Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:33:
[...]
Ik quote misterxmedia zelf niet meer
op basis van dit soort uitspraken, maar gelukkig zijn er wel genoeg andere users die wel normaal kunnen reageren zonder iemand volledig af te kraken.
Microsoft heeft sterke troeven en Sony heeft sterke troeven, beide hebben ze een sterke vorige generatie console
opgezet en dat gaan ze straks ook weer doen.
Ja, die gast is wel door de mand gevallen.
De laatste zin is wel een goede. Ik ben ook iets genuanceerder geworden de laatste paar maanden. In het begin had ik zoiets van: "waar the F is MS nu weer mee bezig!?". Maar de grootste nadelen hebben ze inmiddels wel
opgelost zo te zien, en de X1 heeft toch een paar leuke voordelen. Ten eerste ben ik wel fan van de Metro-interface. Ik heb een Windows Phone mobiel, en een Surface RT tablet. Als zij een dergelijke omgeving ook
op de X1 toveren, met de mogelijkheid van dezelfde apps als nu te verkrijgen zijn in de store (voor elke toepassing is wel iets te vinden... sommige niche-apps missen nog...), dan hebben ze daar iets moois in handen. Daarnaast weten ze tegenwoordig goed alles te persen uit hardware (zie Lumia en Surface RT). En ten tweede denk ik dat de X1 meer kan buiten games spelen (zoals bijv. die HDMI-in, en dan in de interface).
Het grote probleem met de X1, voor mij, is dat er eigenlijk geen games
op zijn die mij aanspreken. De X1 heeft, voor het grote publiek, grote spellen als HALO, Forza, e.d. Maarja, ik heb niet veel met race-spellen (
op WipeOut na), en het aantal shooters dat jaarlijks uitkomt is echt zo ongelooflijk veel, één shooter meer of minder mis ik niet

Sony heeft gewoon veel echt leuke exclusives, buiten het standaard shooter/race genre.
Als je dus een leuk multimedia-apparaat wil, dat alles kan, dan lijkt mij de X1 de beste keus. Geef je er echter weinig om, en start je een console alleen om games te spelen (een beetje zoals ik hem gebruik, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de image/muziek/video
opties
op de ps3 bijvoorbeeld), dan is de PS4 al snel de betere keus.