Jill in the Jungle & keen 1 t/m 7 RULEZZZZZZZZ. dat waren ongeveer mijn eerste spelletjes denk ik....
Pitfall van ATARI
Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren
Voor de PC: Unreal Tournament
Voor de MSX: BeamRider
Voor de MSX: BeamRider
Ik weet niet of het telt, maar zo'n kastje die je op de televisie aansloot waar twee controllers met draaiknoppen op zaten.
De enige graphics waren rechtopstaande streepjes en een vierkant blokje voor de bal die je niet voorbij je streepje mocht laten gaan.
Dan had je hockey en tennis en nog wat soorten, maar het enige dat veranderde was het aantal en de lengte van de verticale streepjes...
De enige graphics waren rechtopstaande streepjes en een vierkant blokje voor de bal die je niet voorbij je streepje mocht laten gaan.
Dan had je hockey en tennis en nog wat soorten, maar het enige dat veranderde was het aantal en de lengte van de verticale streepjes...
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Anoniem: 31542
outrun (waarbij de achterlichten van de ferari oplichten),donkey kong,pacman,bob'nrummble(ouwe mannetjes die jonge knapen in elkaar slaan met hun stok en oma die met haar tasje in de rondte zwaait),viper(maak de 'slang' zo lang mogelijk),en nog veel meer, allemaal voor de C64 met cardridge. dat was toen al heel wat!(en nog steeds heel gaaf
)
Anoniem: 27983
ben weer eens aan het zoeken geweest, dus hier komt het
PC => Uuuhm, niet veel legaals daarvoor, dus denk iets saais als Time commando ofzow, of Battle Arena Toshiden
NES => ik denk toch nog wel Turtles 1
Atari => Battle Pong! (die ziet er niet uit btw
)
PC => Uuuhm, niet veel legaals daarvoor, dus denk iets saais als Time commando ofzow, of Battle Arena Toshiden
NES => ik denk toch nog wel Turtles 1
Atari => Battle Pong! (die ziet er niet uit btw
eeeeeeh...
even denken
ik heb nog ergens een Atari 2000 met een 32 in 1 cartridge. Dat zijn pas graphics!
even denken
ik heb nog ergens een Atari 2000 met een 32 in 1 cartridge. Dat zijn pas graphics!
Goh,oude spellen. Hier gaat ie:
- Sopwith camel
- Striker
- Spacewar
- Paratrooper
- Operation Wolf
- Kings Quest I (5,25" bootflop)
- Digger
- Space Quest I en verder
- Test Drive
- Pitstop
Hier praat ik dus over spellen uit 1981 en jonger
Wat een tijd. Torenhoge favoriet bij is en blijft alles wat met wing commander te maken heeft. Super, super en nog eens super.
- Sopwith camel
- Striker
- Spacewar
- Paratrooper
- Operation Wolf
- Kings Quest I (5,25" bootflop)
- Digger
- Space Quest I en verder
- Test Drive
- Pitstop
Hier praat ik dus over spellen uit 1981 en jonger
Wat een tijd. Torenhoge favoriet bij is en blijft alles wat met wing commander te maken heeft. Super, super en nog eens super.
Anoniem: 5577
Dune. 
zat in 1993 bij onze nieuwe pc een van de eerste met cd-rom speler die betaalbaar was , echt vet toen met spraak en cd-muziek.
zat in 1993 bij onze nieuwe pc een van de eerste met cd-rom speler die betaalbaar was , echt vet toen met spraak en cd-muziek.
Hmmm .. es ff kijken ...
TOOBIN (innertube race) een of ander spelletje waarbij je in een binnenband rivieren af moet en blikjes moet smijten hehe ..
niet dat dat t oudste is maar wel de enige originele ouwe die ik kan vinden ..
En Ski or die ligt dr ook nog (het doosje althans)
TOOBIN (innertube race) een of ander spelletje waarbij je in een binnenband rivieren af moet en blikjes moet smijten hehe ..
niet dat dat t oudste is maar wel de enige originele ouwe die ik kan vinden ..
En Ski or die ligt dr ook nog (het doosje althans)
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Anoniem: 27493
Ehh... volgens mij ligt bij mij op zolder nog ergens een Atari 2600 ofzo, en dan is space invaders mijn eerste originele spel. Als ik em niet meer kan vinden is hero (Msx-cassette) mijn eerste originele spel
...
iig OUD (atari was 1982 ofzow)
iig OUD (atari was 1982 ofzow)
pcman.exe, castle.exe, go-moku.exe
alles (vloeiend) draaiend op m'n 8086
alles (vloeiend) draaiend op m'n 8086
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Uuuh deze is nog nie zo oud als ik vergelijk met msx en atari enz.. Fifa97 allereerste spel legaal in winkel gekocht f39.95 voor pc, kon je tenminste zaalvoetballen en dat zie nie meer zo vaak.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Space Quest 1 T/M 5 zijn mijn oudste originele
Dat zal wel Sim City 2000 zijn. Of Raptor: Call of the Shadows, maar die's niet echt van mij
. Bovendien is Sim City 2000 ECHT de originele versie. Ik heb er toendertijd 120 piek voor betaald
Anoniem: 4288
Aquanaut op cassette voor de C64. Poeh, das oud! Duikbootje door grotten. Was zeker een "20000 mijlen onder de zee" emo-buy.
Eigenlijk heb ik nooit het volle bedrag betaald. Het grootste bedrag zal 40 piek zijn geweest. Heeft ook lang geduurd voordat ik weer een orgineel spel kocht.
Bierflash=Flashbier (Boulderdash idee)
Heeft iemand nog de gesproken CD-versie van Betrayal at Krondor? Het orgineel is bij Sierra te vinden als gratis download in ca. 10MB vorm. Ze hebben nog meer nostalgische downloads.
Eigenlijk heb ik nooit het volle bedrag betaald. Het grootste bedrag zal 40 piek zijn geweest. Heeft ook lang geduurd voordat ik weer een orgineel spel kocht.
Bierflash=Flashbier (Boulderdash idee)
Heeft iemand nog de gesproken CD-versie van Betrayal at Krondor? Het orgineel is bij Sierra te vinden als gratis download in ca. 10MB vorm. Ze hebben nog meer nostalgische downloads.

Touwtje springen
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Anoniem: 13478
Ik heb hier nog een originele Final Cartridge III voor de C64. Dat waren pas mooie dingen. Al je (gecopieerde) spelletjes werden opeens 10X zo snel geladen. 
edit:
Teipvaudej
Teipvaudej
Anoniem: 27148
LOL!Op zaterdag 25 augustus 2001 20:18 schreef Trias het volgende:
Prince of Persia geloof ik (was het speelplezier dubbel en dik waard)
Die heb ik ook gehad, was één van m'n nieuwste spellen toen!
Nooit helemaal eerlijk uitgespeelt alleen. zal wel te moeilijk zijn geweest. weet niet meer...
Mijn oudste orginele spel is trouwens Crystal Caves... 7,- koste die!
Anoniem: 31556
nou...., ff denken...
[nostalgiemode]
paperboy voor de commodore 64?, of fire power ofzo..., of 1 van de spellen van dizzy...
k vond dizzy zo gaaf
, en fire power ook, uren speelplezier gaat (in de 2 player mode)
[/nostalgiemode]
[nostalgiemode]
paperboy voor de commodore 64?, of fire power ofzo..., of 1 van de spellen van dizzy...
k vond dizzy zo gaaf
[/nostalgiemode]
Anoniem: 30541
effe denken hoor, ik denk dat dat King Kong is ofzo.
met zo'n poppetje die trappetjes op waar zo'n aap troep naar beneden gooit! wat heb ik me daar als kind mee kunnen vermaken
met zo'n poppetje die trappetjes op waar zo'n aap troep naar beneden gooit! wat heb ik me daar als kind mee kunnen vermaken
Anoniem: 30466
Dune (pc game) dit was dan ook gelijk m'n eerste cd-rom game
Verder nog wat spul op de Amiga maar daar ga ik niet naar zoeken hehe
Anoniem: 2553
Theme Park,
Warcraft II + Expansion,
Grand Prix II,
Red Alert
En dat was het wel zo'n beetje...
en nog wat zooi games
Warcraft II + Expansion,
Grand Prix II,
Red Alert
En dat was het wel zo'n beetje...
en nog wat zooi games
Ik denk niet dat iemand het kent want het is heel heel oud. voor een van de eertste PC's, beast geloof ik dat het heet. dat is heeeeeeel simpel. er zijn allemaal blokjes (dat zijn ook echt blokjes) en die kan je rond douwen, zelf ben je een ruit en de vijand is een ander vormpje. je moet de vijand 'opeten' geloof ik. ik was 3 ofzo toen ik dat speelde.
kent iemand FlashBack? dat was VET net al Prince of Persia maar dan VETTER!!!
carmegeddon 1, maar speel ik nog met 3dfx patch zodat je ook nog een beetje redelijk beeld hebt, zonder met accuute hoofdpijn te moeten stoppen.
3dfx patch kewl kun je me die url geven of is die niet te download?Op zondag 26 augustus 2001 19:16 schreef schot het volgende:
carmegeddon 1, maar speel ik nog met 3dfx patch zodat je ook nog een beetje redelijk beeld hebt, zonder met accuute hoofdpijn te moeten stoppen.
Als ik niet antwoord ben ik offline stuur dan een mail naar svenhaveman@punkass.com
alvast bedankt
F15 strike eagle 2, nog een spelluke wat ik op m'n 286 met hercules scherm kon spelen, hele zondagen speelplezier vast gehad... hoe vaak me moeder niet gek werd van dat stalling geluidje.... snap ik niet
Geniet maar tweak met mate
Codename: Iceman van Sierra 
Dan was je zo'n mannetje in een super high-tech duikboot en moest je gijzelaars bevrijden ergens d8 ik. Ik kan 'm nu nie eens meer vinden op Sierra.
Dan was je zo'n mannetje in een super high-tech duikboot en moest je gijzelaars bevrijden ergens d8 ik. Ik kan 'm nu nie eens meer vinden op Sierra.
Emergency > Fighters for life
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
van Delphine...Flashback (en opvolger Another World)..animatie was erg mooi (rotoscoping)Op zondag 26 augustus 2001 17:02 schreef Majin_IR_Baboon het volgende:
Leuk spel ja
Anoniem: 6154
Grand prix van accolade 
hmm..is denk ik niet het oudste dat ik heb...heb ergens ook nog paratroopers liggen...die heerst!
hmm..is denk ik niet het oudste dat ik heb...heb ergens ook nog paratroopers liggen...die heerst!
Kweenie eens meer hoe het heet-->
Je was een vliegtuigje (naja, 4-kantje met 2 kleine vierkantjes erop
) en moest bommen (lees ovaaltjes) laten vallen op tankjes en afweergeschut, deze schoten natuurlijk ook kogels (rechthoekjes) de lucht in.
Het was op een 286 of 486 ofzo, nog voor de kleurenmonitor
(mja ik ben zelf pas 15 geen 100
)
Owja--> OWNDE WEL
Je was een vliegtuigje (naja, 4-kantje met 2 kleine vierkantjes erop
Het was op een 286 of 486 ofzo, nog voor de kleurenmonitor
(mja ik ben zelf pas 15 geen 100
Owja--> OWNDE WEL
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Civilization & colonization 
Ik was dol op die spellen.
Lekker de wereld uitmoorden
Ik was dol op die spellen.
Lekker de wereld uitmoorden
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Anoniem: 27493
hmm... ganzebord en mensergerjeniet... die heb ik OOK origineel.. telt dat mee? 
Seriously... ik denk dat space invaders van de atari 2600 mijn oudste spel is.
Seriously... ik denk dat space invaders van de atari 2600 mijn oudste spel is.
Doom en nog een paar (pakketje zat bij P75
)....
Maar die ik gekocht heb issuh.... Command & Conquer
Anoniem: 26388
space quest 1
police quest 1
en larry 1
allemaal van sierra, uit 1987
tering... ik speel echt al veel te lang spelletjes
police quest 1
en larry 1
allemaal van sierra, uit 1987
tering... ik speel echt al veel te lang spelletjes
Anoniem: 27642
mm oudste spel wat ik heb moet wel (uummm ff denken)
frogger zijn voor de C64
maar die is niet orgineel.
denk dat het oudste orgineele spel dat ik heb quarantine is. (ook meteen mijn eerste CD spel)
en heb ook nog ergens de blues brothers orgineel liggen voor de C64
frogger zijn voor de C64
denk dat het oudste orgineele spel dat ik heb quarantine is. (ook meteen mijn eerste CD spel)
en heb ook nog ergens de blues brothers orgineel liggen voor de C64
Pffffffff
ff denken hoor
ik denk sonic op de Sega,
net zoals FlashBack
op de pc raptor (kixass) en wolf3d. Ook flightsim 95 nog.
Op de 8086 zelfs nog pcman, castle en go-moku. ouder weet ik niet
ff denken hoor
ik denk sonic op de Sega,
net zoals FlashBack
op de pc raptor (kixass) en wolf3d. Ook flightsim 95 nog.
Op de 8086 zelfs nog pcman, castle en go-moku. ouder weet ik niet
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Anoniem: 18634
Ik had op C64 iets van 20 band spelletjes origineel, maar aangezien ik die verkocht heb, tellen die niet meer...
m'n oudste nu is denk ik Ski-or-die voor de Amiga
m'n oudste nu is denk ik Ski-or-die voor de Amiga
Ik lieg !!Op dinsdag 25 september 2001 13:43 schreef Manic het volgende:
Doom en nog een paar (pakketje zat bij P75)....
Het was NHL '95 zover ik me kan herinderen....
Anoniem: 34506
Ik had zon draagbaar Pong spel computertje voor op de tv.. telt dat ook ? 
(np bioboy
)
(np bioboy
Anoniem: 36116
Ik heb ook nog ergens de orginele mario voor de 1e ninendo liggen. Dat waren nog eens tijden
Het oudste spel dat ik origineel heb zal Diablo I zijn. Voor die tijd kocht ik nooit spellen omdat ik daar simpelweg geen geld voor had.
het spel UGH!
super goed.. speel em nog weleens..
jammer alleen dat ie het alleen onder dos doet
super goed.. speel em nog weleens..
jammer alleen dat ie het alleen onder dos doet
If it bleeds, it can be killed!
tetris, voor de gameboy!
Salamander & Q-Bert van Konami (MSX)
oogjes open, snaveltjes dicht
Anoniem: 109277
Jumper is altijd een van mijn favo's geweest. Beetje springen tussen de peren en de pijlen door. De levels waren een stuk moeilijker dan sommige games van deze tijd die een stuk duurder en grafischer zijn.DJ-FreSh schreef op 17 juli 2001 @ 13:20:
[...]
HAhah psies![]()
Alley Cat
Space Invader
Paratrooper
ik had ook nog:
Jumper
testdrive1
iets later,...de legendarische commander keen serie
en natuurlijk de police quest en space quest met Roger Wilco !! whooo
Spiderman The Movie = Playtime ca. 2 uur.
Jumper = Playtime ca. 20 dagen.
Je hebt maar 3 levens en probeer daar maar eens 24 levels mee te halen!!! Voor je het weet heb je weer een peer op je kop of een speer in je kont!
Dit is een topic van 3 jaar oud...
Maar mijn oudste originele game is Syndicate Wars
Maar mijn oudste originele game is Syndicate Wars
[ Voor 46% gewijzigd door kevin op 20-03-2004 12:39 ]
Maar wel een leuk topic 
Ik zie dat ik 3 jaar geleden Fuzzy's World als oudste had staan. Ik denk dat ik ondertussen King's Quest V als oudste naar voren kan schuiven
.
Ik zie dat ik 3 jaar geleden Fuzzy's World als oudste had staan. Ik denk dat ik ondertussen King's Quest V als oudste naar voren kan schuiven
Ik denk 'keen must die' en 'slicks'
Corridor 7: Alien Invasion of Gazillionaire
beide 1994
beide 1994
Bier, Whiskey en Metal!!
pffff, volgens mij is dat unreal
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Op de bon staat:
Computer Software 1X fl.29,95
Datum: 19-08-91 15:38
Dit is trouwens niet de oudste..... maar wel een leuke
Kheb ook veel Nintendo en GameBoy spul van ver daarvoor
[ Voor 31% gewijzigd door ReCreator op 19-03-2004 18:57 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Elidon! Op de MSX dan, 1986. Origineel in doos gekocht, ontzettend veel spannende uurtjes mee gehad.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W
Anoniem: 109171
Haha kent iemand nog de oude dos-game 'sokoban'?
en dan ook echt het origineel he
en dan ook echt het origineel he
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 109171 op 19-03-2004 19:07 ]
Ik denk wacky wheels
.
2 originele floppies
.
2 originele floppies
Anoniem: 64935
hhm tellen de spellen van die eerste MSX ook mee ? 
- Happy fret 1986
- Jet Bomber 1985
- Sky jaguar
- Bothec geen datum bekent
- River Raid 1983
- boulder Dash2 1984
- Hero 1984
- Missile Command 1988
Helaas geen screens kunne vinden...
Groeten Emiel
- Happy fret 1986
- Jet Bomber 1985
- Sky jaguar
- River Raid 1983
- boulder Dash2 1984
- Hero 1984
- Missile Command 1988
Groeten Emiel

Command & Conquer for Windows 95 
En 7th Guest zou ik ook nog ergens moeten hebben...
En 7th Guest zou ik ook nog ergens moeten hebben...
edit:
LoL @ 3 jaar oud topic
LoL @ 3 jaar oud topic
[ Voor 19% gewijzigd door -Mous- op 19-03-2004 19:22 ]
Als je iets doet, doe het dan goed.
Anoniem: 64935
toch nog 2 picsAnoniem: 64935 schreef op 19 maart 2004 @ 19:21:
hhm tellen de spellen van die eerste MSX ook mee ?
- Happy fret 1986
- Jet Bomber 1985
- Sky jaguar
- River Raid 1983
- boulder Dash2 1984
- Hero 1984
- Missile Command 1988
Groeten Emiel
Sky Jaguar
http://www.funet.fi/pub/m..._Jaguar_-Konami-_cart.jpg
http://www.funet.fi/pub/m...rs/Skyjaguar_-Konami-.jpg
Voor mij ook CnC Win95 
Daarna komt HL, gevolgt door Ground Control, battlefield en planetside... meer originele spellen heb ik geloof ik niet
Daarna komt HL, gevolgt door Ground Control, battlefield en planetside... meer originele spellen heb ik geloof ik niet
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Anoniem: 31556
van de pc denk ik Theme park ofzo..., en daarvoor (toen we een cd-rom drive kregen) al een zooi van die demo cdroms gekocht zoals die toen bestonden 
en nog ver daarvoor al commodore 64 spelen gekocht. De eerst was volgens mij treasure island dizzy ofzo
en nog ver daarvoor al commodore 64 spelen gekocht. De eerst was volgens mij treasure island dizzy ofzo
Flight Simulator 4.0 op 2 Diskettes
dot.blaat
Voor de pc : Simcity 2000 (op 2 diskettes
)
Eerste videogame is Super mario bros. op de NES
Eerste videogame is Super mario bros. op de NES
Mijn oudste originele spel was op de MSX. Kweet alleen niet meer hoe et heet 
Twas een spellekke met een ridder in de hoofdrol.
Aarrggghhhh, naam is op de tip van mn tong......
Twas een spellekke met een ridder in de hoofdrol.
Aarrggghhhh, naam is op de tip van mn tong......
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
7th guest denk ik
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Dat spel kon ik nooitGormSuil schreef op 19 maart 2004 @ 19:04:
Elidon! Op de MSX dan, 1986. Origineel in doos gekocht, ontzettend veel spannende uurtjes mee gehad.
[afbeelding]
Ik kan me niet herrineren dat ik ooit spellen heb gekocht voor de msx. Toen was er blijkbaar ook al een kopier circuit
(oeps had ook wel m'n bericht kunnen editten)
[ Voor 22% gewijzigd door FreakR op 19-03-2004 20:09 ]
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Dit topic is gesloten.