na 3 jaar een volwaardige opvolger bijna klaar hebben... Het is natuurlijk een commerciele organisatie...
Ik zag deze voorspelling wel vaker terug komen in dit topic, maar had geen zin om te reageren
Rond de tijd dat GTA4 uitkwam, waren ze bij de diverse Rockstar Studio's alleen bezig met Manhunt 2, Bully en Midnight Club. Niet bepaald de meest hoogstaande games (zoals bv LA Noire wel is). Daarom denk ik niet dat ze voor de harde kern van GTA (de stad) genoeg developers over hadden die daarmee aan de slag zijn gegaan. Want als er wel 1 uit zou komen, zouden ze nu al bezig moeten zijn met testen en het invoegen van het verhaal en ik gok dat ze daar nog niet klaar mee zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat GTA5 eerder met een nieuwe engine zal uitkomen dan de huidige. Ze hebben nu aardig wat games uitgebracht met de huidige engine (al zijn het niet allemaal GTA games) en omdat ze zo stil zijn rond de game, denk ik dat ze daar dus hard een nieuwe in elkaar draaien.
Om er nog een keer op terug te komen:DarthDavy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:02:
[...]
![]()
Bron: VideogamerNext-Gen Xbox on E3 2012
Microsoft is gearing up to announce the successor to the Xbox 360 at E3 2012, and Crytek is already developing a new TimeSplitters game for the next generation of consoles, VideoGamer.com can reveal.
Specifications for the new machine have not been finalised, but Crytek is using Microsoft's DirectX 11 as the current basis for next-generation development. Tessellation, multithreaded rendering, and compute shaders are the three headlining features for DirectX 11.
The Crysis 2 developer says that Microsoft will announce the existence of a new Xbox within the next 12 months, hinting that a likely E3 2012 reveal. Crytek believes that Microsoft will announce and launch its new machine ahead of rival Sony, though the developer is also investing resources into next-generation PlayStation development.
Videogamer.com is betrouwbaar op dit gebied. E3 2012 onthulling betekent zeer waarschijnlijk een launch voor december 2012.
Launch eind 2013 begin 2014 kan ook...En dan zitten ze aardig in de buurt van de eerder voorspelde 2015.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Een nieuwe Xbox in 2012 kan je inderdaad echt vergeten, ook nergens voor nodig overigens. En, het is al vaak gezegd, de 360 is niet ouder dan de PS3. Sterker, ze zijn exact evenoud, en zouden ook ongeveer tegelijk uitkomen. Sony kreeg problemen met de Blu-Ray leveranties, en moest de console om die reden uitstellen. In die tijd zijn de specs niet meer veranderd. Dat daardoor de PS3 een jaar te laat uitkwam, maakt het niet opeens een nieuwere console 
Overigens zie ik ook voor Sony absoluut geen reden om nu met een PS4 te komen, de PS3 is net lekker bezig.
Overigens zie ik ook voor Sony absoluut geen reden om nu met een PS4 te komen, de PS3 is net lekker bezig.
Nieuwe console bij Sony en MS hing af wat Nintendo zou brengen. Was die beduidend beter + goed aanbod AAA games, dan had men daar op in moeten springen.
uiteindelijk is de nieuwe Wii U van ongeveer gelijkwaardig niveau, duurt het nog bijna een jaar voor ie komt en zijn er voorlopig alleen 3th party AAA games aangekondigd die dan allang op de PS3/X360 uit zijn.
Voorlopig hebben ze dus niks te vrezen van Nintendo en kan de PS3/X360 nog wel ff mee.
uiteindelijk is de nieuwe Wii U van ongeveer gelijkwaardig niveau, duurt het nog bijna een jaar voor ie komt en zijn er voorlopig alleen 3th party AAA games aangekondigd die dan allang op de PS3/X360 uit zijn.
Voorlopig hebben ze dus niks te vrezen van Nintendo en kan de PS3/X360 nog wel ff mee.
Wat ik graag had willen zien op deze E3 was een RTS van het caliber Company of Heroes of World in Conflict of een opvolger van 1 van deze twee. Ik denk dat ze de graphics nu heel wat mooier zouden kunnen maken. Iemand die iets weet over een vervolg of nieuwe titel?
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe
@L1nt , voorlopig hebben ze niks te vrezen van Nintendo? Nintendo is juist the one to beat, dus de vraag is of nintendo iets te vrezen heeft van Sony of Microsoft. Dat third party titels niet verkopen op de Wii zullen ze niet echt wakker van liggen bij Big N, ze zijn zelf het best verkopende games software bedrijf ter wereld (by far).
Dus naast het feit dat ze de meeste wii's over de toonbank hebben geduwd de afgelopen jaren verkopen ze ook nog eens de meeste software die ze zelf in elkaar knuttselen (en dat alles in SD kwaliteit).
Als ik VGChartz aanhoud vind ik in de lijst best verkopende (games) software allertijde pas op plaats 18 een niet Nintendo 1st party titel, namelijk GTA SA.
Als we EA + sub divisies vergelijken met Nintendo:
Top 50 best verkochte nintendo games bij elkaar: 820,64 miljoen copy's.
EA Games top 50 (176,08) + EA Sports top 50 (116,59) + EA Sports BIG top 20 (10,04) = 303,07 miljoen copy's.
Dus naast het feit dat ze de meeste wii's over de toonbank hebben geduwd de afgelopen jaren verkopen ze ook nog eens de meeste software die ze zelf in elkaar knuttselen (en dat alles in SD kwaliteit).
Als ik VGChartz aanhoud vind ik in de lijst best verkopende (games) software allertijde pas op plaats 18 een niet Nintendo 1st party titel, namelijk GTA SA.
Als we EA + sub divisies vergelijken met Nintendo:
Top 50 best verkochte nintendo games bij elkaar: 820,64 miljoen copy's.
EA Games top 50 (176,08) + EA Sports top 50 (116,59) + EA Sports BIG top 20 (10,04) = 303,07 miljoen copy's.
En dan heb je het over all time....Dus sinds begin 1980....
En de laatste jaren?
En de laatste jaren?
Ehm? Naar mijn weten is Nintendo de enige de Wii's verkoopt, dan ben je al snel degene die de meeste verkoopt.fZeroNewbie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:30:
Ga je nog steeds zo hard lachen in december 2012??DarthDavy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:02:
[...]
![]()
http://www.nu.nl/games/25...-eind-2011-van-start.html
Het gaat erom dat ze niet alleen de meeste hardware verkopen, maar ook de meeste software. En dan heb ik het niet alleen over "all time" maar ook gewoon over 2010 en 2011.Grozno schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:39:
[...]
Ehm? Naar mijn weten is Nintendo de enige de Wii's verkoopt, dan ben je al snel degene die de meeste verkoopt.
Van de Wii zijn er veel verkocht ja maar als je kijkt hoeveel Wii's stof hapten na een paar maanden denk ik dat het misschien een quick win was voor Nintendo waar ze zich nog wel eens mee in de fout geschoten kunnen hebben.
- Veel casuals zullen heel huiverig zijn met de WiiU; ze hebben de Wii gekocht en waren al snel op de gimmick uitgekeken. Deze groep koopt minder snel consoles en wil zich niet twee keer aan dezelfde steen stoten.
- Veel hardcoregamers zijn overgestapt op de andere consoles vanwege de kneuzenports voor Wii en het slechte online-deel. Nintendo wil deze mensen terugkrijgen maar hebben tot nu toe geen enkele exclusive voor WiiU aangekondigd. De hardcoregames die ze lieten zien waren ps3/xbox beelden van games die dit jaar al uitkomen op de andere consoles.