Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
@Tyno, had niet in de gaten dat we eventueel zo dicht bij het begin/eind van de staan.

Daarnaast wordt het ook eens tijd om te gaan kijken wat mee moet. Nick had krukjes gehaald en wij vroegen ons af of we die nodig hebben of dat er bankjes/stoelen aanwezig zijn. Eigenlijk idem voor een laddertje (indien er ruimte voor is in de auto). Bij deze dan ook (zoals voor iedere meet) een aangepaste versie van NickH's checklist ;) :

CheckItem
Basic
Geld/Portemonnee
ID kaart
Telefoon opgeladen, internet settings!!
Camera
Accu(s) vol
Geheugenkaartje(s) leeg
Blower / Arctic Butterfly
Lenzen
Groothoek
Standaard
Tele
Primes
Macrolens
Teleconverter
Extension tubes
Caps
Hoods
Schoonmaakdoekje
Tas
Schouder-/rugtas
Insert voor body/lenzen
Kaart omgeving
Nametag
Eten/drinken
Ontbijt (pistolets/croissants/etc)
Warme drank (thee/koffie/chocomel)
Water/fris/jus d'orange
Tussendoor (gevulde koeken/stroopwafels/sultana/etc)
Lunch (bammetjes)
Warm? weer
Extra flesje(s) water / suikerdrank
Zonnebrand
Pet
Koud/Nat? weer
Trui/vest
Handdoekje
Paraplu
Regenjas/regenponcho
Overig
Laptop/netbook/tablet
Pijnstillers
Goed Humeur

Volgorde is willekeurig, het allerbelangrijkste is echter natuurlijk wel het allerlaatste puntje in de lijst.

[ Voor 14% gewijzigd door Zartok op 25-04-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet je eigen lunch meenemen of gaan we een hapje eten ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt eigenlijk niet zo veel uit hoe de wind staat. Düsseldorf heeft idd 2 parallel banen. Als ze op 23 landen, komen de kisten voor het bahnhof langstaxieën voor take off . Voor landende kisten heb je (zonder echt te hoeven croppen) ongeveer 300+mm nodig. Als ze op 05 landen. Worden de take off kisten moeilijk. Omdat die al aardig hoog zitten. Maar kan je de landende kisten vanaf bahnhof weer goed platen. Aangezien ze (als ze landen op 05) op 05L landen. En die baan heeft geen afslag in het midden van de baan. Maar aan het eind. Dus deze komen ook vlak voor je neus langs als je bij bahnhof staat.
Veder als ze op één van de twee banen landen/stijgen, kan je ook goed op de terminal staan. Maar heb je wel last van heatwaves.

Zie hier bovenaanzicht van het veld.
http://maps.google.nl/map...7245&t=h&radius=3.04&z=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag ga ik er helaas niet bij zijn op DUS.
Alvast heel veel plezier toegewenst en ik zie de foto's graag verschijnen! :)
Zorg maar dat ik spijt krijg dat ik er niet bij ben geweest! :)
Hoop dat het beter weer is dan ik gisteren op SPL had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017
@ Derice, Jammer dat je niet mee gaat.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gulf_5

Vanmorgen ben ik gevraagd om in te vallen voor een zieke collega. Gevolg is dat ik niet mee kan naar DUS. Ik vind het erg jammer, maar de gevulde koeken houd je dus wel tegoed!

Veel plezier allen en maak er dikke platen van..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
magnifor schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:03:
Je moet je eigen lunch meenemen of gaan we een hapje eten ergens?
Dat weet ik niet, het zal er een beetje vanaf hangen van wat het aanbod is. Voor de zekerheid neem ik daarom maar gewoon lunch mee voor het geval dat, 's avonds is het in principe toch ook al ergens hapje eten.

Jammer dat Neron en Derice er niet bij kunnen zijn. Wat betreft de laatste, heb je soms wat tegen ons, in februari wilde je ook al niet :P.

@Gulf_5:
Wat een afvalligen in je auto zeg :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zartok schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:21:
[...]

@Gulf_5:
ik ben er nog :D gezellig met ze neefje op pad :+

Jammer derice en neron. ;w

Over dat trappetje en stoeltje dat je meeneemt nog. Trappetje is niet nodig. Stoeltje kan wel handig zijn voor als je op het Bahnhof staat. (weet niet of dit verboden is ? lijkt me niet .. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jammer dat Neron en Derice er niet bij kunnen zijn. Wat betreft de laatste, heb je soms wat tegen ons, in februari wilde je ook al niet :P.

@Gulf_5:
Ik vind het ook niet leuk om af te zeggen. :/ Er komt echt niet een derde keer 'niet komen' hoor. Vanaf nu altijd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:41:
[...]

Ik vind het ook niet leuk om af te zeggen. :/ Er komt echt niet een derde keer 'niet komen' hoor. Vanaf nu altijd. :-)
Jongens wat denken jullie volgend jaar van een rondje wereld ? O-) We hebben zoiezo al 1 kandidaat en dat is neron :+

grapjas mode uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:41:
[...]

Tja dat gebeurt nu eenmaal, das altijd het moeilijke met een grotere groep: Het is lastig allemaal op een bepaalde dag te kunnen. En als het voor de lulz is al helemaal, want dan komt er al snel voor iemand wat tussen wat belangrijker is. Gelukkig neemt het deze keer nog geen Ardennen meet proporties aan.

En ach als het je de 3e keer niet lukt dan miss de 4e keer wel ;).

@Tommy-160
Ga jij de loterij winnen dan? Mocht je trakteren ga ik wel mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024
[...]

@Gulf_5:
Ze zijn er kennelijk achter gekomen hoe ik rij :+

Kleine toevoeging op het benodigde lensbereik zoals Thomas omschreef:
300+mm is alleen benodigd voor het landen op de achterste baan. De voorste baan is prima te bereiken met praktisch elke zoomlens boven 70mm... (zelfs als je een 17-70mm hebt kun je een 737 er bijna randje randje in zetten... alleen kun je het "spelen" dan natuurlijk vergeten ;) )

@ Neron: jij hoeft vast nog niet om 04:00 te werken, dus ik stel voor dat je je wel gewoon op SPL meldet en je gevulde koeken inlevert, dan hoef je die belofte volgende keer niet na te komen, scheelt weer een dingetje om te vergeten ;) heb je meteen je afwezigheid (deels) goedgemaakt ! :Y 8)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gulf_5 .

Het was toch al weer 1 uur geworden ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:40:
@Gulf_5 .

Mogelijk ja... maar moet nog even goedkeuring vragen aan enkele mensen ;)
(verdere discussie hierover svp via DM)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
G-tus, persoon die evt ook nog meewilde, heeft zijn examen niet gehaald, en gaat niet mee.

Je hebt daarom van mij een PM ontvangen met een voorstel voor a.s. zaterdag.
Vlaardingen ligt nogal uit jou route, maar ik kan evt ook zorgen dat ik 's ochtends bij jou thuis instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:40:
@Gulf_5 .
Nog even toelichting op bovenstaand plan:

Doordat er zich een aantal mensen hebben afgemeld, is de auto van Gulf_5 halfvol. Hierdoor heeft Gulf_5 het idee opgevat om het oude plan weer nieuw leven in te blazen. Het originele plan had onder andere de optie voor bezoek aan Frankfurt en combinatie van Dusseldorf en Frankfurt.

Het plan is om voordat we naar Dusseldorf gaan eerst nog even langs Frankfurt te rijden. Rond 1:00 (s'nachts) vertrekken we vanaf Schiphol, om vervolgens rond 6:00 bij Frankfurt aan te komen. Volgens Gulf_5 is dat het moment waarop alle heavies binnenkomen :P . Rond 8:00 vertrekken we weer uit FRA om ons vervolgens rond 10:00 weer bij de groep op DUS te voegen.

Mocht er nog meer mensen zijn die zin hebben om ook nog mee te gaan FRA, horen wij het graag. Zo niet, dan zien we jullie graag in DUS.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel mee moeten naar FRA :( En goh daar baal ik van :+
Het is inderdaad zo dat rond 6:00 uur alle heavies binnekomen. En nog leuke ook. even voorbeeldje. Qantas, Air Namibia, luftie A330/340's (hangt af van welke dag het is... ) Thai , Etihad , Singapore , Gulf air , Vietnam , Paar chinezen en ga zo maar door. :D
En dan rond 8:00uur komen alle lufthansa A319/320/321/ B737-3/5 ) Dus dan was het plan om dan naar DUS te gaan. Ikzelf vind het een goed idee *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om 04.00u kan ik wel koeken brengen, Gulf. Maar 01.00 red ik net niet. Shit. :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Tyno schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:11:
[...]
Ik neem ook wel eigen lunch mee. Je zult altijd zien op dat je bij Mac zit, en dat er een dan mooie kist langs komt. Bijvoorbeeld de 225, Concorde, Beluga of de Spaceshuttle, die wil je toch niet missen... (al acht ik de kans nihil dat een van deze uberhaupt EDDL kan vinden ;) )
Het lijkt er op dat we geluk gaan hebben op DUS: op Dusinfo.net wordt momenteel gesuggereerd dat het "kleine" broertje van de AN225, de AN124 gaat komen. Het zou gaan om de RA-82079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Rubencs schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:02:
G-tus, persoon die evt ook nog meewilde, heeft zijn examen niet gehaald, en gaat niet mee.

Je hebt daarom van mij een PM ontvangen met een voorstel voor a.s. zaterdag.
Vlaardingen ligt nogal uit jou route, maar ik kan evt ook zorgen dat ik 's ochtends bij jou thuis instap.
G-tus, sorry ook ik trek me terug en ga niet mee, volgens mij mijn eerste keer. :'(
Ik krijg thuis nogal tegengas, en de punten die worden aangebracht zijn goede punten helaas.

Ik kijk wel uit naar een evt komende schiphol meet.

Voor zij die nog wel gaan, have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Als ik de auto's zo zie en de plannen daarvoor is het misschien handig een zuidelijkere route te nemen (bijv over Eindhoven), want de auto van gulf-5 moet als enige echt de A12 hebben.
En als ik kijk dan moest er nog 1 auto uit Den Haag (wat zijn de nieuwe vervoersplannen voor de rest) komen en 1 uit Eindhoven, misschien dat een meetpunt in de buurt van Eindhoven dan beter is en dan de E34 E31 naar DUS...

just my €0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Misschien dat we het hele meetpunt op de schop moeten gooien en gewoon direct bij DUS moeten afspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
G-Tus heeft zojuist afgemeld. Kan ik met iemand anders mee? Omgeving Den Haag maar ben bereid om naar Schiphol te komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Sinds wanneer kost de skytrain van station Dusseldorf Flughaven naar de luchthaven geld? Ik dacht dat het gewoon een gratis ritje was voor de reizigers / bezoekers van de luchthaven. Het is dan ook weel een kort ritje hoor. Wel grappig wanneer je met dat ding boven de snelweg gaat.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Sir_Hendro schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:11:
Sinds wanneer kost de skytrain van station Dusseldorf Flughaven naar de luchthaven geld? Ik dacht dat het gewoon een gratis ritje was voor de reizigers / bezoekers van de luchthaven. Het is dan ook weel een kort ritje hoor. Wel grappig wanneer je met dat ding boven de snelweg gaat.
Mag jij mij vertellen wanneer ie boven de snelweg gaat ??

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Ik heb even een aanpassing gedaan in het vervoersschema, om wat duidelijkheid te scheppen omtrent aankomende zaterdag want na de diverse verschuivingen, afzeggingen :'( e.d. was het wat vaag geworden her en der....

Even bot gekopieerd uit de (aangepaste) OP:

Wie?VertrekpuntAantal plekkenNog overPassagiers
Gulf_5Schiphol30Hacku, Tommy-160, Tyno
G-tusDen Haag40Rubencs
NickHRidderkerk30Zartok, Jorammeke en Magnifor
BartS12Station Eindhoven30dannydvries, Zandpad, Citruspers

Let op: door de afmelding van G-Tus heb ik de pax uit die auto willekeurig ingedeeld bij de andere open plekken. Gelieve zelf even contact te onderhouden, eventueel via DM, om te kijken of dit handig is in het kader van verzamelen, afspreken e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Gulf_5 op 29-06-2011 18:52 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:42
Dit topic helemaal vergeten... Ik moet vanuit Friesland komen, dus dan is Eindhoven voor mij niet zo handig. Hele plan staat sowieso nog een beetje op losse schroeven hier. Als ik kan regel ik zelf vervoer naar DUS, dus dan krijgt BartS12 een leeg plaatsje in de auto.

Gratis Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Enige idee hoe ik in Ridderkerk kom in de late/vroege uurtjes met het OV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Magnifor, ik voeg je even toe aan een DM discussie over het vervoer met mijn auto > daar verder ajb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik had je al een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Daar heb ik de anderen aan toegevoegd inderdaad :)

Aan de anderen die nog vervoer zoeken: ik zie nu dat Hacku waarschijnlijk niet mee rijd, wie heeft er nog vervoer nodig vanuit de omgeving Rotterdam?

Edit: ik heb de TS even aangepast om de situatie in mijn auto wat beter te schetsen: Zartok rijd sowieso mee, Hacku weet ik niet meer en Magnifor rijd waarschijnlijk wel mee. Ik heb waarschijnlijk 1 plek vrij.

[ Voor 34% gewijzigd door NickH op 29-06-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Gulf_5 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:38:
[...]

Mag jij mij vertellen wanneer ie boven de snelweg gaat ??
Afbeeldingslocatie: http://duesseldorf-international.de/grafiken/cms/normalbild/SkyTrain4_mid.gif

Met skytrain bedoel je deze toch of niet? Die gaat een bepaald moment dwars over de snelweg.
Oke volgens mij herinner ik het me fout en gaat hij boven een normale straat langs en niet een snelweg.

@hieronder:
DM = Direct Message

[ Voor 15% gewijzigd door Sir_Hendro op 29-06-2011 20:27 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen wat DM is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Direct Message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

@NickH, je rijd waarschijnlijk niet via de A12 of wel?

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Nee, dat is redelijk om nu het meetingpunt eruit is. We rijden over de a15 hoogstwaarschijnlijk.

We rijden zo, als je je auto ergens in de buurt van de a15 kan parkeren is het makkelijkst.

[ Voor 62% gewijzigd door NickH op 29-06-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Tot nu toe zijn mijn plannen nog altijd vertrek rond 07.15 bij station Eindhoven. En als ik het goed begrijp kan ik daar Zandpad & Citruspers verwachten? Ik ben te herkennen aan die Canon om m'n nek ;)

Geef nog even via DM wat telefoonnummers door ofzo; je weet nooit of de NS om vage redenen medewerking weigert...

En verder is er dus nog wel een plekje vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
NickH schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:19:

Aan de anderen die nog vervoer zoeken: ik zie nu dat Hacku waarschijnlijk niet mee rijd,
Hacku had aangegeven graag mee te willen aan de vrijwillige uitputtingsslag via FRA... dus vandaar dat hij van auto is getransferred :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Mag ik een ieder er overigens alvast op wijzen, dat het op DUS gebruikelijk is dat kisten die 's morgens vertrekken, 's middag weer terug keren ! Op DUS komt vrij veel klein tot gemiddeld groot spul dus soms zie je op een hele dag dezelfde kist wel drie keer (soms zelfs 4x :X) voorbij komen...
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat normaliter de lol er rond 3 uur wel een beetje vanaf begint te gaan... uiteraard is iedereen in overleg met zijn/haar autogenoten vrij om eerder/later te gaan, maar dan weet iedereen alvast hoe een dagje DUS normaal gesproken (qua vliegbewegingen) verloopt en tot wanneer het het interessantst is...
(Ergens tussen 1 en 3 gaan de heavies van LH weg en rond 3 komt er vaak nog een dikke Emirates binnen, en dat is voor ons dan meestal het sein om hem te peren ;))
Doe er je voordeel mee, of niet.... wat je wilt :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
@ Gulf_5, de antonov AN 124 staat momenteel gepland om om 16:00 uur te vertrekken (aankomst is al een dacht eerder), dat is ook wel een mooie kist om op te wachten. Daarnaast denk ik doordat er een aantal kisten meerdere keren langs komt, dat weer de mogelijkheid geeft ook nog een wat andere locatie uitgaan proberen (zonder een kist te hoeven missen).

Op A.Net kwam ik onder andere dit shot tegen:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/0/3/6/1943630.jpg

bron: http://www.airliners.net/...c15545553c48e05e34f049824

Ik zal eens kijken of ik er achter kan komen welke spot dit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tyno
Dat is idd wel een goeie plek. Alleen weet je niet hoeveel mm's je hiervoor nodig hebt. En ik denk niet dat iedereen beschikt over een 400+ mm lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:53:
@ tyno
Dat is idd wel een goeie plek. Alleen weet je niet hoeveel mm's je hiervoor nodig hebt. En ik denk niet dat iedereen beschikt over een 400+ mm lens.
niet iedereen hoeft ook per se mee naar een dergelijke plek... Je bent op DUS sowieso natuurlijk al vrij om naar het Bahnhofterras te gaan, of naar de Terminal... het is maar net wat je leuker vindt om te fotograferen.

Met name als je bijvoorbeeld het uitproberen van een andere plek na een tijdstip doet, dat er al een aantal mensen terug zijn gegaan richting NL, is er al helemaal geen probleem. Alleen even kijken naar de stand van het licht dan...

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
@ Tommy-160, qua apparatuur hoeft je meestal niet bang te zijn. Waar ik echter wel bang voor ben met dit soort plekjes, dan zijn Heatwaves. Deze foto is gemaakt in april, toen was het waarschijnlijk wel kouder dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
en je hebt er niet gek veel heavies, voor dit soort plaatjes... dus dikke kans dat je groot deel van de tijd uit je neus staat te eten ;)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zeg Gulf_5, je loopt DUS wel een beetje te bashen de hele tijd! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
nee ?
wat ik vertel is niet nieuw... dat staat ook in de OP.... dit commentaar sloeg op de plek waar Tyno naar verwijst... dat is een plek aan het einde van de startbaan, waar je dus behalve door heatwaves, niet gek veel kunt, omdat het een gegeven is dat er op DUS nu eenmaal weinig heavies komen....
what's new ? Ik vind DUS een hartstikke leuk veld, en een hele toffe plek om plaatjes te maken, die in alle opzichten anders zijn dan wat je normaal op SPL kunt produceren... dus waar loop ik te bashen dan ?

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Het was niet persoonlijk bedoeld de opmerking, kreeg een beetje het idee dat je DUS niet zo leuk vond aan je laatste paar berichten in dit topic. Laat maar hangen :)

Affijn, morgen nog even werken, dan vroeg naar bed en op naar DUS! Ik heb er zin in :) Geheugenkaartjes zijn geformatteerd, batterijen opgeladen en extender gepoetst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sensor ook? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iedereen nou vervoer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Ja ik heb mijn sensor even met glassex en een doekje gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
ik heb er net nog ff de staalborstel overheen gehaald, zat een hardnekkig stukje stof :Y

overigens Tyno, moet ik m'n dakdragers installeren ? want die lens van jou gaat er natuurlijk never nooit bijpassen achterin, waar al 4 fototassen staan... :+

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Het is geen 1200 5.6 hoor.... :+, Hij zit in een hele bescheiden koffer die niet veel groter is dan een normale fototas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Morgen droog en zonnig tot ± 14u.
http://www.windfinder.com/forecast/duesseldorf

AN-124 is geschudeled voor 16u.
http://www.dusinfo.net/thema.php?board=0&thema=1245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

* jorammeke meldt zich helaas ook af. Te veel last van een knie-blessure :'(
Baal verschrikkelijk, hoop dat jullie een leuke dag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Magnifor, Zartok en ik hebben even overlegd en zijn een uurtje later.

Eta is 9:30-9:45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zandpad en Citruspers hebben zich afgemeld heb ik per dm vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Heb een excel sheet gemaakt met alle vluchten van morgen van DUS en een tijdlijn waarop dat gebeurt. Voor wie geïnteresseerd is:
http://www.zumodrive.com/share/dq7vZGNmOD

Nu nog ff alles in mijn tas douwen en ik ben er klaar voor: Bis morgen :w

@NickH:
Lijkt me dat het wel iets eerder wordt 9.15 ofzo, tenzij er file is vanwege vakantieverkeer:
Aber dan giebst du mal groses licht und sag mal *wieeeeeeeee (net als Bert en Ernie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
hierbij dan de beloofde "manual" voor DUS ! Tot morgenochtend !!
http://www.maxfotografie.nl/Forum/DUS_manual1.pdf

Kleine toelichting m.b.t. landingsrichting:
als je aankomt op de Ahrensplatz om te parkeren zie je eigenlijk meteen in welke richting ze stijgen/landen. Indien ze vanaf daar gezien van je af starten (naar links toe als je naar het veld kijkt) en ze komen landen vanaf rechts, zit je helemaal geramd op het Bahnhof. Als ze de andere kant op gaan, kun je even op het terras kijken om een idee te krijgen, maar is het voor de foto's verreweg beter toeven op het terminal terras.

Bis Morgen !! :w

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Tof Gulf_5! Bedankt, helemaal duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Zandpad en Citruspers hebben zich afgemeld heb ik per dm vernomen.
Hmm, begrijp ik nou goed dat alle 3 mijn passagiers afgezegd hebben.....? Ik heb zelf namelijk niks van hen gehoord?

Ik begin het beeld te krijgen dat de groep die *niet* naar Frankfurt gaat, helemaal niet zo groot is. Nog 1 andere auto (behalve ikzelf dus)? Hoe laat gaan jullie nou daar zijn? Nog steeds ~08.30? [edit] Ok, niet goed gelezen. Ik tel nog 1 andere auto, die als ETA 09.15-09.30 meldt. Daar ga ik dan ook van uit!

En komt de FRA groep (auto) dan rond 10.00 daar? Op het Bahnhof?

Zonder tegenbericht ga ik hier van uit, en zie ik jullie morgen!

[ Voor 14% gewijzigd door BartS12 op 01-07-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:42
Definitieve afmelding van mijn kant, heb geen vervoer vanuit Friesland kunnen regelen.

Gratis Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Geodemorgen allemaal, ik wou even doorgeven zeggen dat ik ontzettend zin heb in de meet. Ik ben net wakker, en ga zo op weg richting Gulf_5 voor onze rit richting FRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 08:53

iLikeNoobies

With Big Boobies

Mensen, ontzettend veel plezier en schiet vooral een hoop mooie plaatjes. Vandaag ben ik jarig dus de komende dagen zal ik nog wel ff laveloos zijn, maarrrrrr, ik wacht met smart op de plaatjes in het vertrouwde topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door iLikeNoobies op 02-07-2011 04:03 ]

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

iLikeNoobies schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 04:02:
. Vandaag ben ik jarig dus de komende dagen zal ik nog wel ff laveloos zijn,
Gefeli!

Und fur die leute, viel spass!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Het.
Was.
GAAF!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
I Like Noobies: feli !!

en voor iedereen die niet mee was: jullie hebben wat gemist
en voor iedereen die wel mee was: bedankt voor de gezelligheid en de leuke dag !!

Mijn 7D is nu 26 uur oud sinds ik hem gisteren heb opgehaald (volslagen onverwachts) en hij is heerlijk ingeschoten met meer dan 1400 pics :D wat een fijn apparaat is het !
Wat is het plan m.b.t. het posten van de pics ? (bv: wat plaatsen we hier, wat plaatsen we in het fototopic ?
(voorstel: showcase vliegtuigplaatjes in topic, overige vliegtuigplaatjes en "meet"plaatjes hier ?)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Sowieso komen hier de tweakers pics. Voor de vliegtuigfoto's is miss een apart verzameltopic leuk en echt goede kunnen natuurlijk altijd in het showcase topic. Ongeacht het plan hier alvast een paar snelle previews:

1. Antonov die niet de lucht inging :( , Dusseldorf has it's own nasty surprises:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-JeN5pZP8Yck/Tg9w-yrNyXI/AAAAAAAACvw/lPznEcAHyIM/s640/DSC_1718.jpg

2. Voldoende vocht + prop = leuk (helaas heb ik maar 200mm):
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fxnIL_0R1uk/Tg9xBWfX3wI/AAAAAAAACv0/8ELixBMm5x4/s640/DSC_1750.jpg

3. Vortex :) :
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-OWv9lejx17g/Tg9xDQs93LI/AAAAAAAACv4/nnq59mGjBac/s640/DSC_1813.jpg

4. Ik heb nu iets gevonden joh, banking shots op 200mm:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-oI471CNJYSY/Tg9xE8iLRhI/AAAAAAAACv8/L98ABbn_n4o/s640/DSC_2288.jpg
Voordeel: Ik zie geen heatwaves, jij wel ;) ?

Klik voor groter. Morgen ga ik wel echt ff de foto's doorspitten en nabewerken, maar deze kisten vatte de dag wel zo'n beetje samen: Air Berlin en Lufti, 737's, antonov die bleef staan en lol maken met mede tweakers, ergo Top dag! Op het feit na dat ik mijn gezicht heb verbrand :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
in een notendop van mijn kant, ons bezoekje aan FRA in de vroege ochtend:
1 Gulf Air kwam met een verrassing: F1 Bahrain c/s
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0153.jpg

2 met mooi licht mooie Touchdown plaatjes, zo vroeg nog zonder heatwaves :)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0198.jpg

3 Hapag Lloyd retro
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0225.jpg

4 Gulf Air nog maar eens
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0227.jpg

5 close upje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0275.jpg

6 Lange Canadees in mooi licht
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0354.jpg

7 Chinees
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0363.jpg

8 Australier
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0394.jpg

9 Amerikaan, zowaar met leesbare regi :D
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0476.jpg

10 South African met het Triple syndroom... (huge engines :9)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702FRA/edit_small/IMG_0497.jpg

(en nu naar bed, want ben nu ongeveer 23 uur wakker en ben 't nu wel ongeveer een beetje zat :z)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Zo dat was gisteren weer een zeer geslaagde meet. En dat was mede te danken aan de gezellige groep d:)b met die mee was op de meet.

Het FRA gedeelte van de meet was (met Gulf_5, Tommy_160 en Hacku) was qua kisten en qua veld in ieder geval erg geslaagd. Alleen zullen we het transport e.d. de volgende keer denk ik wel wat anders insteken. 900 km (+ vroeg op staan) is toch wat te veel van het goede. Maar nogmaals hulde voor onze goede chauffeur (Gulf_5) _/-\o_ , die ons toch weer veilig heeft thuis gebracht.

DUS was qua kisten iets minder spannend maar toch is het toch wel een fotofeest.

Hierbij alvast enkele shots, de rest ben ik nog aan het uitzoeken.. (2400 shots :P )

1. Fly Niki...
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5231/5896667872_9dae7b854f_z.jpg

2. Bankshot met 500mm (Gulf_5, ik ben wel benieuwd wat jij er van hebt gebakken, met 1000mm en 18MP's).
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5236/5896667964_0822e9d099_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Het was me een waar genoegen heren! Zoals Gulf_5 en ik al semi hadden afgesproken: binnenkort eerst een SPL meet en daarna misschien een weekendje FRA met op de terugweg een tussenstop op DUS! :Y

Ik heb geprobeerd een Macro serie te schieten gisteren, het resultaat staat in het verzameltopic :)

De backstage shots komen straks ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Gisteren was het tof! Iedereen bedankt :) Alleen ik was de hele dag suf/duf (dat hadden jullie vast wel gemerkt) maar dat komt omdat ik vrijdagnacht niet geslapen heb. Had een verjaardagsfeest, na het feest ben ik nog 1 uur thuis geweest en ging daarna direct door naar het station.

Ondanks dat heb ik genoten. :) Vandaag ga ik de foto's uitzoeken en zullen vanavond of anders morgen online staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn foto's post ik in het verzamel topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
@ Tyno, helaas zijn mijn bankers niet zo best...
op 1000mm MF zat ik er naast en de 500mm zijn simpelweg niet zo zuiver als die uit jouw lens afkomstig zijn...
hierbij het (eigenlijk niet acceptabele) resultaat...

1 (1000mm)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702DUS/edit_small/IMG_0580.jpg
2 (500mm)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702DUS/edit_small/IMG_0818.jpg
3 (500mm)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702DUS/edit_small/IMG_1062.jpg
4 (500mm) heatwaves / luchtkronkels ftw :Y
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/20110702DUS/edit_small/IMG_1091.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gulf_5 op 03-07-2011 17:31 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F1S9f4T0Erp6jopvib4BnPdT/medium.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie op de foto hierboven :

Van jou verwacht ik nog leuke foto's te zien. :+ (2 lenzen , enz.enz. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH

Behind the Scenes

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6011/5900052669_72e84130a4_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 01 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5277/5900052759_e84a5d4772_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 02 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5231/5900052841_1a8d2d522a_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 03 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5079/5900052929_859a2798be_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 04 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5112/5900053011_85117d2043_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 05 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6004/5900053105_f031abc311_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 06 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5306/5900053195_52d116b936_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 07 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6024/5900620220_30af117bb3_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 08 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5312/5900620304_c7138dc816_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 09 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6005/5900620374_78e66eeed1_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 10 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6034/5900053573_53ccbc00eb_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 11 by NickD90, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6053/5900620602_2ed171c199_o.jpg
GoT Meet DUS BtS 12 by NickD90, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Zo bij deze dan een paar tweakers-pics, misschien dat er nog een enkele bijkomt
1. Vitamine C
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-NHGJgBOK4L0/ThIGoKAuccI/AAAAAAAACwY/kxjqlaAeuxw/s0/Motivational1.jpg

2. Hier moet een betere inzitten
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-d7qbd1-t4iE/ThIGoXhW7eI/AAAAAAAACwc/MVPn1197IGM/s640/Motivational3.jpg

3. Ik ook erop :)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-z6Q_TiTnmlA/ThIGoUma_aI/AAAAAAAACwg/5OQ6CYveekA/s0/Motivational2.jpg

4. Obviously...
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-1zWA04cU-_s/ThIGo6xvFnI/AAAAAAAACwk/--8bf21qhrk/s0/Motivational4.jpg

Edit:
Oh ja, trouwens winning @#9 van Nick _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Zartok op 04-07-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Haha briljant! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste NickH. Leuk topic. Wat denk je ervan op het weer te hervatten?

Hier wat leuke linkjes voor je (plz laat ze gewoon staan admin A.U.B., dit topic is toch dood btw dit is voor Google rankings :)

Karcher Onderdelen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 14:09 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste