Toon posts:

[Probleem] Wi7 64 bits reguliere BSOD's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-04 09:36
Hallo,

Ik ben nieuw op tweakers, dus als ik dit in het verkeerde forum heb geplaatst, het spijt me.
Hier is mijn probleem:

Ik heb 3 a 4 weken geleden een nieuwe pc gekocht en die zelf, samen met mijn pa in elkaar gezet. Alles doet het naar behoren. Toch krijg ik af en toe BSOD's. O.a. meldingen met Video Memory Corrupted en DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL en SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION. Ik heb hier al meerdere malen op gegoogled, ik heb een memtest gedaan waar geen errors uitkwamen. Ik ben nu eigenlijk een beetje ten einde raad, dus hierbij mijn vraag om hulp. Drivers heb ik allemaal geüpdate.

Mijn specs zijn:
Intel Core i5 750 @2.67 GHz.
8 GB DDR3 RAM geheugen @1333 MHz.
Wi7 Ultimate 64 bit.
Nvidia GeForce 9500 GT 1 GB.

Voor verdere informatie kunt u altijd vragen.
Alvast Bedankt!

[Voor 6% gewijzigd door Paattrick op 05-06-2011 15:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe lang heb je memtest gedraaid en welke voeding heb je?

[Voor 26% gewijzigd door Raven op 05-06-2011 15:13]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Niet al te lang, een halfuur volgens mij. Maar hij zei dat hij klaar was volgens mij. Of ik heb iets heel anders gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:30
Memtest moet je minimaal een nachtje laten draaien. Doe dat en zie dan wat de uitkomst is.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, minimaal 8 uur. Memtest draait continu door, dus na een uurtje of 8 zou je meerdere passes moeten zien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Oké, dat zal ik vanavond dan aanzetten. Maar ik snap niet waarom hij de ene keer wel zou 'passen' en de andere keer niet? =$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://shsc.info/Memtest86
How long does memtest run? How do I stop it?
Memtest runs indefinitely unless you stop it. It does however repeat the same tests over and over again. Memtest86+ contains a number of different tests which each take different approaches in trying to expose any errors in our memory. In the top right of your screen you can see the progress of each test in the lower of the two progress bars. The topmost progress bar shows the progress of a pass, each pass consists of all the tests in the memtest suite. Thus all tests are executed in one pass, so does that mean that no errors will show after the first pass if that pass didn't reveal any errors? Well no, there are several reasons why errors might only show up after a number of passes. Firstly as of this writing, the latest version of memtest also includes a test which uses random test patterns, each pass these patterns will of course be different. Secondly some types of errors simply don't show up until the system has been running for a while or are very critical on a certain timing condition, or other such conditions.

To conclude, one successful pass of memtest will give you a pretty good idea that your memory is ok, only in rare cases will there be errors showing after the first pass. To be sure though simply have the test run overnight or even for a couple of days depending on the level of importance of the system.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Welke memtest heb je exact gebruikt, deze? Heb je verder al eens met een andere videokaart getest? Zie ook Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

/edit: Welk geheugen heb je precies?

[Voor 10% gewijzigd door Nielson op 05-06-2011 15:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Ik heb memtest 86 versie 4.0 gebruikt. Ik heb trouwens totaal geen grafische problemen, want deze videokaart gebruik ik ook voordat ik de nieuwe pc kocht. Hiervoor gebruikte ik Windows 7 32 bit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Klinkt als een driver die de fout in gaat.
Ik zou deze tool gaan gebruiken. http://support.microsoft.com/kb/244617
Heb ik met tijd en wijle gebruikt voor pc's met onbekende/generieke errors.

Deze maakt van de IRQ error een crash waarbij je exact kan zien op welke driver file hij gecrashed is.
Handleiding staat hier en anders doet google wonderen.

Eenmaal de driver gevonden updaten en opnieuw testen.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Oké, ik heb de Driver Verifier aangezet, en mijn pc gereboot. Ik krijg meteen als ik opstart een BSOD, maar inderdaad met een vermelding dat het aan een driver ligt. Welke driver is nog onbekend, maar ik ben in ieder geval een stap verder. Is er nog een andere oplossing om de conflicterende driver te vinden behalve elke driver er steeds af te gooien en dan weer de Driver Verifier aanzetten?

Trouwens enorm bedankt met de behulpzame reacties!

edit: De manier is gevonden, nu aan het uitproberen.

[Voor 5% gewijzigd door Paattrick op 05-06-2011 16:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
nvm

[Voor 95% gewijzigd door Abeltje130 op 05-06-2011 16:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Oké, ik heb nu een paar tests uitgevoerd. 1 keer met alle drivers geselecteerd, daar geeft hij een fout aan. 1 X bij alle MICROSOFT drivers aangevinkt, geeft hij nog steeds een fout aan en 1 X met alle non-microsoft drivers aangevinkt. Ik kan nauwelijks geloven dat Microsoft's eigen drivers corrupted zijn, of ben ik dit alleen maar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red Cell
Ok, fout klopt. Maar als het goed is noemt hij nu echt een filename onderaan. Die zou ik in safe mode opzoeken en kijken waar hij deel van uitmaakt (onder eigenschappen, details de fabrikant opzoeken doet wonderen.

als ook met microsoft drivers erbij een fout er is, draai SFC /scannow om te kijken of alle windows files in tact zijn.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Oké, ik run die SFC/Scannow nu. Dit zijn mijn bluescreens. De slechte kwaliteit is schuld van mijn iPod (a)

http://imageshack.us/f/689/img0204rm.jpg/

http://imageshack.us/f/845/img0203z.jpg/
edit:
Ik ben met SFC/Scannow op niks uitgekomen, maar hij geeft ook geen filenaam onderaan de bluescreens. Wat nu?

[Voor 68% gewijzigd door Paattrick op 06-06-2011 08:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red Cell
Paatrick, ben je in staat de minidump file naar mij te sturen? Dan sloop ik deze open om te kijken of ik daar wat in kan vinden. Zip hem even voor je hem mailt. M'n adres staat in m'n profiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Oké, dan heb ik wel nog even je hulp nodig. Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red Cell
Default is dit %SystemRoot%\Minidump (a.k.a. Windows\Minidump dir.) en hebben een .dmp extensie.
B.v. Mini022900-01.dmp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Verstuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red Cell
Ok, de resultaten zijn binnen. Meesten hadden een onbekende oorzaak zo te zeggen
BugCheck A, {fffffb8009c2b240, 2, 0, fffff80002b36fef}

Probably caused by : memory_corruption ( nt!MiIdentifyPfn+23f )
Maar 2 sprongen eruit
BugCheck 10E, {1f, fffff8a00c1e0e50, 0, 5614f}

Probably caused by : dxgmms1.sys ( dxgmms1!VIDMM_GLOBAL::ReferenceAllocationForSubmission+148 )

Followup: MachineOwner
---------
En uit de laatste bugcheck van het setje
BugCheck C9, {23e, fffff88003e01308, fffff98004624ee0, 0}

Unable to load image \SystemRoot\system32\DRIVERS\dtsoftbus01.sys, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for dtsoftbus01.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for dtsoftbus01.sys
Probably caused by : dtsoftbus01.sys ( dtsoftbus01+1308 )
Deze bestanden zou ik eens opzoeken in safe mode en kijken of de details tab wat licht kan laten schijnen waarvan deze zijn. (anders google) Zijn het drivers of delen van een programma dan zou ik zeggen update of verwijder deze.

Ik zie je antwoord hier wel weer verschijnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dxgmms1.sys heeft, aldus Google, iets met DirectX Graphics MMS te maken.
dtsoftbus01.sys is de DAEMON Tools Virtual Bus Driver.

[Voor 14% gewijzigd door Raven op 06-06-2011 20:46]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
Laatst alle Intel raid en chipset drivers vernieuwd, geen bsod's meer sindsdien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red Cell
NimRod1337 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:48:
Laatst alle Intel raid en chipset drivers vernieuwd, geen bsod's meer sindsdien.
Leuk dat je het roept maar een bsod kan 1000 verschillende oorzaken hebben.
Willenkeurig roepen hoe jij het heb opgelost heb helpt niks. Bovendien als het met intel drivers te maken had zou hoogstwaarschijnlijk iastor.sys in de debug hebben gestaan.

@Raven die DX error kwam ik ook links en rechts tegen. Maar deze word vaak ook weer direct gekoppeld aan overhittings problemen daarbij.

Als die 2de een onderdeel van deamon tools is klinkt dat mij momenteel als een kansrijke "kandidaat".
In safe mode die software eraf gooien, of desnoods manueel als het je niet toestaat in safe mode.
hier staat hoe je het driver deel van deamon tools handmatig uit kan schakelen door middel van het register.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Oké, ik ga Daemon Tools er nu afgooien. Heel erg bedankt! Jullie horen het als ik weer een BSOD heb, is dat dan goed?

• Paattrick
Ik heb er zojuist weer een gehad. Ik was er eindelijk een week of 2 vanaf, en ik wordt hier alleen maar pissig om. Ik heb weer een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Daemon tools is eraf gegooid, dus ik weet weer niet wat ik moet doen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:50
Heb je nu al die memtest 86+ een hele nacht laten draaien?

We do what we must because we can.

• Paattrick
ow nee nog niet. Was ik helemaal vergeten. Ik zal het vanavond doen, jullie horen het morgen dan

• Paattrick
Oké, ik heb de memtest gedraaid, de hele nacht lang, en er zijn GEEN errors uitgekomen. Wat kan ik nu doen?

[Voor 10% gewijzigd door Paattrick op 25-06-2011 16:09]

• Paattrick
Ik heb er gisteravond laat weer een gehad. Deze keer met een geheel andere melding: PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA. Ik heb nu weer echt geen flauw idee meer wat ik moet doen.

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Het ziet er naar uit dat je dezelfde problemen hebt als ik: PC hangt of reboot op willekeurige momenten

Software is like sex, it's better when it's free

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:27
Paattrick schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:39:
Ik heb er gisteravond laat weer een gehad. Deze keer met een geheel andere melding: PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA. Ik heb nu weer echt geen flauw idee meer wat ik moet doen.
Faulty hardware, a buggy system service, antivirus software, and a corrupted NTFS volume can all generate this type of error. Bron: Microsoft
Met memtest is achterhaalt dat het tenminste niet aan het geheugen ligt. Ik zou je willen adviseren om even een schone installatie te doen en de schijf te formateren. Daarmee kan je achterhalen of de issue met de drivers of de huidige installatie te maken heeft. Als de problemen blijven bestaan even een andere videokaart erin stoppen, dan kan je dat hopelijk ook als probleem elimineren.

[Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 29-06-2011 12:11]

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Cardinal schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:09:
[...]

[...]

Met memtest is achterhaalt dat het tenminste niet aan het geheugen ligt. Ik zou je willen adviseren om even een schone installatie te doen en de schijf te formateren. Daarmee kan je achterhalen of de issue met de drivers of de huidige installatie te maken heeft. Als de problemen blijven bestaan even een andere videokaart erin stoppen, dan kan je dat hopelijk ook als probleem elimineren.
Memtest gaf bij mij geen fouten, maar ik heb de afgelopen week mijn pc telkens laten draaien met een ander RAM latje. Zo heb ik ontdekt dat het waarschijnlijk toch aan mijn RAM ligt.

Probeer trouwens ook eens een andere voeding, die kunnen ook vaak voor problemen zorgen ...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:27
Dat heet topic kaping en ik reageerde op de issues van Paatrick.

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Het is helemaal niet mijn bedoeling om dit topic te kapen, ik vertel de TS enkel dat ik gelijkaardige problemen heb en verwijs hem hiervoor naar mijn topic, waar andere mensen ook mogelijke oplossingen hebben aangedragen ... Ik kan de TS toch enkel maar helpen door te vermelden wat ik al geprobeerd heb zodat hij deze dingen ook kan proberen?

• Paattrick
Oké, alvast bedankt voor de hulp! Ik zal zeer spoedig alles herinstalleren, ik moet eerst dan even mijn bestanden op een andere schijf zetten, want ik wil sommige bestanden niet kwijt. Ik heb nu ook eindelijk mijn gehele systeem in beeld gebracht, alleen weet ik niet hoe ik die hier moet posten. Weten jullie dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

MyTnet --> Mijn profiel --> Inventaris --> Genereer rml
En dat gewoon hier plakken. Toch dat wat je bedoelt hé?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paattrick
Oké, hartelijk bedankt!
Dit is het grootste gedeelte van mijn systeem. Ik heb sommige dingen niet kunnen achterhalen.
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Deskjet D2460€ 0,-€ 0,-
1Acer P221W€ 0,-€ 0,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 22,-€ 22,-
1Intel Core i5 750€ 161,-€ 161,-
1GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC€ 54,05€ 54,05
1Point of View GeForce 9500GT€ 26,-€ 26,-
1Intel DH57DD€ 82,70€ 82,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,75

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Heb je je voeding nu al eens vervangen?

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo Patrick,

Ik ben zelf een dergelijk probleem tegengekomen op een systeem met veel dezelfde componenten. Nu hoeft dit niets te zeggen omdat er veel oorzaken kunnen zijn, daarom schrijf ik niet alleen de oplossing op maar ook de stappen. Ik heb zelf ook heel lang moeten zoeken naar de oorzaak.

- Als eerst heeft de winkel het geheugen vervangen. Het geheugen zou icm het moederbord (gigabyte) BSOD's geven ondanks dat het systeem wel foutloos memtest zou afronden. Het vervangen van het geheugen hielp helaas niets. (of een beetje, misschien waren er meerdere fouten)

-Biosupdate door de winkel. Ging al stukken beter maar nog niet goed genoeg.

-Ongeveer tegelijk met de biosupdate kwam ook op een forum terecht waar ik ontdekte dat de videokaart voor problemen zorgde in idle-toestand. Ik installeerde een programma en zette het voltage en de kloksnelheid vast. Dit leek maandenlang te helpen, maar uiteindelijk weer crashes.

-Uiteindelijk windows opnieuw geïnstalleerd. Dit hielp tot mijn grote verbazing (BSOD's door software is immers zo windows 98:P) Het gaat nu 2 weken goed...

Ik heb met dit systeem wel ontdekt wat het grote nadeel van zelfbouw is: foutopsporing.
Verder: . Moederbord, Geheugen en Voeding zijn altijd wel de hoofdverdachten.

• Paattrick
Oké. Ik ga binnenkort een nieuwe voeding dan kopen, en dan installeer ik tegelijk een nieuwe windows. Dan zullen we zien of het opgelost is. Hartelijk bedankt! Ik zal jullie up to date houden!

• Paattrick
Oké, ik heb er nu weer 1 gehad, maar deze keer met een melding "Memory_Management". Dit is toch vrijwel zeker het RAM geheugen?

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je je pc gereinstalled en een nieuwe voeding gekocht? Al eens opgestart met enkel de onderdelen die je nodig hebt om te booten?

• Paattrick
Oké, ik heb vanaf vandaag mijn inventaris uitgebreid met een Aerocool Syclone II en een Huntkey voeding. Ook heb ik 1 van de 2 geheugenstrips uit de computer gehaald, dus heb ik nu 4GB ipv 8GB. Ik zal jullie op de hoogte houden van evt. BSOD's.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:40
Wat ik ook zou controleren is of je moederbord jouw type geheugen wel ondersteunt. Het valt me op namelijk dat je bij bijna alle BSOD een andere foutmelding krijgt. Mijn ervaring is dat dit te maken kan hebben met of het geheugen (en dit heb je bijna zeker uitgesloten door memtest te draaien) of de combinatie geheugen + moederbord.

• Paattrick
Nou mijn moederbord kan overweg met 1333 MHz en 1066MHz. Alleen staat er bij de beschrijving van het product: De kloksnelheid van het geheugen is afhankelijk van de geheugencontroller in de processor. Wat wordt hiermee bedoeld?

Uiteraard is mijn geheugen 1333MHz zoals men bij de productbeschrijving kan zien op tweakers.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee