Welke daar t oudst van is... al sla je me dood
helemaal verslaafd aan geweest... Vooral aan mario.. Stiekem als klein kind om 12 uur na beneden om te gaan mario'en terwijl iedereen lach te slapen
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Was een I idd, foutje
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Kings Quest 3
Under a killing moon
Steam: CatBearCow
op de comp komt het op 386 spellen neer. goldenaxe, simcity, allerlij sportten op allerlij plekken en anotherworld ( dat is echt een goed spel, goed verhaal en voor z'n tijd best mooi ) en curse of enchantia ofzo. was ook erg leuk.
weet iemand waar je liedjes en muziekjes van oude games kan downloaden. want ik wil het eindliedje van another world. dat is zooo mooi. en zoo gepast. echt prachtig!
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Het oudste wat ik nu heb is een NES
Heb er net 1 goedkoop kunnen kopen
Nu nog ff een paar spellekes regelen, maar et oudste thuis nu is Mario
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
deluxe edition. was nog best duur destijds. Maar speel het nog geregeld
Heeft iemand toevallig een link van et filmpje waar mario in 1 min wordt uitgespeeld?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
het oudste spel wat ik hier nu heb is waarschijnlijk the goonies of knightmare voor de MSX, ik had ook nog een atari met pong e/d, maar ik heb geen idee of ik die nog op zolder heb staan.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Wat een kutspel.
De oudste kan misschien wel Mario 1 zijn voor NES, Top spel!!
voor de gameboy was het Mortal Kombat
voor de Amiga was het grootste deel illegaal
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
SWOTL (voor de niet kenners: Secret Weapons Of The Luftwaffe)
Misschien is police quest 3 trouwens ouder
[ Voor 16% gewijzigd door SiErRa op 29-05-2004 18:22 ]
Silent Service toevallig? Heb ik ook grijs gespeeld op een C64sh4d0wman schreef op 29 mei 2004 @ 17:59:
(iig een spel gebaseerd op Hunt For The Red October, zal misschien wel hetzelfde heten)
He who controls the Spice, controls the Universe.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Meest boring spel wat ik ooit gekocht heb (oneej was een geschenk). Zal ook alweer zo'n 7jr oud zijn nu..
Telt dat ook?
Echt 1337 DOS spelletje was dat zeg.
dikzak
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
[ Voor 57% gewijzigd door Azer op 30-05-2004 09:58 ]
Maar toen ik thuis kwam met de doos, kwam ik er achter dat dit een uitbreiding was
Dus nog geen weekje later Red Alert gekocht.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Tering! Nou voel ik me echt oudBeZaX schreef op 30 mei 2004 @ 10:50:
Ik heb zo'n spectrum geval nog thuis liggen met cassette bandjes, deze PC was ooit van mijn vader geweest. Titels weet ik niet zo... alles zit in de verhuisdoos.
(gaat in een hoekje stilletjes zitten wezen
Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W
Heb ik ookPrutz0r schreef op 30 mei 2004 @ 11:56:
Red Alert: The Aftermath
Maar toen ik thuis kwam met de doos, kwam ik er achter dat dit een uitbreiding was
Dus nog geen weekje later Red Alert gekocht.
Maar kep nog een oudere:
Command & Conquer
Heb ook nog een sloot Videopac spellen liggen, volgens mij zijn die ook uit eind jaren 70
The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Zalig... herinneringen komen terug bovenjdh009 schreef op 30 mei 2004 @ 15:44:
het oudste spel wat ik nog op de pc heb is wolvenstein 3D.
Alleroudste spel ooit op m'n pc zal wel Duke Nuken geweest zijn, of een van die Keen games. Of Prince, of Tetris, of Pakman... hmm... wat was er eerst?
Originele game met verpakking enzo, Starcraft, krijg ik nooit genoeg van
Wat jij met Starcraft hebt, heb ik dus met RA1. Alleen dat introfilmpje is al kippevel.Sfinx- schreef op 30 mei 2004 @ 16:16:
[...]
Zalig... herinneringen komen terug boven![]()
Alleroudste spel ooit op m'n pc zal wel Duke Nuken geweest zijn, of een van die Keen games. Of Prince, of Tetris, of Pakman... hmm... wat was er eerst?![]()
Originele game met verpakking enzo, Starcraft, krijg ik nooit genoeg van
Een speciaal ingerichte computer met oude games heb ik al, ben van plan om nu die case te gaan modden met Soviet en Allied logo....
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Yup.. beste RTS ooit. Speel ik nog altijd met veel plezier multi-player...Wat jij met Starcraft hebt, heb ik dus met RA1. Alleen dat introfilmpje is al kippevel.
Less = more
computer voor alle werkzaamheden
Red Alert (1996)
Command & Conquer (1995), maar deze kocht ik pas na Red Alert.
Full Throttle (1994), maar ik kocht hem pas een maand geleden ofzo en dat was een heruitgave uit 2002.
Colonization (1994), echter ook een heruitgave denk ik. Ik weet niet meer wanneer ik die gekocht heb, maar iig na Red Alert.
Dus welke is het?
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Gaaf spel, maar ik was toen nog te jong om het uit te kunnen spelen.
En nu is de NES kapot
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
haha dat star wars spel? tenminste daar moetst het op lijkenVerwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:10:
Defender voor Atari2600, gekocht in '87 ofzo. Voor de PC Rebel Assault (wat een ongelooflijk baggerspel)
mijn oudste is een uhh Soldiers of Fortune II, nog steeds mooi spel, vind k dan
uhuuummm
[ Voor 4% gewijzigd door ikman op 31-05-2004 20:34 ]
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

deze heb ik nog... spelen kan ik ze niet meer, maarja die gooi je natuurlijk niet weg.
En daar heb ik laatst nou speciaal een P3 450 goedkoop voor op de kop getikt, om met een dual boot Dos 6.22 en Windows 98 oude games te kunnen spelenFiXeL schreef op 01 juni 2004 @ 01:12:
ah, those were the days....
[afbeelding]
deze heb ik nog... spelen kan ik ze niet meer, maarja die gooi je natuurlijk niet weg.
Idd, ik spaar (als Star Wars freak zijnde) alle PC games van Star Wars. Ik heb Rebel Assault 1 en 2 dus ook. 2 ging nog wel, maar 1 was echt bagger jaVerwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:10:
Defender voor Atari2600, gekocht in '87 ofzo. Voor de PC Rebel Assault (wat een ongelooflijk baggerspel)
Ik kocht hem toen nieuw voor een idioot hoog bedrag
Verwijderd
Je zou het eens kunne proberen met een dos emulator voor windows.FiXeL schreef op 01 juni 2004 @ 01:12:
[afbeelding]
http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1
The 7th guest heb ik ook nog liggenFiXeL schreef op 01 juni 2004 @ 01:12:
[afbeelding]
Ik heb overigens speciaal een windows 98 install op harddisk staan voor de DOS spellen. Deze draait naast mijn winxp. Werkt super goed.
Overigens vind ik prince of persia 1 + 2 ook nog steeds steengoed.
[ Voor 25% gewijzigd door Zerora op 01-06-2004 09:11 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
super tof spel was dat vroeger man. had je ineens weer vriendjes die bij je kwamen spelen
Pim Pam Pet
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Uit 1993 schat ik. soort cheape wolfenstein.
"May our framerates be high and our temperatures low."
dat rts spelletje met robotjes. In de PU toendertijd stond: Beschouw dit als een Command & Conquer voor je kleine broertje. Al vond ik C&C veeeeeeeeeeeeel makkelijker als Z. Ik heb er heeel lang overgedaan om dit uit te spelen. Hmmz KKND hebbik ook nog ergens liggen.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Z was idd vet moeilijkye-roon schreef op 01 juni 2004 @ 17:06:
mijn oudste origineelste spel: Z
dat rts spelletje met robotjes. In de PU toendertijd stond: Beschouw dit als een Command & Conquer voor je kleine broertje. Al vond ik C&C veeeeeeeeeeeeel makkelijker als Z. Ik heb er heeel lang overgedaan om dit uit te spelen. Hmmz KKND hebbik ook nog ergens liggen.
Lost Eden... dat was ook zo'n verrekte sfeervol spel. Jammer genoeg heb ik alleen maar de demo kunnen spelen toendertijd, ik had best willen weten hoe 't verder gingFiXeL schreef op 01 juni 2004 @ 01:12:
[afbeelding]
voor pc. rebel assault 1.
Op de pc Commander Keen
-- Microsoft Certified Professional --
Dit was de originele Donkey Kong, waarin Mario de prinses moet gaan redden bovenaan een platform.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Verwijderd
yup, hier ook
kheb btw ook MegaMan en zut voor de NES
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 20:31 ]
was opzich echt een "aahhh wat mooi" game, maar helaas in een middag uit te spelenDevil N schreef op 01 juni 2004 @ 21:08:
[...]
Lost Eden... dat was ook zo'n verrekte sfeervol spel. Jammer genoeg heb ik alleen maar de demo kunnen spelen toendertijd, ik had best willen weten hoe 't verder ging
ik kan in principe voor deze spellen nog wel een bak bijelkaar zoeken, maar tis de moeite niet... ik game alleen nog in de weekenden, doordeweeks heb ik daar bijna geen tijd of zin in. en magic carpet moet je echt een 486 voor hebben of cpu killer oid... mn eerste bak was een P1-166MMX en die kon dit spel wel draaien, maar er zit geen cpu limiter in het spel dus het ging allemaal héél snel
ik ben trouwens nog geen dungeon keeper tegengekomen.... dat was ook een meesterlijk spel
[ Voor 9% gewijzigd door FiXeL op 02-06-2004 21:09 ]
[ Voor 122% gewijzigd door j-w op 02-06-2004 21:10 ]
En zo'n oud Accolade GP spel op diskette....geen id hoe het heet, wel met officiële namen (patrese, brundell, shumi bij benneton enz.
leoaq.fm // Jeune Loop
Namelijk: Donkey Kong Classic uit 81
Verwijderd
Ja, als we de NES erbij gaan halen kan ik ook nog wel ff doorgaanodan schreef op 02 juni 2004 @ 11:30:
voor de nes mario brothers 1 + duck hunt
voor pc. rebel assault 1.
*is trots op zijn NES met 50+ (exclusief japanse 256 in 1
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
inclusief de gouden doos
[ Voor 17% gewijzigd door Yonni op 03-06-2004 18:15 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Verwijderd
En op diskette's Bio menace of Stunts ik denk Bio menace.

Bio menace eunt
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 21:53 ]
Die had ik ook!! ik ga kijken of ik hem nog heb..Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 21:08:
[...]
![]()
En op diskette's Bio menace of Stunts ik denk Bio menace.
[afbeelding]
Bio menace euntdraait zelfs onder XP net uitgevonden BTW
-- Microsoft Certified Professional --
Verwijderd
En ja, ik heb de aankoop meegemaakt en er ook erg veel mee gespeeld. Baggerspel, maar je bent jong (~8) en je wilt wat he
Dit topic is gesloten.
![]()