• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 14:55
Matched: controller, PC, op
dvdkiwi schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:32:
Van mij hoeft het ook allemaal niet zo innovatief.
De Wii en Kinect met hun bewegingssensoren? Niet mijn ding.
Spraakherkenning? Ook niet nodig.
Ik wil gewoon lekker op de bank gamen met een controllertje ;)

De PS3 voldeed aan die eisen meer dan genoeg. Daarbij komend dat deze ook dienstdoet als Blu-Ray speler en multimediacentrum (zoals muziek streamen vanaf de pc bv, wat ik echter nauwelijks gebruik).

Voor mij hoeft de PS4 alleen maar betere components te bevatten om betere graphics te verkrijgen en om in een spel als bv BF meer spelers te ondersteunen.

Verder ben ik met de PS3 uiterst tevreden en zou ik de PS4 als upgrade van de PS3 prima vinden.
(kijk wat ze nu, met de verouderde hardware, nog uit de PS3 weten te persen!)

Wat ik met phuse eens ben: een degelijkere controller (die van Xbox ligt beter in de hand) zou wel fijn zijn.
Inderdaad, share met Facebook enzo ga ik toch niet doen.
Gewoon mooiere grafix en gaan met die banaan.

En controller van de 360 vind ik ook fijner in de hand. Ben wel benieuwd hoe deze dan in de hand ligt.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Mars18
Matched: op
Oxigeon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:39:
[...]

Zoiets zou het wel moeten zijn lijkt me eigenlijk. Schijf erin, je ps4 herkent de schijf als aangeschafte game en klaar. Lijkt me anders vrijwel onmogelijk. Anders krijgen ze een gezeik over zich heen dat het niet meer net is.

Hoe gaan de standaard releases dat eigenlijk doen als de game "pas" voor de kerst komt. Neem bv FIFA14. Deze game komt normaal rond mijn verjaardag (eind september). Deze game wordt toch niet verkocht als men in december/januari een nieuwe console komt en deze de PS3 versie niet draait. Je zou deze dan opnieuw moeten kopen (via de cloud) of via apart schijfje ofzo in de winkel als PS4?
Ik verwacht dat ze eind september FIFA 14 voor de PS3 en 360 gaan verkopen.
En dan in december/januari voor de PS4 opnieuw uitbrengen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• DawgerDoc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 12:01
Geen matches
Ik denk dat de PS4 een mee-valler is. Al ben ik wel teleurgesteld over de gameplay beelden zelf. Alles zag er zo "kunststof"-achtig uit. Maar dat kan ook zo zijn omdat alles zo dik post-processed was.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 14:18
Geen matches
Ik ben persoonlijk eigenlijk benieuwd naar de netwerkmogelijkheden van de PS4, en straks de nieuwe Xbox. Tot nu toe was het in veel shooter games zo dat multiplayer maximaal 16 of 24 man was. Dat was gewoon jammer en een game als Battlefield kwam dan niet tot zijn recht. Ben dan ook benieuwd of dit hoger zal komen te liggen. Ik prefereer altijd 64 man maar 32 man is toch wel de minimum.

Persoonlijk vind ik de backwards compatibiliteit niet echt belangrijk. Als ik naar een nieuwe generatie ga wil ik toch ook de games in de nieuwe generatie graphics spelen. Maar goed, kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-02-2013 08:50 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:24

Oxigeon

En zo is dat!

Matched: PC, op
Kaap schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:47:
Ik ben persoonlijk eigenlijk benieuwd naar de netwerkmogelijkheden van de PS4, en straks de nieuwe Xbox. Tot nu toe was het in veel shooter games zo dat multiplayer maximaal 16 of 24 man was. Dat was gewoon jammer en een game als Battlefield kwam dan niet tot zijn recht. Ben dan ook benieuwd of dit hoger zal komen te liggen. Ik prefereer altijd 64 man maar 32 man is toch wel de minimum.
Mja hier ben ik ook wel benieuwd naar. Dacht eerst dat je met netwerkmogelijkheden het volgende bedoelde:

Heb nu mijn ps3 op een snelle verbinding. Als je dan een PS3 update moet uitvoeren van 600mb waar ik op de pc 3 minuten over doe en op de ps3 45-60 minuten gaat me de zin ver over.

Maar zoals ergens vermeld kun je updates nu op de achtergrond draaien. Dat maakt dan wel weer goed. Kun je lekker games zonder dat je moet wachten.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 14:23

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Geen matches
Heb de aankondiging niet gezien, maar ik begrijp dat er geen echte beelden zijn het apparaat zijn? Dus hoe het eruit ziet is onbekend?

-= Very annoying forum person =-

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

master_viper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:50:
Heb de aankondiging niet gezien, maar ik begrijp dat er geen echte beelden zijn het apparaat zijn? Dus hoe het eruit ziet is onbekend?
Klopt als een bus. Alleen de specificaties van het systeem zijn eigenlijk bekend.

• DawgerDoc
Kaap schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:47:
Waarom zou zoiets voldoende moeten zijn aan de vorige generatie? Dat snap ik niet. Je zou verwachten de een nieuwe generatie vernieuwingen bracht. Zoals we ooit van 2D naar 3D gingen. En we van SD naar HD gingen.
Is het niet eens tijd voor meer dan 64? Of is dat teveel gevraagd? Want MAC deed het en dat was een grote blunder. Daar hoorde je wat van en verder nooit meer wat. Wat achteraf zonde was. Maar dit betekent niet dat het niet moet komen, want het zou heel erg ziek zijn als je met 128 of 256 mensen op een grote (En deze keer écht een grote) map kon rond rennen. Zoals Battlefield 3 beloofd had maar niet waarmaakte.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Misschien ff iets anders (bron eurogamer):
Omtrent de next-gen consoles doen al een tijd hardnekkige geruchten de ronde dat ze tweedehands games zouden blokkeren, maar Shuhei Yoshida, baas van Sony Worldwide Studios, heeft nu aangegeven dat dat bij de PS4 zeker niet het geval zal zijn. "Tweedehands games zijn speelbaar op PS4," vertelde hij. "Dat is de algemene verwachting van consumenten. Ze kopen iets in fysieke vorm, ze willen het overal kunnen gebruiken, toch? Dus dat is [ook] mijn verwachting."

Door de uitspraken van Yoshida mogen we er dus redelijk zeker van zijn dat de PS4 het gebruik van tweedehands games niet onmogelijk zal maken, al is daarmee natuurlijk niet gezegd dat er geen beperkingen kunnen zijn. Zo zou het misschien wel kunnen dat bepaalde features, zoals de multiplayer, alsnog geblokkeerd worden en slechts beschikbaar komen tegen een kleine vergoeding. Dit zou dan evenwel eerder afhangen van de uitgever van het spel in kwestie en niet van Sony.

Het is nu afwachten wat Microsoft zal doen met haar nieuwe Xbox-console, waarbij de geruchten omtrent de blokkering van tweedehands games iets hardnekkiger zijn. Nu Sony te kennen heeft gegeven dat het tweedehands games niet zal blokkeren, is het wel aannemelijker dat ook Microsoft dit niet zal doen, simpelweg omdat het de next-gen Xbox een aanzienlijk slechtere uitgangspositie zou geven tegenover de PS4.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Matched: Playstation, controller, op
wAchja in verhouding met de release was dit gewoon een erg vroege presentatie, maar de deuren staan nu open voor de devs, je kan er wel vanuit gaan dat er op de E3 flink geknalt gaat worden met in-game beelden op de PS4!

Buiten de betere hardware heb ik genoeg gezien wat mij enthousiast maakt:
-verbeterde controller
-Alle games kunnen streamen naar de Vita
-kleine features: Systeem op elk moment in standby kunnen knallen, spelen terwijl een game nog aan het downloaden is. stukjes interface die we gezien hebben zagen er goed uit.
-Gaikai: elke game in de store via streaming kunnen proberen en ik hoop echt dat je gratis je PS3 games kunt spelen maar daar is niets over gezegd.
dvdkiwi schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 07:19:
"De Playstation 4 zal niet backwards compatibel zijn met spellen voor de Playstation 3".
Dat is weer een beetje jammer...
Is hier überhaupt iets over gezegd tijdens de presentatie?

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2013 08:56 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoewel ik het jammer vind dat we de console uiteindelijk niet te zien hebben gekregen en de games die gepresenteerd werden ook niet wereldschokkend zijn, kan ik dit enigszins wel begrijpen. Met de E3 in het vooruitzicht kan sony moeilijk al zijn kaarten al op tafel leggen.

Het begin van de presentatie vond ik wel sterk: z'n slaapstand, specatate/share/stream modus, laadtijden etc.

Ik verwacht wel dat ze op de E3 nog wat gaan knalle met een sneak peek van een nieuwe gran turismo/ uncharted etc.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 14:18
Oxigeon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:50:
[...]
Dacht eerst dat je met netwerkmogelijkheden het volgende bedoelde:

Heb nu mijn ps3 op een snelle verbinding. Als je dan een PS3 update moet uitvoeren van 600mb waar ik op de pc 3 minuten over doe en op de ps3 45-60 minuten gaat me de zin ver over.
Zolang hebben mijn PS3 updates nooit geduurd hoor. Grote updates, misschien 20-25 minuten, dan is ie toch wel klaar.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11 17:48
Maar ik neem aan dat er als interne opslag er een SSD inkomt?
(PS4)

• DawgerDoc
baronruud schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:01:
(PS4)
Onbekend. Al betwijfel ik het.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

(PS4)
Wat valt precies onder de cloud? Dat je games download of iets dergelijks? Dan zou er toch wel een harde schijf in moeten zitten van een terrabyte ofzo? Neem ook aan dat elke game die je gaat kopen eigenlijk toch wel naar de harde schijf wordt gezet ivm de snelheid etc.

• DeBaroN
Geen matches
Als ik nu zit te denken is het niet logisch om een SSD te plaatsen. Is relatief duur en idd, nu met dat games downloaden, zal die wel wat aantal GB moeten hebben

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4rq143x.png

Als je bovenstaande zo ziet zou je zeggen dat je het PS-account gewoon kan overnemen. Ziet er eigenlijk wel nice uit. De headset/microfoon wat wordt bijgeleverd kun je dus gebruiken om met je vrienden te babbelen zonder dat je daarvoor in een game zit. Of althans, dan lijkt me aangezien de koptelefoon te zien is onder zijn foto.

(PS4)
Nee, gisteren lieten ze in de spec opsomming zien dat er een HDD in zou komen, er werd verder niet over SSD gesproken. Zou ik wel vreemd vinden.

• DawgerDoc
Matched: Playstation, op
Oxigeon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:07:
[afbeelding]

Als je bovenstaande zo ziet zou je zeggen dat je het PS-account gewoon kan overnemen. Ziet er eigenlijk wel nice uit. De headset/microfoon wat wordt bijgeleverd kun je dus gebruiken om met je vrienden te babbelen zonder dat je daarvoor in een game zit. Of althans, dan lijkt me aangezien de koptelefoon te zien is onder zijn foto.
Hij zei dat je Playstation Network Account gewoon mee kan nemen naar de PS4.

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:10:
[...]

Nee, gisteren lieten ze in de spec opsomming zien dat er een HDD in zou komen, er werd verder niet over SSD gesproken. Zou ik wel vreemd vinden.
Voor de prijs te drukken zal het wel een HDD zijn, zolang die maar user replaceable is zodat we later zelf kunnen upgraden. Ik hoop wel dat ze op een of andere manier toch de laadtijden konden verkorten, want Skyrim op PS3 bv was echt erg. Ik zou het niet op de PS3 kunnen spelen hebben (wss x360 zelfde hoor). Met de betere textures die nu gebruikt kunnen worden zal het er niet beter op worden.

Verwijderd

Geen matches
Wel spijtig dat er nu niet echt druk is voor Microsoft om extra vroeg informatie over hun next-gen console vrij te geven. Na de matige voorstelling van gisteravond (waarin duidelijk was dat er nog HEEL veel werk aan de winkel is) denk ik dat Microsoft met een gerust hart tot E3 wacht voor hun voorstelling.
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:23:
Wel spijtig dat er nu niet echt druk is voor Microsoft om extra vroeg informatie over hun next-gen console vrij te geven. Na de matige voorstelling van gisteravond (waarin duidelijk was dat er nog HEEL veel werk aan de winkel is) denk ik dat Microsoft met een gerust hart tot E3 wacht voor hun voorstelling.
Ik denk eerder dat er voor MS heel veel werk aan de winkel is. De specs zijn ronduit goed te noemen, Killzone ziet er fantastisch uit (kun je nagaan wat de nieuwe Uncharted ons gaat brengen, Gaikai, de share button, gameplay streamen, remote play en voor zover ik kan zien zal programmeren voor de PS4 een stuk makkelijker zijn. MS is de laatste tijd al niet echt bijzonder op het gebied van exclusives en Kinect is momenteel niet meer dan een leuke gimmick voor als er een keer wat vrienden langs komen. Tel op je winst.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Matched: controller
Dus je ziet geen echte console of echte ingame footage (waar is bewijs) maar alleen de specs en controller.

Had wel wat meer verwacht tbh. Vindt het een beetje een gerushte actie.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Matched: controller, op
master_viper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:35:
Dus je ziet geen echte console of echte ingame footage (waar is bewijs) maar alleen de specs en controller.

Had wel wat meer verwacht tbh. Vindt het een beetje een gerushte actie.
ingame footage hebben we wel gezien toch? Heb de live uitzending niet gezien maar heb wel al films gezien van Club Driver? Diablo 3?

Verwijderd

Geen matches
En Deep Down niet te vergeten... lijkt me enorm geweldig om zo tegen een draak te vechten.
Ook vond ik dat sculpten toch best leuk / interessant om te zien, met zelfs de mogelijkheid om het te laten printen met een 3d printer.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Oxigeon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:37:
[...]

ingame footage hebben we wel gezien toch? Heb de live uitzending niet gezien maar heb wel al films gezien van Club Driver? Diablo 3?
Wie zegt dat dit waar is? Je ziet niemand spelen op een machine die je niet ziet.

Nogal karig tbh, zeker na deze enorme acties in de media had ik meer verwacht.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

DawgerDoc schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:52:
[...]

Waarom zou zoiets voldoende moeten zijn aan de vorige generatie? Dat snap ik niet. Je zou verwachten de een nieuwe generatie vernieuwingen bracht. Zoals we ooit van 2D naar 3D gingen. En we van SD naar HD gingen.
Is het niet eens tijd voor meer dan 64? Of is dat teveel gevraagd? Want MAC deed het en dat was een grote blunder. Daar hoorde je wat van en verder nooit meer wat. Wat achteraf zonde was. Maar dit betekent niet dat het niet moet komen, want het zou heel erg ziek zijn als je met 128 of 256 mensen op een grote (En deze keer écht een grote) map kon rond rennen. Zoals Battlefield 3 beloofd had maar niet waarmaakte.
De PS3-generatie was er simpelweg niet krachtig genoeg voor om zoveel karakters bij te houden en te renderen (je hebt altijd de kans dat ze in de buurt komen en ze creeren ook bergen effecten en beweging om je heen). De nieuwe generatie zou daar een stuk minder problemen mee moeten hebben.

Ik vind het al knap dat sommige games 32 voor elkaar hebben gekregen op dat ding.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 21-02-2013 09:44 ]

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 22:28
master_viper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:35:
Killzone was ingame footage en zag er goed uit.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• DeBaroN
master_viper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:40:
[...]

Wie zegt dat dit waar is? Je ziet niemand spelen op een machine die je niet ziet.

Nou, ze hebben aangegeven wat de hardware specs zullen zijn, denk dan toch dat je wel enigzins een voorstelling kan maken hoe het er uit komt te zien..

Supercharged PC Architecture
X86 CPU - 8 cores
Enhanced PC GPU - 2 teraflops
8 GB RAM - GDDR5

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 21-02-2013 09:47 ]

• Mars18
En waar zijn eigenlijk alle games van Electronic Arts? Kijkt EA wellicht even de kat uit de boom en voegt het zich met zijn portfolio pas in 2014 bij de line-up van de PlayStation 4?
Mooi stukje uit de mooie preview op de voorpagina.
Dat zou wat zijn, dat FIFA 14 niet op de PS4 uitkomt maar pas bij World Cup 2014 / FIFA15.
Dan heb ik nog geen reden om gelijk een PS4 aan te schaffen.

En blijf ik FIFA 14 nog op de Xbox 360 aanbieden.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:23:
Ik zie niet in waarom er nog veel werk aan de winkel is? Omdat ze het apparaat zelf nog niet hebben laten zien? Misschien is dit een bewuste strategie zodat ze later nog iets kunnen laten zien? Als je in het nieuws wil komen, dan moet je ten slotte ook iets nieuwswaardigs doen. Het zou dom zijn om nu al hun kruit te verschieten en vervolgens Microsoft alle aandacht laten pakken de laatste maanden voor release.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de features van de console en de games interessanter.. Daarnaast was hun boodschap duidelijk: ze willen het devs zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk maken om voor de ps4 te ontwikkelen. Daarnaast was er ook nog aandacht voor innovatie via kleinere games met jonathan blow op het poduim.

Nu is het aan Microsoft: ik ben benieuwd, hoop dat het goed wordt!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
[...]

De actie in de media van Sony was alleen 20-02-2013 geven we een doorkijk naar de toekomst. Dat dit dan door allerlei websites overhyped wordt (okay, dat ze onder dit aankondigingsfilmpje op de officiele website dan filmpjes van de lauch van de PSX, PS2 en de PS3 plaatsen is niet handig).

Ik ben ook erg benieuwd naar de vervolg presentatie en en de presentatie van Microsoft.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• 418O2
  • Laatst online: 23:14
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:30:
[...]

Ik denk eerder dat er voor MS heel veel werk aan de winkel is. De specs zijn ronduit goed te noemen, Killzone ziet er fantastisch uit (kun je nagaan wat de nieuwe Uncharted ons gaat brengen, Gaikai, de share button, gameplay streamen, remote play en voor zover ik kan zien zal programmeren voor de PS4 een stuk makkelijker zijn. MS is de laatste tijd al niet echt bijzonder op het gebied van exclusives en Kinect is momenteel niet meer dan een leuke gimmick voor als er een keer wat vrienden langs komen. Tel op je winst.
dit apparaat heeft toch geen betere specs dan een highend pc nu?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Matched: Playstation, controller, op
Mars18 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 07:13:
[...]

Ik ga ook een pre-order doen, 9x een PS 4. Waar kan ik een mooie deal maken :+
Ga wel veel gameshops hiervoor benaderen.

Verder vind ik de controller wel erg lelijk eigenlijk.
Jammer dat er geen prijs bekend is, en dat de console zelf niet getoond is.

http://www.insidegamer.nl...les-over-de-playstation-4
Mooi stukje
Volgens mij verander jij je keuzes en meningen bij elk nieuwsbericht wat je tegenkomt. Zou je niet eerst eens kijken waar de concurrentie mee komt?

En korting op consoles kun je wel vergeten, daar zit voor winkels geen marge op, maar dat heb ik al vaker gezegt....
Kaap schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:56:
[...]

Zolang hebben mijn PS3 updates nooit geduurd hoor. Grote updates, misschien 20-25 minuten, dan is ie toch wel klaar.
Feit is wel dat PS3 updates enorm veel groter zijn, en langer duren dan de X360 tegenhangers. Waar een update op de PS3 vaak tientallen, zo niet honderden MB's, en een flinke tijd kost om te installeren is een identieke patch op de X360 maar een paar MB, en instantly geinstalleerd. Zou voor Sony toch wel wenselijk zijn lijkt me om dat wat gelijk te trekken. Updates op consoles zijn al niet heel prettig, maar als het dan toch maar dan maar zo snel mogelijk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• nioz
Matched: Playstation, PC, op
418O2 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:50:
[...]

Console en pc specs zijn niet echt 1 op 1 te vergelijken doordat ze op consoles dichter 'op het metaal' kunnen coden en hardware specifieke truukjes kunnen uithalen o,dat ze met maar 1 configuratie rekening hoeven te houden. De nieuwe xbox en playstation zullen nog wel iets laten zien. Multiplatform titels hebben er misschien iets minder profijt van, omdat die vaak minder optimaliseren per platform, voor 1st party zal je het echt wel weer zien.
Kijk maar naar Halo4, god of war, last of us et cetera.

Tomothy lottes, man achter FXAA daarover:
http://www.psu.com/forums...dishes-on-PS4-s-potential

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
418O2 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:50:
[...]

Ik ben niet echt erg thuis in de techniek, maar wat ik heb begrepen is het redelijk medium-high end, als je de effectiviteit van een console in ogenschouw neemt (zie Uncharted 2 en 3).
[...]

Tuurlijk, Guerilla laat 7 minuten opgepoetste, van tevoren opgenomen Killzone gameplay zien, zet voor jan lul een ventje met een controller op het podium waarbij de uiteindelijke game grafisch niet gaat lijken. Klinkt verstandig inderdaad. 8)7

Waarom zou het er niet zo uit kunnen zien?

• bram1984
The real reason to get excited about a PS4 is what Sony as a company does with the OS and system libraries as a platform, and what this enables 1st party studios to do, when they make PS4-only games. If PS4 has a real-time OS, with a libGCM style low level access to the GPU, then the PS4 1st party games will be years ahead of the PC simply because it opens up what is possible on the GPU. Note this won't happen right away on launch, but once developers tool up for the platform, this will be the case. As a PC guy who knows hardware to the metal, I spend most of my days in frustration knowing damn well what I could do with the hardware, but what I cannot do because Microsoft and IHVs wont provide low-level GPU access in PC APIs. One simple example, drawcalls on PC have easily 10x to 100x the overhead of a console with a libGCM style API.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Killzone was vgewoon live en dat sharen anar facebook ook...

Guerrilla is gewoon een top bedrijf

• nioz
Daar moet je dan alleen wel de kanttekening bij plaatsen die ik ook al maakte:
In de praktijk halen multiplatform titels niet alles uit console specifieke hardware. Daarnaast stelt timothy lottes ook dat er wel meer uit de hardware gehaald kan worden dan bij pc, maar dat de verschillen niet dusdanig zijn dat ze niet te overbruggen zijn door er meer hardware tegenaan te gooien op de pc.

Conclusie: je kan de hardware tussen pc en console niet 1 op 1 vergelijken ondanks dat ze beide x86 zijn, maar het is niet zo dat een console de pc ownt... alleen wat prijs/prestatie betreft.

ook uit het artikel:
I could continue here, but I'm not, by now you get the picture, launch titles will likely be DX11 ports, so perhaps not much better than what could be done on PC. However if Sony provides the real-time OS with libGCM v2 for GCN, one or two years out, 1st party devs and Sony's internal teams like the ICE team, will have had long enough to build up tech to really leverage the platform.

[ Voor 23% gewijzigd door nioz op 21-02-2013 10:03 ]

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:55:
[...]
Tuurlijk, Guerilla laat 7 minuten opgepoetste, van tevoren opgenomen Killzone gameplay zien, zet voor jan lul een ventje met een controller op het podium waarbij de uiteindelijke game grafisch niet gaat lijken. Klinkt verstandig inderdaad. 8)7

Waarom zou het er niet zo uit kunnen zien?
Omdat sony een geschiedenis heeft van vals te spelen met hun "live" beelden.
Mij niks van bekend. Heb je voorbeelden?

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:16:
Killzone 2 voor de Playstation 3 is een goed voorbeeld.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Geen matches
Ze hebben het steeds over Gakai/games streamen. Maar ff een simpele vraag. Stel ik heb om een of andere reden geen internet thuis en wil ff lekker een game spelen.

Dit kan dan dus niet omdat ik het schijfje niet heb en geen internet heb. Of de servers van Gakai liggen eruit. Weg gameavond of iets dergelijks. Het liefst heb ik toch mijn eigen schijfje in huis.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het is ook een optie geen verplichting.

In eerste instantie wordt Gakai gebruikt voor het streamen van alle games in de store als trail. een mooi begin.

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:22:
[...]

Killzone 2 voor de Playstation 3 is een goed voorbeeld.
Ik bedoel voorbeelden als in een link met een filmpje. Voor zover ik weet en wat ik me ervan kan herinneren zag Killzone er net als de vroegere footage gewoon prima uit.
Oxigeon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:24:
Ze hebben het steeds over Gakai/games streamen. Maar ff een simpele vraag. Stel ik heb om een of andere reden geen internet thuis en wil ff lekker een game spelen.

Dit kan dan dus niet omdat ik het schijfje niet heb en geen internet heb. Of de servers van Gakai liggen eruit. Weg gameavond of iets dergelijks. Het liefst heb ik toch mijn eigen schijfje in huis.
Als ik het goed begrepen heb, willen ze via Gaikai met name de PS1-2-3 portfolio gaan aanbieden en inderdaad trial cq. demo versies aanbieden. Geen internet is in dat geval dikke pech. Als je nu online wil gamen of iets uit de PS store wil halen, heb je ook pech als je geen internet hebt.

Verwijderd

Oxigeon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:24:

Volgens mij is het streamen een extra service, en zullen de blu-ray vooralsnog gewoon aangeboden blijven. Dus wanneer je bang bent voor dergelijke situaties, gewoon het oude vertrouwde schijfje kopen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het meest positieve vind ik dat ze nu ook de X86 architectuur gebruiken. Dit maakt het leven voor developers echt een stuk makkelijker.

Vooral het optimaliseren van nieuwe engines waar dadelijk de meeste nieuwe games op gaan draaien (UE4, Fox engine van Konami, die nieuwe Capcom en Square Enix engine) gaat dadelijk echt wel prachtige games opleveren.

Daarnaast lijkt het me dat PC ports er naar ook stukken beter uit gaan zien. Ben alleen wel benieuwd of de hardware echt krachtig genoeg is om op 1080p te gaan draaien en meer dan 30 frames per seconde. Denk eerder dat men daar toch net onder gaat zitten.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:28:
[...]

Volgens mij is het streamen een extra service, en zullen de blu-ray vooralsnog gewoon aangeboden blijven. Dus wanneer je bang bent voor dergelijke situaties, gewoon het oude vertrouwde schijfje kopen.
Bedankt voor de info allen. Heb ook een klein vermoeden dat ze in de store de hoofdprijs gaan vragen. Dan koop ik liever Billig ergens een schijfje

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
magoed je kunt wel stellen dat in Nederland elke PS bezitter ook internet heeft en dat de kwaliteit van de verbindingen gewoon hoog is. de serverparken van Gakai zullen ook niet snel onderuit gaan.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:32:
magoed je kunt wel stellen dat in Nederland elke PS bezitter ook internet heeft en dat de kwaliteit van de verbindingen gewoon hoog is. de serverparken van Gakai zullen ook niet snel onderuit gaan.
Dat zal inderdaad ook wel zo zijn. Dat iedereen in Nederland een redelijk verbinding heeft klopt inderdaad als een bus. Maar denk dat we gewoon moeten wachten tot juni (E3 Expo) voor meer informatie. Denk persoonlijk dat ze dan met een model gaan komen en eventueel consumentenprijs. Voor die tijd begin ik in elk geval al met sparen voor de nieuwe PS4 :D

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:28:
[...]

Ik bedoel voorbeelden als in een link met een filmpje. Voor zover ik weet en wat ik me ervan kan herinneren zag Killzone er net als de vroegere footage gewoon prima uit.
Iemand zegt "Sony heeft een geschiedenis met valsspelen".
Jij zegt "weet ik niks van, voorbeelden!"
En dan geef ik een voorbeeld, en dan wil je een filmpje? Google anders zelf even.

Maar hier nog een kleine quote over deze casus:
To those who weren’t around at the time or who may not recall, at E3 2005, Sony showed a trailer for Killzone 2, which to some looked as though it wasn’t actual gameplay footage despite SCEA VP Jack Tretton stating it was “real gameplay everybody’s seeing out there,” to IGN at the time.

Later, it was revealed by a Guerrilla rep on the US PS forums that it was a render, which showed what was “possible on PS3,” instead of actual gameplay footage which was eventually shown during E3 2007.

Verwijderd

Als de console pas rond de kerst in de winkels ligt zul je ook op de E3 geen prijs gaan horen omdat ze de concurrentie niet voor willen bereiden op een prijsverlaging. Nintendo heeft daarom de prijs van de Wii U ook pas een maand van tevoren bekend gemaakt.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Het zal wel een stuk goedkoper gaan worden omdat ze dit keer met goedkopere componenten werken ipv die cell cpu. Ik reken erop dat die iig onder de 450,- komt. Alles boven dat, dan ga ik nog lekker 1 jaar door met mijn PS3 en GTA V blijven doorspelen.

Helaas jammer dat Polyphony digital niet aanwezig was, zou graag meer te weten willen komen van GT6, of die op de PS3 uitkomt of op de PS4.

[ Voor 22% gewijzigd door iPodKiller op 21-02-2013 10:41 ]

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:37:
[...]

En dan geef ik een voorbeeld, en dan wil je een filmpje? Google anders zelf even.

To those who weren’t around at the time or who may not recall, at E3 2005, Sony showed a trailer for Killzone 2, which to some looked as though it wasn’t actual gameplay footage despite SCEA VP Jack Tretton stating it was “real gameplay everybody’s seeing out there,” to IGN at the time.

Later, it was revealed by a Guerrilla rep on the US PS forums that it was a render, which showed what was “possible on PS3,” instead of actual gameplay footage which was eventually shown during E3 2007.
Duidelijk. En juist dan geloof ik niet dat dezelfde dev dezelfde fout nogmaals maakt. Prima dus. 8)

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
kazuka schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:30:
Ben alleen wel benieuwd of de hardware echt krachtig genoeg is om op 1080p te gaan draaien en meer dan 30 frames per seconde. Denk eerder dat men daar toch net onder gaat zitten.
Mag toch hopen van niet. 7 jaar terug werd 1080p al belooft, dan mogen ze dat nu toch onderhand wel eens gaan waarmaken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Geen matches
Als ik een nieuwe console wil, dan wil ik deze zien. En ik denk zeker na over de PS4, maar ben enorm teleurgesteld dat het design van het apparaat zelf nog onbekend is.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 17:45

PBP

BM schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Mag toch hopen van niet. 7 jaar terug werd 1080p al belooft, dan mogen ze dat nu toch onderhand wel eens gaan waarmaken :)
Killzone Shadow Fall will be 30 FPS at 1080p resolution according to an interview after the presentation. German gaming site 4players.de reports:

Summary:

- Developers can choose which resources they want to use
- GG chose to have 30FPS at 1080p
- They still like 3D, wont confirm if Killzone Shadow Fall will support it

source

Verwijderd

Geen matches
Niet dat ik getallen heel boeiend vind, maar 60fps had toch wel gemogen?

Verwijderd

Geen matches
Wat boeit de design van het apparaat nou. Je kijkt toch naar je tv, niet naar dat ding tijdens het spelen.

• nioz
Voor mensen die meer nieuws verwacht hadden: vergeet niet dat er nog een hoop game-events aankomen, ik denk (en hoop) dat ze daar nog meer gaan onthullen om ook daar weer media aandacht te genereren: bijv. games van polyphony, naughty dog, santa monica et cetera.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 17:45

PBP

nioz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:49:
Voor mensen die meer nieuws verwacht hadden: vergeet niet dat er nog een hoop game-events aankomen, ik denk (en hoop) dat ze daar nog meer gaan onthullen om ook daar weer media aandacht te genereren: bijv. games van polyphony, naughty dog, santa monica et cetera.
Ja er is nog een GDC, E3, Tokio Gameshow. Ze kunnen ook niet al hun kruit verschieten. PS4 zelf zal wel op de E3 getoond worden. Ik verwacht ook wel dat meer developers hun games mogen aankondigen nu de PS4 bekend is.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:48:
Wat boeit de design van het apparaat nou. Je kijkt toch naar je tv, niet naar dat ding tijdens het spelen.
Aangezien ik van strak hou en bepaalde kleuren wil ik wel graag zien hoe het eruit gaat zien. Het design van Sony was altijd erg goed, dus ik maak me niet al te druk. Krijg meer het idee dat het gewoon niet af is en dat ze nog steeds met van die pc boxen draaien.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:28:
[...]

Ga maar naar Youtube en bekijk de trailer en gameplay van de eerste Motorstorm, dat vind ik een beter voorbeeld dan Killzone 2.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
master_viper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:51:
[...]

Aangezien ik van strak hou en bepaalde kleuren wil ik wel graag zien hoe het eruit gaat zien. Het design van Sony was altijd erg goed, dus ik maak me niet al te druk. Krijg meer het idee dat het gewoon niet af is en dat ze nog steeds met van die pc boxen draaien.
Grappig, ik vind het design van Sony juist niet zo boeiend :) De PS3 was, en is imho 1 van de lelijkste consoles ever. Aan de andere kant, echt hele mooie consoles kan ik me zo ook niet voor de geest halen :p

Is ook niet het belangrijkste. Als ie echt lelijk is stop ik 'm wel in een kastje :p

Xbox

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Geen matches
Btw, mooi dat de Ps4 2e hands games kan afspelen! Scheelt weer :)

• DawgerDoc
Bosmonster schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:43:
[...]

De PS3-generatie was er simpelweg niet krachtig genoeg voor om zoveel karakters bij te houden en te renderen (je hebt altijd de kans dat ze in de buurt komen en ze creeren ook bergen effecten en beweging om je heen). De nieuwe generatie zou daar een stuk minder problemen mee moeten hebben.

Ik vind het al knap dat sommige games 32 voor elkaar hebben gekregen op dat ding.
Hmm, ik durf wel anders te beweren.. Battlefield 1942 bijv. 64 players.. Battlefield 2.. 64 players.. En dit was in de tijd dat consoles sterker waren de PC's.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

iPodKiller schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:54:
Wel minder mooi dat de chef van sony niet kan beloven dat wij (Europeanen) ook in 2013 al kunnen gamen met de PS4.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:48:
Niet dat ik getallen heel boeiend vind, maar 60fps had toch wel gemogen?
Elke film in de bios is 24fps, en daar gaat men niet vanaf wijken, want dan is het op de een of andere manier minder 'echt'. Ik denk ook dat als men gaat kiezen voor 30fps op de console men meer ruimte heeft om erg veel te laten zien, en het meer 'filmisch' overkomt. Carmack zei een tijdje geleden al dat hij verwachtte dat next-gen games voornamelijk 30fps zullen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door EfBe op 21-02-2013 10:57 . Reden: Quotte verkeerde post :x ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

iPodKiller schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:54:
Dat was al in 2011 bekend...

• DawgerDoc
EfBe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:56:
[...]

Elke film in de bios is 24fps, en daar gaat men niet vanaf wijken, want dan is het op de een of andere manier minder 'echt'. Ik denk ook dat als men gaat kiezen voor 30fps op de console men meer ruimte heeft om erg veel te laten zien, en het meer 'filmisch' overkomt. Carmack zei een tijdje geleden al dat hij verwachtte dat next-gen games voornamelijk 30fps zullen zijn.
Dat doen ze precies wanneer de bioscopen rustig over gaan naar 48 of zelfs 120 fps. Dit voelt echt heel onlogisch aan.
Je hebt de geruchtenmolen dan niet gevolgd afgelopen tijd. Er gingen sterke geruchten dat dit niet het geval zou zijn.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:37:
[...]

Wat een onzin statement.. Alsof de graphics en gameplay van Killzone niet goed zijn geweest...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik vindt het wel mooi dat er voor gister werd gezegd "fijn dat Sony een persconferentie gaat houden dan is dat gespeculeer eindelijk voorbij"

En alhoewel er best een aantal dingen bevestigd zijn, zijn minstens zoveel nieuwe vragen bij gekomen :D

Is dit opzet van Sony? jammer dat de E3 pas over 3 maand is :-(

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:00:
[...]

Je hebt de geruchtenmolen dan niet gevolgd afgelopen tijd. Er gingen sterke geruchten dat dit niet het geval zou zijn.
Ik heb de geruchtenmolen wel gevolgd maar als Sony zegt dat de PS4 tweedehands games af kan spelen en iemand op een vage website beweert het tegendeel, wie geloof je dan? Ik zou toch geneigd zijn om Sony te geloven, vooral omdat ze ook uitgelegd hebben waarom ze tweedehands games niet blokkeren.

Probleem is dat tegenwoordig iedereen elkaar napraat. Iemand zet wat onzin specs op internet en het wordt gelijk als waar aangenomen en gepubliceerd op de eigen website. Als je alle geruchten voor waar aan neemt zijn er 85 verschillende consoles te maken met al die verschillende specs.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:16:
Tijdens de eerste aankondiging van de psp was er aardig wat controverse toen bleek dat de getoonde beelden helemaal niet van een psp kwamen en de uiteindelijke kwaliteit een stuk lager was. Pre-PS3 CGI cutscenes van FF13 als "ingame" bestempelen, en het gedoe met killzone 2.
Tja, als het in 2011 al officiëel bevestigd zou zijn, zouden er geen geruchten komen, denk ik dan.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:08:
Tja, als het in 2011 al officiëel bevestigd zou zijn, zouden er geen geruchten komen, denk ik dan.
http://www.psx-sense.nl/8...ehands-games-op-consoles/

Dit is van een jaar terug.

Dat die geruchten er zijn is omdat iedereen elkaar napraat zonder de feiten te checken, ook tweakers doet hier tegenwoordig aan mee. Zoals gezegd, verspreidt een berg onzin en het wordt voor waar aangenomen.
Een halve minuut googlen en al die heisa afgelopen weken was niet nodig geweest.

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 09:04
Ik geloof pas de kwaliteit als je echt kan gamen op een echte PS4 en geen devkit. Fabrikanten maken het altijd mooier dan het is. Kan me AvP nog herinneren en wat daar terecht van is gekomen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Goron schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 03:05:
[...]

Omdat de hardware van console vastligt, kan je op die hardware specifiek programmeren. Daardoor kan je dichter bij de hardware komen en er meer uithalen. Bij een pc zit er nog een extra driver laag tussen (directx/ open GL) omdat de hardware zoveel kan verschillen. In sommige situaties kan dat echt flinke performance verschillen geven. Dat is de reden waarom ondanks dat pc hardware 10x zo krachtig is de games er niet 10x zo mooi uitzien.

Dit is wel een mooi artikel erover: http://www.bit-tech.net/h.../16/farewell-to-directx/1
Dat weet ik. Maar die hardware is niet sneller (wat Robolokotobo wel beweerde), de games zijn gewoon beter geoptimaliseerd voor de hardware (iets wat ik een paar posts terug ook uitlegde)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Geen matches
Wat een schandalig slecht artikel stond er in het AD vandaag zeg over de PS4 :')

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:04:
[...]

Wat een onzin statement.. Alsof de graphics en gameplay van Killzone niet goed zijn geweest...
Dat heeft toch niets met het statement te maken. Het gaat erom dat toen de pers vroeg of de getoonde beelden echt ingame waren (omdat mensen vermoedde dat het een render was), de VP van Sony keihard loog. Wat later de Guerrilla zelf werd bevestigd. Dat Killzone verder een vet spel was en er goed uitzag is totaal niet relevant.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 06:59

McBoom

Broem

Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar een racegame, aangezien ik die toch het vaakst speel, dus bij Driver Club piekte mijn interesse wel. Wat mij opviel was dat ik het op grafisch vlak niet echt een wereldschokkende vertoning vond. De meneer vertelde dat de auto's panisch nagemeten werden om ze zo realistisch mogelijk op het scherm te krijgen. Vervolgens krijg je een mooi stukje game te zien van de auto (zelf de koplampen zijn in meerdere lagen gemodelleerd blablabla). Mooi denk ik, gaminggraphics op het niveau van Autovista in Forza, dit kan echt mooi worden. Je ziet 'jezelf' instappen en vastsnoeren, alles nog steeds prachtig en mooi. Vervolgens wordt het beeld zwart (laadscherm?) en de race begint.... Krijg je beelden te zien die misschien wel iets beter zijn dan FM/GT, maar ik viel niet van de bank van vebazing. Het was voor mij niet de sprong PS2 naar PS3 als ik eerlijk ben.

Het kan in de toekomst (of bij de release) wel beter worden, maar dit was gewoon mijn indruk op dit moment en daar zal ik het mee moeten doen tot waarschijnlijk de E3(?).

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Ik denk dat Project Cars een betere testcase wordt op autogebied voor de next-gen

• McBoom

McBoom

Broem

Dat zal denk ik ook wel, maar Driver Club is het spel wat ze vannacht hebben laten zien voor wat de PS4 wordt en daar moeten we het (voorlopig) mee doen. Ik werd trouwens ook kierewiet van al die social schermpjes.

Verwijderd

Driver Club gaat heel erg de nadruk op het sociale gebeuren leggen vrees ik en daar pas ik voor.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Als we het toch over arcade race spellen hebben zoals driver club, waarom geen nieuwe Midnight club op de PS4?
Dat was ook niet echt een testcase voor het grafische aspect, denk ik zo. Check gewoon Killzone en Watch Dogs. En ik vind onderstaande ook wel bruut.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-_uKSfOna_M]

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:57:
Dat was ook niet echt een testcase voor het grafische aspect, denk ik zo. Check gewoon Killzone en Watch Dogs. En ik vind onderstaande ook wel bruut.

[video]
Ja ziet erg goed uit, een spel van het type Heavy Rain (meer film dan game) zou hier weer ontzettend goed gebruik van kunnen maken. Ik was namelijk bij Heavy Rain al onder de indruk van hoe ze zonder tekst emotie wisten over te brengen. Het beste wat ik ooit bij een game heb gezien, en tot nu toe nog niet geëvenaard.

• McBoom

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:56:
Driver Club gaat heel erg de nadruk op het sociale gebeuren leggen vrees ik en daar pas ik voor.
Ik ook. Een potje online racen is fun, maar voor mij hoeft het zwaartepunt er niet op te liggen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar FM5 op de nieuwe XBox. FM4 is voor mij een aardig ijkpunt waarop ik de volgende generatie kan beoordelen hoever de sprong voorwaarts is :)

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:01:
[...]

Ja ziet erg goed uit, een spel van het type Heavy Rain (meer film dan game) zou hier weer ontzettend goed gebruik van kunnen maken. Ik was namelijk bij Heavy Rain al onder de indruk van hoe ze zonder tekst emotie wisten over te brengen. Het beste wat ik ooit bij een game heb gezien, en tot nu toe nog niet geëvenaard.
Deze render is dan ook van Quantic Dream, de maker van Heavy Rain. :)

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Geen matches
Zulke video's zeggen niks, kijk Crytek met hun Cryengine 3 mooie trailers ervan laten zien, ik zie het weinig terug in de gameplay, ik wil daadwerkelijke gameplay zien.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:00
Ben wel erg benieuwd naar de PS4! Unreal Engine 4 support, Blizzard en Bungie aan boord, goede specs, vooral het 8gb werkgeheugen is goed voor de developers.
Als hij dit jaar in Europa uitkomt en hij is goed geprijsd (max 450eur) dan wordt het een instant buy voor mij 8)

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Geen matches
Waar ik naar benieuwd ben is hoe zit het qua mediacenter mogelijkheden. Vind het jammer dat je nu niet een NTFS usbstick met een mkv film in je ps3 kan pluggen en kijken etc. Als je xbox720 dat wel gaat doen...

I served in a company of heroes.

Vuvuzela schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:12:
Waar ik naar benieuwd ben is hoe zit het qua mediacenter mogelijkheden. Vind het jammer dat je nu niet een NTFS usbstick met een mkv film in je ps3 kan pluggen en kijken etc. Als je xbox720 dat wel gaat doen...
Dat zal nu ook niet kunnen, aangezien Sony zelf ook in de film industrie zit en ongetwijfeld geen voorstander van illegale downloads is. Daarnaast werkt een mediaspeler daarvoor toch veel prettiger, vind ik uit ervaring.

• DeBaroN
Vuvuzela schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:12:
Ga toch niet een usb stick in ps3 / ps4 drukken. Films stream je toch gewoon. (Bedraad/Draadloos)
En mooiste is gewoon met een MP icm NAS

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 21-02-2013 12:17 ]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Streamen ben ik geen fan van. Dan moet er ook een andere laptop/pc aan staan (heb geen nas). Maar ondertussen kan de tv het zelf ook wel, maar die kunnen niets met DTS.

I served in a company of heroes.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:33
baronruud schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:16:
[...]

Ga toch niet een usb stick in ps3 / ps4 drukken. Films stream je toch gewoon. (Bedraad/Draadloos)
En mooiste is gewoon met een MP icm NAS
Zo 'gewoon' is dat niet imo. Als ik draadloos ga streamen word het een slideshow...

• DeBaroN
Vuvuzela schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:17:
Streamen ben ik geen fan van. Dan moet er ook een andere laptop/pc aan staan (heb geen nas). Maar ondertussen kan de tv het zelf ook wel, maar die kunnen niets met DTS.
Sluit dan gewoon de laptop aan op je Receiver / Tv...

beetje off-topic

• SinergyX
  • Laatst online: 20:15
McBoom schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:01:
Ik ook. Een potje online racen is fun, maar voor mij hoeft het zwaartepunt er niet op te liggen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar FM5 op de nieuwe XBox. FM4 is voor mij een aardig ijkpunt waarop ik de volgende generatie kan beoordelen hoever de sprong voorwaarts is :)
Zijn aardig wat aspecten waar de Xbox het in principe beter zou kunnen doen, als ze het Win8 multi-platform goed benutten zouden ze met FM5 enorm veel kunnen doen (ze zouden zelfs Xbox vs PC kunnen gaan draaien).

Driveclub is leuk, maar ik verwacht arcade op z'n best (waar ik toch minimaal richting arcasim wil zitten), GT6 zal nog wel een lange tijd duren. Andere kant, ze hadden al aangegeven direct na GT5 direct aan GT6 te zijn begonnen, dat is inmiddels al kleine 2 jaar geleden.

Maargoed, controller van PS is bijna gelijk gebleven, blijft toch mijn voorkeur :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 21-02-2013 12:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 20 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!