• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
PainkillA schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:00:
zijn er ook al goede custom roms met sense 3.0? die revolution hd is gewoon een stap terug naar sense 2 of zie ik dat verkeerd?
Dat heb je inderdaad helemaal verkeerd. Alle roms zijn getweakte versies van de htc ROM. Met sense 3 dus! No-sense roms uiteraard buiten beschouwing gelaten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-07 16:52

jelbo

Hij doet het niet!

Voorlopig blijf ik nog maar op Revolution HD dan i.v.m. OC'en :)

Wat ik trouwens het vetste vind van rooten is de LCD density aanpassen en buttons remappen. Zo is mijn Volume Down nu Power (extreem handig voor eenhandig je telefoon unlocken bij het uit de broekzak halen!), Volume Up = Volume Down en power = Volume Up :)

Density 200 geeft je erg veel ruimte (icm Launcher Pro en meerdere rows/columns):

Afbeeldingslocatie: http://i.min.us/ijfm40.png

De Circle Battery Mod is natuurlijk ook altijd sjiek :) (en de CRT animatie, enz. enz.)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ik ben voorlopig geen fan meer van insertcoin. De heer Switchie heeft gelijk teveel foutjes, lijkt wat op afraffelen.
Ben overgestapt op CoreDroid Sensation - v1.4, met Sense en de hele mikmak, lijkt wat dikbuikig maar voor mij snel genoeg. Hoeft ook niet zo supersnel als je wat ouder bent geef je wat meer om luxe, de pluche.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 16:57

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heeft iemand versie 1.6 al geprobeerd van insertcoin? Moeten weer een hoop verbeteringen inzitten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07 15:39
kraonkel schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:09:
Ik ben voorlopig geen fan meer van insertcoin. De heer Switchie heeft gelijk teveel foutjes, lijkt wat op afraffelen.
Ben overgestapt op CoreDroid Sensation - v1.4, met Sense en de hele mikmak, lijkt wat dikbuikig maar voor mij snel genoeg. Hoeft ook niet zo supersnel als je wat ouder bent geef je wat meer om luxe, de pluche.
En anders kan ik Leedroid ook aanraden. Gebruik al sinds vorig op men Desire en nu dus sinds een week of 2 ook de Sensation. Zijn altijd snelle maar vooral stabiele en betrouwbare roms. Wat mij betreft ook het proberen waard.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Heb em net binnen! heb em een beetje op kuren getest maar het toestel lijkt gewoon prima.
Het T-Mobile logo verschijnt wel als ik hem aan en uit doe, ook van die irritante apps waar je geen hol mee doet..
Maargoed, Ik laat weten hoe mijn eerste rooting en het flashen van een ROM is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
SoundLab schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:02:
Heb em net binnen! heb em een beetje op kuren getest maar het toestel lijkt gewoon prima.
Het T-Mobile logo verschijnt wel als ik hem aan en uit doe, ook van die irritante apps waar je geen hol mee doet..
Maargoed, Ik laat weten hoe mijn eerste rooting en het flashen van een ROM is gegaan!
Je kan niet wachten he? Het brandt.
Ik blijf nog even bij CoreDroid Sensation hangen.

Offtopic: wat is in hemelsnaam OC'en?

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 12-08-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

kraonkel schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:12:
Offtopic: wat is in hemelsnaam OC'en?
Overclocken :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Thx. Maar ja, wie niet vraagt, die blijft dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Okeee, super vaag, ik heb mijn serialnumber en HBOOT version ingevoerd, de beta key ingevoerd, staat er invalid key..aborting..

Misschien ben ik blind maar ik heb het nu al 4 x ingevoerd. USB debugging staat enabled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
Weet niet of t al vermeld is maar htc is 2.3.4 aan het verspreiden OTA...aangeraden is om m vooral nog niet te updaten, dit ivm je root die waarschijnlijk zult verliezen

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 23:38
SoundLab schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:29:
Okeee, super vaag, ik heb mijn serialnumber en HBOOT version ingevoerd, de beta key ingevoerd, staat er invalid key..aborting..

Misschien ben ik blind maar ik heb het nu al 4 x ingevoerd. USB debugging staat enabled :)
hoofdletters Oo of 0? i L ? Copy paste de code anders even naar notepad, daar zie jet het iets beter ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 15:02
Puc van S. schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

hoofdletters Oo of 0? i L ? Copy paste de code anders even naar notepad, daar zie jet het iets beter ;)
Ik had ook foutje met O en 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
er zaten wel veel o0O tussen ja, kga het ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Root gereed, Clockwork recovery gereed!

Nu gaan flashen!!

Ik hoor dat sommige mensen de insert coin's toch niet lekker vinden werken?

EDIT:

Nu ik Titanium back up heb gedownload uit de market, geeft de app aan: Root toegang: MISLUKT.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 32% gewijzigd door SoundLab op 12-08-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
SoundLab schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:05:
Root gereed, Clockwork recovery gereed!

Nu gaan flashen!!

Ik hoor dat sommige mensen de insert coin's toch niet lekker vinden werken?
Mja ik heb 1.5 erop staan maar voor de rest geen vergelijkingsmateriaal, is mijn eerste custom rom voor mijn (2 dagen oude) sensation, heb er voor de rest trouwens geen problemen mee hoor, loopt gewoon soepel ed, alleen jammer dat er voor de 2.3.4 kernel nog geen OC/UV mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Afgaand op wat ik voorbij heb zien komen lijken me LeeDROiD en Revolution HD de beste opties. Met de laatste werk ik een paar weken en dat gaat prima. Mooie extra toevoegingen te downloaden ook, en binnenkort gebaseerd op de 2.3.4 update van HTC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
SoundLab schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:05:

Nu ik Titanium back up heb gedownload uit de market, geeft de app aan: Root toegang: MISLUKT.

Waar kan dit aan liggen?
Al een custom rom geinstalleerd? Alleen s-off en CWM is namelijk nog geen root ;) daarvoor moet je of een custom rom installeren of Step 3 van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300 uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Zodra ik titanium back up opstart krijg ik de volgende melding:

Sorry, ik kon geen root privileges verkrijgen, deze app zal *niet* werken, controleer of je ROM geroot is en BusyBox geinstalleerd is.

Ik ben vervolgens BusyBox gaan installeren en deze geeft aan: Phone is not rooted!

EDIT: ik had begrepen van JKratos dat ik eerst een backup moest maken en daarna een C.Rom moest flashen....???

Is het verplicht om te backuppen, ik heb het toestel nl nieuw en er staan geen belangrijke gegevens op.
Of maakt bij een backup van de standaard ROM?

[ Voor 32% gewijzigd door SoundLab op 12-08-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Foutje, er moet idd eerst root verkregen worden voorat je kan backuppen maar zoals je zelf al zegt er staan nu geen belangrijke dingen op dus kan je gelijk een ROM naar keuze flashen en die als basis nemen en vanuit daar alles naar wens instellen.

Met dat backuppen bedoelde ik namelijk sms'jes, bookmarks, instellingen, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door JKratos op 12-08-2011 16:36 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
JKratos schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:34:
Foutje, er moet idd eerst root verkregen worden voorat je kan backuppen maar zoals je zelf al zegt er staan nu geen belangrijke dingen op dus kan je gelijk een ROM naar keuze flashen en die als basis nemen en vanuit daar alles naar wens instellen.
Er word wel aangeraden om voordat je een Custom Rom flashed je wel in CWM een backup maakt, zodat mocht er iets fout gaan je in ieder geval nog terug naar de stock versie kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 16:12
Via OTA van HTC, kan ik naar 2.3.4 updaten. Verstandig of niet? Gezien mogelijk rooten in de toekomst?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
@ Puc: Kan je doen idd maar als je custom rom niet bevalt iof er gaat iets valt kun je de originele versie van HTC zelf altijd nog t internet afplukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:37:
Via OTA van HTC, kan ik naar 2.3.4 updaten. Verstandig of niet? Gezien mogelijk rooten in de toekomst?
hmm ik zou het niet doen tenminste als je al geroot bent, en gewoon afwachten tot er een customrom komt gebasseerd op de officiele2.3.4.... Revolution komt waarschijnlijk vandaag nog met een rom update op basis van 2.3.4 ;) als je nog niet geroot bent kan je de gok wel wagen denk ik. In een later stadium zal die 2.3.4 ook wel geroot kunnen worden

[ Voor 16% gewijzigd door dave1972 op 12-08-2011 16:45 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
nog een probleempje... ik kom niet in in dat basisscherm (volume down + aanknop)

ik doe het toestel uit, batterij eruit, batterij erin, volume down + aanknop ingedrukt, en dan start het toestel gewoon weer op?

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 16:12
dave1972 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:43:
[...]

hmm ik zou het niet doen, en gewoon afwachten tot er een customrom komt gebasseerd op de officiele Revolution komt waarschijnlijk vandaag nog met een rom update op basis van 2.3.4 ;)
Dan wacht ik even af tot na mijn vakantie 8)
Heb geen zin om een dag van te voren mijn telefoon "te verkloten"
:/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Laatst online: 13-07 10:24
Er schijnen nogal wat problemen te zijn met InsertCoin 2.0 gebaseerd op die OTA update. Mensen zonder radio etc. Beetje jammer wel.

Toch is het maar lomp en log gedoe, dat flashen. Voor ik alles heb geinstalleerd en de batterij heb kunnen testen zijn we zo een dag of 4 verder. Niet echt handig om goed te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
doltishDuke schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:54:
Er schijnen nogal wat problemen te zijn met InsertCoin 2.0 gebaseerd op die OTA update. Mensen zonder radio etc. Beetje jammer wel.

Toch is het maar lomp en log gedoe, dat flashen. Voor ik alles heb geinstalleerd en de batterij heb kunnen testen zijn we zo een dag of 4 verder. Niet echt handig om goed te kunnen vergelijken.
Enige wat ik opnieuw in moet stellen zijn de widgets op mijn homescreen. Verder alles met titanium backup.. hooguit een kwartiertje werk.

Ik wacht met insercoin ook nog even op de 2.1 of 2.2 versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Welke versie draaien jullie nu?
Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in in insertcoin rom, alleen lijkt het alsof er elke 5 min een nieuw exemplaar vrij komt?

Wat is het meest stabiel en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Mijn ervaringen met Titanium Backup zijn bijzonder slecht. Het gebeurd regelmatig dat ik opnieuw moet flashen omdat Titanium aan zaken heeft gezeten waar het niet aan hoort te zitten. Met name systeeminstellingen (en dat zijn er stiekem verdomd veel) moet je gewoon vanaf blijven, anders is het wachten op gedonder. Ook dingen met accounts en de koppeling met Android daarvan wil nooit lekker updaten via Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 08:03
SoundLab schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:01:
Welke versie draaien jullie nu?
Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in in insertcoin rom, alleen lijkt het alsof er elke 5 min een nieuw exemplaar vrij komt?

Wat is het meest stabiel en snel?
Ik draai 1.4 momenteel. Draait goed en stabiel, mis alleen op het lockscreen de snelkoppelingen om in de ring te slepen... Jammer.

Bij mij word alles wel goed terug gezet door Titanium Backup alleen de widgets inderdaad niet. Eerst een heleboel widgets mooi en netjes verzorgd homescreen, nu alleen de hoofdzakelijke widgets erop geplaatst.
Ik wacht wel tot ik een echt goede snelle ROM erop heb en dan beetje homescreen tweake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Ok, of het lijkt maar zo of het is echt zo, maar het nu mn toestel geroot is lijkt ie al sneller te gaan.
ik ga nu ff een hoes, folie en 32gb kaart halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Is er een AmonRa recovery op komst? Ik heb altijd het gevoel dat ik minder macht heb met CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
doltishDuke schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:01:
Mijn ervaringen met Titanium Backup zijn bijzonder slecht. Het gebeurd regelmatig dat ik opnieuw moet flashen omdat Titanium aan zaken heeft gezeten waar het niet aan hoort te zitten. Met name systeeminstellingen (en dat zijn er stiekem verdomd veel) moet je gewoon vanaf blijven, anders is het wachten op gedonder. Ook dingen met accounts en de koppeling met Android daarvan wil nooit lekker updaten via Titanium.
Ik backup alleen de dingen die ik echt wil backuppen, dus niet alles in de batch aanvinken. Nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ik backup met MyBackup pro Root.Mybackup app maakt backup van apps en data en foto's. Als ik een nieuwe rom ga flashen, en moet ik een full wipe doen, dan zet ik later deze backup weer terug. Titanium gebruik ik voor 'n afzonderlijke backup. In Recovery maak je een (nandroid)backup van Rom en alle apps en data en de andere zooi.

[ Voor 53% gewijzigd door kraonkel op 13-08-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-07 15:15
pff wat gaat die man hard met zijn updates, volgens mij kan die beter 1 week geen updates doen en alles in 1x doen. draai nu op 1.6 net alles gister weer ingesteld laat het wel ff zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Jammer dat je de hele tijd een nieuwe Rom in z'n geheel moet flashen. Waarom niet alleen de verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
kraonkel schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:07:
Jammer dat je de hele tijd een nieuwe Rom in z'n geheel moet flashen. Waarom niet alleen de verandering?
het flashen is nog geen 5 min werk, dus waar hebben we t over, meestal hoef je niet eens een full wipe te doen, ik heb r geen moeite mee in ieder geval :P

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Vandaag de nieuwe Leedroid eens proberen.. kijken of die me beter bevalt dan insertcoin.. miste toch wel mn lockring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
dave1972 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

het flashen is nog geen 5 min werk, dus waar hebben we t over, meestal hoef je niet eens een full wipe te doen, ik heb r geen moeite mee in ieder geval :P
Klopt. Maar downloaden duurt soms(ligt aan de site en geboden mogelijkheid) nogal lang. Dan nog. Ipv 5 min enkele seconden. Wereldwijd weer energie en bandbreedte gespaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
LeeDroid V2.0 werkt goed. Wel eerst full wipe.
Fijnere rom dan insertcoin naar mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 22:05
Wat is er precies fijner dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Animaties in te stellen. ik vind hem zeker zo "smooth".
Met Insertcoin had ik nog wel eens willekeurige reboots.. dat hoop ik hier niet mee te hebben maar dat is afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Enige probleem wat ik nog steeds heb, wat ik overigens ook bij de insertcoin rom had is dat ik geen iconen heb om in de lockring te slepen...

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/4206/screenlock.jpg

ik kan hem wel gewoon ontgrendelen maar heb geen icoontjes erboven...
Dit is pas gebeurt na dat ik met titanium backup alles heb terug gezet. ik heb al geprobeerd om via titanium backup weer het vergrendelscherm terug te zetten of iets dergelijks maar is niet gelukt..
iemand ideeën?

[ Voor 2% gewijzigd door MTBreak op 13-08-2011 18:33 . Reden: image ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
MattyBomba schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:31:
Enige probleem wat ik nog steeds heb, wat ik overigens ook bij de insertcoin rom had is dat ik geen iconen heb om in de lockring te slepen...

[afbeelding]

ik kan hem wel gewoon ontgrendelen maar heb geen icoontjes erboven...
Dit is pas gebeurt na dat ik met titanium backup alles heb terug gezet. ik heb al geprobeerd om via titanium backup weer het vergrendelscherm terug te zetten of iets dergelijks maar is niet gelukt..
iemand ideeën?
Bij zo'n plaatje mag er niks voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
true true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ik heb ook leedroid maar gewoon de iconen, van Leedroid, in lockscreen. Wel nog niet 2.0 ben ik nog bezig te downloaden. Duurt ff.

Heb nu 2.0 met iconen op lockscreen. Full_wipe van Leedroid gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door kraonkel op 14-08-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
ik heb insertcoin 2.3.4 1.6 geflashed, tot zover gaat alles goed, alleen de market ziet er niet meer zo mooi uit.

Weet alleen niet zo goed wat ik met SuperUser/MarketAcces/BusyBox aan moet..

[ Voor 26% gewijzigd door SoundLab op 13-08-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
SoundLab schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:23:
ik heb insertcoin 2.3.4 1.6 geflashed, tot zover gaat alles goed, alleen de market ziet er niet meer zo mooi uit.

Google vertelt je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
SoundLab schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:23:

SuperUser
Programma verzorgt je root-toegang. Zo zal je zien dat een programma, welke root-toegang nodig heeft, permissie vraagt voor superuser-toegang

MarketAcces
Spoofed een geselecteerde provider zodat je betaalde apps uit de market kan trekken, mits jouw huidige provider dit niet ondersteunt

BusyBox
Levert vele unix-tools binnen 1 klein programma.

Maar goed, Kraonkel heeft gelijk, dit had je zelf ook kunnen vinden op google.
Ook loopt er al een topic warning;
"Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!"

Dit zal dan ook de laatste keer zijn dat ik op dergelijke "simpel te googlen" vragen ga antwoorden.
Mocht je er niet uitkomen, stuur dan maar een direct message of iets dergelijks.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 18:58
Eigenlijk wil ik de laatste OTA update installeren, maar ben bang dat ik m daarna niet meer kan rooten met alpharev :S Dilemma. Ik hoor dat veel custom roms nog niet eens zo super bijzonder zijn... Dus vind rooten op dit moment nog niet zo heel interessant, maar wil wel graag de optie behouden.

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 16:10

AmotaX

Developer

erickov schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:54:
Eigenlijk wil ik de laatste OTA update installeren, maar ben bang dat ik m daarna niet meer kan rooten met alpharev :S Dilemma. Ik hoor dat veel custom roms nog niet eens zo super bijzonder zijn... Dus vind rooten op dit moment nog niet zo heel interessant, maar wil wel graag de optie behouden.
Ik heb gewoon de OTA update gedaan, omdat ik mijn toestel de komende weken toch niet ga rooten. Alpharev verzint vast wel iets om 2.3.4 ook te kunnen rooten (als dat nu nog niet mogelijk is)
Ik wacht eigenlijk totdat HTC de mogelijkheid geeft om te rooten, want ik denk dat mensen zoals Alpharev dan de HTC manier kunnen achterhalen en gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
AmotaX schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:17:
[...]

Ik heb gewoon de OTA update gedaan, omdat ik mijn toestel de komende weken toch niet ga rooten. Alpharev verzint vast wel iets om 2.3.4 ook te kunnen rooten (als dat nu nog niet mogelijk is)
Ik wacht eigenlijk totdat HTC de mogelijkheid geeft om te rooten, want ik denk dat mensen zoals Alpharev dan de HTC manier kunnen achterhalen en gebruiken >:)
En merk jij verschillen qua snelheid en soepelheid van sense etc etc ?

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Ik heb hem juist geroot om backup van bepaalde apps te kunnen maken.
ook kan dan de gewone berichtservice uit geschakeld worden in titanium backup en handson gebruikt worden zonder dubbele meldingen.
Kwa snelheden ging de standaard rom ook al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371933

hoe kan ik standaard apps verwijderen en waar recoveren van men sensation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Anoniem: 371933 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:12:
hoe kan ik standaard apps verwijderen en waar recoveren van men sensation?
Je hebt Root? B.v Rootuninstaller. Als je root hebt geef dan root in bij de market. Je vind ook een heleboel op XDA Developers.

[ Voor 5% gewijzigd door kraonkel op 14-08-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262144

Hallo,

Ik ben een macGebruiker en ik probeer mijn htc sensation te rooten via VMWare (Win7 64-bit)
Ik heb veel gegoogled, maar nog niet tot een oplossing gekomen.
Ik ben zo ver tot er staat: communications with phone unexpectly interrupted.
Hij maakt verbinding met de telefoon, daarna, kan ik de serial intypen.
Later start de telefoon opnieuw op met de bootloader. (fastboot)
Daarna geeft hij aan rebooting fastboot <again>
en daarna zegt hij "communications with phone unexpectly interrupted"

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 262144 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:58:
Hallo,

Ik ben een macGebruiker en ik probeer mijn htc sensation te rooten via VMWare (Win7 64-bit)
Ik heb veel gegoogled, maar nog niet tot een oplossing gekomen.
Ik ben zo ver tot er staat: communications with phone unexpectly interrupted.
Hij maakt verbinding met de telefoon, daarna, kan ik de serial intypen.
Later start de telefoon opnieuw op met de bootloader. (fastboot)
Daarna geeft hij aan rebooting fastboot <again>
en daarna zegt hij "communications with phone unexpectly interrupted"

Weet iemand hier een oplossing voor?
Klinkt alsof VMware niet helemaal goed kan omgaan met al die usb truucjes die worden uitgehaald, wat ik ook niet zo gek vind. Ik zou er geen tijd in steken en een Windows pc'tje opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
jelbo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:02:
[...]

Klinkt alsof VMware niet helemaal goed kan omgaan met al die usb truucjes die worden uitgehaald, wat ik ook niet zo gek vind. Ik zou er geen tijd in steken en een Windows pc'tje opzoeken ;)
Ik kan me iets herinneren dat rooten via 64 bits machine moeilijk, danwel niet ging. Ik heb toen voor mijn Desire destijds mijn laptop met 32bits win7 uitgerust. Dat had toen ook iets te maken met drivers. Maar misschien zit ik uit mijn natte nek te lullen en is dat allang opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Hier is het kraken gewoon gelukt op een 64-bits Windows 7 pc. Probleem van SLJvdL heeft denk ik te maken met die adb driver en commando's die daar overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
jelbo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:37:
Hier is het kraken gewoon gelukt op een 64-bits Windows 7 pc. Probleem van SLJvdL heeft denk ik te maken met die adb driver en commando's die daar overheen gaan.
Is ook langer dan een jaar geleden. Lijkt me sterk dat je met Mac dinges zelf niet kan rooten. Zie ook Desire rooten en custom roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 10:28
Heb net mijn Sensation terug van reparatie en mijn vingers jeuken om er een custom rom op te zetten. Echter nu hebben ze bij Dynafix er een softwareupdate op gezet (nog Android 2.3.3 :?) waardoor de revolutionary tool niet werkt. Geduld... :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Dain Bramage op 14-08-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262144

Nice!! Het is gelukt!! Ik heb Windows7 via Bootcamp geinstalleerd. 64-bits editie en het rooten is gelukt! Ik heb de versie uhhhh 1.1.5 erop gezet... dus de normale met sense, alleen geen Vodafone meuk meer!!!
Het is versie 2.3.3

Nu wat meer in de versies verdiepen, zodat ik een andere rom kan installeren!
I'm happy now!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 262144 op 14-08-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
De UNITYv6 kernel is beschikbaar op XDA! Daarmee is het nu mogelijk om de Sensation ge over- of underclocken. De mijne loopt nu op 702 Mhz (ipv) 1188. Met Insertcoin 2.1 nog steeds soepeler dan de stock ROM, maar eventueel kun je ook naar 1822 Mhz.

Goeie tijden voor S-OFF Sensations :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 16:10

AmotaX

Developer

dave1972 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:50:
[...]

En merk jij verschillen qua snelheid en soepelheid van sense etc etc ?
Ik heb het idee dat het een tikje soepeler geworden is. Vooral het sliden naar verschillende homescreens.
Qua benchmarks heb ik geen verschil in snelheid ondekt.
Hij is sowieso niet trager.

En Google Talk ziet er een beetje anders uit en je kan nu videochatten!

[ Voor 6% gewijzigd door AmotaX op 15-08-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417573

ik heb nu al een aantal keren getracht mijn Sensation op S-Off tekrijgen, alleen het gaat al fout bij punt 2 van blok 5 in de TS

"1.Surf naar Revolutionary.io en download de applicatie. Unzip deze op een locatie waar je hem later makkelijk terug kan vinden
2.Vul jouw toestelgegevens in op het formulier dat verschijnt. Hiermee genereer je een key die je later in zal moeten voeren"

De zip krijg ik die pak ik uit, en dan krijg meteen een dos prompt box te zien met de volgende tekst "Waiting for Device", dan heb ik helemaal nog geen formulier of iets wat daarop lijkt ingevuld!

Wat doe ik fout ik? Ik volg exact de info die in de TS staat...

Even wat info toevoegen (excuus):
Windows 7 Professional 64bit
:X

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 417573 op 15-08-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 20:40
Anoniem: 417573 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:09:
ik heb nu al een aantal keren getracht mijn Sensation op S-Off tekrijgen, alleen het gaat al fout bij punt 2 van blok 5 in de TS

"1.Surf naar Revolutionary.io en download de applicatie. Unzip deze op een locatie waar je hem later makkelijk terug kan vinden
2.Vul jouw toestelgegevens in op het formulier dat verschijnt. Hiermee genereer je een key die je later in zal moeten voeren"

De zip krijg ik die pak ik uit, en dan krijg meteen een dos prompt box te zien met de volgende tekst "Waiting for Device", dan heb ik helemaal nog geen formulier of iets wat daarop lijkt ingevuld!

Wat doe ik fout ik? Ik volg exact de info die in de TS staat...

Even wat info toevoegen (excuus):
Windows 7 Professional 64bit
:X
Nou die verschijnt op de website... op het moment dat je op download geklikt hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 18:59
Ik heb een tut gevonden van xda-developers om alles terug te zetten hoe de telefoon was. (misschien ooit handig als ik er mee terug moet naar de winkel).
Link
Maar nu is mijn vraag, weet iemand welke RUU je moet hebben voor een nederlands toesten van Vodafone?

Rooten ging overigens in 1 keer goed zonder problemen met behulp van het stappenplan (eerste android toestel eerste root poging)
Thanks

[ Voor 10% gewijzigd door Timon87 op 15-08-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pittie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

Nou die verschijnt op de website... op het moment dat je op download geklikt hebt...
dank je voor je reactie, maar bij verschijnt er niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 20:40
Anoniem: 417573 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

misschien IE proberen? Daar werkt het iig in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pittie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Pittie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Pittie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

Wederom dank voor je reactie, that was the trick to do it :), goed heb nu het formulier wat ik volgens de TS moet invullen om de "key" te verkrijgen.
HBOOT?? opgezocht bij google --> Sensation uitzetten gelijk weer aanzetten met powerbutton en volume down knop.

Er gebeurt van alles behalve dat ik iets zie van HBOOT, m.a.w. veel aan en en uit maar geen HBOOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
Waarschijnlijk heb je fastboot ingeschakeld staan. Je kan hem dan het beste herstarten (dus niet uitzetten) en goed opletten wanneer het scherm echt uit staat. Vanaf dat moment moet je de volume down knop indrukken en dan start ie up naar de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Timon87 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:21:
Ik heb een tut gevonden van xda-developers om alles terug te zetten hoe de telefoon was. (misschien ooit handig als ik er mee terug moet naar de winkel).
Link
Maar nu is mijn vraag, weet iemand welke RUU je moet hebben voor een nederlands toesten van Vodafone?

Rooten ging overigens in 1 keer goed zonder problemen met behulp van het stappenplan (eerste android toestel eerste root poging)
Thanks
Als je deze RUU bij google intypt vind je hem ongetwijfeld: RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release_198179_signed

Is wel niet direct van Vodafone. Maar je komt dan bij shipped roms.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 15-08-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tiguan schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:46:
Waarschijnlijk heb je fastboot ingeschakeld staan. Je kan hem dan het beste herstarten (dus niet uitzetten) en goed opletten wanneer het scherm echt uit staat. Vanaf dat moment moet je de volume down knop indrukken en dan start ie up naar de bootloader.
Dank je wel, ook naar @Pittie gaat mijn dank, Sensation is nu S-Off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 18:35

The_Worst

Unox

Het is vanaf nu ook mogelijk om je HTC Sensation te unlocken met de tool van HTC zelf op http://www.htcdev.com/bootloader .

Er staan overigens wel interessante dingen in de disclaimer:
It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty.
[..]
Some content on your device may also be invalidated and cannot be accessed any more because of invalid DRM security keys.
[..]
We do not guarantee that updating your device via FOTA will not render your device unusable.
[..]
However, due to some of our carrier customers concerns, certain models with specific restrictions may not be able to be unlocked.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty.
Ach ja, zolang je in recovery/bootloader kan komen is er niets aan de hand. Als je kennis genoeg hebt om te rooten e.d. dan kun je het 9 van de 10 keer ook wel zelf fixen.

Some content on your device may also be invalidated and cannot be accessed any more because of invalid DRM security keys.
Wat ze daarmee bedoelen? Geen flauw idee! Misschien dat je geen toegang meer hebt tot Htc Watch oid? Kan me niet voorstellen dat daar veel mensen van wakker liggen.

We do not guarantee that updating your device via FOTA will not render your device unusable.
Alsof je een Fota nodig hebt bij custom roms?

However, due to some of our carrier customers concerns, certain models with specific restrictions may not be able to be unlocked.
Tja, dan heb je pech maar kun je alsnog Revolutionary gebruiken dus geen man overboord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wood_
  • Laatst online: 05-08-2023

_wood_

qwertyuiop

Sinds enkele dagen beschik ik ook over een HTC Sensation. Echter is deze Vodafone UK branded. Bellen etc. werkt prima echter het internet via 3g/gprs functioneert niet, de telefoon maakt hiermee gewoon geen verbinding.

Lijkt me het proberen waard om de originele Sensation rom voor Europa erop te zetten of kan dit een andere oorzaak hebben? Mocht ik toch een andere rom willen installeren, zit ik met onderstaande dan goed?
RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release_198179_signed

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Staat er wel een correct APN/APK (of hoe heet zo'n ding) ingesteld? Bij mij stond mobiel internet namelijk niet geïnstalleerd en werkte dus ook niet.
Toen heb ik handmatig de instellingen van KPN toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
_wood_ schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:03:
Sinds enkele dagen beschik ik ook over een HTC Sensation. Echter is deze Vodafone UK branded. Bellen etc. werkt prima echter het internet via 3g/gprs functioneert niet, de telefoon maakt hiermee gewoon geen verbinding.

Lijkt me het proberen waard om de originele Sensation rom voor Europa erop te zetten of kan dit een andere oorzaak hebben? Mocht ik toch een andere rom willen installeren, zit ik met onderstaande dan goed?
RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release_198179_signed

Alvast bedankt.
RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release_198179_signed is voor unbranded toestellen. Sorry. En voor je verder gaat vragen, om een andere rom erop te zetten moet je geroot zijn.

APN / providers en hun instellingen vind je op internet. (Normaal staan die instellingen op je Simkaart) Hier:
http://www.androidplanet....net-apn-carrier-settings/
Ga met je vragen over Sensation ungeroote gerelateerde vragen ook eens naar HTC Sensation Ervaringen & Discussies.

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 16-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Heeft er iemand ervaring met Insertcoin en de ROM Manager?
Ik lees namelijk op verschillende fora dat die 2 nog geen vrienden van mekaar zijn.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Nu het door HTC mogelijk is gemaakt om de bootloader te ontgrendelen wil ik daar wel even mee experimenteren maar is het ook mogelijk (en zo ja, hoe?) om de originele ROM op te slaan zodat je altijd weer terug kunt gaan naar de originele situatie? Ik neem aan dat "terug naar fabrieksinstellingen nl. niet weer werkt dan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
HHoltman schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:25:
Nu het door HTC mogelijk is gemaakt om de bootloader te ontgrendelen wil ik daar wel even mee experimenteren maar is het ook mogelijk (en zo ja, hoe?) om de originele ROM op te slaan zodat je altijd weer terug kunt gaan naar de originele situatie? Ik neem aan dat "terug naar fabrieksinstellingen nl. niet weer werkt dan".
Op XDA staan de originele RUU's. Ook staat daar een handleiding om de telefoon weer origineel te maken.

De keuze is aan jou om te kiezen welke unlock methode je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik weet niet hoe het zit met de HTC methode, maar als je de revolutionary tool gebruikt, en de ClockWorkMod recovery hebt, dan kan je een zogenaamde 'Nandroid backup' maken, die maakt een backup van je hele systeem. En mocht je na het flashen van een custom ROM dan niet tevreden zijn, dan kan je met een paar klikken terug precies zoals het was (al blijf je natuurlijk wel je custom recovery houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
_wood_ schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:03:
Deze rom kan je inderdaad gebruiken, dit is de originele HTC rom, die heb ik ook er op gezet. Maar je moet wel eerst je toestel S-OFF krijgen met de revolutionary tool, dus niet met de tool van HTC zelf, want die werkt niet op branded toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 13:31
Iemand een idee of 2.3.4 ook op Vodafone branded toestellen beschikbaar komt?

En, unlocken gaat het dus niet worden voor mij helaas.

Is de XDA-unlock weer terug te draaien en het toestel om herstelredenen weer origineel te maken?

GR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 12-07 13:44

Melkaz

Melkazar

RielN schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:42:
Iemand een idee of 2.3.4 ook op Vodafone branded toestellen beschikbaar komt?

En, unlocken gaat het dus niet worden voor mij helaas.

Is de XDA-unlock weer terug te draaien en het toestel om herstelredenen weer origineel te maken?

GR!
Ja, maar schijnt wel riskant te zijn.
STEP 5 - CHANGING BACK TO S-ON - PROCEED WITH CAUTION READ BEFORE GOING TO STEP 1.
YOU MUST Follow this correctly otherwise you could semi-brick your device. If you follow it correctly YOU WILL GET S-ON SUCCESSFULLY -confirmed by other users
I cannot be held responsible if anything goes wrong but i will help in every situation.
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300

Draai nu inmiddels de Insertcoin 2.3.4, hopelijk haal ik nu een betere batterij tijd, het was echt om te huilen de laatste tijd. Hele nacht aan de oplader, dagje werken(waarbij ik de telefoon amper gebruik) en dan eenmaal weer thuis(6 uur) was de batterij weer bijna leeg....

[ Voor 14% gewijzigd door Melkaz op 16-08-2011 11:07 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Melkaz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:05:
[...]

Ja, maar schijnt wel riskant te zijn.

[...]
Ik heb S-ON in ieder geval succesvol uitgevoerd. Als je de stappen nauwkeurig volgt kan er volgens mij weinig fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 12-07 13:44

Melkaz

Melkazar

tiguan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

Ik heb S-ON in ieder geval succesvol uitgevoerd. Als je de stappen nauwkeurig volgt kan er volgens mij weinig fout gaan.
I see, als de Insertcoin ROM niet bevalt of niet de gewenste verbetering brengt, wil ik weer terug naar de stock rom en die dan upgraden naar 2.3.4. Dit gaat dus prima als je maar voorzichtig genoeg bent?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Melkaz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:12:
[...]

I see, als de Insertcoin ROM niet bevalt of niet de gewenste verbetering brengt, wil ik weer terug naar de stock rom en die dan upgraden naar 2.3.4. Dit gaat dus prima als je maar voorzichtig genoeg bent?
Inderdaad, en zolang je cwm er op hebt staan is er helemaal niets aan de hand en kun je altijd weer flashen.

Insertcoin geeft bij mij echt een grote batterij verbetering en al helemaal na calibratie van de batterij. Ik doe nu gemakkelijk 2 dagen met 1 lading, terwijl dit eerder maximaal 1 of 1,5 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

dangerousp schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:22:
Insertcoin geeft bij mij echt een grote batterij verbetering en al helemaal na calibratie van de batterij.
Blijf dat altijd vaag vinden. The Truth Behind “Battery Re-Calibration”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Vreemd, zal dan wel alleen met de Rom te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wood_

_wood_

qwertyuiop

tiguan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:38:
[...]

Deze rom kan je inderdaad gebruiken, dit is de originele HTC rom, die heb ik ook er op gezet. Maar je moet wel eerst je toestel S-OFF krijgen met de revolutionary tool, dus niet met de tool van HTC zelf, want die werkt niet op branded toestellen.
Bedankt voor de reacties, mijn toestel is inmiddels al S-OFF. Echter als ik deze RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release_198179_signed wil installeren krijg ik de volgende fout melding:
Fout [131]: KLANT -ID FOUT
Het ROM Updatehulpmiddel kan de Android telefoon niet updaten. Verkrijg het juiste ROM Updatemiddel en probeer het opnieuw.

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
_wood_ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:28:
[...]

Bedankt voor de reacties, mijn toestel is inmiddels al S-OFF. Echter als ik deze RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release_198179_signed wil installeren krijg ik de volgende fout melding:
Fout \[131]: KLANT -ID FOUT
Het ROM Updatehulpmiddel kan de Android telefoon niet updaten. Verkrijg het juiste ROM Updatemiddel en probeer het opnieuw.

Weet iemand hoe dit kan?
Als je geroot bent kan je niet volgens de "oude" manier een OTA doen, of een RUU ***.exe, want je toestel vertoont nog Vodafone kenmerken. Moet je dus een Rom flashen met recovery.
Maak wel een nandroid backup van je oude rom.

[ Voor 8% gewijzigd door kraonkel op 16-08-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wood_

_wood_

qwertyuiop

kraonkel schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:04:
[...]

Als je geroot bent kan je niet volgens de "oude" manier een OTA doen, of een RUU ***.exe, want je toestel vertoont nog Vodafone kenmerken. Moet je dus een Rom flashen met recovery.
Maak wel een nandroid backup van je oude rom.
Bedankt! Stap 4 van de volgende link loste het probleem op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300

Dat Vodafone logo tenminste ook mooi kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
En als je dan toch bezig bent, zou ik je aanraden de CID van je toestel gelijk ff te veranderen naar HTC__E11, niet naar naar superCID 11111111. Staat ook ergens tussen die stappen uitgelegd. HTC__E11 is de Nederlandse unbranded CID.

Als je dit niet doet, blijft de CID op het Vodafone CID staan en dan krijg je de update (FOTA) ook niet binnen totdat de Vodafone versie deze krijgt. Mogelijk krijg je hem zelfs nooit binnen omdat je geen Vodafone ROM meer hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door tiguan op 16-08-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wood_

_wood_

qwertyuiop

tiguan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:22:
En als je dan toch bezig bent, zou ik je aanraden de CID van je toestel gelijk ff te veranderen naar HTC__E11, niet naar naar superCID 11111111. Staat ook ergens tussen die stappen uitgelegd. HTC__E11 is de Nederlandse unbranded CID.

Als je dit niet doet, blijft de CID op het Vodafone CID staan en dan krijg je de update (FOTA) ook niet binnen totdat de Vodafone versie deze krijgt. Mogelijk krijg je hem zelfs nooit binnen omdat je geen Vodafone ROM meer hebt.
Ga ik gelijk even doen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
wow zondag Insertcoin 2.2.1 er maar weer is overheen gezet kwam van 1,6.

Haalde vandaag 7 uur van lader tot 12 uur 99% weinig gebruikt nu staat die op 66% heb wel gister de nieuwe radio er op gezet die die aanbeveelde va 2.0.

hoop dat dit blijvend is en niet tijdelijk 1 dagje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 14:48
er is weer een nieuwe video van cyanogenmode op een sensation
http://www.firstdroid.com...nogenmod-7-preview-video/

ik heb hem al S-Off maar wacht echt tot CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Welk app moet ik gebruiken voor het overclocken als ik setcpu gebruik krijg ik niet de goede cpu te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:36

N0 0B

cxb1=N#

Ok, ik heb mijn Vodafone branded telefoon geflashed naar de standaard htc rom, versie 1.35.401.1. Dat ging allemaal vlekkeloos. Eerst heb ik een backup gemaakt met titanium backup van programmas, alleen nu heb ik geen root toegang meer na de herinstallatie.
Als ik weer probeer om superuser access te krijgen, gebeurt er niks na een recoveryboot, hij laadt hem niet. (dat is, rood driehoekje op android telefoon icoon).
Moet ik eerst ook weer S-off krijgen zoals in de startpost?, in de bootloader staat namelijk wel S-off gemeld..

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!