"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
akkoord overigens
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Heb m toch gisteren maar even aangesloten voor nostalgie, damn wat gaat dat laden traag (kwartiertje voor 1 spel).
- Last Ninja 3
- Afterburner
- Out Run
- en nog één waarvan me de naam is ontschoten.....
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Verwijderd
check!!Super Snackman schreef op 19 maart 2001 @ 14:58:
Airborn Ranger
wedden dat niemand van jullie dat kent
Greetz
heel bruut spel idd.
in dat spel kijk je van boven af en moet je tegen bunkers enzo vechten!!
oudste spel origineel thuis,.. Paperboy!!
Paperboy, 1 van de eerste spellen die ik op de Megadrive hadVerwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 11:00:
[...]
check!!
heel bruut spel idd.
in dat spel kijk je van boven af en moet je tegen bunkers enzo vechten!!
oudste spel origineel thuis,.. Paperboy!!
volgens mij Grand Prix 2
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
oudste verder is denk ik wel mario bros.
volgensmij ook ooit een floppy met digger er op gehad en volgensmij wel gekocht (mijn papa dan
It's just a donkey

www.avpnews.com
Ik had de pech dat m'n ouders, m'n broer noch m'n zus de PC leuk vonden. Thuis ben ik de jongste en ik heb de familie in de digitale wereld geintroduceerd. Tamelijk vervelend, want dat betekent dat ik ook de eerste paar pc's zelf gekocht heb. En dat betekent weer dat ik geen echt oude spellen heb, want de spellen die ik kocht zijn nu nog niet echt oud. WarCraft II was m'n eerste spel!
Nog ver voor de tijd toen de PC games in begonnen te raken
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
met doosje, boekje, alles erbij.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 15:59 ]
Super game
Vuur(Vliegende)Vogel
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Ik denk zeker 17 jaar oud... Ik denk omdat er op de cartridge geen jaartal staat en de MSX de geest inmiddels heeft gegeven...
[ Voor 37% gewijzigd door KneoK op 23-03-2004 18:34 ]
Verwijderd
North and South draaide meer dan prachtig op de Amiga.Devil N schreef op 27 maart 2001 @ 15:05:
Oudste spel dat ik origineel heb? Als in legaal gekocht (of gekregen als kadootje)? In dat geval is 't North and South. Wat een ^%@*&@-spel was dat zeg. Zelfs op mijn 486 SX-33 draaide dat kutspel veels te snel. Bovendien was 't gewoon niks aan.
Uren eraan besteed.
Vet geluid, prachtige graphics.
Het oudste originele spel wat ik heb liggen is RoadWars voor op bovengenoemde computer, een nietszeggend en slechtlopend spel met een paar ballen.
Het oudste spel wat ik heb is Garrison II, nooit uit weten te spelen omdat het gewoon te moeilijk was.
Ik bedenk me net dat Pong voor op de tv ook nog meetelt, die is ouder dan ikzelf volgens mij...
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Vraag me alleen niet waar ie ligt.
Was wel een van de eerste games waar /me eXoR verslaaft aan was.
heb ik ook gehad, toch wel jmmr toen ik jaar of 4 geleden de hele set met games en console aan een vriend uit had geleend, en nog zo had gezegd dat ik 't terug wou hebben, en ik later hoorde dat ie 't had verkocht op de rommelmarkt voor 25guldenTCR schreef op 23 maart 2004 @ 21:30:
mario voor de NES
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Maar het spel was echt geweldig, als je het opstarte dan hoorde je krakend uit de Pc speaker "Chesmaster 2000" wat voor die tijd natuurlijk geweldig was. Verders weet ik nie meer welke spelletjes bij dat ding zaten maar er zijn heel wat honderden guldens in gestoken. Denk dat ik uit die tijd wel 100 of 200 spelletjes heb gekocht. Vaak kosten ze ook nog niks in die tijd.
uhm...
En dat nog wel op CDrom
want ik ben al heel snel over gestapt naar CD ROM.
Had geen zin in Diskette's dus daarom.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
dan is het wel de f15/silent service/airborn ranger pack van 15 jaar geleden
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 13:19 ]

in combinatie met deze:

En ik ben er trots op
[ Voor 57% gewijzigd door Zeror op 24-03-2004 13:25 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
ik zoek nog een originele versie van Indiana Jones and the fate of Atlantis (floppy met doosje en boekje)
dit spel was vroeger m'n eerste game maar is verloren gegaan in de loop der jaren daar wij verschillende poetsvrouwen hebben gehad...
dus als iemand hem kwijt moet dan heb ik er wel een prijsje voor over
[ Voor 2% gewijzigd door likkepot op 24-03-2004 13:38 . Reden: typje ]
nikszolekkeralss.exe
Alsjeblieft!likkepot schreef op 24 maart 2004 @ 13:32:
trouwens over oude spellen gesproken,
ik zoek nog een originele versie van Indiana Jones and the fate of Atlantis (floppy met doosje en boekje)
dit spel was vroeger m'n eerste game maar is verloren gegaan in de loop der jaren daar wij verschillende poetsvrouwen hebben gehad...
dus als iemand hem kwijt moet dan heb ik er wel een prijsje voor over![]()
Downloadpagina Indiana Jones and the fate of Atlantis
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
ik zoek de hele mik-mak. dus doosje boekje en floppy's.
nikszolekkeralss.exe
Nascar

Virtua Fighter Remix

(DIE zou ik nog graag een keer doen)
en zo'n spel op zo'n vliegende draak, weet de titel niet meer.
Kwamen bij onze Escom PC (Pentium1 geval)
Prima mee vermaakt
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zo beter dan:likkepot schreef op 24 maart 2004 @ 13:50:
[...]
offtopic:
ik zoek de hele mik-mak. dus doosje boekje en floppy's.
Marktplaats aangeboden Indiana Jones and the fate of Atlantis
Verwijderd
Die heb ik ook gehadVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 13:18:
ow wacht es even de oudste.
dan is het wel de f15/silent service/airborn ranger pack van 15 jaar geleden

Oh nee, ik heb ook nog ergens Genewars liggen. Oud bullfrog spelletje dat ongeveer tijdens het Dungeon Keeper 1 tijdperk uitkwam. Nooit geen hit geworden geloof ik.
Edit 2:
Ik heb hier ook nog een Zoeff floppy liggen. Had je o.a. een volleybal spelletje met grijse twee beesten met te grote neusen die veels te snel omhoog sprongen. Het zag er voor die tijd wel aardig uit, en het was nog super verslavend ook.
Ik zocht naar screenshots maar toen kreeg ik alleen maar sex verhalen

[ Voor 128% gewijzigd door silentsnake op 24-03-2004 15:17 ]
Verwijderd
Dat zou wel eens min oudste spel kunnen zijn, hoewel ik er een helemaoel heb die uit ongeveer dezelfde tijd zijn.
/me vroegàh werden er nog goede spellen gemaakt, waar je maandenlang plezier van had, ook omdat je nooit geld had voor een nieuw
het eerste spel wat ik speelde was een flight toen nog op een 286. maar die deed het helaas na een tijdje niet meer omdat er een file kwijt was

eerste spel wat ik zelf gekocht heb is toch wel NFS 2. was altijd wel lachuh, met maten op split screen
jep
Quake 1 (1996)
Total Annihilation (1997) (2x !)
Forsaken (1997)
StarCraft (1997)
Eerste game die ik echt in de winkel kocht toen het spel nog redelijk recent was, was Diablo. Had toen wel een kopie, maar vond het zo goed dat ik het origineel wilde hebben. Sindsdien heb ik dat vaak zo gedaan. Pas sinds ik afgestudeerd was en een baan had ben ik af en toe games gaan kopen zonder ze eerst als download gespeeld te hebben.
Larry hetzelfde verhaal.
Eigenlijk waren dat toch de beste spellen, super eenvoudig, maar eeuwen plezier ermee.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Air Warrior 1 op CD is volgens mij het oudste spel op cd wat ik hier heb. Physics waren geweldig maar de 8 kleuren graphics...
Verder nog een hele zut oude gekopieerde diskettes.
Op diskette zou ik het eingelijk niet weten
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Tennis voor mijn Intellivision...
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Buggy spel, maar wel veel lol aan beleefd op mijn 486
[ Voor 7% gewijzigd door EquiNox op 25-03-2004 13:24 ]
Verwijderd
En misschien heb ik nog wel een ouder spel maar dat kan ik me niet herinneren. Diskettes heb ik nog wel ergens liggen. Alleen kan ik niet meer lezen. 5 1/4 inch
Dam Busters op de pc in 1986 oid
we kregen er gratis een vechtspelletje bij; bushido
Beiden stonden op 5 1/4 Inch en zijn niet echt doorgebroken bij het grote publiek geloof ik
ah ik zie dat hij in 1984 is gereleased en van accolade is
edit: hmm, plaatje mag ik niet linken

[ Voor 37% gewijzigd door j_du_pee op 25-03-2004 21:47 ]
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
Verwijderd
Scorito: FC Bal op ons dak

Sierra toch? Epic had andere dacht ikrakker zero schreef op 26 maart 2004 @ 13:24:
Ik vond ook nog 3D ultra creep pinball van epic
[afbeelding]
Bier, Whiskey en Metal!!
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Oh ja das waar. ik haal die twee regelmatig door elkaar. Epic had epic pinball of hadden ze al een nieuwere pinball
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik heb Bruce Lee voor de ZX Spectrum origineel.
OLDSKOOL=OLDSKOOL
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Hoe oud is dat dan?Domus schreef op 26 maart 2004 @ 14:41:
man man man. Alles wat ik hier zie is nog heel erg nieuw.
Ik heb Bruce Lee voor de ZX Spectrum origineel.
OLDSKOOL=OLDSKOOL
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Wat een tof spel was dat zeg! Zeker was Melee een gaaf subspel wat je heerlijk met z'n 2e kon spelen.
Aantal gasten hebben gedeeltelijk de source code gekregen en zijn het spel opnieuw aan het ontwikkelen. Zelfs de originele muziek makers doen weer mee.
http://sc2.sourceforge.net/
Jammer dat deel 3 zo tegenviel!
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
verder heb ik ook nog Games Designer voor de ZX origineel, en ik vind hier net een cassette met "16 dynamische spellen voor de ZX Spectrum".
Verder heb ik nog een hele hoop compilers en assemblers origineel in de originele doos op cassette.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
eeehm 1985/86 d8 ik
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Sorry voor de vele screenshots maar zo kon je alle spelelementen zien
De4ender (lols toen was er al 1337-speak)
Pac-Man
en nog meer zut voor die pc
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
spellen die ik op de 386 speelde.
[ Voor 14% gewijzigd door daves2hd op 28-03-2004 00:43 ]
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
The devil is in the details.
Speel ik nog steeds, briljant spel, zo maken Ze ze niet meer.
Ascendency speel ik ook nog af en toe evenals Civ1 maar deze heb ik niet origineel, is ondertussen abandonware dus vaak kun je ze wel van dos-game sites downloaden.
Jagged Alliance is iets minder oud maar niet minder vet, Ivan is de held!
[edit]
Ow wacht, kheb ook nog Duke Nukem 1, 2 en 3D zie ik
[ Voor 26% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-03-2004 16:53 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
simcity 1 orgineel? die zie je volgends mij niet vaak orgineelMidnightimpact schreef op 28 maart 2004 @ 18:11:
Sim City 1 op van die oude floppies. Daarna mario 1 denk ik.
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Ascendancy heb ik gekocht voor 3 gulden ofzo bij de V&D in 1999 oidTrubbel schreef op 29 maart 2004 @ 15:32:
Xcom: Ufo Defense.
Speel ik nog steeds, briljant spel, zo maken Ze ze niet meer.
Ascendency speel ik ook nog af en toe evenals Civ1 maar deze heb ik niet origineel, is ondertussen abandonware dus vaak kun je ze wel van dos-game sites downloaden.
Jagged Alliance is iets minder oud maar niet minder vet, Ivan is de held!
Twee 3.5 floppies
Totaal grijsgespeeld
of, naja, telt paratrooper van een pc-prive-project mee?
anders --> een combicd met zool, lotus en nog iets..
anders/niet-officieel --> Stunts denkik...
Volgensmij is Paratrooper nooit in de winkel verkocht, dus dat telt denk ik wel mee... Samen met Gato I en Sopwith waren dat mijn eerste spelletjes.ValHallASW schreef op 01 april 2004 @ 20:38:
Origineel? Oeh, das moeilijk
of, naja, telt paratrooper van een pc-prive-project mee?
anders --> een combicd met zool, lotus en nog iets..
anders/niet-officieel --> Stunts denkik...
Screenshot: http://www.dosgames.com/cgi-bin/ss.php?filename=sopwith.gif
GatoTheBorg schreef op 01 april 2004 @ 20:42:
[...]
Volgensmij is Paratrooper nooit in de winkel verkocht, dus dat telt denk ik wel mee... Samen met Gato I en Sopwith waren dat mijn eerste spelletjes.
Screenshot: http://www.dosgames.com/cgi-bin/ss.php?filename=sopwith.gif
Ik denk dat mijn oudste (pc) spelletje Conquerer (1989) is, een spelletje waarbij je met tanks je tegenstander aan gort moest knallen. Nog op een 5,25" inch floppy staat ie.
Het leuke was dat je 3 verschillende modes had:
Arcade: Gewoon knallen, bij x aantal punten krijg je een betere tank en zie maar hoe ver je komt.
Strategy (denk ik): Je kreeg 3000 punten om mee te beginnen in lvl1, moest je tanks van kopen, en voor het vernietigen van vijandige tanks krijg je meer punten, waardoor je in lvl2 met betere/meer tanks kon beginnen.
Je moest dan een doel verdedigen/veroveren en het leuke was dan dat als het doel klein was, kon je de tegenstander eerst het doel laten veroveren, waarna je een artilleriebarrage op hun hoofdjes liet neerkomen, had je de helft gelijk al uitgeschakeld.
De laatste modus weet ik niet meer.

14 diskettes bevat dit spel
kocht speciaal voor dat spel een 286 op 16Mhz
[ Voor 3% gewijzigd door Fern op 01-04-2004 23:19 ]
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Lijkt me sterk dat het dan een Pentium II is.....NHJ BV schreef op 01 april 2004 @ 23:32:
Poeh...alle oude DOS-spellen zijn volgens mij niet bijster legaal, dan wordt het denk ik Red Alert, vlak na we hier uit het DOS-tijdperk zijn gestapt met een Pentium II met vijfenzeventig megahertzen
Dit topic is gesloten.