Toon posts:

(probleem) HD video bewerking PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 406668

Topicstarter
Hallo, ik bezit een home-build video bewerking PC (zie specs beneden) die ik gebruik om HD video in Sony Vegas Pro 10 & Adobe Master Suite CS5 te bewerken. Het probleem waar ik nu tegen stuit is dat ik verschillende projects moet openen om de video in te maken en later alles samenvoegen. Dit omdat mijn geheugen binnen de korste keren vol is (van het importeren van teveel project files) en de programma's dan vastlopen.

Huidige PC video bewerking PC (gebouwd December 2007):
1x Cooler Master Cosmos
1x Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
1x OCZ Game XStream OCZ700GXSSLI, 700 Watt
2x OCZ DDR2 PC9200 2048MB kit, FlexXLC Edition
1x EVGA 512-P3-E841-AE e-GeForce 8800 GTS 512MB
1x Western Digital Caviar GP, 7200RPM, Sata 2, 16MB buffer, 750 GB
2x Western Digital RaptorX, 150 GB, 10.000 RPM, 16MB buffer, Sata 2
1x EVGA nForce 680i SLI 775 AR version
2x Samsung SH-S203B, OEM, Serial ATA150
1x Auzentech X-FI Prelude 7.1
1x Promise FastTrak TX2300

Door destijds problemen met de RAID van het moederbord heb ik de Promise FastTrak TX2300 gekocht om mijn RaptorX schijven in RAID 0 te laten lopen. Het geheugen werkte tevens niet in SLI. De PC werkte stabiel maar het moederbord heeft veel problemen gegeven met het maken van de PC. Overigens was deze PC oorspronkelijk bedoeld voor Gamen maar dat heeft plaatsgemaakt voor video bewerking.

Als student heb ik een klein budget en wil ik alleen de noodzakelijk componenten vernieuwen. Namelijk de CPU, moederbord, grafische kaart en het geheugen. Na wat onderzoek kwam ik uit op de volgende semi BBG van hardware.info . Op tweakers kon ik geen recente, relevante BBG vinden aangezien ik een zo stabiel mogelijk PC wil en dus absoluut geen game-overclock systeem wat destijds wel mijn fout is geweest.

Nieuwe hardware om te kopen:
1x Intel Core i7 2600, Socket 1155, Klokfrequentie: 3,4 GHz, Cores: 4, Productie-procédé: 32 nm
1x Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit
1x MSI P67A-GD65 (B3), ATX, Socket 1155, DDR3, Chipset Intel P67
1x MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition OC, DirectX 11.0, PCI-Express x16, 1024 MB, 860 MHz

Nu heb ik een paar vragen.
Kan deze nieuwe hardware functioneren samen met wat ik al heb?
Is het voor mij ook een must om een Scythe Mugen 2 Rev. B te kopen om de CPU te koelen (heb nooit warmte problemen gehad met de Cosmos kast)?
Is het aanschaffen van al deze onderdelen wel nodig of zijn er slimmere opties?
Zijn er andere onderdelen die de kosten kunnen drukken?
Mijn budget is klein en die €600 euro aan bovenstaande onderdelen is ook echt het _maximale_ van wat ik kan uitgeven.

Ik wil gewoon HD video bewerking doen met Sony Vegas Pro 10 en Adobe CS5 Master Suite (Premiere Pro en in de toekomst ook After Effects). Gamen gebeurt maar 2x per jaar en heeft dus absoluut geen prioriteit. Het systeem moet betrouwbaar zijn en stabiel werken voor lange uren achter elkaar (editting en HD video encoding).

Alvast bedankt voor het meedenken en de hulp!

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 406668 op 15-05-2011 14:24. Reden: Niet werkende link]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 12:29
Kijk bij de maker van de software die je wilt gaan gebruiken, wat zij voor een eisen stellen.
Bij adobe is dacht ik , dat er gebruik gemaakt wordt van je videokaart(gpu), om te versnellen.
Zie Sony Vegas Pro 10, Adobe CS5 Master Suite, Premiere Pro, After Effects.

De snelheid van je oudere harde schijven kontroleren op je nieuwe moederbord, anders moet je dit nog vernieuwen.
Zullen vermoedelijk iets sneller gaan.

Geheugen lijst welke bij je moederbord hoort vind je in de handleiding van je moederbord en op de website van de moederbord firma.

Behuizing kan goedkoper.

Fasttrack is pci? Dus hier heb je niks aan om snelheid te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als gamen geen prio is, waarom dan een nieuwe videokaart?

Ik denk dat het effectiever is om je 8800GTS te hergebruiken of een betere tweedehands kaart te kopen in http://tweakers.net/aanbod/, de restwaarde van je huidige CPU, moederbord & geheugen alvast in je budget mee te nemen (grofweg 150 tot 200 Euro) en te investeren in extra RAM (16GB) en mogelijk een extra/snellere data-schijf pricewatch: Western Digital Caviar Black WDBAAZ0020HNC, 2TB

Verder, maar dat zal toch moeten gebeuren, zou ik de Raptors in RAID0 op je nieuwe moederbord zetten (na een backup!!!!) en de huidige Fasttrak opzij leggen; nu en in de nieuwe PC beperkt de PCI-bus de doorvoersnelheid van 2 van die schijven in RAID0.

En misschien kan je hier ook even snel doorheen bladeren voor ideeen:
[BBG aanschaf] Workstation
[BBG] Multimediasysteem maart 2010
[UG Aanschaf] Workstation

Vind het trouwens opvallend dat programma's vastlopen; zelfs bij meer gebruik van geheugen dan je daadwerkelijk als RAM hebt, zou Windows de swapfile gaan aanspreken. Hiermee verlies je wel een stuk snelheid in het bewerken maar op zich zou het niet moeten vastlopen.

Heb je ook bedacht dat je geld moet reserveren voor een licentie van een 64-bit OS zoals Windows 7 of Server 2008? Nou zal je daar als student wel goedkoper aan kunnen komen maar toch :)

[Voor 48% gewijzigd door MAX3400 op 15-05-2011 15:16]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:04:
Kijk bij de maker van de software die je wilt gaan gebruiken, wat zij voor een eisen stellen.
Bij adobe is dacht ik , dat er gebruik gemaakt wordt van je videokaart(gpu), om te versnellen.
Zie Sony Vegas Pro 10, Adobe CS5 Master Suite, Premiere Pro, After Effects.

De snelheid van je oudere harde schijven kontroleren op je nieuwe moederbord, anders moet je dit nog vernieuwen.
Zullen vermoedelijk iets sneller gaan.

Geheugen lijst welke bij je moederbord hoort vind je in de handleiding van je moederbord en op de website van de moederbord firma.

Behuizing kan goedkoper.

Fasttrack is pci? Dus hier heb je niks aan om snelheid te maken.
Bij Adobe worden de volgende specs voor Master Suite gevraagd. Intel i7 en 8 GB geheugen zit dus wel goed zo te zien, alleen bij grafische kaarten worden de Nvidia kaarten aangeraden voor GPU acceleratie. De playback in Premiere Pro met HD footage is wel een probleem nu, het stottert en gaat niet, zelfs als ik de preview kwaliteit op laag zet.

Behuizing houd ik van mijn oude PC (Cooler Master Cosmos) en gaat dus geen geld kosten. De Fasttrack zal ik in de nieuwe versie van deze PC niet herbruiken, dit kaartje was alleen nodig bij de huidige moederbord van EVGA die RAID0 opstelling onmogelijk maakte.

In hoevere maakt een een grafische kaart verschil bij HD editing, footage preview en render tijden?? Ik kan dit nergens in terug vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:11:
Als gamen geen prio is, waarom dan een nieuwe videokaart?

Ik denk dat het effectiever is om je 8800GTS te hergebruiken of een betere tweedehands kaart te kopen in http://tweakers.net/aanbod/, de restwaarde van je huidige CPU, moederbord & geheugen alvast in je budget mee te nemen (grofweg 150 tot 200 Euro) en te investeren in extra RAM (16GB) en mogelijk een extra/snellere data-schijf pricewatch: Western Digital Caviar Black WDBAAZ0020HNC, 2TB

Verder, maar dat zal toch moeten gebeuren, zou ik de Raptors in RAID0 op je nieuwe moederbord zetten (na een backup!!!!) en de huidige Fasttrak opzij leggen; nu en in de nieuwe PC beperkt de PCI-bus de doorvoersnelheid van 2 van die schijven in RAID0.

En misschien kan je hier ook even snel doorheen bladeren voor ideeen:
[BBG aanschaf] Workstation
[BBG] Multimediasysteem maart 2010
[UG Aanschaf] Workstation

Vind het trouwens opvallend dat programma's vastlopen; zelfs bij meer gebruik van geheugen dan je daadwerkelijk als RAM hebt, zou Windows de swapfile gaan aanspreken. Hiermee verlies je wel een stuk snelheid in het bewerken maar op zich zou het niet moeten vastlopen.

Heb je ook bedacht dat je geld moet reserveren voor een licentie van een 64-bit OS zoals Windows 7 of Server 2008? Nou zal je daar als student wel goedkoper aan kunnen komen maar toch :)
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe zwaar een goede video kaart meetelt bij videobewerking programma's. Op een tweejaarlijkse lan-party na, game ik nooit. Ze vragen bij Adobe voor Premiere Pro een Nvidia kaart voor GPU acceleratie. Ik denk dat dit voor het previewen van je project handig is, tenminste het lijkt mij dat het daarvoor uit zou kunnen maken. Eerlijk gezegd weet ik dit niet goed.

Een legale versie van 64-bit heb ik thuis liggen ;), probleem is alleen dat dit moederbord beroerd slecht met 64 bit werkt (waarom heb ik nooit geweten) en ik vooralsnog op 32 bit draai. De fasttrack zou ik niet hergebruiken in de nieuwe PC, was alleen nodig met dit huidige moederbord type om een werkende RAID0 opstelling te krijgen.

Het probleem wat ik nu ondervind is dat wanneer ik 200 files á 350-500 GB in mijn Sony Vegas project file heb geïmporteerd zit het geheugen (2.4 gb ivm 32bit windows) vrijwel op 100% load. Sony Vegas springt er op dat moment uit. Dit omzeil ik nu door na 86% load te stoppen met importeren, een nieuw project aan te maken en de video in verschillende delen te monteren en later samen te voegen. Dit zorgt ervoor dat ik sommige overgangen (tussen project door, door het onverwachts een nieuw project moeten maken) niet kan maken, mbt muziek en video. Dit is op het moment een groot probleem.

Bedankt voor het leesvoer, dat ga ik doornemen. Heb al een kandidaat voor mijn geheugen en grafische kaart. Weet alleen niet zo goed wat ik zou kunnen vragen, het is een vriend namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 16:42

Nutral

gamer/hardware freak

als het daarom is, moet je gewoon 64bit installeren, dan kun je wel 4gb aanspreken aan geheugen door 1 applicatie, in plaats van die 2 gb virtuele.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 406668 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:59:
[...]

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe zwaar een goede video kaart meetelt bij videobewerking programma's. Op een tweejaarlijkse lan-party na, game ik nooit. Ze vragen bij Adobe voor Premiere Pro een Nvidia kaart voor GPU acceleratie. Ik denk dat dit voor het previewen van je project handig is, tenminste het lijkt mij dat het daarvoor uit zou kunnen maken. Eerlijk gezegd weet ik dit niet goed.
De enige extra feature bij videobewerken, mits de applicatie het zelf ook ondersteunt, is op het Nvidia-platform de CUDA-engine; deze wordt voornamelijk aangesproken als je veel filters en resize toe gaat passen. Indien je alleen je ruwe video-files knipt/plakt en aan elkaar lijmt, zal eender welke videokaart niet een enorm grote impact maken op de uiteindelijke doorlooptijd.
Nutral schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:03:
als het daarom is, moet je gewoon 64bit installeren, dan kun je wel 4gb aanspreken aan geheugen door 1 applicatie, in plaats van die 2 gb virtuele.
Dat kan nu ook al maar het installeren van een 64-bits OS zou betekenen dat het OS en andere applicaties (die mogelijk ook native in 64-bit te krijgen zijn) al het geheugen boven de grens van 4GB kunnen aanspreken.

CS5 is daar wel voor geschikt, Vegas 10 volgens mij niet; beide gebruik ik niet dus kan daar geen sluitend antwoord op geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:09:
[...]

De enige extra feature bij videobewerken, mits de applicatie het zelf ook ondersteunt, is op het Nvidia-platform de CUDA-engine; deze wordt voornamelijk aangesproken als je veel filters en resize toe gaat passen. Indien je alleen je ruwe video-files knipt/plakt en aan elkaar lijmt, zal eender welke videokaart niet een enorm grote impact maken op de uiteindelijke doorlooptijd.

[...]

Dat kan nu ook al maar het installeren van een 64-bits OS zou betekenen dat het OS en andere applicaties (die mogelijk ook native in 64-bit te krijgen zijn) al het geheugen boven de grens van 4GB kunnen aanspreken.

CS5 is daar wel voor geschikt, Vegas 10 volgens mij niet; beide gebruik ik niet dus kan daar geen sluitend antwoord op geven.
Het moederbord is een bottleneck geweest vanaf het begin, echt een verkeerde keuze van mij geweest toen. Hiervoor heb ik zelfs het geheugen moeten vervangen en dus die fasttrack kaart moeten aanschaffen. Ik gebruik ook applicaties binnen Vegas en Premiere Pro om alles wat netter te maken, bijvoorbeeld Magic Bullet. Dit is grafisch erg zwaar wanneer je je footage wilt previewen, dit lukt nu niet omdat hij realtime te veel moet renderen en me PC dit niet aankan. Zodoende render ik telkens alles, ipv previewen, wanneer ik de kleurbewerking en dergelijke heb gedaan. De i7 zal veel gaan uitmaken bij mijn render tijden (heb ik gelezen) en me moederbord moet gewoon vervangen worden, geheugen van 8 gig is voor mijn gebruik voorlopig nog wel voldoende. Ik weet dus niet of een grafische kaart bij het previewen van raw-footage met tig filters eroverheen ook daadwerkelijk word aangesproken.. Beetje het probleem stuk waar ik mee zit. Maakt de CUDA-engine zoveel uit? Ik heb nog geen review kunnen vinden hierover. Het word dus wel bij Adobe specifiek aangeraden. Vegas 10 is allemaal wat minder duidelijk over specificaties, word niks specifieks aangeraden.

Mbt mijn schijven. Ik denk dat ik mijn huidige schijven op de koop zou toe nemen, om in ieder geval te kijken of voor mijn huidige gebruik de snelheid voldoende is. Qua opslag ruimte zit ik nog ruimschoots goed (ik heb veel externe opslag).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 16:42

Nutral

gamer/hardware freak

Nee, bij een 32bit os, kan 1 applicatie maar 2gb virtueel geheugen gebruiken, addressering is namelijk opgedeeld in 2gb voor het os en 2gb voor applicaties, en vaak is 2gb virtueel geheugen wat minder dan 2gb echt geheugen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
Als ik het aantal bestanden zie met de grootte ervan die je tegelijk wilt importeren zou ik persoonlijk het geheugen groter maken, dus voor 16GB gaan. Ik zou dan een iets tragere processor nemen, omdat dan alleen het bewerken minder snel gaat, maar je zult pas veel later tegen de ram bottleneck aanlopen bij het importeren van je bestanden.
Nieuwe VGA kaart zou ik ook niet aanschaffen, die 8800GTS zou snel genoeg moeten zijn voor previews, en die zou lekker voor je kunnen CUDA'en, hoewel ik daar in de praktijk niet echt veel snelheidswinst van heb gezien, alleen in syntetische benchmarks.

Misschien zijn een paar dataschijven in RAID 0 ook nog wel handig voor je, aangezien er zoveel tegeleijk uitgelezen moet worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:42
Misschien is het in dit geval handig om eerst de broodnodige onderdelen aan te schaffen. Dit zijn moederbord, CPU, 16GB aan geheugen. Hiermee kun je tijdelijk door, en als je mogelijk na een half jaar wat meer bij elkaar hebt, koop dan een SSD en een knappe videokaart. Ik zou persoonlijk niet iets kopen waar ik niet helemaal in geloof, en dan doel ik op de opslagmedia op RAID0. Dit is wel snel, maar SSD's zijn bij veel kleine bestanden (plugins in je programma's bijvoorbeeld) veel sneller.

Je moet immers wel aan de toekomst denken. Hoelang wil je met deze PC doen? De kans is groot dat er met een jaar of 2 de geheugeneisen omhoog worden aangescherpt. Dan heb je er nu alvast profijt van, omdat de geheugenprijzen niet echt lager zullen gaan worden dan dit.

Ik koop mijn computers altijd pas als ik van een product zeker weet dat ik er vier jaar met plezier mee kan werken. Anders koop ik delen of wacht ik even.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aspasis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-07-2022
Als je Adobe Premiere Pro veel gebruikt is het zeker aan te raden een Nvidia kaart aan te schaffen. Je huidige videokaart is helaas niet geschikt omdat hij niet voldoende intern geheugen heeft. Het minimum ligt ergens rond de 812MB o.i.d. (Mijne oude 8800 GTS 768MB was in ieder geval niet voldoende) Ik zou voor een videokaart gaan met 1GB intern geheugen.

Mijn huidige systeem bestaat uit: Intel Core 2 Duo e6600, 4GB ram, GTX460 1GB en Win7 x64.
Bij het bewerken van DSLR footage op dit systeem alles gaat alles prima zolang ik gpu-versnelde effecten gebruik. Load op mijn gpu, bij previewen met een stuk of 5 effecten aan, is rond de 20%. Previewen loopt soepel. Je hoeft dus niet per se een zware video kaart aan te schaffen. (maar wel met 1GB geheugen dus).

Gebruik ik geen gpu-versnelde effecten, dan gaat hij al snel stotteren. Nu is dit een redelijk lichte pc maar het geeft het nut van CUDA wel goed aan.

Misschien heb je met een zwaarder systeem CUDA niet nodig, maar het helpt wel degelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Aspasis schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:02:
Als je Adobe Premiere Pro veel gebruikt is het zeker aan te raden een Nvidia kaart aan te schaffen. Je huidige videokaart is helaas niet geschikt omdat hij niet voldoende intern geheugen heeft. Het minimum ligt ergens rond de 812MB o.i.d. (Mijne oude 8800 GTS 768MB was in ieder geval niet voldoende) Ik zou voor een videokaart gaan met 1GB intern geheugen.
...
Misschien heb je met een zwaarder systeem CUDA niet nodig, maar het helpt wel degelijk.
Kan je dit ook laten zien in benchmarks (nog niet eens zo zeer van je eigen systeem) want voor zover ik weet (en iemand anders hierboven ook al zegt) is CUDA voorlopig een ondergeschikte feature en zeker niet het investeren in een 1GB-kaart waard.

Sterker nog; afgezien van een mogelijke preview, durf ik te beweren dat je aanzienlijk rapper bent met het uiteindelijke resultaat renderen op een i7-2600K (8 threads) ZONDER CUDA-GPU dan dat je dat zal zijn op jouw genoemde E6600 MET CUDA-GPU erachter.

Je zegt zelf al; de GPU-load is maar 20%; betekent dus dat je met 5 filters "maar" 20% van een GTX460 gebruikt... Dus of de GPU is veeeeeel te zwaar voor de taken die worden afgevuurd, of de GPU offload maar 20% van het werk van de CPU (want die load vergeet je te vermelden).

[Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 15-05-2011 23:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou, kijk eens naar deze gigantische lijst met benchmarks:

http://ppbm5.com/Benchmark5.html

Sowieso boeiend. Er staat ook een score bij van het systeem met de Mercury Playback Engine (CUDA) aan tijdens het renderen van de timeline. die is in sommige gevallen rammend veel sneller dan die waar hij uit staat. Dus het is zeker iets denk ik om op te letten.. Al zal het verschil in processors het meest uitmaken nu. Ik zou zelf ook iig je proc upgraden..

[Voor 11% gewijzigd door maratropa op 16-05-2011 00:04]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

maratropa schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:01:
Nou, kijk eens naar deze gigantische lijst met benchmarks:

http://ppbm5.com/Benchmark5.html

Sowieso boeiend. Er staat ook een score bij van het systeem met de Mercury Playback Engine (CUDA) aan tijdens het renderen van de timeline. die is in sommige gevallen rammend veel sneller dan die waar hij uit staat. Dus het is zeker iets denk ik om op te letten.. Al zal het verschil in processors het meest uitmaken nu. Ik zou zelf ook iig je proc upgraden..
Mooie benchmark inderdaad; doet niets af aan de eerdere argumenten van mensen om "wel" een CUDA-kaart in te zetten met minstens 1GB. Buiten het feit dat bijna elke machine in die benchmark dezelfde kaart heeft maar wel erg grote verschillen in rendering-time, is in de uitleg duidelijk aangegeven dat ze werken met heeeeel veeeeel effecten, transities, parellelle tracks, scaling en field reversal. Mede hierdoor is de doorvoer tussen CPU/RAM/GPU van essentieel belang (zoek maar eens het verschil tussen de hoogste en laagste GTX470).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07-2019
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 07:56:
[...]

Mooie benchmark inderdaad; doet niets af aan de eerdere argumenten van mensen om "wel" een CUDA-kaart in te zetten met minstens 1GB. Buiten het feit dat bijna elke machine in die benchmark dezelfde kaart heeft maar wel erg grote verschillen in rendering-time, is in de uitleg duidelijk aangegeven dat ze werken met heeeeel veeeeel effecten, transities, parellelle tracks, scaling en field reversal. Mede hierdoor is de doorvoer tussen CPU/RAM/GPU van essentieel belang (zoek maar eens het verschil tussen de hoogste en laagste GTX470).
Kan je hier niet OpenCL gebruiken lijkt me toch handiger als je het op elke GPU kon doen ongeacht het merk of levert dat zoveel problemen??

[Voor 3% gewijzigd door Gamersblood op 16-05-2011 09:31. Reden: openCL moest Zijn OpenCL.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet thuis in al die verschillen end. De update van me processor, moederbord en geheugen staat vast. Mijn vraag nu is alleen nog of die componenten die ik in mijn oorspronkelijk post heb gezet, wel samen werken met de rest van mijn huidige onderdelen (met uitzondering van de fasttrack kaart, die gaat eruit!). Dus dat wil zeggen, raptorX schijven in raid0 en verder alles normaal. Zou mijn huidige voeding dit trekken? Past alles degelijk in mijn huidige PC kast? Past het ook met een Scythe Mugen 2 gemonteerd? Ik weet niet waar ik informatie over dit soort details kan vinden, alvast bedankt!

Btw, bij mycom hebben ze dagelijks veilingen van dergelijke van hun producten, ook degene die ik zoek alleen andere versies. Zo is er nu de Sapphire Videokaart Radeon HD6850 TOXIC,1GB, die iemand voor 85 euro gaat kopen. Vooralsnog is dat de stand met nog 20 minuten te gaan. Heeft iemand ooit aan zoiets meegedaan of van mensen gehoord die hier ervaring mee hebben?

Edit: De kaart is uiteindelijk verkocht met de veiling voor 116 euro. Koopje?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 406668 op 16-05-2011 16:03]

Topicstarter
Bump

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 13:04
Raar dat Premiere Pro bij jou niet soepel draait.

Ik heb hier 1080 60p video met een bitrate van 28mb/s en een simpel AMD quadcore'tje met GTX 560 en alles draait hier soepel, ook preview op hoge kwaliteit.

Ik heb "maar" 6 gb geheugen, en ik kan after effects cs5, premiere pro en sony vegas naast elkaar laten renderen! 1080 60p!

Waarschijnlijk kun je het beste gewoon een goede CUDA kaart kopen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:18
Je nieuwe onderdelen verbruiken minder dan de ouwe, dus dat moet wel lukken, een mugen 2 is niet nodig want je gaat toch niet overklokken denk.

Maar heb je al eens geprobeerd de nieuwste bios van je mobo te installeren en win7x64 te draaien? Je hebt nu 8GB ram en dat zou ruim voldoende moeten zijn.

Als je toch niet echt aan het gamen bent kan je nog overwegen om een H67 bord te nemen, hoeft er in principe helemaal geen videokaart in. Een 2600K heeft trouwens een iets snellere gpu dan een 2600.

edit: Je kan ook een Z68 bord met een videouitgang nemen met een 2600K, dan heb je de maximale uitbreidingsmogelijkheden (2x gpu en een pci-e ssd kan dan nog bijvoorbeeld). Terwijl je ook helemaal zonder kan draaien, ze zijn wel iets duurder maar je hoeft geen videokaart te kopen.

[Voor 22% gewijzigd door haarbal op 18-05-2011 15:44]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Topicstarter
Het probleem met mijn PC heeft vanaf het begin al gezeten in de combinatie van moederbord & geheugen. Kan ook zijn dat er gewoon een probleem is met het moederbord waar ik niks van weet. x64 installeren werkt voor een paar weken totdat de PC begint te crashen. Op 32bit heb ik nog nooit een blauw scherm of probleem gehad. De bios is de laatste versie, daar zal het niet aan liggen.

Ik zal eens naar je alternatieven voor het moederbord kijken, bedankt! :)

Zit er echt veel profijt in de aanschaf van SSD? Wanneer ik me raptorX schijven straks in raid0 wel op volledige snelheid kan laten draaien, neem ik aan dat dat genoeg moet zijn. Mijn PC is razendsnel met standaard taken en kan veel naast elkaar draaien, maar er zitten gewoon te veel bottlenecks in nu. Goed excuus om te updaten ;)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:03

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Anoniem: 406668 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:27:
Het probleem met mijn PC heeft vanaf het begin al gezeten in de combinatie van moederbord & geheugen. Kan ook zijn dat er gewoon een probleem is met het moederbord waar ik niks van weet. x64 installeren werkt voor een paar weken totdat de PC begint te crashen. Op 32bit heb ik nog nooit een blauw scherm of probleem gehad. De bios is de laatste versie, daar zal het niet aan liggen.

Ik zal eens naar je alternatieven voor het moederbord kijken, bedankt! :)

Zit er echt veel profijt in de aanschaf van SSD? Wanneer ik me raptorX schijven straks in raid0 wel op volledige snelheid kan laten draaien, neem ik aan dat dat genoeg moet zijn. Mijn PC is razendsnel met standaard taken en kan veel naast elkaar draaien, maar er zitten gewoon te veel bottlenecks in nu. Goed excuus om te updaten ;)
Heb je hem gekocht of illegaal? want anders ligt het aan die illegale versie ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Topicstarter
Het is een legale versie, toch zijn er problemen mee. Ligt echt aan drivers van moederbord of dergelijke. Hoe dan ook, straks geen probleem meer :)

• RobWijnhoven
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Let op dat je om GPU versnelling bij Sony Vegas Pro te gebruiken wel alleen een CUDA-compatible kaart kan gebruiken. Maar even zoeken op internet leert dat het weinig toevoegt aan performance.
Zowiezo wordt het alleen bij renderen gebruikt (video compressie naar H.264).
Ik zou daarom ook niet in een dure GPU investeren.

Ik zou investeren in een snelle processor (misschien de 2600k, die kan je nog wat overklokken) en een rappe SSD (zit zelf te denken over de 120 GByte OCZ, voor OS en mijn video project bestanden).

Qua werkgeheugen is 8 GByte meer dan genoeg (je hebt dan wel een 64 bit OS nodig). 4 GByte is op het randje en geeft in Vegas regelmatig problemen (zelfs al bij projecten van 6 minuten).

Na het afmaken van het video project verplaats ik ze dan naar een goedkope/trage HDD.
Tijdens editen scheelt een SSD flink, nu pruttelt mijn HDD er flink op los (zelfs al bij preview).

Verder kan je hier nog eens kijken:
- Internationaal forum: http://forums.creativecow.net/sonyvegas
- Nederlands forum: http://www.vegasforum.ae-video.nl

[Voor 23% gewijzigd door RobWijnhoven op 23-07-2011 11:33]

• DJFlappie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10-2022
Het is ook van belang welk soort footage je het meest gebruikt ivm de compressie.
Als je bv dlrs video gaat bewerken (Nikon D7000, Canon 550d) zal je je 2600K willen overklokken om te decoderen, als je minder maar dus grotere bestanden bewerkt gaat het meer om de hdd snelheden.
Een Nvidia cudakaart hoeft niet zo'n dure te zijn bv gtx 560 of gtx 470 =+/- €200,- is top, een gtx 580 van €400
is maar een paar procent sneller.
Vooral Harm Millaart heeft hele goeie tips over disk set up en de videokaarten:
http://forums.adobe.com/community/premiere/hardware_forum
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee