De controller draait met de laatste firmware en drivers. Ik gebruik Windows 2008 R2 en zal vanavond eens kijken of ik wat informatie uit het systeem kan krijgen m.b.t I/O load en dergelijke.FireDrunk schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:32:
De burst snelheid van 1GB cache is wel iets hoger misschien, maar ik denk dat je server snel genoeg is om het met 256MB te doen mits je een beetje fatsoenlijke drivers hebt. Je zou nog eens kunnen kijken naar block en sector sizes. Als je teveel IOPS doet, heeft meer cache al helemaal geen zin, want dan bottleneck je de CPU van je Areca controller. Ik zou eerder eens goed kijken (door benchmarken) waar je botleneck ligt.
Bovendien vind ik de CPU belastig ERG hoog... Kijk eens met top (ik ga uit van linux) of je IOWAIT hebt, of Interrupts die je CPU belasten. Is het IOWAIT dan wacht je server (actief) op je Areca kaart, is het Interrupt handling, dan is je netwerkkaart de boosdoener.
Mocht dit laatste het geval zijn, kijk dan goed of alle offloading features aan staan.
Dit zijn trouwens de instellingen van de Array:

Bedankt voor de input!