Toon posts:

Coaxkabel en utp bekabeling aanleggen*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 15:41
Mijn vriendin heeft haar woonkamer iets verbouwd. Haar tv staat nu aan de andere kant dus er loopt een coax kabel langs de muur en dat vind ze lelijk staan. Er is geen mogelijkheid om de coax achter de plint weg te werken (iets met de vloer geloof ik).

Situatieschets (op de tekening lijkt alles opbouw te zijn maar het is inbouw):

Aan de kant waar de nu tv staat zit een aansluiting voor een telefoon. Aangezien ze geen telefoon gebruikt op die plek wil ik die weghalen en door die pvcbuis vanuit de meterkast een coax en utp kabel trekken zodat ze de aansluitingen dichtbij heeft zitten en er geen lelijke kabels over de vloer lopen. De utp is voor de aansluting van de mediaspeler en eventueel NAS in de toekomst.

Ik ben opzoek naar een afdekplaatje waarin een coax en UTP aansluiting zitten, maar kan deze bij de bouwmarkten nog niet vinden (Gamma, Praxis en Karwei). Iemand enig idee waar je die kan krijgen?
Is het te doen om een coax en utp kabel (ongeveer 10 meter door 1 pvc buis te trekken vanuit de meterkast?

[Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 13-05-2011 13:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 14:44

TOYS

Zeg ik nie!!

Moet je wel ff een dunne utp kabel gebruiken als ze beide door een 16mm buis moeten.
Wordt ff flink shorren met een trekveer :)

1 afdekplaatje met en een coax en een rj45 (utp) aansluiting bestaat niet zover ik weet. Wellicht een 2 voudige opbouwdoos?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 07:24
Alles in een doos: http://www.klusspullen.nl...Nedap%20Multi-media%20inb

Of het UTP-kabeltje aan de onderkant van de doos naar buiten laten komen voor de simpele oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 148051

Ik heb dit soort dingen vaak toegepast in mijn huis.

Hierbij de link:
http://www.elektro-online...P%2FCAI%2FPTT+%28creme%29

Is dit wat je zoekt? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
@xtra en kermit44, dat is precies wat ik zoek. Deze passen gewoon op een standaard inbouwdoos?
Nu heb ik eens iets gehoord over de aansluiting van de adertjes in de utp kabel... je hebt afdekplaatjes waar je de aders met schroefjes vastzet of met een pull-down prik pen (heten ze zo?)? Wat is het makkelijkste aan te sluiten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 14:44

TOYS

Zeg ik nie!!

Anoniem: 148051 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:02:
Ik heb dit soort dingen vaak toegepast in mijn huis.

Hierbij de link:
http://www.elektro-online...P%2FCAI%2FPTT+%28creme%29

Is dit wat je zoekt? ;)
Kijk weer wat geleerd. wist niet dat dit bestond.

@binnetie. Je bedoelt een dogger. Meestal moet je ze inderdaad met een dogger afmonteren op een jack. Dit is een stuk beter dan onder schroefjes (als we het over utp hebben). Het lig natuurlijk ook aan het binnenwerk wat je aanschaft hoe je het moet gebruiken.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:58
Nou daar moet je wel een beetje op letten, schroefjes zijn wel handig. Bij Krone LSA/LSA+ of Block 110 ben je idd een punch-down-tool voor nodig (een dogger). Als je nu één of twee aansluitingen gaat maken zijn schroefjes het voordeligste/handigste :)

edit:
Bij voorkeur maak je ook in de meterkast een patchpunt (voor naar het modem of de router) Soms maakt men een stekkertje aan de stugge kabel, zou ik zelf niet zo gauw doen. Met een patchpunt in je meterkast ben je veel flexibeler :)

[Voor 33% gewijzigd door Puch-Maxi op 13-05-2011 14:46]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga 2 aansluitingen maken, beneden en boven in eerste instantie. Dit voor o.a. het streamen van media waar wifi niet toereikend is. Interessante klus om te doen. Hopelijk wordt het kabeltrekken niet een drama :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
De Nedap doosjes zijn vrij aardig en toolless te installeren.

Let wel even op dat je de juiste versie neemt. Kan me ergens herinneren dat er specifiek modellen zijn voor ISDN die voor netwerk dus niet goed zijn. Afaik zijn er later ook gigabit versies gekomen.

[Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 13-05-2011 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TOYS schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:58:
Moet je wel ff een dunne utp kabel gebruiken als ze beide door een 16mm buis moeten.
Wordt ff flink shorren met een trekveer :)
Je was al eventjes in het ongelijk gesteld mbt het bestaan van de inbouwdoosjes, maar ook op dit punt ongelijk geven. Ikzelf heb exact dezelfde opbouwdoos en heb naast de coax en de UTP ook nog een gewoon telefoonsnoer door de buis weten te krijgen ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
Janoz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:54:
[...]

Je was al eventjes in het ongelijk gesteld mbt het bestaan van de inbouwdoosjes, maar ook op dit punt ongelijk geven. Ikzelf heb exact dezelfde opbouwdoos en heb naast de coax en de UTP ook nog een gewoon telefoonsnoer door de buis weten te krijgen ;).
Een mooie prestatie als dat inclusief een paar bochten en KOKA799 is ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
Janoz = Baas!
Ik ga dezelfde uitdaging aan, maar dan geen telefoonsnoer gebruiken. De afstand is ongeveer 10 - 15 meter. Voor coax en uto is maakt dat niet teveel uit qua signaalverlies toch (coax dan)?

Ik ben dan deze nodig neem ik aan?: http://www.klusspullen.nl...tactdoos_ptt9757619r9010/ (kleur moet wit zijn, cat5e aansluiting en coax).

[Voor 32% gewijzigd door Binnetie op 13-05-2011 15:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wel bochten, maar geen KOKA799. Gewoon de spreekwoordelijke bouwmarkt eigen merk. Er hangt een digitale decoder aan en het signaal is meer dan voldoende (geen artifacten ed).

Volgens mij heb ik echter wel de verkeerde variant gekocht van de wanddoos. Ik heb de UTP aansluiting nooit werkend gekregen en die heb ik er dus uiteindelijk maar onderuit laten hangen met een koppelstukje.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:59:
Janoz = Baas!
Ik ga dezelfde uitdaging aan, maar dan geen telefoonsnoer gebruiken. De afstand is ongeveer 10 - 15 meter. Voor coax en uto is maakt dat niet teveel uit qua signaalverlies toch (coax dan)?

Ik ben dan deze nodig neem ik aan?: http://www.klusspullen.nl...tactdoos_ptt9757619r9010/ (kleur moet wit zijn, cat5e aansluiting en coax).
Nope, COAX en UTP kunnen veel verder. 10-15 meter is niet veel :)

Zorg voor kwalitatief goede COAX zoals de eerder genoemde Hirschmann KOKA799 en de Nedap dozen. Daarmee heb je gegarandeerd het minst signaal verlies op je COAX.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
Rukapul schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:57:
[...]
Een mooie prestatie als dat inclusief een paar bochten en KOKA799 is ;)
Ha! I beg to differ "Challenge accepted" *insert* hk-plaatje
Ik heb Hirschmann Koka799 én tweemaal UTP CAT5e door een standaard geel buisje weten te persen.
Met moeite, dat wel. Het kan ook nooit goed zijn voor de kabels maar het werkt nog steeds uitstekend, ook op gbit snelheden.
edit:
15m is geen enkel probleem, heb zelf 26 meter coax liggen naar mijn LNB. Zeker met een goede kabel als Koka799 is de demping maar minimaal

[Voor 13% gewijzigd door Puch-Maxi op 13-05-2011 15:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
Thuis heb ik 25 meter naar mijn LNB liggen, werkt ook perfect! Bij mijn vriendin (Ziggo) ben ik veel minder kwijt. Maar standaard kabeltje (flexibel) van de bouwmarkt kan ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
Jawel, ik neem aan dat ze een digitale ontvanger heeft? Dan gaat het wel goed (je wilt natuurlijk geen ruis) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
Ze heeft een digitale ontvangen idd.
Ik kan alleen bij dit product niet zien of het toolless is: http://www.elektro-online...at5e%2FCAI+%28spierwit%29

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
Janoz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:03:
Wel bochten, maar geen KOKA799. Gewoon de spreekwoordelijke bouwmarkt eigen merk. Er hangt een digitale decoder aan en het signaal is meer dan voldoende (geen artifacten ed).

Volgens mij heb ik echter wel de verkeerde variant gekocht van de wanddoos. Ik heb de UTP aansluiting nooit werkend gekregen en die heb ik er dus uiteindelijk maar onderuit laten hangen met een koppelstukje.
Grote kans dat je de ISDN variant hebt meegekregen. Had ik eerst ook..

Er is op het forum trouwens een dedicated topic over deze Nedap dingen waaronder een voorbeeld van iemand die er aan heeft gesoldeerd. Ik heb aan dat topic zelfs nog een testexemplaar van een gbit-prototype overgehouden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dat is dit topic: 100BASE-TX over een Nedap combi outlet als ik mij niet vergis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
Zaterdagmiddag ben ik bezig geweest met het trekken van de UTP cat6 (deze werd standaard meegeleverd bij het Ziggo Ubee modem). De kabel is vrij dik door een plasticen binnenkern.
Ik heb de bestaande telefoonsnoer (4 aders) gestript en 2 aders vastgemaakt aan de coaxkabel en de andere 2 aders heb ik in elkgevlochten met een paar aders van de UTP kabel. Daarna tape eromheen en een ijzerdraadje. Kabel elke 2 meter ingesmeerd met Dreft en dat ging allemaal heel makkelijk.

Tot een halve meter tot het eind knapte ineens de kabel |:(, mijn gevoel zei al zoiets maar ik negeerde het gewoon :P.
Gelukkig had ik nog een trekveer achter de hand en nadat ik beide kabels daaraan vastgemaakt had, trok ik de nieuwe kabel er binnen een paar minuten doorheen. Totaal was het 9 meter.

De combi outlet die ik besteld heb bij Elektro Online komt deze week binnen. Ik wilde de utpkabel voor de zekerheid even testen op mijn mediaspeler. Het lukte me me niet om een RJ45 connector op de kabel te krijgen. Dit was het probleem:

(links de 'verkeerde' connector, rechts de goede)

Er ontbrak een geleide railtje zeg maar. Toen ik thuis was en mijn eigen connectoren bekeek zag ik dat deze een versmalling hadden. De connectoren die niet goed werkten had ik van een collega gekregen die ze standaard in de werkbus heeft liggen. Deze week ga ik weer verder om het geheel mooi te maken.

Ik zag bij Elektro Online ook nog een combi kabel voor €2,37 per meter. Dan heb je 1 kabel met coax en UTP ineen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
Doe je zelf een plezier en smeer nooit meer kabels in met afwasmiddel :) Dat hardt namelijk uit. Afaik is het beter om contact spray oid te gebruiken (maar alleen als het zonder echt niet wil).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
Gaat dat echt zo hard worden dan? Het isniet dat ik een dikke laag heb aangebracht. Ik kreeg die tip om het te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 148051

Voor de volledigheid. Die combi-outlets zijn zonder tools aan te sluiten (met uitzondering van een schroevendraaier voor de CAI). Let wel op dat je Cat5e versies gebruikt. Ik heb er hier verschillende gebruikt en moet zeggen dat het prachtig werkt. Gebruik alleen wel 19mm pijp als je 3 kabels tegelijk wil trekken. CAI/UTP/PTT vult nogal de buis zeg maar 8) .

Succes ermee i.g.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb het moeten doen met de 16mm buis, maar had gelukkig maar 2 kabels. Het ging allemaal net.Morgen krijg ik als het goed is de combi outlet binnen en ga vrijdag plaatsen. Mocht alles bevallen dan ga ik binnenkort ook nog boven aan de gang om een outlet te realiseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 318843

Binnetie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:26:
De combi outlet die ik besteld heb bij Elektro Online komt deze week binnen.
Kun je svp even melden als je het ontvangt? Ik heb bij E-O vijf weken geleden besteld maar nog steeds niks ontvangen.

• Binnetie
Ik heb uiteindelijk bij Elektro-Online besteld maar de order is na 6 weken van hun zijde geannuleerd. Ik krijg mijn geld terug. Zijn er nog meer shops die deze combi-outlet kunnen leveren? Gamma, Praksis, Bouwcentre en Karwij hebben deze niet.

• Rukapul
Gewoon even het typenr in google gooien zou diverse online shops op moeten leveren. Overigens had ik mijn eerste exemplaar uit deze serie gewoon bij de lokale installatieshop besteld. Iets duurder, maar wel service :)

• Binnetie
Goede tip! Ik zie de eerste resultaten al binnenkomen... eens kijken of er eentje bij zit die wel snel kan leveren. Zit al een hele poos met een gat in mijn muur.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 11:34

jeka

Support your local club.

Nog een leverancier gevonden van combi outlets? Ik ben ook nog op zoek maar kan geen leverancier vinden voor Gigabit combi outlets..

FCG

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07
http://www.nedapspecials.com/ : De telcom sectie is per 1 juli gestopt...

• jeka

jeka

Support your local club.

Klopt maar er waren nog een paar leveranciers die nog een voorraadje hadden volgens mij. Maar ik heb ze niet meer kunnen vinden.
Weet iemand nog een andere optie dan Nedap?

FCG

• BCC
Aangezien Nedap er niet voor niets mee gestopt is, en het een typisch nederlands probleem oplost, denk ik dat het lastig wordt.

• Rukapul
Typisch Nederlands probleem?

Een algemeen probleem voor een produkt als dit lijkt me dat het vooral after-market klandizie trekt en volumes derhalve klein zullen zijn. Bij nieuwbouw zal er domweg een inbouwdoos extra naast geboord worden.

• BCC
Met typisch nederlands bedoel ik het volgende:

- Het formaat inbouw dozen wat wij gebruiken is beperkt tot de Benelux / Duitsland (dacht ik?).
- Coax en breedband zijn in nederland beide extreem wijd verspreid, terwijl dit in veel andere landen niet zo is.
- In nederland wordt er standaard bij nieuwbouw per slaapkamer / huiskamer een loze leiding voor de coax getrokken. Daardoor is het idd ook nog eens een 'after-market' niche voor voornamelijk nederland.

Alleen tweakers laten in hun nieuwbouwhuis overal UTP kastjes aanleggen :)

[Voor 12% gewijzigd door BCC op 10-10-2011 16:56]

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 21:02
Zou je die IDSN exemplaren evt om kunnen bouwen naar cat5e met keystones, iemand daar ervaring mee? Of zeg ik nu hele domme dingen?

• jeka

jeka

Support your local club.

Bij de Hornbach hebben ze ook een oplossing maar dat was slecht cat3 dacht de verkoper. (plastic rommel).
Ik zal binnenkort nog even bij een elektrotechnische groothandel informeren.

Bij de Gamma hebben ze een cat5 combi doos.

[Voor 11% gewijzigd door jeka op 17-10-2011 21:25]

FCG

• Binnetie
Ik heb in juli nog eens wezen kijken samen met een vriend naar een combi doos bij de Gamma, maar toen hadden ze niks liggen. Vorige week ben ik heen geweest voor wat andere dingen en toen zag ik inderdaad de combioutlets ook liggen. Jammer dat het geen cat5e of cat6 is, want dan kan mijn nas bij de TV staan.

Ik heb zelf nog een nedap combi cat5e maar krijg dit niet goed werken. Ik haal maar een bedroevende 20 mbit ongeveer. Ik heb het idd dat het een cat3 connector is zeg maar. Ik ga er nog eens goed induiken. Als ik de kabel afknip en er een rj-45 stekker aanzet en in de laptop doe heb ik wel gbit snelheiden (cat6 kabel).

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 22:42
Even een kleine kick.

Ben voor een collega aan het kijken hoe hij TV en netwerk uit een enkele inbouwdoos kan krijgen.
Bovenstaande links werken niet meer, maar intussen dit gevonden bij conrad:

Mocht de link niet werken (altijd gedoe bij conrad), dan is het Bestnr.: 920420 - 89.

Nu heeft deze inbouwdoos een RJ45 connector, maar volgens de datasheet is die bedoelt voor ISDN. De connector is zonder gereedschap te bedraden. Gaat dat wel werken met een 1Gb netwerk, of gaat dit een behoorlijk snelheidsverlies opleveren?

EDIT: Link gefixed via de prachtige "directe productlink"knop :/
Toch vreemd dat zo'n site geen normale link voor zijn producten heeft.

[Voor 24% gewijzigd door FireAge op 29-12-2011 23:50]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Link werkt niet. 'mandje bestaat niet', maar 'RJ45 8p' gaat wel werken.

[Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 29-12-2011 23:38]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• FireAge
Ik zie net dat volgens de enige review hij niet werkte voor het aanleggen van een netwerk voor de PC.
Dus heb je een onderbouwing waarom hij volgens jou wel moet werken?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:34

Tens

My brain hurts

Als de rj45 echt acht aansluitingen heeft (dit is voor isdn dus heeft hij mogelijk maar 4) is het mogelijk qua aansluitingen de juiste verbinding te maken.
Of je ook echt een Gb doorvoer krijgt is een gokje (100Mb zal zeker werken).
Persoonlijk zou ik voor een opbouwoptie gaan één voor coax en één voor netwerk, minder mooi, maar werkt zeker.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zal eens proberen nog wat info toe te voegen aan deze post,

Bedenk er aan bij het monteren van UTP sockets, dat daar vaak 2 coderingen opstaan. een A en een B codering.

Bij normale netwerken, Gebruikt men de B codering. Dit kan ook een reden zijn dat sommige dingen niet naar behoren werken. ( apparatuur zonder auto MDIX bijvoorbeeld )

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom neem je niet een blinde plaat en zet daar zelf je RJ45 en RF connectors in ? Zo heb ik er een gemaakt met 2x RJ45 en 1x RF, heb wel moeite gehad de 3 (2x cat5e belkin + 1x coax hirschman) kabels door de pijp te trekken maar dat is uiteindelijk wel gelukt. (2x cat6 stp was net te dik, maar ook niet noodzakelijk voor Gbit)

[Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 30-12-2011 17:03]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• FireAge
Op zich zou een blinde plaat wel kunnen, maar het is niet voor mezelf. Heb weinig zin om dat te gaan lopen tweaken in een ander zijn huis. Ik denk dat we het gewoon met zo'n doos gaan proberen. In de datasheet staat dat er 8p ISDN in zit, dan zou daar prima UTP aan gehangen moeten kunnen worden.

Dat is dan weer het nadeel van zo'n review, leuk dat ze melden dat het niet werkt, maar geef dan ook de oorzaak. Nu kan het ook zijn dat ze het niet goed gedaan hebben oid :/

• Rukapul
Dat product van Conrad is een van de welbekende Nedap combidozen. Het verbaast me hem bij Conrad te zien aangezien ze met dit productsegment zijn gestopt. Probeert Conrad hier nog een oude voorraad te slijten?

Er loopt een topic hier op GoT over deze combi-doos en hoe hij deze heeft verbouwd / omgetweakt.

• FireAge
Neem aan dat je dit topic bedoelt?

100BASE-TX over een Nedap combi outlet

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:47
Resurrection even, om geen nieuw topic aan te hoeven maken.

Een 2maal UTP wanddoos, past dat in een DZ40 inbouwdoos?
Of heb ik daar een andere inbouwdoos voor nodig, met bv een ingang links en rechts van de doos.
Want zo lijkt dat wel op deze foto:
https://netwerkproducten....mages/flushmountplate.jpg

Ik weet namelijk niet wat de standaard is, en hoe dat zit met andere dozen dan de gewone stroom-contactdozen.
Heb nu namelijk alles open liggen met DZ40 dozen, maar ik ga nog geen sleuven trekken en alles dicht smeren voordat ik dit even zeker weet.

En aangezien alle links dood zijn:
Bestaat het nog , zo'n duo doos met COAX en UTP?
En heeft zoiets nog nadelen voor het kabel-signaal?

• Rukapul
Ja dat past zonder enig probleem. Het maakt geheel niet uit van welke kant de kabels binnenkomen, want er is ruimte genoeg in zo'n doos om het te frommelen en buigen.

Doe jezelf een plezier en koop geen kant en klare unit (zoals die enorm lelijke op de foto), maar netjes een oplossing met draagring, modulaire UTP jacks en schakelmateriaal bijpassend bij het merk wat je elders in huis hebt. zie voltus.de voor een nette webshop.

Voor zover mij bekend zijn er geen combidozen meer te koop voor COAX en UTP. Indien je toch een combi wilt en je hebt de boel nog open liggen dan zou ik voorstellen om een klein stukje extra uit te bikken en een dubbele inbouwboos te plaatsen waar je vervolgens netjes de RTV en UTP naast elkaar doet. Ziet er perfect uit met zo'n dubbel raam van een net merk schakelmateriaal.

Normaal gesproken heeft het combineren van kabels (met laag vermogen signalen) in een buis geen enkel effect op de kwaliteit. Meestal is een en ander afgeschermd en is er flink wat tolerantie.

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:47
Dank!

Ik stap af van het duo COAX en UTP.
Aangezien ik voor een Hirschmann einddoos ga.

Maar voornaamste was even die utp kabels, en dat is nu wel duidelijk.

Het is voor mij sowieso allemaal vrij nieuw wat ik nu ga doen, zie hier meer details (mocht je nog willen/kunnen helpen) Nieuwe woning: nieuw netwerk en aansluitingen

En als ik het dan ook nog eens in het Duits moet zoeken :+
Zelf dacht ik eraan om alles bij allekabels.nl te kopen.
Zal toch ook niks slechts tussen zitten?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee