Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
Matched: op
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:39:
Ik hoop nog steeds op echte duidelijkheid betreft de APU's

als ik deze comments lees

[...]

Iedereen heeft toegang tot die blog, ongeacht Sony of Microsoft fan, maar het is nog steeds niet definitief ontkracht.
Er is geen onduidelijkheid, tijdens de xbox architecture panel hadden ze het over 768 gpu cores, ze draaien op 853 MHz, de ps4 heeft er 1152 en draait op 800 Mhz.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Playstation, PC, op
haarbal schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:53:
[...]

Er is geen onduidelijkheid, tijdens de xbox architecture panel hadden ze het over 768 gpu cores, ze draaien op 853 MHz, de ps4 heeft er 1152 en draait op 800 Mhz.
Geruchten kunnen nog waar zijn artikel 2013 22 februari.
So, the processor found in the PlayStation 4 is a semi-custom design that won't be appearing elsewhere - but let's just rewind to Taylor's statement towards the start of his blog post. 'In fact, the PS4 is the first announced design win based on semi-custom AMD APUs,' he wrote (emphasis ours.) That's a very careful choice of words: it's the first announced design win for semi-custom APU parts. Taylor could have said it was the 'first design win,' or the 'first semi-custom APUs,' but he didn't. Instead, he specifically stated that it was the first design win that has been announced, suggesting other design wins are signed, sealed and waiting in the wings.

Things are clarified still further in Taylor's penultimate paragraph: 'This is going to be a very exciting year for gamers,' he wrote, 'especially for those with AMD hardware in their PCs and consoles, as we have even more game-changing (pun intended) announcements still to come.'

Reading between the lines - not that such a thing is difficult, given the transparency of Taylor's statements - it seems clear that the PlayStation 4 will not be the only next-generation console to feature a semi-custom AMD APU. With Nintendo's Wii U already launched and the specifications of the PlayStation 4 confirmed, that only leaves one possibility: AMD's rumoured design win in the Xbox 720 is fact.
Bron http://www.bit-tech.net/n...2013/02/22/amd-xbox-720/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:26:
[...]

Super altijd hierin wel geïnteresseerd volg nu zelf ook software engineering net begonnen, maar op lange termijn hoop ik hier ook goed op de hoogte van te zijn.

Kan je mistercteam volgen op de misterxmedia blog?

[...]

Klinkt aannemelijk, maar denk dat jij er wel beter op de hoogte van bent.

leuke comment ivm virtualization ook erg aannemelijk

[...]

Misschien releasen ze ging specification, omdat ze dynamisch willen blijven doormiddel van cloud en local cloud :)
they can easily hide specs for long run and unleash when make more tests, they can change the ISA in future revisions, make a warp in the cloud

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/warp.PNG

Afbeeldingslocatie: http://static4.fjcdn.com/comments/Somebody+call+the+sWAT+team+someone+just+broke+the+law+_ee96a5b72089d1478b85c02ec7d1451b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: PC, op
Ff een topic gevonden ivm misterxmedia correct voorspellingen.
Since you will not do it I will.

Xboxone has a fan about the 4th the size of the entire console.
External power brick even know there is the massive fan.
After hot chips multiple websites saying that the Xboxone layout is impressive and not all ways shown.
X1 to offer 4k output.
Major Nelson on Neogaf saying he will answer what he can to a point because of a NDA.
Pictures of power brick surface then a Chinese knock off shows up with a much higher Wat (This one might just be a shitty knock off)
AMD has Hawaii conference the 25th and Phil has a Xboxone Exclusive conference the day after.
Forza and Ryse showing impressive visuals and MS boasting about all games to be upscaled to 1080 and look amazing.
MS refusing to give up a 30-40% power difference to Sony.

IF IF IF IF IF"IF" this rumor is true at all the above are the biggest "Hints" I have seen or heard about. Below are the " Well he said it a certain way stuff"

Xboxone Dev on Reddit saying " I can confirm that big rumor you have been hearing"
Albertpenello saying there is no extra dGPU.
Titan Fall devs saying the PC and Xboxone version will be exactly the same.
A OLD OLD leak article predicting all ways online DRM for the X1. The release day and boxed kinect also predicting two GPUs.

AMD's Sudden output of "how they will make money off consoles" and" How the consoles will help computer games" As the end of the month draws closer.

This is a list I came up with in maybe 10 mins. Nothing ripped from Mr.X blog.

Reddit
Neogaf
Assorted Webpages
Twitter
Diegene heeft alles van andere bronnen geen misterxmedia en je ziet hem niemand zwartmaken.
Het is nu ook bekend 4k hdmi kabel wellicht op latere termijn goede ondersteuning hiervoor, aangezien ze willen dat hij 10 jaar meegaat.
truthandfax: Some important numbers
2048

128

32

27.2

109

272

3493888
Iemand nog speculatie wat diegene hier mee bedoeld. Aantal waardes wel overeen met http://www.legitreviews.c...ew-asus-xfx-msi_126195/14

Ik heb er geen verstand van, maar toch benieuwd of die getallen pure fictie zijn of toch een kern van waarheid..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
SinergyX schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:14:
Je moet wat als je concurrent de volledig hardware maakt :+ Laat ze dan ook nog even prijs/prestatie toevoegen, voor 1 Titan koop je 2 consoles :P
Heb je allemaal gelijk in. Maar toch blijft het jammer dat de next-gen consoles terug eeuwenlang gaan meegaan... "Holding back gaming" gelijk ze zeggen.

Je moet je is een gamedeveloper / ingenieur voorstellen: die vinden het echt niet leuk om steeds op hardware te werken die al achterhaald is. Moesten gamedevelopers de mond niet gesnoerd worden door NDA's en contracten met Sony en MS, ik ben vrij zeker dat ze maar al te graag voor het vrije PC platform zouden ontwikkelen om de PC's te doen zweten.

De situatie zoals het nu al jaar en dag is kan je met een Formule One wedstrijd vergelijken:
de ingenieurs willen het beste uit de wagens halen die ze hebben, ze zijn allen zeer creatief en slim, gepassioneerd, etc... alleen mogen ze allemaal alleen maar oldtimers gebruiken. ;w
Lijkt me wel een deprimerende sfeer om in te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:48
Geen matches
Dan moet je toch gewoon ander werk gaan zoeken als je de verkeerde baan hebt?
Er zijn ook devs die gewoon heel toffe games willen maken en cutting edge hardware is daar geen vereiste voor.
Breng elke 2-3 jaar een nieuwe console uit en het zal imo niet lang duren voor die banen niet eens meer bestaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Mutatie op 18-10-2013 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:51:
Nieuwe Xbox One accessoire

[...]

bron http://www.amazon.com/dp/B00E1L786S?tag=-10-15-20

Klinkt supermooi, maar ik wacht eerst wel concrete reviews,aangezien de prijs niet mals is (299 dollar)

Ook gepost in Xbox One topic, maar wel leuke discussie waard denk ik.

Doel dan op innovatie, aangezien ik bij de vorige generaties niet echt een soort gelijke vervanger heb gezien.
Tja een soundbar. Zit je met een headset of een surroundset toch wel iets beter. Een headset heb je zelfs voor een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:51:
Nieuwe Xbox One accessoire

[...]

bron http://www.amazon.com/dp/B00E1L786S?tag=-10-15-20

Klinkt supermooi, maar ik wacht eerst wel concrete reviews,aangezien de prijs niet mals is (299 dollar)

Ook gepost in Xbox One topic, maar wel leuke discussie waard denk ik.

Doel dan op innovatie, aangezien ik bij de vorige generaties niet echt een soort gelijke vervanger heb gezien.
Sony had/heeft al wel zoiets voor de PS3: De soundbar.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net zo onzinnig. Haal een headset van 100-200 eu en het klinkt echt veel beter. :)

En om het nu meteen innovatie te noemen. :+

[ Voor 22% gewijzigd door bram1984 op 18-10-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:25

BM

Moderator Spielerij
Geen matches
Ik zie ook nog niet direct in waarom een Soundbar beter/meer innovatief zou zijn dan een goeie surroundset of een goeie headset :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Martinspire schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:10:
De schaal is ook lekker suggestief trouwens.
Wikipedia: Logaritmische schaal

Die soundbar heeft ook alleen maar ondersteuning voor Dolby via optische output wat wel erg ouderwets is en veeel minder klinkt dan DTS of Dolby TrueHD en DTS HD Master over hdmi.

[ Voor 26% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 18-10-2013 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:00:
[...]

Sony had/heeft al wel zoiets voor de PS3: De soundbar.
Nice ff kijken of hier reviews van zijn :-)
bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:08:
Net zo onzinnig. Haal een headset van 100-200 eu en het klinkt echt veel beter. :)

bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:08:

BM schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:15:
Ik zie ook nog niet direct in waarom een Soundbar beter/meer innovatief zou zijn dan een goeie surroundset of een goeie headset :)
Afwachten dit product kan je gelukkig prima demonstreren. In dat hardware accessoire video komt hij wel voorbij, maar voor die prijs verwacht je wel 1 en ander. Zelf laat ik het eerst, maar mocht uit reviews en pers ervaringen dat het wel degelijk meerwaarde heeft is het mooi dat je de keuze hebt :-)

Innovatie doelde ik op productsoort binnen de hardware accessoire.
arnoutzw schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:15:
[...]

Die soundbar heeft ook alleen maar ondersteuning voor Dolby via optische output wat wel erg ouderwets is en veeel minder klinkt dan DTS of Dolby TrueHD en DTS HD Master over hdmi.
Zou je echt zoveel verschil horen tussen optisch en HDMI? Zelf nog geen ervaring via HDMI ivm met een goede speakerset, maar altijd zeer tevreden over de z5500. Nu budget ook niet om hier volop te investeren

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
300 Is anders relatief goedkoop voor een soundbar hoor. Er zijn er met veel gekkere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:53:
300 Is anders relatief goedkoop voor een soundbar hoor. Er zijn er met veel gekkere prijzen.
Het is voor de audio liefhebber een acceptabele prijs. Ik wacht eerst af wil het echt horen.

Leuk artikel met eerste indruk, maar afwachten of ze de verwachting kunnen volmaken.
Ook benieuwd naar de headsets ff googlen :-)
First impressions aren’t everything, but in this case they’re certainly promising. With Polk Audio’s pedigree and Microsoft’s cooperation, both the N1 Surroundbar and line of headphones could end up being premium, highly sought after Xbox One accessories.
http://www.forbes.com/sit...surroundbar-for-xbox-one/

Volledige specificaties
http://www.polkaudio.com/products/n1
• The N1 delivers the best single-speaker gaming experience possible, thanks to Polk’s 40 years of innovative high performance experience.
Wel hun eigen bron, maar staan al meerdere reviews links op hun site.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Matched: Playstation, op
Tja allemaal marketing kreten. Een soundbar zal never nooit een goede head- of surroundset kunnen evenaren, wat de prijs ook is.

Gelukkig wonen we niet in Brazilië trouwens. :P

http://www.pu.nl/artikele...eer-dan-1300-in-brazilie/
Het is niet overal zo dat de PlayStation 4 voor weinig te krijgen is. In Brazilië zul je namelijk wel €1,351,- keiharde euro’s moeten neerleggen voor Sony’s console.

Op de Braziliaanse PlayStation Blog staat aangegeven dat de PS4 voor 3,999 reais gaat. Omgerekend is dat zo’n $1,852 dollar, of €1.351,- euro. Aangezien Brazilië ook niet het rijkste land ter wereld is, is dit een redelijk zware prijs voor onze Portugeessprekende medegamers.

Games zullen voor 179 reais gaan, wat betekent dat een game als Killzone: Shadow Fall waarschijnlijk rond de 60 euro gaat kosten. Nog te overzien, maar als je er rekening mee houdt dat het minimumloon in Brazilië ongeveer 678 reais per maand is kom je er toch op uit dat het een behoorlijke hap in de besteding is. Sterker nog, het minimum jaarinkomen is €1328 per jaar, wat een PlayStation 4 duurder zou maken dan deze bevolkingsgroep in een jaar te besteden heeft.
Aan de andere kant kun je daar dan wel weer real-life Max Payne 3 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:12

Superkiwi

Hoi doei

witeken schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:00:
Dit plaatje heb ik net toevallig op Google gevonden:
.........
Hoe zinvol is het om de consoles steeds maar te blijven vergelijken met de pc?
Het zijn allebei devices waar je op kan gamen maar daar houdt de vergelijking ook op imo.
Net als dat je jouw BMW 3 gaat vergelijken met de Audi RS6 van de buurman.
bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:20:
Tja allemaal marketing kreten. Een soundbar zal never nooit een goede head- of surroundset kunnen evenaren, wat de prijs ook is.
Eens. Soundbars zijn leuk voor het design, maar kwalitatief halen ze geen goede surroundset-kwaliteit.
Zo twijfel ik ook aan de "beleving" bij een 2.1 surround systeem.

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 18-10-2013 09:25 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Dit filmpje past best goed bij dit topic :D , vond hem erg leuk gedaan. En sadly, hij heeft een punt.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Z3W-ThVDYu0]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 02:05:
Ff een topic gevonden ivm misterxmedia correct voorspellingen.

[...]

Diegene heeft alles van andere bronnen geen misterxmedia en je ziet hem niemand zwartmaken.
Het is nu ook bekend 4k hdmi kabel wellicht op latere termijn goede ondersteuning hiervoor, aangezien ze willen dat hij 10 jaar meegaat.

[...]

Iemand nog speculatie wat diegene hier mee bedoeld. Aantal waardes wel overeen met http://www.legitreviews.c...ew-asus-xfx-msi_126195/14

Ik heb er geen verstand van, maar toch benieuwd of die getallen pure fictie zijn of toch een kern van waarheid..
Ok hier wil ik wel even op een paar dingen in gaan.
X1 to offer 4k output.
Dat geloof ik graag, maar wat wordt er dan ge-output in 4K? Games native in 4K?(lijkt mij onwaarschijnlijk tenzij het spel grafisch simpel is) Of is het gewoon upscaling zoals de PS3 ook DVD's naar HD kan upscalen?
Forza and Ryse showing impressive visuals and MS boasting about all games to be upscaled to 1080 and look amazing.
Dit gebeurd nu toch ook al in de huidige generatie? Upscalen is niet zo denderend spannend...
Xboxone Dev on Reddit saying " I can confirm that big rumor you have been hearing"
Albertpenello saying there is no extra dGPU.
Titan Fall devs saying the PC and Xboxone version will be exactly the same.
A OLD OLD leak article predicting all ways online DRM for the X1. The release day and boxed kinect also predicting two GPUs.
Het hele idee van 2 GPU's komt vanuit de virtualisatie laag en de dual render pipeline.
Er zijn geen 2 GPU's, dan zou MS het echt niet voor deze prijs kunnen verkopen. Er zijn wel 2 render pipelines, sommige mensen interpreteren dit als 2 GPU's. Echter het is 1 GPU die 2 manieren van aanspreken heeft. Zie het alsvolgt. Ik kan van Amsterdam naar Rotterdam over het gewone spoor (normale pipeline), maar ik kan met de thalys over het hoge snelheids spoor (High Prio pipeline). Ik kom nog steeds van Amsterdam naar Rotterdam, maar de ene trein krijgt meer voorrang dan de andere.
De High prio pipeline is bedoeld voor zaken die meteen verwerkt moeten worden. Een mooi voorbeeld is het switchen tussen Game en TV. De High prio pipeline is niet voor het zware 3d renderwerk bedoeld, maar wel voor zaken die NU moeten gebeuren.
AMD's Sudden output of "how they will make money off consoles" and" How the consoles will help computer games" As the end of the month draws closer.
Dit is een weg die al lang geleden door AMD is ingezet. Zij zijn al jaren bezig om alles modulair te maken en GPU's en CPU's uit building blocks op te zetten. Dit begon met het Fusion project en het afstoten van Global Foundries. Ze kunnen met hun standaard building blocks heel makkelijk een custom APU ontwikkelen voor een Console boer. Zo flexibel is Intel niet...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:15:
[...]

Ik snap dat het een logaritmische schaal is, maar de grafiek wekt de suggestie dat de PC grotere stappen heeft gemaakt dan de consoles, terwijl ze hun grootste stijging al hebben gehad.

Maar goed, ik verwacht van een concurrent dan ook geen lofzang over de concurrentie.

Overigens hier weer een nieuwe indie-titel voor PC die niet op graphics maar op verhaal hoge scores weet te halen: http://www.metacritic.com/game/pc/the-stanley-parable YouTube: The Stanley Parable Launch Trailer Beetje een mix tussen Portal en Antichamber dus.

Games with Gold gaat door: http://news.xbox.com/2013/10/xbox-360-games-with-gold
Today, as a part of the “Week of Xbox Live,” we’re excited to announce that we are making Games with Gold an ongoing benefit for Xbox Live Gold members on Xbox 360.
Overigens nog wel alleen voor de 360, maar dat was wel te verwachten denk ik. Ik zie dit met de E3 volgend jaar ook wel voor de X1 starten eigenlijk.

Driveclub is nu definitief uitgesteld (bevestigd door Sony):
http://uk.ign.com/article...es-updated-for-ps4-launch

De game Contrast is dan echter wel weer gratis geworden, Instant Game Collection komt meteen vanaf launch en Killzone heeft een gratis multiplayer trial op 28 en 29 december.
Dus zo te merken gaan Killzone en Knack en de belangrijke Sony games worden bij launch (naast multiplatform titels).

[ Voor 50% gewijzigd door Martinspire op 18-10-2013 12:24 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nieuws op OXM over games for gold, max value £ 30 per maand, dus verwacht geen nieuwe games.

http://www.oxm.co.uk/6439...of-top-titles-each-month/
Now, we're not ones to look a gift horse in the mouth - a free game is a free game is a free game after all, and once downloaded each game is yours forever. But the price ceiling is worth bearing in mind when pondering what the next batch of offerings might be. Also worth thinking about - the extension to the service makes no mention of it being available on the Xbox One, though Microsoft's Pav Bhardwaj has elsewhere suggested that it could "evolve" into something else on next gen consoles.
komt waarschijnlijk ook naar de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:28
[b][message=41064382,noline]Martinspire schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:29[/messageDus zo te merken gaan Killzone, Knack en Infamous de belangrijke Sony games worden bij launch.
Infamous was het maar waar....eerste kwartaal 2014.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geen matches
Ha als Infamous bij launch beschikbaar was geweest dan was dat de eerste game die ik zou halen. Daar kijk ik echt enorm naar uit! Net als The Order overigens. Die wordt geschreven door de schrijver en producer van de HBO serie John Adams die enorm goed schijnt te zijn, heeft ook een Emmy gewonnen.

http://www.gamer.nl/nieuw...jft-script-the-order-1886

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat me tegenstaat in inFamous is dat je character er weer bij staat alsof hij zijn broek vol staat te schijten. Waarom is dat toch?

Wie staat er nu zo bij een stilstaande houding?

Afbeeldingslocatie: http://www.ps4site.com/wp-content/uploads/2013/06/infamous-second-son-gameplay.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
Met al die ontploffingen en buitenaardse gebeurtenissen om je heen is dat nog best een plausibele verklaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Geen matches
Hij heeft vrij dunne beentjes, hij is dus gewoon zijn dijbenen aan het trainen tijdens het stilstaan. Time management! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
Geen matches
Haha ja jammer dat we niet als cole mcgrath kunnen spelen. Overigens had infamous second son al een release datum, eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:43:
[...]

Ok hier wil ik wel even op een paar dingen in gaan.

[...]

Dat geloof ik graag, maar wat wordt er dan ge-output in 4K? Games native in 4K?(lijkt mij onwaarschijnlijk tenzij het spel grafisch simpel is) Of is het gewoon upscaling zoals de PS3 ook DVD's naar HD kan upscalen?

[...]

Dit gebeurd nu toch ook al in de huidige generatie? Upscalen is niet zo denderend spannend...

[...]

Het hele idee van 2 GPU's komt vanuit de virtualisatie laag en de dual render pipeline.
Er zijn geen 2 GPU's, dan zou MS het echt niet voor deze prijs kunnen verkopen. Er zijn wel 2 render pipelines, sommige mensen interpreteren dit als 2 GPU's. Echter het is 1 GPU die 2 manieren van aanspreken heeft. Zie het alsvolgt. Ik kan van Amsterdam naar Rotterdam over het gewone spoor (normale pipeline), maar ik kan met de thalys over het hoge snelheids spoor (High Prio pipeline). Ik kom nog steeds van Amsterdam naar Rotterdam, maar de ene trein krijgt meer voorrang dan de andere.
De High prio pipeline is bedoeld voor zaken die meteen verwerkt moeten worden. Een mooi voorbeeld is het switchen tussen Game en TV. De High prio pipeline is niet voor het zware 3d renderwerk bedoeld, maar wel voor zaken die NU moeten gebeuren.

[...]

Dit is een weg die al lang geleden door AMD is ingezet. Zij zijn al jaren bezig om alles modulair te maken en GPU's en CPU's uit building blocks op te zetten. Dit begon met het Fusion project en het afstoten van Global Foundries. Ze kunnen met hun standaard building blocks heel makkelijk een custom APU ontwikkelen voor een Console boer. Zo flexibel is Intel niet...
Het is waarschijnlijk geen native, maar als je onderstaande quote komt van beruchte site, maar wel een andere gebruiker
He told me yes that Xbox One GPU is weaker then the PS4,but by design!
The insider said Microsoft has a lot off work load gfx caculations done off the GPU and CPU.He said some of the off work load include voxel ray tracing!He said lighting and shadowing takes big performance hits from GPU and CPU!So Microsoft took the workload of GPU to special processors,and caculations on CPU.He said the special processors take the place of GFX Cores.Microsoft couldn't use multiple GPUs because of bandwidth restrictions.So the special processors work as GPU cores without being one.

So I ask I that the DDR3 and ESRAM made the bandwidth equal or higher then PS4!HE responded yes,but Microsoft has a bigger vision.He said Microsoft wants prt and mega texture caches.That will use harddrive and ram so it lowers the bandwidth,but when it's all put together a native 900p game upscaled will look better then a native 1080p game.He said that is an example.He would go more in detail with me at a later time.
Vooral 900p upscaled ziet er beter uit dan 1080p native game. Dat belooft veel en Ryse ziet erg prachtig mooi uit evt later op hogere resoluties wie weet.

Bron en originele post
The 12gb ddr3 was something Microsoft was very close to doing,and the only reason they didn't is because of the upclocks and they got better efficiency from the flash and esram!That is 100% fact!

Secondly the statement about issues and failures of systems was very early in the dev kit cycles.There was issues with over heating and failures about 8 to 6 months ago.They was not large scale,but it was happening!Also on that note Sony has had they same issues here lately.That is one reason you have not seen a lot of PS4 games run on the dev,debug kits lately!

The 1080p can be reached on both systems,but if a developer wants to go for 720 and 900p to add more to the game it's not an issue!The Xbox One and PS4 have way better scaler chips then they had for the 360 and PS3!Scalers are almost 100 x's better then 5 years ago!

Both systems have strength and weakness!They both are going to be very good consoles!They are in the same ball park!PS4 has the better specs hardcore wise!The Xbox One has a lot of work off loaded from the GPU and that can make a huge difference,more then what people on the Internet think!
http://beyond3d.com/showp...?p=1794387&postcount=7038

Je overige verhaal weer zeer interessant, maar zelf weinig kennis van bovenstaand is in mijn ogen technisch mogelijk. Ben benieuwd hoe je hier over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Maarja, eind van de rit staart 90% van het internet zich blind op resolutie. PS4 doet game X op 1080, Xbox op 720/900, vind men PS4 dus beter. Maar zegt niets over texture/framerate.

Ik ga liever voor 720p met high-res textures dan 1080p en low-res textures. (en heb je nog je 3rde aspect, framerate).

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 18-10-2013 13:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh, 900p upscaled ziet er mooier uit dan 1080p native? Kan iemand dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Geen matches
Waarschijnlijk kunnen door het lagere aantal pixels de graphics iets mooier gemaakt worden?
Of Vergeleken met huidige games? Ik weet het niet.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

- ik heb het originele bericht al wel weggehaald voordat ik de gelukkige eigenaar van een waarschuwing of ban ben -

Maar kan er ALSTUBLIEFT gestopt worden met het quoten van geruchten van insiders van weer de volgende vage fan-website? Pak gewoon als bron de info van het Playstation blog of het Xbox blog (of hoe die dan ook hun persinfo verspreiden).

[ Voor 79% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-10-2013 13:31 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:16:
Eh, 900p upscaled ziet er mooier uit dan 1080p native? Kan iemand dit uitleggen?
http://www.eurogamer.net/...ive-ryses-900p-resolution

Zeer interessant artikel dev van ryse
Crytek boss Cevat Yerli has addressed concern from some quarters about Xbox One exclusive Ryse's native resolution, saying the game will use the console's upscaler to achieve a "full HD experience".

As confirmed by Microsoft earlier this month, Ryse: Son of Rome outputs at 900p - not, as many had hoped, 1080p.

And since the game's unveiling at E3 in June, some have suggested a downgrade in visual quality following showings at Gamescom and elsewhere, pointing to the number of polygons that go into making up protagonist Marius Titus.

"Hero Marius 85k polys? It was choice," Yerli said on Twitter. "150k polys w LODs vs 85K + better shading + no LODs (stable). The latter wo at better quality!"

"Looks better than at E3! Shader deeper, more real. Marius features additionally also realtime physical dangling pieces. Plus much more!"

"There is not one single downgrade compared to E3, promised!" he said. "Only UPGRADES in the final push towards finalling phase! Its FULL HD XP!"

Then, alongside the image above: "Tons of Diff. Zero downscale. Vast improves and optimizations. Poly optimizations are in invisible parts. All good!"

"Ryse runs at 1600x900 for best perf & res, we apply our upscaler for AA, framebuffer native 1080p. SAME as E3 Xbox One! No change, No compromise!"

Now, the interesting bit. Ali Moin, from GearNuke.com, asked Yerli whether things might have been different had Ryse been created for the PlayStation 4.

"Native res > upscaled," Moin said. "Hypothetically, if the title was to be developed for PS4, would hit the same hurdle?"

Yerli's answer: "Yes as choice wasn't based on a hurdle. It's for efficiency as no perceived visual difference, as final output is 1080p."

In reporting the news that Ryse runs at 900p, Digital Foundry's Richard Leadbetter acknowledged that some might have been disappointed that such a key first-party Xbox One title wouldn't run at full 1080p natively, but likened the situation to the launch of the Xbox 360 back in 2005.

"Key titles like Project Gotham Racing 3 and Perfect Dark Zero failed to hit the native 720p target that Microsoft mandated in its own technical requirements," Leadbetter said.

"Upscaling has come a long way since the current-gen consoles launched in 2005/2006, and we can imagine that developers of both Xbox One and to a lesser extent PS4 titles will employ sub-native framebuffers to hit their performance targets, especially in first-gen games," Leadbetter continued.

"Given the choice between a consistent gameplay experience at 900p or 1080p with a frame-rate hit, we'd take the smoother performance every time."
Spreekt wel duidelijkheid. Door native een lager resolutie kunnen ze de extra kracht gebruiken voor belichting, textures etc. Door een goede scaler die waarsch allerlei algoritmes gebruikt, zul je het verschil nooit kunnen zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderstaande (origineel van misterxlivejournal) duikt nu op meerdere plekken op :
(Anonymous)2013-10-17 08:19 pm (UTC)Hi there, I found this blog due to a couple interns working at my office branch who were arguing some of the points here. As intriguing as a lot of these posts are, I find it interesting how much credence the 'flops' are being given to any given console.As a current employee of a certain multiplatform game developer that shall not be named, my department has basically been in charge of overseeing parity between console versions. Just fyi, the numbers you have been comparing are a quite a bit off from the actual systems total output, at least with the latest devkit builds on both sides.As you know, the computation of floating point operations depends on the speed the processors can cycle through the code. FYI the PS4 is currently clocking speeds up to around a 3.68 Tflop equivalent system. X1 one the other hand is running about 3.8 in the most recent kits. Both will easily reach higher output as systems are optimized. For a while, the output was pretty much identical. X1 pulled ahead with the clock increases and the latest updates. The hardware argument used around most of the net is completely moot, as it only considers the raw gpu specs, and not the APU as a whole, and both systems are running custom APU with key differences. Take all this with a grain of salt, as who knows what update either system releases next will make 'X system' this much faster etc. Like I said, both have room to grow. Also, software development on the PS4 is taking longer, which should be obvious from the recent delays. This was expected, though I'm sure PS4 will launch on schedule. X1 is doing great schedule wise. Cheerio :)
Het lijkt een behoorlijk intelligente post voor iemand die op mister x blog rondhangt ;) de Tflop vergelijking daar gelaten (ik geloof niet zo in theoretische specs, wacht wel tot de consoles uit zijn en de vergelijkingen op hardware sites)

performance beide consoles ligt niet ver uit elkaar (had carmack ook al gemeld een paar maanden geleden)
launch games halen nog lang niet alles uit de consoles. (beetje open deur)

Verder is er een gif opgedoken van quantum break

http://www.gamepur.com/ne...graphics-character-m.html

ziet er erg goed uit ook.

edit

Driveclub definitief uitgesteld : :(

http://blog.us.playstation.com/2013/10/18/driveclub-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

http://www.eurogamer.net/...ive-ryses-900p-resolution

Zeer interessant artikel dev van ryse

[...]

Spreekt wel duidelijkheid. Door native een lager resolutie kunnen ze de extra kracht gebruiken voor belichting, textures etc. Door een goede scaler die waarsch allerlei algoritmes gebruikt, zul je het verschil nooit kunnen zien :-)
Het enige dat een scaler kan doen is de boel niet verneuken, het wordt er nooit beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Behalve de manier van schrijven heeft het alsnog een hoog mister x gehalte, dat hij dan ook nog op diezelfde blog rondhangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:42:
[...]

Het enige dat een scaler kan doen is de boel niet verneuken, het wordt er nooit beter op.
eens, echter als er op een lagere resolutie een hoger detail per pixel kan worden gehaald wat door de upscaler niet wordt "verrneukt" ;) zal de lagere resolutie er beter uitzien als native hogere resolutie met minder details per pixel.

Het schijnt dat beide consoles mega stappen hebben gemaakt met hun upscaling kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:37:
onderstaande (origineel van misterxlivejournal) duikt nu op meerdere plekken op :

[...]

Het lijkt een behoorlijk intelligente post voor iemand die op mister x blog rondhangt ;) de Tflop vergelijking daar gelaten (ik geloof niet zo in theoretische specs, wacht wel tot de consoles uit zijn en de vergelijkingen op hardware sites)

performance beide consoles ligt niet ver uit elkaar (had carmack ook al gemeld een paar maanden geleden)
launch games halen nog lang niet alles uit de consoles. (beetje open deur)

Verder is er een gif opgedoken van quantum break

http://www.gamepur.com/ne...graphics-character-m.html

ziet er erg goed uit ook.

edit

Driveclub definitief uitgesteld : :(

http://blog.us.playstation.com/2013/10/18/driveclub-update/
Zelf volg en poste ik veel geruchten, maar het lijkt aannemelijk. Lees ook leuke geruchten ivm een gecancelde game van lucas arts die wellicht op de xbox one uitkomt. Denk aan Star wars met ongekende graphics ^_^

Microsoft is er goed bezig. Elke dag hoor je nieuws en op die geruchten site, komen steeds meer en meer onderbouwde post, waarbij de geruchten worden bevestigd ipv ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:16:
900p hebben ze ruimte om iets grafischer te gaan, dan upscalen. Een upscale van 900 naar 1080 is minder zichtbaar dan de grafische toevoegingen van de lagere resolutie.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

900p hebben ze ruimte om iets grafischer te gaan, dan upscalen. Een upscale van 900 naar 1080 is minder zichtbaar dan de grafische toevoegingen van de lagere resolutie.
Yep, als je voor 1080p gaat heb je ook ruim 633000 meer pixels - kost ook allemaal rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:30:
Het enige wat me tegenstaat in inFamous is dat je character er weer bij staat alsof hij zijn broek vol staat te schijten. Waarom is dat toch?

Wie staat er nu zo bij een stilstaande houding?

[afbeelding]
LOL Verpest het even voor me jungee...Nu ga ik er in het vervolg op letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:15:
[...]

LOL Verpest het even voor me jungee...Nu ga ik er in het vervolg op letten...
Jonguh, kijk die gameplay video's dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Sony gaat nu Contrast mee leveren bij een PS4/PSN+ bundel,
Nu DriveClub is uitgesteld tot begin 2014, schuift Sony Contrast naar voren. Wie bij aanschaf van een PlayStation 4 ook een PlayStation Plau-abonnement afsluit, krijgt nu platformgame Contrast in plaats van de racegame DriveClub.
Toch wel een tegenvaller denk in, heb het idee dat meer mensen op DriveClub zaten te wachten....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bullet NL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:21:

[...]

Toch wel een tegenvaller denk in, heb het idee dat meer mensen op DriveClub zaten te wachten....
Nee hoor. Driveclub is maar een racegame. Liever een platformer!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:02:
[...]

Vooral 900p upscaled ziet er beter uit dan 1080p native game. Dat belooft veel en Ryse ziet erg prachtig mooi uit evt later op hogere resoluties wie weet.
Prachtig hoe jij daar een positieve draai aan kan geven. In native 1080p kunnen ze de engine in de gewenste vorm gewoon niet draaien. Dus moeten ze terug vallen op een lagere resolutie om toch de gewenste effecten, framerate, etc te behouden. Dat beloofd inderdaad erg veel...

[ Voor 3% gewijzigd door zwembroek op 18-10-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Uniciteit schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:11:
[...]

Yep, als je voor 1080p gaat heb je ook ruim 633000 meer pixels - kost ook allemaal rekenkracht.
En framebuffer ruimte in esram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:23:
[...]

Prachtig hoe jij daar een positieve draai aan kan geven. In native 1080p kunnen ze de engine in de gewenste vorm gewoon nog niet draaien. Dus moeten ze terug vallen op een lagere resolutie om toch de gewenste effecten, framerate, etc te behouden.
even aangepast :) ryse was een 360 titel, omgezet naar de one, engine is nieuw en hij moet uitzijn bij launch. Das nogal wat druk voor crytek, die zowieso meer aandacht geven aan graphics dan gameplay.

Overigens heeft de developer ook meerdere interviews gegeven over de keuze om de resolutie terug te schroeven, en dit is geen ongewoon proces in gameontwikkeling. Launchgames op zowel PS3 als 360 haalden ook niet de voorgeschreven 720p en 2xAA, maar dat schijnt iedereen te vergeten?

http://www.examiner.com/a...would-be-same-says-crytek

Ik heb vanavond een hands on met de X1, waar ik ook ryse kan spelen, ben echt benieuwd hoe het er in het echt uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:21:

[...]

Mwha valt wel mee eigenlijk, Driveclub wordt later met plus weer meegeleverd.
Anders krijg je misschien een totaal verkeerd beeld met de plus versie van Driveclub dan de uiteindelijke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:34:
[...]
Ik heb vanavond een hands on met de X1, waar ik ook ryse kan spelen, ben echt benieuwd hoe het er in het echt uitziet!
Was dat vanuit een gameshop? Ben benieuwd naar je ervaringen. Enig idee of je wat langer mag gamen dan het kwartiertje op bijvoorbeeld firstlook :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Was dat vanuit een gameshop? Ben benieuwd naar je ervaringen. Enig idee of je wat langer mag gamen dan het kwartiertje op bijvoorbeeld firstlook :P
Het zijn oude builds van Killer Instinct, Ryse, DR3 en Forza. Kijk maar op youtube (Xbox One tour). We hebben het dus al zelf kunnen zien en spelen op Firtslook. Ik verwacht geen nieuwe informatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is in de game (uk winkelketen), de franchiseholder is een kennis, altijd handig

hands on op 6 xbox ones, 30 man, van 8 uur vanavond tot 11 uur. Krijg dus wel wat tijd om te gamen verwacht ik zo, ze hebben zowieso ryse, dead rising 3, forza, killer instinct en project spark. Of er ook nog andere demos op staan weet ik nog niet. Mag niet fotograferen/filmen en er is MS security aanwezig, dus redelijk streng. Mag er ook geen een meenemen aan het eind van de avond (wel gevraagd ;) )

27 oktober naar de X1 tour in london, 5-11uur, maar daar krijg je denk ik weinig kans op echt gamen, das gewoon een geekfest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:43:
[...]

Het zijn oude builds van Killer Instinct, Ryse, DR3 en Forza. Kijk maar op youtube (Xbox One tour). We hebben het dus al zelf kunnen zien en spelen op Firtslook. Ik verwacht geen nieuwe informatie dus.
Weet niet of het oude builds zijn, is me wel verteld dat het retail xboxen zijn waar het op draait, geen dev kits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Geen matches
Klinkt goed! Veel plezier in ieder geval! En zie dit weekend vast wel een uitgebreide post verschijnen met je impressie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:47:
[...]

Microsoft is er goed bezig. Elke dag hoor je nieuws en op die geruchten site, komen steeds meer en meer onderbouwde post, waarbij de geruchten worden bevestigd ipv ontkracht.
Welke geruchten zijn dan bevestigd i.p.v. ontkracht?
Graag betrouwbare bron vermelden.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:47:
[...]

Zelf volg en poste ik veel geruchten, maar het lijkt aannemelijk. Lees ook leuke geruchten ivm een gecancelde game van lucas arts die wellicht op de xbox one uitkomt. Denk aan Star wars met ongekende graphics ^_^
In jou wereld lijkt het misschien aannemelijk, maar in mijn wereld is het pure onzin. En voor de duidelijkheid, ik speel NIET op de man. Ik verkondig gewoon mijn mening naar aanleding van jou post.

[ Voor 45% gewijzigd door zwembroek op 18-10-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:50:
Klinkt goed! Veel plezier in ieder geval! En zie dit weekend vast wel een uitgebreide post verschijnen met je impressie ;)
Weet niet of dat vanavond nog lukt, anders wordt het morgenochtend.

Zal hem vanavond meteen vragen naar de PS4 lock in, die gaan ze ook houden echter zijn franchise niet, benieuwd naar de reden waarom, zowel zijn xbox one als PS4 allocaties waren begin september volledig uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Welke geruchten zijn dan bevestigd i.p.v. ontkracht?
Graag betrouwbare bron vermelden.
Er is al veel gezegd en ik heb niet continue de energie om alles maar weer te bevestigen. Daarnaast doelde ik op officiële aankondigen door Microsoft zelf. Ze hebben de laatste week leuke features gereleased.

De samenhang tussen de geruchten, had eerst al een forum link geplaatst en een quote met geruchten die waar zijn. Om dit elke keer weer te doen vallen we ook in herhaling.

Het is verdacht toevallig dat de PR, de rumors steeds meer in het nieuws komen en Microsoft hun visie is toch zien en dan geloven.

Ik kom met Ryse ik stel de aanname op basis wat ik lees op op basis van interviews, previews en twitter handson ervaringen. Dat dit grafische de mooiste next game bij launch is. De geruchten stellen dat de xbox one de sterkste is en ryse doet mij die aanname bevestigen en dat is ook de reden, dat ik de geruchten met plezier volg.

Ik ben een enthousiaste gamer, die dan zo nu en dan een leuk gerucht neerzet en ik mag vervolgens mij op alle gebieden verdedigen. Het mag nu wel duidelijk zijn, waarom ik de geruchten waardeer en de speculatie reuze interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:02:
[...]
Je overige verhaal weer zeer interessant, maar zelf weinig kennis van bovenstaand is in mijn ogen technisch mogelijk. Ben benieuwd hoe je hier over denkt.
Het verhaal over die upscalers is zeker waar. Ook op dit gebied staat de tijd niet stil! De huidige (xbox 360) en next-gen consoles hebben hardware matige upscalers (ps3 besteed dit uit aan spe's). Sterker nog ik denk dat de meeste mensen niet eens doorhebben waar het allemaal wordt toegepast. Veel IMAX films zijn bijvoorbeeld ook upscaled vanaf een lagere resolutie (echter niet allemaal. De Hobbit is bijv in 5k gefilmd).
Ontwikkelaars zijn op zoek naar trade-offs. Native voor een lagere resolutie gaan kan je meer processing power geven voor andere zaken (meer AA, hogere poly count, etc.) Nu je dit ook zonder dat 90% van de bevolking dit doorheeft kunt upscalen naar 1080p dan is dat zeker het overwegen waard.
Ryse is daar een mooi voorbeeld van. Maar ook veel games op de PS3 en X360 (FF XIII bijv.)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

Iets over geruchten die klaarblijkelijk onderbouwd zijn zodra iemand iets op twitter zet.
Ik snap werkelijk waar helemaal niets van die post, zo onsamenhangend is het. Wellicht zou je m eens op interpunctie kunnen nalopen, en ik vermoed dat er ook een aantal woorden per abuis is vergeten neer te pennen...

Zoals meerdere malen aangegeven: kom alsjeblieft met de feitelijke onderbouwing van of Microsoft (press release) of benchmarks van gerenommeerde bedrijven / websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gamrconnect.vgchar...ead.php?id=170320&page=14

de thread op vg chartz met twee devs. als we hen moeten geloven is de kwaliteit bij launch nog niets en komt er nog veel meer moois aan.
Back when the 360 launched, 512mb was quite a lot for a console, but as time and technologies have passed its become more and more of a problem, so when they were at the studio rather than pull us all in to a single room to ask what we wanted, Sonys, or rather, marks little team would go around and sit with the devs for a while while they worked, asked them about where they saw technology going, what constraints could be altered to best allow for game creation, what limits we would push in the hardware to best make use of the software, on a one on one basis, it was really refreshing and down to earth, and the team were genuinely interested in what we were doing and what we had to say, it one of the biggest reasons why developers generally favor the PS4, not so much because of the final specification, but because of their approach toward developers.

They asked what we thought of 1gb, 2gb, "or even 4gb", so when they revealed that they had in fact used 8gb of unified, even we were shocked, but its a good shock, not a "bastards we have been working under the assumption of less", for us its a few flags and a few adjustments to our code, giving a better overall result in image quality.

that said we are still learning the systems and what we see at launch are essentially glorified tech demos while we port over our code or write new code and make it look as pretty as possible, if you are impressed with what you see so far, the future will blow you away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BF4 had de launch ook bijna niet gehaald :

http://www.gamespot.com/a...box-one-ps4/1100-6415651/

Nu dus wel, echter zijn er wel compromissen aan beide consoles gemaakt, zo gebruikt BF4 nog geen xbox live compute onder andere. Vraag me af of dat nu zo'n goeie zaak is
n August this year, Bach told Videogamer that DICE would "need to compromise in some places" for the Xbox One and PS4 versions of the game.

Also in the interview, Bach confirmed that Battlefield 4 on Xbox One will not make use of Microsoft's Xbox Live Compute, a cloud-powered service that offers developers dedicated servers and the ability to offload various computations to the cloud to beef up performance.

"Not from day one. The reasons for that are multiple," Bach said. "We started this project before these plans were locked down, so we didn't dare fiddle too much with it. Also, we're not Xbox One exclusive, so we needed a solution that would work on all platforms. We're on five platforms, so we need something that's Battlefield, not Xbox One."
Ze geven zelf al aan, op 5 platforms, geen optimalisaties voor de platformen. Dit zal denk ik wel te zien zijn in het uiteindelijk resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik kom met Ryse ik stel de aanname op basis wat ik lees op op basis van interviews, previews en twitter handson ervaringen. Dat dit grafische de mooiste next game bij launch is. De geruchten stellen dat de xbox one de sterkste is en ryse doet mij die aanname bevestigen en dat is ook de reden, dat ik de geruchten met plezier volg.
Wellicht een van de mooiste, maar ik vind KZ er eerlijk gezegd beter uit zien.

Ik moest grijnzen om je uitspraak dat je niet de energie hebt om alles te bevestigen, terwijl je ondertussen wel megaposts met pro X1 en anti PS4 geruchten van misterx plempt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Geen matches
Eerlijk is eerlijk, Misterxmedia is wel erg fun om te lezen, ga stuk van het lachen van de onzin en de fanboyisme daar.
Proef ook wel enige jaloezie in hun reacties, altijd mooi om te lezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Origins op 18-10-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:38:
Eerlijk is eerlijk, Misterxmedia is wel erg fun om te lezen, ga stuk van het lachen van de onzin en de fanboyisme daar.
Proef ook wel enige jaloezie in hun reacties, altijd mooi om te lezen.
Dikke kans dat 'ze' van Misterxmedia standaard een tabblad met Translate open hebben staan en hetzelfde over dit topic denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

Wellicht een van de mooiste, maar ik vind KZ er eerlijk gezegd beter uit zien.

Ik moest grijnzen om je uitspraak dat je niet de energie hebt om alles te bevestigen, terwijl je ondertussen wel megaposts met pro X1 en anti PS4 geruchten van misterx plempt. O-)
Ja klopt, ik lees veel en knip en plak, maar als je op die rumor site kijkt inmiddels 1000en reacties, om elke keer weer een reactie op te zoeken kost veel energie, aangezien mensen daar ook weer refereren naar andere websites, dat kost veel tijd en het is niet 1 gerucht, maar de samenhang richting dat we een krachtiger console kunnen verwachten.

offtopic:
Nu straks weinig meer in dit topic ivm drukte, maar goed de release is bijna zover.
Werkstage 24 uur
Startership initiatief voor hoog opgeleiden om een betaalde baan te vinden.
Master studie software engineering +- 15 uur( dat is de officieel norm, HBO studie heb ik gedaan zonder hier extra tijd in te steken) :-)
Schaakles +- 5 uur
Fitness 4 uur
Vrijwilligerswerk 1 x in de week
Redelijke drukte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ook mooi zijn die reacties van die Misterx zelf, die iedere keer opmerkt van; ''oh we hebben alweer een insider erbij op de site.'' _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:40:
[...]

Dikke kans dat 'ze' van Misterxmedia standaard een tabblad met Translate open hebben staan en hetzelfde over dit topic denken :P
Ik denk dat wij onzelf niet belachelijk maken hier toch ;), nee maar serieus dat misterxmedia is meer bezig met de haat richting de PS4 dan met de liefde voor hun eigen console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:43:
maar de samenhang richting dat we een krachtiger console kunnen verwachten.
[offtopic]
De wens is de vader van de gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat wij onzelf niet belachelijk maken hier toch ;), nee maar serieus dat misterxmedia is meer bezig met de haat richting de PS4 dan met de liefde voor hun eigen console.

Pure jaloezie.
Dat is erg jammer, maar dat zie je bij beide kanten.

Ik lees alleen de geruchten op een manier, waarbij mij het geen reet uitmaakt of iemand Sony zwart maakt of Microsoft.

Ik zou zeggen negeer het, aangezien er genoeg mensen reageren daar die gelukkig niet zo zwart wit reageren.

Sony heeft als uitgever van films/muziek sowieso bij mij een voorkeur. Vidzone supergoede exclusieve dienst van Sony :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:51:
[...]

Dat is erg jammer, maar dat zie je bij beide kanten.

Ik lees alleen de geruchten op een manier, waarbij mij het geen reet uitmaakt of iemand Sony zwart maakt of Microsoft.

Ik zou zeggen negeer het, aangezien er genoeg mensen reageren daar die gelukkig niet zo zwart wit reageren.

Sony heeft als uitgever van films/muziek sowieso bij mij een voorkeur. Vidzone supergoede exclusieve dienst van Sony :-)
Het maakt ook niet uit, ik vind het leuk popcorn vermaak MisterXmedia, niets meer en niets minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
[...]
Er is al veel gezegd en ik heb niet continue de energie om alles maar weer te bevestigen. Ik kom met Ryse ik stel de aanname op basis wat ik lees op op basis van interviews, previews en twitter handson ervaringen. Dat dit grafische de mooiste next game bij launch is. De geruchten stellen dat de xbox one de sterkste is en ryse doet mij die aanname bevestigen en dat is ook de reden, dat ik de geruchten met plezier volg.
Het kost mij ook veel energie om al die geruchten maar weer te lezen, dus met dit argument kan ik niet zo veel. Ryse is in mijn ogen niet indrukwekkender dan Deep Down of Killzone. Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistercteam
if the NDA slowly lifted each by each
but now the Games already doing the Talking

Hardware PRT & other features the superset of DX 11.2
and probably it is patented
so basically this is MS creation
it is why the secrecy
MS wont let Sony /other parties use the mono part
but Let AMD doing their own version as long as not same base model
as mono. basically this is not only about sony and amd, also about steambox, nvidia, etc

Just one multi games the major one that will better on X1
will doing a big meltdown for neogaf
but we already know it will probably true
look at how EA handles BF4 more and more onto X1
look at how the Official pages differ between X1 & PS4
Ik zou nog beetje op mantle terugkomen, maar als mono bijna indentiek is aan mantle, dan zou dit toch AMD zijn visie steunen en die van Microsoft, aangezien beide voorstander zijn voor de console en PC. Ik zie Sony hun first party's nooit voor de pc ontwikkelen en juist Microsoft wel en daarnaast brengen ze kinect ook weer stand alone uit op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, maar wat een retard is die misterxmedia zeg, haha. Zit zo een beetje te scrollen en te lezen (mailserver is er hier op mijn werk uitgeklapt, dus ik moet wat), zie ik dit staan.

"Assasing" ja? Moeite met spellen much? En dan te bedenken dat die game er minstens hetzelfde en wellicht iets mooier (gezien de exclusieve DLC etc, hij zal in ieder geval niet lelijker worden) op de PS4 gaat uitzien dan op de Xbox One. Hij kan die blog beter afsluiten, zonder zichzelf nog meer voor lul te zetten.
Misterx: Assasing Creed PS4 MP footage...what is that? a PS2 game? Seems like PS4 is allready outdated at start
Deze hele zin haalt zijn geloofwaardigheid (als die er al was) compleet onderuit en toont aan wat een blinde fanboy hij is. Er zit 'm blijkbaar veel dwars dat hij dit soort uitspraken moet doen. Iemand die overtuigd is van een product, verlaagt zich in ieder geval niet tot dit soort kinderlijke posts. :)

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 18-10-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

Het kost mij ook veel energie om al die geruchten maar weer te lezen, dus met dit argument kan ik niet zo veel. Ryse is in mijn ogen niet indrukwekkender dan Deep Down of Killzone. Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk.
Games zijn altijd een persoonlijke voorkeur. Alle 3 spreken ze elk mijn op hun eigen manier aan, maar grafisch de hoogste verwachting op basis van de interviews en twitter handson van Ryse en beelden natuurlijk
bram1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:28:
Sorry, maar wat een retard is die misterxmedia zet. Zit zo een beetje te scrollen en te lezen (mailserver is er hier op mijn werk uitgeklapt, dus ik moet wat), zie ik dit staan.

"Assasing" ja? Moeite met spellen much? En dan te bedenken dat die game er minstens hetzelfde en wellicht iets mooier (gezien de exclusieve DLC etc, hij zal in ieder geval niet lelijker worden) op de PS4 gaat uitzien dan op de Xbox One. Hij kan die blog beter afsluiten, zonder zichzelf nog meer voor lul te zetten.

[...]
Ik quote misterxmedia zelf niet meer op basis van dit soort uitspraken, maar gelukkig zijn er wel genoeg andere users die wel normaal kunnen reageren zonder iemand volledig af te kraken.

Microsoft heeft sterke troeven en Sony heeft sterke troeven, beide hebben ze een sterke vorige generatie console opgezet en dat gaan ze straks ook weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

if the NDA slowly lifted each by each (day by day?)
but now the Games already doing the Talking (hoe kunnen games doing the talking?)

Hardware PRT & other features of the superset of DX 11.2 (superset = bovenset? boven wat?)
and probably it is patented (probably, men weet het dus niet, dus crap.)
so basically this is MS creation (this is MS creation is geen goed lopende zin.)
it is why the secrecy (I don't understand, please enlighten me...)
MS wont let Sony /other parties use the mono part (wtf is een mono part?)
but Let AMD doing their own version as long as it is not the same base model
as mono. basically this is not only about sony and amd, also about steambox, nvidia, etc

Just one multi games the major one that will better on X1 (Wut? Ik versta ook steenkolen Engels, maar dit slaat alles)
will doing a big meltdown for neogaf (laten we hopen dat er niet weer een meltdown plaatsvindt...)
but we already know it will probably true (want het staat immers op het internet :+ )
look at how EA handles BF4 more and more onto X1 (ja, omdat dat de weakest link is!!1!11!!! )
look at how the Official pages differ between X1 & PS4 (??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjah, ooit bij nagedacht dat het misschien geen Engelsman of Amerikaan is? Niet iedereen krijgt fantastisch Engels op school natuurlijk. Het kan zomaar een Fransoos of Mexicaan zijn, die staan niet bepaald bekend om hun fantastische Engels.

Beetje zwak om iemand daar op af te kraken. Zeker als de bron voor veel andere geruchten van cboat komen. Bovendien worden veel van die teksten door een Google Translate of andere vertaal-service gehaald, waardoor er qua grammatica en vaak ook spelling geen jota meer van klopt.

Als het je niet bevalt, ga er dan ook niet verder lezen. Je weet dat je niet overal op hoeft te reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:30:
BF4 had de launch ook bijna niet gehaald :

http://www.gamespot.com/a...box-one-ps4/1100-6415651/

Nu dus wel, echter zijn er wel compromissen aan beide consoles gemaakt, zo gebruikt BF4 nog geen xbox live compute onder andere. Vraag me af of dat nu zo'n goeie zaak is

[...]

Ze geven zelf al aan, op 5 platforms, geen optimalisaties voor de platformen. Dit zal denk ik wel te zien zijn in het uiteindelijk resultaat
Ik vind het jammer dat ze niet het lef hebben om BF4 uit te stellen. Reken er maar op dat beide versies gerushed zullen zijn. Ik wacht de recensies rustig af voordat ik BF4 aanschaf. Ik zou het een regelrechte domper vinden dat wij een slap aftreksel van de PC versie krijgen. BF4 is toch een game die bovenaan mijn lijstje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:33:
Ik quote misterxmedia zelf niet meer op basis van dit soort uitspraken, maar gelukkig zijn er wel genoeg andere users die wel normaal kunnen reageren zonder iemand volledig af te kraken.
Ik probeer altijd beleefd en genuanceerd te blijven, maar als er weer misterx onzin gepost wordt is het wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:37:
[...]

Ik vind het jammer dat ze niet het lef hebben om BF4 uit te stellen. Reken er maar op dat beide versies gerushed zullen zijn. Ik wacht de recensies rustig af voordat ik BF4 aanschaf. Ik zou het een regelrechte domper vinden dat wij een slap aftreksel van de PC versie krijgen. BF4 is toch een game die bovenaan mijn lijstje staat.
Dice is nooit goed geweest in het optimaliseren van hardware. Daar sta ik niet echt van te kijken eigenlijk. Sowieso gezien het een launch-game betreft, had ik ook niet verwacht dat ze er veel uit gingen halen eerlijk gezegd. Die hebben gewoon een pc-versie omgeport waarbij ze gewoon veel betere hardware verwacht hadden waar ze minder optimalisaties voor nodig hadden.

Maar goed, we zullen wel zien waar ze volgend jaar of het jaar erop mee komen als ze wel wat meer ervaring hebben met de hardware.

Grote probleem van BF3 was dat de engine eigenlijk te nieuw was waardoor ze daar nog wat veel fouten in hadden zitten en nu is het dus de lancering van de consoles waar ze problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:37:
Tjah, ooit bij nagedacht dat het misschien geen Engelsman of Amerikaan is? Niet iedereen krijgt fantastisch Engels op school natuurlijk. Het kan zomaar een Fransoos of Mexicaan zijn, die staan niet bepaald bekend om hun fantastische Engels.
Ik ben ook geen Engelsman of Amerikaan. Maar goed, dat zegt mijns inziens iets over de betrouwbaarheid van deze 'bron', aangezien de volledige gamewereld in het Engels is. En een echte insider zou dus wel Engels spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:41:
[...]
Ik ben ook geen Engelsman of Amerikaan. Maar goed, dat zegt mijns inziens iets over de betrouwbaarheid van deze 'bron', aangezien de volledige gamewereld in het Engels is. En een echte insider zou dus wel Engels spreken.
Mwoah, er zijn genoeg ontwikkelaars die in andere landen zitten. Dice in Stockholm, Ubisoft in Frankrijk en Montreal, etc. Bovendien kan iemand ook uit een ander land komen en nu bij een ontwikkelaar werken waarbij ie design doet of iets anders waar je niet direct met taal bezig bent. Of het is expres zodat ze niet meteen weten wie het is (ala cboat).

Maar goed, verder weinig spannends en het lijkt me verstandiger om te wachten tot er wat boeiendere info van betrouwbaardere bronnen wordt uitgebracht. Ben het gezeur van velen op die blog meer zat dan wat voor zaken er op de blog worden besproken.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 18-10-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:43:
[...]
Mwoah, er zijn genoeg ontwikkelaars die in andere landen zitten. Dice in Stockholm, Ubisoft in Frankrijk en Montreal, etc. Bovendien kan iemand ook uit een ander land komen en nu bij een ontwikkelaar werken waarbij ie design doet of iets anders waar je niet direct met taal bezig bent.
Dan nog, bij alle ontwikkelaars is de voertaal Engels, ongeacht in welk land ze zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

if the NDA slowly lifted each by each (day by day?)
but now the Games already doing the Talking (hoe kunnen games doing the talking?)

Hardware PRT & other features of the superset of DX 11.2 (superset = bovenset? boven wat?)
and probably it is patented (probably, men weet het dus niet, dus crap.)
so basically this is MS creation (this is MS creation is geen goed lopende zin.)
it is why the secrecy (I don't understand, please enlighten me...)
MS wont let Sony /other parties use the mono part (wtf is een mono part?)
but Let AMD doing their own version as long as it is not the same base model

Just one multi games the major one that will better on X1 (Wut? Ik spreek ook steenkolen Engels, maar dit slaat alles)
will doing a big meltdown for neogaf (laten we hopen dat er niet weer een meltdown plaatsvindt...)
but we already know it will probably true (want het staat immers op het internet :+ )
look at how EA handles BF4 more and more onto X1 (ja, omdat dat de weakest link is!!1!11!!! )
look at how the Official pages differ between X1 & PS4 (??)
Dit zijn best aannemelijke zaken en zelf ook eerder gequote met eigen uitleg, maar zelf ook geen held ivm schrijven. Ik denk te snel en te enthousiast en zie denk voornamelijk in beelden, waardoor ik nog wel eens woorden wil overslaan. Inhoudelijk bedoeling kijk ik naar.

Nu concreet in op je vragen.

Publiek speelt al op de Xbox One dan laat je de games zien. De massa begrijpt de specificatie niet, vraag maar iemand willekeurig op de straat welke hardware er in een iphone zit.

DX is exclusief van Microsoft voor de pc markt en xbox one dus een patent is zeer aannemelijk. Tiled resourcing als exclusieve feature.

Mono is mantle. Hoe het technisch specifiek zit weet ik niet, maar doel is dus om multiplatform games gemakkelijk op de xbox one en pc uit te brengen.

Battlefield 4 showdown komt eraan. Het is bekend geen geruchten, dat AMD, Microsoft en EA zeer goede samenwerking hebben. Exclusieve battlefield content op de releasedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:33:
[...]

Microsoft heeft sterke troeven en Sony heeft sterke troeven, beide hebben ze een sterke vorige generatie console opgezet en dat gaan ze straks ook weer doen.
Ja, die gast is wel door de mand gevallen. :+

De laatste zin is wel een goede. Ik ben ook iets genuanceerder geworden de laatste paar maanden. In het begin had ik zoiets van: "waar the F is MS nu weer mee bezig!?". Maar de grootste nadelen hebben ze inmiddels wel opgelost zo te zien, en de X1 heeft toch een paar leuke voordelen. Ten eerste ben ik wel fan van de Metro-interface. Ik heb een Windows Phone mobiel, en een Surface RT tablet. Als zij een dergelijke omgeving ook op de X1 toveren, met de mogelijkheid van dezelfde apps als nu te verkrijgen zijn in de store (voor elke toepassing is wel iets te vinden... sommige niche-apps missen nog...), dan hebben ze daar iets moois in handen. Daarnaast weten ze tegenwoordig goed alles te persen uit hardware (zie Lumia en Surface RT). En ten tweede denk ik dat de X1 meer kan buiten games spelen (zoals bijv. die HDMI-in, en dan in de interface).

Het grote probleem met de X1, voor mij, is dat er eigenlijk geen games op zijn die mij aanspreken. De X1 heeft, voor het grote publiek, grote spellen als HALO, Forza, e.d. Maarja, ik heb niet veel met race-spellen (op WipeOut na), en het aantal shooters dat jaarlijks uitkomt is echt zo ongelooflijk veel, één shooter meer of minder mis ik niet :o Sony heeft gewoon veel echt leuke exclusives, buiten het standaard shooter/race genre.

Als je dus een leuk multimedia-apparaat wil, dat alles kan, dan lijkt mij de X1 de beste keus. Geef je er echter weinig om, en start je een console alleen om games te spelen (een beetje zoals ik hem gebruik, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de image/muziek/video opties op de ps3 bijvoorbeeld), dan is de PS4 al snel de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Geen matches
tiled resources is gewoon de microsoft naam voor partly resident textures, wat in alle gcn hardware zit, om het als exclusieve xbox feature te gaan bestempelen is grote onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:51:
tiled resources is gewoon de microsoft naam voor partly resident textures, wat in alle gcn hardware zit, om het als exclusieve xbox feature te gaan bestempelen is grote onzin.
eehh, nee dus
Designed to allow a game to use both system RAM and graphics RAM to store textures, Leblond claimed that tiled resources will enable DirectX 11.2 games to vastly improve the resolution of textures displayed in-game. By way of proof, Leblond showed off a demonstration that used a claimed 9GB of texture data - the majority of which was held in system RAM, rather than graphics RAM.

It's a clever trick, and one that could help boost the quality of future PC games - but it's one that will require those who have yet to take the plunge to upgrade their operating systems. Leblond confirmed that Direct3D 11.2 will be the first version of the API to support tiled resources, and that it will be exclusive to Windows 8.1 on the PC as well as featuring in Microsoft's next-generation Xbox One console.

That Microsoft is using an updated version of DirectX as a carrot to encourage those still on Windows 7 or earlier to upgrade should come as no surprise: its predecessor, DirectX 11.1, is a Windows 8 exclusive. The only real surprise is that DirectX 11.2 won't be coming to Windows 8, either, with Microsoft reserving the update for its bleeding-edge Windows 8.1 release due in the autumn.
http://www.bit-tech.net/news/gaming/2013/06/28/directx-11-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
http://semiaccurate.com/f...thread.php?t=6847&page=17

Voor de misterxmedia fans... Hoe hij gebanned werd op semiaccurate na herhaaldelijk in de fout te gaan door niet te kunnen accepteren als zijn argumenten weer eens onderuit gehaald werden door de mede users. Op dat soort fora moet je niet komen aanzetten met onzin, blijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:50:
[...]

Ja, die gast is wel door de mand gevallen. :+

De laatste zin is wel een goede. Ik ben ook iets genuanceerder geworden de laatste paar maanden. In het begin had ik zoiets van: "waar the F is MS nu weer mee bezig!?". Maar de grootste nadelen hebben ze inmiddels wel opgelost zo te zien, en de X1 heeft toch een paar leuke voordelen. Ten eerste ben ik wel fan van de Metro-interface. Ik heb een Windows Phone mobiel, en een Surface RT tablet. Als zij een dergelijke omgeving ook op de X1 toveren, met de mogelijkheid van dezelfde apps als nu te verkrijgen zijn in de store (voor elke toepassing is wel iets te vinden... sommige niche-apps missen nog...), dan hebben ze daar iets moois in handen. Daarnaast weten ze tegenwoordig goed alles te persen uit hardware (zie Lumia en Surface RT). En ten tweede denk ik dat de X1 meer kan buiten games spelen (zoals bijv. die HDMI-in, en dan in de interface).

Het grote probleem met de X1, voor mij, is dat er eigenlijk geen games op zijn die mij aanspreken. De X1 heeft, voor het grote publiek, grote spellen als HALO, Forza, e.d. Maarja, ik heb niet veel met race-spellen (op WipeOut na), en het aantal shooters dat jaarlijks uitkomt is echt zo ongelooflijk veel, één shooter meer of minder mis ik niet :o Sony heeft gewoon veel echt leuke exclusives, buiten het standaard shooter/race genre.

Als je dus een leuk multimedia-apparaat wil, dat alles kan, dan lijkt mij de X1 de beste keus. Geef je er echter weinig om, en start je een console alleen om games te spelen (een beetje zoals ik hem gebruik, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de image/muziek/video opties op de ps3 bijvoorbeeld), dan is de PS4 al snel de betere keus.
Wel interessant wat je zegt met de surface en lumias, stel Microsoft wil local cloud computing gebruiken dan kan je alle hardware gebruiken voor extra kracht, wat een mogelijkheden geeft dit allemaal :-).

Qua games welke titels spreken je echt aan?
Lijkt project Spark je niks, als je dat ziet eindeloze mogelijkheden. Soort little big planet, maar dan uitgebreider.

Zelf game ik weinig en speel games, zoals braid, limbo, beyond 2 souls, shadow complex. Assassin creed als massa game.

Qua games is het erg persoonlijk en hoop ooit dat Rare weer een echte comeback maakt ipv avatars programmeren..

Sony en met name pixel studio vind ik erg goede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geen matches
Rare zal helaas nooit meer het Rare worden zoals het in de hoogtijdagen bij Nintendo was. Man wat maakten die een games zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Oh jawel. tiled resources is gewoon de directx ondersteuning van partly resident textures / nvidia equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Heb even gezocht, maar kan het niet helemaal goed vinden... Zijn er echte gameplaybeelden te vinden van BF4 op de next gen consoles (en niet op pc's met de specs van de next gen consoles) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Wel interessant wat je zegt met de surface en lumias, stel Microsoft wil local cloud computing gebruiken dan kan je alle hardware gebruiken voor extra kracht, wat een mogelijkheden geeft dit allemaal :-).
Laat ik het zo zeggen, ik ben niet echt overtuigd dat cloud computing echt significante real-time grafische verbeteringen gaat brengen. Maar, als iemand er iets uit kan persen, dan is Microsoft het wel.
Qua games welke titels spreken je echt aan?
Lijkt project Spark je niks, als je dat ziet eindeloze mogelijkheden. Soort little big planet, maar dan uitgebreider.
Ik ben wel LBP fan, maar dit vind ik toch wel een andere categorie game ;)
Desalniettemin ziet het er wel aardig uit...
Qua games is het erg persoonlijk en hoop ooit dat Rare weer een echte comeback maakt ipv avatars programmeren..

Sony en met name pixel studio vind ik erg goede games.
Games is ook persoonlijk. Als je die-hard HALO-fan bent, tsjah, dan heb je ook geen keus eigenlijk, dan is er maar één optie.

Edit:
CR1691 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:59:
Rare zal helaas nooit meer het Rare worden zoals het in de hoogtijdagen bij Nintendo was. Man wat maakten die een games zeg...
True true!

Banjo-Kazooie _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Bartjuh op 18-10-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Bartjuh schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:50:
De afweging tussen die 2 is niet zo zwart/wit, elke potentieel koper heeft andere afwegingen te maken of hij links of rechts wil, niet enkel op games (of genre, semi-simracen zal PS4 nog even moeten missen).

Ik zie nu bv met GTA5 kleine momenten waar een next-gen perfect zou zijn, de replay functie, stream functie, maar ook de smartglass/companion app, bedenk je GTA5 eens waar je ipv onscreen moet bellen, gewoon met je eigen telefoon kan bellen? Zo kan ik legio dingen bedenken die ze met next-gen zouden kunnen doen, nu maar hopen dat ze het ook daadwerkelijk gaan gebruiken. (waar Sony het kleine minpuntje heeft, die heeft nog geen ondersteuning voor WP/Win8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws als dit waar is dan erg jammer
There is one of the two biggest online gameshops here in switzerland which had to inform all customers which preorderd a PS4 that they will not receive their delivery for launch which was promised by Sony. They will only recive 3 units on November 29. an 3 units at the end of the year!

Thats unbelievable!! They have more than 20'000 preorders and all customers are sooooo pissed now...what i can understand :-p

Here ist the link to a german site who report it:

http://www.xboxfront.de/news-32-38176-News-Xbox-360.html

I would translate it in google translate and put it here...but its to much text lol..

What i can say is the other onlineshop will recieve the orderd numbers of PS4's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Geen matches
Een xbox website dat nieuws geeft over de ps4. Met een korrel zout nemen, net zoals een PS website nieuws geeft over de X1. :)

Er zou toch eigenlijk ook informatie zijn over de leveringen in Nederland? Zag gisteren een Tweet van Sony NL voorbij komen. Is hier wal wat meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:07:
[...]

Oh jawel. tiled resources is gewoon de directx ondersteuning van partly resident textures / nvidia equivalent.
Ik betwiste het feit niet dat er een overeenkomst is tussen partlially resident textures en tiled resources :) sorry.

Het ging meer om het feit dat tiled resources alleen beschikbaar is op direct X 11.2, dus win 8.1 en Xbox one, dus wel een unieke feature is op dit moment voor de one. Het komt in Open GL 4.4 ook beschikbaar blijkbaar, maar weet niet of dat in de PS4 meegenomen wordt.

edit
Lees net na wat meer zoekwerk dat de GPU in de PS4 het in ieder geval ondersteunt, (PRT), zal dus aan de ontwikkelaars liggen of ze er wat mee doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:24:
Een xbox website dat nieuws geeft over de ps4. Met een korrel zout nemen, net zoals een PS website nieuws geeft over de X1. :)
https://www.facebook.com/alcom.ch

Of ze hebben zelfs hele facebook pagina gemaakt, maar daar staat het originele bericht.

Of het echt 20k preorders zijn en of ze echt zo groot zijn, het verhaal lijkt wel legitiem.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 18-10-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Ah ok. Dan zijn 3 exemplaren wel weinig ja (als mijn Duits me niet in de steek laat). Benieuwd hoe dat in NL gaat. Dacht dat Sony zelf had aangegeven voldoende te kunnen leveren voor de pre-orders? Ben zelf 19e ofzo bij de Mediamarkt voor de X1, ga er vanuit dat die er hopelijk wel meer dan 19 binnen krijgen :D

[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-10-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het is 1 winkel, maar mochten er straks meerdere winkels dit soort berichten naar buiten brengen, dan zie ik het niet erg positief voor Sony...

Drive club uitgesteld, Microsoft kreeg eerst de wind van voren, maar het lijkt nu omgedraaid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:34:
Het is 1 winkel, maar mochten er straks meerdere winkels dit soort berichten naar buiten brengen, dan zie ik het niet erg positief voor Sony...

Drive club uitgesteld, Microsoft kreeg eerst de wind van voren, maar het lijkt nu omgedraaid te zijn.
Mwah, valt nog wel mee. Kans is natuurlijk dat er aantal buiten de boot gaan vallen, als er genoeg media aandacht naar die paar gaan (maar duizenden anderen krijgen alles wel), is natuurlijk ook niet geheel eerlijk.

Maar het kan nog wel eens langzaam gaan omdraaien, al is de release natuurlijk al dichtbij, al hebben beide partijen de uitkomst hiervan nog aardig in de hand (kunnen leveren van de consoles, services draaien bij launch etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of het is gewoon een winkel die niet aan zijn verplichtingen heeft gedaan of in het verleden bepaalde deadlines heeft gebroken. Zou er niet direct veel waarde aan gaan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:34:

Tjah, ik denk dat deze klap voor sony toch wel stapje kleiner is dan de klappen die ms in de afgelopen tijd heeft gehad. Plus het feit dat ps4 nog steeds 100 euro goedkoper is.
Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!