Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Al enkele maanden heb ik problemen met mijn RAM geheugen. Wanneer ik 4GB instak was alles goed, maar van zodra ik naar 6GB ging kreeg ik BSOD's. Ik heb het RAM teruggestuurd, en een nieuw setje gekregen, maar nu loop ik tegen een ander probleem op.

Mijn pc hangt of reboot op de meest willekeurige momenten. Het kan zijn dat dit 2 keer in een kwartier gebeurd, soms duurt het enkele uren.

In het logboek stonden fouten met mijn harde schijf vermeld, maar na een checkdisk heb ik HD Tune eens laten lopen, en deze gaf geen fouten terug. Ook heb ik deze nacht Memtest 86+ laten draaien, maar ook hier geen fouten ...

Mijn systeem ziet er zo uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 31,-€ 31,-
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 42,84€ 42,84
1Iiyama ProLite E2208HDSV-1€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 19,99€ 19,99
1Cooler Master HAF 922€ 94,90€ 94,90
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech G5 Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i7 920€ 188,-€ 188,-
1Cooler Master Real Power M520€ 82,10€ 82,10
1Club3D HD 4870 512MB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Asus P6T SE€ 165,30€ 165,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,13

Ik draai Windows 7 x64 Professional, maar het is een verse installatie, dus ik vermoed dat het probleem niet softwarematig is.

Waar kan het nog aan liggen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:30

dimako_

Vogel

Ik had vorige week precies het zelfde.
Heb je timings en voltage van je geheugen wel goed staan?
Ik heb dat goed gezet en heb sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 16:28

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Wat voor SATA kabels heb je? Met of zonder metalen clips?

Als je zonder clips hebt zou ik eens gaan kijken voor SATA kabels met clips, waarschijnlijk maakt je kabel dan slecht contact.

(Bij mij heeft dit in ieder geval geholpen)

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ook handig om te weten, welk mainboard gebruik je?

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
PC hangt of reboot op willekeurige momenten
Gerelateerde producten :
Intel Core i7 920€ 246,87
Asus P6T SE€ 164,90
Cooler Master Real Power M520€ 69,90
Club3D HD 4870 512MB GDDR5
Eerst kijken appelkoek ;)

Bij mij gebeurt dit ook, alleen bij 4gb.. heb wel een heel ander MB/cpu/geheugen.
Maar wss ligt het bij mij aan de VOEDING..

Je kunt inderdaad eens kijken naar de timing en voltage... en voor de grap kan je eens kijken of het aan je voeding ligt.. Anders ff een nieuwe lege hdd ergens vandaan halen, nieuwe win7 er op zetten, en die andere hdd's er uit laten. Kijk dan eens of je het nog steeds hebt ;)

Anders zou ik het niet weten. Kun je wel 3dmark11 full experience draaien zonder dat die opstart ?
(ik zie dat je zegt dat het willekeurig is, en das bij mij ook ;)

ik kan dus wel 3dmark06 draaien, maar bij 3Dmark11 loopt tie naar 3/4 deel van de test gewoon opnieuw op en kan ik gewoon rustig mijn gang gaan (logboek zegt, Kernel power error, dus vandaar dat het wss aan mijn voeding ligt)

[ Voor 22% gewijzigd door Soundstorm2010 op 16-03-2011 12:36 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dimako_ schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:14:
Ik had vorige week precies het zelfde.
Heb je timings en voltage van je geheugen wel goed staan?
Ik heb dat goed gezet en heb sindsdien geen problemen meer.
In mijn BIOS staat alles op Auto, daar ben ik niet aan geweest. Misschien gewoon eens kijken in de handleiding van mijn mobo en zo alles handmatig instellen?
appelkoek schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:27:
Ook handig om te weten, welk mainboard gebruik je?
Een Asus P6T SE. Had hem aan dit topic gelinkt, maar ben ik vergeten in mijn TS te schrijven.
mad_mavrick schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:15:
Wat voor SATA kabels heb je? Met of zonder metalen clips?

Als je zonder clips hebt zou ik eens gaan kijken voor SATA kabels met clips, waarschijnlijk maakt je kabel dan slecht contact.

(Bij mij heeft dit in ieder geval geholpen)
Daar moet ik eens voor kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soundstorm2010 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:33:
[...]

ik kan dus wel 3dmark06 draaien, maar bij 3Dmark11 loopt tie naar 3/4 deel van de test gewoon opnieuw op en kan ik gewoon rustig mijn gang gaan (logboek zegt, Kernel power error, dus vandaar dat het wss aan mijn voeding ligt)
Ik krijg dezelfde error in mijn logboek. Maar ik denk dat dat veroorzaakt wordt omdat ik op de reset-knop duw wanneer hij hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Oeps, had de gerelateerde producten idd over het hooft gezien 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:39:
[...]

Ik krijg dezelfde error in mijn logboek. Maar ik denk dat dat veroorzaakt wordt omdat ik op de reset-knop duw wanneer hij hangt ;)
Weet het niet zeker, maar als je systeem volledig hangt zal hij waarschijnlijk niet nog iets in het logboek schrijven bij het indrukken van de reset knop. Of wordt het er in gezet als het systeem weer is herstart?

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Je krijgt als goed is, wel een foutmelding dat je PC niet correct is afgesloten..

Maar bij mij hangt tie niet, maar start gewoon opnieuw op.. Als tie blijft hangen, zou ik toch
denken dat tie misschien te weinig stroom krijgt of je intern geheugen niet goed is.

Kijk ff op internet naar je huidige OCZ geheugen, en op welke timing en Volt moet staan...

Meestal moet de voltage tussen de 1,5 a 2,1 volt staan, dat verschilt per geheugen kaart (van andere merken dan)

Ik hoop dat het lukt ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-07 16:43
Kijk eens of bij configuratiescherm-> systeem -> geavanceerde systeeminstellingen -> opstart en herstelinstellingen een vinkje staat bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Standaard is dit aangevinkt, en krijg je een mogelijk BSOD niet of nauwelijks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even in mijn logboek gekeken en daar stond dit:

code:
1
The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device USB\VID_1A44&PID_0001\5&23b074a8&0&1.

Niks over te vinden op Google.

Maar dan ook nog dit:

code:
1
The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device Root\SIDESHOW\0000.

Sideshow --> Volgens mij heeft dit iets met mijn Logitech G15 te maken. Deze even aan de kant gelegd en tot nu toe nog niet gecrasht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
hij zegt dat het iets met een USB poort heeft te maken, en de G15 zit in een USB poort, al eens een andere geprobeerd? want dit lijkt mij het probleem. of probeer eens de drivers opnieuw te installeren voor de chipset, en daarna voor de G15.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-07 23:31

Joostk

Barkrukprofeet

Je hebt wel hetzelfde geheugen namelijk dezelfde soort erbij gekocht. En niet gewoon een willekeurige van hetzelfde merk?
Want je geheugen moet wel van dezelfde serie zijn anders wil het tegenwoordig niet meer goed samenwerken.
(je moet wel een OCZ Gold erbij kopen als je al Gold erin had zitten want Gold + Platnium o.i.d. werkt niet lekker samen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm30 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:12:
hij zegt dat het iets met een USB poort heeft te maken, en de G15 zit in een USB poort, al eens een andere geprobeerd? want dit lijkt mij het probleem. of probeer eens de drivers opnieuw te installeren voor de chipset, en daarna voor de G15.
Het ligt blijkbaar niet enkel aan mijn G15, de pc crasht ook als ik een ander toetsenbord aanhang.
Joostk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:43:
Je hebt wel hetzelfde geheugen namelijk dezelfde soort erbij gekocht. En niet gewoon een willekeurige van hetzelfde merk?
Want je geheugen moet wel van dezelfde serie zijn anders wil het tegenwoordig niet meer goed samenwerken.
(je moet wel een OCZ Gold erbij kopen als je al Gold erin had zitten want Gold + Platnium o.i.d. werkt niet lekker samen)
De 3 latjes zijn vervangen, dus ik zit niet met 2 verschillende soorten.

Ik heb deze nacht mijn pc laten draaien vanaf een live-cd, dus ik heb een vermoeden dat het aan mijn harde schijf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
RAM-problemen staan erom bekend om echt random fouten te geven. Heb je al Memtest86+ gedraaid? Echt een aanrader om memoryproblemen op te sporen. Bij voorkeur het programma ook meerdere uren laten draaien, zodat het geheugen wordt getest als het flink opgewarmd is.
Stel je voltage verder even in op 1,65V. Dat kan sowieso nooit kwaad. OCZ staat er namelijk om bekend nog net iets meer prik nodig te hebben.

Kijk daarnaast ook of je geheugen wel te vinden is op de QVL van je moederbord. Dat zou incompatibiliteit alvast uit moeten sluiten.

En draai HDTune om problemen met je HDD uit te sluiten. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lars93 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:42:
RAM-problemen staan erom bekend om echt random fouten te geven. Heb je al Memtest86+ gedraaid? Echt een aanrader om memoryproblemen op te sporen. Bij voorkeur het programma ook meerdere uren laten draaien, zodat het geheugen wordt getest als het flink opgewarmd is.
Stel je voltage verder even in op 1,65V. Dat kan sowieso nooit kwaad. OCZ staat er namelijk om bekend nog net iets meer prik nodig te hebben.

Kijk daarnaast ook of je geheugen wel te vinden is op de QVL van je moederbord. Dat zou incompatibiliteit alvast uit moeten sluiten.

En draai HDTune om problemen met je HDD uit te sluiten. Succes :)
Memtest 86+ heb ik al een nacht laten draaien, zonder fouten. Ook HDTune heb ik laten draaien zonder fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:37

Quad

Doof

Wat je zou kunnen doen:
Stel in dat er een minidump weggeschreven moet worden.
Dat wordt geplaatst in X:/Windows/minidump (Waar X je OS partitie is).

Lees die dump uit met Debugging Tools for Windows: http://www.microsoft.com/...9fa782d63b&displaylang=en

Vervolgens moet je debuggen, en dan zie je aan het eind van het debug meestal het probleem.
Vervolgens kun je op google checken naar die melding.

Succes!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:12:
Ik draai Windows 7 x64 Professional, maar het is een verse installatie, dus ik vermoed dat het probleem niet hardwarematig is.
Assumptions are the mother of all fuckups ;)
Heb je ook alle drivers nagelopen? Loopt de computer ook vast direct na een verse installatie (zonder extra drivers te installeren) ? De sideshow foutmelding van de G15 heb ik zelf ook (W7x64) dus dat zal het wel niet zijn, maar daar was je zelf al achtergekomen zie ik :P In control panel kun je sideshow uitvinken overigens.
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:45:
Memtest 86+ heb ik al een nacht laten draaien, zonder fouten. Ook HDTune heb ik laten draaien zonder fouten.
Hmm, is die test van HDTune wel betrouwbaar eigenlijk? Ik gebruik zelf altijd SeaTools om hardeschijven te testen op fouten. Je zou het eens kunnen proberen.

Voor de rest sluit ik me aan bij wat Soundstrom2010 zegt:
Soundstorm2010 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:33:
Je kunt inderdaad eens kijken naar de timing en voltage... en voor de grap kan je eens kijken of het aan je voeding ligt.. Anders ff een nieuwe lege hdd ergens vandaan halen, nieuwe win7 er op zetten, en die andere hdd's er uit laten. Kijk dan eens of je het nog steeds hebt ;)
Probeer overigens met zo min mogelijk (rand)apparatuur op te starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeeej, vakantie, tijd om er nog eens wat tijd in te steken.

Wat is het plan:
  1. We beginnen met enkel het mobo, cpu en 1 latje RAM en een cd-speler
  2. Dit laten we gedurende een paar dagen draaien met een ubuntu live-cd
  3. Dit herhalen we en we steken telkens een nieuw onderdeel bij.
Maar: In Ubuntu krijg je geen BSOD's.

Ohja, ik heb nog even een lijstje gemaakt met de BSOD's die ik allemaal krijg:
  • System_Service_Exception
  • Memory_Management
  • Driver-IRQL_Not_Less_Or_Equal
  • PFNL_List_Corrupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc ondertussen een nacht laten draaien met maar 1 latje RAM, maar ook toen ging het mis.
De hardware die ik nog niet heb getest zijn:
  • Grafische kaart
  • Processor
  • Moederbord
  • Voeding
En ik heb zo'n licht vermoeden dat het wel eens aan dat laatste zou kunnen liggen. Het probleem is dat ik geen andere voeding heb liggen waar ik eventueel mee zou kunnen testen :'(
Pagina: 1