Dat deden ze bij de Gamecube en Xbox wel...Harmsen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:11:
[...]
Ik zou het een echte stunt vinden als Sony of Microsoft volgend jaar op de E3 roept: Dit is onze nieuwe console. We hebben 20 launch games erbij van zowel first als third party en alles is vanaf September beschikbaar!
Maar denk niet dat je alles zo lang stil kan houden in de game wereld
Het ligt er aan wat je stil vindt
Ik kan me van de NGC nog wel herinneren dat er flink wat geruchten over "project dolphin" rondgingen. Het was dus officieel vanuit Nintendo wel stil, maar in de praktijk niet echt.

De Xbox niet. Die werd op het GDC in maart 2000 aangekondigd en uitgebracht in november 2001.Anoniem: 279033 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:33:
[...]
Dat deden ze bij de Gamecube en Xbox wel...
En van de Gamecube was ook allang bekend dat er een opvolger kwam en nintendo heeft tijdens een pre E3 event in mei 1999 al de Dolphin aangekondigd terwijl hij pas 14 september 2001 uitgebracht is. 22 augustus 2000 noemde Nintendo voor het eerst de Gamecube.
http://archive.gamespy.com/articles/january04/Xboxtimeline/
http://archive.gamespy.co...4/gcntimeline/index.shtml
Ik zou het leuk vinden als ze samen met alle developers alle stil houden en dan idd binnen 3 maand releasen. Of zouden ze dan teveel pre-orders missen?
What a fine day for Science! | Specs
Voor december 2012 kan je een PS4 of Xbox 3 in huis hebben, die dingen gaan Q3 of Q4 2012 echt wel verschijnen. Aankondiging van de PS4 verwacht ik op de Tokyo Game Show, van de Xbox 3 misschien op GamesCon? Sony en Microsoft gaan nu rushen om hun console ook in 2012 op de markt te brengen, net zoals Nintendo.
Cubic X schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:50:
Voor december 2012 kan je een PS4 of Xbox 3 in huis hebben, die dingen gaan Q3 of Q4 2012 echt wel verschijnen. Aankondiging van de PS4 verwacht ik op de Tokyo Game Show, van de Xbox 3 misschien op GamesCon? Sony en Microsoft gaan nu rushen om hun console ook in 2012 op de markt te brengen, net zoals Nintendo.

Die reactie hou ik bij om in december 2012 nog eens boven te halen en eens goed mee lachen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik denk dat dat net een jaar te vroeg is, ik verwacht eind 2013. Dan zijn we 2,5 jaar verder en is de 360 toch wel zeker aan het einde van zijn cyclus.Cubic X schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:50:
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Prima, ik ben benieuwdDarthDavy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:02:
[...]
![]()
Die reactie hou ik bij om in december 2012 nog eens boven te halen en eens goed mee lachen.

De Xbox 360 is deze E3 al in de 'extend-cycle' terechtgekomen door al die Kinect aankondigingen. Kinect is een mooie manier voor Microsoft om de 360 meer in de huiskamers van gezinnen te krijgen (zie ook het grote aantal games gericht op kinderen...), maar voor de core-gamers zal Microsoft nog dit jaar of Q1 2012 de Xbox 3 aankondigen, om vervolgens te releasen in Q3 of Q4 2012. Sony zal dan niet lang daarna volgenPhusebox schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:05:
[...]
Ik denk dat dat net een jaar te vroeg is, ik verwacht eind 2013. Dan zijn we 2,5 jaar verder en is de 360 toch wel zeker aan het einde van zijn cyclus.

Ik denk dat Xbox wel met een aankondiging kan komen aangezien die ouder is.
Nou de E3 is voorbij en al bij al vond ik het maar behoorlijk teleurstellend. Waar zijn de echt nieuwe games, waar niemand nog iets van afwist. 99% was al ruimschoots van te voren aangekondigd.
Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4
Ik vond het ook een beetje slappe hap dit jaar.
MS was teveel gefocussed op kinect op het echt boeiend te houden. Maar goed, dat was ook wel te verwachten, hun games voor de 'echte gamer' waren al aangekondigd (gears3) of komen van externen.
Sony's nieuwe handheld vind ik persoonlijk vrij duur (maar ik ben dan ook geen handheld gamer). Voor die prijs haal je ook een console.
Nintedo's Wii U is een leuk idee maar ik verwacht er niet al te veel van. Hoogstens weer voor ouders met kinderen.
De meeste aangekondigde games waren al ruimschoots bekend en/of trailers waren al gereleased (oa MW3), dus echt heel verrassend was het allemaal niet.
Eigenlijk alleen Halo 4 was een kleine verrassing, iig voor mij. Verder veel wat we al wisten...
MS was teveel gefocussed op kinect op het echt boeiend te houden. Maar goed, dat was ook wel te verwachten, hun games voor de 'echte gamer' waren al aangekondigd (gears3) of komen van externen.
Sony's nieuwe handheld vind ik persoonlijk vrij duur (maar ik ben dan ook geen handheld gamer). Voor die prijs haal je ook een console.
Nintedo's Wii U is een leuk idee maar ik verwacht er niet al te veel van. Hoogstens weer voor ouders met kinderen.
De meeste aangekondigde games waren al ruimschoots bekend en/of trailers waren al gereleased (oa MW3), dus echt heel verrassend was het allemaal niet.
Eigenlijk alleen Halo 4 was een kleine verrassing, iig voor mij. Verder veel wat we al wisten...
Ik vond als handheld gamer de prijs wel meevallen maar ik vroeg me af wat jij dan van de prijs van de 3Ds vindt?KingKoning schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:16:
Ik vond het ook een beetje slappe hap dit jaar.
Als je het zo vergelijkt...KingKoning schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:16:
Voor de prijs van een tablet kun je ook een desktop computer kopen.
Sony gaat sowieso al verlies maken op de PSVita op het begin. Dit hebben ze zelf al aangegeven.
Ze hopen dat hij over 3 jaar winstgevend is.
Waarom zouden Sony en MS nu gaan rushen? Nintendo komt volgend jaar met een console die grafisch van vergelijkbaar niveau zal zijn als de ps3/xbox360... Enige dat nieuw is, is de controller.Cubic X schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:50:
Die is 220 euro ongeveer dacht ik. Scheelt toch zon 80 euro... Maar ook die zal ik niet snel kopen.Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:21:
[...]
Ik vond als handheld gamer de prijs wel meevallen maar ik vroeg me af wat jij dan van de prijs van de 3Ds vindt?
Prijs is vergelijkbaar zoals hieronder aangegeven. Zelfde verhaal dus, niks voor mij.
Ook een tablet zal je bij mij niet snel zien. Ik vind het een beetje vergelijkbaar. Voor mij persoonlijk zijn het gewoon hebbedingetjes, waarvan ik weet dat ik ze in de praktijk niet super veel zal gebruiken. Thuis heb ik een console en pc, dus dan ga ik niet op mn handheld gamen.M a r c o schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:35:
[...]
Als je het zo vergelijkt...
Voor de prijs van een tablet kun je ook een desktop computer kopen.
Sony gaat sowieso al verlies maken op de PSVita op het begin. Dit hebben ze zelf al aangegeven.
Ze hopen dat hij over 3 jaar winstgevend is.
Dan zou dat hoogstens voor in de trein naar werk en in het vliegtuig naar en op vakantie zijn. Dat is dus voor om en nabij de 2 uur per week in mijn geval, exclusief vakanties. Dat is de 300 euro niet waard. Ik heb ook een smartphone waar je ook prima wat games op kan spelen op momentjes in de trein.
Maar goed iemand anders zal er ongetwijfeld anders naar kijken. Ieder zn eigen ding, daarom zei ik ook dat ik m persoonlijk vrij duur vond

[Voor 8% gewijzigd door KingKoning op 10-06-2011 10:24]
De PSVita is al voor 250 euro te koop hoor.KingKoning schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:00:
[...]
Die is 220 euro ongeveer dacht ik. Scheelt toch zon 80 euro... Maar ook die zal ik niet snel kopen.
[...]
.... Dat is de 300 euro niet waard....
Dit is tevens ook de 'adviesprijs' van de 3DS.
die 80 ero verschil is dus onzin
Klopt:M a r c o schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:03:
[...]
De PSVita is al voor 250 euro te koop hoor.
Dit is tevens ook de 'adviesprijs' van de 3DS.
die 80 ero verschil is dus onzin
3ds: 250
PSV met Wifi 250
PSV met wifi+3g 300
Het was allemaal vrij matig ja.MazeWing schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:29:
Nou de E3 is voorbij en al bij al vond ik het maar behoorlijk teleurstellend. Waar zijn de echt nieuwe games, waar niemand nog iets van afwist. 99% was al ruimschoots van te voren aangekondigd.
Met name een domper dat het meeste van te voren al bekend was en er dus geen verrassingen waren.
Was Codemasters wel aanwezig trouwens? (verrekte weinig van meegekregen.)
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Wel erg vreemd, geen nieuwe GTA... GTA4 is alweer van 2008, 3 jaar geleden dus. Had verwacht dat ze deel 5 op de e3 zouden aankodigen, zodat ie geheel in traditie een halfjaar later, met de feestdagen, in de winkel ligt. Ook vraag ik me af wat nu eigenlijk de secret games van Sony waren? Ze hadden namelijk zo'n website waarop vakjes te zien waren die verwezen naar games, Uncharted 3, Resistance 3, Ratchet & Clank: All for One, enz, en twee nog onaangekondigde games... Maar welke zijn dat nu eigenlijk?! Daarnaast, we hebben ook niks gehoord dacht ik van nieuwe games van enkele Sony studio's, zoals Guerilla Games (staat op hun site dat ze aan een nieuwe ip werken), Sony Santa Monica, Evolution studios, enz. Had ook nog persoonlijk gehoopt op een nieuwe Midnight Club, maja....
Dat is zo'n een beetje de trend de laatste jaren. Alles is eigenlijk al half en half geweten op voorhand. Vooral Sony slaagt er de laatste tijd niet meer in om iets geheim te houden (en nee, dit is geen steek naar de PSN hackMazeWing schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:29:

Terzelfder tijd hebben die speculaties ook een negatief effect op de algehele verwachting van de show. Zo had ik ook door de hardnekkige geruchten de aankondiging van GTA5 verwacht. Die is er niet gekomen en bijgevolg de teleurstelling. Uiteindelijk doe je dit voornamelijk jezelf aan, want objectief gezien waren er een boel leuke spellen te zien op het E3 en is er een boel informatie vrij gegeven: release date van BF3 met open beta in september en release date van ME3 met toch wel redelijke interessante Kinect support om maar twee hele kleine puntjes aan te halen, maar toch belangrijk voor veel mensen.
Het moet natuurlijk altijd grootser en spectaculairder zijn ieder jaar, want er is nu eenmaal het menselijke gewenningsverschijnsel. Maar niet vergeten dat het E3 al een keer aan zijn grootsheid is onderdoor gegaan en toen zijn er twee zakelijke edities geweest waar zelfs de saaiste beursanalist van in slaap viel. Nee, misschien is het wel beter zo dat het in golfjes gaat.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
^Dat dus. Daar wil ik aan toevoegen dat de productiekwaliteit van de wel getoonde games naar mijn gevoel vele malen hoger ligt dan 'vroeger'/een paar jaar geleden.
Vreemd he dat GTA5 niet is aangekondigd, misschien zou het komen, omdat Rockstar helemaal niet aanwezig was op de E3? Ik weet het niet hoor maar het is maar een gokje. 

Rockstar Games is onderdeel van Take two interactive, die wel aanwezig waren op de beurs, en aankondigingen kunnen gedaan worden door uitgevers: Wikipedia: Take-Two Interactivej0rdii schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:51:
Vreemd he dat GTA5 niet is aangekondigd, misschien zou het komen, omdat Rockstar helemaal niet aanwezig was op de E3? Ik weet het niet hoor maar het is maar een gokje.
Was dus idd een gokje...

Misschien hebben ze hem niet aangekondigd op de E3 omdat ze volgens mij nog nooit een GTA hebben aangekondigd op de E3? Ze zetten meestal een trailer online die het aan gaat kondigen en bouwen zo een bepaalde verwachting op. Dat doen ze juist buiten de E3 om niet ondergesneeuwd te worden en maximale aandacht te krijgen. Tenminste, dat lijkt mij de instelling.Trishul schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:59:
[...]
Rockstar Games is onderdeel van Take two interactive, die wel aanwezig waren op de beurs, en aankondigingen kunnen gedaan worden door uitgevers: Wikipedia: Take-Two Interactive
Was dus idd een gokje...Maar blijft raar, je zou toch verwachten dat ze na 3 jaar een volwaardige opvolger bijna klaar hebben... Het is natuurlijk een commerciele organisatie...
Ik zag deze voorspelling wel vaker terug komen in dit topic, maar had geen zin om te reageren

Rond de tijd dat GTA4 uitkwam, waren ze bij de diverse Rockstar Studio's alleen bezig met Manhunt 2, Bully en Midnight Club. Niet bepaald de meest hoogstaande games (zoals bv LA Noire wel is). Daarom denk ik niet dat ze voor de harde kern van GTA (de stad) genoeg developers over hadden die daarmee aan de slag zijn gegaan. Want als er wel 1 uit zou komen, zouden ze nu al bezig moeten zijn met testen en het invoegen van het verhaal en ik gok dat ze daar nog niet klaar mee zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat GTA5 eerder met een nieuwe engine zal uitkomen dan de huidige. Ze hebben nu aardig wat games uitgebracht met de huidige engine (al zijn het niet allemaal GTA games) en omdat ze zo stil zijn rond de game, denk ik dat ze daar dus hard een nieuwe in elkaar draaien.
Om er nog een keer op terug te komen:DarthDavy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:02:
[...]
![]()
Bron: VideogamerNext-Gen Xbox on E3 2012
Microsoft is gearing up to announce the successor to the Xbox 360 at E3 2012, and Crytek is already developing a new TimeSplitters game for the next generation of consoles, VideoGamer.com can reveal.
Specifications for the new machine have not been finalised, but Crytek is using Microsoft's DirectX 11 as the current basis for next-generation development. Tessellation, multithreaded rendering, and compute shaders are the three headlining features for DirectX 11.
The Crysis 2 developer says that Microsoft will announce the existence of a new Xbox within the next 12 months, hinting that a likely E3 2012 reveal. Crytek believes that Microsoft will announce and launch its new machine ahead of rival Sony, though the developer is also investing resources into next-generation PlayStation development.
Videogamer.com is betrouwbaar op dit gebied. E3 2012 onthulling betekent zeer waarschijnlijk een launch voor december 2012.
Launch eind 2013 begin 2014 kan ook...En dan zitten ze aardig in de buurt van de eerder voorspelde 2015.
Player1s Twitch
Een nieuwe Xbox in 2012 kan je inderdaad echt vergeten, ook nergens voor nodig overigens. En, het is al vaak gezegd, de 360 is niet ouder dan de PS3. Sterker, ze zijn exact evenoud, en zouden ook ongeveer tegelijk uitkomen. Sony kreeg problemen met de Blu-Ray leveranties, en moest de console om die reden uitstellen. In die tijd zijn de specs niet meer veranderd. Dat daardoor de PS3 een jaar te laat uitkwam, maakt het niet opeens een nieuwere console 
Overigens zie ik ook voor Sony absoluut geen reden om nu met een PS4 te komen, de PS3 is net lekker bezig.

Overigens zie ik ook voor Sony absoluut geen reden om nu met een PS4 te komen, de PS3 is net lekker bezig.
Nieuwe console bij Sony en MS hing af wat Nintendo zou brengen. Was die beduidend beter + goed aanbod AAA games, dan had men daar op in moeten springen.
uiteindelijk is de nieuwe Wii U van ongeveer gelijkwaardig niveau, duurt het nog bijna een jaar voor ie komt en zijn er voorlopig alleen 3th party AAA games aangekondigd die dan allang op de PS3/X360 uit zijn.
Voorlopig hebben ze dus niks te vrezen van Nintendo en kan de PS3/X360 nog wel ff mee.
uiteindelijk is de nieuwe Wii U van ongeveer gelijkwaardig niveau, duurt het nog bijna een jaar voor ie komt en zijn er voorlopig alleen 3th party AAA games aangekondigd die dan allang op de PS3/X360 uit zijn.
Voorlopig hebben ze dus niks te vrezen van Nintendo en kan de PS3/X360 nog wel ff mee.
Player1s Twitch
Wat ik graag had willen zien op deze E3 was een RTS van het caliber Company of Heroes of World in Conflict of een opvolger van 1 van deze twee. Ik denk dat ze de graphics nu heel wat mooier zouden kunnen maken. Iemand die iets weet over een vervolg of nieuwe titel?
i5 10400F GTX 1660 Super
@L1nt , voorlopig hebben ze niks te vrezen van Nintendo? Nintendo is juist the one to beat, dus de vraag is of nintendo iets te vrezen heeft van Sony of Microsoft. Dat third party titels niet verkopen op de Wii zullen ze niet echt wakker van liggen bij Big N, ze zijn zelf het best verkopende games software bedrijf ter wereld (by far).
Dus naast het feit dat ze de meeste wii's over de toonbank hebben geduwd de afgelopen jaren verkopen ze ook nog eens de meeste software die ze zelf in elkaar knuttselen (en dat alles in SD kwaliteit).
Als ik VGChartz aanhoud vind ik in de lijst best verkopende (games) software allertijde pas op plaats 18 een niet Nintendo 1st party titel, namelijk GTA SA.
Als we EA + sub divisies vergelijken met Nintendo:
Top 50 best verkochte nintendo games bij elkaar: 820,64 miljoen copy's.
EA Games top 50 (176,08) + EA Sports top 50 (116,59) + EA Sports BIG top 20 (10,04) = 303,07 miljoen copy's.
Dus naast het feit dat ze de meeste wii's over de toonbank hebben geduwd de afgelopen jaren verkopen ze ook nog eens de meeste software die ze zelf in elkaar knuttselen (en dat alles in SD kwaliteit).
Als ik VGChartz aanhoud vind ik in de lijst best verkopende (games) software allertijde pas op plaats 18 een niet Nintendo 1st party titel, namelijk GTA SA.
Als we EA + sub divisies vergelijken met Nintendo:
Top 50 best verkochte nintendo games bij elkaar: 820,64 miljoen copy's.
EA Games top 50 (176,08) + EA Sports top 50 (116,59) + EA Sports BIG top 20 (10,04) = 303,07 miljoen copy's.
En dan heb je het over all time....Dus sinds begin 1980....
En de laatste jaren?
En de laatste jaren?
Player1s Twitch
Ehm? Naar mijn weten is Nintendo de enige de Wii's verkoopt, dan ben je al snel degene die de meeste verkoopt.fZeroNewbie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:30:
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Ga je nog steeds zo hard lachen in december 2012??DarthDavy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:02:
[...]
![]()
http://www.nu.nl/games/25...-eind-2011-van-start.html
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het gaat erom dat ze niet alleen de meeste hardware verkopen, maar ook de meeste software. En dan heb ik het niet alleen over "all time" maar ook gewoon over 2010 en 2011.Grozno schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:39:
[...]
Ehm? Naar mijn weten is Nintendo de enige de Wii's verkoopt, dan ben je al snel degene die de meeste verkoopt.
Van de Wii zijn er veel verkocht ja maar als je kijkt hoeveel Wii's stof hapten na een paar maanden denk ik dat het misschien een quick win was voor Nintendo waar ze zich nog wel eens mee in de fout geschoten kunnen hebben.
- Veel casuals zullen heel huiverig zijn met de WiiU; ze hebben de Wii gekocht en waren al snel op de gimmick uitgekeken. Deze groep koopt minder snel consoles en wil zich niet twee keer aan dezelfde steen stoten.
- Veel hardcoregamers zijn overgestapt op de andere consoles vanwege de kneuzenports voor Wii en het slechte online-deel. Nintendo wil deze mensen terugkrijgen maar hebben tot nu toe geen enkele exclusive voor WiiU aangekondigd. De hardcoregames die ze lieten zien waren ps3/xbox beelden van games die dit jaar al uitkomen op de andere consoles.