Toon posts:

HP 6730s koeling vervangen + Dell Inspiron 1300 toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 353636

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje een HP 6730s tot mijn beschikking alleen nu is de laatste tijd de koeling kapot.. Of nouja koeling werkt wel maar een gigantische herrie, ik heb de laptop uit elkaar geschroefd en ben bij de koeling tot de conclusie gekomen dat de lagers kapot zijn.

Nu allemaal leuk en aardig, maar is er een manier om deze lagers te vervangen of om de gehele koeling te vervangen? Ik kan zo nameljk geen koeling vinden op internet... Dus dat is eigenlijk mijn vraag.

En dan nog iets anders, gisteren heb ik mijn oude Dell Inspiron 1300 opgelapt, schoongemaakt etc. maar nu ben ik toe aan een nieuw toetsenbord wegens de missende toetsen N, J en de komma. Waar zou ik deze evt. kunnen krijgen?

Graag bij één winkel en anders is tweedehands ook een optie :) Ik ben ook bereid om een kapotte laptop op te kopen voor slechts die twee onderdelen. Het maakt mij niet zo heel erg veel uit.

Groetjes,
Zamg0d1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Jup, was dat topic even vergeten, maar daar heeft het mee te maken bij de HP. Maar nu zou ik uiteindelijk toch graag de koeling vervangen om de laptop gewoon te kunnen gebruiken. Heb nu in totaal vier laptops hier staan, twee werkend, eentje met kapot moederbord, en eentje met een kapotte koeling.

En ik zou graag allen weer aan de praat krijgen, buiten mijn Acer met kapot moederbord dan.

Het gaat ook in combinatie met dit topic [Ubuntu] Geen wireless verbinding - Wel via de kabel waar het probleem is opgelost waar ik nu dus alleen hardware voor zoek. Tijd om die toch straks even uit elkaar te schroeven om alsnog de touch-pad goed aan te sluiten

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 353636 op 17-05-2011 13:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 14:55
In sommige gevallen is er een service manual beschikbaar, die onderdeelnummers heeft.
Soms maak je op ebay, of bij resellers nog kans met deze nummers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 21:50
Voor de Inspiron 1300 is een toetsenbordje te krijgen, maar die kost net zoveel als dat die laptop nog waard is zo'n beetje

Voor de HP laptop is ook een nieuw koelertje te krijgen (partnummer 431312-001)

En dan heb ik al teveel gezegd als ik replacedirect.nl noem ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Toetsenbord is nog meer als laptop waard is denk ik zo... 69 euro :O Koeling is echter 29 euro dus nog wel te doen. Even kijken verder nog vandaag en morgen enzo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 21:50
Het is ook leuk trouwens als je donor laptops kunt krijgen, ik heb een tijdje terug 5 IBM Thinkpad A21m laptops kunnen krijgen, en ze werkten alle 5 niet, zat niks geen leven in, met een paar daagjes knutselen en onderdelen uitwisselen en creatief doen heb ik er 2 weer volledig werkend gekregen + eentje zonder werkende cpu koeling, dus die tel ik niet mee als 100% in orde

Daar heb ik me best mee vermaakt, ik hou van oude laptops. Heb zelf een Compaq Armada 1750, 13 jaar oud volgens mij, 100% in orde, doet 4,5 uur op 2 accu's (diskettestation defect, kon een 2e accu voor in de plaats krijgen) en draait prima Windows XP op (Pentium II 300Mhz, 100MB RAM, 6GB HDD, Ati Rage 3d LT Pro :P )

En daar zitten een speakers in zeg, wow _/-\o_ Meesterlijk mooi geluid komt daar uit :D

[Voor 11% gewijzigd door FastFred op 17-05-2011 15:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Daar ben ik ook naar op zoek, als mensen gewoon niks meer doen met laptop wil ik daar onderdelen uit gebruiken etc :) Of iets in die trant.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee