10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Is niet nodigWitlof schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:14:
Zijn er al nieuwe clients en proxy's dan?
Bron: http://blogs.distributed.net/2014/01/22/09/28/bovine/As a reminder, no new dnetc client binaries or configuration will be necessary since all existing OGR-27 (OGR-NG) clients are already capable of working on OGR-28 once we begin sending out those workunits.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Ik heb geen probleem met dat project, maar er is teveel rompslomp nodig om ermee aan de gang te gaan. Daardoor zullen m.i. veel potentiële deelnemers afhaken.
Ik weet niet of het mogelijk is bij dat project, maar misschien kan iemand een eenvoudig te installeren tool in elkaar zetten, waarmee via een proxy op een gemeenschappelijke account ge-flust wordt? De stampede-stats zouden dan van de proxyserver gehaald moeten worden.
Het gebruik van een proxy maakt de toegankelijkheid van een project inderdaad wel aanzienlijk minder, maar zoals gesteld hoeft dat niet belemmerend te zijn als er een gemeenschappelijke proxy kan worden opgezet. Ik meen te herinneren dat Dukebox eerder wel eens had aangegeven hier geen problemen mee te hebben om op te moeten zetten. Voordeel ervan was ook dat hij dan gelijk stats kon voorzien. Maar pin me hier niet op vast, voordat ik mensen woorden in de mond ga leggen.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
OGR-28 lijkt mij inderdaad wel een mooi project om een vliegende start te geven. We gaan dit jaar toch weer gewoon stemmen neem ik aan?
Lijkt me wel. Het lijstje van vorig jaar van Victor/Freeze is een mooie start FreezeXJ in "Stampede; algemeen ideeënvergaartopic". Paar aanpassingen ( o.a. OGR-28 en Skynet) en discussies en we kunnen beginnenVictordeHolland schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:53:
OGR-28 lijkt mij inderdaad wel een mooi project om een vliegende start te geven. We gaan dit jaar toch weer gewoon stemmen neem ik aan?
nope
Is er al iets meer bekend over de stampede van dit jaar?
*enthernal komt wakker uit zijn jaar-slaap*
Nog niet begonnen met kiezen? Het is maar een paar weken tot het zo ver is...
Nog niet begonnen met kiezen? Het is maar een paar weken tot het zo ver is...
Ik ben ook benieuwd welke projecten dit jaar een keuze voor mag komen
Gamertag for Xbox: R0SSI
Ik ben in ieder geval wel voorstander van een project dat je met de gpu een flinke boost kan geven, want mijn 4670K kan wel wat, maar als mijn 770 zijn ding kan doen, dan begint de lol pas
Iemand die al een paar foto's/specs van zijn rig(s) heeft voor deze stampede? misschien zelfs miners?
De vaste klanten staan reeds klaar, een i7-2600k, een Xeon E3-1240 en een i7-3570k based rig, waarvan een over een van een 670 GPU voorzien is. Met zo'n opzet zie ik natuurlijk liever een project komen waar de GPU niet te doorslag gevend is, een goede boost daar kan ik best me leven 
Welke loslopende koetjes er nog zullen bijkomen, dat is natuurlijk de vraag
Welke loslopende koetjes er nog zullen bijkomen, dat is natuurlijk de vraag
Tot op heden is de april stampede altijd een CPU-only evenement geweest. Er is wel sprake geweest van een extra GPU-only editie maar dat is niet van de grond gekomen.
Gecombineerde CPU en GPU projecten zijn verworpen omdat het verschil te groot is in output.
Gecombineerde CPU en GPU projecten zijn verworpen omdat het verschil te groot is in output.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Maar hoezo zou dat dan een nadeel zijn? ik gok dat een redelijk groot gedeelte van de tweakers wel een flinke grafische kaart heeft, en alle punten zijn welkom!
Met de stampede staan er ook clustertjes klaar, en ander soort omgevingen die vaak alleen CPU draaien.hydrargyrum schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:39:
ik gok dat een redelijk groot gedeelte van de tweakers wel een flinke grafische kaart heeft
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar skynet. Een jong project waar we op dit moment grote potentie hebben te stijgen richting top 3 en mogelijk nr. 1. Skynet werkt makkelijk (standaard boinc project) en ik heb geen klachten gezien betreffende de werkvoorraad.
Afgezien dat mijn voorkeur uitgaat naar een project met fysische of medische doelstelling vind ik het ontbreken van een simpele installatie voor PSP idd een nadeel.
Afgezien dat mijn voorkeur uitgaat naar een project met fysische of medische doelstelling vind ik het ontbreken van een simpele installatie voor PSP idd een nadeel.
Het grootste probleem waar je inderdaad tegenaan loopt is dat er ook een hoop gebruikers* zijn die niet een denderende grafische kaart hebben, of de verkeerde chip (NVidia/ATI), waar het project uiteraard net de ander zwaar prefereert. Als je dan alleen met je cpu kan meedoen, is het verschil met degenen die wél de goede videokaart hebben vaak gelijk zo ontzettend groot, dat de lol om überhaubt nog mee te willen doen heel snel weg is.Cow_tipping schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:49:
[...]
*Meestal is er een behoorlijke aanwas van nieuwe mensen die via een posting op de frontpage meedoen, die over het algemeen wat minder in de materie zitten en daarmee vaak ook niet high-end spul hebben.
Ik zal overigens nog eens even de rest van de crew een schop geven om ervoor te zorgen dat er deze week nog een stemtopic de lucht in komt.
Bovendien is het ook zo dat de de gewenste high end GPU's enkel in een gaming rig terug te vinden zijn. Dat wil ook zeggen dat je vaak maar 1 GPU per tweaker hebt, en dat het vinden van extra geschikte koetjes ook een stuk moeilijker wordt.
Oke, dan zijn gpu projecten niet echt geweldig (ondanks dat het wel een eerlijke kans zou bieden tegen de superclusters, maar goed). Dan zou ik wel iets adviseren met relatief kleine wu's, omdat ik vorig jaar er maar 1 of 2 heb kunnen doen omdat ze zo groot waren.
Even wat schaamteloze promotie voor PrimeGrid: op de GFN projecten zijn clients voor zowel ATi als NVidia beschikbaar. ATi top-range zijn net wat sneller dan NVidia top-range, maar dat zou je als NVidiaan kunnen compenseren door een ander subproject te doen waar de NVidia's weer een voordeel hebben.Bubbles schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:09:
[...]
Het grootste probleem waar je inderdaad tegenaan loopt is dat er ook een hoop gebruikers* zijn die niet een denderende grafische kaart hebben, of de verkeerde chip (NVidia/ATI), waar het project uiteraard net de ander zwaar prefereert. Als je dan alleen met je cpu kan meedoen, is het verschil met degenen die wél de goede videokaart hebben vaak gelijk zo ontzettend groot, dat de lol om überhaubt nog mee te willen doen heel snel weg is.
*Meestal is er een behoorlijke aanwas van nieuwe mensen die via een posting op de frontpage meedoen, die over het algemeen wat minder in de materie zitten en daarmee vaak ook niet high-end spul hebben.
Ik zal overigens nog eens even de rest van de crew een schop geven om ervoor te zorgen dat er deze week nog een stemtopic de lucht in komt.
Als ik overigens het stemtopic van vorig jaar erbij pak, zie ik wel dat er daar ook op GPU projecten kon worden gestemd. Het gros ervan is dan wel geschikt voor zowel NVidia, als Ati/AMD kaarten. Dit heeft, vanuit de crew, uiteraard ook de voorkeur, zodat het de kansen minimaliseerd dat je buiten de boot valt.
Al enig nieuws over een stem topic? Het is nog maar een goeie 2 weken voor de start
Ik ben, as we speak, bezig met het in elkaar draaien van een stemtopic. Hopelijk kan ik die vanavond nog live gooien, en anders wordt het morgen; dan heb ik toch een vrije dag. E.e.a. betekend wel dat als we nog steeds op 1 april willen beginnen, er minder tijd is voor zowel het stemmen als het vormen van teams. (lees: stemmen 1 weekje, en dan nog anderhalve week voor het maken van teams, een statsbakker vinden die dat in elkaar wilt zetten en testdraaien voor hen die dat alvast willen)
Op de valreep: [Stampede 13] planning
[ Voor 62% gewijzigd door Bubbles op 13-03-2014 23:58 ]