Koeling maakt herrie en stopt met draaien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu toch echt een probleem met mijn HP6730s (garantie verlopen), de koeling werkt niet meer naar behoren... En nog erger is dat ie nu een schurend en ratelend geluid maakt in de koeling, je zou zeggen dat de lagers kapot zijn of dat er heel veel stof in zit.

Maar jammer genoeg is HP zo'n dom bedrijf dat je niet eens zelf je koeling kunt reinigen... En om dit te doen met je de hele laptop uit elkaar schroeven...

Veel erger is dat de koeling net spontaan stopte met draaien...

Iemand enig idee om dit te fixen? Laptop werkt nu met een koeling die nog maar voor 10% werkt zou je zeggen..

Ik heb trouwens ook al in de koeling-gleuven geblazen enzo en echt hard geblazen maar werkt ook niet...

//Zamg0d1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan de koeler vast zetten door er iets tussen te stoppen zoals een paperclip. Vervolgens flink met de compressor er door blazen. Op die manier is ie zo schoon.

Alleen als de fan al ratelt is de kans groot dat schoonmaken niet meer helpt. De fan zal dan vervangen moeten worden. Als je aan een fan kan komen en de kennis er voor hebt kan je het zelf vervangen. Anders moet je het laten doen en dat kost je rond de 100 euro.

Edit:
Maar jammer genoeg is HP zo'n dom bedrijf dat je niet eens zelf je koeling kunt reinigen... En om dit te doen met je de hele laptop uit elkaar schroeven...
Heeft weinig met HP te maken omdat het bij vrijwel ieder merk zo is. Ik weet dat Asus een bepaalde serie heeft waarbij je door het verwijderen van 4 schroeven overal bij kan. Bij vrijwel alle andere series en merken moet de hele laptop uit elkaar. Je kan het schoonmaken proberen maar ik denk dat het een nieuwe fan zal worden. Een notebook koeler zal je hierbij ook niet voldoende helpen.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 16-01-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Dat wordt een gevalletje openschroeven om de koeling te reinigen of vervangen of je kunt een extra notebookcooler kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, nu even een half uurtje erop gewoon op low-usage naar een andere computer kijken, laptop maakt veel herrie maar voelt om een of andere reden niet warm aan, Speedfan geeft dan ook maar een temperatuur aan van 73 graden waar die eerst bij dit gebruik iets hoger lag...

Herrie is irritant maar hij blijkt dus beter te koelen... Vaag =[