Toon posts:

Een game als Knights and Merchants?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 274162

Topicstarter
In mijn verveling ben ik op zoek naar een nieuwe strategy game. Ik heb vroeger heel veel plezier beleefd aan Knights and Merchants (The Peasants Rebellion) en ben al jaren op zoek naar een game die eenzelfde gameplay heeft.

Weet iemand zo'n game?

Wat ik het leukste vond aan KaM was dat het korte missies waren (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Anno, waar je al gauw weken bezig bent om 1 scenario te volbrengen) en dat er geen "hou je mensen tevreden" aan te pas komt. De aantrekkingskracht van KaM (voor mij) was dat je a) elke missie met (bijna) niets begint - dus je bent niet telkens aan het bouwen op wat je al hebt gedaan/verprutst en b) het had een interessante economie: niet gericht op traden en geld verdienen, maar op zelf dingen maken -> eerst een houthakker, vervolgens een houtzagerij om van het hout planken te maken om het vervolgens naar een wapenmaker te brengen om er bogen van te maken, waarmee dan weer boogschutters gemaakt kunnen worden.
Games als Starcraft 2 en Spellforce 2 vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk, omdat het korte missies zijn op afzonderlijke maps waar je met het bouwen zorgt dat je leger sterk genoeg wordt, maar ik zoek ook een game die meer Strategy en minder RPG heeft.

Ik zoek dus eigenlijk een game zoals dat, met vooral kortere missies en bij voorkeur ook de kleurrijke/grappige graphics van KaM. Ik heb aan Settlers zitten denken, maar ik heb Heritage of Kings gehad en dat was niets voor mij en ik vind het daarom moeilijk om te beslissen of één van de andere games uit die serie wel wat voor mij is. Verder dacht ik aan Age of Empires, maar ik weet niet helemaal hoe het daar zit met het "tevreden houden van je burgers" en de lengte (en hoeveelheid) van de campaign missies.
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 12:18
De volgende zal je volgens mij wel leuk vinden:

- The Settlers III of IV
- Majesty 1 of 2 the fantasy kingdom
- Stronghold 1, 2 of 3

Stronghold 3 is naar mijn weten nog in de maak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 16:09

Flappiewappie

Hier nog meer

Je kunt ook nog kijken naar Cultures en Ceasar/pharaoh (oudere games) of naar Civilization...

Hier staat wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 12:53
Anoniem: 274162 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:28:
Ik zoek dus eigenlijk een game zoals dat, met vooral kortere missies en bij voorkeur ook de kleurrijke/grappige graphics van KaM. Ik heb aan Settlers zitten denken, maar ik heb Heritage of Kings gehad en dat was niets voor mij en ik vind het daarom moeilijk om te beslissen of één van de andere games uit die serie wel wat voor mij is. Verder dacht ik aan Age of Empires, maar ik weet niet helemaal hoe het daar zit met het "tevreden houden van je burgers" en de lengte (en hoeveelheid) van de campaign missies.
Kan iemand me helpen?
Ik kan dit helemaal beamen. KaM was echt geniaal voor zijn tijd, alhoewel ik nooit korte missies heb gehad:P

Age of Empires zou je zeker eens kunnen proberen, deeltje 3 is al een paar jaar oud maar is redelijk bij zijn roots gebleven. Hier heb je minder grondstoffen zoals bij KaM en ook het bouwen is minder gedetailleerd uitgewerkt. Blijft echter een zeer leuke game, aan je burgers hoef je weinig aandacht te besteden. Daarnaast zijn op AOE een aantal uitbreidingen uitgebracht wat je speelduur zal verlengen.

Ik weet niet hoe belangrijk je het oorlog voeren in een game belangrijk vind? Als je van strategy houd is misschien de Total War serie ook leuk om gespeeld te hebben, hier wordt echter weinig aanacht besteed aan het economisch aspect. Maar je krijgt er wel grote veldslagen voor terug!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 11:19

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

KaM wat een spel was dat ;)
Altijd een mega groot leger bouwen, ff flink door rushen alle "burger" dingen van de enemy laten staan en de hele map volbouwen wat een lol.

Zulke games zie je niet vaak meer ;(

My Youtube Channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 16:10

Dreanor

Joene

Ah Knights & Merchants, wat een briljante game vond ik dat.

Voor mij was de aantrekkingskracht vooral de economie en nog meer de graphics. Het bouwen van gebouwen en wegen vind ik briljant en heb ik nog nooit zo gezien. Eerst moeten je werkers de grond vlak maken. Dan moeten de dragers de materialen brengen en vervolgens wordt eerst de houten binnen constructie gemaakt en daarna de schil (buitenkant).

Voordat de manier van bouwen geniet ik helemaal van. Zo speel ik Assassin's Creed en Anno erg graag om de geweldige architectuur. I just LOVE middeleeuwse architectuur. :D

Anyways, Settlers 3 is redelijk vergelijkbaar of beter nog settlers 2 (remake). Al heb ik settlers 2 nooit gespeeld.

Ook de Stronghold games zijn redelijk vergelijkbaar. Kortere missies, veel strategie en je onderdanen tevreden houden met bijvoorbeeld veel eten, mooie tuinen of juist martel werktuigen. })

Ceasar e.d. vind ik andere type games. Ik zou zelf aanraden stronghold 1 (stronghold 2 is iets minder maar ook leuk) of settlers 2 of 3 uit een budget bak te trekken.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel.

En idd, het allerleukste aan KaM was het bouwen en dan zien hoe je poppetjes aan de gang gaan om dat huis neer te zetten :D

Total war heb ik laatst eens geprobeerd (geleend), maar dat was niets voor mij. Ik vind het wel leuker om een missie te winnen dmv vechten dan bijvoorbeeld economie of diplomatie, maar het bouwen blijft voor mij het allerleukst.

Ik zal eens kijken of ik die oude Settlers nog kan vinden of een goedkope AoE :)

Edit: De settlers 2 ziet er inderdaad erg leuk uit, maar ik zie iets op Wikipedia over 10 missies:
Wikipedia: The Settlers II 10th Anniversary
Weet iemand of dat de hele single campaign is? Want dat klinkt niet alsof je er heel lang mee bezig bent.

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 274162 op 17-05-2011 10:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik denk 10 missions per ras, maar dit is een gok en kan ik niet bevestigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-05 15:16
K&M..Brings back the good old memories!

Maar 'korte' missies waren het zeker niet... Voordat je je economie up and running had was je vaak al 2,5 uur verder ;)

Ik kan me herinneren dat er een hele community bezig is(of was) met maps maken/verbeteringen te maken. Ook is de game nu gratis te downloaden.. (als mijn geheugen me niet in de steek laat..)

Ik ga ook zeker eens stronghold e.d. bekijken... K&M had echt een magisch sfeertje voor mij.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Rann schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:34:
K&M..Brings back the good old memories!

Maar 'korte' missies waren het zeker niet... Voordat je je economie up and running had was je vaak al 2,5 uur verder ;)
True, true, maar niet zoals bijvoorbeeld Anno 1404, waar ik met het eerste (makkelijkste) scenario al 2 maanden bezig ben. Dat is echt té voor mij :P
Rann schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:34:
Ik kan me herinneren dat er een hele community bezig is(of was) met maps maken/verbeteringen te maken. Ook is de game nu gratis te downloaden.. (als mijn geheugen me niet in de steek laat..)
Gratis te downloaden? Dat wist ik niet :) Ik heb de originele versie van de game niet meer. Heb wel een paar keer geprobeerd hem te downloaden, maar die kreeg ik nooit aan de praat. Of dat kwam omdat hij gedownload was of omdat ik XP draaide ben ik nooit achter gekomen.

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 274162 op 17-05-2011 10:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je zou ook Age of Empires online kunnen proberen. Net even wat nieuwer dan AoE 2 of 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geuze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10-2021
Settlers 2 the remake zal volgens mij toch wel het meest aanspreken.
Maar het zijn inderdaad maar 10 missions.
Al kan je achteraf nog wel een paar potjes skirmisch spelen.

It is Good to be Bad || Battle.net tag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 22:40

Zeror

Ik Henk 'm!

De allerlaatste Settlers zou je ook nog kunnen overwegen. Settlers 7 is voor 20 euro of misschien wel minder wel te vinden.

Hierzo een filmpje van de gameplay:

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Rakkerzero schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:56:
De allerlaatste Settlers zou je ook nog kunnen overwegen. Settlers 7 is voor 20 euro of misschien wel minder wel te vinden.
Zat ik idd ook naar te kijken, maar de review hier op tweakers zelf zegt dat de singleplayer campaign van de game eigenlijk alleen maar een tutorial is. De campaigns vind ik zelf juist altijd het leukst. Vind het erg jammer dat alle games tegenwoordig allemaal vrije spellen/skirmish of multiplayer moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17
Je kan natuurlijk ook gewoon Knights and Merchants weer opnieuw installeren :)

Voor KaM heb ik me weken vermaakt met de originele Settlers II

Hoewel Age of Empires ook leuk is, is dat spel toch vooral gericht op de strijd tegen de tegenstanders. Waar KaM en Settlers gewoon een heel leuk rustig, relax and enjoy spelletje is. IMO Genieten van het bouwen en de bezigheid van de poppetjes :)

Van Settlers II is een remake gemaakt, maar heb geen idee of die nog wel zo leuk is als het origineel.
Toen Settlers III uitkwam wilde ik die direct gaan doen, maar na het spelen van de demo was ik er zo op afgeknapt :( Settlers IV en V waren net zulke afknappers. Geen idee hoe VI en VII zijn.

De eerste Anno vond ik ook briljant (1602), de volgende vond ik allemaal minder. Alleen 1404 heb ik nog een tijdje gespeeld. Maar voor je het weet zit je tot diep in de nacht achter de computer :o Tijd vliegt in dat spel en er is zoveel te regelen en te doen dat je het gevoel hebt nooit klaar te zijn en dus door moet gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Haha, dat probleem heb ik ook met Anno, Ossi. Je bent nooit klaar, want zodra je je burgers enigzins tevreden gesteld hebt, willen ze weer wat anders en moet je weer rennen om dat voor elkaar te krijgen. Al met al ben ik daarbij zo bezig met de burgers dat ik niet eens aan diplomatie of vechten toe kom. Daar komt mijn afkeer van games waar je je burgers tevreden moet houden vandaan :P

Ik heb sinds XP (en tegenwoordig Vista) KaM nooit meer aan de praat gekregen, jammer genoeg :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 23:45
Anoniem: 274162 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:15:
[...]

Zat ik idd ook naar te kijken, maar de review hier op tweakers zelf zegt dat de singleplayer campaign van de game eigenlijk alleen maar een tutorial is. De campaigns vind ik zelf juist altijd het leukst. Vind het erg jammer dat alle games tegenwoordig allemaal vrije spellen/skirmish of multiplayer moeten zijn.
Ik heb Settlers 7 hier liggen, maar ik kan nou niet zeggen dat de hele signle player campaign een tutorial is.
Sure de eerste paar missies hebben wel tutorial elementen, maar daarna niet meer.

edit: KaM was wel een ontzettend briljant spel! Denk dat Settlers II er nog het dichtste bij komt.

[Voor 7% gewijzigd door Meekoh op 17-05-2011 11:29]

Computer says no

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
Er schijnt een remake/gepatchte versie te zijn van KaM. Worth a shot lijkt me.

edit:
Patch-site: http://www.atfreeforum.com/knights/
Mod1: http://code.google.com/p/castlesand
Mod2: http://www.schwarzfischer-pictures.de/KaM-TKE/

[Voor 45% gewijzigd door Wiethoofd op 17-05-2011 11:36]

Wiethoofds meuk en 'overige'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

En de demo download:

http://krom.reveur.de/index.php?t=kam_remake

Net even gespeeld, LOL :D Brings back memories. Jammer dat de sounds niet werken (muziek wel :) ) en het lijkt alsof er nog het eea mist in de graphics

[Voor 53% gewijzigd door Notna op 17-05-2011 11:48]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:27

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik zal eens kijken...heb het origineel nog van het eerste spel (dus zonder de gold edition)....ik meen dat ik deze aan de praat kreeg op vista....zal het op 7 ook wel lukken....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rinzler
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2022

Rinzler

You. Just. Did.

Als je echt houd van bouwen kun je ook (ik zag al ceasar en pharaoh staan) Zeus: Master of Olympus proberen. Maar het is zoals Ceaser een echte citybuilding game, diplomatie is helemaal niet uitgebreid en gevechten zijn ook zeeer beperkt. Maar bij mij draaide dat spel ook om het bouwen en zware industrie uit de grond stampen.

Heb vroeger veel uren in dat spel gestoken. Zitten knoeien om bepaalde combinaties gebouwen of wegen zo effecient mogelijk te plaatsen e.d. (Dammit, nu krijg ik veel zin om dit spel eens terug te installeren :P)

Denkt aleer ge doende zijt en doende denkt dan nog! - PSN: Peunbrechts

Acties:
  • 0Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 21:04
Hahaha hoe leuk dat iedereen hier zulke goeie herinneringen aan dit spel heeft.
Was zeker goed spel, ben ook wel eens op zoek geweest naar gelijksoortig spel maar nooit echt gevonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17
Rinzler schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:05:
Als je echt houd van bouwen kun je ook (ik zag al ceasar en pharaoh staan) Zeus: Master of Olympus proberen. Maar het is zoals Ceaser een echte citybuilding game, diplomatie is helemaal niet uitgebreid en gevechten zijn ook zeeer beperkt. Maar bij mij draaide dat spel ook om het bouwen en zware industrie uit de grond stampen.

Heb vroeger veel uren in dat spel gestoken. Zitten knoeien om bepaalde combinaties gebouwen of wegen zo effecient mogelijk te plaatsen e.d. (Dammit, nu krijg ik veel zin om dit spel eens terug te installeren :P)
Caesar heb ik ook ooit wel eens geprobeerd. Maar ik vond teveel Sim City achtig. Niet het prettige getimmer, gevis en gejaag van kleine pixeltjes in de 'mooie' natuur.
x-cessive schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:44:
Hahaha hoe leuk dat iedereen hier zulke goeie herinneringen aan dit spel heeft.
Was zeker goed spel, ben ook wel eens op zoek geweest naar gelijksoortig spel maar nooit echt gevonden.
Ja best vreemd eigenlijk, toen het spel uitkwam hoorde je er helemaal niets en niemand over. Het spel is volgens mij ook nooit een succes geweest. Grafisch was het volgens mij ook al redelijk achterhaald op de nieuwere C&C games. Aangezien voor veel mensen graphics enorm belangrijk is/zijn heeft het nooit de grote markt aangesproken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rann
Wiethoofd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:33:
Er schijnt een remake/gepatchte versie te zijn van KaM. Worth a shot lijkt me.

edit:
Patch-site: http://www.atfreeforum.com/knights/
Mod1: http://code.google.com/p/castlesand
Mod2: http://www.schwarzfischer-pictures.de/KaM-TKE/
Dit is wat ik bedoelde! :)

Anoniem: 396967

Grappig dat deze topic is geopend. Net als de mensen voor mij heb ik dit spel vroeger ook gespeeld. Hoewel het spel ook zeker steken liet vallen is het wel bijna uniek in zijn soort. Het lijkt qua gameplay inderdaad het meest op Settlers (het spel kwam ongeveer gelijktijdig uit met Settlers 3) maar ik geloof dat de bedenkers van KaM ook hun roots hadden bij BlueByte.

In de tijd dat dit spel uitgebracht was kan ik me herinneren dat het matige beoordelingen kreeg (7's) wat ik toen al niet helemaal begreep. Grafisch vond ik het spel destijds erg mooi (mooie animaties) en het economich model zat ook leuk in elkaar. Het idee dat werkers en soldaten steeds honger kregen en moesten eten vond ik wel erg leuk maar dat leverde soms wel enorm veel problemen op.

Zo was het irritant als een serf eerst een brood at en daarna meteen een worst terwijl een worst alleen net zo effectief was. Bovendien kon het proces van dat hele eind lopen naar de herberg, eten en weer terug lopen veel tijd kosten waardoor het productieproces stil kwam te liggen of flinke tijd met verminderde capaciteit zat. En het bevoorraden de soldaten was eigenlijk nog een groter probleem.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 12:53
Anoniem: 396967 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:59:
Grappig dat deze topic is geopend. Net als de mensen voor mij heb ik dit spel vroeger ook gespeeld. Hoewel het spel ook zeker steken liet vallen is het wel bijna uniek in zijn soort. Het lijkt qua gameplay inderdaad het meest op Settlers (het spel kwam ongeveer gelijktijdig uit met Settlers 3) maar ik geloof dat de bedenkers van KaM ook hun roots hadden bij BlueByte.

In de tijd dat dit spel uitgebracht was kan ik me herinneren dat het matige beoordelingen kreeg (7's) wat ik toen al niet helemaal begreep. Grafisch vond ik het spel destijds erg mooi (mooie animaties) en het economich model zat ook leuk in elkaar. Het idee dat werkers en soldaten steeds honger kregen en moesten eten vond ik wel erg leuk maar dat leverde soms wel enorm veel problemen op.

Zo was het irritant als een serf eerst een brood at en daarna meteen een worst terwijl een worst alleen net zo effectief was. Bovendien kon het proces van dat hele eind lopen naar de herberg, eten en weer terug lopen veel tijd kosten waardoor het productieproces stil kwam te liggen of flinke tijd met verminderde capaciteit zat. En het bevoorraden de soldaten was eigenlijk nog een groter probleem.
De voedselketens vond ik juist de hele charme van dit spel. Hield mij altijd uren zoet, heel de chain opgezet en uiteindelijk lekker worsten maken en van de huiden harnassen etc. Echt jammer dat hier nooit een remake van gemaakt is. Het concept was echt geniaal!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 17:22
Heb me ook heel erg met KAM vermaakt en volgens mij heb ik hem laatst nog wel aan de praat gekregen op win 7.
Dat ga ik ff uitzoeken als ik thuis ben.

[Voor 18% gewijzigd door Flex0r op 18-05-2011 16:14]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08

Krentenbol

Prutz0r

Oh, de remake is al een stuk verder dan de laatste keer dat ik keek, zie ik wel :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 17:27
Om even op een paar reacties in te haken, KaM is op GoG verkrijgbaar voor 6 dollar!
En hij werkt ook op W7 32&64bits ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 315307

Je kan je originele KaM gewoon installeren. Moet je alleen even deze patch installeren. Werkt vervolgens voor win 7 en vista. ;)

http://adf.ly/XfUY

Je kan KaM ook online spelen met Hamachi maar dan heb je de eerste KaM nodig. Shattered Kingdoms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rann
Toch steeds in de verleiding... van de week maar aanschaffen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Als je van bouwen houdt(mijn vriendin is/was ook helemaal gek van Knights & merchants, ik ook trouwens), meot je Emperor: RIse of the east ofzoiets proberen.

DIt is een lange lijn in city building games van tilted mill, en die hadden de beste.
De oudste is zeus: master of olympus,
Dan pharaoh(je hebt meerdere egyptische bouwspellen), ik vind zelf Children of the Nile heel erg goed omdat die een realistische maatschappij weerspiegeld(al die andere bouwgames is je bevolkingssamenstelling erg raar)
Emperor kwam als laatst.

Emperor is bijna niet meer te koop te vinden maar via andere manieren is er vrij goed aan te komen. En hij is echt heel leuk.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Laatst online: 28-05 20:49
Ik vond KAM zo'n prachtig spel _O_ Best veel gespeeld. Bijna net zo leuk als AoE II! Ga het maar weer eens installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:58
Een van mijn favoriete en nog steeds geïnstalleerde spel dat ooit gemaakt is. Al was nog niet alles perfect, de sfeer was geweldig. Je stak er altijd zo 3 uur in en dan was maar 'net' begonnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
Anoniem: 315307 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:43:
Je kan je originele KaM gewoon installeren. Moet je alleen even deze patch installeren. Werkt vervolgens voor win 7 en vista. ;)

http://adf.ly/XfUY

Je kan KaM ook online spelen met Hamachi maar dan heb je de eerste KaM nodig. Shattered Kingdoms.
Net even geprobeerd op m'n Win7 Ultimate x64 installatie, maar lukte niet? Waar moet je die patch precies neerzetten? Ik heb hem nu gewoon in de KaM map gezet. Compabiliteitsmodus had ook geen effect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-03 14:48
Iemand die weet hoe je hem installeert op Win7 64-bit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karstnl
Hetzelfde als normaal(bij windows 95) en draw.dll toevoegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat denk je van tropico? Moet je het volk wel tevreden houden maar verder weinig gedoe met legers enzo, maar vooral gewoon een fijn economietje bouwen met een dikke knipoog erbij :D.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

karstnl schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:09:
Hetzelfde als normaal(bij windows 95) en draw.dll toevoegen.
Bij mij zorgt opstarten van het spel nu voor een instant-crash van het spel :? @ W7 x64 trouwens. Dit is met TPR.

[Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 30-05-2011 20:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 28-05 23:22
Ik heb hem laatst ook nog geinstaleerd. draw.dll in de map gezet en de game werkt hier prima. Kan zijn dat hij bij het opstarten zwart scherm blijft weergeven, dan druk je een keer op esc en dan gaat hij verder met de intro filmpjes. Tevens ook Windows 7 x64 hier, verder geen problemen mee. Anders moet je is proberen via een Virtual machine met XP, zo heb ik het eerder ook altijd gedaan.

Verder kwa alternativeren voor KaM zou ik het niet echt weten. Enkele games die in de buurt komen zijn:
- Age of Empires
- Settlers
- Stronghold (Crusader)
- Ceasar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
Ik had eerst met mijn eigen versie geprobeerd te spelen. Dat ging dus niet. Met een gedownloade .iso wel. Dan maar zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karstnl
Krentenbol schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:28:
[...]

Bij mij zorgt opstarten van het spel nu voor een instant-crash van het spel :? @ W7 x64 trouwens. Dit is met TPR.
Bij mij werkt hij bij beide spellen(TSK en TPR) perfect @W7 x64. (na wel een lading aan patches en draw.dll file toe te voegen. Anders krijg je rare strepen en/of start hij niet eens op.
NL-RaVeR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:35:
Ik heb hem laatst ook nog geinstaleerd. draw.dll in de map gezet en de game werkt hier prima. Kan zijn dat hij bij het opstarten zwart scherm blijft weergeven, dan druk je een keer op esc en dan gaat hij verder met de intro filmpjes. Tevens ook Windows 7 x64 hier, verder geen problemen mee. Anders moet je is proberen via een Virtual machine met XP, zo heb ik het eerder ook altijd gedaan.

Verder kwa alternativeren voor KaM zou ik het niet echt weten. Enkele games die in de buurt komen zijn:
- Age of Empires
- Settlers
- Stronghold (Crusader)
- Ceasar
Al halen die alternatieven het bij lange na niet bij de sfeer en het gevoel van echt een dorpje opbouwen niet. Stronghold misschien een beetje, maar daar kun je instant bouwen(minpunt, had liever weer die bouwvakker gezien) KaM heeft iets magisch :+
Boudewijn schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:13:
Wat denk je van tropico? Moet je het volk wel tevreden houden maar verder weinig gedoe met legers enzo, maar vooral gewoon een fijn economietje bouwen met een dikke knipoog erbij :D.
Ik vind tropico 3 echt briljant, wel zware inside joke en andere flauwe grappen. Maar het werkt wel(nouja nog steeds wat irritante bugs, zoals dat je niet meer van pauze af kan en hem opnieuw moet laden e.d.) Maar ik kijk ook uit naar Tropico 4^^

[Voor 21% gewijzigd door karstnl op 30-05-2011 21:12]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:11
Van Tropico 3 kan ik echt super vrolijk worden op een slecht weer dag. Misschien Constructor eens proberen ?
Super oud , maarja het doet het onder Win 7 dus dan mag het nog steeds :p

I know het heeft weinig overeenkomsten met wat je zegt te zoeken , maarja soms is een spel gewoon goed :)

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 15:30
Toevallig laatst de zolder weer een beetje opgeruimd. Kwam ik ook allemaal oude titels tegen zoals knights and merchants, constructor, theme park, Dune 2000, C&C1. Ben nu lekker dune 2000 aan het spelen op xp laptopje. Is misschien anno iets voor je? Daar kan je ook uren en uren mee vooruit qua bouwen.

Offtopic: Kan je constructor ook online spelen eigenlijk? :D

• Domdo
  • Laatst online: 08-05 22:02
Het is mogelijk om via dosbox met behulp van de ipx-ip tunnels die dosbox bevat constructor 'online' te spelen.

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 20:28
Anoniem: 396967 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:59:

bij mij verhongerde de boel idd op de 1 of andere manier vrij snel.

• Rann
Oh... Constructor... die heb ik ook ooit gespeeld... moet hebben.. :d

Briljante game blijft dit, K&M ;)

Misschien idee om het topic te veranderen naar oude nostalgie PC games ? :)

Zelf ook veel uren vermaakt met de 1e MDK(in 3D voor die tijd!)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:27

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Om even een pedante topicschop uit te voeren :

Het origineel heb ik gevonden (op zolder, achter enkele schotten) maar krijg het niet werkend op win7, heb even een clone gemaakt van een xp bak die ik nog had, draait in VMW momenteel, niet optimaal maar het spel werkt wel :P

Wabbawabbawabbawabba

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
In de aanbieding op steam voor 12 euro:
Children of the Nile + expansion
Beste city building game(wel de meest realistische) die eigenlijk tot nu toe beschikbaar is.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43

TheNephilim

Wtfuzzle

KaM! Ja dat had zo'n leuk muziekje ingame :P

Maar Stronghold: Crusader is een echte aanrader! Lekker kastelen bouwen en ook zo'n chain wat betreft materialen en dingen die er van kunt maken. Je moet hier wel je mensen tevreden houden, maar dat stelt niet veel voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 328200

Bizar eigenlijk dat pakweg 10 jaar geleden dit soort spellen de standaard waren maar dat de laatste jaren dit helemaal niet meer het geval is. Zal wel komen omdat MMO tegenwoordig zo populair is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Nee, denk niet dat MMO's de schuldige zijn!

Toen was de PC HET game middel en strategie en shooters waren DE genres voor de PC. Consoles waren er wel, maar voor platformers (mario) en fighting en racing games.

Helaas is tegenwoordig de PC niet populair (consoles winnen deze wedstrijd) en shooters is tegenwoordig ook mogelijk op de console dus is het logisch dat games als Knights and Merchants niet/nauwelijks meer gemaakt worden voor de PC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Want? Juist strategy werkt niet @ console maar wel op pc.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 328200

En volgens mij had iedereen toen ook wel een Nintendo, Sega of Playstation in huis..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domdo
  • Laatst online: 08-05 22:02
Daar komt bij dat dit soort games vaak iets ingewikkelder waren/zijn en langer duren. Daardoor wordt het spel gezien als 'te' moeilijk en daardoor wordt het niet echt goed meer verkocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 11:49

Lapras

Ice beam

Ik vond KaM vreselijk. Uren bezig met economie, stuurde ik mijn leger er op uit. Voordat ze bij de vijand waren, hadden ze alweer honger.

Goed, ik was 12 en snapte er weinig van, maar toch!

• lordfalco
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2019
kam, o mijn god dat is lang geleden. ik had altijd problemen in de eerste missies voor mannetjes te trainen, totdat je zelf goud kon maken. redelijkw at herbergen erbij zetten en alles, maar wat een geweldig spel was dat. heb het tig keer uitgespeelt. een leuk alternatief nooit gevonden

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 21:36
Lapras schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:56:
Ik vond KaM vreselijk. Uren bezig met economie, stuurde ik mijn leger er op uit. Voordat ze bij de vijand waren, hadden ze alweer honger.

Goed, ik was 12 en snapte er weinig van, maar toch!
Ach, het is eens wat anders dan legers die uit Tiberium worden gemaakt en daarna nooit meer voedsel, brandstof of munitie nodig hebben.

TheS4ndm4n#1919

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 21:04
Was heerlijke game, heb hele plannen bedacht en op papier uitgetekend.
Eerst de vijand lokken met je crossbow (die konden buiten range van de torens blijven) en als ze dan kwamen snel terugtrekken en het gevecht op jouw terrein winnen. Daarna weer de crossbow naar voren om de torens te pakken. Mooie tijd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Geuze schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:41:
Settlers 2 the remake zal volgens mij toch wel het meest aanspreken.
Maar het zijn inderdaad maar 10 missions.
Al kan je achteraf nog wel een paar potjes skirmisch spelen.
Even hier op in springen. Die 10 missies ben je wel even zoet mee. dan heb je nog settlers, aufbrug der culturen. Deze is wel alleen in het Duits, maar is wel te doen hoor :). Enorm mee vermaakt.

En dan nu KAM spelen! :P.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ik speel KAM nu ook op een win7 machine, heb alleen het probleem dat ik na een uurtje of 3 wordt overspoeld door neverending armies van de pjoeter :S

letterlijk worden er 100 man op me afgestuurd met reinforcements die niet meer ophouden :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karstnl
batsma schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:27:
ik speel KAM nu ook op een win7 machine, heb alleen het probleem dat ik na een uurtje of 3 wordt overspoeld door neverending armies van de pjoeter :S

letterlijk worden er 100 man op me afgestuurd met reinforcements die niet meer ophouden :(
Meestal heb je na een uurtje of 3 toch wel een leger dat bijna alles wel af kan maken, mits je aanwas van nieuwe soldaten hebt. Verder zijn bij de missie de aanvallen gescript, dus na 3 uur tijd mag er ook best een groot leger komen.

speel je KAM1 of die uitbreiding TPR

• Tripp

Tripp

Wreah

batsma schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:27:

Beetje strategisch spelen met een paar melee units en wat meer archers en crossbows d:)b.

specs

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 12:25
hier zijn fixes en zelfgemaakt patches voor KaM :D !
http://knights.x10hosting.com/downloads_advanced.htm

ook vista en Windows 7 Fix DLL zit er tussen, draait hier als een zonnetje op Windows 7 X64.
We weten alleen nog niet wrm het spel niet werkt via hamachi :S..

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 15:19
Ik schop dit topic even omdat er best wel wat grote nieuws is. Lewin is goed bezig geweest de afgelopen 3 jaren en heeft de remake tot een volledige versie weten te schoppen.
De officiele site: Kam remake

Je hebt voor de laatste versie de officiële KaM TPR nodig.

Voor een impressie:
YouTube: Knights and Merchants Remake Trailer

We zitten op Quakenet op #kamremake

[Voor 25% gewijzigd door xzaz op 15-10-2011 18:57]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Rann
Ik ben benieuwd... Ga het zeker downloaden zodra het vrijgegeven wordt ;)

*installeert TPR alvast*

• Dreanor

Dreanor

Joene

Gadverdamme, ik heb enkel the shattered kingdoms en niet The Peasant Rebelion ... /sadface

Moeten we maar eens op zoek gaan naar TPR.

• xzaz
Dreanor schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:33:
Gadverdamme, ik heb enkel the shattered kingdoms en niet The Peasant Rebelion ... /sadface

Moeten we maar eens op zoek gaan naar TPR.
TPR is alleen maar nodig voor de bestanden.. het is eigenlijk een spel opzich, heel de engine is opnieuw gebouwd alles is aangepast. Alles is eigenlijk nieuw, het gebruikt alleen de graphics van het originele game.

Ik las hekel ipv enkel :9 Tja dan moet je op 1 of andere manier toch aan zien te komen *kuch*

Als er mensen zijn die willen Spelen, er zijn nu mensen online..

[Voor 14% gewijzigd door xzaz op 15-10-2011 21:01]

• Tripp

Tripp

Wreah

xzaz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:40:
[...]

TPR is alleen maar nodig voor de bestanden.. het is eigenlijk een spel opzich, heel de engine is opnieuw gebouwd alles is aangepast. Alles is eigenlijk nieuw, het gebruikt alleen de graphics van het originele game.

Ik las hekel ipv enkel :9 Tja dan moet je op 1 of andere manier toch aan zien te komen *kuch*

Als er mensen zijn die willen Spelen, er zijn nu mensen online..
maar wat is er nou precies anders dan? Ik zag iets van multiplayer en co-op? Kan de campaign in co-op?

Want de originele draait prima op mijn craptop.

Het is alleen wel jammer dat het na een paar missies wel steeds bij hetzelfde blijft. De story is iig niet erg boeiend :D.

specs

• xzaz
Tripp schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:44:
[...]

maar wat is er nou precies anders dan? Ik zag iets van multiplayer en co-op? Kan de campaign in co-op?

Want de originele draait prima op mijn craptop.

Het is alleen wel jammer dat het na een paar missies wel steeds bij hetzelfde blijft. De story is iig niet erg boeiend :D.
Wat het is, het is een remake van de orginele met hier en daar verbeterde functies. Ik zeg; download het en kijk het. Er wordt op dit moment veel tijd gestopt in het maken van mappen. Het enige wat nog echt moet gebeuren is de AI en het implementeren van de TPR units.
Ik heb net 3 tegen 3 gedaan en dat ging prima, was echt lachen om dit tegen elkaar te spelen :+

• Dreanor

Dreanor

Joene

Iemand enig idee waar ik TPR nog kan kopen? Ik heb die namelijk niet, enkel de eerste (Shattered kingdoms?). Dus ik kan de remake nog niet proberen ... /sad face

• xzaz
Je kan hem hier vandaan halen:
http://www.gog.com/en/gam...ts_the_peasants_rebellion

We zijn nu battles aan het doen, fighting maps :D Echt geniaal :D

[Voor 24% gewijzigd door xzaz op 16-10-2011 00:34]

• Rann
Maar jullie zitten nu dus te testen?... Give... :)

• xzaz
De release van R2400 staat vanavond op de planning, er zijn nog wat kleine probleempjes met de dedicated server op dit moment dus er wordt nog hard gewerkt om vanavond klaar te zijn. De oplossing is al gevonden maar moet nog ff goed worden geimplementeerd.

Je kan de Release candidate al wel spelen en helpen met testen. Moet je wel even op IRC komen en vragen om de links op Quakenet #kamremake.

• xzaz
Hij is nu te downloaden:
http://www.kamremake.com/download/

Meer informatie:
http://www.kamremake.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik kan TSK niet installeren omdat ik W7 x64 draai. Ik ga zo de CD zoeken van TPR, maar kan ik die wel gewoon installeren? Want het spel moet geïnstalleerd zijn begrijp ik om de remake te installeren begrijp ik?

Zo zit het inderdaad. Blijven zoeken dus :)

En gevonden en het werkt! :D Ik kom mijn vakantie wel door zo 8)

[Voor 23% gewijzigd door Krentenbol op 16-10-2011 18:54]

• karstnl
Heel erg bedankt, nu nog mijn oude CD terug vinden :>

EDIT
Het werkt echt heel goed, alleen legers besturen ging mij niet al te gemakkelijk af. Net alsof de muis dan hypergevoelig is als je dat wieltje te voorschijn tovert. Maar dit spel ga ik weer opnieuw(lees: beleven) spelen

[Voor 29% gewijzigd door karstnl op 16-10-2011 23:58]

• xzaz
Mooi, de army engine werkt op dit goed maar ze zijn er nog niet tevreden over. Lewin (de Lead Programmer) zei vanmiddag ook tegen me dat de engine herschreven moet worden.
Er zitten hier en daar nog van die dingen die eruit gehaald moeten worden. 't Kost tijd, maar deze Release is echt een grote vooruitgang als je weet waar dit project vandaan komt.

Als je dingen tegenkomt kan je dat mailen naar Lewin (check de website) of op #kamremake kijken op Quakenet.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Erg leuk om dit weer te spelen. Word er gewoon nostalgisch van :D Heb wel wat dingetjes doorgegeven via het contactformulier op de site, maar ondanks die issues is het erg goed te spelen :)

• remyguys
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 13:03
Is co-op mode mogelijk :D ?

Ben atm niet thuis dus als iemand dit kan confirmeren zou heel fijn zijn _/-\o_

• Rann
Geen idee... gisteravond eerst weer met de singleplayer begonnen... ;) Ben alleen net te traag in lvl2... Mijn stadje wordt aangevallen :(

Tutorial werkte alleen niet bij mij... Of het kwam omdat me geluid uitstond, geen idee?

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 18:56
Oooh dit ga ik zeker proberen :) :)

Heb dit spel wel helemaal kapot gespeeld :) ik weet nog dat ik met 1 poppetje, swordman ffe behind enemy lines ging zeg maar, de boel in de war schoppe.

• xzaz
Rann schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:49:
Geen idee... gisteravond eerst weer met de singleplayer begonnen... ;) Ben alleen net te traag in lvl2... Mijn stadje wordt aangevallen :(

Tutorial werkte alleen niet bij mij... Of het kwam omdat me geluid uitstond, geen idee?
Tutorial is niets anders dan gewoon bouwen en alles uit testen, er waren volgens mij geen 'voices' die je door het spel loodsen.
De singlemaps zijn echt moeilijk... en de multiplayer is echt geniaal, er zijn tenminste meerdere servers online nu, niet alleen die van mij. :)

Iemand hier toevallig al een multiplayer gespeeld? Er zijn mensen online op dit moment.

[Voor 6% gewijzigd door xzaz op 17-10-2011 15:07]

• Rann
Gisteravond geprobeerd, game was alleen vol.. ;)

Ben benieuwd of je ook tussentijds kan saven... Speelsessies duren(of duurden) vaak erg lang :)

• xzaz
Rann schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:35:
Gisteravond geprobeerd, game was alleen vol.. ;)

Ben benieuwd of je ook tussentijds kan saven... Speelsessies duren(of duurden) vaak erg lang :)
Ja, multiplayer games zijn 'saveable', automatisch wordt dat door autosave gedaan en anders kan je dat handmatig doen. Die games zijn dan in te laden via de multiplayer kamer, iedereen die in die game zat kan dan weer joinen en wordt automatisch op de goede plaat neergezet. Dan start je de game weer en gaat hij weer verder.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 18:17

MiliaanR

Just for fans.

Ik weet niet of het al gezegd is maar sommige Command And Conquers zouden ook goed hier tussen passen!
Kwa gameplay is het een soort van het zelfde. Ik heb niet alle C&C's gespeeld maar Red Alert 1 en dan was er nog die lijken er erg op!

• Rann
Lijken er op ?... Misschien alleen dat je je 'basis' moet bouwen en 'units' moet trainen en het ook een strategy game is...

Voor de rest is K&M toch wel iets economisch gerichter o.a. ;)

• xzaz
En het is wel wat trager, zeker op het begin.

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 10:52
Ik lees nostalgie :D
ik ga het ook maar eens zoeken in de kast, weet alleen niet of ik de goede versie heb voor de remake.

• remyguys
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 13:03
Geweldig :D, eindelijk dit spel weer een beetje nieuw leven ingeblazen

• Rann
Top werk guys!

Nu nog tijd vinden voor een lange game ;)

• Haywout
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-04 11:57
Gisteren een mooi potje gespeeld. Op een 8 player map 4 teams van 2. Was zelf helaas te laat begonnen met troepen maken :(

• xzaz
Die Fighting map Battle for Bannockburn is echt geniaal.

• bowz3r
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03 15:18
Lijkt me geweldig, nostalgie zonder enorm veel irritante bugs.
Ga ik een keer proberen zodra ik een uurtje tijd kan vinden.

• karstnl
Haywout schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:32:
Gisteren een mooi potje gespeeld. Op een 8 player map 4 teams van 2. Was zelf helaas te laat begonnen met troepen maken :(
Je team genoot had ook te laat troepen gebouwd? Vind zelf het vechten niet het leukste deel van het spel, het opbouwen is geweldig gedaan. Zouden meer games een voorbeeld aan moeten nemen, de sfeer is perfect.

• AlphaWierie
  • Laatst online: 21-05 07:43
Wat een game was dat! voor die tijd ging het ook best diep, boogschutters achter je schilden. hoog opstellen enz.

En wat een fantastisch beeld hoe de huizen werden gemaakt!
Kan me de eerste missie nog herinneren. dat je in een stad begon dat midden in de aanval zat.

• Rann
Weer gaan spelen zeg ik! Zie hierboven... remake van K&M :)

• karstnl
Rann schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:45:
Weer gaan spelen zeg ik! Zie hierboven... remake van K&M :)
Het speelt heerlijk, alleen jammer dat de AI nog niet erg slim is. Niet dat de AI bij Kam zelf slim was.

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-05 18:24
Ik zag laatst dat de originele game + exapnsion ook via Gog.com (Good old Games) te koop is tegenwoordig. Voor degene die het originele spel direct werkend willen hebben op vista of windows 7. Voor de prijs hoef je 't ook niet te laten.

http://www.gog.com/en/gam...ts_the_peasants_rebellion

• Wiethoofd
  • Laatst online: 22-05 18:43
Ze zouden Knight & Merchants + expansion eigenlijk beschikbaar moeten maken op Steam, hoe vet zou dat zijn :P

Wiethoofds meuk en 'overige'

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee