Toon posts:

harde schijf wordt herkent, maar niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:06
hallo

Ik ben bezig met de pc van een vriend. zo'n beetje alle problemen zijn opgelost, behalve 1.
er zitten 2 harde schijven in (oude ide maxtor's).

een ervan (80Gb) werkt prima, daar boot de schijf ook op. er is nog een extra opslagschijfje (20GB) die het niet doet.

bij het opstarten wordt er een schijf herkent door de controller. in deze computer staat ook een D schijf, maar als ik die wil openen krijg ik de melding dat hij eerst geformatteerd moet worden.
in de eigenschappen staat ook dat er 0 bytes vrij zijn van de 0 bytes. en bij het volumes tabblad staat helemaal geen informatie.
er staan punten als: schijf, type, status, stijl van partitie, capaciteit etc.
in apparaatbeheer wordt wel een schijf gevonden. alleen geen bestandssysteem. hij heeft wel door dat het een 19.07GB schijf is.

ik heb geprobeerd om met testdisk 6.12 de schijf te herstellen, maar dat is niet gelukt.

Is de (waarschijnlijke) data verloren of zou er nog wat mogelijk zijn?

alvast bedankt
timberleek

Anoniem: 15758

Heb je al SMART bekeken? Heb je al een chkdsk uitgevoerd? Wat voor filesystem gaat het over?

Met andere woorden, ben je al begonnen met het analyseren van het probleem?

File-recovery is zo'n beetje één van de meest gevraagde dingen hier op OM. Dat valt denk ik prima op te zoeken. Begin eens met de FAQ: OM FAQ

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 25-05-2011 22:22]

• timberleek
de schijf zelf lijkt in orde. overal wordt hij goed opgepikt en hij geeft geen verdere problemen. alleen de partitie is beschadigd op een of andere manier.

ik heb geen idee wat voor filesystem het is geweest, ik vermoedt ntfs gezien de andere schijf dit ook is, maar ik heb geen idee verder. het systeem lijkt het zelf niet eens te weten.

chkdsk ga ik proberen en ik ga de FAQ doornemen. dank je wel

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
En voor nog wat meer leeswerk en tips: Thematopic: Datarecovery

Desktop | Server | Laptop

• timberleek
de schijf wordt nu ook niet meer herkent door windows zie ik.

en bij opstart geeft het bios al een error 'slave disk failed'

ziet er niet goed uit.
ik ga nog wat proberen, maar ben er bang voor.

als ik er contact meer kan krijgen gaat er direct een recovery prog overheen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee