en dat gezeik krijg je niet enkel uit de zaal/publiek maar als je bij het bandje gaat verzoeken om die dingen wat zachter te zetten hoef je je hielen maar te lichten en ze staan weer net zo hard..:)Jeebeekje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:57:
[...]
Daar zit ook een verantwoordelijkheid van de muzikant bij! Ik weet dat "we" die amper nemen, maargoed als ik met mijn basversterker op standje oorlog wil spelen neem ik het risico dat ik het geluidsbeeld ernstig verneuk.
Een geluidsman is er om de gemaakte muziek zo goed mogelijk over te brengen naar het publiek. En als die gemaakte muziek inhoudt dat er twee gitaren het einde van de wereld na spelen, dan geef je dat lekker weer.
(nadeel dat je als FOH-mixer wel altijd het gezeik over je heen krijgt).
Fijn als je uit de zaal staat de mixen zonder monitor mixer, dan is het dus compleet zinloos om er iets van de te zeggen.
Tip die dingen gewoon achterover als gitarist en al speel je dan op volle oorlogs sterkte kan de FOH mixer er nog een mooi plaatje van maken.
maar voordat dit ik als een zeur over kom, geluidstechnicus is gewoon nog steeds een erg gaaf beroep..
waarbij ik (meer ontopic) het meeren deel van de tijd gehoorbescherming in heb.
Zeker als ik monitors moet mixen en fijn naast de drummer weg gemoffeld sta op het podium..:)
[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 12-05-2011 15:06 . Reden: typo ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.