Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

Perkouw schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:11:
[...]

Dank, zit ook wel erg strak in elkaar. Alleen boven maar ietwat ruimte. Dat gezegd hebbende er zit nog altijd meer ruimte tussen dan bij een 5-in-3 module geloof ik.
klopt.. dat samen met de ingebouwde fan zorgt ervoor dat de schijven zeer koel blijven.
ik ben er zelf vanaf gestapt omdat ik veel pruts aan de hardware en dan zijn hotswap bays wat handiger 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Hot swap is natuurlijk altijd handiger. Hoef je niet iedere keer een complete drive bay te demonteren om een schijf te wisselen.
Maar hot swap komt natuurlijk ook met een prijs kaartje. 110 euro voor een 5 in 3 module. Of je komt uit op een norco variant. Maar dan zit je gelijk aan een 19" rack. Dit is vaak we goedkoper dan iedere keer losse modules te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 20:21
freak1 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:46:
heren,

ik kan eigenlijk wel wat advies gebruiken. ik ga mijn server vervangen voor een nieuwe, waarbij ik wel wat aan stroomverbruik ga doen.

(specs te vinden in openingspost).
het idee, een 24 poorts hot swap kast van Norco
SUpermicro P8 bordje met 2 L type CPU's van intel en een 60 gig aan geheugen (moet weer kunnen virtualiseren)
degelijke coolermaster voeding van 1200 watt.

einddoel:
vele malen stiller dan nu (supermicro maakt herrie!!!) en het stroomverbruik met 100 a 200 watt omlaag te brengen, zonder daarbij int e boeten op performance.
budget is niet zo belangrijk.
heeft iemand van jullie nog suggesties om dit misschien anders te doen?
harde eisen:
minimaal 8 cores
minimaal 60 gig geheugen
minimaal 2 pci-E poorten voor RAID controlle (areca) en netwerkkaart
indien je een betere suggestie hebt dan de Norco ook graag! mijn ding nu met de norco is dat het maar 24 poorten heeft :/ vind die storage pod ook grappig, en die lian li 343b, maar daar kan dan allemaal weer geen extended ATX in..
ik ga toch mijn vraag nog eens schoppen. veel antwoordne gekregen hier maar allemaal met een manko; voldoen niet aan de vraag :)

de storagepod kan geen E-ATX aan, evenals de Lian-LI 343 (ben nu zelfs aan het kijken naar ATX dual proc bordjes, maar dan kom je meteen uit op problemen met slechts een enkel PCIE 8X bus).

ik denk dat ik eens moet gaan kijken naar een single proc opteron bord ofzo

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24

Perkouw

Moderator General Chat
freak1 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:54:
[...]

ik ga toch mijn vraag nog eens schoppen. veel antwoordne gekregen hier maar allemaal met een manko; voldoen niet aan de vraag :)

de storagepod kan geen E-ATX aan, evenals de Lian-LI 343 (ben nu zelfs aan het kijken naar ATX dual proc bordjes, maar dan kom je meteen uit op problemen met slechts een enkel PCIE 8X bus).

Vast een stomme opmerking van me maar een dual i7/xeon bord gaat niet werken ? Goed als ik even snel een i7 (consumenten pc)bordje op zoek dan zit je aan ''maar'' 48GB DDR3 geheugen.

Vind ook genoeg andere bordjes -> http://tweakers.net/price...89Rnte6RVbQrbmZlLseU875Dw

[ Voor 17% gewijzigd door Perkouw op 26-06-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Waarom niet zelf iets bouwen? Persoonlijk zal ik zelf nooit de hardware aanpassen omdat ik de kast niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Perkouw schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:12:
[...]

Mag ik vragen waarom de keus bijvoorbeeld niet op de SNT-SAC3051TL is gevallen, wellicht kende je deze ook niet net zoals mij ?
Is alweer 2 bijna jaar geleden dat ik dit heb gebouwd die Addonics 5in3 was op dat moment het enige dat snel beschikbaar was.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Perkouw schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:08:
[...]

Vast een stomme opmerking van me maar een dual i7/xeon bord gaat niet werken ? Goed als ik even snel een i7 (consumenten pc)bordje op zoek dan zit je aan ''maar'' 48GB DDR3 geheugen.

Vind ook genoeg andere bordjes -> http://tweakers.net/price...89Rnte6RVbQrbmZlLseU875Dw
dat zijn ook allemaal e-atx bordjes dus :/
ik heb zelfs gekeken naar een single opteron bordje, maar die krijg ik ook niet lekker gevonden in ATX met genoeg geheugen :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:31
freak1 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:54:
[...]

- Hoeveel storage wil je, hoeveel disks wil je kwijt kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 19:36
http://tyan.com/product_S...=MB&pid=694&SKU=600000231

64GB geheugen max?

hmm, worden wel dure reepjes :P

Deze kan dan weer wel.
http://www.supermicro.nl/...on6100/SR56x0/H8SGL-F.cfm

[ Voor 42% gewijzigd door FireDrunk op 26-06-2011 18:22 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 20:20
@freak1:mag ik vragen waarom je zulke performance nodig hebt.

ik ga ervanuit dat het voor thuis is?

moet het perse in een staande kast staan of mag 19" ook?

60gb geheugen? waarom zoveel en wat wil je erop draaien. ik zou dan toch kijken naar een echt serverboard dan met dual xeon erop oid.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
freak1 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:01:
[...]

dat zijn ook allemaal e-atx bordjes dus :/
ik heb zelfs gekeken naar een single opteron bordje, maar die krijg ik ook niet lekker gevonden in ATX met genoeg geheugen :/
Verrek, in de pricewatch zelfs op ATX gesorteerd maar als je ze even handmatig opzoekt dan kom je inderdaad op e-atx :/
Q schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:44:
[...]

- Hoeveel storage wil je, hoeveel disks wil je kwijt kunnen?
Zoals in zijn post te lezen iets als een norco case met 24 disks, lijkt me voldoende info ? :)
robertobadjo schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:08:
@freak1:mag ik vragen waarom je zulke performance nodig hebt.

ik ga ervanuit dat het voor thuis is?

moet het perse in een staande kast staan of mag 19" ook?

60gb geheugen? waarom zoveel en wat wil je erop draaien. ik zou dan toch kijken naar een echt serverboard dan met dual xeon erop oid.
Zoals in zijn post aangegeven, virtualiseren ;) Dan kan 60GB geheugen ineens heel weinig zijn natuurlijk.
Verder zou ik ook voor iets als Xeon gaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Perkouw op 26-06-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 20:20
Perkouw schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:14:
[...]

Verrek, in de pricewatch zelfs op ATX gesorteerd maar als je ze even handmatig opzoekt dan kom je inderdaad op e-atx :/ maar goed al eens gekeken naar een EVGA classified bordje ? wel gewoon ATX...

[...]

Zoals in zijn post te lezen iets als een norco case met 24 disks, lijkt me voldoende info ? :)

[...]

Zoals in zijn post aangegeven, virtualiseren ;) Dan kan 60GB geheugen ineens heel weinig zijn natuurlijk.
Verder zou ik ook voor iets als Xeon gaan.
ja oke maar met 60gb ram kan je erg veel virtualiseren. plus heb je het ook echt wel nodig. ik bedoel als ze boel overdag niks doet slurpt het weinig geheugen (met uitzondering op bepaalde paketten zoals exchange) vandaar even mijn vraag.

de nieuwe xeon procs schijnen aardig energie zuinig te wezen heb ik gelezen dus kan aardig intresant zijn. maar hangt er ook vanaf hoeveel rekenkracht je nodig hebt. plus met 60gb ram en dan een opteron gaat denk ik niet goed werken ben ik bang voor.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Waarom zou een Opteron niet werken met 60GB RAM?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Processor capaciteit is nooit echt het probleem geheugen en storage wel. Daarna je netwerk en dan pas je cpu.
Een dual socket is voor thuis way to much. Werk zelf met een 10 host esx cluster met 170 vm's erop. en 36gb per server aan memory. En dan word er gemiddeld 36% memory verstookt.

HEt is dus de vraag heo ver wil je gaan maar ik denk dat het zuinige esxi topic je daar meer over kan vertellen. Voor je storage supply kun je hier wel weer terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Even een mobiele respons :)

Ik virtualiseer idd. Ook doe ik dat met spul waar real time media over gaat, voor mij is dus cpu respons wel belangrijk. Niet de snelheid, wel beschikbare cycles. Als mijn media in een cpu queue zit is mijn test mislukt :)

Ben nu aan het kijken naar een singlr proc 6 of 8 core oplossing, maar dan loop ik weertegen beschikbaar geheugenaan

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Opteron 6100 series heeft ook 12 cores op 1 socket... Daarom raadde ik die aan.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
freak1 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:37:
Even een mobiele respons :)

Ik virtualiseer idd. Ook doe ik dat met spul waar real time media over gaat, voor mij is dus cpu respons wel belangrijk. Niet de snelheid, wel beschikbare cycles. Als mijn media in een cpu queue zit is mijn test mislukt :)

Ben nu aan het kijken naar een singlr proc 6 of 8 core oplossing, maar dan loop ik weertegen beschikbaar geheugenaan
ff tussendoor weet niet welke versie je draait van esxi maar als je meer dan 6 cores wilt gaan gebruiken moet je naar advanced of enterprise plus licentie. Daarnaast zitten je vm's gelimiteerd aan 4 vcpu's wil je er 8 toe kunnen kennen dan praten we al over een enterprise plus licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
whocarez schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:18:
[...]

ff tussendoor weet niet welke versie je draait van esxi maar als je meer dan 6 cores wilt gaan gebruiken moet je naar advanced of enterprise plus licentie. Daarnaast zitten je vm's gelimiteerd aan 4 vcpu's wil je er 8 toe kunnen kennen dan praten we al over een enterprise plus licentie.
waarom esxi?
zoals ook in de openingspost stond, Hyper-V :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
FireDrunk schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:10:
Opteron 6100 series heeft ook 12 cores op 1 socket... Daarom raadde ik die aan.
eens, maar ik krijg dus echt nergens een single socket mobo gevonden op ATX formaat :(

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37
Even wat offtopic , maken jullie je nou niet druk over de energie kosten van sommige setups ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach, de een drinkt dure biertjes van een euro per dag, de ander drinkt water en geeft die euro uit aan energiekosten. Zo heeft ieder z'n hobby.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 11:58
@Tsurany: Congrats!

@freak1

Dit geen optie? pricewatch: Supermicro H8SGL-F-O

8x8GB is 64GB. meerdere PCIe plekken dus is wellicht een optie voor je?

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galaxis schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:25:
Even wat offtopic , maken jullie je nou niet druk over de energie kosten van sommige setups ?
Als we ons daar druk over zouden maken, dan zouden we ze niet bouwen, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:38

Melkaz

Melkazar

Galaxis schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:25:
Hoewel ik nog geen gigantische storage capaciteiten heb zoals de meeste hier kan ik niet volledig meepraten, maar ik vind de kosten die erbij gemoeid zijn zeker de moeite waard. Er zijn duurdere hobby's ;)

Ik betaal ik verhouding ook meer aan de stroom dan mijn vriendin, die heeft geen windows server en NAS 24/7 per dag draaien dus wel zo eerlijk :>

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
YaaD schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:29:
@Tsurany: Congrats!

@freak1

Dit geen optie? pricewatch: Supermicro H8SGL-F-O

8x8GB is 64GB. meerdere PCIe plekken dus is wellicht een optie voor je?
exact wat ik zoek!
hoe heb je die gevonden? als je op supermicro naar motherboards zoekt, dan kom je daar dus niet uit :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Die noemde ik ook 8-) AMD Solutions kiezen, is los kopje.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als iemand zoiets over heeft O-)

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/327/19kassie.jpg

dat is de oplossing :o

Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/3150/ssdrackkie.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 27-06-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 19-06 11:58
freak1 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:56:
[...]

exact wat ik zoek!
hoe heb je die gevonden? als je op supermicro naar motherboards zoekt, dan kom je daar dus niet uit :/
Ja simpelweg op socket zoeken, G34 in dit geval en toen kwam die al naar voren :)

@borroz Zoek je een 10" patchkast? die zijn er wel te vinden toch? En ook wel goedkoper dan die FireDrunk aangeeft. Vaak rond de 80 euro moet nog wel lukken.

Zelf ga ik een dergelijk systeem ook inztten in mijn nieuwe huis. De 8 port 10" switch ligt al klaar 8)

[ Voor 29% gewijzigd door YaaD op 27-06-2011 13:39 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee .. daar past zo'n norco niet in :*) (en het moet ook lowbudget/gebruikt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
lowbudget 19" rack waar je een norco kast in gaat hangen?
Wil je dat dat ding in elkaar stort? :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 18:15
ik heb nog een 2m hoge 19" staan (zeer nette staat) welke weg mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruitech schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:04:
ik heb nog een 2m hoge 19" staan (zeer nette staat) welke weg mag...
dat is het punt.. die zoek ik juist niet 8)

@ firedrunk
'lowbudget' = 'goedkoop' 'voor weinig' 'gratis'

dus zal het wel zoiets worden.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.eth-0.nl/images/0/0f/Norco-3216-LackRack.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 27-06-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruitech
volgens mij zijn er niet zo veel welke zo laag zijn en toch diep genoeg voor een norco.
Wellicht dat je een 2M kast kan ombouwen naar een 80cm hoge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
ruitech schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:08:
volgens mij zijn er niet zo veel welke zo laag zijn en toch diep genoeg voor een norco.
Wellicht dat je een 2M kast kan ombouwen naar een 80cm hoge?
Gewoon zo'n lackrack ideaal 90cm diep en 55 breed even uit me hoofd. Heb er zelf ook naar zitten kijken maar kwam nog niet uit me me huidige bureau zodat ze op gelijke hoogte zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 22:51
Nee, een Lack is een vierkant tafeltje van 55x55cm en 45cm hoog, terwijl de bovenstaande Norco 65cm lang is. Waarom sommige racks lijken te passen is dus omdat ze er twee aan elkaar hebben gezet en wat versterkende balken hebben geplaatst. Dat is misschien wel verstandig aangezien de maximale belastbaarheid 25KG is, terwijl een rack daar makkelijk overheen gaat. Een lege rackbehuizing doet al zo'n 12KG.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 00:19
Er zijn legio lage rackkasten van de juiste diepte. Prijs is echter een heel ander verhaal. De grotere rackkasten kan je nog wel snel 2ehands op de kop tikken. De kleinere ;odellen zijn een kwestie van geluk hebben dat er juist eentje goedkoop te grabbel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dadona schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:39:
Nee, een Lack is een vierkant tafeltje van 55x55cm en 45cm hoog, terwijl de bovenstaande Norco 65cm lang is. Waarom sommige racks lijken te passen is dus omdat ze er twee aan elkaar hebben gezet en wat versterkende balken hebben geplaatst. Dat is misschien wel verstandig aangezien de maximale belastbaarheid 25KG is, terwijl een rack daar makkelijk overheen gaat. Een lege rackbehuizing doet al zo'n 12KG.
voor de prijs hoef je het niet te laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
je hebt ze dus ook 92cm diep: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00095036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Let wel dat die 25KG alleen is voor als je er iets opzet.
Gewicht eronder bevestigt aan 2 pootjes is heel wat anders ;)
Die heb ik ook 1 in de kamer staan :)

De pootjes zijn echter gemaakt van 3a4 mm dik spaanplaat.
Leuk koffietafeltje, maar ik zou er geen server aan durven te hangen :)
Tenzij je het ding met allerlei noodgrepen gaat versterken :)

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 27-06-2011 16:06 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
der staanhele howto's om de tafeltjes geschikt te maken tot 45 kilo+ dus daar maak ik me niet zo zorgen om vind het wel een grappig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruitech
Wat je vrij eenvoudig kan doen is niet die 4 pootjes van ikea er aan schroeven, maar bij de bouwmarkt een balk van 4x4x200 halen en deze gebruiken om de poten/versteviging van de maken. Dan kun je vervolgens met de server er aan op het tafeltje staan (eigen ervaring) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ruitech schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:10:
Wat je vrij eenvoudig kan doen is niet die 4 pootjes van ikea er aan schroeven, maar bij de bouwmarkt een balk van 4x4x200 halen en deze gebruiken om de poten/versteviging van de maken. Dan kun je vervolgens met de server er aan op het tafeltje staan (eigen ervaring) :-)
Dan kun je net zo goed 2 platen van 45X45 erbij pakken en je eigen kast maken.
Aangezien die tafel ook niet meer is dan dun spaanplaat en wat honingraat karton !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
YaaD schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:37:
[...]

Ja simpelweg op socket zoeken, G34 in dit geval en toen kwam die al naar voren :)

@borroz Zoek je een 10" patchkast? die zijn er wel te vinden toch? En ook wel goedkoper dan die FireDrunk aangeeft. Vaak rond de 80 euro moet nog wel lukken.

Zelf ga ik een dergelijk systeem ook inztten in mijn nieuwe huis. De 8 port 10" switch ligt al klaar 8)
debiel systeem op die supermicro site.. maargoed.
systeempje maar eens aan het samenstellen :) t wordt toch een lian li met hot swap poorten, komt denk ik het mooiste uit de verf, en het stilste :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
freak1 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:22:
[...]

debiel systeem op die supermicro site.. maargoed.
systeempje maar eens aan het samenstellen :) t wordt toch een lian li met hot swap poorten, komt denk ik het mooiste uit de verf, en het stilste :)
Ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte wil je ? :)

Even denken hoor hotswap in de lian-li = max 6 hotswap bays met max 5 disks per bay = max 30 disks
30 disks maal max 3TB per disk = 90TB max (met alleen hotswap bays)

Conclusie : de kans is behoorlijk groot dat je of aardig in de buurt komt of mij voorbij streeft. Je kan natuurlijk ook nog eens disks inbouwen aan één zijde van de kast.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 27-06-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- heb een mogelijke (goedkope) rackmount voor de norco, een studio rack van magnoni, zijn 60 diep en zijn er in 8/12/15/21 HE.
en kan er dan gewoon een stukje uitsteken aan de achterkant ? die norco is 65 diep.

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/4418/magnoni.jpg

nou heb ik heb helemaal geen ervaring met 19' kasten dus vraag ik mij af.. ' hoe monteer je eigenlijk zo'n norco (of ander merk) '19 case in zo'n magnoni kastje.
snap dat je rails kan kopen... maar als je nu gewoon zo'n norco vast wil monteren.. hoe zit die dan vb aan de achterkant bevestigd :? waar 'steunt die op.. hoe werkt dat .. iemand ? 8)

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 28-06-2011 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Je hebt de rails nodig om hem te kunnen monteren aan de achterkant. Het is niet aan te raden om hem alleen vast te schroeven aan de voorkant, want dan hebt je kans dat een en ander begint te buigen :)

Mochten de rails voor je kast duur zijn, of omslachting te krijgen dan kun je ook eens kijken of je ergens een shelf op de kop kunt tikken. Zoals het woord shelf al aangeeft, is dit gewoon een "plank" die je in de kast monteerd (aan de voor en achterkant) waar je de server op kunt leggen. De server kun je dan ook nog eens vast zetten met schroeven aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Anoniem: 187449 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:33:
- heb een mogelijke (goedkope) rackmount voor de norco, een studio rack van magnoni, zijn 60 diep en zijn er in 8/12/15/21 HE.
en kan er dan gewoon een stukje uitsteken aan de achterkant ? die norco is 65 diep.

[afbeelding]

nou heb ik heb helemaal geen ervaring met 19' kasten dus vraag ik mij af.. ' hoe monteer je eigenlijk zo'n norco (of ander merk) '19 case in zo'n magnoni kastje.
snap dat je rails kan kopen... maar als je nu gewoon zo'n norco vast wil monteren.. hoe zit die dan vb aan de achterkant bevestigd :? waar 'steunt die op.. hoe werkt dat .. iemand ? 8)
Ik zou echt een rails kopen, als je hem alleen via de voorkant vastschroeft dan wordt het moment op die rail erg groot en heb je grote kans dat die rail verbuigd. Bovendien kun je zonder rail hem echt niet monteren zonder extra hulp en aangezien je redelijk vaak met je HD's in de weer bent, werkt een rail veeeel handiger voor onderhoud aan je server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TNX..ok, dat word dus een rail.. nou zitten er in die norco een paar gaatjes aan de zijkant van die kast, uiteraard voor de rail, verstandig denk ik om originele norco rail te nemen... maar past dat dan ook in zo'n magnoni kastje...vragen vragen :/

( zo'n shelf lost ook veel op :9 .)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 28-06-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20
Als dat kastje gewoon 19" is, dan gaat het passen. Het zijn gewoon standaard maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 16:53
Ik zou toch even oppassen als het rack niet diep genoeg is. Volgens mij is het zeker niet bij alle racks zo dat je servers aan de achterkant kunt laten uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 22:04
En dat de Norco rails die je er eventueel bij koopt misschien wel te lang is waardoor deze niet (goed) te monteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brndst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:24:
En dat de Norco rails die je er eventueel bij koopt misschien wel te lang is waardoor deze niet (goed) te monteren is.
ja dat zat ik ook net te bedenken.. valt niet mee om een 'betaalbare' oplossing te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ik heb tijdens het weekend een lack rack gemaakt, foto's volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Je kunt wel kijken naar het rack van Norco zelf. Alleen de prijzen varieren nogal en het is maar net wat je ervoor wilt uitgeven.

Norco R4-15U
Afbeeldingslocatie: http://www.wegotserved.com/wp-content/uploads/2010/09/4224211.jpg

EDIT: Reviewtje erbij. :)

http://www.wegotserved.co...ial&utm_campaign=wordtwit

[ Voor 27% gewijzigd door Birdie_NL op 28-06-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brndst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:42:
Je kunt wel kijken naar het rack van Norco zelf. Alleen de prijzen varieren nogal en het is maar net wat je ervoor wilt uitgeven.

Norco R4-15U
[afbeelding]

EDIT: Reviewtje erbij. :)

http://www.wegotserved.co...ial&utm_campaign=wordtwit
ziet er ook goed uit en zou voor mij voldoen (U$ 160,- zag ik)

Afbeeldingslocatie: http://www.wegotserved.com/wp-content/uploads/2010/09/r423.jpg

maar als je nu zo magnoni rackje zou nemen en 4 van bovenstaande brackets zou hebben, dan ben je
er toch ook ?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 28-06-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:48:
[...]

Ik zal Ri-vier.nl even een email sturen met de vraag of er wat mogelijkheden voor bestaan om dit rack te kunnen bemachtigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brndst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:52:
[...]

Ik zal Ri-vier.nl even een email sturen met de vraag of er wat mogelijkheden voor bestaan om dit reck te kunnen bemachtigen. :)
hahaha.. prima, ik heb hem net ook al gemaild (hij moet echt een keer van de keukentafel 8) )

@obscurax.. ben heel benieuwd naar je foto's

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 28-06-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
okie,
hier het boodschappen lijstje;
moederbord : G34 van Supermicro : H8SGL-F
geheugen: 8 maal kingston reg ecc 8 gb 1333mhz :
een opteron G34 12 core 6168
voeding: Coolermaster
kast: Lian-Li
bays: 5 in 4 hot swap schijven

overzetten van mijn huidige Areca en Intel kaart voor connectiviteit..

dan hoop ik een stille storage server te kunnen krijgen... nu maar eens bestellen

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
freak1 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:58:
okie,
hier het boodschappen lijstje;
moederbord : G34 van Supermicro : H8SGL-F
een opteron G34 12 core 6168
voeding: Coolermaster
kast: Lian-Li
bays: 5 in 4 hot swap schijven

overzetten van mijn huidige Areca en Intel kaart voor connectiviteit..

dan hoop ik een stille storage server te kunnen krijgen... nu maar eens bestellen
Benieuwd naar de 5 in 4 hotswap bays! Welke haal je nu precies?
Verder wens ik je succes met de levertijd, benieuwd hoe lang het gaat duren voor je. Met name voor dat SuperMicro bordje & je CPU -_-'

Enne geen nieuwe disks er bij halen hé! O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 28-06-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:48:
[...]

[afbeelding]

maar als je nu zo magnoni rackje zou nemen en 4 van bovenstaande brackets zou hebben, dan ben je
er toch ook ?
Dat zou inderdaad moeten passen, maar dan alleen als je aan de achterkant van het magnoni rack de mogelijkheid hebt om de server uit te laten steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brndst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:06:
[...]

Dat zou inderdaad moeten passen, maar dan alleen als je aan de achterkant van het magnoni rack de mogelijkheid hebt om de server uit te laten steken.
als Ri-Vier dat norco rack wat jij ontdekt heb kan leveren, heb ik die liever eigenlijk.. ziet er wel degelijk uit en dan weet ik zeker dat alles past en goed geventileerd is :)
* heb al snel antwoord op andere vraag.. de norco container word 10-7 verwacht.. miscchien kan er nog wat bij

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 28-06-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:16:
[...]

als Ri-Vier dat norco rack wat jij ontdekt heb kan leveren, heb ik die liever eigenlijk.. ziet er wel degelijk uit en dan weet ik zeker dat alles past en goed geventileerd is :)
Precies, en mocht hij het rack inderdaad kunnen leveren maar bijv. alleen vanaf 5 stuks.. dan kunnen we even kijken wat er mogelijk is. En ik ben vooral benieuwd naar de prijs want de Dollar prijs weten we inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freak1 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:58:

:X .. en ik vind mijn 2 plakjes al zo'n grote uitgave (snap nu hoe je aan je nick kom :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 28-06-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
brndst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:52:
[...]

Ik zal Ri-vier.nl even een email sturen met de vraag of er wat mogelijkheden voor bestaan om dit rack te kunnen bemachtigen. :)
En we hebben een mailtje terug.
--------------------------------------------------------------
Hallo Brian,

We leveren nog geen racks. Deze racks kunnen het beste direct vanuit Norco
USA besteld worden. Ik krijg de Norco Producten direct af fabriek in
China, en de racks worden in de USA geproduceerd. Om deze reden kan ik
(nog) geen racks verkopen, sorry.

www.norcotek.com

Best regards, met vriendelijke groet,

Richard Mulder

Ri-Vier Automatisering
--------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.. over op plan B .. heb mailtje naar duitsland gestuurd ivm die magnoni kastjes

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 28-06-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:02:
.. over op plan B .. heb mailtje naar duitsland gestuurd ivm die magnoni kastjes
Plaats het hier maar neer indien je een reactie terug hebt :)

Ik zat toch nog even naar het plaatje van de magnoni rack te kijken en als ik het zo zie kun je wel een blad ervoor kopen die zonder problemen uitsteekt aan de achterkant. Kijk maar naar de ophang ''vierkantjes'' van het rack. Er zit geen metaal aan de achterkant wat iets zou belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brndst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Ik zat toch nog even naar het plaatje van de magnoni rack te kijken en als ik het zo zie kun je wel een blad ervoor kopen die zonder problemen uitsteekt aan de achterkant. Kijk maar naar de ophang ''vierkantjes'' van het rack. Er zit geen metaal aan de achterkant wat iets zou belemmeren.
ja maar het draagvermogen he.. (16 hd + kast + voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Aha, dat was ik even vergeten.
Ok to be continued ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Als je voor sliderails gaat moet je ook oppassen dat je losstaande rack niet omvalt wanneer de server uitgeschoven is :o.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brndst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Sehr geehrter Herr Borroz,

vielen Dank für Ihre Anfrage.
Der Einbau einer eines längeren Servergehäuses ist möglich. Falls Sie keine Auszugsschienen mit einer tiefenverstellbaren FRONTbefestigung als Auflagefläche haben empfehlen wir Ihnen diesen Fachboden:
http://www.it-budget.de/1...html?sessID=c45d3883e5881

Mit freundlichen Grüßen
P. Dinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:50:
[...]

Der Einbau einer eines längeren Servergehäuses ist möglich. Falls Sie keine Auszugsschienen mit einer tiefenverstellbaren FRONTbefestigung als Auflagefläche haben empfehlen wir Ihnen diesen Fachboden:

Mit freundlichen Grüßen
P. Dinkel
Geil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:50:
[...]

Mit freundlichen Grüßen
P. Dinkel
Nice! ik denk dat dit hem dan voor mij gaat worden.. plus ongeveer 18,- verzendkosten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brndst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Nice! ik denk dat dit hem dan voor mij gaat worden.. plus ongeveer 18,- verzendkosten .
ja ik denk er nu ook hard over.. en omdat dat kastje snel topzwaar wordt mit 'tiefenverstellbaren FRONTbefestigung als Auflagefläche ' neem ik er maar 2 'Fachboden' bei ..gheghe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:42:
[...]

ja ik denk er nu ook hard over.. en omdat dat kastje snel topzwaar wordt mit 'tiefenverstellbaren FRONTbefestigung als Auflagefläche ' neem ik er maar 2 'Fachboden' bei ..gheghe
Aha Jawohl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik mag binnenkort ook meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:42:
[...]

Is het misschien geen idee om onderop een tegel van 40 x 60 neer te leggen als contragewicht? Zou dan wel eerst het rack onder afplakken met papiertape. Je bent dan misschien wel 2U kwijt, maar denk dat het rack dan niet zo 1, 2, 3 kantelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:30:
[...]

Is het misschien geen idee om onderop een tegel van 40 x 60 neer te leggen als contragewicht? Zou dan wel eerst het rack onder afplakken met papiertape. Je bent dan misschien wel 2U kwijt, maar denk dat het rack dan niet zo 1, 2, 3 kantelt.
LOL ! hele goede tip .. :)

dat gaat er spannend uitzien.. een 19 inch case die er aan de achterkant uitsteekt en 1 grindtegel als contragewicht

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 28-06-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJ-Visto schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:22:
Ik mag binnenkort ook meedoen!
waarmee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:56:
[...]

LOL ! hele goede tip .. :)

dat gaat er spannend uitzien.. een 19 inch case die er aan de achterkant uitsteekt en 1 grindtegel als contragewicht
Graag gedaan! Idee komt van me werk vroeger, deden we ook met bepaalde types windmasters (die alu klapreklameborden) om ze op hun plek te houden met harde wind. Wist dat deze info ooit nog wel van pas zou komen... :P

Daarnaast werkt een wasmachine op hetzelfde principe, anders zou die door de keuken heen dansen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 292340 op 29-06-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

met 10+TB storage system :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
Anoniem: 292340 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 02:32:
[...]

Daarnaast werkt een wasmachine op hetzelfde principe, anders zou die door de keuken heen dansen.
bij een wasmachine zit het gewicht niet onderaan maar vast aan de trommel om diens bewegingen te dempen. Een zware massa is nu eenmaal moeilijker in beweging te krijgen. Daar is het dan ook een 'dempingsgewicht' en geen 'contragewicht'... Dan kan je beter vergelijken naar een kraan: heel zwaar contragewicht kort tegen het scharnierpunt, zodat je op het einde van de 'biem' ook redelijk wat gewicht kunt hangen zonder dat alles omvalt.
;) :+

qua opslag mag ik zo meedoen, maar het zijn gewoon veel disks op een paar controllers zonder enige vorm van RAID of JBOD, en ingebouwd in de dagdagelijkse pc ipv een dedicated systeem.
Dus het voldoet niet aan de kwalificaties.
Misschien wordt het toch eens tijd om er een apart systeempje voor te bouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door soulrider op 29-06-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
nou, bestelling is eindelijk de deur uit..
oude systeem is aangeboden op v&a (hint hint)

t wordt:
een Lian Li 343B
NorcoTek 5 in 3 modules 6 stuks (scheelt 50 euro/module in vergelijking met icydock, en komen goed uit de test)
een coolermaster silent pro 1200W
mijn oude schijven en controller
2 velociraptors 72 gb als OS schijf in RAID 1
een supermicro G34 bordje
een opteron 6168 12 core
64 gb geheugen ecc reg
8 db CPU koeler en 3 120mm 8 db fans
een sloot 80 mm fans om de norco fans te vervangen..

einddoel : minder wattage (hoop van 650 naar 350 watt te gaan)
en stilte.. hij moet op mijn kantoor gaan staan, dus stilte zou super zijn.. kan ik eindelijk mijn serverhok afbreken, wat mijn vriendin ook weer gelukkig maakt

nu nog 3 weken levertijd.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
freak1 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:11:

t wordt:
een Lian Li 343B
NorcoTek 5 in 3 modules 6 stuks (scheelt 50 euro/module in vergelijking met icydock, en komen goed uit de test)
een opteron 6168 12 core
64 gb geheugen ecc reg

en stilte.. hij moet op mijn kantoor gaan staan, dus stilte zou super zijn.. kan ik eindelijk mijn serverhok afbreken, wat mijn vriendin ook weer gelukkig maakt

Jammer van de levertijd, blijft een domper. Heb je eindelijk je hele lijstje maar goed dan heb je wel wat om naar uit te kijken.

Om welke Norco gaat het precies trouwens de SS500 ?
Waarom kies je trouwens niet voor 1 of 2 ssd's als OS disk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
de ss-500 idd.
heb gekeken naar ssd's, maar ik zie het voordeel niet echt. de velociraports kosten nu net 54 euro/stuk, ssds van eenzelfde snelheid zijn gewoon duurder.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
freak1 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:20:
de ss-500 idd.
heb gekeken naar ssd's, maar ik zie het voordeel niet echt. de velociraports kosten nu net 54 euro/stuk, ssds van eenzelfde snelheid zijn gewoon duurder.
Als het qua kosten is dan zeg ik inderdaad ja. Qua performance wil ik bijna roepen dat SSD's veel sneller zijn maar dat zou een gok zijn. Heb even niet de mogelijkheid om wat tests af te zoeken.

Persoonlijk had ik in ieder geval SSD's gehaald, stil en snel. Op zo'n bestelling maakt dat toch niet meer uit. Besides je hebt al 50e per module bespaard door de SS-500 te nemen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 29-06-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Perkouw schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:23:
[...]

Als het qua kosten is dan zeg ik inderdaad ja. Qua performance wil ik bijna roepen dat SSD's veel sneller zijn maar dat zou een gok zijn. Heb even niet de mogelijkheid om wat tests af te zoeken.

Persoonlijk had ik in ieder geval SSD's gehaald, stil en snel. Op zo'n bestelling maakt dat toch niet meer uit. Besides je hebt al 50e per module bespaard door de SS-500 te nemen :)
true true.
mwah, ik weet het gewoon niet zo met ssds. ben ze nu aan het testen in mijn laptop, en ben niet onverdeeld enthousiast. ik ga gewoon voor mijn vertrouwde sata schijfjes :)

[ Voor 15% gewijzigd door KorneelB op 29-06-2011 19:34 ]

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
hmm even een brainfart; mijn schijven hebben nu een dik jaar gedraait in horizontale stand, als ik ze nu verticaal plaats, zou dat kwaad kunnen?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
freak1 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:56:
hmm even een brainfart; mijn schijven hebben nu een dik jaar gedraait in horizontale stand, als ik ze nu verticaal plaats, zou dat kwaad kunnen?
Veel informatie over te vinden al op het forum hier geloof ik. Wel e.e.a. over gelezen zelf volgens mij kwam het er op neer dat schijven dus slijten in de positie die ze staan (logisch) en dat wanneer je ze dus ineens anders zet dit dus wel invloed kan hebben op je schijf. Verdere details moet ik je helaas schuldig blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 16-06 18:43

nAffie

...

Het wordt echt tijd dat ik een keertje leuke fotootjes ga maken van mijn bakje...

Keywords (en meer info):
  • unRAID
  • Mix & match verschillende harddisks qua grootte en fabrikant (net als een Drobo)
  • Redundant (parity schijf, kan uitval van 1 schijf opvangen)
  • Gebouwd in een Zalman MS1000-HS2 case met Chieftec SST-2131SAS hotswap bays
  • 6XSATA van het moederbord
  • 8xSATA via Supermicro AOC-SASLP-MV8 kaartje
  • Draaiend op een AMD Sempron 140
  • Ruimte voor 12 harddisks, via hotswapbays
  • Momenteel gevuld met 3x 2TB + 3x 1,5TB + 2x 1TB (+1x 2TB paritydisk en 1x300GB cachedisk)
  • Array grootte: 12,5TB
  • Host ook sabnzbd, Sickbeard, Couchpotato, PS3Mediaserver, Transmission
Posts over het m'n build vorig jaar zijn hier te vinden...
Ook op het unRAID forum staat het een en ander... klik!

Als ik de 11 bays (1 bezet voor de paritydisk) zou vullen met 2TB schijfjes dan zou ik met deze setup max 22TB kunnen hebben. Er is sinds kort ook 3TB support (nog in beta) in unRAID dus dat kan max 33TB worden...

Heb alleen na m'n build vorig jaar nooit foto's genomen. Heb laatst wel gezien dat m'n case best stoffig is dus moet maar een keer een ontstof-sessie gaan inplannen, waarbij ik meteen wat fotootjes kan schieten... :)

[ Voor 7% gewijzigd door nAffie op 29-06-2011 20:09 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Perkouw schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:01:
[...]

Veel informatie over te vinden al op het forum hier geloof ik. Wel e.e.a. over gelezen zelf volgens mij kwam het er op neer dat schijven dus slijten in de positie die ze staan (logisch) en dat wanneer je ze dus ineens anders zet dit dus wel invloed kan hebben op je schijf. Verdere details moet ik je helaas schuldig blijven...
ja zover was ik helaas zelf ook al :/
heel veel speculatie en meningen, maar nergens een harde uitspraak.. naja, we gaan het zien :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
freak1 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:56:
Welke schijven heb je dan? Maar ervan uitgaande dat 't redelijk moderne zijn zullen ze wel vloeistof lagers hebben, en deze slijten als het goed is niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
WD RE4-GP 2 TB schijven..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Laatst online: 13:07
freak1 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:11:

t wordt:
een Lian Li 343B
een opteron 6168 12 core
64 gb geheugen ecc reg

Dit beloofd veel goeds. Ik ben erg benieuwd naar de foto's als hij klaar is, en dan vooral van de Norco SS-500's, en dan zowel in daglicht als in het donker. Ik zit zelf erg te twijfelen om deze aan te schaffen dus ik zie graag foto's van hoe ze bij jou staan _/-\o_

Ps; waar heb je dit moois allemaal besteld? Ri-vier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Besteld bij een varieteit aan leveranciers, niet 1 leverancier kon alles leveren :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Laatst online: 13:07
freak1 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:57:
Besteld bij een varieteit aan leveranciers, niet 1 leverancier kon alles leveren :/
En waar de norco's? Die vind ik het belangrijkst :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Ah, die idd bij ri-vier.nl :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Na stad land en ebay afzoeken onderhand aan een nieuwe oac-usas2-l8i gescoord :) :)
Deze zou dus wel mijn nieuwe 3TB schijfje kunnen slikken
Dus ik mag binnenkort weer officieel meedoen aan aan de lijst :)

Alleen is dit zo'n mislukte vorm-factor, dus ik moet aan een nieuwe pci-e bracket komen.
Iemand enig idee waar je zo'n ding kan bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
heuveltje schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:21:
Na stad land en ebay afzoeken onderhand aan een nieuwe oac-usas2-l8i gescoord :) :)
Deze zou dus wel mijn nieuwe 3TB schijfje kunnen slikken
Dus ik mag binnenkort weer officieel meedoen aan aan de lijst :)

Alleen is dit zo'n mislukte vorm-factor, dus ik moet aan een nieuwe pci-e bracket komen.
Iemand enig idee waar je zo'n ding kan bestellen ?
Echt niet lullig bedoeld maar ik begrijp je niet helemaal. Zoek je nu een PCIe riser card of iets heel anders ? Het eerste heb ik namelijk zo gevonden met google....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij zoekt dus zo'n metalen plaatje wat normaal aan een insteekkaart zit. Dat is hem echter al gelukt (zie zijn topic daarover in Casemodding).
Pagina: 1 ... 8 ... 38 Laatste

Let op:
Om heftige discussies te voorkomen in het topic, lees eerst goed de start post om te weten waar aan het systeem moet voldoen. Ben je van mening dat jouw systeem toch in dit topic hoort maar valt hij niet binnen de gestelde eisen, neem dan contact op met een van de auteurs van dit topic zij zullen open staan voor goede argumenten, zoals ook vermeld in de start post.

Gebruik de in de TS geplaatste tabel om dit topic leesbaar te houden!