Nieuwe woning: nieuw netwerk en aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Nieuwe woning gekocht, en het word onderhand tijd dat ik eens ga nadenken hoe ik mijn infrastructuur wil maken.

Ik weet niet nog wat leverbaar is op dat adres, maar dat ga ik ook asap uitzoeken.

Punt is dat ik in de meterkast niets kan vinden.
Enkel 3 (voor mij rare en onbekende) contactdozen in de hoek van de woonkamer.
Foto's zitten erbij.

1 is waarschijnlijk de telefoonlijn? Maar zo'n rad met 8 draden is voor mij onbekend. (ken bij mij alleen zo'n 4-pin contactdoos)
Weet iemand dus wat dat is, wat daar aan moet, en hoe wellicht?

Dat die dikke groene de kabel voor de tv is, snap ik ook nog wel, alleen weet ik dan weer niet waarom daar een mannetje en vrouwtje op zit.

En die andere weet ik totaal niet. Een bekende zei dat dat van heel vroeger was. Kerk radio oid. Maar nu weet ik niet of hij gewoon zat te dollen.
Zo ja, kan ik die dan gewoon wegwerken?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pzSpglXeTDg/UCOUJ6_QPeI/AAAAAAAAAw8/3M6do6z_Vdc/s512/IMAG0002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-_hcSLgpped4/UCOUJCVSVPI/AAAAAAAAAw8/Lgmaf-AGY8w/s512/IMAG0083.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-lL2UABrocN8/UCOUJ5VwCgI/AAAAAAAAAw8/PZJMRx-Jrf8/s512/IMAG0085.jpg

Aangezien de aansluitpunten in de woonkamer zitten (rode strepen) zal ik daar ook maar de router plaatsen.
De 2 korte groene strepen gaan naar de NAS en mediaspeler (daar staat ook de tv)
De andere groene gaat naar mijn hobbykamer.
En de laatste gaat naar de slaapkamer (gewoon dat die er al ligt, voor eventueel nog een mediaspeler die films kan lezen van de NAS)

tekening is niet op schaal, maar gewoon voor de beeldvorming
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-MyQlQ_7oZjc/UCOUFudoBkI/AAAAAAAAAw8/scO4BWvNEMk/s512/connect.jpg

Zit ik een beetje juist op deze manier?
Ik wil het van tevoren goed weten en bepalen, omdat nu alles in de muur en vloer weggewerkt gaat worden.

Nu heb ik de router gewoon in mijn slaapkamer staan, en als ik een extra kabel/verbinding nodig heb, dan plug ik die gewoon even in. Maar dalijk wil ik dus nergens kabels meer zien lopen.

Alle hulp en advies is dus welkom!

//

Blijkbaar hebben we enkel de mogelijkheid tot ISDN, en dan wordt het dus VDSL2 of ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:57

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je eerste foto zou ook een HEUL oud KPN IS/RA kunnen zijn, ik heb ze zelf nog nooit zo gezien iig.

Je tweede foto lijkt op een kabelTV AOP, groene kabel wordt meestal alleen door de kabelboer gebruikt. Mannetje/vrouwtje is TV/Radio, de doos heeft waarschijnlijk een scheidingsfilter hiervoor.

Je derde foto is denk ik gewoon een kabel contactdoosje die ooit eens ergens naartoe is getrokken.

[ Voor 12% gewijzigd door strandbal op 09-08-2012 13:23 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:57:

Dat die dikke groene de kabel voor de tv is, snap ik ook nog wel, alleen weet ik dan weer niet waarom daar een mannetje en vrouwtje op zit.
Tv en radio aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Alweer meer duidelijkheid, alvast bedankt!
Googlen op KPN ISRA geeft inderdaad dezelfde doos weer, met een topic op "helpmij", en daar hebben ze het erover dat dat kastje vervangen kan/moet worden door een nieuwe doos.
Even verder zoeken daarop dan!

Maar vraag me af hoe dat zit met provider dan... want, wat als wij niet voor KPN gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

En de groene kabel is de grond kabel...die buitenmantel (groen) is een stuk stugger

En qua provider...het KPN netwerk staat open voor andere aanbieders van xDSL...of je gaat voor kabel via Ziggo/UPC/hoe ze nu weer heten...

Overigens kan je, als je wil, de coax aansluiting met behulp van een gietmof verlengen en afmonteren in de meterkast...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:14

Fiber

Beaches are for storming.

[b][message=38722069,noline]ToyotaMR2 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @
[...]
Blijkbaar hebben we enkel de mogelijkheid tot ISDN, en dan wordt het dus VDSL2 of ADSL2+
Ik zou toch eerst ook even kijken of er kabel mogelijkheden zijn: Ziggo (goed) of UPC... Glasvezel zal wel niet, anders wist je het wel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Fiber schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Ik zou toch eerst ook even kijken of er kabel mogelijkheden zijn: Ziggo (goed) of UPC... Glasvezel zal wel niet, anders wist je het wel.
Nee, er zal wel geen fiber liggen... 8)

Trouwens, mocht je je huis van UTP gaan voorzien, (zou ik wel doen, nothing beats a wire) heeft abb mooie patchkastjes...weet even niet hoe ze heten maar heb em zelf ook...zal vanavond wel even fototje schieten als je wil...

[ Voor 27% gewijzigd door Mike2k op 09-08-2012 13:38 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 17-09 12:39
NeutraleTeun schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:29:
Alweer meer duidelijkheid, alvast bedankt!
Googlen op KPN ISRA geeft inderdaad dezelfde doos weer, met een topic op "helpmij", en daar hebben ze het erover dat dat kastje vervangen kan/moet worden door een nieuwe doos.
Even verder zoeken daarop dan!

Maar vraag me af hoe dat zit met provider dan... want, wat als wij niet voor KPN gaan.
Kpn beheert nog steeds alle aansluitingen. Dus voor een ander ISRA zal je alsnog bij KPN uitkomen. Of je andere xDSL aanbieder moet dit zelf met KPN regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die eerste foto is een STAP58 aansluiting. Als 't goed is kun je KPN bellen en zeggen dat je dat hebt en dan komen ze 't vervangen.

Dat 'rad' met 8 draden is overigens voor de draadomroep, niet voor telefonie. Die aansluitingen eronder zijn voor telefoonlijnen.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2012 13:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CyBeR schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:43:
[...]
Dat 'rad' met 8 draden is overigens voor de draadomroep, niet voor telefonie. Die aansluitingen eronder zijn voor telefoonlijnen.
Oeps, dat is wel heel oud dan...

Wikipedia: Draadomroep

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, die 58 is een jaartal ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 19:54
CyBeR schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:43:
Die eerste foto is een STAP58 aansluiting. Als 't goed is kun je KPN bellen en zeggen dat je dat hebt en dan komen ze 't vervangen.

Apart, ik meen dat mijn splitter thuis op de aansluitingen van het rondje zitten?

Moet er wel voorzichtig mee zijn, het ding valt van ellende uit elkaar, maar het modem traint wel in op een mbit of 16 :P

Ik zou de UTP-kabels overigens niet trekken zoals je ze daar getekend hebt, zo lopen er 2 dwars door je woonkamer? Als je een beetje leuk bij de kruipruimte kunt is dat de mooiste oplossing natuurlijk en anders achter de plinten of in een kabelgoot die je boven de plint bevestigd :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Mike2k schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:33:
[...]

Nee, er zal wel geen fiber liggen... 8)

Trouwens, mocht je je huis van UTP gaan voorzien, (zou ik wel doen, nothing beats a wire) heeft abb mooie patchkastjes...weet even niet hoe ze heten maar heb em zelf ook...zal vanavond wel even fototje schieten als je wil...
Dergelijke kasten betreffen 10 inch patchkasten. Als je dat zoekt in combinatie met netwerkproducten kom je op google wel een en ander tegen. Ben er zelf momenteel ook mee bezig nadat ik bij mijn ouders dit geinstalleerd heb. Mooie orderlijke manier om de boel in je meterkast te verzamelen.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als ik op adslwinkel.nl zoek op 2555 HW nr 160, dan krijg ik enkel ISDN opties.

Ik ga zeker overal kabels trekken.
En ohja, ik ben de PS3 vergeten en nog eventueel een netwerk printer.
Dus ik heb 6 uitgangen nodig.

Maar uh.. abb? :+ Ik ben niet echt thuis op dit gebied. Ik kan wel redelijk wat dingen aansluiten enzo, maar afkortingen is nog even wat moeilijk.
Maar wil ik wel een patchkast? Kan een patch panel niet gewoon los gebruikt worden? Welke voordelen heb ik dan nog meer?
En hoe moet ik dit zien... er gaat 1 kabel van de router naar het patch panel, en dan kan ik van daaruit 12 kabels trekken?
En dan blijven de resterende uitgangen van de router vrij beschikbaar?

Maar ik weet niet of ik alles naar de meterkast wil verplaatsen, want dan kom ik flink wat meer aan het frezen en dus ook meer kabel aan het kopen.

En ik was wel van plan alle kabels door de ondervloer te laten lopen.
Of heeft dat nadelen voor de kwaliteit en gegevensoverdracht?
De kabels gaan wel allemaal via een pvc buis, en wel alle 2 via dezelfde weg (dus niet zo random als op de tekening)

Daar lopen ook de andere electra kabels.
Het is een appartement, dus geen kruipruimte, en we gaan niet voor holle plinten, en ik wil liever ook niks boven de plint laten lopen.
Nu gaat alles fijn onder de vloer, en dan de muur in omhoog en daar weer eruit via een leuk UTP contactdoos.
(als ik ene neem met dubbele aansluiting, moet ik zeker ook 2 draden trekken?)

Ik zal dan eens met KPN telefoneren wat ze daarmee kunnen/willen doen.
Wellicht gaan ze het alleen maar aanbieden als ik bij hun een abbo neem :+

Maar nogmaals, ik ben vrij onervaren, dus alle hulp en tips zijn welkom en worden heel zeker overwogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
NeutraleTeun schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:03:

[...]
Dat is niet zo gek, dat adres bestaat niet. Het huisnummer komt niet voor bij dat postcode.

code:
1
2
Postcode    Straat / Postbus    Reeks   Woonplaats  
2555 HW     Groen van Prinstererlaan    164 t/m 216     's-Gravenhage

Omdat het adres niet voorkomt wat je opgeeft krijg je alleen mogelijkheden voor vaste telefonie en voor internet dus inbellen. Geen enkele DSL database heeft dekking op dit adres, weet je zeker dat het klopt?

Als je deze straat bedoeld en huisnummer 160 is juist is het postcode 2555HV met een V en niet W. Dan is er opeens wel van alles mogelijk zowel ADSL2+ als VDSL2.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 09-08-2012 20:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik krijg toch echt dat resultaat bij dat nummer.
Maar probeer dan 164 maar, zal ook hetzelfde geven?
Hier wel tenminste ...

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-08-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
NeutraleTeun schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:11:
Ik krijg toch echt dat resultaat bij dat nummer.
Maar probeer dan 164 maar, zal ook hetzelfde geven?
Hier wel tenminste ...
BIj 2555HW met 164 geeft ook gewoon ADSL2+ en VDSL2 mogelijkheden, zelfde lijst producten als met 2555HV 160.

Ik denk dat je browser je eerste antwoord steeds blijft tonen en niet opnieuw zoekt op die site als je niets terug krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 09-08-2012 20:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja klopt. Dat gaf ik ook al aan toch? :X
Adslwinkel.nl noemt het ISDN aansluiting, en geeft dan VDSL2 en ADSL2+ mogelijkheden.
Tenminste, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
NeutraleTeun schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:03:

Ik ga zeker overal kabels trekken.
En ohja, ik ben de PS3 vergeten en nog eventueel een netwerk printer.
Dus ik heb 6 uitgangen nodig.

Maar uh.. abb? :+ Ik ben niet echt thuis op dit gebied. Ik kan wel redelijk wat dingen aansluiten enzo, maar afkortingen is nog even wat moeilijk.
Maar wil ik wel een patchkast? Kan een patch panel niet gewoon los gebruikt worden? Welke voordelen heb ik dan nog meer?
En hoe moet ik dit zien... er gaat 1 kabel van de router naar het patch panel, en dan kan ik van daaruit 12 kabels trekken?
En dan blijven de resterende uitgangen van de router vrij beschikbaar?

Maar ik weet niet of ik alles naar de meterkast wil verplaatsen, want dan kom ik flink wat meer aan het frezen en dus ook meer kabel aan het kopen.

En ik was wel van plan alle kabels door de ondervloer te laten lopen.
Of heeft dat nadelen voor de kwaliteit en gegevensoverdracht?
De kabels gaan wel allemaal via een pvc buis, en wel alle 2 via dezelfde weg (dus niet zo random als op de tekening)

Daar lopen ook de andere electra kabels.
Het is een appartement, dus geen kruipruimte, en we gaan niet voor holle plinten, en ik wil liever ook niks boven de plint laten lopen.
Nu gaat alles fijn onder de vloer, en dan de muur in omhoog en daar weer eruit via een leuk UTP contactdoos.
(als ik ene neem met dubbele aansluiting, moet ik zeker ook 2 draden trekken?)

Ik zal dan eens met KPN telefoneren wat ze daarmee kunnen/willen doen.
Wellicht gaan ze het alleen maar aanbieden als ik bij hun een abbo neem :+

Maar nogmaals, ik ben vrij onervaren, dus alle hulp en tips zijn welkom en worden heel zeker overwogen!
Ik zou gewoon die 6 kabels in een switch/router insteken en klaar. Niet te moeilijk doen met patchpanelen enzo, heeft niet zoveel zin bij zo weinig kabels.
ABB is een merk die kastjes enzo maakt voor installateurs.
Wat je vraag over patchpanels met 1 in en 12 uit: helaas... het is geen switch. Een patchpanel is gewoon iets waarop je je kabel aansluit, van hieruit ga je met een patchsnoer (what a coincidence;) ) naar je apparatuur, dus dan heb je én je patchpanel, én een patchsnoer en dan nog eens je apparatuur, ik zou gewoon rechtstreeks op je utp kabel een RJ45 stekkertje maken en dat in je router insteken.

Hoe je kabels liggen maakt niet zoveel uit, mijn ervaring is dat zelfs over 300 meter langs allerlei hoogfrequente kabels en hoofdstroomkabels nog 70/80mbit van de 100mbit overblijft, dus je hebt niet veel last van interferentie (ja, zo heet dat;) )

Als laatste wil ik toevoegen: trek inderdaad zoals je al zegt 2 utp kabels voor 2 aansluitingen. Je kunt wel 2 aansluitingen over 1 kabel laten lopen, maar dan heb je max 100mbit op je aansluitingen. Als je 2 kabels legt heb je max 2x 1Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

NeutraleTeun schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:15:
Ja klopt. Dat gaf ik ook al aan toch? :X
Adslwinkel.nl noemt het ISDN aansluiting, en geeft dan VDSL2 en ADSL2+ mogelijkheden.
Tenminste, toch?
Weet je zeker dat je geen kabel internet wil. Is meestal sneller en stabieler.
https://www.ziggo.nl/#pro...=2555%20hw&huisnummer=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die snelheid ECHT ECHT ECHT WAAR nodig?

Wil jij ECHT een film (1.4 Gb) in 4 minuten binnen hebben, of mag het ook op de achtergrond een minuut of 20 duren?

Vaak streeft men naar de "snelste" internet, terwijl men er nog geen 10% van gebruikt

Ik zit nu op mijn vakantie adres met "maar" 1.4 Mbps lijntej omdat de telefoonkabels klo(*^*&%&^$ te zijn, en daarom niet sneller kan.

thuis heb ik een 8Mb lijn.

Ik zie bijna geen verschil. Je ziet we dat web pagina's langzamer inladen, echter jij als mens kan een pagina niet zo snel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb thuis ook "8mb", maar dat is afgekapt naar 3-4mb.
En dat is bij een beetje kwaliteit films dl'e toch wel echt irritant.

Maar wist niet dat kabel ook beschikbaar was, maar dan kan ik gewoon voor de simpele 8Mbit (of 10Mbit alles-in-1), en dan gewoon een 20mbps payserver erbij ofzo, aangezien Ziggo een 'fair use policy' hanteert iit de vrije KPN.

Dan kan ik de patch opties doorstrepen, wel bedankt voor de opties, maar moet ik wel een switch erbij kopen/plaatsen.
Aangezien 6 uitgangen een beetje teveel goede hoop is bij een standaard router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bij nader inzien is het toch wat netter en beter om alles naar de meterkast te verplaatsen.
En dan daar de modem/router, switch en daar alles verder verdelen.
Ook kan daar meteen de NAS komen en eventueel de printer.

Heb op internet wel wat gevonden om kabels door te lussen en te verdelen met splitters, versterkers en bv Hirschmann producten.

Vandaag even langs een Ziggo studio geweest, kijken wat hun mij nog konden vertellen, maar...

Volgens hun is het niet toegestaan om het AOP te veranderen/verplaatsen.
(terwijl ik het op internet wel zie gebeuren bij andere gebruikers)

Reden: de afstand van de kabel (waar die de woning binnenkomt) is precies berekent, en als ik die ga verlengen ga ik beeld/kwaliteits-verlies creëren.
Volgens hem mocht ik dus niet de kabel naar de meterkast trekken en daar een versterker plaatsen. Wel mocht ik een versterker in de woonkamer bij het AOP plaatsen, en van daaruit verder werken.
Maar dan heb ik alsnog alles in het zicht, en ook deze optie ben ik niet tegen gekomen op het internet.

Iemand hier die daadwerkelijk weet of dit kan/mag en ook echt verlies oplevert?

Is natuurlijk wel zo dat als ik dadelijk een storing oid meldt, ze heel makkelijk kunnen zeggen "ja je hebt er zelf mee liggen kloten". Ongeacht dat ik het gewoon goed gemonteerd heb met gebruik van degelijk materiaal.

Dat oud telefoon-rad met 4 draden wordt dan ook niet meer gebruikt, want er komt gewoon een tel1 uit het modem.
Ook geen 4 pins telefoon contactdozen dus.

Ben alweer een stuk wijzer dus!
Nu alleen nog mensen met ervaring bij het trekken van kabel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Update, met paar vragen:

Oud AOP uitgehakt en haf abb H251 inbouwdoos geplaatst.
Huidig groene COAX wordt dmv een Cabelcon SP01 verbonden aan nieuwe Hirschmann KOKA799.
Deze loopt naar de meterkast, en dan...

Vraag 1:
Nieuw AOP maken in meterkast, met Hirschmann TRAS1000.
Daarop de breedbandversterker. Hirschmann GHV41, of de Tratec van Ziggo zelf? Zit daar verschil in? (moet iig wel retoursgeschikt zijn ben ik al achter gekomen)
En dan: 1 uitgang naar de router, 2e uitgang naar einddoos (TRAS1000) in woonkamer -> receiver -> TV, 3e uitgang idem naar slaapkamer (maar bedenk me nu dat we daar dan geen receiver hebben, kan de COAX dan rechtstreeks op de TV?)

Dan heb ik volgens mij het TV/COAX gedeelte wel gehad.
Verder naar UTP:

Vraag 2:
Meterkast -> Router -> Switch (8 uitgangen) -> Patchpanel -> overal de buizen het huis in.
Handig? Nuttig? Overkill?

Vraag 3:
Als wandcontactdoos dacht ik aan de DN-9001-N Digitus. LSA, daarom dus eigenlijk geen mogelijkheid tot stranded kabel, dus solid core kabel... vandaar ook dat patchpanel.
Prima? Of beter modulair gaan?
CAT5e solid core, past wel 2 maal in een 16mm pvc-buis toch? Ook met 90° bochten? Anders moet ik ze iets minder strak gaan leggen.

Wat komt er aan de UTP?
Woonkamer: PS3, Mediaplayer, TV
Slaapkamer: Mediaplayer
Hobbykamer: PC
Meterkast: NAS, printer.

Dit is hoe ik denk dat het moet/kan. Is het fout/goed?
Kan het beter? Moet het anders? Moet ik andere routes/volgordes aanhouden?
Graag jullie kijk erop en eventueel tips.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-424g6t_Ldyg/UGAqwfKiTYI/AAAAAAAAA28/bel8uR95O3M/s900/Netwerk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Is het in plaats van het Ziggo-aansluitpunt te verlengen niet gewoon mogelijk om de splitter (meegeleverd met elk kabelmodem) direct erop te zetten en vanaf de splitter een kabel te trekken naar de meterkast, mits in de rest van het huis geen TV/radio gewenst is? Hoeveel invloed zou dit hebben op de internetsnelheid wanneer een goede kwaliteit kabel gebruikt zou worden?

Gezeur van Ziggo kan hiermee voorkomen worden. Problemen? Ruk het kabelmodem uit de meterkast en sluit hem met de meegeleverde korte kabel aan op de splitter. Nog steeds problemen? Dan is het aan Ziggo om het op te lossen omdat jouw situatie daarmee weer helemaal 'compliant' is. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 24-09-2012 11:55 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1