Toon posts:

PC hulp aub

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views

Onderwerpen

Anoniem: 408965

Topicstarter
Hey iedereen, dit is m'n eerste keer op Tweakers en ik had een vraagje over een bepaalde pc-build. Ik ga binnenkort zelf een nieuwe pc in elkaar bouwen, geen ervaring, dus eerste keer!
Excuses als ik dit topic op de verkeerde plek heb gezet, ik wist niet waar het moest:(

Specs:

Processor: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Behuizing: Cooler Master Scout
Intern Geheugen: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL
Videokaart: XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-E

Andere componenten heb ik, maar ik heb een paar vragen:

Welke moederbord moet ik nou hebben, ik ga niet later voor een CrossfireX.
En wat voor PSU is het best? Ik heb geen idee hoeveel Watt ik moet halen voor deze build en is deze build wel goed voor de hedendaagse games? Ik heb een beetje onderzoek gedaan en het lijkt me wel een oke build.

Alvast bedankt ;)

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 408965 op 02-06-2011 14:46]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:56
Anoniem: 408965 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:44:
Hey iedereen, dit is m'n eerste keer op Tweakers en ik had een vraagje over een bepaalde pc-build. Ik ga binnenkort zelf een nieuwe pc in elkaar bouwen, geen ervaring, dus eerste keer!
Excuses als ik dit topic op de verkeerde plek heb gezet, ik wist niet waar het moest:(

Specs:

Processor: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Behuizing: Cooler Master Scout
Intern Geheugen: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL
Videokaart: XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-E

Andere componenten heb ik, maar ik heb een paar vragen:

Welke moederbord moet ik nou hebben, ik ga niet later voor een CrossfireX.
En wat voor PSU is het best? Ik heb geen idee hoeveel Watt ik moet halen voor deze build en is deze build wel goed voor de hedendaagse games? Ik heb een beetje onderzoek gedaan en het lijkt me wel een oke build.

Alvast bedankt ;)
Aan hoeveel watt voeding dacht je zelf ? :+ Wat voor moederbord lijkt volgens jouw het beste ? Wat is je budget ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens door voor welk moederbord je moet hebben. Het is een kwestie van je eisen goed opstellen en kijken welk bord daaraan voldoet, of welke het dichtst in de buurt komt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
En voor vragen over een nieuwe PSU kun je in dit topic terecht: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT Provin :)
Dat is niet erg, zeker niet als je nieuw bent - maar volgende keer graag gewoon van te voren navragen bij een moderator, dan wijzen wij je graag de goede kant op. Dat scheelt acties achteraf.

Nog zo'n tip: let een beetje op je topictitel. Zowat iedereen die op GoT post wil "PC hulp", dus deze titel zegt niets over wat jij specifiek wilt vragen. Zie voor tips over een goede titel en hoe een topic te openen:
Het algemeen beleid #quickstart

Verder hebben we voor dit soort vraag een sloot aan informatie al klaarstaan. We zouden je willen vragen om dat eerst even door te nemen voor je je eigen vraag stelt. Dat is niet om lullig te doen, maar om te zorgen dat je in ieder geval genoeg weet om de juiste vraag te stellen.

Een goede plek om te beginnen is hier:
*LET OP* - Wat moet ik kopen
Daar vind je een link naar hier:
Best Buy Guide overzichtstopic
En daar tref je dit weer aan:
[BBG aanschaf] Gamesysteem

Verder zou ik je willen adviseren om de dingen die alleen jij kunt beslissen altijd erg duidelijk te melden. Dat gaat vooral om je eisen. Wij kunnen prima een "goed" systeem aanraden, maar of dat voor jou de beste keuze is hangt af van je budget (meld je hier niet), exact wat je ermee gaat doen ("de hedendaagse games" kan alles van Angry Birds tot Crysis2 zijn. Geef een paar titels aan die je zeker wilt spelen) en hoe je dat wilt doen (resolutie van je scherm is relevant voor GPU-keuze, wat jij een acceptabele framerate (FPS) vindt ook, net zoals welke settings je wilt kunnen draaien).

Tenslotte even over wat je nu al noemt:
  • Je hebt geen idee welk moederbord je wilt kopen, maar hebt wel al stellig een idee welk geheugen je wilt. Dat is erg onverstandig. Helaas werkt niet alle geheugen op alle moederborden. Moederbordfabrikanten hebben zgn "QVL", Qualified Vendor Lists, waar je op kunt lezen welk geheugen werkend getest is met het moederbord. Het is sterk aan te raden om geheugen uit die lijsten te kiezen. Verder heeft onderzoek (o.a. van Google) uitgewezen dat merk geheugen geen biet uitmaakt, dus dat je misschien niet specifiek deze modules kunt kiezen maakt voor prestatie en betrouwbaarheid van je systeem niets uit.
  • De meeste games zijn vooralsnog geoptimaliseerd voor dual- en quadcore CPUs. Voor hetzelfde geld als een hexacore CPU kun je een hoger geclockte quadcore kopen die in de meeste games dus beter zal presteren. Of dat specifiek bij jouw games geld of niet hangt af van welke games je wilt spelen...
Voor nu verplaats ik dit topic naar Complete Systemen & Laptops, want dat is waar complete systemen besproken worden, en sluit ik het, aangezien je nog veel zelf in te lezen hebt. Als je de links die ik hierboven gaf doorgelezen hebt en nog steeds er niet denkt uit te komen kun je in dat laatste topic zelf een vraag stellen - maar zorg dan wel voor volledige eisen zoals ik al noemde: zelfs de keuze van je CPU kan er vanaf hangen :o

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee