aj dat moet er een van de atari of spectum zx zijn
spear of destiny
eerste spel wat ik ooit voor de PC kocht
eerste spel wat ik ooit voor de PC kocht
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Anoniem: 21116
Mijn oudste game??
Die ik het 1e kocht of eentje met de oudste release datum??
- Oudste release datum: Unreal (voor 10,-!)
- Oudste game die ik kocht: Quake III Arena en Half Life (tegerlijkertijd!!)
Die ik het 1e kocht of eentje met de oudste release datum??
- Oudste release datum: Unreal (voor 10,-!)
- Oudste game die ik kocht: Quake III Arena en Half Life (tegerlijkertijd!!)
Anoniem: 18928
De 32in1 spelcassette voor de Atari 2600, en natuurlijk Supermario/Duckhunt voor de Nintendo.
Dat zijn mijn oudste spellen
Dat zijn mijn oudste spellen
Star Raiders voor de Atari 600/800 (1979)
Een cartridge, dus geen laadtijd zoals bij een bandje
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 27593
Hmm... dat is dan denk ik Theme Park 1 voor de PC!
Ik had een NES met Mario Bros. maar die heb ik verkocht
Ik had een NES met Mario Bros. maar die heb ik verkocht

Anoniem: 10300
Gunship voor de C64 
wat een vet spel was dat, is geloof ik 1 van de eerste spellen waar Sid Meier aan meegewerkt heeft. Dan weten jullie wel genoeg denk ik.. errug uitgebreid was t' in elk geval
Zat nog zo'n speciaal stuk karton bij, die kon je om je toetsenbord heenleggen, zo kon je precies zien welke toets wat deed.
1=motor 1 aan
2=motor 2 aan
3=propeller aan en vliegen maar...
wat een vet spel was dat, is geloof ik 1 van de eerste spellen waar Sid Meier aan meegewerkt heeft. Dan weten jullie wel genoeg denk ik.. errug uitgebreid was t' in elk geval
Zat nog zo'n speciaal stuk karton bij, die kon je om je toetsenbord heenleggen, zo kon je precies zien welke toets wat deed.
1=motor 1 aan
2=motor 2 aan
3=propeller aan en vliegen maar...
Anoniem: 28906
de allereerste dune op cd-rom
vondt dune 2 heb ik ook 2 jaar lang hele dagen zitten doen en ik denk wel 50 keer uitgespeeld
vondt dune 2 heb ik ook 2 jaar lang hele dagen zitten doen en ik denk wel 50 keer uitgespeeld
Fuzzy is stoer! Alleen runtime error 200Op zondag 18 maart 2001 13:31 schreef IceStorm het volgende:
Origineel? Uhm Dune 2 niet meer (argh).
In dat geval denk ik Fuzzy's World (Of Fabolous MiniGolf oid). Staat 3 meg op een cd..
Uhm... Angband? Nethack?
Wat bedoel je met origineel?
Wat bedoel je met origineel?
bij mij is het het spel STUNTS een race spelletje
Anoniem: 22338
De Alleroudste game die ik heb zijn Chess (op bandje) voor mijn trs-80/Aster ct-80 (die beige bakken die vroeger op een heleboel middelbare scholen stonden) en Seadragon (voor dezelfde computer) op 5.25 flop
Beide games zijn geschikt voor 32KB ram (those were the days)
De laatste (Seadragon) speel ik nog wel eens af en toe (op een emulator of op het "origineel") als ik in een echt nostaligsche bui ben
De resolutie (128x48 graphics) is niet echt om over naar huis te schrijven, maar het "lol" gehalte is wel net zo hoog als Q-3
Beide games zijn geschikt voor 32KB ram (those were the days)
De laatste (Seadragon) speel ik nog wel eens af en toe (op een emulator of op het "origineel") als ik in een echt nostaligsche bui ben
De resolutie (128x48 graphics) is niet echt om over naar huis te schrijven, maar het "lol" gehalte is wel net zo hoog als Q-3
Anoniem: 20498
The Bard's Tale......
Geweldig spel voor dat moment nog op cga gespeelt. Hoeveel kleuren was dat ook weer ??
Geweldig spel voor dat moment nog op cga gespeelt. Hoeveel kleuren was dat ook weer ??
Ik 1Op zondag 18 maart 2001 20:54 schreef oVRoM het volgende:
WarCraft II
Eens kijken... het eerste spel wat ik kocht (ook meteen het eerste spel wat ik ooit speelde) was Space Rogue van Origin... da's alweer uit 1990.
En tot op de dag van vandaag is het nog een vermakelijk spel, alhoewel de graphics natuurlijk ver onder de maat zijn voor vandaag de dag...
En tot op de dag van vandaag is het nog een vermakelijk spel, alhoewel de graphics natuurlijk ver onder de maat zijn voor vandaag de dag...
Anoniem: 13538
Dat is Tomb Raider 1 die had ik gekocht nadat ik de eerste Diamond Monster(399,-) 1 erin had zitten !
Airborne Ranger op 5,25" floppy, voor de Commodore 64...
Ik had nog wel oudere, maar niet origineel.
Ik had nog wel oudere, maar niet origineel.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Space invaders ATARI 2600?
F119 PC 386
Zo ver ik nog weet.
F119 PC 386
Zo ver ik nog weet.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Anoniem: 30609
Ik heb nog een paar spellen voor de ZX Spectrum (jaja, uit de tijd van de cassette-bandjes)
en ik heb het spel Willy (bij de aankoop van een IBM PS/2 gekregen)
en ik heb het spel Willy (bij de aankoop van een IBM PS/2 gekregen)
Stuntdriver denk ik zelf (op cd)
Falcon 1 (op DISK)
Falcon 1 (op DISK)
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Anoniem: 19339
Maniac Mansion. En ik heb net bij de FRS de Zork Anthology aangeschaft met daarin Zork 1, maar da's eigenlijk een rerelease, weet niet of dat telt (of hadden ze toen al cdrom?
)
Een atari spel wat meegeleverd werd op een atari2600. titel weet ik niet meer.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Ultimate collection voor c64.
Doos met 6 bandjes met: ninja spirit,vigilante, rest weet ik niet meer.
Ooit eens bij de v&d gekocht.
Doos met 6 bandjes met: ninja spirit,vigilante, rest weet ik niet meer.
Ooit eens bij de v&d gekocht.
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
ik had doom nog origineel, en ook rebel assault.. maar omdat ik teveel cd's kreeg hebbik et meeste weggegooid!
et oudste wat ik nu nog heb is C&C
et oudste wat ik nu nog heb is C&C
Anoniem: 26255
Origineel? Dat moet Duke Nukem 3D geweest zijn. Toen had ik trouwens ook met eerste soundcard
Kippevel dat ik kreeg van dat gedoe
M'n eerste spel (legaal) was leisure suit larry 1. Had m'n pa meegenomen uit de vs toen 'ie terug kwam van vakantie
Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!
Little Big Adventure, die sfeer....
Those were the days
Those were the days
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
Geloof het of niet, 'k heb originele doos met pong en tennis nog liggen en verder voor de pc : De Kinderen van de wind.... Enne the ancient art of war in jawel 2 kleuren.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
HAhah psiesOp dinsdag 27 maart 2001 23:52 schreef DR.BIBBER het volgende:
dir d:\oldgames
4INAROW EXE 34,560 04-02-92 1:53p
CAT EXE 55,067 08-22-84 5:15p
INVADERS COM 16,384 08-06-83 9:25a
PARATROO COM 16,384 10-22-84 9:18a
QUBERT EXE 55,424 12-28-84 11:56a
RUMMI EXE 137,120 01-24-90 11:54a
SPACWAR EXE 22,528 12-28-84 11:56a
Alley Cat
Space Invader
Paratrooper
ik had ook nog:
Jumper
testdrive1
iets later,...de legendarische commander keen serie
en natuurlijk de police quest en space quest met Roger Wilco !! whooo
Atari 2600: Missile Command, moet ergens nog op een stoffige zolder liggenOp maandag 16 juli 2001 01:26 schreef Metzie het volgende:
Een atari spel wat meegeleverd werd op een atari2600. titel weet ik niet meer.
Zork I, II en III voor de C=64, heb ik ook nog...
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Uhm, zo'n oud kastje dat zichzelf tennis noemde, had je alleen 2 streepjes en een wit blokje wat heen en weer tikte
Anoniem: 8888
Heb toen voor 300 piek eens games gekocht.
Setllers 2
Grand Prix 1 & 2
Iets bij me joystick, vaag spel
6 jaar geleden ofzo?
Setllers 2
Grand Prix 1 & 2
Iets bij me joystick, vaag spel
6 jaar geleden ofzo?
Anoniem: 27148
Oudste ORGINELE spel:
Crystal Caves.
op zo'n diskette!
voor rond de ƒ10,- was ie en uren plezier mee gehad!
uit ongeveer 1987 komt ie ongeveer!
Crystal Caves.
op zo'n diskette!
voor rond de ƒ10,- was ie en uren plezier mee gehad!
uit ongeveer 1987 komt ie ongeveer!

Anoniem: 15582
Jaja! Mijn oudste originele spel is ook Outrun, die zat in zo'n 4-spellen doos, met Afterburner, Last Ninja 2, en nog 1 die ik niet meer weet (C64 uiteraard)Op zondag 15 juli 2001 19:37 schreef ISA? het volgende:
Outrun (C64)
Super mario bros 1 (nes)
stunts (pc)
mad dog mccree (pc)
kings quest VII (pc)
stunts (pc)
mad dog mccree (pc)
kings quest VII (pc)
Het oudste spel... ik weet het niet zeker meer...
wat ik veel gespeeld heb...
Grand Prix Cirquit (GPC.exe)
Snarf op een ega games collectie (ega was net nieuw en zeer hot)
Maar daarvoor Buck Rogers op de MSX toen we voor het eerst de super snelle 5,25" floppy kregen....
wat ik veel gespeeld heb...
Grand Prix Cirquit (GPC.exe)
Snarf op een ega games collectie (ega was net nieuw en zeer hot)
Maar daarvoor Buck Rogers op de MSX toen we voor het eerst de super snelle 5,25" floppy kregen....
HunchBack op de MSX.
Superlang over gedaan om uit te spelen, was mn moeder me voor! En als je t spel had uitgespeeld, begon die gewoon weer opnieuw
Superlang over gedaan om uit te spelen, was mn moeder me voor! En als je t spel had uitgespeeld, begon die gewoon weer opnieuw
pitfall! (c-64)
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Kings Quest 2 (Atari ST)
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Blood Bros originele arcade PCB
kzoek nu nog zo'n arcade kast.. (spel kom uit 1990 trouwens)
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Eerste zelfgekochte spel was Rambo op de MSX.
Eerste spel op de pc was zo'n speelbaar filmpje, een of andere detective waar je een misdaad moet oplossen, deel II heette The Pandora Directive.
Shiit kweet echt niet meer hoe het heet.
Eerste spel op de pc was zo'n speelbaar filmpje, een of andere detective waar je een misdaad moet oplossen, deel II heette The Pandora Directive.
Shiit kweet echt niet meer hoe het heet.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Theme park
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Geen idee eigenlijk welke de oudste is, maar dit zijn de kanshebbers:
Dune 1
Transport Tycoon (Niet Deluxe, maar de eerste versie)
Warcraft 1
Dune 1
Transport Tycoon (Niet Deluxe, maar de eerste versie)
Warcraft 1
Tex Murphy - Under a killing moon. 
Erg vette reeks trouwens, als je vh genre houdt. (detective)
Erg vette reeks trouwens, als je vh genre houdt. (detective)
.... Ik weet het ook niet
BluePrint voor de C64 (zat op zo'n insteekcartridge, echt bruut oud!)
(screenshot:)

(screenshot:)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Syndicate Wars! uit '96 Laatst voor 5 piek
bij Dynabyte meegenomen.
Anoniem: 30928
Ik heb hier Zac McKraken (PC) en Rambo II voor de C64 nog liggen.. En Zac McKraken ben ik nu lekker aan het uitspelen
Anoniem: 5999
Ik denk Knight Lore voor de MSX. Ben maaanden bezig geweest om een plattegrond te maken. Heb er nu al weer zin in!!!
Eej, kun je die ff zippen&online zetten?Op dinsdag 27 maart 2001 23:52 schreef DR.BIBBER het volgende:
dir d:\oldgames
4INAROW EXE 34,560 04-02-92 1:53p
CAT EXE 55,067 08-22-84 5:15p
INVADERS COM 16,384 08-06-83 9:25a
PARATROO COM 16,384 10-22-84 9:18a
QUBERT EXE 55,424 12-28-84 11:56a
RUMMI EXE 137,120 01-24-90 11:54a
SPACWAR EXE 22,528 12-28-84 11:56a
Zijn koele spellen namelijk
Verder was rct m'n 1e legale spel
En ik speel hem nu nog
Star Wars: the empire strikes back, een datacartridge voor de Atari spelcomputer.
Alleen geen spel computer meer!
Alleen geen spel computer meer!

Anoniem: 23180
das toch dat spel met dat helikoptertje?Op zondag 18 maart 2001 16:20 schreef Raikane het volgende:
Desert Strike
Dat was het eerste spel wat ik legaal gekocht had en ik heb het nog steeds
mijn oudste spel.. ppfff.... ik ken de naam zo niet meer... maar het was dus iets waar toen mijn 486DX veels te snel voor was.. dan moest ik die goeie turbo knop gebruiken.
het was een heel raar spel, maar 3 kleuren.
zoiets zag het eruit:
-------------
| | |
-------------
| | |
-------------
dan was je een X en moest je over die lijnen schuiven en die kregen dan een andere kleur, en je moest oppassen voor de andere letters
vond dat erg cool! maar daarna had ik pacman en dat was toch wel ff beter..
Anoniem: 27983
weetnie, welke is ouder van mijn NES-spellen, megaman2, resque rangers, captain skyhawk, of snake's revenge?
oudste PC spel dat ik heb is DUKE 3D
oudste console game die ik heb is Ridge Racer revolution (met krassen)
oudste console game die ik heb is Ridge Racer revolution (met krassen)
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Anoniem: 1688
bombjack
(op tape)
Het eerste en enige spel dat ik ooit gekocht heb.
Ik had het spel gekocht en 1 uurtje later had ik al een kopie te pakken. (weg fl. 89,95) Toen is het mis gegaan met mij en heb ik overal (internationaal) met iedereen software geruild (toen was er dus nog geen internet/bbs beschikbaar en ging alles via post).
Damm, strax die oude amstrad schneider nog eens opstarten
Het eerste en enige spel dat ik ooit gekocht heb.
Ik had het spel gekocht en 1 uurtje later had ik al een kopie te pakken. (weg fl. 89,95) Toen is het mis gegaan met mij en heb ik overal (internationaal) met iedereen software geruild (toen was er dus nog geen internet/bbs beschikbaar en ging alles via post).
Damm, strax die oude amstrad schneider nog eens opstarten
Anoniem: 27983
dude, heb hier zelfs nog een Atari-spel liggen zie ik net, in een doos ergens
YES!!
KARATE-KID PRO heet het

die'z de oudste, no doubt
YES!!
KARATE-KID PRO heet het
die'z de oudste, no doubt
Anoniem: 31389
Gezocht: Game&watch spelletjes Ik verzamel deze LCD-spelletjes van NINTENDO en wil eventueel kopen of ruilen.
Weet je iemant die er 1 of meer heeft liggen en er niets meer mee doet hoor ik het graag. (ook andere van die grotere kastjes)
And the user was out
Weet je iemant die er 1 of meer heeft liggen en er niets meer mee doet hoor ik het graag. (ook andere van die grotere kastjes)
And the user was out
Doom 1....maar niet gekocht, zat bij de oude PC. GTA 1 heb ik wel orgineel gekocht
"F-15 Strike Eagle 3"
en een tanksim ... hmm "M1 Platoon" ofzo meen ik
en ik had geld over gehad voor "Digger"
maargoed dat is offtopic
ohja en "striker" die helicopter sim op de XT
en een tanksim ... hmm "M1 Platoon" ofzo meen ik
en ik had geld over gehad voor "Digger"
ohja en "striker" die helicopter sim op de XT
Monopoly en Mens Erger je Niet
[of hadden we het niet over bordspellen?]
[of hadden we het niet over bordspellen?]
Less = more
Anoniem: 31523
Super Fantasy Zone (Sega megadrive '87)
Daarvoor heelveel van die Atari VCS 2600, maar die heb ik verkocht. It was my first console ever.
Cyber011
Daarvoor heelveel van die Atari VCS 2600, maar die heb ik verkocht. It was my first console ever.
Cyber011
Thexder, die robot die kon changen in een vliegtuigje. Moest je door allemaal van die levels heen komen met vijanden en had je een laser als wapen.. Dat heb ik nog van de MSX zag ook dat het op de pc was maar die doet het al niet meer op me snelle pc
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Need for Speed 3 
Ik had oudere, maar die heb ik allemaal weggedaan, gewoon aan een paar jochies verkocht voor weinig geld, want ik deed er toch niks meer mee, en nu heb ik er iemand anders mee blij gemaakt
Ik had oudere, maar die heb ik allemaal weggedaan, gewoon aan een paar jochies verkocht voor weinig geld, want ik deed er toch niks meer mee, en nu heb ik er iemand anders mee blij gemaakt
al mijn commedor 64 spellen zijn origineel
Dit topic is gesloten.