Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
fragcompany schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:33:
Nice,ik ga dit topic volgen.
Heb zelf helaas denk ik niet een toereikende lens,70-300 4.5-5.6 is usm van Canon (eos 7d)
Dan maar de plaatjes bekijken :9
300mm kan prima. Die lens heb ik ook btw, nadeel zijn de prestaties na 250mm. Platen worden een beetje soft maar zijn vaak ook onscherp.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017
Gulf_5 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:20:
over een maandje of 5 ga ik een LH380 spotten @ SFO ! :) das wel redelijk andere kant :Y
(daarna ga ik er ook nog een stukje in vliegen :9)
Tijdens mijn vakantie hoop ik de LH A380 te kunnen spotten op zowel JFK als MIA (imho begint dat wel redelijk op de andere kant van de wereld te lijken ;) ).

@ Fragcompany, ik heb zelf tijdens het spotten altijd een 70-200 achter de hand. Als je langs de baan staat is dat bereik gewoon ideaal. Dus voor je 70-300 hoef je je echt niet te schamen.

Ik weet niet of je de intentie had om op 2 juli mee te gaan, maar mocht je dan niets hebben te doen dan raad ik je aan om gewoon mee te gaan (al is het maar voor de gezelligheid). Dan merk je vanzelf wel, hoe bruikbaar de 70-300 is voor vliegtuigspotten.

p.s. voor iedereen die zich nog niet heeft aangemeld (en graag mee wil ;) ): AANMELDEN!!!!!!

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Tyno schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:05:
[...]

p.s. voor iedereen die zich nog niet heeft aangemeld (en graag mee wil ;) ): AANMELDEN!!!!!!
Ik heb de TS *ahum* subtiel *ahum* aangepast om mensen aan te sporen zich aan te melden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Als we alleen naar DUS gaan, ga ik denk ik wel mn plannen veranderen, want om nou 11 uur te gaan spotten... er zijn grenzen.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tijden die gepost zijn, zijn voorstellen. :)
Wat is jouw tegenvoorstel?

Overigens 11 uur spotten is niks. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Probleem is dat als we later heen gaan we de ochtenduurtjes missen en met heatwaves zitten.

Probleem is dat als we vroeger weg gaan dat we de avonduurtjes missen en met heatwaves zitten.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En tussendoor gaan we ook nog wel ff een hapje ergens eten.

Trouwens, als het zeikt van de regen, geen heatwaves, en spray/vortex shots maken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
95% zeker dat ik ook ga. Enige aarzeling is 3 familieleden met verjaardagen rond die dag. Kans is aanwezig dat die een feestje plannen waar ik 'verwacht' word...Maar goed, ook in dat geval moet er toch in ieder geval een flink deel van de dag aan andere activiteiten besteed kunnen worden :)

Ik heb een auto, met 3 extra plekken. Vertrek: (station) Eindhoven, rond 07.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024
Neem je fam gewoon mee :+
Is de taart voor onze meet ook meteen geregeld ;)

edit:
subtiele aanpassing van de TS, bij het auto-tabelletje.

[ Voor 30% gewijzigd door Gulf_5 op 16-05-2011 14:54 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:24:
En tussendoor gaan we ook nog wel ff een hapje ergens eten.

Trouwens, als het zeikt van de regen, geen heatwaves, en spray/vortex shots maken! :9
En je camera kapot laten regenen *O*

kunnen we geen partytent meenemen ? opvouwbaar. Zoals als het regent we lekker droog op het terras van het bahnhof staan ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:42
Ik wil ook wel mee :) Eén keer eerder op DUS geweest, leuk veld!

Gratis Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Voorlopig idd genoeg autoplekken, kunnen we niet met zijn allen nog iets doen om de meet te promoten op GoT? Ik spam al in het vliegtuigspottopic maar toen werd Derice boos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:01:
[...]
En je camera kapot laten regenen *O*
Rainsleeves FTW! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.spiegelreflexmagazine.nl/artikel/20060929105811.jpg
NickH schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:52:
Voorlopig idd genoeg autoplekken, kunnen we niet met zijn allen nog iets doen om de meet te promoten op GoT? Ik spam al in het vliegtuigspottopic maar toen werd Derice boos :P
Ik en boos?
Ken je mij nog niet. :+
Moet je wel heeeeeeel ver gaan. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Ik weet hoe je Derice-je boos krijgt ;) _o-

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

@G-Tus, rij jij over de A12 naar DUS? En heb je van de 3 plekken er nog eentje vrij??

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Klinkt weer leuk heren!
Ook al heb ik de vorige keer niet echt boeiende vliegtuigfoto's gemaakt :p

Voor de mensen die met de trein gaan, ik heb een studentenOV dus voor het stuk binnen nederland kan ik mensen met 40% korting meenemen.

EDIT: nvm ik carpool wss weer met Gtus

[ Voor 8% gewijzigd door citruspers op 16-05-2011 19:55 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulf_5 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:38:
Ik weet hoe je Derice-je boos krijgt ;) _o-
hoe dan O-) :+

Sorry maar ik ga niet met een plastic zak voor me camera lopen hoor :+ Dan ga ik wel binnen staan en wachten tot het droog is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Tommy-160, je moet die zak ook niet vóór je camera houden. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

jorammeke schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:47:
@G-Tus, rij jij over de A12 naar DUS? En heb je van de 3 plekken er nog eentje vrij??
Ja heb ik, kan je even je DM aanzetten.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

G-Tus schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:51:
[...]

Ja heb ik, kan je even je DM aanzetten.
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Voor de personen die nog een taxi zoeken, anders lift ik misschien ook wel mee met G-tus. :)
Ben van plan via de A20 en de A12 te gaan.
Maar kan evt ook de A20, A15, A325, A12 nemen, scheel 5 minuten, dus niks op 2,5 uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:42:
@Tommy-160, je moet die zak ook niet vóór je camera houden. |:(
over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regen? Is dat een issue dan? De meeste cam's kunnen een paar spatten regen (en ook flink meer) uitstekend hebben. Ja, inderdaad, ik heb mijn D50 en Sigma 70-300 (lang geleden) ook wel eens een keer drijfnat gehad. In eerste instantie had ik nog zo iets van: Ach, boeien, maar toen ik thuis kwam en mijn tas omkeerde en er water uit liep, kreeg ik toch wel even twijfels over mijn grootspraak... maar de camera doet het (nu dus iets van vier/vijf jaar later of zo....nog steeds uitstekend. Nu normaal in handen van mijn vrouw, maar als ik hem nodig heb, toch weer in handen van mij...)

DUS het is dus... eh, dus het is DUS. Uitstekend, dan ga ik even kijken of ik de meetingmanagerdinges aan kan passen. Ondertussen ook toestemming van mijn vrouw, dus het komt allemaal goed.

Oke, nog even wat andere vragen:

- Hoe komen jullie er bij dat 2 Juni een zaterdag is? Bij mij is dat een donderdag, namelijk die van Hemelvaart en dus ook voor iedereen vrij, maar toch.... 8)7 (En ja, in de TS staat echt ZATERDAG!) 8)7

- Tyno wil je inderdaad mee vanaf de Meern, Woerden (of zelfs vanaf Bodegraven)?

- Hoe laat is de koffiestop aan de grens gepland? (Zoals eerder gemeld, ik weiger om via Schiphol te rijden.... Ik ben wel gek, maar niet van lotje getikt.)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DickCAH, we hebben het over Juli. ;)
Als jij 2 juni wil gaan, best maar dan zijn er waarschijnlijk geen andere tweakers. :P

Wat betreft een tijd bij de grens (neem ik even SPL als reken voorbeeld):

Als er vertrokken wordt om 05:30 vanaf SPL, dan rij je in ongeveer 1 uur en 20 min naar de grens.
Maar laten we het ruim nemen en er 1½ uur van maken.
Dat zou betekenen dat je dan om 07:00 bij de grens bent.

Dan even koffie leuten/plas pauze (15/20 min), voordat verder gereden wordt naar DUS (07:15/07:20).
Grens -> DUS is ongeveer een uur (wellicht iets langer door druk verkeer) dus zeg dat je dan rond 08:30 bij DUS bent.

Dat is het ideale plaatje / voorstel / mijn hersenspinsels. ;)
Zal het nog even in de groep achter de schermen gooien.

Als het definitief is, wordt het in de TS erbij geplaatst.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
2 juni is inderdaad op een donderdag, maar we gaan volgens mij op 2 juli(2-7-2011), wat wel een zaterdag is.
Volgens mij was schiphol als indicatie aangegeven, maar ontmoeten wij elkaar bij de grens met duitsland, hoe laat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Om 7 uur bij de grens schrijft Derice boven je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Rubencs was waarschijnlijk tegelijk met Derice aan het typen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door NickH op 17-05-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sodeju, ik moet echt aan de bril geloof ik. Aan de andere kant heb ik pas mijn ogen laten testen en de opticien gaf me wellicht -0.25 ~0 op het ene oog en 0~-0.25 op het andere oog. Dus dat zal ook wel meevallen. Goed, dan ga ik mijn Agenda nog eens inspecteren.....

Hmm, dat wordt een interessant verhaal, maar ach... Dat moet ook goed gaan. Kom ik wel erg vaak in de buurt van Duitsland dat weekend. Blij dat ik een tweede/ondersteunende chauffeur heb geregeld.

Agenda aangepast...

@Nick: waarom heb je me niet gewoon een googlecalenderinvite gestuurd?!? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
@ DickCAH, Als je mij bij het AC de Meern kunt oppikken zou ik dat erg waarderen.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roger Wilco. Ik zie dat ik er ongeveer een uur over doe om van Bodegraven naar de verzamellocatie te komen, dus als we afspreken om 6:00 bij de AC, dan zitten wel lekker ruim in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Haha, je hoeft dan alleen Wilco te zeggen ;)

@Nick
Ja z'n vermoede had ik ook al ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Servertje op 17-05-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roger — Information received/understood.
Wilco — Will comply (after receiving new directions).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Laat ik het dan maar goed doen: Roger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit mijn optiek was het dus echt een geval van Roger Wilco....

Roger: Ja, Tyno ik heb je begrepen.
Wilco: Tyno ik pik je om/rond 6:00 op in de Meern.

@Servertje: als het gaat om vliegtuig-slang weet ik meestal vrij goed wat ik zeg. Maar uiteraard mag je me de les lezen.... Wat dacht je van deze:
"Stadlohn info, DMWFU, C42, 2 POB von EDWN, 15 NM nordlich von platz in 2500 fuss, erbitte platzinformation"
"Stadlohn info, C42, 2 POB from EDWN, 15 NM north of airfield at 2500 feet, request airfield information"

Het antwoord is dan iets als:
"DFU, Stadlohn info, QNH 1025, Wind 260 mit 5, landebahn 29 in betrieb"
"DFU, Stadlohn info, QNH 1025, Wind 260 by 5, runway 29"

Daarop volgt:
"Stadlohn info, DFU, QNH 1025, Landebahn 29".
"Stadlohn info, DFU, QNH 1025, runway 29"

(Typisch voorbeeld als het druk is, anders kan het wel een beetje langer.)

Nog een voorbeeldje na een melding van end-teil 29:
"DEO, wind 250 mit 6".
"DEO, wind 250 by 6"

Wat zend de piloot van DMWFU na deze melding? Oh, ja, wie heeft die laatste melding verzonden?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 21:28 . Reden: Engelse vertaling in blauw er bij gezet.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Roger roger breakie breakie Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x180/leo03emu/smiley/nerd62.gif
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:48:

@Nick: waarom heb je me niet gewoon een googlecalenderinvite gestuurd?!? :/
Tja, ik ben zo gewend dat jij dat doet 8)7 Hoewel ik op dit moment iets meer vrije tijd heb om dat allemaal uit te zoeken enzo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:48:
Vanuit mijn optiek was het dus echt een geval van Roger Wilco....

Roger: Ja, Tyno ik heb je begrepen.Wilco: Tyno ik pik je om/rond 6:00 op in de Meern.

@Servertje: als het gaat om vliegtuig-slang weet ik meestal vrij goed wat ik zeg. Maar uiteraard mag je me de les lezen.... Wat dacht je van deze:
"Stadlohn info, DMWFU, C42, 2 POB von EDWN, 15 NM nordlich von platz in 2500 fuss, erbitte platzinformation"
"Stadlohn info, C42, 2 POB from EDWN, 15 NM north of airfield at 2500 feet, request airfield information"

Het antwoord is dan iets als:
"DFU, Stadlohn info, QNH 1025, Wind 260 mit 5, landebahn 29 in betrieb"
"DFU, Stadlohn info, QNH 1025, Wind 260 by 5, runway 29"

Daarop volgt:
"Stadlohn info, DFU, QNH 1025, Landebahn 29".
"Stadlohn info, DFU, QNH 1025, runway 29"

(Typisch voorbeeld als het druk is, anders kan het wel een beetje langer.)

Nog een voorbeeldje na een melding van end-teil 29:
"DEO, wind 250 mit 6".
"DEO, wind 250 by 6"

Wat zend de piloot van DMWFU na deze melding? Oh, ja, wie heeft die laatste melding verzonden?
dan kun je bij iedere vraag tot actie roger zeggen: bijvoorbeeld:

PH-ABC turn right heading 240:

Roger: ik heb je bericht begrepen
Wilco: ik ga draaien
zo werkt het niet he :).

Als je wilco zegt, zit daar natuurlijk al in dat je het bericht of de vraag tot een actie begreep; anders zou je niet kunnen wilco-en om het uit te voeren; ergo dus dubbelop.

En als je er toch op staat ;dan zou affirm beter zijn dat roger...roger is meer van jaja leuk die info, affirm is bevestigend (duh) en zou dan nog meer passen bij je argumentatie; ik heb je begrepen:

Kun je me ophalen om ...?

Affirm!

[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 17-05-2011 22:58 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Ik heb ooit eens gelezen dat Roger begrepen betekent en Wilco begrepen en gaan uitvoeren. Maar dat kan natuurlijk fout zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Servertje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 07:25:
Ik heb ooit eens gelezen dat Roger begrepen betekent en Wilco begrepen en gaan uitvoeren. Maar dat kan natuurlijk fout zijn geweest.
Zie hier voor de betekenis: Verwijderd in "[Meeting] - Spotten, 2 juli 2011, Düssel..."

De TS is overigens aangepast met wat extra informatie voor het reizen van en naar DUS, etc. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik een deel van de toevoeging aan de TS wel wat apart vind. Mij lukt het in Duitsland normaal vrij aardig om bij elkaar te blijven. Aan de andere kant als we met meer dan 1 auto bij elkaar willen blijven, dan testen we natuurlijk de topsnelheid niet. Als je je gewoon aan de aangeraden (en in de omgeving van Dusseldorf dacht ik ook verplichte) maximum snelheid van 130 houd, is het helemaal niet zo ingewikkeld om met 3~4 auto's bij elkaar te blijven.

Voorlopig staan er maar 4 auto's in de TS, dus dat moet te doen zijn.

Ja, het wordt een ander verhaal als je 160 of harder wilt. Ik haak af bij 180, want mijn auto gaat echt niet sneller... Maar ik heb Tyno aan boord en die weet de weg.... hoop ik.... (en anders hebben we toos-de-wegwijs-doos aan boord.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Met mijn aan boord moet dat we goed komen.

p.s. Düsseldorf dat ligt toch links van Parijs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk wel ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Bij Maastricht links. Als je Warschau ziet, zit je verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Tyno schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:03:
p.s. Düsseldorf dat ligt toch links van Parijs? :+
Als je vanaf de goede kant naar Parijs kijkt wel ja :P, mocht je het westen bedoelen dan dat ook maar moet je wel een heel eind reizen (en nog wat naar het noorden).
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:50:
[...]

Ja, het wordt een ander verhaal als je 160 of harder wilt. Ik haak af bij 180, want mijn auto gaat echt niet sneller... Maar ik heb Tyno aan boord en die weet de weg.... hoop ik.... (en anders hebben we toos-de-wegwijs-doos aan boord.)
Gaan we nog bergjes over, want berg af moet je dus iets meer kunnen halen. Daarnaast weet ik ook nog wel weg met een kaart :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Ik rij er blind naar toe :) allemaal achter mij aan dus... Mijn Yaris gaat berg af redelijk hard maar berg af gaat wat lulliger... (helemaal met 4 man volle bak)

Mijn gemiddelde snelheid, bij rustige weg ligt ergens tussen de 140-150... Wordt het drukker blijf ik toch meestal wel redelijk op de midden en linkerbaan hangen met 130 waar mogelijk... (rechts zul je me niet gauw vinden bij 3-baans ;) )

Merk wel wie er vanaf de Shell aansluit in onze karavaan :P

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Gulf_5 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:33:
Ik rij er blind naar toe :) allemaal achter mij aan dus... Mijn Yaris gaat berg af redelijk hard maar berg af gaat wat lulliger... (helemaal met 4 man volle bak)
En hoe doet ie het berg op? :+

Mijn auto zit trouwens gewoon vol en er rijden zover ik weet 4 man mee: magnifor, jorammeke, citruspers en Rubencs.

[ Voor 10% gewijzigd door G-Tus op 20-05-2011 22:55 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
do the math ;)

m.b.t. de TS... ik heb het vervoertabelletje een beetje geactualiseerd.
Let op: de onderste rij is nog onzeker, maar uit de meetingmanager maak ik op dat we nog wel 1 concrete aanmelding hebben en nog 2 onzeker ? Het lijkt me wel handig om dit wat meer te concretiseren. :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
G-Tus schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:55:
[...]

En hoe doet ie het berg op? :+

Mijn auto zit trouwens gewoon vol en er rijden zover ik weet 4 man mee: magnifor, jorammeke, citruspers en Rubencs.
Klopt al kan ik opeens een week van te voren alsnog met de eigen auto gaan. Heb nog een andere spotter van een ander forum uitgenodigd (hoop dat het mocht) en nog iemand van dit forum die bij mij in de buurt woont, maar zich in dit topic nog niet heeft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulf_5 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:33:

Mijn gemiddelde snelheid, bij rustige weg ligt ergens tussen de 140-150
Dan moet je toch wat aan je motor gaan doen om ons bij te houden als we rondje west europa doen :+ Misschien nitro en turbo een optie :P

230 moet je kunnen bijhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Je pa zoekt het maar lekker uit... jullie zitten met Bult en Bush in de auto, dus die 230 zal je nodig hebben om naast al die extra stops die de opa's voor hun peuk en gezeik nodig hebben, ongeveer op dezelfde tijd aan te komen bij het volgende punt, als wij :P

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot hoe laat willen de lui die mee gaan richting DUS daar eigenlijk blijven rondhangen?
er staat wel een voorstel tijdstip in de TS, maar of dat nou haalbaar is voor iedereen, is een vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot het te donker is voor foto's :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Streber :Y ;)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:16:
Tot hoe laat willen de lui die mee gaan richting DUS daar eigenlijk blijven rondhangen?
er staat wel een voorstel tijdstip in de TS, maar of dat nou haalbaar is voor iedereen, is een vraag. :)
Wat mij betreft 'zolang het gezellig is en iedereen er zin in heeft', met de voetnoot dat het nog 2u terug rijden is en we al vanaf 5u ongeveer in touw zijn. Daarnaast denk ik dat iedereen een beetje een eigen plan met zijn auto(genoten) moet trekken om te zien hoelang ze allen willen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Dan heeft Neron duidelijk pech, met 3 die-hard spotters in de wagen ;) _o-

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wanneer is er zoiets als "te donker om foto's te maken".
Dan ga je toch over op ander soort foto's maken, long exposure, etc. ;)

Let wel, dat het pas laat donker wordt zo rond 21:30 / 22:00.
Tegen die tijd, zou ik persoonlijk al wel weer thuis willen zijn, of in iedergeval onderweg.

Daarnaast is het wellicht nog een idee om ergens iets (normaals, geen mcd) te gaan eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
wat is er tegen McD ? :+ O-)
_o-

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Veel calorieën/vet/zout, weinig nuttigs (zoals voedingsvezel/vitamientjes) en even later weer trek. Ik neem echter aan dat er op DUS zelf verschillende eetmogelijkheden zijn, dus als iemand wat anders dan de groep wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Ik heb Gulf_5 wel eens iets horen zeggen over heeeele grote schnitzels.

Of was dat bij FRA? Want dan moeten we toch maar naar FRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunset EDLS is 19:55 UTC. Dus dat is 21:55 local. Voor DUS zal het niet veel afwijken.

SS is trouwens het moment dat de zon helmaal achter de horizon is verdwenen. Dan is het voor normaal zicht nog zeker een half uur licht zat. Ik mag tot SS+30, dus 30 minuten na zonsondergang nog vliegen op VisualFlightRules. Dus eh.....
Echt donker begint het dus pas na 22:30 te worden.

Voor mensen die graag de SR/SS tabellen van EDLS willen raadplegen... Die staan op de website van EDLS.

(Persoonlijk denk ik er al net zo over als Derice.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Zartok schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:45:
[...]

Ik neem echter aan dat er op DUS zelf verschillende eetmogelijkheden zijn, dus als iemand wat anders dan de groep wil...
Heb jij wel eens op een vliegveld gegeten? Ik ga echt geen 8 euro neerleggen voor een zakje patat. Niet weer, in ieder geval -_-

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
citruspers schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:54:
[...]

Heb jij wel eens op een vliegveld gegeten? Ik ga echt geen 8 euro neerleggen voor een zakje patat. Niet weer, in ieder geval -_-
Daar heb je gelijk, soms is het belachelijk duur, maar heb ook keren gehad dat het wel redelijke prijzen waren. Het is even aankijken hoe het daar is, maar een restaurant oid in de buurt lijkt me een beter plan. Als het lekker weer is het liefst op een terras, zodat we ook nog kunnen spotten (vergelijkbaar met van der Valk bij schiphol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Tyno schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:50:
Ik heb Gulf_5 wel eens iets horen zeggen over heeeele grote schnitzels.

Of was dat bij FRA? Want dan moeten we toch maar naar FRA.
da's idd vlakbij FRA...
wij gaan daar over 2,5 week eens een kijkje nemen... foto's posten we uiteraard :D
voor DUS dus geen optie. :N

We kunnen op de terugweg gewoon bij een Raststätte stoppen en wat eten, eventueel vooraf even uitvlooien welke op onze route een beetje uitgebreide faciliteit heeft. Dat is op internet volgens mij best goed te vinden :Y

In mijn beleving was DUS terminal niet gek duur... iig niet zo achterlijk als SPL...
Met citruspers en Zartok: we kunnen ter plekke zien wat de mogelijkheden zijn. (als in: Mogelijkheden genoeg, kijken wat de prijzen zijn :P) En als het tegenvalt tuffen we naar een vooraf uitgevlooide Raststätte :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als de groep niet al te groot is kan je bv ook in Arnhem wat te eten scoren, genoeg prima restaurantjes daar :)

Op een zaterdagavond kan het dan wel handig zijn om vooraf ff te bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Met 25 man naar de Febo bij t Gelredome :+

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je vraagt er om he? :P
Febo == Mac, BK, KFC, PH, etc. ;)
Vallen af. ;)

Je mag w.m.b.t. wel gaan lunchen op DUS bij de Mac. :P
Zoek ik wel daar een mooie bak spätzle of een knödle, of nog beter een Schweinshäckse! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
citruspers schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:54:
[...]

offtopic:
Rome Aiport, achter de douane, kopje italiaanse koffie (espresso noemen wij dat)... 0.95€. Een van de betere kopjes koffie die ik heb mogen drinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:58:
Je vraagt er om he? :P
Febo == Mac, BK, KFC, PH, etc. ;)
Vallen af. ;)

Je mag w.m.b.t. wel gaan lunchen op DUS bij de Mac. :P
Zoek ik wel daar een mooie bak spätzle of een knödle, of nog beter een Schweinshäckse! :9
Toch ga ik het liefst naar de mac *O* Maar een of andere snitzel tent vind ik ook best. Als ik na die 1 kilo snitzel in FRA nog eentje het komende jaar kan zien iig. :9
Maar een snitzel tent is hetzelfde als de mac. Alleen dan ipv hamburgers een snitzel :+

Misschien de subway een optie ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Geef mij maar Duitse hap. Bratwurst, currywurst, spätzle etc.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

G-Tus schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 07:20:
Geef mij maar Duitse hap. Bratwurst, currywurst,
:9

Verder, boeit het niet echt, alle genoemde optie's zijn goed wat mij betreft.
Zal gedeeltelijk wel afhangen hoe lang iedereen blijft.
Bij zo'n raststatte heb je meestal meerdere keuze om te eten, dus komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Is het nog te vroeg om te gaan speculeren over het weer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga je gang. :+
Als je een goede voorspelling doet, kun je wellicht nog aan de slag als medium bij het KNMI? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
* NickH stoft zijn glazen bol af.

Ik voorspel 10 graden (geen heatwaves!) met af en toe regen (vortexen *smul*).

Wat is jullie ideale voorspelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Om de 20 minuten een vette regenbui, waarvan de donkerzwarte wolken continu noordwestelijk van DUS blijven hangen... Op die momenten van regen komen er geen kisten langs, of Lufthansa CRJ-tjes... Om die regenbuitjes heen hebben we steeds mooi helderblauwe lucht, met een graadje of 17/18 en weinig wind. Geen heatwaves, lekkere gevoelstemp, frisse luft, goeie kisten en een geweldige setting, met vortexen, zonnetje op de kist en donkere achtergronden :Y :9

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog een paar mooie dames die de spotters van versnapering en massages voorzien en het ideaal beeld is klaar? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
3 uitwijkende A380's :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulf_5 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:47:
Dan heeft Neron duidelijk pech, met 3 die-hard spotters in de wagen ;) _o-
Gevulde koeken voor die-hards. Ik moet wat waarmaken zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-1 want 1 diehard lust geen gevulde koek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet nog helemaal niet wat de vulling van de koek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
9 van de 10x zit er iets van spijs achtige zooi in, en de andere 1e keer wel iets van vruchten prut waar ik dan weer allergisch voor ben. ;)
Dus vandaar, dat die dingen en ik geen goede match zijn.
Maar ik hoef niet per se iets hoor, grote kans ook dat ik mijn eigen lunch wel mee neem, kan Gulf_5 gerust naar de Mac. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
ik acht die kans heel redelijk aanwezig :+

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:25:
kan Gulf_5 gerust naar de Mac. :+
en tommy :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Hoewel ik een A380 wel kan waarderen heb ik toch wel een andere voorkeur. Op Scramble zag ik een veeeeel interresantere kist: Lockheed Tristar op EDDL.

Ik neem ook wel eigen lunch mee. Je zult altijd zien op dat je bij Mac zit, en dat er een dan mooie kist langs komt. Bijvoorbeeld de 225, Concorde, Beluga of de Spaceshuttle, die wil je toch niet missen... (al acht ik de kans nihil dat een van deze uberhaupt EDDL kan vinden ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door Tyno op 31-05-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die tristar was idd :9~
Van zo'n bak wil ik ook nog wel eens een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Tyno schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:11:
[...]

Hoewel ik een A380 wel kan waarderen heb ik toch wel een andere voorkeur. Op Scramble zag ik een veeeeel interresantere kist: Lockheed Tristar op EDDL.
Wat een lelijk ding ^^. En dan hoor ik mensen zeggen dat ze een a380 lomp vinden... Ik weet het wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Ja maar een a380, anno 2011, is lomp ondanks dat ze tegenwoordig prima in staat zijn om gestroomlijnde bakken te maken... De Tristar, bouwjaar rond 1970, is een voorloper van de DC-10 en daarmee al een revolutionaire bak op zich... Als ik nu moet kiezen: doe maar een Tristar :Y Over 10 jaar zie je die nergens meer en wordt je nog genoeg doodgegooid met A380's... :N

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn er bepaalde omstandigheden in de familiesfeer die er voor zorgen dat ik 2 Juli ineens geen toestemming meer heb om mee te gaan.

Een tante die het in haar hoofd heeft gehaald om 65 te worden en dat juist op 2 Juli te vieren. (Nu was een week eerder zo mogelijk nog vervelender geweest, maar dat terzijde.)

Maar goed, nu moet ik verplicht mee, waarschijnlijk een stukje varen op een fluisterboot of zo en daarna BBQ waarbij ik hand en spandiensten moet verlenen....

Ik zal maar eens kijken of ik de meeting-manager nog aan kan passen, want ik geloof dat ik het mailtje niet meer heb...

edit:

Nou, dat lukt dus niet, maar gelukkig sta ik op ?, dus zo erg is het niet dat ik het niet kan wijzigen.. Wel lijkt het mij handig als iemand mijn auto even uit de TS verwijdert....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
@Dick: jammer dat je niet mee kan.

@Tyno en HackU: we moeten even nieuwe afspraken maken over het meerijden. Nu Dick niet rijd, rij ik wel, Zartok rijd sowieso mee en twee meer past ook nog eens. Qua route moet er even overleg gepleegd worden aangezien we nu een stuk zuidelijker rijden in principe (vanaf R'dam ong.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
@ NickH, we zullen het e.e.a. qua transport via de DM wel afstemmen.

Voor de rest van de mensen, was het vervoer al in rond. In OP zag ik bij een aantal mensen nog wat vraagtekens staan, zijn die mensen inmiddels al voorzien van vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

Kunnen jullie mij op de foto zetten? Ik vertrek om 15:25 met EK056 (Boeing 773) naar Dubai :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Kleine update van mijn kant (en voor het overzicht op pagina 1) : ik upgrade mijn status van "waarschijnlijk" naar "zeker".

Gepland vertrek is nog steeds ~07.15 vanaf station Eindhoven. Als degenen die mee willen rijden (dannydvries?, Zandpad?) even een DM sturen, dan kunnen we wat handige details uitwisselen (planning en telefoonnummers ofzo).

Verder is er dan nog plaats voor 1 extra persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Tof dat je mee gaat Bart!

Ik heb de TS geupdate. Dannydvries en Zandpad staan nu als jouw passagiers vanaf Station Eindhoven met nog 1 plek beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
@ Aerofreak, een mooie foto maken van jou toestel moet denk ik wel lukken. Of moeten we er gelijk een derice-uitdaging van maken. Met andere woorden, wij fotograferen jou (achter het raampje) en jij maakt (vanuit het toestel) een mooi shot van een groep fanatieke tweakers.

p.s. mocht je nog een lift naar DUS nodig hebben dan moet dat hier ongetwijfelt wel te regelen zijn, je bent denk ik alleen wat vroeg op DUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

Tyno schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:10:
@ Aerofreak, een mooie foto maken van jou toestel moet denk ik wel lukken. Of moeten we er gelijk een derice-uitdaging van maken. Met andere woorden, wij fotograferen jou (achter het raampje) en jij maakt (vanuit het toestel) een mooi shot van een groep fanatieke tweakers.

p.s. mocht je nog een lift naar DUS nodig hebben dan moet dat hier ongetwijfelt wel te regelen zijn, je bent denk ik alleen wat vroeg op DUS.
Lijkt me een leuke contest. Ik heb al een stoel aan het raam gereserveerd :) 27A of is aan de andere kant beter?
Een lift is niet nodig, ik pak de ICE vanuit Utrecht.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
En de speculaties over het weer kunnen nu echt gaan beginnen:
weeronline Dusseldorf
weer.nl Dusseldorf

Ziet er wat mij betreft heerlijk uit 8) , zonnig af en toe een wolkje en een lekker temperatuurtje met af en toe een zuchtje wind. Is natuurlijk alleen dan wel jammer dat we geen watereffecten rond de kisten hoeven te verwachten met dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Als het aan mij lag:
code:
1
2
3
Zon--;
Wolken++;
Wind++;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Dit zijn denk ik 2 belangrijke site om in de gaten te gaan houden de komende week:

http://www.windfinder.com/forecast/duesseldorf (Weeronline voor gevorderden ;) ), deze site is voor handig om een inschatting te kunnen maken waar ze gaan landen.

http://www.dusinfo.net/index.php (voor de expected movements), Helaas staat 02-07 er nog niet op, maar dat komt wel in de loop van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Tyno schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:32:
http://www.windfinder.com/forecast/duesseldorf (Weeronline voor gevorderden ;) ), deze site is voor handig om een inschatting te kunnen maken waar ze gaan landen.
Correct me if I'm wrong maar ze hebben toch maar 2 echte banen en die liggen parallel en naast elkaar. Welke baan ze dan landen maakt dan toch geen ****** aus.

Trouwens wel nice dat die site het al in zo'n kleine interval aangeeft voor zaterdag _/-\o_ . Ik zeg 12.00-13.00 lunchen*, lekker in de zon en als je klaar bent gaan de wolken voor leuke foto's zorgen.

* onder voorbehoud van aankomsten van bijzondere kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Helaas heb ik door omstandigheden geen spiegelreflex kunnen kopen. Kom ik weer met mijn compact camera. Deze keer een Panasonic ipv een Canon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Zartok schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:23:
[...]
Correct me if I'm wrong maar ze hebben toch maar 2 echte banen en die liggen parallel en naast elkaar. Welke baan ze dan landen maakt dan toch geen ****** aus.
Ondanks dat ze twee (paralle) banen hebben is het imho beste belangrijk om te weten hoe de wind waait. DUS heeft baan 05R/23L en baan 05L/23R, beide banen kun je dus op 2 manieren benaderen (vanaf de 05 kant en vanaf de 23 kant).

Als je nu staat te spotten aan het begin van de baan (aan de kant van de 23). En er wordt gestart en geland op 05. Dat betekend, dat de kisten die op 05 weggaan al hoog in de lucht zitten als ze voorbij komen. De kisten die landen op 05 draaien waarschijnlijk al halverwege van de baan omdat ze niet het hele stuk nodig hebben.

Om het makkelijk te maken toch maar even een vergelijk met Schiphol. Als je bij de buitenvelderbaan staat (bij de Mac) en er wordt daar opgestegen (richting Amsterdam), dan zit een groot gedeelte van de kisten zit al zo hoog dat je er niets van ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De wind maakt in zoverre niets uit dat het beginpunt hetzelfde is. Parkeren doe je namelijk sowieso bij het station. Je kijkt dan ter plaatse hoe ze landen, en dan bepaal je of je bij het station blijft staan of dat je op het treintje stapt naar de terminal :)
Pagina: 1 2 3 Laatste