Toon posts:

Doslink kabbel??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een doslink kabel en nu wil ik graag bestanden over zetten via deze kabel heeft iemand hier eeen programma vooR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Je bedoelt zeker een nulmodem kabel voor een seriele verbinding tussen 2 PC's? Je kunt eens kijken op tucows ofzo. Moet het voor Windows of voor MS-DOS zijn?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee geen serieele kabel. voor op printpoort moet voor ms dos zijn links graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zeg gaffel

Ik wilde net al in je andere topic posten... (CROSSPOSTEN heet zoiets als je 2x hetzelfde topic plaatst, ik zie nu net dat je hem dus 2x op GoT hebt gezet......)
Lees de FAQ en gebruik de SEARCH.....
Ik heb binnen 1 minuut het volgende gevonden:
edit:

nou zie ik dat die quote dus is weggevallen... domme ik
Op woensdag 14 februari 2001 22:54 schreef Martin18 het volgende:

[..]

Goed nog een poging om een reply te posten (net crashte mijn vriendelijke PC er even mee). Opnieuw dus.

Als je een grote backup hebt, laten we zeggen 1 GB (tamelijk klein nog eigenlijk), en je gaat die via interlnk / intersrv oversturen, dan gaat dat volgens mij wel een paar dagen duren. Is goed als laatste redmiddel.:)

Maar er is nog een netwerkkaart (PCMCIA). Als je daar nou drivers voor hebt onder DOS. Dan moet het toch sneller kunnen? Wie weet daar iets van? Hoe werkt dat?
Dus ga eerst zelf nog maar eens aan het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nu heb je al 3 topics geopend.... das dus geen crosspost maar TRIPLEpost...

[topic=145812]
[topic=145805]
[topic=145798]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 18 maart 2001 12:27 schreef SilverForce het volgende:
ja en?
lees de FAQ dan man..... daar staat het netjes in uitgelegd.... crossposten=fout=magniet=IRRITANT

maar gebruik dus de search (goh... staat ook al in de faq)

ik had dus binnen 1 minuut:
Op woensdag 14 februari 2001 22:23 schreef Freggel_United het volgende:
Dit is een hele gore manier, maar het werkt wel...

Ooit in een ver grijs verleden heeft Microsoft de programma'tjes INTERLNK.EXE en INTERSRV.EXE geschreven. Respectievelijk Interlink en Interserver zorgen ervoor dat je een server en een host pc krijgt, dus een serieele (com) of parrallele (lpt) verbinding.

Zorg ervoor dat je deze twee ergens vandaan haalt (...abandonware...) en ook de documentatie die erbij hoort... Deze kunnen je wel helpen. Het zal wel ff duren om alles over te zetten, maar dan heb je iegv je data nog.
de rest zoek je zelf maar uit... lekkere houding... "Ja en?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Norton commander kan dat makkelijk

dos kan het zelf geloof ik ook. (met Doslink oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

uit de FAQ:
Als je ergens mee zit; ga dan eerst ff zoeken. Sommige dingen komen erg vaak opnieuw voorbij, waarbij dan dezelfde antwoorden kunnen worden gegeven.
Op de lange duur is dat erg vermoeiend. We zitten in feite op een enorme knowledge-database, het enige wat je hoeft te doen is zoeken.
dat zei ik dus.... mja... omdat de faq lezen iets is wat jou niet interesseert :? heb ik dus maar de punten eruit gepikt die hier van toepassing zijn....
Ga niet als een bezetene overal dezelfde vraag posten. Dat heeft geen enkele zin; je irriteert de anderen ermee, en loopt kans op een waarschuwing/ban.
De dubbele topics worden, zodra we ze zien, in elk geval gesloten.
en is dus ook gebeurd.... die ban/waarschuwing heb ik nog niet gezien... maar het kan ook zijn dat die niet komt :? of dattie via mail of ICQ bij je terecht komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens met PARAC. Gewoon op een bootable flop zetten en daar gaat het perfect mee. Op te halen bij http:\\www.casema.net\~berkheim\parac.zip
Veel plezier :)
Op zondag 18 maart 2001 11:48 schreef SilverForce het volgende:
Ik heb een doslink kabel en nu wil ik graag bestanden over zetten via deze kabel heeft iemand hier eeen programma vooR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik verbinding wil testen zegt ie bij alle programma's error kan niet vinden van andere pc en zo toch zit de kabel er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 14:48

oXygeN

oftewel oxje...

(jarig!)
vroeger gebruikte ik altijd FX (fastlynx)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vind ie umh ook niet kabel gaar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
INTERLNK en INTERSVR, zit standaard bij MS-DOS. Zie de DOS help voor meer info :)

edit:

Stond d'r al, slecht gelezen |:(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denk dat de kabel niet werkt kun je dit testen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 18 maart 2001 20:39 schreef SilverForce het volgende:
denk dat de kabel niet werkt kun je dit testen ofzo
jah... tuurlijk kan je dat testen.... wat dacht je van een multimeter.... en dan pin voor pin de boel gaan doormeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
wfvn: jezes wat een houding :(

eerst: wat er ook in de faq staat, een forum wordt nog steeds gebruikt om de kennis van velen aan te boren en dus makkelijk kan werken ZONDER uren te moeten zoeken.. da's nu eenmaal principieel aan een forum als dit.

2e: reageer op iets minder toon aub.. ga hem aangeven in SU omdat ie dubbelpost maar ga z'n topics er niet door verbrotten.. jouw geweimel erin irriteerd mij bijvoorbeeld al meer dan een dubbelpost!
3: niet iedereen heeft zomaar een multimeterje hoe goedkoop, wijdverspreid het ook is.. ok weeral de toon waarop je dit zegt ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 19 maart 2001 01:54 schreef poohbeer het volgende:
wfvn: jezes wat een houding :(

eerst: wat er ook in de faq staat, een forum wordt nog steeds gebruikt om de kennis van velen aan te boren en dus makkelijk kan werken ZONDER uren te moeten zoeken.. da's nu eenmaal principieel aan een forum als dit.

2e: reageer op iets minder toon aub.. ga hem aangeven in SU omdat ie dubbelpost maar ga z'n topics er niet door verbrotten.. jouw geweimel erin irriteerd mij bijvoorbeeld al meer dan een dubbelpost!
3: niet iedereen heeft zomaar een multimeterje hoe goedkoop, wijdverspreid het ook is.. ok weeral de toon waarop je dit zegt ... :(
okee... ff kleine toelichting:
1) Hij stelt een vraag die ik dus in 1 minuut beantwoord had door de search te gebruiken. NIET door uren te zoeken.

2) Ik wilde dat dus gaan melden op zijn topic, ik heb met dus lichtelijk ingespannen door voor hem te zoeken en hem op weg te helpen. Wil ik het bericht posten, blijktie ineens gesloten te zijn door doublepost... dat zijn dus 2 fouten achter elkaar. Je zal begrijpen dat ik daar inderdaad niet zo vrolijk van wordt... probeer je serieus te helpen, gaat dat niet... tja dan wil ik wel een andere toon gaan aanslaan ja... en hem even wijzen op de faq.

Wat betreft punt 3... daar zou je best gelijk in kunnen hebben.... hoewel ik me dat haast niet kan voorstellen van de gemiddelde tweaker.

Punt 1 en 2 staan dus boven verklaard.... misschien dat ik op een ander moment wat relaxter had gereageerd... maar eerst dus niet zoeken... daarna kom ik erachter dattie een dubbelpost heeft; ik kon dus niet posten... en dan zie ik ook nog eens die derde post...
Over onoverzichtelijk en irritant gesproken....
Pagina: 1