Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Bij MP4Nation krijg je ook nog wat extra's:

Free Gift Viewing Stand + Car Charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slippers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 08:45
Ik heb de Dropad bij Dealextreme besteld en sinds eergisteren is hij binnen. In totaal 15 dagen gewacht. Geen extra rekening van de douane. In de doos zaten 2 mini usb kabltljes en geen mini hdmi (zou er wel in moeten zitten). Maakt niet uit, gebruik ik toch niet. Naast de dropad heb ik een universele adaptor besteld voor in de auto besteld. deze vandaag getest en werkt niet. Pech, kostte maar 7 dollar.

Eerst 2 uurtjes met de originele firmware gespeeld/getest. Alles werkte prima. Daarna FragCompany 1.3 er op gezet. Ook die werkt perfect. Tot nog toe erg blij met de aankoop. Scherm werkt goed, geluid is wat blikkig maar voldoende voor spelletjes en voor filmpjes voor de kleine voor achterin de auto.Zmooth lite heb ik er af gehaald: Heel irritant dat hij mijn bewegingen niet begreep.

Het beluisteren en bekijken van files op mijn synology gaat goed met de syn app.

De volgende stap in mijn thuisnetwerk is de aanschaf van een Logitech squeezebox receiver. Ik wil met de android squeezebox app op de dropad de receiver gaan aansturen.

Fragcompany: bedankt voor de fijne custom Rom en hopelijk krijgen we er nog meer (2.4 /3.2 icecream sanwich misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

[b][message=36278758,noline]Naast de dropad heb ik een universele adaptor besteld voor in de auto besteld. deze vandaag getest en werkt niet. Pech, kostte maar 7 dollar.
ik kreeg die van mij ook deze week binnen (dropad al veel langer plezier van).
ik dacht eerst ook dat de autolader stuk was, maar had niet bedacht dat ik eerst de auto op contact moest zetten voor hij werkt.
misschien kun je dat nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slippers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 08:45
Anoniem: 44171 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:29:
[...]

ik kreeg die van mij ook deze week binnen (dropad al veel langer plezier van).
ik dacht eerst ook dat de autolader stuk was, maar had niet bedacht dat ik eerst de auto op contact moest zetten voor hij werkt.
misschien kun je dat nog proberen?
Heb ik ook geprobeerd. evenals de adaptor aangesloten op mijn BB en TomTom. Werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412380

Hallo, ik ben geinterresseerd geraakt in de tablet en ben me druk aan het orienteren op diverse websites en forums. ik heb enkele vragen omtrent deze tablet en na redelijk tot grondige research (denk ik) heb ik hier geen antwoord op gekregen.
-Heeft iemand al een goeie screen protector voor deze tablet gevonden? Of een protector voor een ander device die miss slechts licht aangepast hoeft te worden?
-Zit er genoeg spanning op de mini usb om een GPS unit te laten werken?
-Kan op de mini usb meerdere usb sticks worden aangesloten? (niet dat dat in de praktijk veel en of het zal voorkomen) Een mogelijke combinatie zou 3g modem en (micro)bluetooth zijn? Kan de android firmware dit aan?
-Kun je met de bluetooth aangesloten een bluetooth audio connectie maken met een willekeurig bluetooth audioapparaat? Dus bluetooth streamen van muziek.

Heeft het zin om in deze topic te vragen of het toch verstandiger is om de A8X te verkiezen boven de A8? of is dit vloeken in de kerk bij de liefhebbers van deze tablet aangezien de A8X een ander (mij lijkt het lichter) design heeft en ook de custom ROM's compabiliteits problemen veroorzaken. Ik lees louter goede revieuws over de A8 maar de A8X wat vage revieuws, kapotte leveringen, slechte voorraden en nog meer onheil. Maarr nu is de A8X korter op de markt maar toch zijn de specs van de A8X een geupgrade A8 met zuinigere processor, bluetooth en GPS t.o.v. A8. Moeilijke keuze maar ik neig toch te kiezen voor de A8. Vooral vanwege zijn trouwe schare fans en interressante Roms (oa Fragcompany zeer interressant!) In t weekend of net erna maar bestellen, hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zou voor een Dropad A8 gaan en niet de A8X, omdat er voor de A8X (bijna) geen community is en de community voor de Dropad A8 gewoon redelijk groot is. Ook zijn er meer updates voor de A8 vergeleken met de A8X.

Ik heb zelf ook de A8, maar zit wel te kijken naar een A9N, met dual core Renesas processor en een ander (verbeterd) uiterlijk.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 11:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik zou op dit moment nog steeds voor de A8 gaan, alleen al vanwege de community die er nu voor is. Ik denk dat de A8X net tussen de wal en het schip gaat vallen, ik verwacht daar niet voor custom software voor die de Dropad toch wel nodig heeft vind ik. Heb je alle tijd dan zou ik op de A9N wachten, heb hem net ff snel bekeken en dat wordt een leuk tablet denk ik :) (ben benieuwd naar de prijs)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De A9N is al uit volgens mij.

EditJa dus, http://hotmid.com/dropad-...oid-2-2-mobile-phone.html. Hier is die o.a. al te koop.

[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 24-06-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
janvanduschoten schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:46:
Ik zou op dit moment nog steeds voor de A8 gaan, alleen al vanwege de community die er nu voor is. Ik denk dat de A8X net tussen de wal en het schip gaat vallen, ik verwacht daar niet voor custom software voor die de Dropad toch wel nodig heeft vind ik.
Ik kan jullie melden dat ik met bovenstaande reden dit tablet besteld heb.

[ Voor 17% gewijzigd door gvisser5 op 24-06-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412490

Ik heb een custom rom van pagina 1 volgens de instructies proberen te installeren.
Echter tijdens de installatie blijft er eerst heel lang een pinguin links boven in het scherm zitten. (heel lang = ongeveer 10 min.)
Dan gaat ie verder tot update file system. En dan heb ik een half uur gewacht, maar gebeurd er niets meer.
Ik heb het nu met diverse roms geprobeerd. Maar verder dan dat gaat ie niet.
Iemand enig idee whats next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:04
misschien een andere sd-kaart proberen? Ik heb geen geen pinguin gezien tijdens het flashen of het is een andere dan de ROM van fragcompany. Heb ook geen probleem gehad met het flashen van frags ROM.
En ik heb hem nu bijna een maand en het bevalt zeer goed, op een paar haperingen na. Hij sluit zichzelf soms af en het irritante eraan is dat de datum en tijd gereset worden als je batterij helemaal leeg is :(
En volgende keer ga ik voor een iets groter scherm :P Ik merk dat ik het scherm alsmaar kleiner begin te vinden. Maar ja ik gebruik het dan ook meer om films en series te bekijken en wat te surfen. Hoewel, me zusje is er erg tevreden mee. Krijg het bijna niet meer uit haar handen.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
@Cold_Green, normaal gesproken zie je inderdaad even de pinguin links bovenin, maar hij moet dan wel verder gaan en zelf afsluiten. Heb je de MD5 gecontroleerd van je download? Als die niet klopt dan heb je een corrupte download en werkt het niet zoals het hoort. Het hele update proces duurt maar een minuutje of 2 en dan gaat hij vanzelf uit.Ik zou de ROM nog een keer downloaden (ik weet niet welke je hebt, op pagina 1 staan er een stuk of 10 ;) )en let dan bij Fragcompany op dat je de juiste pakt, waarschijnlijk moet je de 4GB versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:18

Vis

Probeer idd eens een andere sd kaart... was bij mij ook het probleem

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
janvanduschoten schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:48:
Ben inderdaad benieuwd naar het MP4Nation apparaat, of het klopt. Het wordt wel lastig om er een custom rom voor te krijgen die én bluetooth en WiFi-N ondersteund denk ik. Ik heb zeker wel twijfels over de juistheid van de 1,2 Ghz, dat klop mi niet, dat moet 1 Ghz zijn.
Antwoord: Geen WiFi-n inderdaad.

Dan maar DealExtreme, heeft iemand hier ervaringen (goede/slechte) mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Daar is zelfs een heel topic over op Tweakers :)

Ervaringen met DealExtreme.com - deel 2

Ik heb hem zelf ook op dealextreme besteld, goedkope China Post, wel track&trace (ik weet niet meer of dat standaard was of zo'n 1 cent optie) en geen douane kosten. Op het pakketje zat ook een sticker dat het een gift was van 76 dollar. Ik had het de maandag voor Pasen besteld, donderdag na Pasen had ik hem binnen. Grote bubbelenvelop om de doos heen, en een tevreden klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Hmm, bij PandaWill heb je de 8gb met 4400 mAh batterij en b/g/n WiFi (zeggen ze...) voor 10 dollar meer na -5% coupon.

Lijkt me de betere deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gervend
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10-2023
Volg dit topic ook al een tijdje en heb ook een kleine maand een Dropad. Doordat ik voor mijn studie veel e-books moet lezen, heb ik toch maar besloten iets groters aan te schaffen. Verder een top apparaat.

A.u.b. geen advertenties plaatsen, daar is Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 27-06-2011 08:59 . Reden: Advertentie verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

gervend schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:35:
Volg dit topic ook al een tijdje en heb ook een kleine maand een Dropad. Doordat ik voor mijn studie veel e-books moet lezen, heb ik toch maar besloten iets groters aan te schaffen. Verder een top apparaat. Bij deze wil ik melden dat de mijne per heden beschikbaar komt. DM mij even als je interesse hebt.
smaken verschillen qua maat. Ik heb een 10" geval in handen gehad meerdere keren.. ik vind 7 inch gewoon fijner in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Vandaag ook een Dropad A8 binnengekregen (gekocht via V&A van een medetweaker). Stond al een build van Fragcompany op, maar ik heb gelijk de nieuwste (1.3) van Fragcompany erop gezet. Ook gelijk LauncherPro geinstalleerd, die is een stuk sneller dan het standaard homescreen.

Oja en om deze post nog een beetje nut te geven, ik heb internet via Ziggo, en dan kun je bepaalde zenders via internet bekijken. Op de PC kan je dit doen met TelevisiePlayer. Ik wou dit natuurlijk ook op m'n Dropad kunnen, en dat kan dus met yxplayer

Helaas heeft Ziggo niet meer zo veel zenders als eerst (geloof ivm rechten o.i.d.) maar onderstaande werken sowieso bij mij:
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-12" - Nederland 1
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-13" - Nederland 2
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-14" - Nederland 3
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-05" - Animal Planet
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-08" - MTV
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-17" - Etalagekanaal

Ik wil nog wat accesoires kopen voor m'n Dropad maar zit een beetje met de vraag of het past/gaat werken
  • Ik zou graag een hoes willen kopen, is deze dan geschikt?
  • En een autolader, is deze dan geschikt?
Iemand nog tips voor accesoires?

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 20:57
ThinkPadd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:21:
Vandaag ook een Dropad A8 binnengekregen (gekocht via V&A van een medetweaker). Stond al een build van Fragcompany op, maar ik heb gelijk de nieuwste (1.3) van Fragcompany erop gezet. Ook gelijk LauncherPro geinstalleerd, die is een stuk sneller dan het standaard homescreen.

Oja en om deze post nog een beetje nut te geven, ik heb internet via Ziggo, en dan kun je bepaalde zenders via internet bekijken. Op de PC kan je dit doen met TelevisiePlayer. Ik wou dit natuurlijk ook op m'n Dropad kunnen, en dat kan dus met yxplayer

Helaas heeft Ziggo niet meer zo veel zenders als eerst (geloof ivm rechten o.i.d.) maar onderstaande werken sowieso bij mij:

[...]

Ik wil nog wat accesoires kopen voor m'n Dropad maar zit een beetje met de vraag of het past/gaat werken
  • Ik zou graag een hoes willen kopen, is deze dan geschikt?
  • En een autolader, is deze dan geschikt?
Iemand nog tips voor accesoires?
Die hoes zal wel passen :) Bij de commentaren staat er wel dat het verschrikkelijk stinkt, dus ik heb
deze genomen.

(wel nog niet gekregen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke, een stinkende hoes heb ik geen zin in dus dan zoek ik even verder.

Misschien dat ik wel zo eentje koop: http://img.alibaba.com/ws..._SHIPPING.jpg_200x200.jpg die kun je voor $5 op eBay krijgen.

En nog even een vraagje over de USB aansluitingen, je hebt een HOST en een OTG. Maar wat kan ik nou waarop aansluiten?

Als ik de tablet aan de PC wil hangen om bestanden erop te zetten, moet ik dan HOST of OTG hebben?
En als ik er een USB stick aan wil hangen met dat verloopkabeltje, moet ik dan HOST of OTG hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Nog een laatste vraagje voor ik bestel. De Fragcompany rom werkt toch gewoon op deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412490

Vis schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:01:
Probeer idd eens een andere sd kaart... was bij mij ook het probleem
Thanks het heeft geholpen, andere sd kaart en het lukte in eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zou de Dropad in een hoes van een Samsung Galaxy Tab passen? Heb deze op het oog: http://www.dealextreme.co...samsung-p1000-black-50606

Of iemand andere suggesties voor een hoes? Ik wil wel graag in die stijl (dus niet zo'n zak/envelop zoals ik hierboven zei haha :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Deze hoes zou moeten passen. Er komt alleen nog wel 7 euro verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

ThinkPadd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:39:
Oke, een stinkende hoes heb ik geen zin in dus dan zoek ik even verder.

Misschien dat ik wel zo eentje koop: http://img.alibaba.com/ws..._SHIPPING.jpg_200x200.jpg die kun je voor $5 op eBay krijgen.

En nog even een vraagje over de USB aansluitingen, je hebt een HOST en een OTG. Maar wat kan ik nou waarop aansluiten?

Als ik de tablet aan de PC wil hangen om bestanden erop te zetten, moet ik dan HOST of OTG hebben?
En als ik er een USB stick aan wil hangen met dat verloopkabeltje, moet ik dan HOST of OTG hebben?
HOST is er om een usb-stick aan te hangen en OTG is om de tablet aan de pc te hange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
Phyrro schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:19:
Hmm, bij PandaWill heb je de 8gb met 4400 mAh batterij en b/g/n WiFi (zeggen ze...) voor 10 dollar meer na -5% coupon.

Lijkt me de betere deal toch?
Zou dat niet gewoon één of ander cheap-ass SD-kaartje zijn dat dan in het SD-slot zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Mijn vraag:
Is it really b/g/n, and is the battery 4400 mAh? Is it one single battery or two linked together?

Antwoord Pandawill:
It is real b/g/n, and one single battery, currency is 4400 mAh.

Nou, dat gaat hem worden dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 10:57

migros

Nooit meer een Samsung

Welke is nou echt beter??

http://www.dealextreme.co...-hdmi-4gb-cortex-a9-81345

of

http://www.dealextreme.co...-usb-cortex-a8-1ghz-57770

Het lijkt mij eerder dat de eerste beter is, alleen is er een betere support voor de tweede. Mijn vraag is dus is er al een custom rom voor de eerste?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Als je op SlateDroid kijkt, kan je de ontwikkelingen voor dit tablet zelf volgen. Ik geloof dat je je wel eerst moet registreren voordat je dit subforum kan vinden.

Om je vraag te beantwoorden: Nee, nog niet volgens mij.

EDIT:
Hier de Rena3 voor onder de €100,-. Die gaat hem worden voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Phyrro op 27-06-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2024
De Rena3 heeft een 533Mhz processor, ben je je daarvan bewust? Hij mag dan dual core zijn, 533 is echt erg weinig. Ben bang dat je dat goed gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Het is 2x 533MHz. Het viel me net op dat er in die advertentie staat dat hij capacitive is, maar een 'resistance' scherm heeft. Eerst even mailen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
2x 533 is geen 1066. Als je een app draait die geen rekening houdt met dual core CPUs (zeg maar 95% van de apps) dan ziet die app gewoon een 533Mhz CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Ok, ik zal je daarin moeten geloven, heb er zelf niet voldoende verstand van. Ik heb nog even onderzoek gedaan naar pickegg.com voor ik bestelde, maar die bleken niet te vertrouwen te zijn volgens [url="www.­webutation.­net/­go/­review/­pickegg.­com"]webutation[/url]. Toch maar de Herotab C8 dan!

[ Voor 4% gewijzigd door Phyrro op 27-06-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
Ja, ik denk dat je daar wel goed aan doet. C8 heeft ook goede support enzo (op dit forum), dat moet je ook niet onderschatten.

Ben zelf beroepsmatig redelijk hardcore met multicore bezig, dus ik zeg dit op zich wel met enige zekerheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Hmm, kan jij dan verklaren waarom in vele reviews wordt gezegd dat de dual core cortex A9 533Mhx van de Renesas superieur is aan de 1GHz cortex A8 van de Herotab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
Ik heb 't even voor je nagezocht; je kunt ze niet helemaal met elkaar vergelijken door alleen naar de megahertzen te kijken. De A9 doet gemiddeld 20% meer werk per Mhz; een 533 zou je dus kunnen vergelijken met een 640Mhz A8. Door het forse verschil in kloksnelheid gaat de A9 per core echt verliezen van de A8. Dat kan dan wel weer genuanceerd worden met de GPU: Als je veel grafisch werk doet (Angry Birds ;) ) dan zal die processor niet zo staan te zweten. Echter; er is een reden dat sommige tablets nu al 1.2Ghz en zelfs 1.5Ghz gebruiken, en dat reviewers zeggen dat deze apparaten voelbaar soepeler gaan.

Maak in ieder geval niet de fout de 533 maal 2 te rekenen; dit haal je in de praktijk alleen als twee apps de volledige rekenkracht benutten, samen zullen ze dan rekenen alsof je een 1.2Ghz apparaat hebt (de 20% weer in aanmerking genomen). Een losse app zal gewoon een langzame core zien. En tegen de tijd dat applicatie ontwikkelaars rekening gaan houden met 2 cores verwachten ze 2 cores van ieder 1.2Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Grappig, de Renesas heeft juist een slechtere GPU dan de Herotab! (PowerVR SGX530 tegenover PowerVR SGX540)

Dus de Herotab is gewoon de snelste van de 2 in dagelijks gebruik (incl gaming)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Dropad A8 _/-\o_

Heb hem nu ongeveer 2 weekjes.. en hij is echt heerlijk in gebruik.

Enkele vreemde dingetjes zo af en toe (bijv.) als ik via Dolphin Browser HD naar Google wil.. krijg ik een forced closure. (ALTIJD!)
Hij sluit dus af en vraagt zodra ik weer op Dolphin klik of ik hem normaal wil opstarten...

Heb fragcompany 1.2 erop staan.. (ja ik weet 't, 1.3 is er ook al) misschien dat 1.3 bovenstaand probleem verhelpt...?

Verder wil ik de batterijduur echt een pluim geven.. (weet niet hoe het met andere 'merk' tablets zit) maar die van de Dropad krijgt van mij ruim een voldoende.. vooral de oplaadtijd is lekker snel!

Zodra Honeycomb uit komt voor dit tablet en fragcompany er een mooie rom van kan maken ben ik zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
@Vis

Welke heb jij gekocht? Ik ben nu een beetje onderzoek aan het doen, en ik vond deze,en hier werd gezegd dat 1x 2500mAh beter is dan 2x1500mAh.

Dan heb je ook nog deze, voor een €10,- meer 8gb en 1 batterij van 4400mAh. Dat lijkt de beste optie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ik heb hem bij dealextreme gekocht daar staat bij de omschrijving: Built-in 3000mAh

Geen idee of ik deze gegevens moet vertrouwen hoor..

Ik heb enkele posts terug ook al een screenshot geplaatst omdat ik twijfel over mijn specs (via een benchmark app gedaan)...

Kan iemand mij daar meer uitleg over geven a.u.b.?

bijv: RAM size: total 332,7 MB :s ik dacht dat dit 512 MB zou zijn??
en SD card size: 2344,4 MB :s ik meende dat dit 4GB moet zijn??

En De CPU naam klopt volgens mij ook niet :s ARMv7.... is dit een andere naam voor de Cortex A8 ofzo?

hier is de printscreen nogmaals:
Vis schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:13:
Waar.kan ik zien hoeveel nand geheugen ik heb?
Printscreen wordt ik niet echt.wijs uit...

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/9261/snap20110622180405.jpg

Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 11% gewijzigd door Vis op 27-06-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het OS neemt ook al RAM in, dus dat klopt wel...
4GB hebben en 2300MB overhebben is wat weinig.. Staat er al iets op van navigatie bijvoorbeeld?

En je hebt een Cortex A8 CPU, dat klopt, maar die is gebaseerd op ARMv7 infrastructure =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Nou nee... ik zie ook bij mijn instellingen dat mijn totale grootte van de interne sd kaart 2.29gb is...? Vaaag... valt me nu pas op eigenlijk...

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg268/scaled.php?server=268&filename=snap20110627185330.jpg&xsize=640&ysize=480

Meee mensen die dit hebben? Van dealextreme?

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 27-06-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
Vis schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:59:
Nou nee... ik zie ook bij mijn instellingen dat mijn totale grootte van de interne sd kaart 2.29gb is...? Vaaag... valt me nu pas op eigenlijk...

[afbeelding]

Meee mensen die dit hebben? Van dealextreme?
hier precies dezelfde. kijk nu pas naar! beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
Ik weet ook niet precies waar het aan op gaat; wel is het zo dat een SD-card voor Android altijd diverse partities bevat. Sommige zijn "voor het systeem", maar waar het systeem dat dan voor gebruikt is mij een raadsel. :) Het heeft in ieder geval niets met DealExtreme te maken, je zult dit zien bij elke Dropad. Ik vermoed dat als je er een 8GB sd-card instopt er nog steeds (4Mb-2.29Mb) ruimte weg is. Procentueel is het dan minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Een gedeelte van de interne kaart wordt gebruikt voor de ROM zelf, en Fragcompany heeft de ruimte voor apps vergroot en die gaat er ook nog vanaf. Zie ook de changelog in de OP.
Interne opslag voor applicaties aangepast naar 1024MB in plaats van 512MB
Ik denk zelf dat dat het is want bij mij ziet het er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 19:58
Ik krijg morgen een mini hdmi naar hdmi kabel binnen, ben benieuwd wat voor leuks je daar mee kunt op de tv. Iemand dit al eens getest?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb Swype geinstalleerd op m'n Dropad, maar nu is het toetsenbord echt HUGE :D Hij neemt de helft van m'n scherm in beslag als ik hem in landscape mode heb :P Ik heb al gekeken bij de instellingen gekeken van Swype, maar daar kon ik hem niet kleiner maken.

Weet iemand hoe ik het Swype toetsenbord kleiner kan maken? Ik heb de LCD Density van m'n Dropad op 145 staan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ThinkPadd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:02:
Ik heb Swype geinstalleerd op m'n Dropad, maar nu is het toetsenbord echt HUGE :D Hij neemt de helft van m'n scherm in beslag als ik hem in landscape mode heb :P Ik heb al gekeken bij de instellingen gekeken van Swype, maar daar kon ik hem niet kleiner maken.

Weet iemand hoe ik het Swype toetsenbord kleiner kan maken? Ik heb de LCD Density van m'n Dropad op 145 staan overigens.
en als je de density naar 190 zet of zo? Helpt dat? btw.. swype is sowieso niet echt handig op een groot scherm heb ik zo'n idee.. Ik kan prima uit met het normale typen zeg maar. Swypen gaat wel goed op mobiel.

edit: mmm ik zie dat de samsung galaxy tab ook swype standaard heeft.. nou ja..

[ Voor 17% gewijzigd door henkleerssen op 27-06-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Okok... stelt me iig al wat meer gerust nu ik hoor dat meerdere mensen het geheugen issue hebben...!

Viel me gewoon op...

Hoe doe je die density aanpassen, is daar een app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik doe het met deze: https://market.android.co...ity&feature=search_result

Maar die is niet permanent, als je opnieuw opstart moet je hem weer opnieuw instellen. Er is ook wel een app die het permanent wijzigt, maar die kost $0,99 :P Of je moet zelf gaan klooien in config bestanden :/

Ik kan het wel aanraden trouwens, ik heb hem zelf op 140 gezet en dan heb je echt VEEL meer ruimte, vooral handig met webbrowsen.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ThinkPadd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:39:
Ik doe het met deze: https://market.android.co...ity&feature=search_result

Maar die is niet permanent, als je opnieuw opstart moet je hem weer opnieuw instellen. Er is ook wel een app die het permanent wijzigt, maar die kost $0,99 :P Of je moet zelf gaan klooien in config bestanden :/

Ik kan het wel aanraden trouwens, ik heb hem zelf op 140 gezet en dan heb je echt VEEL meer ruimte, vooral handig met webbrowsen.
niet elke app werkt even goed met die density. Na veel testen kwam ik op gewoon op 190 uit.. niet veel verschil met standaard 200.. :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
Zonet ook bezweken aan de peer pressure en de ongelooflijk lage prijs van de dropad.
Dus: zojuist besteld bij Dealextreme! Hopelijk komt hij aan voor m'n reis; heb voor EMS shipping betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Vis schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:23:
Okok... stelt me iig al wat meer gerust nu ik hoor dat meerdere mensen het geheugen issue hebben...!

Viel me gewoon op...

Hoe doe je die density aanpassen, is daar een app voor?
Density aanpassen kan handmatig, in de TS staat een linkje naar Slatedroid bij "softwarematige tweaks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Laatst online: 11-06 23:05
Ik heb gister mijn tablet binnen gekregen. Toen ik fragcompany's rom er op probeerde te zetten, gaf ie een foutmelding over het bestandje zImage,debug. En nu kan ik hem niet meer opstarten, ook niet met menu+power.

Is er nog een mogelijkheid om alles weer te herstellen? (hard reset?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
Oew... Dan heb je wel een probleem. Als je een ROM installeert moet je twee niveaus diep in de folder en dan die files naar de root van een SD copieren. Flashen gaat dan volautomatisch, zonder foutmelding. Als je toch een foutmelding krijgt, GA DAN NIET VERDER, want dat levert je een brick op en dat is moeilijk te fixen. Op Slatedroid staat geloof ik ergens een procedure om er weer uit te komen, iets met een bootloader op je externe SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Nog een vraagje (ik blijf bezig...).

Wat voor HDMI-kabel heb je nodig voor de Herotab? Ik zag deze mini-HDMI, maar bij de specs staat dat de Herotab een 'HDMI-slot' heeft.

Heb je een standaard- of een mini-HDMI-kabel nodig?

EDIT: Gevonden op Google en besteld! And now we wait...

[ Voor 8% gewijzigd door Phyrro op 28-06-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 19:58
Phyrro schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:21:
Nog een vraagje (ik blijf bezig...).

Wat voor HDMI-kabel heb je nodig voor de Herotab? Ik zag deze mini-HDMI, maar bij de specs staat dat de Herotab een 'HDMI-slot' heeft.

Heb je een standaard- of een mini-HDMI-kabel nodig?

EDIT: Gevonden op Google en besteld! And now we wait...
Je hebt inderdaad een mini HDMI naar HDMI nodig. Ik heb hem vandaag binnen gehad ( niet die van DX maargoed ) en hij werkt goed. Als je bij geluidopties, geluid via hdmi aanzet heb je ook geluid uit je tv.

Vanavond eens kijken of een 1080P film wil werken. Alleen zit je met FAT32 dus tot 4GB. Weet iemand of de SDkaart ook NTFS mag zijn?

Is het trouwens niet leuk/handig om een lijst bij te houden met welke apps er werken en welke niet?

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoINC08 op 28-06-2011 17:17 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

RemcoINC08 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:09:
[...]

Je hebt inderdaad een mini HDMI naar HDMI nodig. Ik heb hem vandaag binnen gehad ( niet die van DX maargoed ) en hij werkt goed. Als je bij geluidopties, geluid via hdmi aanzet heb je ook geluid uit je tv.

Vanavond eens kijken of een 1080P film wil werken. Alleen zit je met FAT32 dus tot 4GB. Weet iemand of de SDkaart ook NTFS mag zijn?
Leuk dat het zo makkelijk kan. Ik zit via hdmi youtube videos te draaien.. maar ik geloof niet dat die full hd draait. Je ziet wel een verschil tussen 720 en 1080.. maar het verschilt niet zoveel.
Nu de kids angry birds te spelen .. ze zaten net al met hun vingers aan de Led tv.. NEE op de dropad jongens! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Volgens dit topic is er een nieuwe firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
Iemand die hier ervaring had bij het leveren van zijn Dropad via Yanwen Express? Ik vrees dat het pakketje aan de douane ligt aangezien er geen enkele statusupdate meer is? :(
Time Place Status
2011-6-25 18:00:00 SHENZHEN Arrived at Shenzhen Yanwen Sorting Center
2011-6-25 20:00:00 SHENZHEN Despatched from Shenzhen Yanwen Sorting Center
(Please use Inquery Number983022203903) Keep Tracking
2011-06-25 15:17 GB0100 , United Kingdom Data transferred to GLS System as preadvice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Phyrro schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:25:
Volgens dit topic is er een nieuwe firmware!
Leuk, maar dat is gewoon de standaard ROM volgens mij? Ik gebruik die van Fragcompany en die bevalt mij prima, is wat onnodige crap uitgesloopt en wat andere handige dingen juist weer in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:55:
[...]

Leuk, maar dat is gewoon de standaard ROM volgens mij? Ik gebruik die van Fragcompany en die bevalt mij prima, is wat onnodige crap uitgesloopt en wat andere handige dingen juist weer in gezet.
Dat snap ik, maar juist voor Fragcompany is de nieuwste software leuk om te hebben, dan kan hij zijn ROM weer up to date maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ah op die fiets, dan heb ik niks gezegd ;)

Ik heb de Dropad nu een paar dagen in m'n bezit, en heb al weer wat handige apps gevonden waar jullie vast ook belang bij hebben 8)
  • Dolphin Browser HD - Lijkt qua uiterlijk sterk op Google Chrome, en werkt ook lekker snel. Sneller dan de standaard Android browser naar mijn mening. Ook zien pagina's er beter uit (anders gerenderd denk ik).
  • Wallpaper Set And Save - Ik had op www.interfacelift.com allemaal mooie achtergronden gedownload, op 800*480 formaat, zodat ze haarscherp zouden zijn. Maar die domme Android achtergrond instelling app wil altijd dat je je plaatje bijsnijdt, zodat hij toch nog weer wazig is (dit is zodat hij meescrollt met je homescreens). Met deze app zorg je dat je afbeelding niet wordt bijgesneden, waardoor hij haarscherp op je scherm komt. Ook het meescrollen van de afbeelding wordt voorkomen door deze App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Ik heb nu ook dit hoesje erbij gekocht, leek me wel praktisch! Dan hem ik direct een soort mini-netbook voor in college.

Afbeeldingslocatie: http://www.itshotsale77.com/Itshotsale77/1504-1.jpg

Voor 9,50 incl. kon ik hem niet laten liggen. Iemand ervaring met zo'n hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413043

Ik heb sinds vorige week de Dropad, ben er ook best blij mee, alleen loop ik tegen het volgende probleem aan:

Als ik een film wil kijken dan beginnen beeld en geluid synchroon, echter na een halve minuut begint het geluid achter te lopen, en dat wordt dan steeds erger. Er zit een 32 gb klasse 4 micro sd in, dus dat zou goed/snel genoeg moeten zijn. Ik heb een aantal video players geprobeerd, maar dat was, tot nu toe niet de oplossing.

Iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Sinds gisteren heb ik ook de Dropad binnen!
Ik heb hem besteld bij DX en het heeft er vier weken over gedaan. De artikelen die ik er bij had besteld kwamen een week eerder. Ik mocht ook nog 22 euro aftikken bij de postbode. Maar dat mag de pret niet drukken.

Direct FCv1.3 erop geknald, draait heerlijk. nu nog de interne SD kaart vervangen :)
Phyrro schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:15:
Ik heb nu ook dit hoesje erbij gekocht, leek me wel praktisch! Dan hem ik direct een soort mini-netbook voor in college.

[afbeelding]

Voor 9,50 incl. kon ik hem niet laten liggen. Iemand ervaring met zo'n hoesje?
Ik heb dezelfde 'lederen' hoes Phyrro! En voor die prijs is hij echt verassend kwalitatief en voelt ook stevig aan. Hij functioneert ook naar behoren, alleen de pen die er bij zit werkt niet. De magneet sluitingen geven een mooie finish.

Ik kreeg er nog een screen protector bij, die eigenlijk net een tikkie te klein is (0,5 mm).
Helaas past de Dropad er niet meteen lekker tussen, je zult de drie beugeltjes een beetje moeten open buigen, wat echter zonder problemen lukt want de beugels zijn best stevig. De Dropad kan er niet uitvallen als je hem open, op zijn kop schud :P

Hoewel de case best fijn is wil ik toch ook nog een sleeve hebben om krassen te voorkomen want ik gebruik de standaart en keyboard eigenlijk alleen op een tafel. Als je de pad in de hand houdt is de case een beetje onhandig.

Ik zal zo even wat foto's toevoegen.

[insert pics]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edje01/got/dropad/DSC_5125k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edje01/got/dropad/DSC_5126k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edje01/got/dropad/DSC_5129k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edje01/got/dropad/DSC_5136k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edje01/got/dropad/DSC_5137k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edje01/got/dropad/DSC_5143k.jpg

Ziet er goed uit toch? :)

[ Voor 35% gewijzigd door daPet op 29-06-2011 22:56 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Wauw, ziet er goed uit! Degene die ik besteld heb heeft alleen een 'grote' usb-kabel, kon geen kleine vinden. Waar heb jij de jouwe besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Phyrro schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:50:
Wauw, ziet er goed uit! Degene die ik besteld heb heeft alleen een 'grote' usb-kabel, kon geen kleine vinden. Waar heb jij de jouwe besteld?
De mijne komt hier vandaan.
Ik zie nu dat ze ook witte hadden, helaas zijn ze uitverkocht zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Valt dat toetsenbord er een beetje netjes uit te slopen zonder dat de hoes er gelijk afgeragd uit ziet?

Vind de hoes wel mooi, maar dat toetsenbord vind ik niet nodig, en is alleen maar extra gewicht.

Ik heb nu deze besteld namelijk: DealExtreme: Protective PU Leather Case for Samsung Galaxy P1000 (Black), maar als dat niks is dan koop ik liever bovenstaande, en sloop dan het toetsenbord eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Kan iemand chinees hier? lol.
ben op zoek naar de nieuwe 2.3.1 0622 van Urbetter....maar kan het niet vinden op die site,nogal chinees.

Zou fijn zijn voor build 1.4 ;)

Mooi tasje overigens,en mooie build erop :P

[ Voor 12% gewijzigd door fragcompany op 30-06-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__197397

enotar heeft de originele firmware op megaupload gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:33
ThinkPadd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:29:
Valt dat toetsenbord er een beetje netjes uit te slopen zonder dat de hoes er gelijk afgeragd uit ziet?

Vind de hoes wel mooi, maar dat toetsenbord vind ik niet nodig, en is alleen maar extra gewicht.

Ik heb nu deze besteld namelijk: DealExtreme: Protective PU Leather Case for Samsung Galaxy P1000 (Black), maar als dat niks is dan koop ik liever bovenstaande, en sloop dan het toetsenbord eruit.
Die past niet! Ik had deze ook besteld (in het bruin) maar de Dropad is te dik. Heb geprobeerd om hem er in te drukken, maar dan scheurt de zijkant ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Hoe kan ik in apps/games het volume aanpassen, zonder dit in het menu te moeten doen?

Zijn er gestures of een app waarmee ik dit kan aanpassen?

Edit:
Trouwens dit kwam ik net tegen op de Frontpage:

Skype voegt videobellen en sms toe aan Android-appDoor Bauke Schievink, donderdag 30 juni 2011 13:46, views: 2.070

Met een nieuwe versie van voip-software Skype voor Android is het mogelijk om videogesprekken te voeren. Voorheen was het alleen mogelijk om gesprekken via spraak te voeren. Ook kunnen er nu smsjes verstuurd worden met de Skype-app.

De nieuwe functionaliteit is beschikbaar als update; gebruikers kunnen de huidige versie updaten vanuit de Android Market. Daarnaast is de applicatie te downloaden op de website van Skype. Met de nieuwe versie is het mogelijk om videogesprekken zowel via een wifi-verbinding als via de 3g-verbinding te houden. Daarvoor moet de gebruiker wel minimaal beschikken over Android-versie 2.3 of hoger en een frontcamera. Het is overigens wel mogelijk om het beeld van de camera die zich achterop de Android-telefoon bevindt te tonen. Op Android zijn videogesprekken sinds kort standaard mogelijk, door middel van de ingebouwde Google Talk-applicatie. Hiervoor is echter wel Android 2.3.4 nodig, zodat maar weinig toestellen hier daadwerkelijk over kunnen beschikken.

Het lijkt erop dat videobellen vooralsnog alleen voor een select aantal telefoons beschikbaar is. Skype meldt dat alleen de HTC Desire S, Sony Ericsson Xperia Neo, Sony Ericsson Xperia Pro en Google Nexus S worden ondersteund. Bij een test van Tweakers.net met een LG Optimus 2X die op Android 2.3.4 draait, bleek het inderdaad niet mogelijk om videogesprekken te beginnen. Het is niet bekend waarom Skype deze restrictie heeft ingevoerd.

Skype voor Android kent nu ook een ingebouwde sms-mogelijkheid. Naast de mogelijkheid om met contactpersonen te chatten, kan er ook voor gekozen worden om een sms-bericht te sturen naar een contactpersoon waarvan het telefoonnummer bekend is.

Videobellen met de mobiele versie van Skype was al beschikbaar voor Apples besturingssysteem iOS. Enige tijd geleden nam Skype de maker van videosoftware Qik over, waardoor de verwachting werd gewekt dat het bedrijf achter de voip-software zijn videodiensten wilde uitbreiden. Skype zelf werd onlangs overgenomen door Microsoft, dat 8,5 miljard dollar voor het bedrijf betaalde.

Betekend dit nu ook dat videobellen mogelijk zal zijn op onze Dropad? 8)

[ Voor 88% gewijzigd door Vis op 30-06-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
moet je even hier heen gaan : http://www.slatedroid.com...-a8-requires-root-access/ leggen ze het uit, heb ik ook. werkt geweldig!

edit: skype video werkt niet. staat geen optie voor video call. ligt misshien aan de rom??
Vis schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:40:
Hoe kan ik in apps/games het volume aanpassen, zonder dit in het menu te moeten doen?

Zijn er gestures of een app waarmee ik dit kan aanpassen?

[ Voor 80% gewijzigd door tamil18 op 30-06-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10-2022
(jarig!)
Zo mijn dropad is ook binnen. 4 juni besteld bij dealextreme, afgelopen dinsdag lag er een briefje van de postbode in de bus. Gistermiddag opgehaald en 5 minuutjes getest, conclusie superapparaat voor dat geld. Tig keer sneller dan mijn htc magic die gaat er na de zomer ook uit. Vanavond meer tijd, meteen fragcompany 1.3 rom geflashed, fluitje van een cent. Qua looks top tablet, ligt wel wat zwaar in de hand maar voelt daardoor wel heel solide. Nu rustig aan verder spelen en tweaken. Heb er 130 eurie voor betaald, geen douane toeslag hehad. Hoesje+toetsenbord ook al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Even een vraagje, hopelijk weten jullie raad;

Is het nieuwe 7" pro model van de Intertoys vergelijkbaar met een Dropad?
Het is voor mij veel makkelijker om de Intertoys versie te halen, en ik vind het makkelijker met garantie etc.
Hier de specs van de Intertoys versie (rechter kolom): http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-J8VOKUAJ.jpg

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10-2022
(jarig!)
Avondje gespeeld, diverse apps geïnstalleerd, als test wat avi en mp4 filmpjes en wat mp3's, afgespeeld met Meridian helemaal top! Geen haperingen etc. en het geluid is ook best aardig.

@fragcompany bedankt voor de 1.3 versie, installeren ging echt supermakkelijk echt mooi werk afgeleverd, complimenten!

Voor de twijfelaars, absoluut bestellen, zeker gezien de prijs is het een zeer fraaie tablet. Vrouw&kind waren ook al erg druk met Angry Birds aan de gang (als dat zo doorgaat bestel ik er nog eentje >:) )

Internet lekker snel, facebook, twitter, autoblog+tweakers app werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik zit naar de HDMI uitgang eens te analyseren. Dit is geen 1080 uitgang. Weliswaar 60hz.. maar geen 1080. Het is namelijk een exacte kopie van je scherm.. en daarmee dus ook de resolutie = 800 bij 480. Das nog aardig filmpjes kijken .. maar verwacht geen bluray kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Knip, dit hoort hier niet, daar is V&A voor, zie ook de topicwarning.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 01-07-2011 08:15 ]

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Momenteel beetje druk helaas,maar ik probeer zosnel mogelijk 1.4 te maken,gebaseerd op de nieuwe 0622 build.

Hmz,alweer een nieuwe uit zie ik,maar nu op Haipad,build 0624 :Y

[ Voor 24% gewijzigd door fragcompany op 01-07-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413043

Nogmaals, zijn er nog meer mensen die er last van hebben dat video en audio niet synchroon lopen? Had de dropad mede voor het kijken van films gekocht, maar dat is nu dus niet te doen :( . Ik heb de originele 2.3 firmware erop staan, kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 10:55
Ik heb nog geen filmpjes geprobeerd (mijn Dropad is net binnen en net als de meeste hier voorzien van FC 1.3 rom waarvoor dank) Jou probleem komt bekend voor op de HTPC met te hoge bitrate films. Dus mijn advies zou zijn recoden naar 800 X 480 en dan nogmaals proberen.

Was nog van plan mijn dropad open te maken voor een groter kaartje en de wifi kabel aan te passen maar geen storing op de speakers zoals sommige hier melden, dus laat het voorlopig zo onder de noemer "if it aint broke don't try to fix it" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
Recoden is niet nodig; gebruik RockPlayer en kies hardware playback, dan gaan de gekste films nog vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
ThinkPadd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:29:

Je zal het niet zonder beschadigingen kunnen open maken vrees ik. En het gewicht van het toetsenbord zelf is niet noemenswaardig, vergeleken met de dropad zelf.

[ Voor 24% gewijzigd door daPet op 01-07-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Anoniem: 413043 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:18:
Nogmaals, zijn er nog meer mensen die er last van hebben dat video en audio niet synchroon lopen? Had de dropad mede voor het kijken van films gekocht, maar dat is nu dus niet te doen :( . Ik heb de originele 2.3 firmware erop staan, kan het daar aan liggen?
Heb ik gisteren ook voor het eerst gehad en dat juist met me gloednieuwe 16 gb class 6 kaart die ik al eerder noemde. Met me vorige sd kaart was er geen probleem, maar het kan ook aan de bitrate liggen. Vandaag maar ff andere films testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
Heb sinds gisteren ook de dropad! Vorige zaterdag stond hij shipped, gisteren al geleverd. (Besteld op merimobiles, gekozen voor Yanwen Express), geen importkosten :)

Ben er best tevreden over, enkel het wifibereik valt me wat tegen. Twijfel eraan om hem open te doen maar als ik hier zo lees, zal een andere antenne het geluid storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Laatst online: 11-06 23:05
Daar ben ik weer.
Nadat ik dus fragcompany's rom er wou op zetten en mis ging met het bestand zImage.debug. Heb ik het scherm geen enkele keer meer aan zien gaan. Ik heb toen de guide gevolgd die jullie me gaven (revive your tablet). Ik heb het tablet al een keer opengemaakt en heb niks aparts gezien. Iemand nog tips wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 21:52
@ Phyrro

Heb ook zo'n hoes gehad, ziet er netjes uit, maar vond hem niet praktisch.
Mijn tablet wou er continue vandoor, bleef er niet netjes inzitten.
De zijkanten zijn namelijk open, tablet wordt daar niet tegen gehouden.

Heb zelf bij Dixons deze hoes gekocht:
http://dixons.nl/artikel/...%22_Tablet_Sleeve_QTS-107
Past perfect en je tablet kan gelijk tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb een probleempje.. Hij gaat naar de default waarde na verloop van tijd. Apps en instellingen zijn allemaal weg. Ik heb " forced close" van apps. Ik heb de microsd kaarten (interene van 4gb .. nou ja 3 ) en externe van 8gb gecheckt.. Windows vindt geen probleem... Ik zet dan de orginele firmware erop ... hetzelfde probleem...zit de microsd kaart binnenin er niet goed in? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
heeft iemand van jullie bluetooth dongle gehaald? ik wil graag eentje halen. zo dat ik mijn bluetooth headset van Sony ericcson kan op aansluiten. had deze in gedachte. http://www.bol.com/nl/p/c...03004010534631/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Sorry, maar ik krijg nog steeds niet een haarscherpe volledige wallpaper op mn homesxreen...
heb wallpaper set & save app gedownload zoals eerder aangegeven in dit.topic... helpt niet!
Iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb je de afbeelding wel in de goede resolutie? (800*480 ) ? Ik haal m'n achtergronden van www.interfacelift.com en dan onder het kopje "netbook" bij dat dropdown menu.

Of werkt de app niet goed ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Vaag... zoals onderstaand zie ik m dus...

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg146/scaled.php?server=146&filename=snap20110703195946.jpg&xsize=640&ysize=480

Het echte plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg13/scaled.php?server=13&filename=02599hiltonborabora800x.jpg&xsize=640&ysize=480

[ Voor 40% gewijzigd door Vis op 03-07-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneteyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 10:12
Ook ik heb hem binnen. Super dingetje, zeker voor het geld.

Ik probeer nu met een 3g dongle op het internet te komen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Volgens AH moet ik mijn APN op dynamic zetten, maar die optie zie ik niet.
Hij blijft bij mij op connecting staan. De dongle zou ondersteund moeten worden volgens Slatedroid (Huawei 160g)
Iemand al succesvol op internet met 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Had sinds een paar dagen het geval dat bij afspelen van films het geluid en beeld niet in sync waren, gelukkig is dat nu opgelost. Heb 1.3 erop gegooid van frag en vitalplayer deed het zoals het hoort. Helaas ben ik vergeten me bestanden te backuppen 8)7 dus alles nog een keer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

btw... weet iemand of Swype op de dropad werkt?

Zo ja, hoe en waar kan ik dit instellen?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de Dropad A8 / Herotab C8 / Haipad M7 te bespreken.
In dit topic is er geen ruimte voor aanbiedingen, daar is Vraag & Aanbod voor.