Groot Knights and Merchants fan!
KaM Remake is erg leuk, ook vaak coop gespeeld en dan lekker rustig bouwen!
Vroeger ook Cultures een keer gekocht. Erg leuk en mooi spel. Nog uitgebreider dan KaM en ken geen spel dat daarin meer doet. Per poppetje kun je hem een baan geven en worden ze na een tijdje beter. Je kan families vormen en een baby boom krijgen ;P. Qua wensen van de burger is het groot: schoenen, kleding, woning, meubels, potjes enzovoort! De vrouwen des huizes zijn druk met het aanvullen van voorraden.
Grafisch ziet het er erg leuk uit! Je heb bijvoorbeeld ook fruit struikjes waar je poppetjes eerst eten vanaf kunnen halen.
Een aanrader!
https://www.gog.com/game/cultures_12
Doet me ook denken aan:
Robin Hood: The Legend of Sherwood
Ook mooie "old school" grafics! En je schuilplaats voelt een beetje als je basis, hoewel er niks te bouwen valt enzo. Je kan wel mensen aan het werk zetten om meer pijlen enzovoort te maken of te trainen in boogschieten of melee vechten.
RimWorld geeft me ook een beetje het KaM gevoel. Het is qua gameplay niet echt te vergelijken maar je kan wel lekker een colony maken en zorgen voor je kolonisten. Qua productie heeft het niet zo veel stappen maar het is niet "instant". Ze moeten telkens de materialen ophalen. Bijvoorbeeld: zaai kattoen, oogsten de katoen (het blijft dan liggen), naar de opslag bregen (anders vergaat het), naaitafel maken, en dan een kolonist een jas laten maken bijvoorbeeld.
En voor nog meer nostalgie:
OpenRA opensource remake van Command and Conquer, Red Alert en Dune. Zijn bezig met Tiberian Sun. Ik heb het een tijdje niet meer gespeeld maar speelde erg goed!