• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 20:07
Sssquirrel schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:16:
Het kan het verkeerd hebben, maar ik krijg de indruk dat er vooral bij BF-aanhang de behoefte is om aan te tonen dat BF ((misschien) eindelijk) beter is dan CoD. Ik zie i.i.g. minder CoD-ers afgeven op BF dan andersom...

Waar die behoefte vandaan komt? Geen idee. Er is sowieso op internet een soort klaag-cultuur ontstaan waarbij iedereen alles afzeikt wat hem/haar teleurgesteld heeft / niet bevalt (ook niet-games gerelateerd).
Boeien wat de BF-aanhang vind!
Belangrijker is wat de hardcore CoD community ervan vind! (en natuurlijk jijzelf)
Ik check de BF3 topic om te lezen wat ervaren BF spelers te zeggen hebben over BF3 en niet MW3.

Als je rond de 50 euro voor een game betaald mag je kritisch zijn, en dat klagen komt niet zomaar ergens vandaan en wat precies is al vaak besproken.

Verwijderd

mingooski schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:51:
[...]
Belangrijker is wat de hardcore CoD community ervan vind! (en natuurlijk jijzelf)
Boeien wat de hardcore CoD community ergens van vindt. Wie zijn dat uberhaupt? Die MLG jongens of de Youtube commentators of mag iedereen roepen dat hij een hardcore community member is?

Enige interessante voor anderen om te lezen zijn persoonlijke ervaringen en meningen over een game zelf. Hoe de game zich vergelijkt tot een andere game is handig om een koop beslissing te maken als je twijfelt en maar 1 van de 2 kan kopen. Het is een vrij kleine groep die niet beide gaat halen en niet weet welke bij hun past. Juist omdat BF3 en MW3 zo totaal anders gaan zijn, is de hele vergelijking zo krom als een deur. (Een slechte jaren 70 deur waar water op gelekt is.) Hier los ik het op voor iedereen: Als je van uitgestrekte maps met voertuigen, met een ietwat realistisch gevoel houdt: BF3. Als je van snelle arcade actie, soldaat op soldaat houdt: MW3. Veel plezier met je game(s).

Dat MW XP event zat ik net van te smullen. Ga straks Rust nabouwen op een pleintje denk ik. Zou leuk zijn om daar doorheen te wandelen zonder getubed te worden. :P

Edit: lol @ verwarring die ik zaaide door onduidelijk te zijn. Zat de voorbereidingsfilmpjes te kijken.:P (ze zijn hierboven al gelinkt ergens)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 14:06 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
Is CoD XP al begonnen? Livestreampje ergens ?:)
Het is in LA kwart voor 5 's nachts. Denk dat het voor ons pas om 8 uur vanavond begint.

edit: En dan morgen, want het begint op 2 september. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 01-09-2011 13:44 ]

• vinom
Oh ja, het begint op vrijdag. Vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 01-09-2011 14:05 ]

Het begint nog steeds vrijdag. ;)

• DecentDutch
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05-2024
LOL

• mingooski
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:57:
[...]

Boeien wat de hardcore CoD community ergens van vindt. Wie zijn dat uberhaupt? Die MLG jongens of de Youtube commentators of mag iedereen roepen dat hij een hardcore community member is?
Wie dat zijn? Dat zijn de gamers die veel tijd stoppen in het spelen van CoD en meestal bijna elk deel van de reeks hebben gespeeld. Als je bijv. kijkt op een site zoals BasHandSlash dat zit vol config tweakers, semi pro en natuurlijk average players. Ik kijk bijv. liever op zo'n site voor ervaringen en discussies dan dat ik comments check op youtube. Dus voor mij zeker boeiend.

Verwijderd

[...]
Hier los ik het op voor iedereen: Als je van uitgestrekte maps met voertuigen, met een ietwat realistisch gevoel houdt: BF3. Als je van snelle arcade actie, soldaat op soldaat houdt: MW3. Veel plezier met je game(s).
Waarom moet alles in hokjes geplaatst worden? Ik vind dat je een spel niet zo kan beschrijven. Call of Duty en Battlefield zijn natuurlijk beide First Person Shooters. Maar ik snap het nooit als mensen een lijst maken met wat de verschillen zijn. Alsof het zo simpel is. "Actie is sneller in MW3, realistischer in BF3. Maps zijn kleiner in MW3, groter in BF3." <-- Dit is toch geen beschrijving?

No offence, ik weet dat je het goed bedoelde, en ik ben het met je eens dat je MW3 en BF3 niet echt kan vergelijken, maar doe dat dan ook niet. Want feitelijk heb je met de zin die ik gequote heb, de twee games wel vergeleken. :p
Hij vergelijkt ze niet, hij geeft de verschillen aan en geeft daarmee weer aan waarom je ze niet kunt vergelijken.

En wat mij betreft is het wél zo simpel hoor. Als je een leek moet uitleggen wat de verschillen zijn, is dit een prima checklist om aan te houden.

[ Voor 39% gewijzigd door bram1984 op 01-09-2011 15:37 ]

Verwijderd

Ik kan ook schrijven: Appels zijn rond en dorstlessend. Potloden zijn lang, dun en handig om mee te schrijven. Als je een boek wil schrijven koop je een potlood. Als je honger en dorst tegelijk hebt neem dan een Jonagold. Hiermee geef ik een vergelijking waar je wat aan hebt bij je koopbeslissing zonder appels of potloden in een hokje te stoppen. Net zoals ik hierboven deed maar dan voor twee FPS.

Mijn punt is juist dat dat geneuzel over de twee games saai en zinloos is. Net als posts die alleen reageren op andermans punten om je gelijk te halen. Zoals de mijne dus ik kap ermee. Zie jullie wel bij de MW3 en BF3 servers. :P

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 22:30

Pykow

Angelo OTR

ik hoop alleen dat er genoeg servers komen zonder die killstreaks.
als ze die uit kunnen zetten, dan wil ik deze game wel weer spelen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
[...]

De hardcore CoD community zijn diegene die al CoD spelen sinds CoD 1 of 2.
Ik vraag mij af hoeveel er zo nog overblijven, want IW is een drastisch andere weg ingeslaan de laatste jaren.

Ik herinner mij nog de gloriedagen van CoD1, 2 en 4. IW gaf dan nog om authenticiteit en skill.
En kijk nu naar MW3: daar gaat in Spec Ops een auto grenade launcher voorhanden zijn 8)7

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 22:30

Pykow

Angelo OTR

Ik heb vandaag een TF2 item gerolen tegen pre-order van MW3.
kom ik er net achter dat deze DUITS Pre-order is.
hopelijk gaat steam hem omzetten voor mij. want ook al is hij multi languages. ik wil niet dat er content geblokeerd wordt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00
Afgelopen week maar weer een jaartje Power Unlimited genomen met PS3 COD:MW3 voor € 46,00. Tot nog toe vorig jaar en het jaar ervoor de COD's altijd netjes op de dag van release binnen gekregen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:46:
Afgelopen week maar weer een jaartje Power Unlimited genomen met PS3 COD:MW3 voor € 46,00. Tot nog toe vorig jaar en het jaar ervoor de COD's altijd netjes op de dag van release binnen gekregen.
Oh kun je dat gewoon elk jaar doen dan? Ik heb dit afgelopen jaar ook gedaan met BO, in juli mijn abbo alvast opgezegd en in november (of oktober krijg ik mijn laatste). Kun je dan gewoon weer een nieuw abbo nemen. Meestal is het toch zo met die aanbiedingen dat je dan minstens een jaar lang geen lid mag zijn geweest?

Edit: pff zal nog wel te vroeg voor me zijn, kan t natuurlijk ook op mijn vriendin's naam doen, gaap

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Pykow schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:25:
ik hoop alleen dat er genoeg servers komen zonder die killstreaks.
als ze die uit kunnen zetten, dan wil ik deze game wel weer spelen.
killstreaks is net leuk, alleen dat autootje met explosief vind k net er iets over.

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vapo_chiller schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:20:
[...]

killstreaks is net leuk, alleen dat autootje met explosief vind k net er iets over.
Jaa idd, gister ook een game: enemy RC-XD incoming en telkens kwam ik hem tegen maakte niet uit hoe ik liep dan kwam die alweer aan gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ziet ze gelukkig een stuk minder dan op het begin. Ik vind dat toch zo'n kansloze killstreak. Echt volslagen nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:22:
[...]

Jaa idd, gister ook een game: enemy RC-XD incoming en telkens kwam ik hem tegen maakte niet uit hoe ik liep dan kwam die alweer aan gereden.
Flak Jacket en 9 v/d 10 x geen centje pijn! Verder idd, vooral bij objectives, redelijk nutteloos en tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:27:
[...]

Flak Jacket en 9 v/d 10 x geen centje pijn! Verder idd, vooral bij objectives, redelijk nutteloos en tijdrovend.
Jaa gister ook nog FJ geprobeert maar ik ben echt een Ghost speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:11:
[...]

De hardcore CoD community zijn diegene die al CoD spelen sinds CoD 1 of 2.
Ik vraag mij af hoeveel er zo nog overblijven, want IW is een drastisch andere weg ingeslaan de laatste jaren.

Ik herinner mij nog de gloriedagen van CoD1, 2 en 4. IW gaf dan nog om authenticiteit en skill.
En kijk nu naar MW3: daar gaat in Spec Ops een auto grenade launcher voorhanden zijn 8)7
Zeuren om dat er vroeger skill nodig was in de MP, en vervolgens een wapen in een complete andere modus als argument geven. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:09
ben erg bang dat ze deze ook weer verkloten, BO's big fail, MW2 was goed maar het steam gebeuren wat een slecht platform was dat nog nooit zo veel cheaters mee gemaakt in een game (ben nu ook een anti steamboy sinds MW2). COD4 was masterlijk goed, eigen servers, punkbuster en als er ooit eens een cheater tussen zat kick en ban. Wacht wel netjes af tot de community de game heeft gespeeld en dan kijk ik wel of ik nog geld wil uitgeven aan deze game. Wat erg jammer is want Blizzard games koop je blind, en doordat Activision een stelletje hongerige geld wolven zijn (snap dat ze geld willen verdienen maar dat komt ze niet ten goede op zo'n manier) rammen ze een niet klaar game dr uit. Erg jammer en slecht voor het vertrouwen in hun games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:44:
[...]

Zeuren om dat er vroeger skill nodig was in de MP, en vervolgens een wapen in een complete andere modus als argument geven. ;w
Bovendien, stel dat het wapen ook in de MP zit: hoe weet je nou hoe sterk dat ding is? Misschien moet-ie wel 10 granaten schieten voordat iemand dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:04

Gundogan

Rip and tear, until it is done

MrHarry schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:51:
MW2 was goed maar het steam gebeuren wat een slecht platform was dat nog nooit zo veel cheaters mee gemaakt in een game (ben nu ook een anti steamboy sinds MW2).
Daar heeft steam niet zo veel mee te maken. Meer dat MW2 een broken p2p systeem gebruikte dat makkelijk te exploiten was zonder gevolgen omdat er geen admins en votekicks waren. En VAC, punkbuster en andere algemene anti-cheat maatregelen houden niet zo veel tegen helaas.

Oh en een nieuwe gamemode: Kill Confirmed waarbij je dogtags moet verzamelen door over corpses te lopen:

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrHarry schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:51:
ben erg bang dat ze deze ook weer verkloten, BO's big fail, MW2 was goed maar het steam gebeuren wat een slecht platform was dat nog nooit zo veel cheaters mee gemaakt in een game (ben nu ook een anti steamboy sinds MW2). COD4 was masterlijk goed, eigen servers, punkbuster en als er ooit eens een cheater tussen zat kick en ban. Wacht wel netjes af tot de community de game heeft gespeeld en dan kijk ik wel of ik nog geld wil uitgeven aan deze game. Wat erg jammer is want Blizzard games koop je blind, en doordat Activision een stelletje hongerige geld wolven zijn (snap dat ze geld willen verdienen maar dat komt ze niet ten goede op zo'n manier) rammen ze een niet klaar game dr uit. Erg jammer en slecht voor het vertrouwen in hun games.
MW2 was vet goed ja, lekker met OMA tubes en claymores spammen (inclusief scavenger), harriers roepen en in een hoekje gaan liggen wachten tot je volgende killstreak binnen is, vervolgens met je akimbo 1878's of Spas op 50 meter afstand vijanden omleggen, totdat je door iemand met commando vanaf dezelfde 50 meter geknifed wordt. _/-\o_

Ik hoop dat MW3 veel dingen van BO heeft overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
bram1984 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:44:
[...]

Ik bedoel alleen maar dat ze vroeger echt gaven om authenticiteit.
Nu lijkt het voor mij dat ze tekortschieten aan ideeën: auto grenade launcher en ontploffende honden zijn daar toch een mooi voorbeeld van.

Ze kunnen toch gewoon een volledige andere setting eens proberen? Dan heb opeens allemaal nieuwe gameplay ideeën.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:57:
[...]

Bovendien, stel dat het wapen ook in de MP zit: hoe weet je nou hoe sterk dat ding is? Misschien moet-ie wel 10 granaten schieten voordat iemand dood is.
Ok, stel dat het niet overpowered is indien het in MP zou komen. Maar is er niemand die mijn gedachtegang dan kan volgen? Want waar eindigt dit?
Volgende CoD hebben we een grenade launcher die ontploffende honden schiet. Daar ook mee akkoord?

Ik bedoel maar: moeilijk kan het niet zijn om de realistische feel enigzins te behouden hoop ik. Begin dus desnoods met een nieuwe setting, want compleet nieuwe wapens uitvinden in een modern warfare game slaat toch nergens op?

Ik wens geen hardcore feel zoals BF games hebben, maar onbestaande wapens past toch ook niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag ik vragen naar welk wapen je precies refereert? Naar mijn weten hebben alle wapens in MW games tot nu toe bestaan, of zijn ze in een experimentele fase (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Gundogan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:47:
[...]

Daar heeft steam niet zo veel mee te maken. Meer dat MW2 een broken p2p systeem gebruikte dat makkelijk te exploiten was zonder gevolgen omdat er geen admins en votekicks waren. En VAC, punkbuster en andere algemene anti-cheat maatregelen houden niet zo veel tegen helaas.

Oh en een nieuwe gamemode: Kill Confirmed waarbij je dogtags moet verzamelen door over corpses te lopen:

[video]
Coole mode. Goede optie als je niet tegen campers wil spelen, al zullen die er nog steeds in zitten omdat je teammates ook lijken kunnen claimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:06:
Ok, stel dat het niet overpowered is indien het in MP zou komen. Maar is er niemand die mijn gedachtegang dan kan volgen? Want waar eindigt dit?
Volgende CoD hebben we een grenade launcher die ontploffende honden schiet. Daar ook mee akkoord?

Ik bedoel maar: moeilijk kan het niet zijn om de realistische feel enigzins te behouden hoop ik. Begin dus desnoods met een nieuwe setting, want compleet nieuwe wapens uitvinden in een modern warfare game slaat toch nergens op?

Ik wens geen hardcore feel zoals BF games hebben, maar onbestaande wapens past toch ook niet hoor...
Als eerste: Wikipedia: Mk 19 grenade launcher en Wikipedia: Anti-tank dog: "Dogs strapped with explosives were unsuccessfully used by Iraqi insurgents in 2005. Around 2007, insurgents attempted to use bomb-equipped dogs during the Iraq War. Remote controls were used to detonate the bomb. In one documented incident in Iraq, the dog was detonated without inflicting damage. This caused protests among Iraqis–even though dogs are treated as an "unclean" animal in the Muslim world, as in Islam it is considered sinful to kill animals for reasons other than food. More often, donkeys were used, as they were more reliable. Donkeys are traditionally equipped with sacks and thus could carry a large explosive charge without looking suspicious."

Maar dat doet er voor de rest ook niet toe. Wat jij denk ik niet begrijpt is de "feel" die ze met Spec Ops Survival proberen te bereiken. Robert Bowling heeft al meerdere keren duidelijk gemaakt dat het een totaal andere ervaring is dan multiplayer. Met Survival kunnen ze juist wegkomen met dingen als automatic grenade launcher turrets en kamikaze honden. Daar maakt het niet uit, want er is geen sprake van wapens die "overpowered" zijn. Net zoals bij Black Ops. Bij de campaign, en helemaal bij de multiplayer, moeten ze het nog enigszins realistisch houden. Bij zombies kunnen ze hun fantasie gebruiken, en dat zie je dan ook aan dingen als de thundergun en zo. Bij Survival is het net zo, op zekere hoogte tenminste, want ze kunnen natuurlijk geen thundergun in het spel doen.

Ik weet zeker dat er geen automatic grenade launcher turret in de multiplayer zit. En ook geen kamikaze honden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:15:
Mag ik vragen naar welk wapen je precies refereert? Naar mijn weten hebben alle wapens in MW games tot nu toe bestaan, of zijn ze in een experimentele fase (correct me if I'm wrong).
Waar koop je een mes waar een teleporteer functie ingebouwd is? :)

Survival is meer te vergelijken met zombies dan MP. Deel de mening dat MP schoon moet blijven van honden als granaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:21:
[...]

Waar koop je een mes waar een teleporteer functie ingebouwd is? :)

Survival is meer te vergelijken met zombies dan MP. Deel de mening dat MP schoon moet blijven van honden als granaten. :)
Okay, in welke MW game zit er een mes met teleporteerfunctie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:26:
[...]

Okay, in welke MW game zit er een mes met teleporteerfunctie? :)
Hij bedoelt commando. Was ook een grap en voor de rest heb je gelijk. Er heeft nog nooit een wapen in het spel gezeten wat ook niet echt bestond, of in ieder geval deels bestond. Zelfs de automatic grenade launcher turret is op waarheid gebasseerd dus, al kan de MK19 niet zelf mikken en schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, ik dacht dat hij naar de Zombie mode van Treayarch refereerde (die ik amper gespeeld heb, vandaar dat ik het niet snapte). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MK19 automatisch maken (als een sentry gun) moet trouwens wel te doen zijn: YouTube: Auto Targeting Sentry Gun (video 8 of 18) - YouTube

Ik weet alleen niet of het wel echt een voordeel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multiplayer trailer! YouTube: Call of Duty: Modern Warfare 3 - Multiplayer World Premiere - YouTube

Ik heb de link gekregen op een MW3 forum. Er staat nu nog boven "Deze video is niet-vermeld. Alleen gebruikers die de link hebben, kunnen de video bekijken"

Blijkbaar waren een paar van de leaks toch deels correct.

Oh, en wees alsjeblieft niet helemaal panisch dat er een bepaalde perk/killstreak/whatever in zit. Ik vind dat je niet over de MP kan oordelen totdat jij of iemand anders 'm gespeeld heeft. Hoe weet je nou of bepaalde perks overpowered zijn? Kan je toch niet zien in een trailer? Zo te zien zat er bijvoorbeeld weer een overkill achtige perk in (op het laatst had die kerel namelijk een ACR en een Dragunov). Maar de ene overkill perk is de andere niet. Je kan niet nu al zeggen of die perk overpowered is of niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
bram1984 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:15:
Bij de Spec Ops video. Op een gegeven moment krijg je een menuutje te zien waar je wapens kan unlocken via een currency systeem. Daartussen staat ook auto grenade launcher.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:20:
[...]

Als eerste: Wikipedia: Mk 19 grenade launcher en Wikipedia: Anti-tank dog: "Dogs strapped with explosives were unsuccessfully used by Iraqi insurgents in 2005. Around 2007, insurgents attempted to use bomb-equipped dogs during the Iraq War. Remote controls were used to detonate the bomb. In one documented incident in Iraq, the dog was detonated without inflicting damage. This caused protests among Iraqis–even though dogs are treated as an "unclean" animal in the Muslim world, as in Islam it is considered sinful to kill animals for reasons other than food. More often, donkeys were used, as they were more reliable. Donkeys are traditionally equipped with sacks and thus could carry a large explosive charge without looking suspicious."

Maar dat doet er voor de rest ook niet toe. Wat jij denk ik niet begrijpt is de "feel" die ze met Spec Ops Survival proberen te bereiken. Robert Bowling heeft al meerdere keren duidelijk gemaakt dat het een totaal andere ervaring is dan multiplayer. Met Survival kunnen ze juist wegkomen met dingen als automatic grenade launcher turrets en kamikaze honden. Daar maakt het niet uit, want er is geen sprake van wapens die "overpowered" zijn. Net zoals bij Black Ops. Bij de campaign, en helemaal bij de multiplayer, moeten ze het nog enigszins realistisch houden. Bij zombies kunnen ze hun fantasie gebruiken, en dat zie je dan ook aan dingen als de thundergun en zo. Bij Survival is het net zo, op zekere hoogte tenminste, want ze kunnen natuurlijk geen thundergun in het spel doen.

Ik weet zeker dat er geen automatic grenade launcher turret in de multiplayer zit. En ook geen kamikaze honden.
Daar heb je wel gelijk in, dat als ze het in de Spec Ops houden, dat ik het nog enigzins begrijp.
Nu hopen dat dat wapen en die ontploffende honden niet in de MP verschijnen, maar de kans is er wel...

Betreffende die zombies. IW heeft al meermaals aangegeven dat ze zoiets niet in hun games willen, because they don't want to go in that direction. Zij laten soms nog eens doorschijnen dat zij toch voor een meer realistische feel gaan dan wat Treyarch doet. Dit is dus goed.
Die RC car bij BO is ook zo iets absurd. Heb de game nooit gespeeld, ziet er leuk uit, maar het doet afbreuk aan het shootergenre.

Dusja, wait and see en hopen dat ze de grens tussen Spec Ops mode en MP weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:10

d_star

Maharadja of the Year :-/

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:45:
Multiplayer trailer! YouTube: Call of Duty: Modern Warfare 3 - Multiplayer World Premiere - YouTube

Ik heb de link gekregen op een MW3 forum. Er staat nu nog boven "Deze video is niet-vermeld. Alleen gebruikers die de link hebben, kunnen de video bekijken"
Hierbij ook nog een linkje naar dezelfde trailer op youtube, alleen NIET afgeschermd: klik!

Mijn eerste reactie: meh :/

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:51:
Dusja, wait and see en hopen dat ze de grens tussen Spec Ops mode en MP weten. :)
Zelfs als er auto grenade launcher turrets in de MP zitten maakt me dat niet uit. Het gaat erom dat het leuk is om te spelen, en dat het ook redelijk gebalanceerd is (en niet zoals Black Ops, waar elk wapen hetzelfde schiet).

MP trailer ziet er in ieder geval vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Uit de trailer kan ik dit snel opmaken:

Killstreaks not-reset after death als class?

Bouncing betty.

Grenade launcher als secondary.

XM25 als secondary met speciale aandacht.

CoD4 map met die markt in het midden terug.

Yey.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d_star schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:53:
[...]

Hierbij ook nog een linkje naar dezelfde trailer op youtube, alleen NIET afgeschermd: klik!

Wat maakt 't uit of-ie afgeschermd is of niet. Ik geef toch de link?
EDIT: ah, het lijkt erop dat ik 'm net op tijd heb gekeken. Ik refresh en hij is weg. Bedankt voor de link dan!

Mijn eerste reactie: ziet er leuk uit, maar trailers zeggen me niks. Zoals ik al zei, je kan niet over "balancing" en "overpowered" oordelen als je alleen een trailer hebt gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben helaas niet echt weggeblazen, als ik heel eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gundogan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:54:
CoD4 map met die markt in het midden terug.
Het is niet District, als je die bedoelt..

Wat een saaie trailer trouwens, grafisch letterlijk geen verschil met MW2, paar nieuwe wapens en nieuwe maps maar verder... Het doet me helemaal niks.

edit: grappig trouwens hoe die hele trailer gaat over een lone wolf, wat wel typisch is voor CoD! :9

[ Voor 12% gewijzigd door Tk55 op 02-09-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Tk55 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:03:
[...]

Die ja. Leek er wel op zo op het eerste gezicht, maar na een tweede look ziet ie er qua layout inderdaad wel wat anders uit ja :p
edit: grappig trouwens hoe die hele trailer gaat over een lone wolf, wat wel typisch is voor CoD! :9
Lol inderdaad en ook een beetje een revenge kill verhaaltje. Behold onze verhoogde focus op objective mode en teamplay! ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Gundogan op 02-09-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm weggeblazen niet echt idd, maar zin om m te spelen jajaja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Wat een saaie trailer trouwens, grafisch letterlijk geen verschil met MW2, paar nieuwe wapens en nieuwe maps maar verder... Het doet me helemaal niks.

Couldn't agree more, lijkt wel fanmade (en dan niet de goede soort)

Totaal geen spanningsopbouw, gewoon soldaten die run and gun gameplay gebruiken. Ook niet echt een geweldige graphics showcase en om nou 10x die turret te laten zien? Nah, not interested.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
d_star schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:53:
[...]

Inderdaad meh.. irritant die third person achtige view, net of de mp nog niet af is. bij de survival mode trailer was het wel gewoon FP view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 11:32
beetje niks zeggend als je t mij vraagt.. kopie van MW2 hopelijk is de gameplay als 4 en is er de harcore mode zonder de killstreaks enzo... als dat allemaal aanslaat en er zijn veel spelers op die mode is er een kans dat ik hem toch koop...

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het zien van de trailer heb ik me pre-odrder gecanceld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:59:
Wat had je dan verwacht? Sjongejonge.

Er wordt zoveel gespeculeerd en je hoort zo veel shit over MW3. Als je blijkbaar fan genoeg was om hem te preorderen, ben toch ook wel fan genoeg om te wachten op de uiteindelijke game voordat je een oordeel velt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Laatst online: 10:05
Ik vind het er wel vet uitzien eigenlijk. Wel erg veel secundairy shit zoals rare equipment en killstreaks, maar toch bevalt het me wel. Vette maps ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je dat geld mooi besteden aan de boeken Nederlands en Engels voor dummies.

On: wel heel voorbarig om je pre-order te annuleren vanwege 1 lousy trailer. Alsof deze representatief zijn voor de complete game.

En inderdaad; wat had je dan verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 11:32
[b]En inderdaad; wat had je dan verwacht?
Niet veel, en het begint er steeds meer op de lijken dat mijn verwachting uit komt...

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de trailer niet speciaal, maar trailers boeien me dan ook geen ene reet. Soms vind ik ze wel "mooi", maar dat is vaak bij spellen als Assassins Creed. Meestal zit er dan goeie muziek bij.

De Infamy trailer van MW2 vond ik ook wel "mooi". BF3 Caspian Border trailer vind ik nog de beste van BF3, maar het blijft toch een beetje "laten zien wat er allemaal wel niet in de MP zit". Hetzelfde geldt voor de MW3 MP trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit meen je toch niet echt he? Je kunt hier toch nog vrij weinig uit concluderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vind de trailer telleurstellend, maar ik weet toch wel dat de MP weer vermakelijk gaat zijn.

Maar ik snap niet dat ze er een 1 of ander filmpje van proberen te maken, Ze moeten gewoon vette gameplay laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:51:
Vind de trailer telleurstellend, maar ik weet toch wel dat de MP weer vermakelijk gaat zijn.

Maar ik snap niet dat ze er een 1 of ander filmpje van proberen te maken, Ze moeten gewoon vette gameplay laten zien.
Vette gameplay komt er nog wel later op de dag. Ik denk dat ze daarom er iets "cinematic" van hebben gemaakt.
Het is ook duidelijk te zien aan die groene schermpjes dat ze trots zijn op alle nieuwe features. Blijkbaar is Call of Duty Elite erg goed geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Sn0wblind schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:51:

Agreed, je kan nu niet echt een oordeel vellen op de gameplay aangezien het allemaal eagle cam (of hoe het ook heet) is.

Wat betreft de XP live feed, die begint om 11 uur pacific time. Check deze link voor een clock hoe laat het daar nu is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:28:

De Infamy trailer van MW2 vond ik ook wel "mooi". BF3 Caspian Border trailer vind ik nog de beste van BF3, maar het blijft toch een beetje "laten zien wat er allemaal wel niet in de MP zit". Hetzelfde geldt voor de MW3 MP trailer.
Daar heb je gelijk in en heb ik dit ook al gemeld in de BF3 thread: die laatste trailer van BF3 is wel misleidend te noemen. Het geeft je het gevoel dat je echt constant in de actie zit, zoals in een CoD game.
Maar dit is niet zo aangezien de maps zo groot zijn.
Let wel, het is natuurlijk niet saai daardoor maar het is gewoon dat de wow-momenten je niet om de oren vliegen zoals in die trailer. Maar dat is bij geen enkele game zo. :)

Nu over die MW3 trailer: het viel mij ook al in SP footage op maar waarom is alles zo grijs?!
Ze kunnen het toch wat aantrekkelijker maken, want een oude engine + eentonige kleuren is niet echt aanlokkelijk.
De map Highrise is een voorbeeld van hoe het wel goed was.
Of ze willen nu echt een oorlogsscene behouden, maar eerlijk gezegd is het wat overdreven met zo'n fletse kleuren. Ik bedoel niet dat alles moet met felle kleuren (ik wil nog authenticiteit, net als bij de wapens) maar dit is toch redelijk raar, zoals het nu is.

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 02-09-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:03:
[...]

Daar heb je gelijk in en heb ik dit ook al gemeld in de BF3 thread: die laatste trailer van BF3 is wel misleidend te noemen. Het geeft je het gevoel dat je echt constant in de actie zit, zoals in een CoD game.
Let wel, het is natuurlijk niet saai daardoor natuurlijk maar het is gewoon dat de wow-momenten je niet om de oren vliegen zoals in die trailer. Maar dat is bij geen enkele game zo. :)

Nu over die MW3 trailer: het viel mij ook al in SP footage op maar waarom is alles zo grijs?!
Ze kunnen het toch wat aantrekkelijker maken, want een oude engine + eentonige kleuren is niet echt aanlokkelijk.
Of ze willen nu echt een oorlogsscene behouden, maar eerlijk gezegd is het wat overdreven met zo'n fletse kleuren. Ik bedoel niet dat alles moet met felle kleuren (ik wil nog authenticiteit, net als bij de wapens) maar dit is toch redelijk raar, zoals het nu is.
Die trailer is ook misleidend voor mensen met een console, want 64 spelers is niet mogelijk. Maakt ook niet uit, ik vind het juist vet dat het wat rustiger is. Het ene ben je nog rustig aan het lopen, dan vliegt er opeens een jet over je hoofd en komen er 3 man op je af.

Ik houd ook niet van al dat grijs (de mappen van Black Ops en sowieso het design van het hele spel vind ik dan ook niks), maar ik vind in deze trailer wel meevallen. Ik vind de mappen er in ieder geval netjes uit zien qua design: geloofwaardig in de zin van "hier is een echte oorlog aan de gang", maar toch niet saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Waar is er nog de trailer te vinden? Op die link die een pagina terug stond krijg ik dat hij van Youtube is verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Lizardz schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:28:
Waar is er nog de trailer te vinden? Op die link die een pagina terug stond krijg ik dat hij van Youtube is verwijdert.
Even iets beter door het topic zoeken:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PaYrfe1S650]

[ Voor 19% gewijzigd door Griffin op 02-09-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:03:
[...]

Let wel, het is natuurlijk niet saai daardoor natuurlijk maar het is gewoon dat de wow-momenten je niet om de oren vliegen zoals in die trailer. Maar dat is bij geen enkele game zo. :)

Bij Saving Private Ryan hebben ze zo'n 80% kleur uit het beeld gehaald en dat is een goede oorlogsfilm geworden. Het gaat allemaal om de 'feel'.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens niemand opgevallen dat er bij de laatste set dat die gast verschillende perks zoals Scavenger Pro, Steady Aim Pro en Marksman Pro als killstreaks heeft staan? Dus je kunt nu ook zes perks hebben?

edit: zag lijst van perks en killstreaks van paar pagina terug dat dit wel mogelijk is...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
}:|

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LK8df.jpg

Sorry, maar dit kan toch echt niet eh...

[ Voor 28% gewijzigd door Asgaro op 02-09-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:45:

[afbeelding]

Ik vind het niet erg, gewoon weer mn naam in de nieuwe cod ;).

Maar even serieus...
Ik snap IW wel want waarom zou je een hele nieuwe skin maken voor iets als je het al hebt.
Aan de andere kant is de truck nu wel op te blazen en dus is de truck wel aangepakt, een andere skin (alleen Griffin erop oid :P) is dan een kleine moeite lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Griffin schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:49:
[...]

Maar even serieus...
Ik snap IW wel want waarom zou je een hele nieuwe skin maken voor iets als je het al hebt.
Aan de andere kant is de truck nu wel op te blazen en dus is de truck wel aangepakt, een andere skin (alleen Griffin erop oid :P) is dan een kleine moeite lijkt me.
Haha :P

Nja, ik ben wel serieus. Dit is een slechte ontwikkeling want dit geeft een fout signaal aan de gehele game development industry.
Als een game zoals dit nog zoveel zal verkopen, waarom zouden andere developers nog moeite doen om alles te vernieuwen bij hun games?
"Kijk, de bekende CoD reeks kan er mee wegkomen, dan kunnen wij dit ook."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:19
Griffin schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:49:
[...]

Maar even serieus...
Waarom zullen wij de volle prijs betalen voor een mod game zo zie ik het. Ziet er leuk uit maar ik ga deze game niet kopen het gedrag van dit bedrijf ligt mij niet zo voor alle extra moet je betalen. Het bedrag wat je ze vragen is tehoog. 15 ok maar 40 euro mod game pffffffffff

[ Voor 5% gewijzigd door goosche op 02-09-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
De volgende cod word mp only, maar dan wel voor de prijs van 70 euro >:)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

goosche schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:54:
[...]

Waarom zullen wij de volle prijs betalen voor een mod game zo zie ik het. Ziet er leuk uit maar ik ga deze game niet kopen het gedrag van dit bedrijf ligt mij niet zo voor alle extra moet je betalen.
Maar bekijk het eens aan de kant van het bedrijf. Er is al tijd (en dus geld) in een model gestopt welke zo gebruikt kan worden in de nieuwe versie. Het resultaat is/kan tweeledig zijn.
A: de ontwikkeling gaat sneller en dus snellere oplevering wat de fans/gamers willen.
B: de ontwikkeltijd is het zelfde maar er kan meer aandacht besteed worden aan andere zaken

Ik praat het niet goed maar bekijk het wel vanuit de kant van het bedrijf. Kan het ook vergelijken met een auto (is alleen wat duurder), want hier zitten ook onderdelen in van de vorige versie ookal is het maar een schakelaar. Maar daar hoor je mensen niet over terwijl het toch een nieuwe auto is.

Dus de vraag is of het hergebruik van een model een 'ramp' is en daardoor een spel niet koopt. Voor mij iig niet zolang het maar niet een model is welke echt te zwaar verouderd is (zoals een truck met vierkanten wielen oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ben zelf geen grote fan van de COD serie, maar ik begrijp echt niet wat al dat gezeik op die trailer over gaat. Dat het geen revolutionaire veranderingen tov oudere COD spellen zou brengen was toch al lang duidelijk? En wat moesten ze dan in de trailer laten zien? Echte gameplay? Gameplay footage komt redelijk standaard los van trailers uit. Maar je ziet nog wel redelijk het basis idee achter COD en een hoop van het nieuwe spul.

En ja een trailer kan een leuk verhaal erachter hebben, zo heb je prachtige trailers. Echter dan zie je helemaal geen enkele gameplay footage en heeft het normaal gesproken ook bijzonder weinig daadwerkelijk met het spel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:53:
[...]

Haha :P

Nja, ik ben wel serieus. Dit is een slechte ontwikkeling want dit geeft een fout signaal aan de gehele game development industry.
Als een game zoals dit nog zoveel zal verkopen, waarom zouden andere developers nog moeite doen om alles te vernieuwen bij hun games?
"Kijk, de bekende CoD reeks kan er mee wegkomen, dan kunnen wij dit ook."
Weet je dat ik zo'n ontzettend slechte trailer vond? Als je het een trailer kan noemen zelfs...dit is in mijn ogen niks meer dan MW 2.5
Graphics, soundeffects, hearbeat sensor, dogtags, quickscoping...ik had gehoopt op iets toffers, maar dit overtuigt me toch maar weer hoe goed BF3 gaat worden. En een foto zegt meer dan duizend woorden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yApsq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Ik vind dat we genaait worden. OK je kan een engine 2 jaar gebruiken maar niet 4 a 5 jaar. Deze game is gewoon een mod meer niet en totaal niet orgineel en ambitieloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 10:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het spel ziet er echt uit alsof het MW2 is met nieuwe maps. En nog iets, mensen willen gameplay video's, niet het zien sterven van een hele hoop mensen vanuit verschillende 3rd person views... IW heeft officieel call of duty doodgemaakt. Ik dacht dat zij de blunder van treyarch nog wel konden rechtzetten, maar dit is gewoon waardeloos.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Griffin schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:01:
[...]

Maar bekijk het eens aan de kant van het bedrijf. Er is al tijd (en dus geld) in een model gestopt welke zo gebruikt kan worden in de nieuwe versie. Het resultaat is/kan tweeledig zijn.
A: de ontwikkeling gaat sneller en dus snellere oplevering wat de fans/gamers willen.
B: de ontwikkeltijd is het zelfde maar er kan meer aandacht besteed worden aan andere zaken

Ik praat het niet goed maar bekijk het wel vanuit de kant van het bedrijf. Kan het ook vergelijken met een auto (is alleen wat duurder), want hier zitten ook onderdelen in van de vorige versie ookal is het maar een schakelaar. Maar daar hoor je mensen niet over terwijl het toch een nieuwe auto is.

Dus de vraag is of het hergebruik van een model een 'ramp' is en daardoor een spel niet koopt. Voor mij iig niet zolang het maar niet een model is welke echt te zwaar verouderd is (zoals een truck met vierkanten wielen oid).
Ze hebben waarschijnlijk zeer veel kostbare tijd verloren omdat veel mensen van IW naar Respawn bij EA overliepen.
Maar dat betekent niet dat ze moeten gaan recyclen! Stel dan de release uit.

En wat jij hier zegt: ik weet niets van game development maar ik ben quasi 100% zeker dat dit ingaat tegen alle design principles.

Bij de SP kan je dat nog doen: er zijn daar bijvoorbeeld gangetjes waar misschien 80% van de gamers niet zullen in gaan kijken als ze de game doorlopen.
Daar kan je nog eens textures gewoon kopiëren.
Maar bij een object zoals hier, dat gaat toch te ver.
edit: En kijk de trailer is nog maar enkele uren online, en iemand merkte het al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoterror
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Hoeveel mensen hadden het doorgehad als er niet bewust aandacht aan was gegeven?
Heel weinig.
Je kan de theorie ook omdraaien:
Is het de moeite om een terrain item opnieuw te gaan verzinnen als je een oude kan copy/pasten om je dev tijd beter te gebruiken?
Lijkt me toch van niet
Ik gok dat de prullenbakken ook hetzelfde zullen zijn, onoes!

Komop, kritiek hebben ok, maar je kan zo in alles wel een probleem gaan zien.

Hate us when you see us, fear us when you dont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Maar tijdens het gamen..... hoevaak zit je naar die truck te staren!? Ik zie dat soort details niet onder het gamen hoor, maakt mij eigenlijk helemaal geen fuck uit.

Counterstrike ziet er ook niet uit en dat word door miljoenen gespeelt.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

TLM schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:33:
Maar tijdens het gamen..... hoevaak zit je naar die truck te staren!? Ik zie dat soort details niet onder het gamen hoor, maakt mij eigenlijk helemaal geen fuck uit.

Counterstrike ziet er ook niet uit en dat word door miljoenen gespeelt.
Laat ze dan ook alle weapon models kopieren! Heck, waarom uberhaupt nieuwe wapens invoeren? Kost alleen maar developement time! Counterstrike weapon models werken ook prima!

Nieuwe strategie voor MW4: Kopieer alles uit MW3 en zet het op een andere plek neer! Niemand die zich eraan ergert, want tijdens het gamen valt dat toch nie op!

Eerste missie uit MW2 was trouwens al een hint over het vervolg: S.S.D.D

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenneman op 02-09-2011 16:39 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:45:

[afbeelding]

Dit is heel normaal voor Infinity Ward. Er wordt al vanaf CoD2 aan kopie/plakken gedaan.

Schijnbaar ideaal om binnen de gestelde tijd een spel af te hebben.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Jeroenneman schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:36:
[...]

Laat ze dan ook alle weapon models kopieren! Heck, waarom uberhaupt nieuwe wapens invoeren? Kost alleen maar developement time! Counterstrike weapon models werken ook prima!

Nieuwe strategie voor MW4: Kopieer alles uit MW3 en zet het op een andere plek neer! Niemand die zich eraan ergert, want tijdens het gamen valt dat toch nie op!
Taking it to another level is an art :>

Snap wat je bedoeld maar ik denk dat het nu allemaal makkelijker gezegd is dan gedaan. Er moeten keuzes gemaakt worden en het is meestal niet dat dit over 1 nacht ijs gaat. Ontwikkelen van een spel kost een hoop geld en tijd. Engines hergebruiken word door zo goed als elke ontwikkelaar gedaan alleen sommige schrijven sommige delen opnieuw en andere doen dit minder. Quake family tree

Het vervelende is dat er zoveel mensen zijn die bijna oogkleppen op hebben en alleen maar kijken vanuit hun perspectief en niet even denken hoe zou het kunnen zijn bij de ontwikkelaar. God misschien hebben ze wel een reden voor de gemaakte keuze. Natuurlijk zijn niet alle keuzes even goed, vind ik ook, maar een beetje inleven in de reden is ook een mogelijkheid. Gewoon zeggen het is allemaal &*^@# dat het er niet in zit of juist op een verkeerde manier is naar mijn mening gewoonweg belachelijk. Ga dan een ander spel spelen.
Larrs schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:42:
[...]

Dit is heel normaal voor Infinity Ward. Er wordt al vanaf CoD2 aan kopie/plakken gedaan.

Schijnbaar ideaal om binnen de gestelde tijd een spel af te hebben.
Volgens mij niet alleen door IW
Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:43:
[...]

Nu BF3:
- splinternieuwe engine
Geheid dat de engine niet splinternieuw is. Er zitten delen in van vorige versie van de engines en anders wel ergens anders vandaan. Want waarom iets gaan fixen wat goed genoeg is voor je doel. De truc is alleen om het goed te implementeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Griffin op 02-09-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Demoterror schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:27:
Hoeveel mensen hadden het doorgehad als er niet bewust aandacht aan was gegeven?
Heel weinig.
Je kan de theorie ook omdraaien:
Is het de moeite om een terrain item opnieuw te gaan verzinnen als je een oude kan copy/pasten om je dev tijd beter te gebruiken?
Lijkt me toch van niet
Ik gok dat de prullenbakken ook hetzelfde zullen zijn, onoes!

Komop, kritiek hebben ok, maar je kan zo in alles wel een probleem gaan zien.
Als je dit als een geïsoleerd geval bekijkt, valt het nog mee.
Maar als je alles begint op te sommen, is de negativiteit wel zéér goed te begrijpen:

- oude engine
- recycled geluiden
- recycled wapens (crosshairs vooral)
- console versies: geen dedicated servers -> veel geld bespaard hierdoor
- pre order bonus: krijgt MW1 gratis.
- nu dus ook recycled models

Dit alles voor 60 euro (adviesprijs PC!)

Nu BF3:
en neen, trollen doe ik niet, want over gameplay heb ik het niet.

- splinternieuwe engine
- nieuwe geluiden, en nog beter: een nieuwe geluidsengine
- nieuwe wapens
- console versies: hebben ook dedicated servers zoals op pc + server browser -> kost veel geld (onderhoud)
- pre order bonus: mappack dat later uitkomt, krijg je gratis.

Dit alles voor 50 euro (adviesprijs PC)

Het begint gewoon allemaal op te lopen zo... :|

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 02-09-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Battlefield 3 is gewoon de shooter die moet hebben klaar voor mij kan deze topic gesloten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
goosche schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:45:
Battlefield 3 is gewoon de shooter die moet hebben klaar voor mij kan deze topic gesloten worden :P
Je vergeet dit: Afbeeldingslocatie: http://www.vuijlsteke.be/blog/2010/07/trollface.png

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
Toch zonde dat iedereen op basis van een non-gameplay trailer heel het spel afschrijft. Laat anders eerst eens wat gameplay beelden van het COD XP event naar buiten komen voordat je je oordeel klaar hebt. Ik vind persoonlijk de trailer ook niet bijzonder interessant, maar spec ops mode zag er veelbelovend uit en heb dus goede hoop dat dat met die multiplayer ook wel goed komt.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:43:
[...]

Als je dit als een geïsoleerd geval bekijkt, valt het nog mee.
Maar als je alles begint op te sommen, is de negativiteit wel zéér goed te begrijpen:

- oude engine
- recycled geluiden
- recycled wapens (crosshairs vooral)
- console versies: geen dedicated servers -> veel geld bespaard hierdoor
- pre order bonus: krijgt MW1 gratis.
- nu dus ook recycled models

Dit alles voor 60 euro (adviesprijs PC!)

Nu BF3:
en neen, trollen doe ik niet, want over gameplay heb ik het niet.

- splinternieuwe engine
- nieuwe geluiden, en nog beter: een nieuwe geluidsengine
- nieuwe wapens
- console versies: hebben ook dedicated servers zoals op pc + server browser -> kost veel geld (onderhoud)
- pre order bonus: mappack dat later uitkomt, krijg je gratis.

Dit alles voor 50 euro (adviesprijs PC)

Het begint gewoon allemaal op te lopen zo... :|
BF3 heeft geen splinternieuwe engine, maar wel een engine die op de punten die uitmaken verandert is! ANT animatie systeem, Destruction is beter en geluid is nog beter opgenomen.

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als je nu nog een spel op Cryengine 2 uitbrengt, wat daaraan zie je niet dat ie al 4 jaar oud is! Bij COD is het echter zo overduidelijk dat het storend is.

Btw, ben ik de enige die COD guns als airsoft geweren vind klinken>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Jeroenneman schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:53:
[...]

BF3 heeft geen splinternieuwe engine, maar wel een engine die op de punten die uitmaken verandert is! ANT animatie systeem, Destruction is beter en geluid is nog beter opgenomen.

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als je nu nog een spel op Cryengine 2 uitbrengt, wat daaraan zie je niet dat ie al 4 jaar oud is! Bij COD is het echter zo overduidelijk dat het storend is.

Btw, ben ik de enige die COD guns als airsoft geweren vind klinken>
Ik heb wel meermaals gehoord dat ze "from scratch" begonnen zijn, om o.a. nog grotere maps dan in BFBC2 te kunnen ondersteunen. Maar dat zal wel deel marketing praat zijn, idd.

Idd, de Cryengine 2 zou al een grote stap zijn en zou voldoende zijn.

Qua geluid: ik vind het geluid van CoD4 het beste, daarna ging het bergaf.
Ik heb geen enkel wapen in mw2 gehoord dat echt klinkt als kletterend metaal.
M4 Carbine + silencer, mp5 + silencer, etc klonken subliem in cod4.

Ik weet niet wat ze in mw2 hebben uitgestoken maar het klinkt zo dof allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro, waar heb je het in hemelsnaam over? De helft van de dingen die je zegt slaan nergens op. Battlefield 3 gebruikt bijvoorbeeld ook wapens uit BF2 (en uit BC2), maar ja, DAN is het natuurlijk wel goed, want BF2 was super duper awesome voor super duper hardcore pc gamers (<-- ik zeg niet dat jij zo'n persoon bent). De PC versie van BF3 heeft OOK nadelen zoals het verplicht gebruiken van battlelog, en bijvoorbeeld origin.

Wat jij net hebt gedaan is de slechte punten van de MW3 PC versie opgenoemd, en de goede punten van de BF3 PC versie.

Daarnaast zouden we deze discussie helemaal niet moeten hebben hier. Er is hier een topic voor aangemaakt, weet je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:10:
Asgaro, waar heb je het in hemelsnaam over? De helft van de dingen die je zegt slaan nergens op. Battlefield 3 gebruikt bijvoorbeeld ook wapens uit BF2 (en uit BC2), maar ja, DAN is het natuurlijk wel goed, want BF2 was super duper awesome voor super duper hardcore pc gamers (<-- ik zeg niet dat jij zo'n persoon bent). De PC versie van BF3 heeft OOK nadelen zoals het verplicht gebruiken van battlelog, en bijvoorbeeld origin.

Wat jij net hebt gedaan is de slechte punten van de MW3 PC versie opgenoemd, en de goede punten van de BF3 PC versie.

Daarnaast zouden we deze discussie helemaal niet moeten hebben hier. Er is hier een topic voor aangemaakt, weet je nog?
Maar ze gebruiken wel nieuwe models, terwijl ze bij cod waarschijnlijk waar mogelijk gewoon de oude modellen getweaked hebben/

http://www.g4tv.com/thefe...engine-meets-frostbite-2/

Andere HUD, andere scope models, andere red dot sight etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzz1es
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
De negatieve punten van BF3 die jij nu opnoemt, hebben ook niets te maken met de gameplay ervan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:10:

Ja, uiteraard worden er wapens overgenomen. :) Maar ik heb het over de models die hetzelfde blijven. Ik heb nieuwe wapen models bij mw3 al gezien, maar ook hergebruikte.

Verplicht gebruik van Origin is een dikke fail idd.
Maar ik had het vooral over de inspanningen die ze in de game lijken te steken, versus de prijs die je ervoor moet betalen.

Ja, dat weet ik nog maar nu maak ik een vergelijking omdat ik wou uitleggen waarom dat gekopieer niet echt kan. Games vergelijken tot op zekere hoogte, zoals ik heb gedaan, mag toch nog hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoterror
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Als je het objectief doet wel, maar dat is niet waar je mee bezig bent.
Maargoed, deze hele discussie is zinloos.
Gewoon kopen wat je liever hebt, ik koop ze gewoon beide, de sp van MW3 alleen al zal voor mij het de moeite waard maken, ik kan me altijd prima een middag vermaken om in 1 ruk die MW/CoD singleplayers door te spelen.
En als ik gewoon vrolijk eens lekker rond wil schieten pak ik daarna MW3 voor mn MP, heb ik meer zin in de tactiek van BF3 klik ik op dat icoontje.
Het is allemaal niet zo moeilijk, wees blij dat de meeste hier de luxe hebben dat ze beide games gewoon kunnen spelen,

Hate us when you see us, fear us when you dont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Enige waar ik bang voor ben is dat BF3 graphics heel erg tegenvallen op de PS3 omdat die mooie trailers allemaal van PC zijn. De mens is zo lekker gemaakt door DICE. Er zit niks anders op om gewoon te wachten en beide games te spelen. Ondanks dat ben ik benieuwd naar alle reacties wanneer mensen het echt kunnen spelen, zijn ze dan nog steeds zo gek op BF3 of vinden ze ineens MW3 wel weer vet.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:18:
[...]

Ja, uiteraard worden er wapens overgenomen. :) Maar ik heb het over de models die hetzelfde blijven. Ik heb nieuwe wapens bij mw3 al gezien, maar ook hergebruikte.

Verplicht gebruik van Origin is een dikke fail idd.
Maar ik had het vooral over de inspanningen die ze in de game lijken te steken, versus de prijs die je ervoor moet betalen.

Ja, dat weet ik nog maar nu maak ik een vergelijking omdat ik wou uitleggen waarom dat gekopieer niet echt kan. Games vergelijken tot op zekere hoogte, zoals ik heb gedaan, mag toch nog hoop ik?
Models zijn niet hetzelfde. Misschien niet "from scratch" (iets wat BF3 developers graag zeggen), maar wel degelijk anders. Kijk maar naar de M4 in de trailer.

De PC versie van MW3 krijgt juist nu goede aandacht, met de aankondiging van CoD4-stijl dedicated servers, terwijl de PC versie van BF3 juist slechte aandacht krijgt met origin en battlelog.

Maar wat dacht je? Dat de mensen bij Sledgehammer Games en Infinity Ward zich minder inspannen dan bij DICE? Je kan zo zien aan de interviews dat ze allemaal plezier hebben met het maken van de game, en dat ze hun uiterste best doen om het zo leuk mogelijk te maken. Wat EA en Activision verbieden/toestaan gaan zij niet over. Waarschijnlijk geen mod tools voor BF3? Ik denk dat DICE dat best had gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Asgaro, ondanks dat ik veel meer uitkijk naar BF3 dan MW3 ben je nu wel aan het trollen. Is het niet juist deze multiplayer weer de fans van houden? Gaat het niet om het tweaken en wat beter maken. Van mij hadden ze ook wel wat meer werk erin mogen stoppen, maar het is niet alsof het nu opeens slecht is.

BF3 is meer authentiek en realistisch, en daar is het ook opgericht. MW3 is helemaal niet realistisch, maar moet je ook meer als een Hollywood film zien: een spectakel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Slecht is de gameplay niet!

Ik heb het over de technische kant: de total production value ligt bij BF3 toch veel hoger? Dat ziet het kleinste kind. Een nieuwe engine maken, of in dit geval stevig upgraden, heeft veel onkosten.

Daarom is het bizar dat mw3 10 euro meer zal kosten dan bf3. Daarom is het dat ik die vergelijking maakte om dat aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julle zijn trouwens wel lekker aan 't trollen daar in het BF3 topic. Ik ben echt super enthousiast over BF3, maar ik heb geen zin om in dat topic te posten zoals het er nu uit ziet... Ik dacht dat Tweakers altijd een redelijk volwassen forum was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:34:
Julle zijn trouwens wel lekker aan 't trollen daar in het BF3 topic. Ik ben echt super enthousiast over BF3, maar ik heb geen zin om in dat topic te posten zoals het er nu uit ziet... Ik dacht dat Tweakers altijd redelijk volwassen was?
Hela, dat is als vrienden onder elkaar en ik heb nauwelijks geantwoord temidden van hun discussies.
Ik zit hier niet te trollen, geloof me. Ik zou het veel bonter kunnen maken mits ik over de gameplay zou beginnen. And again, dat doe ik niet. Dat heeft 0.00% nut en dat heb ik in het verleden wel ingezien hoor.
Ik weeg gewoon wat dingen af, want ik ben van plan de game ooit nog te kopen, alleen ben ik er nog niet uit hoeveel geld ik eraan wil geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 02-09-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:38:
[...]

Hela, dat is als vrienden onder elkaar.
Ik zit hier niet te trollen, geloof me. Ik zou het veel bonter kunnen maken mits ik over de gameplay zou beginnen. And again, dat doe ik niet. Dat heeft 0.00% nut en dat heb ik in het verleden wel ingezien hoor.
Ik weeg gewoon wat dingen af, want ik ben van plan de game ooit nog te kopen, alleen ben ik er nog niet uit hoeveel geld ik eraan wil geven.
Maar echt veel waarde voeg je aan dit topic ook niet toe, he?

Ik hoop dat ik in oktober en november gewoon rustig BF3 en MW3 kan spelen, want ik ben het constante gezeik een beetje zat. Als de houding van de meeste BF3 fans hetzelfde is in de BF3 MP dan stop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:38:
[...]

Hela, dat is als vrienden onder elkaar en ik heb nauwelijks geantwoord temidden van hun discussies.
Meer als trieste ventjes onder elkaar. Ikzelf kijk uit naar beide games en hoop dat ze beide tof worden, maar toch ga ik jullie hard uitlachen als BF3 een faal wordt. ;w
Pagina: 1 ... 10 ... 68 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic geen vergelijkingen meer met andere games. De volgende die dat doet heeft direct een ban van2 weken te pakken. Voor de mensen met de onbedwingbare drang is er een speciaal topic : [Multi] Battlefield VS Call of Duty